هدایت شده از تشکل طلبگی ربیون
🔰 تقریر و تحلیلی از بیانات در دیدار با بسیجیان(1402/09/08) بخش دوم: 🔹آیا میتوان نسبتی میانِ چرایی گفته شده(حداکثرسازی مقاومت کشور در مقابل تهدیدها و خطرها)، با آن ابعاد بیان شده در لایه چیستی بسیج(دو جلوه رزمندگی و محبت در بسیج و غلبه ماهیت فرهنگی بسیج بر وجهه سازمانی آن) و آن نتیجه مهم(هسته‌های مقاومت و تغییر جغرافیای سیاسی غرب آسیا) و نهایتا توصیه‌های پایانی برقرار کرد؟ به عبارتی آیا در این بیانات، توصیف راهبردی متفاوتی از واقعیت بسیج می‌توان یافت؟ آیا تجویزها و توصیه های نهایی نسبتی با آن توصیف دارد؟ 🔸سخن آن است که اساسا ، چه در برابر تهدیدهای دائمی ناشی از دشمنی‌های دشمن باشد و چه در برابر خطرهای طبیعی و یا عارضیِ حرکت به سوی اهداف، امری فرهنگ پایه است. اگر بسیج، نهادی است که در جهت حداکثرسازی امکان در برابر این دو ایجاد شده است، طبیعی است که وجهه فرهنگی و فکری آن بر وجهه سازمانی اش در تامین این غرض، غلبه داشته باشد و اساسی‌ترین نتایج آن را نیز در گستراندن این فرهنگ در کشور، منطقه و جهان باید دنبال نمود. حتی رزمندگی و شجاعت و شدتش هم همراه با محبت، خدمت، و سایر اخلاقِ حمیده است و باز برآمده از یک فرهنگ و تفکر و اساسا انتقال دهنده و صادرکننده آن است. و آن‌جا که نظم جهانی در حال تغییر است و به تعبیر رهبری در سال گذشته این تغییر سه رکن دارد(۳)، اساسی‌ترین رکن ، مورد سوم و آن فکر و فرهنگ مقاومت است. 🔹فکر و فرهنگ مقاومت، آن‌جا که گسترش می‌یابد و خصوصا به تحقق هسته‌های مقاومت در منطقه منجر می‌شود، هم می‌تواند آمریکایی زدایی به معنای سلطه زدایی از منطقه و جهان نماید و هم با گسترش آن، امکان تولدِ ایده جدیدی از سازندگی و را بر محور حرف نو جمهوری اسلامی فراهم آورد و بنابراین مناسبات "تولید، توزیع و مصرفِ" قدرت منطقه‌ای و جهانی را در تمام ابعاد آن (اعم از سیاست، فرهنگ، اقتصاد) به نحو جدیدی شکل دهد. پس اساسا باز این ایده، فکر و فرهنگِ نو است که می‌تواند کیفیت مناسبات مذکور را روشن نماید و نحوه انتقالِ قدرت از غرب به شرق را جهت‌دهی نماید. 🔸و با این منظر واضح می‌گردد که چرا نقش در نزدیک شدن به این هدف ویژه است. طوفان‌الاقصی از طرفی حامل فرهنگ مقاومت و از طرفی رسوا کننده و بی‌آبروکننده فرهنگ استعماری و نژادپرستانه(۴) اروپا و تمدن غرب، با کمک ابزار فرهنگیِ خود آنان یعنی رسانه مدرن است. با این مقاومت استثنایی، راه برای ایجاد و گسترش نفرت از سلطه‌گریِ آمریکا در منطقه و جهان، که به عبارتی اساسی‌ترین گام در تغییرات عمده نظام‌های اجتماعی همین میل و نفرتهای عمومی است، نزدیکتر شده است. همچنین دوگانه‌های فکری_عملیِ مغالطه گونی که بر اذهان سیاست مداران، نخبگان و عموم مردم در کشور ما و همچنین منطقه خصوصا در دهه اخیر حاکم کرده بودند، جای خود را به دوگانه‌ واقعی مقاومت_تسلیم داده است و این دو باز تحت تاثیر همان فرهنگ مقاومت است. 🔹بنابراین است که حل مسئله فلسطین، این کلید رمزآلود امت(5)، و اولین تحققِ منطقه‌ایِ منطق جمهوری اسلامی در جغرافیای فلسطین، در گرو همین مبارزه اساسا فرهنگی_فکری است. 🔸با این نگاه، میتوان وجه اغلب توصیه‌های پایانی به بسیجیان و سازمان بسیج را نیز بیش از پیش متوجه شد که اگر بسیجیان بخواهند خود را در میدان این مبارزه ذاتا فرهنگ بنیاد ببینند و حاملِ فرهنگ مقاومت باشند‌ و زمینه بسط و گسترش و حداکثرسازی آن را فراهم نمایند، سفارشات مذکور جای خود را می یابد. پ.ن: 1- بیانات در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج مستضعفین- 1393/09/06 2-دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با رهبر انقلاب-(1402/08/10) 3- بیانات در دیدار دانش آموزان-(1401/08/11) 4-بیانات پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی-(1402/08/28) 5- بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در سومين كنفرانس بين‌المللى قدس و حمايت از حقوق مردم فلسطين(1385/01/25) 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion