eitaa logo
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
2.9هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
167 ویدیو
10 فایل
﷽ ✅ کانال مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ✔️ نظر، انتقاد و پیشنهاد 🆔 @rushdadmin ✔️ سایت مرکز ↙️ ✅ http://rushd.ir ✔️ کانال بله و تلگرام ↙️ ✅ @Rushdisu ✔️ اینستاگرام ↙️ ✅ instagram.com/Rushd.ir —---------------------
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 ♦️ قسمت نوزدهم 🌿 بهار جان ها 👤 آیت الله جوادی آملی(حفظه الله) ➖➖➖➖➖ 🌐 @Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام 🌐 @Rushdisu 👇
📄در جستجوی فیلم خوب ✴️کدام فیلم را در روزهای عید ببینیم؟ 🔹بالاخره هم رقابت فیلم‌ها در قالب جشنواره فجر تمام شد و هم سهمیه اکران نوروزی به 7 فیلم «به‌وقت شام»، «لاتاری»، «مصادره»، «لونه زنبور»، «فیلشاه»، «خرگیوش» و «فراری» رسید. حال چرا هفت فیلم؟ خدا داند... . هر چند در اکران نوروزی تلاش شده ترکیب متنوعی از فیلم‌ها در جدول اکران باشند، اما مطابق معمول مضمون غالب فیلم‌ها، بار دیگر کمدی عامه‌پسند هستند. 🔹اما بسیاری از سینماروها و به‌خصوص آن‌هایی که خانوادگی اهل سینما هستند پرسش این روزهایشان آن است که از بین این 7 فیلم کدام فیلم‌ها خوب است؟ پاسخ به این سؤال نیازمند اطلاع از پارامترهای متعددی از فرهنگ و سلیقه فردی و خانوادگی هر پرسشگر است. شاید توضیح مختصری از فضای هر فیلم شاید موجب شود هر فرد پاسخ این سؤالش را خودش بیابد: @Rushdisu 🔸به‌وقت شام 🔹«به‌وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی کیا یکی از بهترین فیلم‌های امسال جشنواره بود؛ هر چند در عین ناباوری فقط 3 سیمرغ بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن و بهترین صداگذاری را لایق آن دانستند. «به‌وقت شام» با وجود همه نقدهای منصفانه و غیرمنصفانه فیلمی زیبا، پر زحمت، با دقت و دغدغه¬مند است. فیلمی که اگر داستان آن بخواهد در یک خط بیان شود درباره جنایت‌های داعش، نقش دو خلبان ایرانی در نجات مردم سوریه و کشمکش‌های درونی و اجتماعی انسان‌ها در انتخاب مسیر زندگی‌شان است. طبعاً دیدن درندگی این قبیله وحشی مناسب بعضی از گروهای جامعه مانند بانوان و کودکان نیست، هر چند کارگردان تمام تلاشش را برای گذر با ظرافت از برخی صحنه‌ها به‌کاربرده است. 🔸لاتاری 🔹طرفداران محمدحسین مهدویان نباید دیدن «لاتاری» را از دست دهند. داستان «لاتاری» درباره برخی از دختران ایرانی است که برای پولدار شدن به دبی می‌روند. سوژه‌ای تازه اما زخمی قدیمی... باید خدا را شکر نمود که فیلم‌سازی پیدا شد تا درباره صنعت کثیف مدلینگ دختران ایرانی در دبی فیلمی بسازد و غیرت ایرانی را به رخ بی‌غیرتان کشد. هنر فیلم عدم ورود به جزئیات زننده و رد شدن سربسته از برخی مسائل است و شاید همین امر موجب شده تا خانواده‌ها مشتری دیدن آن شوند. 🔸فراری 🔹«فِراری» داستان فَرار یک دختر از روستا به عشق یک ماشین فِراری است. داوود نژاد کارگردان فیلم تلاش بسیاری برای نشان دادن نامرد بودن پولداران تازه به دوران رسیده داشته. به نظرم مشاهده این فیلم برای نسل نوجوان بسیار آموزنده است تا شاید اندکی از دنیای فانتزی خارج شوند و به اطرافشان دقیق‌تر نگاه کنند. @Rushdisu 🔸فیلشاه 🔹«فیلشاه» انیمیشنی درباره یک بچه فیلم دست¬وپاچلفتی است که پدرش رئیس قبیله است و دوست دارد پسرش جانشینش شود؛ مانند بسیاری از ما بزرگ‌ترها که برای بچه‌هایمان نقشه می‌کشیم. گروه سازنده «فیلشاه» همان گروه سازنده «شاهزاده روم» است. شاید مخاطب اول این انیمیشن کودکان باشند اما کمیک بودن داستان و جدی بودن شخصیت‌ها برای بزرگسالان نیز جذاب است. 🔸مصادره 🔹مصادره داستانی کمیک از یک مرد ساواکی با بازی رضا عطاران است که پیش از انقلاب با یک زن آوازه‌خوان آمریکایی آشنا می‌شود و پس از انقلاب مجبور به فرار می‌شود. در آمریکا تمام فکر و ذکرش اموال مصادره شده‌اش در ایران است. تنها انگیزه برای دیدن این فیلم بازی رضا عطاران است که طبق معمول با بازی کردن با یک سری از خط قرمزهای فرهنگی می‌خواهد بیننده را به خنده وادارد. 🔸خرگیوش و لونه زنبور 🔹فیلم «خرگیوش» نیز دست‌کمی از «مصادره» ندارد. با چند بازیگر به‌اصطلاح کمدین و یک سری حرکات موزون کلیشه‌ای در تلاش است به زور بیننده را وادار به خندیدن نماید. همچنین است فیلم «لونه زنبور» که داستان کمدی دو دزد است که با گرفتن یک جمعه وارد ماجرایی می‌شود و غیره. 🔹اگر از اثرات فرهنگی بگذریم، قطعاً دیدن همه این فیلم‌ها هزینه زمانی و مالی برای خانواده‌ها دارد، برای همین پیش از انتخاب حتماً تحقیق کنید. 🔹حتی یک فیلم می‌تواند اثرات مثبت و منفی کوتاه‌مدت و بلندمدت بر زندگی فردی و خانوادگی‌تان بگذارد! ✍ پژوهشگر مرکز رشد 🌿 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 @Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 @Rushdisu 👇
🗒 کجایند اهالی «شهر» من؟ ✴️ هیبت فضا همه را وادار به سکوت می کرد. همگان با چشمانی نگران بر روی بارهای خود نشسته اند. اضطراب و نگرانی جان ها را به لب می رساند. ناگاه ندایی رحمانی به گوش می رسد که «اهالی « » من کجایند؟» عده ای استوار و درخشان سربلند کرده و در حالی که هزار هزار ملک از چپ و راست خود را به همجواری با او مزین می کنند، گوش به ندایی عرشی می دهند که پروردگار گوارایت باد. 🔹 آنگاه از سوی خداوند بخشنده ی بخشایشگر، خطاب به آنان ندا می رسد که «بندگانم به عزت و جلالم سوگند که شما را گرامی خواهم داشت، عطایای فراوانی ارزانی داشته و غرفه هایی بهشتی که از زیر آن جوی ها روانند نصیبتان خواهم کرد. و این جزایی بس نیکوست؛ چراکه شما در – ماهی که جایگاهی رفیع دارد – با شوق و رغبت « » داشتید. پس ای ملائکه من بندگانم را به بهشت رهنمون شوید.» 🔹 «و تمامی این عطایا برای کسی است که مقداری اندک، ولو ، از رجب را روزه بدارد. » 🔹 ماه خدا ماه است. ماه خدا ماه ریزش رحمت الهی به واسطه روزه است. حضرت ختم المرسلین (ص)، آنگاه که رجب را ماه خدا می خوانند در حدیثی بلند و رفیع یک به یک ثواب تعداد روزه های این ماه را به تفصیل بیان می کنند : 🔹 «هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بدارد مستحق و خداوند بوده و غضب و خشم خداوند بر او خاموش گردد ... 🔹 هرکس دو روز از رجب را روزه بدارد پاداش از که در طول عمر خود اعمال خیر و عبادت خدا را انجام داده اند برای او نوشته شده و در قیامت نیز به اندازه ی آنان حق خواهد داشت ... 🔹 و هرکس سه روز از ماه رجب را روزه بگیرد خداوند بین او و بین دوزخ خندق و یا قرار دهد که طول آن هفتاد سال راه خواهد بود و در وقت افطار ندا داده شود که «حق تو بر من واجب شد و و من بر تو لازم گردید» آنگاه به ملائکه گفته شود «ای ملائکه گواه باشید که من گناهان و او را بخشیدم». [ و به ترتیب تا ثواب سی روز روزه داری این ماه] 🔹 گویا کلید ویژه گشایش رحمت الهی در ماه رجب، است. خداوندا ما را از زمره روزه داران این ماه قرار ده. 🔹 اللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِى رَجَبٍ وَ شَعْبَانَ وَ بَلِّغْنَا شَهْرَ رَمَضَانَ وَ أَعِنَّا عَلَى الصِّیَامِ وَ الْقِیَامِ وَ حِفْظِ اللِّسَانِ وَ غَضِّ الْبَصَرِ وَلا تَجْعَلْ حَظَّنَا مِنْهُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ. 🔹 برآمده از کتاب «فضائل اشهر الثلاثه»، باب فضائل ماه مبارک رجب 🗓 به مناسبت شروع ماه 🌿 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام 🌐 @Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 @Rushdisu 👇
📄چه کسی اول بار گفت: ایران؟ ✴️«یک پیرمرد نورانی به خواب من آمد و به من گفت نفت را ملی کن». 🔹این یک خط می توانست سر خط اخبار ایران در سال 1330 باشد. این دو جمله پاسخ بود به این پرسش که چه کسی در کمیسیون نفت مجلس شانزدهم اول بار گفت نفت ملی شود؟ بیایید این دو جمله مصدق را با اسناد باقی مانده از آن دوران محک زنیم. ابتدا از کمیسیون نفت شروع می کنیم. حسین مکی در کتاب سیاه می نویسد: «حائری زاده در جلسه چهارم کمیسیون نفت در سوم مهر 1329 گفت: اگر راه حکمت و راه های دیگر نداشته باشیم باید منابع نفت خودمان را ملی کنیم». 🔹می توان گفت با دکتر مصدق مخالف بود و استناد به سخنان وی مصداق یک طرفه به قاضی رفتن است. با قبول این مسئله، باید در میان نوشتجات هواداران دکتر مصدق به دنبال اولین نفر بگردیم و چه کسی بهتر از خود مصدق؟ @Rushdisu 🔹دکتر مصدق در خاطراتش فکر ملی کردن نفت را به دکتر حسین فاطمی نسبت می دهد. به این شرح که در سال 1328 جلسه ای در خانه حاج محمود نریمان با حضور آیت الله کاشانی و اعضای جبهه ملی تشکیل می شود و در آن جلسه، ملی کردن نفت را پیشنهاد و اعضا پیشنهاد وی را قبول می کنند. نکته ای که جا افتاده این است که دکتر مصدق با امضای ورقه حاوی این پیشنهاد در آن جلسه مخالفت می کند. معلوم می شود که در سال 1329، دو نفر در طیف جبهه ملی هستند که صفت اولین نفر را یدک می کشند: حائری زاده و دکترحسین فاطمی. 🔹به سال 1328 رجوع می کنیم. در تیرماه این سال در مجلس پانزدهم قرارداد نفتی جدید ایران و انگلیس با عنوان گس – گلشاییان بر مبنای قرارداد 1933مطرح می شود. مصدق به مجلس پانزدهم راه نیافته است ولی حسین مکی به دنبال آن است که با به صحنه آوردن مصدق پشتوانه مخالفان قرارداد را افزون کند. مصدق پیشنهاد مکی را نمی پذیرد ولی نامه ای در این باره به مجلس می نویسد. وی در این نامه از اینکه مجلس او را به عنوان مشاور در کمیسیون ها دعوت نکرده گله نموده و سپس در مورد یکی از اصل های قرارداد مبنی بر شیوه پرداخت شش شیلینگ حق الامتیاز توضیح خواسته است. به عبارت بهتر مصدق در این نامه نه با قرارداد مخالفت کرده و نه از ملی کردن نفت سخنی گفته است. 🔹در بهمن ماه این سال، مصدق در مجلس شانزدهم پیام را که پس از بازگشت از تبعید لبنان نگاشته بود قرائت می کند. آیت الله در این پیام عنوان می دارد که: «نفت ایران متعلق به ملت ایران است». در این سال نیز نام آقایان حائری زاده، عبدالقدیر آزاد، مظفر بقایی، حسین مکی، معظمی، امیرتیمور و نیز آیت الله کاشانی به عنوان مخالفان قرارداد نفتی جدید با انگلیس و نیز ملی کردن نفت (از سوی آیت الله کاشانی) ثبت می شود ولی سخنی از مخالفت مصدق با قرارداد نفتی جدید نیست چه رسد به ملی کردن نفت. 🔹به سال 1327 می رویم. در مرداد ماه این سال آیت الله کاشانی در خطبه نماز عید فطر سخن از استیفای حقوق ملت ایران از شرکت نفت ایران و انگلیس می راند و در بهمن آن سال علیه شرکت نفت بیانیه ای صادر کرده و در آن خواهان لغو امتیاز می شود. این بیانیه موجب تبعید آیت الله کاشانی به لبنان می شود. 🔹باز به عقب برمی گردیم. به سال 1326. در این سال قوام، قرارداد نفتی ایران – شوروی را که به قرارداد نفتی قوام-سادچیکف معروف بود تقدیم مجلس پانزدهم می کند. مجلس با هماهنگی قوام این قرارداد را رد می کند و به جای آن طرحی به سرپرستی تهیه و تصویب می شود که می توان آن را شروع مبارزه پارلمانی با استعمار شرکت نفت جنوب دانست. بند ه این قرارداد بیان می داشت: «دولت موظف است درباره امتیازهای موجود، به خصوص شرکت نفت جنوب برای احقاق حق ایران، اقدامات لازمه را به عمل آورد و مجلس را از نتیجه مذاکرات مطلع کند». 🔹در این سال نیز نامی از مصدق در میان نیست. پس مصدق کجا وارد جریانات ملی شدن نفت می شود؟ @Rushdisu 🔹به مجلس چهاردهم و سال 1323رجوع می کنیم. پس از تمایل شرکت های آمریکایی به اخذ امتیاز نفتی و مخالفت انگلیس و شوروی از خارج و نمایندگان توده ای از داخل، شوروی تلاش کرد امتیاز نفت شمال ایران را از آن خود کند. مصدق در نطقی در این باره واکنش نشان داد: «دولت اتحاد جماهیر شوروی به نفت احتیاج دارد و دولت ایران هم در عالم مجاورت نباید نفت خود را با دیگران معامله کند. من تصور می کنم که در این مجلس چنین پیشنهادی بگذرد؛ یعنی دولت ایران متعهد شود که در مدت معلوم در قرارداد، مازاد نفت معادن شمال را به نرخ متوسط بین المللی که در هر سال معین می شود به دولت شوروی بفروشد». 👇👇 👇👇
👆👆 👇👇 🔹پس آقای در برابر احتمال واگذاری امتیاز نفت به شرکت های آمریکایی واکنشی نشان نمی دهد و در باره احتمال واگذاری امتیاز نفت شمال به شوروی واکنشی محتاطانه که هر دو سو را نگه دارد، ارائه می دهد. در ادامه، مصدق از طریق یکی از نمایندگان توده ای با جلب رضایت سفیر شوروی، طرحی به مجلس پیشنهاد می کند که با تصویب آن، امکان واگذاری امتیاز نفت به دول خارجی از سوی دولت، پس از تصویب طرح ملغی می گردد. پس از تصویب این طرح که به قانون تحریم امتیازات معروف می شود و در آن دوره به خیال خام شوروی در اخذ امتیاز نفت شمال ضربه می زند، آقای نماینده قوچان طرح زیر را به مجلس تقدیم می کند: «ماده واحده: مجلس شورای ملی ایران امتیاز نفت جنوب را که در دوره استبداد به شرکت دارسی واگذار شده و در موقع دیکتاتوری آن را نیز تمدید و تجدید نموده اند به موجب این قانون الغاء می نمایند». و از آقای مصدق درخواست یاری می کند. ولی دکتر مصدق با این طرح مخالفت کرده و بیان می دارد: «نمی توانیم قرارداد را یک طرفه فسخ کنیم». 🔹 پس در سال 1323 نیز آقای مصدق با ملی کردن نفت مخالفت می نمایند. 🔹پیش از طرح موضوع نفت شمال در مجلس، در خرداد ماه این سال آیت الله کاشانی توسط نیروهای انگلیسی دستگیر و به اراک اعزام می شود. ایشان در اراک به بازجو می گوید: «اگر زنده ماندم و از زندان آزاد شدم، کاری می کنم که این ملت مسلمان یک قطره نفت به انگلیس ندهند». @Rushdisu 🔹تا اینجا مشخص شد، آقای مصدق تا قبل از سال 1329 با ملی کردن نفت مخالف بودند و یا با انعقاد قرارداد با شوروی مخالف و طرفدار انعقاد قرارداد با وضع بهتر با غرب بود. پیش از وی نیز ابتدا آقای رحیمیان، آیت الله کاشانی، فاطمی و پیشنهاد ملی کردن نفت ایران را داده اند. 🔸جمع بندی 🔹دکتر مصدق اولین فرد در ارائه پیشنهاد ملی کردن نفت ایران نبود. ایشان حتی سابقه با ملی کردن نفت ایران در سال 1323 و عدم مخالفت با قرارداد گس – گلشائیان را که موجب ادامه قرارداد 1933 می شد در کارنامه خود دارد. البته ایشان مسیر ملی کردن نفت ایران زحمات زیادی نیز متحمل شد ولی اولین فرد نبود. حال که اولین فرد نبود، آیا و یا عالی ترین رهبر این روند بود؟ 🔘 پی نوشت ها نزد نویسنده محفوظ است. ✍ پژوهشگر مرکز رشد 🌿 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 @Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 @Rushdisu 👇
📄 🔹 وقتى که ها در دهه‌ى دوّم قرن بیستم - هزار و نهصد و خرده‌اى - آمدند و وارد عراق و مسلّط شدند، بعد آن فرمانده‌ى نظامى انگلیسى دید یک نفرى فریادى بلند کرده، دارد صدایى میزند، دستپاچه شد - روى مناره یک کسى اذان میگفت - پرسید این سر و صدایى که هست چیست؟ گفتند اذان میگوید. گفت ؟ یکى گفت نه؛ گفت خب، ... 🔹 تفکرهای زیادی هستند که در ساحت اندیشه باقی مانده و لزوما ظرفیت تبدیل به یک قدرت اجتماعی را ندارند. چه بسا اصلا توصیه‌شان هم به انزوا و دوری از قدرت است؛ مثل آن اندیشه‌ای که به اسم مسیحیت می‌گوید «اگر کسی به تو سیلی زد، به او اجازه بده یک سیلی دیگر نیز به آن طرف صورت تو بزند» 🔹 فرهنگ و اندیشه اسلام، قدرت دارد و قدرت می‌دهد. فکر و فرهنگ شیعی، قابلیت بسیار فراوانی دارد که تبدیل به قدرت اجتماعی شود. نمونۀ سادۀ این مطلب، بحث خمس است که به امام معصوم و نائب او، نوعی قدرت اجتماعی می‌دهد. راز اسلام سیاسی امام (ره) این بود که فکر و فرهنگ شیعی، قدرت سیاسی به همراه می‌آورد. 🔹 در میان ائمه هدی صلوات الله علیهم، ماموریت ویژه‌ی تبدیل به را داشتند. در این میان، امام هادی علیه السلام با تمام محدودیت هایی که برایشان ایجاد شده بود، بیش از سایر دوره‌ها در گسترش «شبکه وکالت» ائمه هدی در بین شیعیان و پایه ریزی زمینه‌های قدرت یافتن تفکر شیعی موفق شدند. 🔹 امروز نیز دشمنان با صرف فرهنگ شیعی مشکلی ندارند، با یافتن این فرهنگ - یعنی دقیقا همان ماموریت ویژه‌ی ائمه رضوی و خصوصا امام هادی علیه السلام - مخالف‌اند. 🔹 وظیفه ما محبان ایشان، کمک به اعتلا و قدرت یافتن این فرهنگ است. باید مواظب بود تا یک وقت به بهانه‌های مختلف، «فرهنگ و معارف شیعی را از قدرت جدا نکنند» 💠 موجز کلام همان که: «اذانى که علیه او نباشد، «الله‌اکبر» ى که او را کوچک نکند، خب هرچه میخواهد بگوید، بگوید...!» ✍ پژوهشگر مرکز رشد 🗂 🗓 به مناسبت شهادت‌ ‌علیه‌السلام 🌿 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 @Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 @Rushdisu 👇
📄حمایت از کالای ایرانی؛چرا و چگونه... ✴️ ذات نامگذاری سالها،که یکی از ابتکارات رهبر فرزانه انقلاب است،از اندیشه سرشار و نگاه فاخر فرهنگی ایشان سرچشمه می‌گیرد.نام سالها،عمدتا و بالذات،خمیرمایه‌ای فرهنگی وفرهنگ‌ساز دارد و ازسوی علاقه‌مندان به فرهنگ انقلاب،مشتاقانه پی‌جوئی می‌شود تاجایی که محکی برای تطابق نبض فکری مشتاقان،بامنظومه و مستوای اندیشه راقی رهبری حکیم انقلاب است. 🔹برخی عناوین، خالص فرهنگ را نشانه می‌گیرند؛مانند سال پیامبر اعظم(ص)[۸۵]، برخی فرهنگ مضاف مانند فرهنگ حکمرانی؛مانند سال پاسخگویی مسئولین[83]، و یا فرهنگ کار؛مانند سال وجدان کار و انضباط اجتماعی[73]،و البته اکثریت سالها با درونمایه فرهنگ اقتصادی تعریف‌شده‌اند. 🔹در ۱۰ سال اخیر،به‌جز سال ۹۴ که با عنوان سال دولت و ملت،همدلی و همزبانی، نامگذاری شد، ۹سال دیگر و همچنین امسال،عناوینی در حوزه فرهنگ اقتصاد،فرهنگ مدیریت و به خود گرفتند و امسال به نام نامیده شد.انگشت اشاره همه این نام‌ها نیز،مخاطبی به وسعت ایران دارد:هم مسئولین و کارگزاران،هم مردم و توده‌ها.درواقع،برای هر فرد ایرانی ،این نام‌ها،مسئولیتی را به همراه می‌آورد. 🔹این اسامی،محدود به یک سال نیست،بلکه در یکسال به علت فضا و اتمسفر موجود و لحاظ متغیرهای استراتژیک و توجه به زوایا و جوانب دیگر،دست بالای اولویت‌های رهبری را نشان می‌دهد.مهم اینکه،این موضوع بایستی در تدوین سیاست‌های کلی تا اجرائی خاصه در مقاطع بلندمدت و میان‌مدت،جای خود را باز کند و البته رفتار و کنش و واکنش بدنه اجتماعی مردم را نیز متأثر کرده و در همان راستا، جهت داده و داخل در سبک زندگی‌شان شود. @Rushdisu 🔸با توجه به نامگذاری امسال ،اجمالا شایسته است چند نکته مطمح نظر قرارگیرد: 🔹اول، همچنان که رهبر فرزانه انقلاب،با نگاه جامع خود،بارها تأکید فرموده‌اند، اصلی‌ترین جبهه تخاصم و تقابل دشمنان علیه نظام اسلامی است. واضح است،تمام تلاش دشمن باز کردن جبهه‌های متعدد و البته وسیع،و تلاش جهت برهم زدن اولویت‌ها و نظم و نظام فکری ما وعدم تخصیص بهینه منابع و توان درونی به اولویت‌های حقیقی است.لذا،رهبر حکیم انقلاب،با درایت همیشگی،بدون معطل ماندن در زمین‌بازی بدخواهان دین و میهن،و درگیر شدن درجبهه‌های مصنوعی یا با اولویت کمتر، دشمن و مختصات آن را شناسایی کرده و چندین سال است نهیب برمی‌آورند بر این تنگه،مراقبت و مواظبت ویژه لازم است. 🔹دوم،نامگذاری این سال‌ها،از (هولوگرافیک)،پیروی می‌کند.یعنی،تمام عناوین سالهای اخیر که حوزه فرهنگ اقتصاد و مصرف را نشانه می‌گیرد،همه اجزائی از شبکه مفهومی هستند،که هر جزء(=عنوان سال)،خاصیت کل را داراست.لذا وقتی می‌گوییم حمایت از کالای ایرانی،یعنی حمایت از کار ایرانی ،حمایت از کارگر ایرانی،حمایت از سرمایه ایرانی،حمایت از خدمت ایرانی،حمایت از کارخانه ایرانی،حمایت از تولید ملی،حمایت از خانواده ایرانی،حمایت از اقتصاد ایران،حمایت از مدیریت جهادی،حمایت از تصویر ملی و نهایتا تقویت وجهه ملی که موجب عزم و همگرایی ملی برای عبور از میدان مین چالشهای فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی دشمن می‌گردد. 🔹سوم، حمایت از کالای ایرانی،بسیار فراتر از ترجیح و خرید محصول وطنی است.در حقیقت،در این نام،تعصب به " " و اشاعه و ترویج آن و تلاش برای ایجاد فضا و وجهه مثبت برای "ساخت ایران" پررنگ‌تر است. 🔹 و در آخر،متأسفانه بیشتر از آنکه این جریان(نام‌گذاری سال‌ها) مدنظر باشد،بیشتر آن موردتوجه قرار می‌گیرد و بعضا آتش این موضوع با نصب چند بنر و ساخت چند برنامه دم‌دستی رادیوئی و تلویزیونی و بازی با کلمات در پیام‌ها و سخنرانی‌ها و اطلاعیه‌ها در همان ماه اول سال، سرد می‌شود. 🔹ازاین‌جهت،بخشی از تکرار شدن عناوین سال در سالهای اخیر،به جهت فهم دشمن از ضربه‌پذیری ما از این ناحیه از طرفی و رضایت مخاطبین خاص و عام پیام رهبری به نگاههای سطحی و ظاهری از طرف دیگر است.چه بسیار سال‌ها که دیده شده،نام سال خیلی زود برای خود کمیسیون و کمیته و شورا پیدا کرده ولی در حد یک شعار باقی‌مانده و گرفتار بیماری مزمن شعارزدگی و بی‌عملی شده و گزارش‌های متعدد و رنگارنگی از دل آن بیرون آمده است! @Rushdisu 🔹بدیهی است هر امری برای ماندن و رسوب کردن و ایجاد حرکت،نیاز به ترویج دارد ولی بسنده کردن بدان و عدم تلاش برای نهادینه کردن آن از سوی کارگزاران اجرائی، جوانمرگی "ره"نمائی‌ها و "ره"نمودها و هزینه‌ای شدن جریان (بجای سرمایه‌ای شدن آن) را بدنبال دارد.بنابراین لازم است ارزشیابی سیاستها و پایش اقدامات، در اولویت قرار گیرد. ✍ پژوهشگر مرکز رشد 🌿 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 @Rushdisu
🔔 بهتر و متفاوت تر، مسائل روزِ | | | را دنبال کنید در: 🔵🔴 کانال مرکز دانشگاه امام صادق(علیه السلام) کانالی با رویکرد گفتمان ✔️✔️✔️ @Rushdisu