eitaa logo
ای مسیرکاروانت تا ابد آیینه پوش
75 دنبال‌کننده
539 عکس
191 ویدیو
7 فایل
اشعار عاشورایی (وقف) سید علی اصغر موسوی «سعا»، شاعر و پژوهشگر ادبیات دینی «مکتب شعر امامیه» 🌷🌴🖋️📚
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏فیلم از طرف dr salamtian m
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شماره ۱۸۲ سلام ألف— وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا ٱلسَّمٰواتُ وَ ٱلْأَرْضُ ( آل عمران ۱۳۳ ) ب— وَ جَنَّةٍ عَرْضُها کَعَرْضِ ٱلسَّماءِ وَ ٱلْأَرْضِ ( حدید ۲۱ ) سؤال اینجاست که در آیهٔ ( ألف ) کلمهٔ ( ٱلسَّمٰوات ) و در آیهٔ ( ب ) کلمهٔ ( ٱلسَّماء ) آمده است. چرا؟ برای مقایسهٔ این دو عبارت قرآنی باید إبتداء تفاوت مفهومی دو کلمهٔ ( سَماء ) و ( سَمٰوات ) را دانست. کلمهٔ ( سَماء ) در إستعمال قرآنی به دو معنا آمده است: ۱— همان معنای معهود و معروف که در کلام وحي از آن به ( سَمٰوات ) تعبیر شده است: وَ لَقَدْ زَیَّنَّا ٱلسَّماءَ ٱلدُّنْیا بِمَصابیحَ ( مُلک ۵ ) وَ زَیَّنَّا ٱلسَّماءَ ٱلدُّنْیا بِمَصابیحَ ( فُصِّلَتْ ۱۲ ) ۲— آنچه که بالای سر واقع شده است. مثلاً به فضا ( سَماء ) گفته شده: أَلَمْ یَرَوْا إِلَی ٱلطَّیْرِ مُسَخَّراتٍ في جَوِّ ٱلسَّماءِ ( نَحل ۷۹ ) کَأَنَّما یَصَّعَّدُ في ٱلسَّماءِ ( أَنعام ۱۲۵ ) و یا به ( ابر ) هم کلمهٔ ( سَماء ) إطلاق شده: أَنْزَلَ مِنَ ٱلسَّماءِ ماءً ( بقره ۲۲ ) با این حساب گسترهٔ معنای ( سَماء ) از معنای ( سَمٰوات ) بیشتر و وسیع تر است. به چه دلیل ( سَماء ) از ( سَمٰوات ) وسیع تر است ؟ قالَ رَبّي یَعْلَمُ ٱلْقَوْلَ في ٱلسَّماءِ وَ ٱلْأَرْضِ ( أنبیاء ۴ ) قُلْ أَنْزَلَهُ ٱلَّذي یَعْلَمُ ٱلسِّرَّ في ٱلسَّمٰواتِ وَ ٱلْأَرْضِ ( فرقان ۶ ) برای ( قَوْل ) کلمهٔ ( سَماء ) و برای ( سِرّ ) کلمهٔ ( سَمٰوات ) آمده. دامنهٔ ( قَوْل ) از دامنهٔ ( سِرّ ) وسیع تر است چون ( قَوْل ) را اگر صد در صد فرض کنیم پنجاه درصد ( سِرّ ) و پنجاه درصد ( جَهْر ) باشد. ولی ( سِرّ ) پنجاه درصد ( قَوْل ) است. ساده‌تر بگویم: کلام آدمی دو حالت دارد یا ( راز ) است یا ( آشکار ) ولی ( راز ) راز است. حال برمی‌گردیم به آیات مورد بحث. آیهٔ ( ألف ): وَ سارِعُوا إِلیٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُها ٱلسَّمٰواتُ وَ ٱلْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقینَ ( آل عمران ۱۳۳ ) اولاً که آیه با ( وَ ) شروع شده یعنی در ارتباط با آیات قبل است که به جهت إختصار صرف نظر کردم. ثانیاً می‌فرماید ( و سرعت بگیرید به سوی مغفرت پروردگارتان و بهشتی که عرض آن عرض سَمٰوات و زمین است که برای متّقین مهیّا شده است.) رسیدن به چنین بهشتی شرائط خاص دارد: ۱— مخصوص متّقین است ۲— مخصوص مُنْفِقین است چه در فراخ دستی و چه در تنگدستی: أَلَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في ٱلسَّرّاءِ وَ ٱلضَّرّاءِ ۳— مخصوص فرو برندگان خشم است: وَ ٱلْکاظِمینَ ٱلْغَیْظَ ۴— مخصوص عفو کنندگان است: وَ ٱلْعافینَ عَنِ النّاسِ ۵— مخصوص کسانی است که خداوند متعال آنها را بخاطر إِحسان، دوست میدارد: وَ ٱللّٰهُ یُحِبُّ ٱلْمُحْسِنینَ ( آل عمران ۱۳۴ ) ۶— مخصوص کسانی است که وقتی گناهی را مرتکب می‌شوند یا ظلم به نَفس می‌کنند هم خدا را یاد کنند و هم إستِغفار کنند: وَ ٱلَّذینَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَکَرُوا ٱللّٰهَ وَ ٱسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ ( آل عمران ۱۳۵ ) پس آیهٔ ( عَرْضُهَا ٱلسَّمٰواتُ ) عمل می‌خواهد و مسلّم است که در این مسیر ریزش وجود دارد. لذا کلمهٔ ( سَمٰوات ) آمده که گسترهٔ معنائی کمتری دارد. امّا آیهٔ ( ب ): سابِقُوا إِلیٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُها کَعَرْضِ ٱلسَّماءِ وَ ٱلْأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذینَ آمَنُوا بِٱللّٰهِ وَ رُسُلِهِ عمل نخواسته است بلکه عقیدهٔ راسخ خواسته است. چنین بهشتی مهیّا شده برای کسانیکه به خداوند متعال و أنبیاء عِظام ( عَلَیْهِمُ ٱلسَّلامُ ) إیمان داشته باشند پس مسیر به سوی این بهشت هم فراخ تر و هم شامل جماعت بیشتر است. لذا اولاً در ابتدای آیه ( وَ ) نیامده و ثانیاً فرموده ( سابِقُوا = سبقت بگیرید ) و ثالثاً فرموده ( ٱلسَّماء ) که گسترهٔ معنائی بیشتری دارد. و این که به مجرّد إیمان به خداوند متعال و أنبیاء بزرگوار إلهی ( عَلَیْهِمْ جَمیعاً سَلامُ ٱللهِ ) بهشت را نصیب می‌کند، چیزی جز فَضل حضرت ذُو الجَلال نیست. ( عَزَّ ٱسْمُهُ وَ جَلَّ جَلالُهُ ): ذٰلِکَ فَضْلُ ٱللّٰهِ یُؤْتیهِ مَنْ یَشاءُ وَ ٱللّٰهُ ذُو ٱلْفَضْلِ ٱلْعَظیمِ ( حَدید ۲۱ ) به عبارت دیگر آیهٔ ( ألف ) در زمرهٔ آیات أخلاقیِ قرآن مجید و آیهٔ ( ب ) در زمرهٔ آیات إعتقادیِ قرآن مجید قرار دارد. إلتماس دعاء چهاردهم شَوّال ٱلْمُکَرَّم ۱۴۴۵ ألحقیر: مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏فیلم از طرف dr salamtian m
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحیمِ شمارهٔ ۱۸۳ سلام هر دو آیهٔ مورد بحث در بارهٔ جناب خَلیل ٱلرَّحْمٰن است. ( عَلَیْهِ وَ عَلیٰ نَبِیِّنا وَ آلِهِ ٱلصَّلوٰةُ وَ ٱلسَّلامُ ): ألف— وَ آتَیْناهُ أَجْرَهُ في ٱلدُّنْیا ( عَنْکَبُوت ۲۷ ) ب— وَ آتَیْناهُ في ٱلدُّنْیا حَسَنَةً ( نَحْل ۱۲۲ ) سؤال معلوم است: ۱— در آیهٔ ( ألف ) کلمهٔ ( أَجْرَهُ ) و در آیهٔ ( ب ) کلمهٔ ( حَسَنَةً ) آمده است. چرا؟ ۲— در آیهٔ ( ألف ) عبارت ( في ٱلدُّنْیا ) مؤخّر و در آیهٔ ( ب ) مقدّم آمده است. چرا؟ با اندکی دقّت در سیاق این دو آیهٔ شریفه جواب این دو سؤال معلوم می‌شود. جواب سؤال أوّل: آیهٔ ( ألف ): ( أَجْر ) در مقابل ( عَمَل ) است. یازده آیه در خصوص جناب ابراهیم ( عَلیٰ نَبِیِّنا وَ آلِهِ وَ عَلَیْهِ ٱلسَّلامُ ) آمده است. ( عَنْکَبُوت ۱۶ تا ۲۷ ) إبتدای رسالت: و به یاد آور جناب إبراهیم را وقتی به قومش گفت حضرت ذُو الجَلال را پرستش کنید: وَ إِبْراهیمَ إِذْ قالَ لِقَوْمِهِ ٱعْبُدُوا ٱللّٰهَ و سپس سخن از ( رِزْق ) فرمود. اینان که غیر از خداوند أَحَد واحِد می‌پرستید مالک رزق و روزی شما نیستند: إِنَّ ٱلَّذینَ تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ ٱللّٰهِ لا یَمْلِکُونَ لَکُمْ رِزْقاً رِزق را فقط از خداوند متعال جستجو کنید: فَٱبْتَغُوا عِنْدَ ٱللّٰهِ ٱلرِّزْقَ تا آنجا که قرار گذاشتند او را یا به قتل برسانند یا بسوزانند: فَما کانَ جَوابَ قَوْمِهِ إِلّا أَنْ قالُوا ٱقْتُلُوهُ أَوْ حَرِّقُوهُ خلاصه اینکه گزارشی وارد شده از عملکرد آن عالیجناب در راه تبلیغ توحید و دعوت مردم به ترک پرستش أَصْنام و أَوْثان و بُتها. با این حساب آن بزرگوار مستحقّ ( دستمزد ) است و پاداش و دستمزد او را بیان فرموده است. ۱— بخشیدن دو فرزند بزرگوار به او: وَ وَهَبْنا لَهُ إِسْحٰقَ وَ یَعْقُوبَ ۲— قرار دادن نبوّت و پیامبری در نسل او: وَ جَعَلْنا في ذُرِّیَّتِهِ ٱلنُّبُوَّةَ وَ ٱلْکِتابَ ۳— دادن دستمزد و پاداش دنیوی به او: وَ آتَیْناهُ أَجْرَهُ في ٱلدُّنْیا ۴— دادن مقام صالحین در قیامت به او: وَ إِنَّهُ في ٱلْآخِرَةِ لَمِنَ ٱلصّالِحینَ امّا آیهٔ ( ب ): در سورهٔ مبارکهٔ ( نَحْل ) فقط همین سه آیهٔ شریفه در بارهٔ جناب خَلیل ٱلرَّحْمٰن ( سَلامُ ٱللهِ عَلَیْهِ وَ عَلیٰ نَبِیِّنا وَ آلِهِ ) آمده و بس: إِنَّ إِبْراهیمَ کانَ أُمَّةً قانِتاً حَنیفاً وَ لَمْ یَکُ مِنَ ٱلْمُشْرِکینَ ( نَحْل ۱۲۰ ) بدرستیکه جناب إبراهیم إمام و قانِت و حَنیف بود و از گروه مُشرکین نبود. شاکِراً لِأَنْعُمِهِ ٱجْتَبیٰهُ وَ هَدیٰهُ إِلیٰ صِراطٍ مُسْتَقیمٍ ( نَحْل ۱۲۱ ) او شاکرِ نعمتهای الهی بود که خداوند متعال او را برگزید و او را به صراط مستقیم هدایت فرمود. در دو آیهٔ فوق الذّکر خداوند متعال چه عملی از جناب ابراهیم خواسته است؟ هیچ. فقط خبر داده که آن عالیجناب این خصوصیات را داشته است. پس سخن از ( أَجْر ) نیست چون سخن از ( عَمل ) نیست. خداوند در قبال شکرگزاری، به او ( حَسَنه ) داده: وَ آتَیْناهُ في ٱلدُّنْیا حَسَنَةً و در آخرت او را در زمرهٔ صالحین قرار داده: وَ إِنَّهُ في ٱلْآخِرَةِ لَمِنَ ٱلصّالِحینَ ( نَحْل ۱۲۲ ) جواب سؤال دوم: با توجه به آنچه گفته شد أَجْر و حَسنه و پاداش أُخرویِ آن بزرگوار در هر دو موضع یکسان است. چون در هر دو آیه سخن از صالِح بودنِ آن بزرگوار در قیامت بطور یکسان آمده. ولی در حیات دنیویهٔ آن پیامبر محترم، در مقام بیان ( أَجر= دستمزد ) عبارت ( في ٱلدُّنْیا ) مؤخّر شد و ( أَجْرَهُ ) مقدّم آمد بخاطر أهمیتِ دادن دستمزد و ( حَسَنَة ) مؤخّر شد و ( في ٱلدُّنْیا ) مقدّم آمد بخاطر اینکه آن بزرگوار در دنیا ( شاکِر ) بود و در دنیا ( حَسَنه ) و پاداش این شکرگزاری را دریافت کرد. یعنی اگر کسی به نعمتهای الهی شاکِر باشد أثر این شکرگزاری بلافاصله در همین زندگی دنیائی برای او ملموس و محسوس خواهد بود. إلتماس دعاء نیمهٔ شوّال ٱلْمُکَرَّم ۱۴۴۵ ألحقیر مُحَمّد بن ٱلمرحوم عَليٍ ٱلْقَمْصَريّ
هدایت شده از در محضر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏فیلم از طرف dr salamtian m
هوالعلیم فراتر از همهٔ تعاریف، هنر سیاسی شهید حسین امیر عبداللهیان رضوان اللّه تعالی علیه، "حمایت دائمی از ملل محروم و مظلوم جهان و بخصوص محورمقاومت اسلامی" بود. در طی چندسال گذشته نه تنها "عزت دیپلماسی ایران" حفظ شد که بعد آن همه تحقیر سیاسی سال های گذشته، توانست دیپلماسی قوی ایران اسلامی را باز در جهان و بخصوص خاورميانه، بازآفرینی کند! روحش شاد و یادش گرامی روزگاران باد آمین یا ربّ العالمین ✅🇮🇷💐🙏 https://eitaa.com/saa_institute 🖋️📚✅
هوالعلیم فراتر از همهٔ تعاریف، هنر سیاسی شهید حسین امیر عبداللهیان رضوان اللّه تعالی علیه، "حمایت دائمی از ملل محروم و مظلوم جهان و بخصوص محورمقاومت اسلامی" بود. در طی چندسال گذشته نه تنها "عزت دیپلماسی ایران" حفظ شد که بعد آن همه تحقیر سیاسی سال های گذشته، توانست دیپلماسی قوی ایران اسلامی را باز در جهان و بخصوص خاورميانه، بازآفرینی کند! روحش شاد و یادش گرامی روزگاران باد آمین یا ربّ العالمین ✅🇮🇷💐🙏 مدیرانجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران سیدعلی اصغرموسوی قم - یکم خرداد ١۴٠٣ https://eitaa.com/saa_institute 🖋️📚✅ -امورخارجه #دیپلماسی
12.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅سخنان شهید آیت‌الله رئیسی در یک جمع چندنفره درباره دلایل حضورش در انتخابات سال ۱۴۰۰✅🇮🇷
🏺جامی است که عقل آفرین میزندش صد بوسه ز مهر بر جبین میزندش این کوزه‌گر دهر چنین جام لطیف می‌سازد و باز بر زمین میزندش🏺 ✍ خیام 🦋 📪 https://t.me/saapoem https://eitaa.com/saa_institute 👈
هوالعزیز ✅🔶سعدی » گلستان » باب اول در سیرت پادشاهان 🔹حکایت بیست و هشتم درویشی مجرد به گوشه ای نشسته بود پادشاهی برو بگذشت درویش از آن جا که فراغ ملک قناعت است سر نیاورد و التفات نکرد. سلطان از آن جا که سطوت سلطنت است برنجید و گفت این طایفه خرقه پوشان امثال حیوان اند و اهلیت و آدمیت ندارند وزیر نزدیکش آمد و گفت ای جوان مرد سلطان روی زمین بر تو گذر کرد چرا خدمتی نکردی و شرط ادب به جای نیاوردی؟ گفت سلطان را بگوی توقع خدمت از کسی دار که توقع نعمت از تو دارد و دیگر بدان که ملوک از بهر پاس رعیت اند نه رعیت از بهر طاعت ملوک گرچه رامش به فرّ دولت اوست. یکی امروز کامران بینی دیگری را دل از مجاهده ریش فرق شاهی و بندگی برخاست چون قضای نبشته آمد پیش! ملک را گفت درویش استوار آمد گفت از من تمنا بکن. گفت آن همی‌خواهم که دگر باره زحمت من ندهی گفت مرا پندی بده گفت دریاب کنون که نعمتت هست به دست کین دولت و ملک می رود دست به دست📚 http://t.me/saapoem https://eitaa.com/saa_institute
🌻خاطرات ناب (تقدیم به امام خمینی رحمه الله علیه) بعد از این با یاد تو، مهتاب می ماند به جا کهکشانی شعله، در سیماب می ماند به جا بعد از این شوری سراپا گرم از احساس ها در زلال گریه های آب، می ماند به جا غفلت آیینان آیینه شکن را، فهم نیست از شهود آن چه در محراب، می ماند به جا شعله خویان را بگو در سینه ی پروانه ها از جماران خاطراتی ناب، می ماند به جا فصل بیداری خدایا، چشم هامان را مبند کاروان با غفلتی، در خواب می ماند به جا! بعد از این در خاطر هر شب شکن، تا صبح وصل آسمانی تا ابد مهتاب، می ماند به جا!💐 سیدعلی اصغرموسوی 1375-قم https://t.me/saapoem
🌻خاطرات ناب (تقدیم به امام خمینی رحمت الله و رضوانه علیه) بعد از این با یاد تو، مهتاب می ماند به جا کهکشانی شعله، در سیماب می ماند به جا بعد از این شوری سراپا گرم از احساس ها در زلال گریه های آب، می ماند به جا غفلت آیینان آیینه شکن را، فهم نیست از شهود آن چه در محراب، می ماند به جا شعله خویان را بگو در سینه ی پروانه ها از جماران خاطراتی ناب، می ماند به جا فصل بیداری خدایا، چشم هامان را مبند کاروان با غفلتی، در خواب می ماند به جا! بعد از این در خاطر هر شب شکن، تا صبح وصل آسمانی تا ابد مهتاب، می ماند به جا!💐 سیدعلی اصغرموسوی 1375-قم https://t.me/saapoem
یک‌پارچه تحسین باش🌹 شاهین توازن را ،آیینۀ توزین باش کفو قَدَر ابرو با گیسوی پُرچین باش با سایۀ خود حتی در حال خرامیدن یک جفت قرین باهم، در نوبت تمکین باش هک می شود افکارت با عشق دیجیتالت! جای مدل گوشی، یک ذره خدابین باش مشغول چتی دائم، افسوس نمی بینی! با عینک خود صادق، در صفحۀ تمرین باش همواره طمع با تو، در نقش کسی گوید: آسوده دل از فردا، با آن یکی و این باش ! تا بود و نبودت را، شُست از کف و با خود برد با قهقهه می گوید: دنبال هم آیین باش! * خنیاگر شب هایم، در آن سوی کیهان ها نزدیک تر از زهره، یا خوشۀ پروین باش * چشمان «سعا» مانده در حسرت دیدارت! مدّ الف قامت در مصرع پایین باش: من حرف فقط بودم، در معجم گیسویت گفتی که: بیا با من، آقای مضامین باش! امروز چرا حتی در قافیه می لنگی؟ پرگار نفس هایم، در دایرۀ دین باش!🍎 سیدعلی اصغرموسوی قم -5دیماه 1397 @saapoem 💐💐💐
🥀پژواک خاک🥀 ✍️تقدیم به روح «یاسمن دخت» عزیزم «سیده فاطمه معصومه موسوی «ره»🌷🥀🙏 ای رها گردیده از آیینۀ زنگار خاک خاک بر آیینۀ چشمم کشیدی سرمه‌ناک تو، میان ابرهای ماورایی غرق نور من، اسیر گورها در وسعت پژواک خاک من، به پاس غم، فروخشکیده درقاب زمین تو، به شوق آسمان، روییده تا افلاک، تاک ابلهی‌ها بین که دارد انتظار از من، زمان! تا کنم یادتو را از سینه همچون اشک، پاک خاک می‌گوید فراموشت کنم، اما چرا؟ لحظه لحظه،دم به دم یادتواَم،روحی فداک داغ‌ها بر دل، شب و روزم چو ابیات غزل زخم‌هابرجسم وجان،مصرع به مصرع،چاک چاک خاطراتت در گذار از ذهن مغشوشم، قشنگ جای انگشتان دستت روی قلبم، تاب‌ناک حسرت دیدار تو، جان «سعا»، شد آرزو گربمیرم درفراقت،«یاسمینِ»من،چه باک! سیدعلی اصغرموسوی ۱۲شهریور ۱۴۰۱ 🌷🥀 ...و چه تلخ است داغ آرزو دیدن!! و چه سخت است سخن از « یاسمنی» که ناگاه پژمرده!😥🏴🥀رحمة اللّه علیها🍂 🥀 🏴 خزان وزید به آغوش سبز پیرهنم سیاه شد همه جا، آرزوی «یاسمنم» 🍁🍂 چگونه خاطره ات را به خاک بسپارم؟! 😢 هنوز منتظر « دیدنت به خانه » منم!😭🌹🏴 @yasaman1377_1399
نور امامت نذر امام جواد علیه السلام🌹 برشگفتی دچار بس مردم،که چگونه؟ چطور؟ امکان داشت! نوجوانی به بحث بنشیند،مسندی را که حکم دیوان داشت اجتماعی ز اهل فقه و اصول،نخبگان مرام عباسی هریکی در مباحث فقهی،شرح و تفسیرورأی وعنوان داشت جمع گشتندوگشت جاری بحث،هرکسی پرسشی پی پاسخ! نوجوان درکمال علم و وقار،پاسخی نغز درخور آن داشت مثل جدش محمدباقر(ع)منبع علم لایزالی بود وارثی برعلوم حق واقف،درکلامش شمیم قرآن داشت «حجت حق»رهین سنی نیست! از ازل تا ابد : ولی الل‍ّه ب قرب وبُعداز پی جدید وقدیم،کی تواند به «نور» رُجحان داشت؟ در«امامت»،«امام»چون نور است،پرتوش چاره ساز ظلمت ها درک علم امامت اش کردند،هرکه برذات نور ایمان داشت! تیره روزانِ تیره دستار از «نور سبزش»فرار می کردند بس که در ساحت خداجویی،عشقِ تسبیحِ ذاتِ سبحان داشت تیره روزی چون«بن ابی داود»با حسادت از او سعایت کرد علتش اینکه در نظر حضرت (ع)،در«نصوص حدود »برهان داشت شد شهید شهادتی دیرین،تاکنار تبار خود باشد گرچه تأثیر برحیات جهان،فارغ از عصرو عهد و دوران داشت.🌷🌴 🖌📚 مکتب شعر امامیه مکتب شعر دینی در ایران قم- سید علی اصغر موسوی ۳۰ ذی القعده ۱۴۴۲ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۰ @saapoem
هوالعلیم نکته : به درستی نمی دانم، چرا دربین شاعران معاصر چه در«مدیحه» و چه در«مرثیه»،کمتر کسی به «علم و حکمت ورفتار و کردار وگفتار متعالی»ائمه معصومین علیهم السلام می پردازد! و یابا شخصیت واقعی حضرات کاری ندارندواغلب اشعاریا اشاره به«مظلومیت» ایشان و یا«استغاثه» برای طلب حاجت و یا تعریف وتمجیداز«ساختمان های بارگاه و گنبد و گلدسته»است؟! مردم(فرهیخته)جهان، آیا امامان ما را در دانش و حکمت مادی و معنوی به اندازه«حکمای یونان»حتی می شناسند؟! یعنی اگرپرسشی را مطرح کنیم که مثلامی خواهیم دانش وحکمت حضرت جواد علیه السلام رابادانش وحکمت افلاطون بسنجیم وبین مردم کشورهای دیگر(حتی کشورهای اسلامی)مورد پرسش قرار دهیم؛ نتیجه اش چه خواهد بود؟! واقعاجامعه فرهنگی وفرهیخته مامی داندبا مدیران واستادان کم سواد، وفقهای«روضه‌خوان»چه بلایی برسرمکتب «تشیّع»درجهان معاصر آورده است؟! واقعاامروزه چقدربه جنبه«شخصیت پردازی»ائمه اطهار علیهم السلام درآثارادبی، فرهنگی،هنری اهمیت داده می شود؟! چرا؟ چرا؟ ... و قس علی هذا.... 📜📚✍️ @saapoem
🌴جمال علم الحق🌷 شدشمیم بهارها جاری، درعبای همیشه گُل تاب اش تا کندفاش ذات مهمان را، بیشتر ازشهود القاب اش وارث هرچه درجهان خوبی:عشق وعقل و کتاب وحکمت ودین می درخشیدبرجبین بلند،شام:خورشیدوظهر:مهتاب اش! پرتوی از جمال علم الحق، طعنه برهستیِ تجلّی زد کهکشان شدتجسّم مسجد، آسمان شد فضای محراب اش! هشت ساله، امام امّت شد، حجت اللّه کوثرقرآن دربصیرت:حقیقت مطلق،درحقیقت:نَمادِ کمیاب اش! نوجوانی که«نوح»و «ابراهیم»، آفرین بر تبحّرش گفتند! پرسش هر نژند، پاسخ داد، بادلیل و تفکّر ناب اش عُجب«عباسیان» فرو بنشست،از تعجُّب دهانشان خشکید! تیره روزی چو«بِن ابی داود»،گشت مقهوردرس اِعجاب اش آه از ذات ظلم ویرانگر،«معتصم»یا«یزید» فرقی نیست! باستم کشتی ِ حقیقت را، می کشد در پلشت گرداب اش هر درودی به وسعت دریا، هرسلامی به ساحت صحرا با تمام ِ ارادتم بادا،بر«امام جواد(ع)»و اصحابش🌷🌴 مکتب شعرامامیه /مکتب شعردینی درایران سیدعلی اصغرموسوی-سعا - قم - ۱۳۹۷/۵/۲۱ @saapoem
🌴جوان‌ترین نور حق🌷 دلم توفیق عشق از حضرت دادار می‌گیرد اگر هر دم سراغ از اشتیاق یار می‌گیرد چرا لبریز حیرت می‌شوی از کار دل، وقتی - به حکمت سبقت از شعر پری‌گفتار می‌گیرد تفاوت، در نگاه ساده یا پیچیده را هرگز نمی داند، کسی که شیوۀ انکار می‌گیرد جهانِ غرقِ ابزارِ همیشه ناتوان از درک - اگر اندازه‌اش را با خطِ پرگار می‌گیرد – ولی در علم حق، دایم، غریق بحر بی‌پایان سراغ از نردبانِ کهکشان‌کردار، می‌گیرد چگونه کودکش می‌خوانی ای کورِ سبُک‌سیما؟ «امامی» را که نکته بر «اولوالابصار» می‌گیرد! «ولی اللهِ عیسی‌دم» که نورش صد ارسطو را به دانشگاه دین، شاگرد بی‌مقدار می‌گیرد! خدایش از سخاوت داده نور حکمت و دانش که پرده از رخ آیینۀ اسرار می‌گیرد «جواد»است و«تقی»،«نورالامین»، خورشیدمهرآیین اگر شهد گل از زخم نگاه خار می‌گیرد شهید عشق حق در غربت‌آباد جوانی شد به داغش گر که دل‌ها را غم بسیار، می‌گیرد🌴🌷🌴 مکتب شعردینی درایران مکتب شعرامامیه سیدعلی اصغرموسوی قم - ۱۴مهر۹۳ #
هوالعلیم خداوند آگاه است خداوند می بیند خداوند"علیم بذات الصدور" است هرچندعده ای ریاکار،هرروز پیرایه ای بربدن دین به نام"قوانین وآیین نامه ها" می پوشانند و سازمانی برسازمان بی ارزش گذشتهٔ می افزایند!اماچنین نماندو چنین نیزهم نخواهدماند! چندین سال عده ای پیرمردبالای پنجاه(۵٠)رابه امیداعطای خدمات به سخره گرفته و سرگردان دفتریگان هاوسایت های کذایی بی مصرف کردن،کارکثیفی است که حتی برای نکوهش،لغت کم می آورد! چهل سال،هرکه راخواستیدوهرچه داشتید رابه بهانه"نهادی بودن‌اش به او خوراندید! ازوام های کلان تامجوزهای بسیارسودآور، ازبورسیه فرزندان شان تاهزینه های زیارتی وسیاحتی شان! تازه ازسال١٣٩۴به بعد،به یادایثارگری رزمندگان ارتش افتادید!آن هم به شکلی که حتی یک مسئول مستقل برای پاسخگویی ندارد! [سه سال است دارندبرای بنده یک"کارت ایثارملی"بی مصرف بدون امتیازصادرمی کنند!] جوان راست قامت وشجاعی که باهواپیمای وحشت آفرین"میگ 25"می جنگید!امروزباموی سفیدوقد خمیده؛آرزو می کندکه ایکاش مورداصابت یکی ازبمب های 500پوندی یا موشک های هوابه زمین همراه"رادار"ش قرارمی گرفت،تااینقدرموردتمسخروتوهین واقع نگردد!! - مدال افتخارداده اید! - تقدیرازحضوردرجنگ وکسوت نظامی مان کرده اید؟! - پیش افرادخانواده سرافرازوسربلند شده ایم؟! - از همسران فداکارمان، تقدیرشده است؟ بهتراست نگاهی به اعمال ورفتارتان بیاندازیدتا قبل ازمشمول این حدیث شدن:"الإمامُ عليٌّ عليه السلام:لَو تَكاشَفتُم ما تَدافَنتُم : اگرازدرونِ همديگر آگاه مى شديد،يكديگررا حتی دفن نمى كرديد!!." روزگاربرماگذشت،حال به هرشکلی! اما به شماچگونه بگذرد،خدا داند!!!
🌹🌼🌹 سلام .روز شنبه تان بخیر. همراهان گرانمهر درسایهٔ عنایات الهی و توجهات مولایمان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ، هفته خوبی قرین سلامتی و بهروزی داشته باشید ان شاء الله 🌹😊 أيامكم بالعافیه والتوفیق💐 Good time to all🍎 @saapoem