eitaa logo
مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
30 دنبال‌کننده
578 عکس
223 ویدیو
17 فایل
هوالجمیل،کانال مؤسسه فرهنگی،هنری(سرشت عشق ابد)"سَعا"،فعالیت درزمینه تالیف و تدوین پژوهش های ادبی،هنری،رسانه ای واجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرّحمن الرّحیم مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا اول مرداد، مصادف با هشتمین سالگرد ارتحال« حجت الاسلام و المسلمین آقاسید علی اکبر موسوی رضوان اللّه تعالی علیه » (فقیه سیارخرقان) است روح استاد و پدربزرگوارم فقیه،واعظ،مداح،ادیب،عارف حلیف القرآن و سالک طریق الی اللّه جناب آقا سید علی اکبر موسوی ورچندی شاد و یادش گرامی روزگاران باد آمین یا ربّ العالمین غفراللّه له مع اجداده ان شاءاللّه بالنبی وآله الفاتحة مع الصلواة 🌷🌴
بسم الله الرّحمن الرّحیم مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا اول مرداد، مصادف با هشتمین سالگرد ارتحال« حجت الاسلام و المسلمین آقاسید علی اکبر موسوی رضوان اللّه تعالی علیه » (فقیه سیارخرقان) است روح استاد و پدربزرگوارم فقیه،واعظ،مداح،ادیب،عارف حلیف القرآن و سالک طریق الی اللّه جناب آقا سید علی اکبر موسوی ورچندی شاد و یادش گرامی روزگاران باد آمین یا ربّ العالمین غفراللّه له مع اجداده ان شاءاللّه بالنبی وآله الفاتحة مع الصلواة 🌷🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖تلاوت سوره مبارکه مؤمنون 🎙🗣با صدای استاد مرحوم محمد صدیق منشاوی 🌹روایت خلف از حمزه 🌹طریق طیبه النشر ♦️کانال آموزش قرائات ،استادمصطفی اصفهانیان حافظ بین المللی قرآن کریم. https://eitaa.com/joinchat/2330198833C612f06729e 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۲۷۱ سلام ألف— قالُوا یا أَبانا ما نَبْغي هٰذِهِ بِضاعَتُنا رُدَّتْ إِلَیْنا ( یُوسُف ۶۵ ) برادران جناب یُوسُف ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ وَ عَلیٰ نَبِیِّنا وَ آلِهِ ) گفتند ای پدر! این است آنچه که می‌خواهیم ( ای پدر! دیگر چه می‌خواهیم؟ ) ب— قالَ ذٰلِکَ ما کُنّا نَبْغِ ( کَهْف ۶۴ ) گفت این همان چیزی است که می‌خواهیم. سؤال اینجاست که در آیهٔ ( ألف ) کلمهٔ ( نَبْغي ) بصورت کامل آمده ولی در آیهٔ ( ب ) این کلمه بصورت ناتمام آمده یعنی حرف ( ي ) از آخر آن محذوف است یعنی بصورت ( نَبْغِ ) وارد شده. چرا؟ حذف یک حرف یا ذکر یک حرف، حرکات و سکون ها و علامت ها و جابجایی ها در مصحف شریف همه و همه بر أساس حکمت و إعجاز و بر پایهٔ حساب و کتاب است. ( البته که منظور رموزات وقف سجاوندی نمی‌باشد. ) ألف— به مفهوم آیهٔ ( ألف ) توجه کنیم. چرا برادران جناب یُوسُف راه بسیار طولانی و با دشواری فراوان طيّ کردند و از فلسطین به مصر آمدند؟ برای گرفتن گندم یا رسیدن به طعام. هدف بدست آوردن غذا بود. وقتی برگشتند متوجه شدند که هم طعام دارند و هم هزینه به آنها برگردانده شده است. یعنی هدف آنها بطور کامل محقّق شده است. معنا کامل پس لفظ هم کامل. لذا کلمهٔ ( نَبْغي ) بصورت کامل و بدون حذف آمده است. ب— این حکایت در خصوص آیهٔ ( ب ) متفاوت است. کلمهٔ ( ذٰلِکَ ) برمی‌گردد به آن مکانی که جناب کلیم باید با جناب خِضْر ( عَلَیْهِما وَ عَلیٰ نَبِیِّنا وَ آلِهِ ٱلسَّلامُ ) ملاقات می‌کرد. آیا هدف یافتنِ آن مکان بود؟ نخیر. اینجا اول ماجرا است. هنوز هدف محقّق نشده. جناب کلیم ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ وَ عَلیٰ نَبِیِّنا وَ آلِهِ ) از کجا باید این مکان را شناسایی می‌کرد؟ از نشانه ها. نشانه چه بود؟ وقتی آن عالیجناب بهمراه غلامش به صخره رسیدند جناب کلیم مقداری به خواب رفت در این حین، روح به ماهیِ کباب شده برگشت و ماهی به دریا پرید و رفت. به قول قرآن مجید این حکایتی است بسیار عجیب: فَٱتَّخَذَ سَبیلَهُ في ٱلْبَحْرِ عَجَباً ( کَهف ۶۳ ) غلامِ جناب کلیم فراموش کرد خبر فرار ماهی را به آن بزرگوار بگوید. و این ماجرا مفصل است و در أذهان همگان هست و نیاز به شرح ماجرا نیست. خلاصه اینکه فرار ماهی نشانه‌ای بود برای یافتن مکان ملاقات با آن بندهٔ صالح یعنی جناب خِضْر. این است آن مکانی که ما در جستجوی آن بودیم. یعنی هدف محقّق نیست. تازه محلّ ملاقات یافته شده. هدف ملاقات است و دنباله روی و شاگردی در محضر جناب خِضْر که حکایت کشتی و تعمیر دیوار و کشتن آن پسر و غیره به دنبال آمد. پس حال که هنوز هدف کامل نشده است، لفظ هم بصورت ناتمام و ناقص آمده است یعنی ( نَبْغِ ) إلتماس دعاء پانزدهم محرّم ٱلْحَرام ۱۴۴۵ ألحقیر: مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ https://eitaa.com/joinchat/3980395085C2705350eb2
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۲۸۲ سلام رخصت بفرمایید به دو گروه از آیات شریفهٔ ذیل توجّه کنیم. گروه ألف— حَضَرَ ( سه آیه ): ۱— کُتِبَ عَلَیْکُمْ إِذا حَضَرَ أَحَدَکُمُ ٱلْمَوْتُ إِنْ تَرَکَ خَیْراً ٱلْوَصِیَّةُ لِلْوالِدَیْنِ... ( بقره ۱۸۰ ) بر شما وصیت واجب شد اگر وقتی مرگ یکی از شما حاضر می‌شود، مال باقی گذاشته است. ۲— أَمْ کُنْتُمْ شُهَداءَ إِذْ حَضَرَ یَعْقُوبَ ٱلْمَوْتُ ( بقره ۱۳۳ ) یا اینکه شما شاهد بودید وقتی که مرگ بر جناب یَعْقُوب حاضر شد... ۳— شَهادَةُ بَیْنِکُمْ إِذا حَضَرَ أَحَدَکُمُ ٱلْمَوْتُ حینَ ٱلْوَصیَّةِ ٱثْنانِ ذَوا عَدْلٍ مِنْکُمْ ( بقره ۱۰۶ ) شهادت در میان شما در زمان وصیت با دو نفر مرد عادل برقرار می‌شود وقتی مرگ یکی از شما حاضر می‌شود. گروه ب — جاءَ ( چهار آیه ): ۱— وَ جاءَتْ سَکْرَةُ ٱلْمَوْتِ بِٱلْحَقِّ ذٰلِکَ ما کُنْتَ مِنْهُ تَحیدُ وَ نُفِخَ في ٱلصُّورِ ( ق ۱۹ ) سکرات مرگ بر حقّ است و می‌آید. این است همان چیزی که تو از آن گریزان بودی و در صُور دمیده می‌شود... ۲— فَإِذا جاءَ أَجَلُهُمْ لا یَسْتَأْخِرُونَ ساعَةً وَ لا یَسْتَقْدِمُونَ ( أعراف ۳۴ ) پس آنگاه که أجل آنها بیاید لحظه‌ای تأخیر و تقدیم نمی‌شود. ۳— حَتّیٰ إِذا جاءَ أَحَدَهُمُ ٱلْمَوْتُ قالَ رَبِّ ٱرْجِعُونِ لَعَلّي أَعْمَلُ صالِحاً فیما تَرَکْتُ کَلّا إِنَّها کَلِمَةٌ هُوَ قائِلُها وَ مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلیٰ یَوْمِ یُبْعَثُونَ فَإِذا نُفِخَ في ٱلصُّورِ فَلا أَنْسابَ بَیْنَهُمْ ( مُؤْمِنون ۱۰۰ ) تا وقتی مرگ یکی از آنها بیاید می‌گوید پروردگارا ! مرا برگردانید شاید بجای آنچه که وا گذاشته ام، عمل صالح انجام دهم. هرگز!! این کلامی است که او می‌گوید. و فراروی آنها عالم برزخ است تا روزی که برانگیخته شوند. پس آنگاه که در صور دمیده شود هیچ خویشاوندی وجود نخواهد داشت. ۴— حَتّیٰ إِذا جاءَ أَحَدَکُمُ ٱلْمَوْتُ تَوَفَّتْهُ رُسُلُنا وَ هُمْ لا یُفَرِّطُونَ ثُمَّ رُدُّوا إِلَی ٱللّٰهِ مَوْلیٰهُمُ ٱلْحَقِّ ( أنعام ۶۱ ) تا وقتی مرگ یکی از شما بیاید، فرستاده های ما جان آنها را بگیرند و هیچ کوتاهی نمی‌کنند. سپس به سوی خداوند که مولای حقیقی آنها است برگردانده می‌شوند. سؤال اینجاست که بین دو عبارت ( جاءَ أَحَدَکُمُ ٱلْمَوْتُ = مرگ یکی از شما بیاید ) با ( حَضَرَ أَحَدَکُمُ ٱلْمَوْتُ = مرگ یکی از شما حاضر شود ) چه تفاوت مفهومی وجود دارد؟ با عنایت به سیاق آیات شریفهٔ فوق ٱلذّکر عرض می‌کنم در آیات گروه ( ب ) که سخن از ( آمدن مرگ ) است، بحث أصلیِ آیات، در بارهٔ رسیدن أجل و نحوهٔ جان دادن و سَکَرات مرگ و عالم پس از مرگ ( عالم برزخ ) می‌باشد. ولی در آیات گروه ( ألف ) که سخن از ( حضور مرگ ) است، اصلاً از مردن و عالم پس از مرگ سخن گفته نشده بلکه سخن از اعتقادات و أحکام و رعایت حقّ ٱلنّاس است. یعنی: ای قولنامه نویس. ای قاضی. ای وکیل. ای شاهد‌. ای مشتری. ای فروشنده. ای وصیت نامه نویس. ای معامله کننده. ای آحاد مردم. ای زنان. ای شوهران. ای پدران. ای مادران. ای فرزندان. حقّ ٱلنّاس مهمّ است. وجود محترم حضرت مولانا جناب إمام سیّد ٱلشُّهَداء ( عَلَیْهِ ٱلسَّلامُ ) در شب عاشُوراء آنان را که حقّ ٱلنّاس به گردن داشتند برگرداند. همانطور که برای مکتوبهٔ خود چند نفر به عنوان شاهد، حاضر می‌کنید، مرگ هم به عنوان شاهد حضور دارد. إلتماس دعاء شانزدهم محرّم ٱلْحَرام ۱۴۴۶ ألحقیر مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏فیلم از طرف dr salamtian m
هوالعلیم "تن" وقتی الهی شد،سعی می کند از "ناسوت" اندک اندک ببرد و با"ملکوت" پیوند بخورد! درنسل "سادات موسوی و اجداد "من حقیر این حقیقت وجود دارد که هنگام مفارقت "روح "شریفشان از "تن" ،جسم کاملا از "تنومندی" و حجم خالی می شود و من این حقیقت را هم هنگام مرگ "پدربزرگم " و هم "پدربزرگوارم (رضوان الله تعالی علیهم)مشاهده کردم که"گوشت تن" تقریبا به شکل کاملامشهود ازبین رفته وعضلات شبیه استخوان شده بودند! {البته این موضوع هیچ ارتباطی به بیماری یا کهولت مشهورندارد} این خود نوعی آمادگی روح برای"مفارقت"ازجسم است! "عارف"به مصداق" موتوا قَبل أن تَموتوا"با تعبدوتجهدخودرا ازعالم ناسوت می رهاند تا برایش رهایی دشوارنباشد.آنگاه تمام بدن که دیگرشبیه به"گیاهی"پاک ومعطرشده است برای حضوردرعالم ملکوت استعداد می یابد و"ارتحال"ازعالم"مادی"برایش آسان و دلپذیر می شود: 🌷 حجاب چهره جان می‌شود غبار تنم خوشا دمی که از آن چهره ،پرده برفکنم! چنین قفس نه سزای چومن خوش الحانی ست روم به گلشن رضوان که مرغ آن چمنم! عیان نشد که چرا آمدم ،کجا رفتم؟ دریغ و درد که غافل ز کار خویشتنم چگونه طوف کنم درفضای عالم قدس که در سراچه ترکیب ،تخته بند تنم اگر زخون دلم بوی شوق می‌آید عجب مدارکه همدرد نافه ختنم! طراز پیرهن زرکشم ،مبین چون شمع که سوزهاست نهانی،درون پیرهنم بیا و هستی"حافظ" زپیش او بردار که باوجودتو ،کس نشنود زمن که منم💐 روحشان شادو یادشان گرامی روزگاران باد آمین یا ربّ العالمین🙏 💐🖋️ ازبذل توجه عزیزان همراه واساتیدمعزز ودوستداران پدربزرگوارم ودعای ترحیم شان،سپاسگزارم درپناه حضرت حق جلّ جلاله الشریف باشیدان شاء اللّه
4_818579491981885563.mp3
8.24M
🎧 استاد حاج داوود علیزاده 🎋تقدیر از مقام پدر 🍃گر صفایی به جهان هست صفای پدر است
هوالشکور سلام علیکم و رحمة اللّه جمیعا با نهایت امتنان و احترام، از تمامی کسانی که در هشتمین سالگشت ارتحال "حجت‌الاسلام والمسلمین آقاسیدعلی اکبر موسوی" رضوان اللّه تعالی علیه تسلی بخش خاطر ما بوده اند؛ تقدیر و تشکر می نمایم. امیدوارم با عنایات الهی همه اساتیدارجمند و فرهیختگان فرهمند دوستان بزرگوار درکنار خانواده های محترم و عزیزشان همیشه برخودار از نعمت و برکت و امن و امان و سلامت و بهروزی باشند ان شاء اللّه 💐 ارادتمند و دوستدارتان: سیدعلی اصغرموسوی قم - ١ مرداد ۱۴۰٣ https://eitaa.com/saa_institute
مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا» (سرشت عشق ابد): عزیزانی که علاقمند خواندن «تمثیل های اخلاقی درزبان فارسی» هستند از خواندن این کتاب غفلت نورزند! برای نخستین بار در ادبیات کشور این اتفاق نادر افتاد! از کارهم افتاد!!! (چون مدیران ابله رسانه تنها به فکر تولید «هنرپیشه و مطرب» هستند و بودند به جای تولید تفکر و متفکر) 🤓😉👌🍎 http://pajuhesh.irc.ir/product/book/show.text/id/1316/_keyword/indexId//book/order/1 🖋️📚 https://eitaa.com/saa_institute 💐🌷💐
هوالقیوم پلیس نازیست آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ که با قدمت ٧٠ساله توسط حضرت آیت الله العظمی بروجردی (رضوان اللّه تعالی علیه) بنیان گذاشته شده بود، امروز یورش برده و فعالیت آن مرکز اسلامی شیعی را تعطیل کرد! https://eitaa.com/saa_institute 💐🖋️📚
German Nazi police attack on the Islamic center of Hamburg! (with seventy years of cultural activity) it's shamefull !!!👎 Angriff der deutschen Nazi-Polizei auf das islamische Zentrum Hamburgs! (mit siebzigjähriger kultureller Tätigkeit) es ist beschämend!!!👎👎 حمله پلیس نازی آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ! (با هفتاد سال فعالیت فرهنگی) خجالت آور است !!!
هوالحی الذی لایموت إناللّه وإناإليه راجعون فرهیختهٔ ارجمند،جناب استاد دکتر محمدسلامتیان «زید عزه العالی » ارتحال والدهٔ ماجده مکرمتان ( رحمة الله و رضوانه تعالی علیها ) را خدمت شما، خانواده محترمتان و خاندان معززتان تسلیت و تعزیت عرض می کنم. در این مصیبت جانگزا، صبرتان جمیل ،اجرتان جزیل و عمرتان پاینده، إن شاء اللّه. انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران قم- سید علی اصغر موسوی مرداد ١۴٠٣
🌹دیر راهب عشق آمد، نقطه نقطه شعر غم با خون نوشت تا سر عقل آورد، وهم آفرینانِ کُنشت قابلیت بی تعیّن، آبروی زر زدود شد شفق مجذوب ناگاه غروب سرنوشت! بی تکلف می کشد پیرایه از تردیدها آن که خوانده از ازل در دفتر قسمت، سرشت دیر راهب بود و رستاخیز خونین در زمین ـ وقتی آرامید آن سر، عاشقانه روی خشت: عطر گیسو خال «وحدت» را به «کثرت» زد مثال آسمان  دیدم میان ابرها آلاله کِشت! ای که از تأثیر حُسن ماه رویان غافلی؟! عقل و عشق آراسته، در ترجمان خوب و زشت عشق «راهب» آن شب از مرز مسیحایی گذشت در عروجی که، کُنشت آکنده می شد از بهشت شور شعر از پرتو آیینه غرق نور شد تا که عشق آمد، ردیف «یا حسین» آن جا نوشت ** جلوه ای کن، ای همه خورشید با لبخند خویش بر سر ذوق آوری امشب ندیمان کُنشت! مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی قم - ١٣٩٠
شاعر معاصر شاعر مشهور در ذیل: «معاصر» نیستم! بی زمان و بی مکان، مدیون ظاهر نیستم اصل اصلم، نه شبیه یک بدلکار دو رو غیبتم را دوست دارم هرچه حاضر نیستم! گو بدانی برنفوس العشق، می بندم حجاب یا همیشه بر کمال العقل، قادر نیستم - از بسیط عقل و عشق و وجد و حال و قیل و قال عارف وقت خودم، هرچند"طاهر" نیستم! نه به شعرم دختری عاشق شود، نه همسری! چون شریک کافه های طعم نادر نیستم! هر طرف نوکیسه‌گان درجنب وجوش نوشدن با تکبرهای ویژه، اینکه : ماهر نیستم! با چهل، پنجاه قطعه شعربی رنگ و لعاب در کتابی با تعارف: "من که شاعر نیستم!" نوچه‌گان دولتی از هرتوان، غرق غرور! شکر حق ! از جملۀ خیل نوادر نیستم!! *** شهر قم؟ هرگز! مبادا نرخ تهران بشکند اهل باغ فیض یا منصور و ناصر نیستم کاش لحن پرسش ات بر همتم توهین نبود! چونکه با صدها غزل،مصداق قاصر نیستم سال ها جز زحمت ساکن شدن، خیری نداشت! گرچه با اهداف ممدوحش مغایر نیستم گو سترون باد نسلش در سراشیب زمان! هر دیاری که در آن آسوده خاطر نیستم نام و یاد ازمن اگر هم دربسیط دهر نیست علتش واضح که من محتاج «ناشر» نیستم با تمام پیر بودن، مردجنگ‌ام، هان "سعا" ! گرچه در حدّ " حبیب‌بن‌مظاهر" نیستم سیدعلی اصغرموسوی (سعا) قم - ۵ مرداد ١۴٠٣ @saapoem https://eitaa.com/saa_institute 🖋️📜💐