eitaa logo
ای مسیرکاروانت تا ابد آیینه پوش
75 دنبال‌کننده
533 عکس
191 ویدیو
7 فایل
اشعار عاشورایی (وقف) سید علی اصغر موسوی «سعا»، شاعر و پژوهشگر ادبیات دینی «مکتب شعر امامیه» 🌷🌴🖋️📚
مشاهده در ایتا
دانلود
آب مفت و برق مفت و «گاز» مفت! مملکت را می خورد گردن کلفت!! قبض هایش مال «امت»! همچنان سودهایش مال هرکه «حق» نهفت! ازختام السلطنه تا خر فروش !! هرکه دم زد از عدالت، یاوه گفت! 🦉 📲✍️
💠💠💠💠💠💠💠 💠 💠السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ 💠 سلطان عشـــــق چون علی دیگر نخواهد دید چشمِ روزگار در نُبی دینِ نبی را میر مردان افتخار عالم و عالی و اعلم، افضل و اَکمل علی مستِ جامِ" انّما " و دستِ ذاتِ کردگار آفتابِ " والضّحی " و ماهتابِ " هل اتی " ترجمان" طا و ها"و "یا و سین"را اعتبار بانی عدل و عدالت، ثانی ختمِ رُسل شاه بیتِ آفرینش ، افتخارِ روزگار عقلِ کُل فرمود تا"من کُنت مولا "در غدیر راز " اَتممتُ عَلیکُم نعمتی " شـد آشــکار تا به لب آورد" اَکملتُ لکم" را جبـــرئیل برکه شد دریا و دریا آفـــرینش را مدار مرحبا زد تکیه بر اورنگِ باور، میرِ نور فرّخا تاجِ سلونی بر سرِ آن شهریار می کند خورشید ازدرگاهِ مهرش کسبِ نور می برد فیض از وجودِ آن جناب، ابر بهار ذرّه در کویش شود مشعل فروزِ مهر و ماه قطره در بحرش شود گوهرفشان،عالی عیار دست بوسِ حضرتش،ادریس وابراهیم ونوح خاکبوس درگهش ازشش جهت،هفت وچهار پابه دوش مصطفا بنهاد تا"سلطان عشق" گــــــو خلیل الله آمد مصطفا را در کنار مصدرِعقلِ نخستین است وشرح"حا ومیم" معنی " والتیـن والــــزیتون " والی والا تبار رمز"صاد"وقاف"وقدر"وفجر"وفتح"وعادیات" راز بسم اللـــه و تنزیلُ الکتابِ کـــــردگار حکمت مـــــــوسا کجا و منُــزلِ آیاتِ نـــور نفخه عیسا کجا و ساقــــی ساغـــــــر شمار شعر صائم قطره و دریای وصفش تا سپهر " لا فتـی الا علــــی لا سیف الّا ذوالفقــار " https://eitaa.com/joinchat/2314535277Cf073001908 💠💠💠💠💠💠💠💠
مطلع نور خلقت از"لَولاک"مدیون بابت"زهرا" شده این سخن درمطلع از حیث ادب،زیبا شده گرچه سمت آسمان این روزها،دل می رود ژاژخایان را دوباره فرصت غوغا شده! با بهانه، بی بهانه، درپی بازیگری معرکه در شعر بی‌آیین شان برپا شده یک نمایشنامه با تندیس‌هایی از غبار ژانرِ معمول عزا در شعر شاعرها شده! این یکی درنقش مِسمار،آن یکی درنقش دَر وان یکی درنقش آتش، وین یکی تیپا شده! از "تولّا و تبرّا " مانده تنها : آه و واه ! بس که مضمون مبتلا بر آه و واویلا شده چادَر خاکی همان جعل حدیث"إنَّما" در میان جمع کلّاشان"ذَوی القُربی"شده!! در نبود شاعران پاکبازِ پاکدین ژاژخایی فرصت یک عده خَبط آرا شده هر که بر" نصِّ" کلامِ " إنَّما" دارد شعور کی میان شعر خود درگیر"مافیها" شده؟! "ساحت قدسی"خلل هرگزنمی‌بیندبه خود! مطلقِ این نکته ثابت در رخ دریا شده ازچه می‌بندی به"کوثر"تهمت سیلی،کتک؟! وقتی امواج زلالش قاب" أعطینا " شده هاله‌ای از نور دائم در کنارش بود و من هرگز این باور ندارم لحظه‌ای ویدا شده! "فاطمه" صدیقهٔ اعظم شهید منطق است منطق گفتار و کردارش ز حق، "زهرا" شده فاطمه قدرش به هستی همچو قدر "مصطفی"ست در ولایت صاحب حق،چون"علی"برما شده حق حضرت مُستتردر"خمس آل مصطفا"ست در" اولی الامرِ کلامُ اللهِ قرآن" جا شده شکرحق باید بگویم، چون که استادم"سعا" رهنمون این نکته را در مطلعی زیبا شده مکتب شعر امامیه مکتب شعردینی درایران سیدعلی اصغرموسوی قم - جمعه ٢ آذر ١۴٠٣ @saapoem
هوالعلیم💐 قامت ادراک قامت ادراک تو، شعر مرا آیینه نیست! اینکه می گویم دلیلش از نفوذ کینه نیست قامت ادراک باید خاکسار حق شود در تو جز گَرد تظاهر، گوهر آیینه نیست! در هزاران سال اوراق سحر تابیده را خوانده ام درسی که درکش جز به سوز سینه نیست حق مرا در فقر داده خلعت سوداگری! فخرمن جز عشق آن«آتش‌گر آدینه»نیست عاشقم، جایی که تو حتی نمی دانی چرا؟ عارفم، آنجاکه قدّت درخور پشمینه نیست ! ای معمایی ترین«گنج»گذشته از عدم «شعر»ناب من!که جایت جزدل گنجینه نیست با دو بال«عقل و عشق»آزادشو ازاین قفس روزگاراین«دیار»آن خوگر تهمینه نیست! بس که پرورده به دامان مردمان کج‌نهاد! در بساطش صحبت آسایش دیرینه نیست تو رهایی از غم دنیا و اُخری، چون «سعا» داغ عشقت مثل پیشانی، رهین پینه نیست سیدعلی اصغر موسوی 14 بهمن 1402 https://eitaa.com/saa_institute @saapoem 🖋️📚🖋️📚
📜همآورد - شریک جنایت شدن، شیوۀ مرد نیست! چنین گفت مادر، کلامش اگر سرد نیست جبین بوسه داد و فرستاد در کام جنگ که فرزند من را به دنیا، هم‌آورد نیست! ** کجایید مادر؟ که در روزگار سراسر فریب سخن از مرام و جوانمردی و مرد، نیست! تظاهر مدارانِ خوش پوشِ دین باورش هم اندوه بیکار و معتاد و ولگرد نیست اگر ادعایی به دین‌داری و بینش است مواعیظ و انذار، جز طعنه و طرد نیست! به جز عُزلت و فقر، فرهنگ بی چاره را بهای شب و روزِ عمری تلف‌ کرد، نیست! همه آتش‌انداز این خرمن گندم اند! فسادی که در اجتماع است، در فرد نیست نگو اختلاس و زمین خواری از دشمن است که این طُرفه اکسیر در دست نامرد نیست! همین مردهای به ظاهر جمیل الکلام که در قلب نامردشان، ذره ای درد نیست! به نام خدا ، حق ما برده و خورده اند ! که در دست مستضعفان جز هوا - گرد نیست! »« به قانون تبعیض ،باید که تبریک گفت! حقیقت اگر تحت پیگرد، نیست🔏⚖️🤓 سیدعلی اصغرموسوی قم- دیماه 1397   📚 @saapoem t.me/saapoem
نکته : ملت ایران معمولا به سه دسته تقسیم می شوند : درست مثل مثلث «متساوی الساقین» که سه ضلع دارد(اما مغایر) ضلع اول سمت راست «ثروت مندان خوش گوشت»! ضلع دوم سمت چپ «سیاست مداران خوش پوش»!! و ضلع مفلوک سوم «ملت محروم دم نوش»!!! (ضلع سوم همان ضلعی است که در این فرمت نه نام دارد، نه شهرت، نه فرصت و نعمت!) یک عمر رنج کشیده که آن دو «ساقه» تنومند و ایستا بماند!!! ساق سمت راست با خوشگذرانی و تجمیع ثروت، ساق سمت چپ با دروغ و تظاهر و اعمال قدرت، همیشه «انگل» بودن خودش را به «ساقه زیرین و ضلع نامتقارن» تحمیل کرده است و این «مدل زیستی» سرنوشت دیرین ملت ایران تا قیامت خواهد بود!!! متأسفانه! ☹️😷☠️
غم قم 🍂 ✍ پنجاه هم گذشت، مقیم غم ِ«قم» ام در ازدحام مردم کم خاطره، گم ام! عزلت نشین خلوت دل گشته سال هاست آزرده از تظاهر ِتقوای ِ مردم ام «شاعرشدن به «شهر قم»از «کُفر»بدتر است! ✔️ خالی تر از عمارت بعد از تهاجم ام!! شیری که بود معرکه پرداز خشم و خون اکنون بدون پنجه و دندان، فقط دُم ام!!! ساغر به دست ها، همگی جور ِ«جم» زدند همچون «غدیر»، مست تماشاگه ِ«خُم» ام! شعرم رهین منت دونان نمی شود مهرآفرین ِدرک ِ «سعا» در تفاهم، ام ✅📚🌴 سیدعلی اصغرموسوی قم /مرداد۱۳۹۸ @saapoem
نکات تعجب آمیز خبری : ١- در متن و حاشیه اخبار دیدم که در اسرائیل برخی به مسئولین اجرایی در محافل و میزگردها و گفتگوی تلویزیونی شان اعتراض می کردند! (چیزی در کشور ما با وجود مسلمان بودن و پیروی از مکتب تشیع امامیه، امکانش ابدا وجود ندارد!!) ٢- دیدم (درنهایت شادمانی) بازگشت جمعی جنگ زدگان جنوب لبنان را با خودرو های خارجی از قبیل :بنز و "ب ان دبلیو " و کره ای و آمریکایی و اروپایی و... (که هرکدامشان در کشور ما حتی به قیمت استوک بالای یک میلیارد تومان در ایران ارزش دارند!!!) ٣- صحبت هایی از رؤسای قوای" مجریه" و "مقننه "که یکی دم از" محرومین" می زند(که بحث نا ترازی ها و عدم ثبات ارزش پولی و نبود در آمد بخصوص در حوزه فعالیت خودم که نویسنده "حق التالیفی" هستم و عملاً "بیکار"!!) ودیگری که در حضور خبرنگاران دم از "وعده صادق ٣" می زند (علی‌رغم تلاش بسیاری از سیاست مداران جهان برای ایجاد ثبات در خاورميانه و پایان کامل جنگ در منطقه!) و.... و.... و.... اللَّهُمَّ أجعل عواقب امورنا خیرا بحق محمد وآل محمد، آمین یارب العالمین
مافیای شاعران! پالرمو ، سیسیل ، ... به نام "دین" به کام "ریا"! "حوزه هنری" که یادگار بنیانگذارکبیرش "عالیجاه آیت عظما آشیخ محمدعلی زم"(قدس الله نفس الشریعه) بود و هست، چنان اهتمام به تربیت نسل جوان داشتند که فرزندشان به شرف"مفسدفی الارض" بودن نائل آمدند!! محافل مافیایی راکه رقم زدنداکنون مجمع البحرین فساددرشعرو ادب کشور شده است!!! [از یکسویه کردن شعرآیینی به نفع و نفخ دوستان همپیاله تا چاپ کتاب تا گسترش جرگه وجلگه به سراسرکشور و دراختيار گرفتن مجالس،حتی"وزارت فخیمه فرهنگ و ارشاد جهوری" تا چاپخانه ها و طلبه گاه ها و دانشگاهکده ها، همه وهمه در سیطره این کلوپ وبنگاه‌های مافیایی !!!] ادارات ارشاد به عوض"استعداد یابی بومی" و جذب"اساتید محلی و شاعران شهرستان ها"! درمناسبات مذهبی و دینی (مجموعه رفتارهای ریاکارانه بدون خروجی هزینه سوز) از تنخواه هزینه های مافیا استفاده کرده و به اصطلاح شاعران شهیر کشور (اعضای کلوپ مافیای حوزه هنری تهران و قم و خراسان و اصفهان) را دعوت کرده و به عزاداری یا جشن می پردازند!!! ✅پرسش من و حضرات ملائک"کرام الکاتبین"این است که چرا هزینه و بودجه و تنخواه هرشهری به خود آن شهر و اعضای پیر و جوان آن شهر اختصاص نمی یابد؟ وبرای استعداد یابی و ارتقای فرهنگی، هنری همان شهر و بخش و روستا خرج نمی شود؟! آيا سیره علوی و فاطمی یا نبوی و ولایی، "تبعیض" و تفاوت و ازهم گسستن پیوندها بود؟!یا ایجاد وحدت عمل و کمک به ضعفا و گمنامان حوزه شعر ادب برای بسط و گسترش هنر دینی؟! فساد،فساد است! چه درحوزه بانکی با رانت افزایی باشد! چه درقشرهنرمندان با ایجادمافیا، جرگه، و...؟! یاحق! 📲
مقـــــام زهـــــرا (س) به مدح زهرای اطهر آنکو ، پسندخاطر زبان گشاید ازای هرمصرعی به رویش ، دری زباغ جنان گشاید نگر مقام رفیع زهرا ، یگانه مولود میر بطحا که تا زندبوسه چادرش را ، ملک پرازآسمان گشاید به شأن اوآیه های قرآن زکوثراست وزقدر و انسان چوهست محبوبه‌ خدازان خدابمدحش زبان گشاید چو شیعه بگرفته دامن او به وقت ذکر محاسن او به دشمن تیره باطن او بگو که گوش گران گشاید گرفته ازاو ، فروغ انجم ، چو مهروماه سپهر طارم گره ز کار عموم مردم ، به هر زمان و مکان گشاید چوعقده افتد به کاروبارم ،ازآنکه تاب وتوان ندارم به زندگانی امیدوارم که بانوی مهربان گشاید ثنای آن بانوی مطهر ، کجا برایش بود میسر مگرکه شاعر ز طبع ابتر ، زبان به قدر توان گشاید. "عباس خوش عمل کاشانی"
🌹ارائه خطبه عيادت هنگامي كه حضرت فاطمه عليها السلام بر بستر بيماري افتاد و بر اثر همان بيماري درگذشت، زنان مهاجر و انصار به عيادت حضرت آمدند. سلام كردند و گفتند: «‌ا‌ي دختر پيامبر، چگونه هستي و با اين بيماري چگونه سر مي‌كني»؟ حضرت فاطمه عليها السلام به درگاه خداوند سپاس گزارد و بر پدرش درود فرستاد و گفت: به خدا سوگند، از دنيايتان سير شده‌ام. بر مردانتان غضبناكم، دينداري آنان را آزمودم و سست پيماني‌شان بيزارم ساخت؛ آنان به شمشيري شكسته و تيغ زنگارخورده مي‌مانند؛ انديشه‌ا‌ي پست و گفتاري نارسا دارند. مردمي كه خشم خدا را خريدند و جاوداني در آتش دوزخ را برگزيدند. اين است حال مردان شما! و من به ناچار كار را به آنان واگذارده و سنگيني و ننگ حق‌كشي را برايشان بار كردم. بريده باد دست جفاكاران و نابودي و هلاك، ارزانيشان. واي بر آنان، چرا نگذاردند حقّ در مركز خود قرار يابد و چرا پايگاه خلافت نبوي را از خانه وحي دور كردند؟ راستي آيا سزاوار است كه انسان آگاهِ بر امور دين و دنيا را كنار زنند؟ و آيا اين اقدام ناصواب جز زيان آشكار چيز ديگري است؟ به خدا سوگند آنان از ابوالحسن روي گرداندند و او را نپسنديدند، چون سوزش شمشير او را چشيدند و ديدند كه او را از مرگ هراسي نيست و استوار و پايدار در صحنه مبارزه حق و باطل بر جاي مي‌ماند. سوگند به خداوند يكتا، اگر اينان علي را بر كاري كه پيامبر بر عهده او نهاده بود، مي‌گماردند؛ او به نيكي كار را به سامان مي‌رساند، امت را با روشي آسان به راه راست مي‌برد. كم‌ترين حقّي از هيچ‌كس تباه نمي‌شد. نه روندگان به سختي مي‌افتادند و نه سواران دل آزرده مي‌شدند. علي آنان را به سرچشمه جوشان گواراي پرآبي مي‌رساند كه كاستي بدان راه نداشت، آب از همه سويش تراوش مي‌كرد و همگي در كنار اين چشمه‌سار پر آب سيراب مي‌گشتند. او در پنهان و آشكار مردم را اندرز مي‌داد، از دارايي‌هاي دنيا بهره‌ا‌ي نمي‌گرفت و خود را به حُطام آن نمي‌آلود. با رفتار الهي خود بر مردم آشكار مي‌ساخت كه زاهد كيست و دنياگرا كدام است؟ خداي بزرگ در قرآن مي‌فرمايد: «اگر مردم ايمان آورده و تقوا پيش مي‌گرفتند، درهاي آسمان و زمين را بر روي ايشان مي‌گشوديم؛ اما آنان حق را تكذيب كردند و ما نيز به دليل كارهايشان آنها را كيفر كرديم و ستمكارانشان به زودي به سزاي اعمالشان خواهند رسيد و ما در برابر آنان عاجز نيستيم.» اينك بياييد و بشنويد! راستي را كه روزگار چه شگفتي‌ها دارد! ‌اي كاش مي‌دانستم كه مردان شما چرا چنين كردند؟ چرا با اين رفتار زشت به جايگاه دردناك و ناشايست تن دردادند؟ آري، سرانجام ستمگران بد خواهد بود. به خدا سوگند، اين مردم به سان كسي هستند كه بال را رها كرده و پرهاي كوچك بي‌ارزش را مقدم شمارد. پس نفرين بر مردمي كه خويشتن را نيكوكار مي‌پندارند؛ حال آنكه تبهكار و فاسدند و خود نمي‌دانند. واي بر اين امت! آيا انسان هدايتگر براي راهنمايي مردم سزاوارتر است يا فردي كه خود راه نمي‌يابد، مگر آن كه هدايت شود؟ قسم به جان خودم كه بذر فتنه را پاشيديد و ديري نپايد كه ثمر آن را بچينيد. آن روز كه آشوب به پا شود و خون‌ها به ناحق ريخته شود و زهرهاي كشنده در كام‌ها فرو رود. اكنون آماده باشيد كه شمشيرهاي آخته و فرمانروايان ستمگر بر شما سلطه خواهند يافت. گرد بلا برانگيخته خواهد شد. استبداد خودكامگان شما را از بيخ و بن ويران خواهد ساخت. اموالتان به غارت خواهد رفت و جمعتان پراكنده خواهد شد. دريغا كه ديده حقيقت‌بين نداريد و مرا به روشنگري شما راهي نيست. آيا ما شما را به كاري واداريم كه آن را خوش نمي‌داريد؟! بانوان از ديدار زهرا بازگشتند و گزارش سخنراني كوبنده حضرتش را براي همسران خود بازگو كردند. چند لحظه نگذشته بود كه شماري چند از مردان مهاجر و انصار به حضور دختر پيامبر رسيدند و زبان به اعتذار گشودند كه: «اي سرور بانوان، اگر ابوالحسن اين حقايق را پيش از استواري پيمان و قطعي شدن بيعت با ما درميان مي‌گذارد، ما هرگز به كسي جز او روي نمي‌آورديم.» حضرت زهرا عليها السلام خشمگين شد و پاسخ داد: «از من دور شويد كه بعد از سهل انگاري و سستي شما ديگر عذرخواهي ثمر ندارد و كوتاهي و واپس‌گراييتان راه هر اقدامي را بسته است».1 1. مجموعه مقالات الزهرا، مقاله سيد عبدالرزاق مقرم، ج1، صص 154 ـ 157. http://pajuhesh.irc.ir/Product/book/show/id/2052/book_keyword//occasion//index/1/indexId/243707
🌴🌷عظم الله اجورنا و أجوركم یا امام المهدی حجت بن الحسن العسکری باستشهاد سيدة نساء العالمين فاطمة الزهراء عليها السلام " االلّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها و امها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُک"🌷🌴
سید علی اصغر موسوی «سعا» شاعر، نویسنده، پژوهشگر ونظریه پرداز مکتب شعر امامیه: برخی فکر می‌کنند که حمایت حضرت زهرا(س) در راستای حمایت از شوی خود حضرت علی(ع) بوده اما حقیقت مطلب در ذات «ولایت» است نه در موارد خویشاوندی و مصلحت طلبی‌های معمول. آن روز که حضرت زهرا(س) به موضوع ولایت و احقاق حق امامت می‌پرداختند و آن همه سختی را برای «احتجاج» متحمل می‌شدند؛ به دلیل شناخت موضوع «ولایت» بود، نه موضوعی دیگر. اگر حضرت علی(ع) شوهر ایشان هم نبودند، باز از امر ولایت دفاع می‌کردند؛ چرا که موضوع ولایت یکی از نصوص اعتقادی تشیع و از فروع دین مبین اسلام است و قرآن نیز بر آن تأکید داشته است. خطبه‌ها، سخنرانی‌ها، گِله‌ها و شکوه‌های حضرت فاطمه(س)، فقط و فقط برای معرفی ولایت و ادامه راه رسول خدا(ص) بود؛ نه موضوع ریاست، حکومت و یا تحت سلطه قرار دادن امت اسلام. اهتمام حضرت زهرا(س) برای معرفی ولایت و امامت حضرت علی(ع) احساس وظیفه در حفظ اسلام و مسلمان بود؛ نه تصاحب قدرت و ثروت. ایشان می‌خواستند اسلام حقیقی در جوامع گسترش یابد نه اسلام سلیقه‌ا‌ی و نه اسلام سلاطین ایران و روم. همان اسلامی که متأسفانه تنها «پنج» سال حضرت علی(ع) حکمرانش بود و در طول همان پنج سال حقیقت دین اسلام برای بسیاری از مردم آشکار شد. نمونه و الگویی که برای پانزده قرن مورد مطالعه و عملکرد بسیاری از حکومت‌ها بوده و هنوز هم به آن مبانی آرمانی دست نیافته است. حکومت ولایی حضرت علی(ع) همان حکومت و ولایت مصداقی بود که حضرت زهرا(س) درباره‌اش با مردم و غاصبان حکومت به احتجاج برخاسته بود. اینک بعد از گذشت سالیان دراز مباحث امروزی حکومت در جهان اسلام باز با مصداق «ولایت» مطرح می‌شود و همان مبانی بعد از گذشت پانزده قرن، پلی از گذشته به آینده زده است، نه تنها آینده جهان اسلام که تمام جهان را در چتر حکومتی الهی و آرمانی، به نام «دولت کریمه حضرت مهدی(عج)» قرار خواهد داد. انشاءالله! https://telegram.me/holyfatemehzahra اگر گفته می‌شود همانند حضرت زهرا(س) بیندیشم، عبادت کنیم و یا زندگی کنیم، این همانند سازی غیر ممکن به نظر می‌رسد و منظور از توجه به رفتارشناسی اعتقادی ایشان به عنوان یک الگوی موفق الهی برای تکامل معارف دینی است. الگویی که نوع زندگی اش، اعتقادش، سیاستش همه و همه برای ما و نسل ما بهترین راهکار درمقابل فرهنگ‌های مصرفی و پوشالی بیگانه است. فرهنگ‌هایی که درطول تاریخ ثمره‌ا‌ی جز «تبعیض و بی‌عدالتی و فقر» برای کشورهای جهان اسلام و جهان سوم نداشته و نخواهد داشت تا زمانی که ملت‌ها به آرمان‌های دینی خود توجه نکنند. این تنها اعتقاد به اصول و مبانی دین است که مساوات و عدالت را ضمن رعایت حقوق هم نوعان، برای ملل مختلف جهان، به ارمغان می‌آورد. 🌹📚ازکتاب :فاطمه (س) مادرتمام خوبی ها"/گردآوری و تحقیق" سید علی اصغر موسوی "سعا https://eitaa.com/saapoem
🌴دولت زهرایی🌷 غروب غرق شفق مویه گر ، که ای عالم: نثارکن به شب تیره گون غم ، شبنم ! مدینه با ستم اهل خدعه ویران شد ! اگرچه ظاهرا از رونق اش نشد هم ،کم نپرس جان فرشته ، هنوز من گیج ام ! "تمام شد!" خبرش رفت تا ثریا هم تمام شد! همگان درکنار هم باشید بدون "ام ابیها" که راحتید از دم ؟! "سقیفه" شد "عسل" چشم های "خرس"آلود گرفت جرات حق خواهی از شما ، کم کم به حال مضحک تان خنده می زند هستی ! چگونه گریه شما می کنید در ماتم ؟ صدای حضرت دریا گرفت خاموشی بسا که گوش شما شد کرانه ای محکم! صدای حضرت دریا ، هنوز می آید ... اگرچه خاک نهان کرده در دلش زمزم ! زلال دولت زهرایی اش ، به صبحی سبز کنارکعبه عیان می کند گل و خاتم .🌷🌴 مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی 20 بهمن ماه 97 سوم جمادی الثانی 1440 🌴🌷🌴🌷🌴 @saapoem
فاطمه ذات تمام خوبی‌ها و مادر تمام نیکی‌ها http://payamezan.eshragh.ir/article_54497.html
هوالعلیم نکته: "آنارشیسم ادبی!!" معنی آنارشیسم : در ادبیات و شعر یعنی" بی نظمی، هرج و مرج، ژاژخایی و بی قانونی در ساختار ادبی و محتوای فکری! متأسفانه ادبیات آئینی(بخش اشعار مناسبتی و زبانحال و مداحی) امروزبه علت انفصال پیشکسوتان فرهیخته از انجمن ها و جوانگرایی و جوانزدگی جامعه در حال زوال ایران، دچار نوعی یاوه گویی و یاوه سرایی شده است که در عکس مطلب برخی از آنها را مشاهده می کنید! عدم نظارت کافی بر انتشار اشعار، احادیث، تصاویر و شوربختانه "تصاویر و فیلم هایی که توسط هوش مصنوعی" ساخنه می شود، نوعی "هلوکاست فاطمی" را داردشکل می دهد که در آینده "مصائب حاشیه ای آن بر متن مصیبت" غلبه خواهد کرد و به بدترین شکل "احتجاج ولایی حضرت زهرا سلام الله علیها" را بی رنگ خواهد کرد!! هشدارامروز حقیر به کسانی است که از سرایش و خوانش شعر و مداحی دارند" توبره" پرمی کنند(چه توبره خوشنامی، چه توبره عنوان و چه توبره اشکم خودواحشامشان)"!!! برحذر باشنداز این"آنارشیسم ادب آیینی"که در نهایت" خَسرة الدنیا و الاخرة" خواهند شد و نصیبی از امیال زودگذر آن نخواهندبرد!! جهان درحال" تغییر ماهیت از جهل به علم است" و چندان طول نمی کشدکه این هرج و مرج را عُقلای قوم برنتابندو به این فضای افسارگسیخته شعرومداحی پایان بدهند! تجربه" ایام انتهایی عهدصفوی"و"دوران نکوهش بار قاجاری" ثابت کرده است که ژاژخایی فرصت طلبان چندان هم طول نخواهد کشیدچرا که" علامه محدث نوری(ره)هاو شهیدمطهری ها(ره)درراهند، ان شاء اللّه اللَّهُمَّ أجعل عواقب امورنا خیرا بحق الفاطمه، آمین یارب العالمین ✅✍️سیدعلی اصغرموسوی قم، ١۵ آذر ١۴٠٣ @saapoem
نکته: نوستالژی : "پیش بینی"های حقیر فقیر از اوضاع "گذشته، حال، آینده" در طی یک دههٔ گذشته و درست از آب در آمدن آن! (صرفا جهت اطلاع) ✅ سیدعلی اصغرموسوی شاعر، نویسنده، پژوهشگر رسانه، هنر و ادبيات @saapoem
حکمت: نکته: عبرت!! چنان قَحط سالی شد اندر دمشق که یاران فراموش کردند عشق چنان آسمان بر زمین شد بَخیل که لب تَر نکردند، زرع و نَخیل بخوشید سرچشمه‌های قدیم نَمانْد آب، جز آبِ چشمِ یتیم نبودی به‌جز آهِ بیوهْ زنی اگر بَر شدی دودی از روزَنی چو درویشِ بی‌رنگْ دیدم درخت قوی بازوان، سُست و درمانده سخت نه در کوه سبزی نه در باغ شَخّ ملخْ بوستان خورده، مَردُمْ ملخ در آن حال، پیش آمدم دوستی از او مانده بر استخوان، پوستی وگرچه به مُکنت، قوی حال بود خداوندِ جاه و زر و مال بود بدو گفتم: ای یارِ پاکیزه‌خوی چه درماندگی پیشت آمد؟ بگوی بغُرّید بر من، که عقلت کجاست؟ چو دانیّ و پُرسی، سؤالت خطاست نبینی که سختی به غایت رسید؟ مَشَقَّت به حَدِّ نَهایت رسید؟ نه باران همی آید از آسمان نه بَر می‌رود، دودِ فریادخوان بدو گفتم: آخِر تو را باک نیست کُشَد زَهر، جایی که تریاک نیست گر از نیستی دیگری شد هلاک تو را هست، بَط را ز طوفان چه باک؟ نگه کرد رنجیده در منْ فَقیه نگه کردنِ عالِمْ اندر سَفیه که مَرد ارچه بر ساحل است، ای رفیق نیاساید و دوستانش غَریق من از بینوایی نِیَم رویْ زرد غمِ بینوایان، رُخَم زرد کرد نخواهد که بیند خردمند، ریش نه بر عُضوِ مردم، نه بر عُضوِ خویش یکی اول از تَندُرُستانْ منم که ریشی ببینم بلرزد تنم مُنَغَّص بُوَد عیش آن تندرست که باشد به پهلوی بیمارِ سست چو بینم که درویشِ مسکین نخورد به کامْ اَندَرَم، لُقمه زهر است و درد یکی را به زندانْ درش دوستان کجا مانَدَش، عیشِ در بوستان؟ ✍️شیخ اجلّ مکرم مصلح الدین سعدی شیرازی (ره) 📚💐 ✅گروه انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران https://eitaa.com/saapoem
🖌🔏  عدالت⚖ يعنی :                                                        حق هرکس را به اندازه ای که سزاوار است دادن و هر که را شايسته ی مقامی است آن مقام را به او سپردن . ✍️از بزرگمهر پرسيدند که ساسانيان را چه چيز بر باد داد ؟                                        گفت : « کارهای بزرگ را به اشخاص پست می دادند و شغل های پست را به افراد بزرگ می سپردند افراد بزرگ نسبت به شغل کوچک خود بی اعتنا شدند و اشخاص پست شايستگی کارهای بزرگ نداشتند.این شد که کار مملکت درهم شد و سلسله ساسانی از هم پاشید.» حضرت پیامبر رحمت(ص) می فرماید:« مملکت با بی دینی پایدار می ماند اما با ظلم و بیدادگری پابرجا نخواهد ماند.». ..... « الملک يبغی مع الکفر و لا يبغی مع الظلم »⚖💰⚰ @saapoem