یا غفار 📝  نکات سخنرانی سلوک کاربردی| قسمت سیزدهم 📆 جلسه هفتگی، ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ✴️ آن قسمت از اهل سنت که محب آقا اباعبدالله(ع) و حتی اهل‌بیت(ع) هستند، صوفی‌اند. یکی از قطب‌های اصلی صوفیان اهل‌سنت، آقا (ع) است. ادعایشان این است که صوفیه را از علی‌بن‌الحسین(ع) آموخته‌اند. 🔅 چه در اسلام، چه در خارج از اسلام، چه در تشیع، چه در تسنن اگر بخواهد نفس بکشد، هیچ راهی جز مثال‌زدن از اهل‌بیت(ع) ندارد. این مدل ورود به که اسمش را می‌گذاریم فقط در اهل‌بیت(ع) پیدا می‌شود. ‼️ جالب‌تر اینکه نه فقط عرفان اسلامی، بلکه  عرفان بودیسم، عرفان اروپایی که جدیدتر است تا عرفان‌های قدیمی اگر بخواهند بگویند ما خیلی فهمیدیم عرفان چیست از اهل‌بیت(ع) ما مثال می‌زنند. ❇️ مسیر رفتن به‌سمت معرفت الهی فقط همین است. ✳️ در قسمت آخر که بکم‌ها را یکی‌یکی می‌گوید، یکی از قسمت‌هایش همین است که می‌گوید به‌وسیله شما به خدا پیدا کردم؛ یعنی شناخت. ❌ در جهان از هیچ فقهی استکبارستیزی و حب‌ و بغض در نمی‌آید؛ مگر معرفتی شیعه و فقه صوفی اهل‌سنت. 🔰 چند سال پیش بحثی تحت عنوان داشتم. در حال حاضر آن بحث در ایران و جهان عملی شده است؛ نوعی از دینداری معرفی می‌شود که بین# اعتقادات و آداب و تمییز قائل می‌شود. ❎ می‌گوید اعتقادات یک چیز است آداب و احکام یک چیز دیگر است. شما می‌توانی اعتقادات کامل داشته باشی؛ اما احکام و آداب را رعایت نکنی. 📈 باید آمار گرفت ببینیم متدینان یک دین که احکام و آداب دین را رعایت نمی‌کنند، چقدر از اعتقاداتشان سالم مانده است. ⚠️ آمار بگیریم، اگر زیر پنجاه درصد بود، احتمال است و نباید این توصیه بشود. اگر زیر ده درصد بود باید بگوییم این قاعده اصلا اشتباه است؛ غیرممکن است. 🔰 از نظر ما هیچ‌وقت صددرصد وجود ندارد. به نود درصد برسد است؛ به ده درصد هم برسد قطعاً صفر است. ❎ در آماری مربوط به سال ۲۰۱۸ آمریکا از پنج زندان رده یک آمریکا مشخص شده که افراد مجرمی که مقید بودند هفتگی کلیسا بروند زیر نیم درصد است. من عمدا آمار ایران را ندادم که  نگویید آمارهای ما فلان است. 🙏 کلیسا‌رفتن یک آداب دینی است و در حتی یک است؛ یعنی شما باید بروی. اگر احتمال به یک چیز خطیر تعلق بگیرد، دیگر احتمال نیست، یقین است. ✴️ آمار می‌گوید که آداب و احکام در اعتقادات اثر دارد، اگر رعایت نکند اعتقادات نمی‌ماند. آداب و احکام دینی ضمانت مانایی اعتقادات ماست. ❌ امروز یکی از بحث‌هایی که در کف جامعه است، همین است که ما برای اینکه آدم‌های خوبی باشیم نیاز به نداریم. من این موضوع را از نظر ریاضی برایتان گفتم، می‌خواهید قبول کنید می‌خواهید نکنید. 💡 قرآن راجع به احکام دینی صراحتا می‌گوید «یخرجونهم من الظلمات الی النور». ⚠️ یک آتئیست‌ برای بی‌دینی خودش یک مانیفست ارائه می‌دهد. مگر می‌شود ایدئولوژی نباشد، آنکه می‌گوید نباشد خودش ایدئولوژی‌اش نداشتن ایدئولوژی است، سی‌تا هم قانون دارد. آدم‌ها که در خلأ نمی‌توانند اعتقادات داشته باشند، او که مارکسیست است، اصول دیالکتیک دارد، رساله دارد، عالم دارد. 🔰 همه این بحث‌هایی که کردم برای این بود که نسبت به آداب و احکام دینی می‌کند. 👹 سلاح : 🔸 بحران‌های ، دنیایی و نفسانی؛ یعنی تو یک دفعه می‌شوی، شیطان سراغت می‌آید. کارگزار جمهوری اسلامی به تو ظلم کرده چه ربطی به خدا دارد؟! ‼️ هر اتفاقی هر جای جهان می‌افتد آدم‌ها اول با قهر می‌کنند، خیلی جالب است! بعد جالب این است که شیطان اعمالشان را زینت می‌دهد آن‌ها فکر می‌کنند دارند. ⛔️ تو نمی‌توانی گردن کسی بیندازی، خدا صد میلیون مثال در طول تاریخ برایت می‌آورد. نکته دوم این است که احکام و آداب واقعاً هم جواب می‌دهد؛ یعنی آن چیزی که ما فکر می‌کنیم نمی‌تواند به ما کمک کند دقیقا همان چیز کمک می‌کند. 💡یکی از آداب دینی که ما داریم است؛ نه فقط زیارت خانه خدا؛ زیارت هر آدم خوبی. در همه این زیارت‌ها ما در تشیع یک زیارت خاص داریم و آن هم زیارت آقااباعبدالله(ع) است. 👤 آیت‌الله فاطمی‌نیا می‌فرمود در گوش بعضی‌ها ده سال الله‌اکبر می‌گویی، یک رکعت نمی‌خواند، وسط یک هیئت یک یاحسین می‌شنود نمازخوان می‌شود. خود خدا در امام‌حسین‌‌‌ (ع) اثری قرار داده که عجیب‌غریب است. ما نمی‌توانیم بفهمیم. 💡 چون اباعبدالله(ع) همه چیزش را در راه خدا بذل کرد، خدا همه چیزش را در اختیارش قرار داده است. ✴️ قشنگ‌ترین و سریع‌ترین توبه‌های ما در جلسه امام‌حسین(ع) بوده است. قطعاً امام‌حسین(ع) تنها امامی است که زیارت دور و نزدیک ندارد. 🆔 @rahpouyancom