eitaa logo
کانال رسمی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی-ره
2.8هزار دنبال‌کننده
478 عکس
120 ویدیو
36 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم این کانال، تنها کانال رسمی جهت نشر معارف عالم ربانی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی (ره) در پیام رسان ایتا می باشد که زیر نظر بیت شریف معظم له فعالیت می نماید. مدیر کانال: سید محمد یعقوبی قائنی @yaghubi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « ماه رجب » ┄┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅┄ ⬅️ حافظ می گوید: نگویمت که همه ساله می پرستی کن سه ماه می خور و نُه ماه پارسا می باش [ماه های] رجب و شعبان و رمضان را می‌گوید. سه ماه عبادت [کن و] بقیه سال را هم از آن نگهداری کن و آن را خراب نکن. ⬅️ [این ماه] وقت عبادت است. ما که [دیگر توانش را نداریم.] آنهایی که می‌توانند [این ماه را] ضایع نکنند و وقتشان را حرام نکنند. یک کاری بکنید. ماه رجب، [ماهی است که] رحمت می بارد. ⬅️ [بعضی ها هی می‌خواهند] این خرابه را آباد کنند؛ خرابه که آباد نمی شود. امیرالمومنین صلوات الله علیه [این دنیا را] شناخت که به آن پشت پا زد و فرمود: دار بالبلاء محفوفة، و بالغدر معروفة ... هر چه جلوتر بروی هلاک تر می شوی. دنیا به مکر و حیله شناخته شده است و به هیچ کس هم کام نداده است. ⬅️ زیارت ماه رجب از غنائم است در دعا داریم که: اَلْحَمْدُ ِلِلهِ الَّذي أَشْهَدَنا مَشْهَدَ أَوْلِيائِهِ في رَجَبٍ ⬅️ [در این ماه] خروارهای گناه را می بخشند... از اول ماه رجب استغفار دو ماه پي در پي را به قصد قربت بخوانيد. ┄┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅┄ 🔘 اَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذى لا اِلٰهَ اِلّا هُوَ الْحَىُّ الْقَيُّومُ، اَلرَّحْمٰنُ الرَّحيمُ، بَديعُ السَّماواتِ وَ الاَرْضِ، مِنْ جَميعِ ظُلْمى وَ جُرْمى وَ اِسْرافى عَلىٰ نَفْسى وَ اَتُوبُ اِلَيْه 🖱امام صادق عليه السلام مي فرمايند: هر که دو ماه پياپي هر روز چهار صد مرتبه اين دعا را بخواند، خداوند علم بسيار يا مال فراوان به او کرامت فرمايد. [گفته اند: صد مرتبه نيز در روايت وارد شده است] 📓 « وسائل الشيعه: ۷/۲۲۵ » ▫️ الباقيات الصالحات ▫️ ادعيه ي هر روز /۲٠۲ ┄┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅┄ فرمایشات_متنی ۲ 💠 @sadeghin_ir
💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « توحید خداوند در عمل » ▫️راه رسیدن به درک واقعیتها ⬅️ [انسان باید] به «کُلُّ شَیْءٍ قائِمٌ بِه» (همه چیز قائم به وجود اوست) توجه کند، این را همیشه به کار بزند، ایمان داشته باشد ▫️هر عملی که انسان می‌خواهد انجام دهد که اطلاق وجود بر آن می شود این یک شیء است پس در واقع همه چیز را از خدا می بیند همه جا خدا را می بیند بلایی نازل شود از وی می بیند دفعش را از وی می خواهد خطاب به حضرت موسی(ع) شد که هنگام نزول بلا مثل بچه ای که مادرش وقتی او را تنبیه می کند خودش را توی بغل مادر می اندازد تو نیز اینگونه باش، وقتی می بینی بلا از طرف من است به خودم پناه ببر ⬅️ [انسان باید] واقعا موحد باشد نه با حرف مثلا الآن که حرف می زند این لسان که حرف می زند به اراده خدا حرکت می‌کند این را متذکر باشد، آن وقت ببیند که [این تذکر] چقدر موثر می شود و حقایق را آنگونه که هست می یابد ⬅️ نه اینکه به خود با واهمه چیزهایی را تلقین کند بلکه می‌یابد با « یقین » مثلاً کارهایی را می‌بیند که برای دیگران ظاهرش شر است ولی آنقدر خیر در باطنش هست ⬅️ در هر چیز انسان دقت کند می بیند همه اش درست است با یک تیر هزار نشانه رفته چقدر قرآن شریف اشاره به تدبر و تفکر کرده، تفکر در همه امورات که[عالم] یک مدبر بیشتر ندارد صدتا سلطان سلطنت کنند قدرت مال یکی است و بقیه اش نمایش است مثل فیلم های کارتونی ⏪ سؤال: راه رسیدن به این واقعیت که [با یقین] بیابد چیست؟ 💠 جواب: راهش همان بندگی است، خود خدا باید بدهد، باید یقین در او ایجاد شود یعنی قلب از کدورات طبیعت پاک بشود از طبیعت پا بیرون بگذارد چون واقعیات از پایین دیده نمی‌شود، از بالا دیده می‌شود ⬅️ مثلاً شما بخواهید « کوچکی این دنیا » را ببینید باید یک جور بالاتر بروید تا کوچکی آن را ببینید یک ساختمان را از پایین نگاه کنید چقدر بزرگ به نظرتان می آید کلاهت می افتد، اما همه ی اینها را از بالا نگاه کنی یک ذره است از توی هواپیما آنرا ببین ساختمانهای چند طبقه مثل یک سری قوطی کبریت کنار هم و خیابان‌ های شهر مثل یک خط روی نقشه است و بقیه هم مثل مورچه ⬅️ و همه ی دنیا همین طور است که اگر انسان از عالم عِلوی و از عالم عقل که از همان عالم عِلوی است به دنیا نگاه کند همه عالم همین جور می شه، به همین کوچکی است برعکس آن هرچه از پایین نگاه کنی هر چه پایین تر روی بلندتر و بزرگتر به نظر می‌آید... ⬅️ « بندگان خدا » آن ها که خداوند قلبشان را به نور ایمان منور کرده همین طورند آن ها از بالا نگاه می کنند، عالم را می بینند هیچ چیز است ما از پایین نگاه می کنیم: می بینیم «اوه! چه خبره؟! خوشا به حالش، چه خانه ای؟! چقدر مجلل و...؟!» بندگان خدا با نظر عقل همین خانه را آخرش را، یعنی فنایش را می بینند ⬅️ همه امورات اینطوری است وقتی انسان از طبیعت رفت بیرون از ظلمات طبیعت خارج شد به وسیله ی « ریاضت و عبادت و تضرع و التجا » [ می بیند که این دنیا هیچ چیز نیست ] البته هر کسی یک راهی دارد که باید پیدایش کند، آن راهی که برای همه هست مجاهده با نفس است این تکلیف عمومی است و در عین حال که تکلیف عمومی است هر کسی اگر که این [تکلیف] را عمل کرد راه خودش را پیدا می‌کند ⬅️ بهر حال وقتی انسان از طبیعت رفت بیرون، وقتی از بالا نگاه کرد طبیعت را می بیند که این دنیا هیچ چیز نیست اما وقتی فقط از توی آن نگاه می کند آن را همه چیز می بیند، بسان یک کرم توی یک سیب که از همان اول درون آن خلق شده و پرورش یافته، به این کرم هر چه بخواهی حالی کنی که بیرون این سیب چه خبرهاست باور نمی‌کند کما اینکه طفلی که در رحم مادر است نیز همانطور است، تمام عالم جمع شوند، بخواهند حالی اش کنند که جایی هست دنیایی هست... چنین و چنان، اصلا نمی تواند تصورش را بکند و قبول کند اما وقتی آمد بیرون... ⬅️ انسان نیز همین طور است تا افکارش متمرکز در این طبیعت و دنیاست، چاره ای نیست که اهمیت می دهد به آن زندگی‌ اش و لذّاتش که مستش می‌کند اما اگر از بالا نگاه کرد قضیه فرق می کند [چنانچه] مرحوم مجلسی در داستان بلوهر و یوذاسف [ در عین الحیات ] در قضیه پادشاه کافر و وزیر مسلمانِ عاقل که تاسف دائم بر کفر پادشاه می خورد و همیشه مترصد بود که یک زمانی او را متنبه کند، اشاره به این موضوع نموده است ۲۹ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
🔘 « قصه بلوهر و یوذاسف » 💠 در ذکر تمثیلاتی که مشتمل است بر توضیح عیب های بسیار از دنیا 📚 نقل از کتاب عین الحیات علامه مجلسی رحمت الله علیه ☑️ [ قضیه پادشاه و وزیر ] ⏪ ( صفحه ۱ ) ⬇️ نقل کرده‌ اند که: ⚪️ پادشاهی بود در نهایت عقل و فطرت و مهربان بود به رعیت، و پیوسته در اصلاح ایشان می‌ کوشید و به امور ایشان می‌ رسید و آن پادشاه وزیری داشت موصوف به صدق و راستی و صلاح، و در اصلاح امور رعیت اعانت او می‌نمود، و محل اعتماد و مشورت او بود. و وزیر در کمال عقل و دینداری و ورع و پرهیزکاری بود، و به ترک دنیا راغب بود، و به خدمت علما و صلحا و نیکان بسیار رسیده بود و سخنان حق از ایشان فراگرفته بود و فضل و بزرگی ایشان را دانسته بود و محبت ایشان را به دل و جان قبول کرده بود ⬅️ و او را نزد پادشاه قرب و منزلت عظیم بود. پادشاه هیچ امری را از او مخفی نمی‌داشت، و وزیر نیز با پادشاه بر این منوال سلوک می‌نمود ولیکن از امر دین و اسرار حکمت و معارف چیزی به او اظهار نمی‌ نمود و بر این حال سالها با یکدیگر گذرانیدند و وزیر هرگاه که به خدمت پادشاه می‌ آمد به ظاهر سجده بتان می‌ کرد و تعظیم آنها می‌ نمود و غیر آن از امور باطل و لوازم کفر را ارتکاب می‌ نمود از برای تقیه و حفظ نفس خود از ضرر پادشاه و وزیر از غایت اشفاق و مهربانی که به آن پادشاه داشت پیوسته از گمراهی و ضلالت او دلگیر و غمگین بود ⬅️ تا آن که روزی با برادران و یاران خود که اهل دین و حکمت بودند در باب هدایت پادشاه مشورت نمود ایشان گفتند که: در حذر باش که مبادا تاثیری در او نکند و ضرر به تو و اهل دین تو برساند پس اگر یابی که قابل هدایت است و سخن تو در او تاثیر خواهد کرد، در امر دین به او سخن بگوی و از کلمات حکمت او را آگاه ساز و اگر نه با او سخن مگوی که موجب ضرر او به تو و اهل دین تو می‌ گردد زیرا که به پادشاهان مغرور نمی‌ باید شد و از قهر ایشان ایمن نمی‌ باید بود ⬅️ و بعد از آن پیوسته وزیر در اندیشه بود و به پادشاه اظهار خیرخواهی و اخلاص می‌نمود و منتظر فرصت بود که در محل مناسبی او را نصیحت کند و او را هدایت نماید ⬅️ و پادشاه با آن کفر و ضلالت در نهایت همواری و ملایمت بود و پیوسته در مقام رعیت‌ پروری و اصلاح امور و تفقد احوال ایشان بود ⬅️ و بعد از مدتی که حال میان پادشاه و وزیر بر این منوال گذشت، شبی از شبها بعد از آن که مردم همگی به خواب رفته بودند پادشاه با وزیر گفت که: بیا سوار شویم و در این شهر بگردیم و ببینیم که احوال مردم چون است و مشاهده نماییم آثار باران هایی را که در این ایام بر ایشان باریده است وزیر گفت: بلی؛ بسیار نیک است و هر دو سوار شدند و در نواحی شهر می‌گشتند 💠 @sadeghin_ir ⚪️ ادامه دارد ⚪️
ادامه ی 🔘 « قصه بلوهر و یوذاسف » ☑️ [ قضیه پادشاه و وزیر ] ⏪ ( صفحه ۲ ) ⬅️ در اثنای سیر به مزبله‌ای رسیدند و نظر پادشاه به روشنی ای افتاد که از طرف آن مزبله می‌تافت به وزیر گفت که: از پی این روشنایی می‌باید رفت که خبر این را معلوم کنیم پس، از مرکب فرود آمدند و روان شدند تا رسیدند به نقبی که از آنجا روشنی می‌تافت ⬅️ چون نظر کردند، مرد درویش بد قیافه‌ای دیدند که جامه‌ های بسیار کهنه پوشیده از جامه‌ هایی که در مزبله‌ ها اندازند، و متکایی از فضله و سرگین برای خود ساخته بر آن تکیه زده است و در پیش روی او ابریقی سفالین پر از شراب گذاشته و طنبوری در دست گرفته می‌ نوازد و زنی در زشتی خلقت و بدی هیئت و کهنگی لباس شبیه به خودش در برابرش ایستاده است و هرگاه که شراب می‌طلبد آن زن ساقی او می‌ شود، و هرگاه که طنبور می‌ نوازد آن زن برایش می‌ رقصد و چون شراب می‌ نوشد زن او را تحیت می‌ کند و ثنا می‌ گوید به نوعی که پادشاهان را ستایش کنند و آن مرد نیز زن خود را تعریف می‌ کند و سیدة النساء می‌ خواند او را و بر جمیع زنان تفضیلش می‌ دهد و آن هر دو یکدیگر را به حسن و جمال می‌ ستایند و در نهایتِ سرور و فرح و خنده و طرب، عیش می‌ کنند ⬅️ پادشاه و وزیر مدت مدید چنین بر پا ایستاده بودند و در حال ایشان نظر می‌ کردند و از لذت و شادی ایشان از آن حال کثیف تعجب می‌ نمودند بعد از آن برگشتند و پادشاه به وزیر گفت که: گمان ندارم که ما و تو را در تمام عمر این قدر لذت و سرور و خوشحالی رو داده باشد که این مرد و زن از این حال خود دارند در این شب و گمان دارم که هر شب در این کار باشند ⬅️ پس وزیر چون این سخن آشنا را از پادشاه شنید فرصت غنیمت شمرد و گفت: ای پادشاه می‌ ترسم که این دنیای ما و پادشاهی تو و این بهجت و سروری که به این لذت های دنیا داریم در نظر آن جماعتی که پادشاهی دایمی را می‌ دانند مثل این مزبله و این دو شخص نماید و خانه‌ های ما که سعی در بنا و استحکامش می‌ کنیم در نظر آن جماعتی که مساکن سعادت و منازل باقی آخرت را در نظر دارند چنان نماید که این غار در نظر ما می‌ نماید و بدن های ما نزد آن کسانی که پاکیزگی و نضارت و حسن و جمال معنوی را فهمیده‌ اند چنان نماید که این دو بدقیافه زشت در نظر ما می‌نمایند و تعجب آن سعادتمندان از لذت و شادی ما به عیشهای دنیا مانند تعجب ما باشد از لذت این دو شخص به حال ناخوشی که دارند ⬅️ پادشاه گفت که: آیا می‌شناسی جمعی را که به این صفت که بیان کردی موصوف باشند؟ وزیر گفت: بلی پادشاه گفت که: کیستند ایشان؟ وزیر گفت که: ایشان جمعی‌اند که به دین الهی گرویده‌ اند، و ملک و پادشاهی آخرت و لذت آن را دانسته‌ اند و پیوسته طالب سعادتهای آخرت‌ اند پادشاه گفت که: ملک آخرت کدام است؟ وزیر گفت که: آن نعیم و لذتی است که شدت و جفا بعد از آن نمی‌ باشد، و توانگریی است که بعد از آن فقر و احتیاج نمی‌ باشد و شادی ای است که در عقب آن هرگز اندوهی نیست و صحتی است که بیماری از پیش نیست و خشنودی ای است که هرگز به اندوه و خشم زایل نمی‌ گردد و ایمنی ای است که هرگز به ترس مبدل نمی‌شود و زندگی ای است که مرگ بعد از آن محال است و پادشاهی بی‌زوال است آخرت خانه هستی و بقاست و دار زندگی و حیات بی‌ انتهاست تغیر احوال در آن نمی‌ باشد خدا از ساکنان دار آخرت برداشته است درد و پیری و تعب و جفا و بیماری و گرسنگی و مرگ را ای پادشاه این است صفت ملک آخرت که بیان کردم ⬅️ پادشاه گفت که: آیا برای داخل شدن آن خانه و فایز شدن به آن سعادت فرزانه راهی و وسیله‌ ای و سببی و حیله‌ای می‌ دانی؟ وزیر گفت: بلی؛ آن خانه مهیاست برای هر که آن را از راهش طلب نماید و هر که از درگاهش به در آید البته به آن ظفر می‌ یابد پادشاه گفت که: تو چرا مرا پیش از این به چنین خانه‌ ای راه ننمودی و اوصاف آن را برای من بیان نمی‌ کردی؟ وزیر گفت که: از جلالت و هیبت پادشاهی تو حذر می‌ کردم پادشاه گفت که: اگر این امری که تو وصف کردی البته واقع باشد سزاوار نیست که ما آن را ضایع کنیم و خود را از آن محروم گردانیم و سعی در تحصیل آن ننماییم بلکه باید جهد کنیم تا خبر آن را مشخص نماییم و به آن ظفر یابیم وزیر گفت که: رخصت می‌ فرمایی که مکرر وصف آخرت را برای تو بیان کنم تا یقین تو زیاده گردد؟ پادشاه گفت که: بلکه تو را امر می‌ کنم که شب و روز در این کار باشی و نگذاری که من به امر دیگر مشغول گردم، و دست از این سخن برنداری به درستی که این امر عجیب غریب است که آن را سهل نمی‌ توان شمرد و از چنین امر عظیمی غافل نمی‌ توان شد ⬅️ و بعد از این سخنان وزیر و پادشاه راه نجات پیش گرفته، به سعادت ابدی فایز گردیدند 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
° ⬅️ بهار آمد كه غم از جان برد غم در دل افزون شد‏ چه گويم كز غم آن سروِ خندان جان و دل خون شد ▫️گروه عاشقان بستند محمل هــا و وارستند‏ ‏ تو دانی حال ما واماندگان در اين ميان چون شد..... 🔘 مراسم نوعید منزل حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ▫️( ۱۰ فروردین ۹۷ ) 💠 « میلاد امام جواد علیه السّلام » « آقای موحدی » ⬅️ ای مرغ جان کبوتر صحن و سرای تو  هفت‌آسمان صحیفۀ مدح و ثنای تو  چشم رضا به ماه رخ دلربای تو  چشم فرشتگان خدا جای پای تو دل‌هـای عارفـان حـرم بـا صفای تو  تو خود جوادی و همه عالم گدای تو  دست گدائی همه عالم به سوی تو  دل برده از امام رضا ماه روی تو  پیشانی ملائکه بر خاک کوی تو  جام بهشتیان همه پر از سبوی تو ذکر خوش امام رضا گفتگوی تو  زیبد که او هماره بگوید ثنای تو  بسم‌اللهِ صحیفۀ دل‌هاست نام تو  خیل ملَک ستاده به عرض سلام تو  عالم رهین کثرتِ جود مدام تو  بالاتر از ثنای خلایق مقام تو.... 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 سخنرانی عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ▫️« هفتم محرّم ۱۳۶۲ » ⏪ ( قسمت اول ) ▫️مسجدالعسکری- اصفهان ┄┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅┄ ⬅️ بعضی گفته اند مراد از عصر در سوره والعصر، عصر امام زمان علیه السلام است ▫️تمام وقایعی که در عالم رخ می‌دهد مقدمه ظهور امام زمان علیه السلام است ⬅️ کمال انسان و کمال ایمان در این است که انسان امیرالمؤمنین علیه السلام را و امام زمانش را به نورانیت بشناسد. ▫️مراد از ولایت که بر پیامبران عرضه می شده دوستی تنها نبوده، بلکه منظور این بوده که حضرت علی علیه السلام را از لباس بشریت بیرون بشناسند. ⬅️ امير المؤمنين عليه السلام : ▫️معرفتي بالنّورانيّة معرفة الله ▫️آن صاحب ولایت کلیه الهیه که تمام اشیاء قائم به اویند، یک چنین شخصی امام است. ⬅️ دوستی اهل بیت علیهم السلام که به آن امر شده، جهتش این است که به آن ولایت حقیقی انسان نمی‌تواند برسد، مگر از طریق دوست داشتن آنان، و دشمن داشتن دشمنانشان. # سخنرانی ۸ 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷« مدح امیرالمؤمنین » 💠 علی علیه السلام 📓 « دیوان وفایی » ⏪ ( آقای موحدی ) ⬅️ سقاک الله ای ساقی نیک محضر بده می چه می زان می روح‌ پرور ▫️چه می زان می‌ ای کآورد نور در دل چه می زان می‌ ای کافکند شور بر سر ▫️از آن می که سلمان از آن شد مسلمان از آن می که ایمان از آن یافت بوذر ▫️بکُن بی خود و مستم آنسان که هرگز نگردم خبردار ز آشوب محشر ▫️نماند مرا هیچ امید و بیمی که جا در بهشتم بود یا در آذر ▫️لبالب بکن ساغر هستی‌ ام را از آن می که آرد به دل مهر حیدر ▫️علی ولیّ منبع فیض یزدان ولی خدا صهر پاک پیمبر ▫️علی راکب دلدل برق جولان علی صاحب ذوالفقار دو پیکر ▫️علی آنکه لاهوتیان راست مرشد علی آنکه ناسوتیان راست رهبر ▫️علی مظهر قدرت حیّ سبحان علی زور بازوی شرع پیمبر ▫️به هر فعل فاعل، به هر امر آمر بود گر چه مشتق ولی هست مصدر ▫️برازنده‌ ی خلعت اِنّمائی امام به حق زیب محراب و منبر ▫️به زور یداللهی آن شیر یزدان چنان کند در را ز باروی خیبر ▫️که گر دست خود سوی بالا فشاندی نشاندی مر این حصن فیروزه را در 💠 فهرست مداحی‌ ها؛ امیرالمؤمنین علیه السلام 💠 @sadeghin_ir
° 🔘 قالَ النَّبیُّ صلّی الله علیه و آله و سلّم: 🌷 عَلِیٌّ مَعَ الحَقِّ وَالحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ 💠 على با حق است و حق با على ⬅️ اَلا ای امین خداوند اکبر رسول خدا را وصی و برادر ▫️توئی بر همه خلق عالم مقدم قِدم با حدوث تو بوده است همسر ▫️ توئی علت غائی آفرینش بود آفرینش طفیل تو یک سر ▫️تویی آنکه در بدو ایجاد عالم به دست تو شد خاک آدم مخمر ▫️ز تیغ کجت راست شد رایت دین وز آن بیدق کفر آمد نگون سر ▫️ز بوی تو یک شمّه هر هشت جنت به وصف تو یک آیت این چار دفتر ▫️گر از قصر جاه تو سنگی بغلطد زُحل را پس از قرن‌ ها بشکند سر ▫️به عشق و تولای تو کوه و دریا یکی پای بر گل یکی شور بر سر ▫️وفائی سگ آستان تو خواهد که در آستان تو باشد نه شوشتر ▫️ در آن آستانی که جبریل، خادم در آن آستانی که میکال، چاکر ▫️امیرا کبیرا علیما خبیرا به هر چیز هستی تو دانا و رهبر ▫️تویی غالب کل غالب... 📓 « دیوان وفایی » 💠 @sadeghin_ir
🔘 کلماتی چند: ۱۸۱) اگر از مسیری که آنان [اهل بیت(ع)] تعیین فرموده و به ما نشان داده‌ اند حرکت نکنیم هرچند ممکن است دارای آثاری باشد و در مسیر نیز سرسبزی و خرمی مشاهده کنیم لکن بیراهه است و روشن است که عاقبتِ بیراهه رفتن وصول به مقصود نخواهد بود ۱۸۲) آنان سرچشمه‌ی فیض الهی هستند و معانی را هم در واقع خود آن سروران افاضه می‌کنند؛ زیرا آنان روح کلی و نفس کلی و ما نفوس جزئی هستیم، و همیشه فرع باید از اصل خویش استفاده کند ۱۸۳) هرچه از ناحیه‌ ی غیر آنها باشد گرچه ممکن است دارای خواص و آثاری هم باشد، لکن حقیقت و محتوایی ندارد و همه باطل و گمراهی است ۱۸۴) خودشان فرمودند: ⬅️ قلُوبنا أوعِیَةٌ لِمَشِیَّةِ الله قلب های ما ظرف است از برای خواست خدا... ▫️« فَإذا شاءَالله شِئنا » هر وقت خدای متعال بخواهد، ما هم می خواهیم هر وقت نخواهد ، ما هم نمی خواهیم ۱۸۵) در زیارت جامعه ی کبیره می خوانیم، ای اهل بیت پیغمبر شما در مرتبه ای هستید که وقتی کسی شما را دوست داشت، ⬅️ به تحقیق « خدا را دوست دارد » « نه مثل اینکه » خدا را دوست دارد ▫️این یکی از مطالب خیلی عمیق و دقیق است ۳۷ مجموعه کلماتی چند (PDF) 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « عظمت نبی اکرم » صلی الله علیه و آله و سلم ⬅️ انبیاء سلف سلام الله علیهم اجمعین همه‌ شان پاکند همه شان معصومند لیکن وقتی امت اذیت می کردند نفرین می کردند ▫️پیغمبر را هر چه اذیت می کردند می فرمود: خدایا امت من را ببخش «إنَّهُم لا یَعلَمون» اینها نمی دانند، جاهلند ⬅️ در قران [کلمه] « عظیم » خیلی هست ولی... خود خدای متعال مستقیما فقط اخلاق پیغمبر را فرمود که: « إنَّکَ لَعَلیٰ خُلُقٍ عَظیم » چیزی که پیش خدا بزرگ باشه کسی می فهمد یعنی چی؟ ⬅️ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله حجاب اعظم خدای متعال است ▫️خود وجود مبارک پیامبر صلی الله علیه و آله یک عظمت لایتناهی است ▫️ یک بار در کربلا حال عجیبی به من دست داد در حالی که منقلب بودم و گریه می‌کردم گویا سرم را در دامان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دیدم در آن حال، یک ذره پرده کنار رفت و وجود پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را ▫️« دریچه‌ای به سوی » عظمت خداوند متعال یافتم ۳۰ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت‌الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « خوابی راست و عجیب » در معجزه امام حسین علیه السلام ▫️و بیان نکات و اشارات آن ⬇️ نقل از : 📓 « دارالسلام مرحوم نوری » ۱۱ 💠فهرست فرمایشات تصویری 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 « در مدح قمر بنی هاشم » 💠 حضرت اباالفضل العباس (ع) ⏪ « آقای موحدی » 📓 [ دیوان وفایی ] ⬅️ امید راستی از چرخ کج مدار مدار بر آستان بود از کین بکجرویش مدار ▫️به دوستی قسم ای دوست کز تو خرسندم به هر چه می‌کنی اما مشو ز من بیزار ▫️به جان دوست که از دوست نگسلم پیوند به زلف یار که دل بر ندارم از دلدار ▫️به دست خویش اگر بر سرم زنی شمشیر بزن ولی مگذارم به چرخ ناهنجار ▫️ اگر چه قابل یاری نیم ولی خواهم به فضل خویش تفضل کنی تو بر من زار ▫️همیشه باد در انکار و جهل چون بو جهل کسی که فضل ابوالفضل را کند انکار ▫️ شها تو ماهی و مهرت به دل گرفته قرار به بندگی تو دارم من از ازل اقرار ▫️توئی که ماه بنی هاشمت همی خوانند درآسمان نکوئی و در سپهر وقار ▫️شها تو یوسف حسنی و یوسفان جهان به پیش حسن تو چون صورت‌ اند بر دیوار ▫️ تورا چنان که تو هستی مدیح نتوان کرد که عقل را به سر کوی عشق نبود بار 💠 فهرست مداحی های ماه محرم 💠 @sadeghin_ir
° 🌷 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ 💠 اَلْمُطيعُ ِللهِ وَلِرَسُولِهِ وَلاَِميرِالْمُؤْمِنينَ وَالْحَسَنِ والْحُسَيْنِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِمْ وَسَلَّمَ ⬅️ امیر کشور عشقی و در وفاداری تورا نظیر نباشد به هیچ شهر و دیار ▫️چنانکه بهر پیمبر توئی برای حسین نظیر جعفر طیار و حیدر کرار ▫️پی وفای حسین آن قدر فشردی پای که هر دو دست برفتت ز دست و دست از کار ▫️ به آستان تو سوگند که آستانه‌ی تو ز عرش برتر و بالاتر است چندین بار ▫️ سمند کین چو بتازی به رزم حیدر وار زمین به چرخ برین بر شود به سان غبار ▫️ تو مظهری اسد الله را به عرصه‌ی جنگ بسی چو مرحب و عمروت بود کمینه شکار ▫️تو شبل شیر خدائی ز صولتت گرگان به روز رزم چو روبه همی کنند فرار ▫️تو را قضا و قدر هر دو چاکران قدیم یکی روان ز یمین و یکی روان ز یسار ▫️سخنوران جهان قصه‌ی شجاعت تو بگفته‌اند و نگفتند عشری از اعشار ▫️ مرا چه حد که به وصف تو خود سخن رانم که پای عقل بود لنگ اندرین مضمار ▫️وفائیم من و خواهم ز لطف بشماری مرا ز سلک غلامان خود به روز شمار 📓 « دیوان وفایی » 💠 @sadeghin_ir
🔘 کلماتی چند: ۱۸۶) نفس شریف امام (ع) را همچون نفس مبارک پیامبر اکرم (ص) باید مظهر تام و تمام اسماء و صفات خداوندی دانست ۱۸۷) این که حضرت علی (ع) فرموده اند: "معرفتی بالنورانیه معرفة الله" به این معناست که اگر آن بزرگوار همان گونه که هست شناخته شود خداوند شناخته شده است ۱۸۸) همچنین نقل شده است که حضرت فرموده اند: ⬅️ "أنا أصغر من الله سنتین" معنایش آن است که: حقیقت در دو مرحله تجلّی کرده و تنزل یافته است: ▫️تجلی نخست در وجود مقدس پیامبراکرم (ص) که با آن جلوه ای از حقیقت نازل گردیده ▫️و تجلی دیگر در وجود مولا (ع) که جلوه ی دیگری از حق متجلی گشته است ۱۸۹) اهل بیت پیامبر (ص) آیینه هایی هستند که در عالم خلقی شان همان حقیقت محمدی تجلی یافته است و خورشید حقیقت الهی در وجود مبارک آنان حقیقتی واحد است که در مقابل آیینه های متعدد قرار گرفته است ۱۹۰) هنگامی که امام زمان (ع) تشریف می آورند، مردم عالم را مخاطب قرارداده و می فرمایند: هر که می خواهد آدم (ع)...محمد (ص) علی، حسن، حسین...علیهم السلام را ببیند مرا ببیند ▫️معنای سخن آن حضرت جز این نیست که آنان همه تجلی یک حقیقت اند ۳۸ مجموعه کلماتی چند (PDF) 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 « در منقبت بقیة الله » ▫️حضرت صاحب الزمان امام غائب عجل الله فرجه 💠 ( آقای موحدی ) 📓 « دیوان وفایی » ⬅️ نمود خور چو رخ اندر نقاب شب پنهان مفاد سوره‌ی واللیل شد زمین و زمان ▫️شبی به عینه چون بخت عاشقان تیره شبی به عینه چون چشم دلبران فتان ▫️که ناگهان ز پس پرده فالق الاصباح نمود پرتو انوار صبح را تابان ▫️مگر تو گفتی شد نور مهدی ظاهر مگر تو گفتی شد رجعت امام زمان ▫️ولی حضرت داور وصی پیغمبر خلیل حیدر صفدر خلاصه‌ی امکان ▫️به وصف قدرش یک نسخه سر به سر تورات به مدح ذاتش یک آیه جمله‌ی قرآن ▫️نه واجب است و نه ممکن وجود کامل او بود چنانکه توان گفتنش هم این و هم آن ▫️ولی مطلق و فیض نخست جلوه‌ی حق کمال قدرت و غیب زمین و غوث زمان ▫️همه ملائک از بهر خدمتش چاکر همه خلائق در خوان نعمتش مهمان ▫️اگر ز صنف ملک خوانمش زهی تهمت اگر ز نوع بشر خوانمش زهی بهتان ▫️تمام ریزه خور خوان نعمت اویند ز جن و انس و وضیع و شریف و خرد و کلان ▫️اگر که پرتو لطفش معین ذره شود شود چو مهر درخشنده در فلک تابان 💠 @sadeghin_ir
° ⬅️ خوش آن زمان که در آید برون ز مکمن غیب شود جهان همه از یمن مقدمش چو جنان ▫️نفاق و کفر به ایمان بدل شود که اگر به نی دمند برآید از آن صدای اذان ▫️به چوب خشک ببندد چو اول و ثانی شود ز معجز او چوب خشک سبز چنان ▫️که سست عهدان در اعتقاد سست شوند جدا شود چو شب تیره، کفر از ایمان ▫️شها به جان تو سوگند شوق دیدارت ز ناشکیب دلم برده صبر و تاب و توان ▫️نه روز هجر سرآید نه عمر می‌ماند رسیده عمر به پایان و هجر بی پایان ▫️بر آر دست خدایی ز آستین ای شاه بگیر ز اهل ستم داد دوده‌ ی عدنان ▫️هر آن سری که نباشد به خط فرمانت قلم صفت سر او را به تیغ شق گردان ▫️به مدحت تو شدم نکته سنج و نغمه سرا که دوستی را معیار باشد و میزان ▫️پس از ثنای امام زمان بود لازم زبان حالی از او کرد در زمانه بیان ▫️که در مصیبت جدش حسین تشنه جگر همیشه در اسف و حزن و ماتم است و فغان ▫️زبان حال مقالش به این سخن گویا که کاش بودم و بستم به خدمت تو میان ▫️هزار حیف نبودم به کربلا آن روز که در رکاب تو سر داده جان کنم قربان ▫️میان ما و قضا طول دهر فاصله شد نشد که تا بشوم پیش مرگت از دل و جان 📓 « دیوان وفایی » 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « شأن ایمان » ⬅️ مؤمن اگر واقعا مؤمن به خدا شد و فهمید که نَفَسی که می کشد نَفَسش از اوست، حالا نعمت های دیگر که به جای خود اگرایمانش صحیح باشد ▫️« شأن ايمان » این است که اگر مسلّم بداند که از جهنّم در امان است و جایش در بهشت است باز در عبادت سستی نمی کند، در عمل کوتاهی نمی کند ▫️بر فرض جهنم و بهشت نباشد باز دست از عبادت بر نمی دارد ▫️« این شأن ایمان است » ⬅️ هر کسی از عدم هست شده، پس اولین نعمت "هستی" است ▫️کسی که تو را از عدم به وجود آورد مگر کم نعمت است ▫️خداوند پرتو هستی داده و فیض هستی به ما رسیده است ▫️حال که خلق کرده ما را: حیوان خلق نکرده انسان خلق کرده معیوب خلق نکرده با قیافه منحوسی خلق نکرده... ⬅️ اینها همه نعمت است که قابل شمارش نیست ▫️همین ها کافی است برای عبادت حالا نعمات دیگر را حساب کن من نمی توانم حساب کنم ⬅️ حاصل این که: خداوند متعال سزاوار دوست داشتن و پرستش و عبادت است نه این که از ترس عذاب او را پرستش کنیم ۳۱ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
° 🔘 « تازیانه خوف » ⬅️ یا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقاقِها ▫️بقدری این معنا درست است که خدا ابتدا به نعمت می‌ کند قبل از این که مستحق نعمت بشوند ▫️منتها اگر یه خرده آدم حواسش پرت شود شلوغ می کند، این است که تازیانه خوف باید باشد ⬅️ طبیعت انسان طبیعت حیوانی است، ▫️آنهایی که سلیم النفس هستند، « نه » آنهایی که طبیعت حیوانی دارند ▫️اگر شلاق روی سرشان نباشد راه نمی روند فورا لَم می دهند ۱۴ 💠 فهرست منتخب کلام 💠 @sadeghin_ir
° 🔘 توصیه های عبادی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ⬅️ جهت ماه مبارک رمضان ▫️۱- تلاوت قرآن ▫️۲- دعاى افتتاح سزاوار است انسان دعاى افتتاح را که بوى عطر امام زمان (ع) از آن استشمام مى‏ شود در شب‏هاى ماه مبارک رمضان ترک ننماید. ▫️۳- دعاى ابوحمزه ▫️۴- دعاى یا عَلىُّ یا عَظیمُ... بعد از هر نماز ▫️۵- خواندن دعاى اَللّهُمَّ اِنّى اَدْعُوک کما اَمَرْتَنى فَاسْتَجِبْ لى کما وَعَدْتَنى... که علامه‏ ى مجلسى در زاد المعاد و سید بن طاووس در اقبال آورده‏ اند ▫۶-دعاى مجیر در ایام البیض (روزهاى۱۳و۱۴و۱۵) ▫️۷- اعمال شب‏هاى قدر بخصوص زیارت امام حسین (ع) و خواندن نماز هفت قل هو اللّه‏ و صد رکعت نماز و دعاى جوشن کبیر و نیز خواندن سوره‏ ى عنکبوت و روم و حم دخان و قرائت هزار مرتبه سوره‏ ى قدر در شب بیست و سوم. ▫️۸- خواندن ده رکعت نماز مذکور در مفاتیح الجنان در شب آخر ماه البته این نماز در شب عید فطر هم وارد شده است ▫۹- انجام اعمال شب عید فطر، خصوصا چهارده رکعت نماز، در هر رکعت پس از حمد، آیة الکرسى و سه بار سوره‏ ى توحید 📓 « انیس الصادقین » اعمال ماه ها - ماه مبارک رمضان 💠 @sadeghin_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت‌الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « خوف و رجا » ⬅️ حالت روح انسان در بدن به منزله راننده است ▫️لزوم مراقبت دائمی انسان برای منحرف نشدن از خط شرع ▫️ مقام و منزلت انبیا و اوصیا در نگهداشتن خلق در مسیر هدایت ⬅️ « نصیحت لقمان حکیم » به فرزندش در رابطه ی خوف و رجاء ▫️تازیانه نفس بودن خوف ▫️در آستانه ی مرگ باید فقط رجا و امید به رحمت خدا داشت ⬅️ ترس با محبت جمع نمی شود ▫️بنده ی خوب خدا کسی است که نمی ترسد و گناه هم نمی کند ▫️یا بنده خدا باش یا بنده هوا و هوس ▫️اگر بنده خدا نشدی بنده ی هزارانِ دیگر هستی منتها حالیت نیست ⬅️ إلٰهَنا عامِلْنا بِفَضْلِكَ وَ لا تُعامِلْنا بِعَدْلِكَ ▫️از خدا ترس معنا نداره از عدل خدا باید ترسید و رجاء به فضل خدا داشت نه به عمل ▫️ترس از عدل خدا برای حفظ انسان است از غرور و عجب مثل تبرّی که حافظ تولّای انسان است ۱۲ 💠فهرست فرمایشات تصویری 💠 @sadeghin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 علی ای همای رحمت ▫️تو چه آیتی خدا را 💠 « آقای موحدی » ⬅️ نادِ عَلِيّاً مَظْهَرَ الْعَجائِب تَجِدْهُ عَوْنًا لَکَ فِى النَّوائِبِ ▫️کلُّ هَمٍّ وَ غَمٍّ سَينْجَلى بِوِلايتِکَ ياعَلِىُّ ياعَلِىُّ ياعَلِىُّ ⬅️ علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را که به ماسوا فکندی همه سایه ی هما را به خدا که در دو عالم اثر از فنا نماند چو علی گرفته باشد سر چشمه ی بقا را مگر ای سحاب رحمت تو بباری ار نه دوزخ به شرار قهر سوزد همه جان ماسوا را برو ای گدای مسکین در خانه ی علی زن که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را بجز از علی که گوید به پسر که قاتل من چو اسیر توست اکنون، به اسیر کن مدارا بجز از علی که آرد پسری ابوالعجائب که علم کند به عالم شهدای کربلا را نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را ⬅️ يا اَميرَ المُؤْمِنين يا ذَا الْکَرَم يا اِمامَ الْمُتَّقين يا ذَا النِّعَم ▫️انَّنا جِئْناکَ فى حاجاتِنا لا تُخَيِّبْنا وَ قُلْ فيها نَعَم 💠 فهرست مداحی‌ ها؛ امیرالمؤمنین علیه السلام @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « شب های قدر » ⬅️ شب نوزدهم ( ماه مبارك رمضان ) شب نزول ملائكه است در كربلا كه بودم می‌دیدم كه ملائكه بعد از غروب نازل می‌شوند و حال و هوا عوض می‌شود ملائكه در شب نوزدهم نازل می‌شوند و تا طلوع فجر روز بیست و سوم روی زمین هستند پس انسان باید حیا كند و در این چند شب تا می‌تواند اعمال و كارهایی انجام بدهد زیرا در شب بیست و سوم امورات حتمی ‌می‌شود و هر چه كه نوشته شده به امضای امام علیه السلام می‌رسد ۳۲ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « آرزوی تشرف » ⏪ « مکاشفه ی » شب ۲۳ ام ماه مبارک رمضان ⬅️ در كربلا با رفقا جلسات گرمی داشتيم در يكی از جلسات آقای شيخ محمد تقی لاری نگاهی به من كرد و گفت: آنچه كه شما در طلبش هستيد در چهل سالگی كه وقت كمال انسان است به آن خواهيد رسيد الآن طاقت نمی‌ آوريد و ذوب می‌ شويد سالها بعد هنگامی كه چهلمين سال عمر خويش را پشت سر می‌ گذاشتم و در قم ساكن بودم، ماه مبارك رمضانِ آن سال كه برايم بسيار پر بركت بود و با سال های ديگر بسيار فرق داشت فرا رسيد از همان ابتدا حالم عجيب توفيقاتم زياد و حال عبادت و توجه بسيار خوبی داشتم و بر خلاف سال های گذشته ضعف و كسالت ناشی از روزه گرفتن به من عارض نمی‌ شد تا اينكه شب بيست و سوم فرا رسيد آن شب كه شبی بسيار سرد و بارانی بود و آقای حاج عباس يزدی زاده و آقای حاج اكبر شالچی نيز مهمان ما بودند از همان اول شب حال بسيار فوق العاده‌ ای داشتم به طوری كه اعمال آن شب همچون صد ركعت نماز و هزار مرتبه سوره‌ ی قدر را بدون هيچگونه كسالت و خستگی و با خضوع و خشوع و حضور قلب خواندم همچنين به من القا شد كه بسيار بگويم: «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل لوليك المهدی الفرج و العافية» و من اين دعا را پيوسته در ركوع و سجود و قنوت تكرار می‌ كردم نزديك سحر به آقای يزدی زاده گفتم: چند سال است مشتاق رفتن به حج هستم به اين اميد كه چشمم به جمال مبارك امام زمان افتاده و آن حضرت را زيارت كنم؛ زيرا در حديث آمده است كه امام عصر - ارواحنا فداه - هر سال در موسم حاضر می‌ شوند ايشان گفت: شما اگر آن حضرت را ببينيد از كجا می‌ شناسيد؟ ناگهان حالی به من دست داد و با تواضع خاصی گفتم: سگ صاحبش را می‌ شناسد! همين كه اين جمله را گفتم حس كردم آن حضرت به حالم رقت كرده و توجهی به من نمودند بلافاصله دلم شكست و اشكم جاری شد صلوات الله و سلامه عليه پس از خواندن نماز صبح هنگامی كه برای استراحت به رختخواب رفتم ناگهان فضا تغيير كرده و حال مكاشفه‌ ای به من دست داد در آن حال كه نورانيت عجيبی درك می‌ كردم می‌ فهميدم ساعت آخر شب قدر است آنگاه ديدم سه نفر بالای سرم ايستاده‌ اند كه امام عصر -روحی له الفداء- در وسط و دو نفر ديگر در دو طرف آن بزرگوار قرار گرفته و هر سه به يك شكل می‌ باشند به آنها نگاهی انداخته، همين كه چشمم در مقابل آن حضرت قرار گرفت از كثرت اشتياق، حالت سوزی در قلبم پيدا شد كه از شدت آن گويا برقی مرا گرفت و آتشی در دلم شعله‌ور گشت، به طوری كه صدای گداختن آن به گوشم می‌ رسيد به آن حضرت عرض كردم: جانم فدايت باد حضرت فرمودند: قربان آن دلت! سپس بدون اينكه لفظاً چيزی بگويند باطناً پرسيدند: چه چيزی می‌ خواهی تا به تو بدهيم؟ با اينكه آن ايام من از نظر ماديات در فشار بوده و درخواست فرج نيز كرده بودم به قلبم مراجعه كرده ديدم هيچ طلبی ندارم و منتهای آرزو و تمام لذتم در اين نهفته است كه امام عليه‌السلام امری بفرمايند تا من آن را اطاعت كنم لذا عرض كردم: آقا! امر شما چيست؟ حاجتم اين است كه شما امری بفرماييد و من اطاعت كنم آن حضرت سؤال را تكرار كردند و من همان جواب را عرض كردم وقتی در مرتبه‌ی سوم نيز پرسيدند: حاجتت چيست؟ حقير پاسخ خود را تكرار كرده و عرض كردم: حاجتم اين است كه شما امری بفرماييد و من اطاعت كنم در اين هنگام فرمودند: امر ما اطاعت و بندگی است از استماع اين كلام حالم دگرگون شد و لذتی بردم كه با هيچ بيانی قابل توصيف نيست آنگاه احساس كردم «اطاعت و بندگی» مقام بسيار بلندی است كه من خود را لايق آن نمی‌ دانم لذا عرض كردم: آقا! من تحمل ندارم و نمی‌ توانم از خدای متعال بخواهيد تا به من توفيق مرحمت فرمايد آن حضرت با عنايت خاصی فرمودند: من تو را به خدا می‌ سپارم سپس خدا حافظی كرده و من به خود آمدم در اين هنگام ديدم حالت بهجت و سرورِ وصف ناپذيری به من دست داده و به كلی خواب از سرم پريده و تمام خستگی‌ هايم كه ناشی از عبادت زياد آن شب بود برطرف شده است ولی هر چه خواستم آن صورتی را كه در آن حال ديده بودم در ذهن بياورم نمی‌ توانستم اگر خواب و مکاشفه‌ ی انسان از عالم بالا بوده و حقیقت داشته باشد پس از آنکه بیدار شده و به خود آید نمی‌ تواند با واهمه‌ اش حقیقتی را که دیده تصویر کند زیرا قوه‌ ی واهمه به آنجا راه ندارد 📓 « سفینة الصادقین - ص ۷۵۸ » ۳۳ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « تولّی و تبرّی » ⬅️ شرط حفظ دوستی [ با هر کس ] این است که از دشمنانش پرهیز کنی [ و اِلا پایدار نمی ماند ] ⬅️ موال لکم و لاولیائکم ▫️مبغض لاعدائکم ▫️نشانه ی واقعیت داشتن دوستی: نمی تواند با دشمنش دوستی کند ⬅️ دارویی که طبیب می دهد از چیزهایی دیگر پرهیز می دهد اگر پرهیز نکنه اثر دارو خنثی می شه ▫️روح هم همینطوره یک صفت خوب می خواهی داشته باشی ضدش را باید رفع کنی ⬅️ خدا را باید دوست داشت ▫️بالاترین مقامات مقام دوستی است تمام مقدمات برای رسیدن به این مقام است ⬅️ خطاب خداوند به حضرت داود (ع): مرا دوست داشته باش و مرا نزد خلقم محبوب گردان ▫️حضرت داود (ع): خدایا چگونه تو را محبوب خلقت کنم؟ ▫️خطاب خداوند: نعمت هايم را براى ايشان يادآورى كن زيرا وقتى نعمت هايم را بر آنان بازگو كردى مرا دوست خواهند داشت ⬅️ این یک چیزی است که انسان محسوسش هست: یک نفر که بهش خدمت می کند محبت پیدا می کند ▫️اشاره به کلامی از امیرالمؤمنین علیه السلام ۱۳ 💠فهرست فرمایشات تصویری 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « آرامش قلب - آرامش خیال » ☑️ سؤال: ⏪ كسانی كه محضر اوليای خدا را درك می كنند، اگر در بين فرقه های باطل قرار بگيرند، اضطراب پيدا می كنند و به آرامش نمی رسند ▫️ولی افرادی كه اوليای خدا را نديده اند و پيش اهل باطل می روند ادعا می كنند كه آنجا آرامش پيدا می كنيم چرا؟ [ این چه آرامشی است؟ ] ☑️ پاسخ: ⏪ [چون] آن افراد سنخيت با آن ها دارند ولی طالب حق نيستند طالب آن ها هستند ▫️ طالب حق هر جائی آرامش پيدا نمی كند ⬅️ هر كسی مثل سنخ خودش را عقبش می گردد ▫️قمار باز [وقتی] يک قمار باز را ببيند آرامش پيدا می كند ▫️دزد وقتی يک دزد را می بيند آرامش پيدا می كند [كه] رفيق پيدا كردم ⬅️ اين آرامش نيست خيالش پیِ يک چيز فاسد می گردد، [که] به آن بر می خورد ▫️اينها [اهل باطل] خيالشان آرامش پيدا می كند ▫️[در محضر اوليای الهی ] قلب آرامش پيدا می كند نه خيال ◽️حق با باطل مخلوط نمی شود از امير المومنين علیه السلام سوال كردند: حق چيست؟ فرمود: ⬅️ اعْرِفِ الْحَقَّ تَعْرِفْ أَهْلَهُ 💠 حق را بشناس اهلش را هم می شناسی اگر بنا شد كه حق با باطل مشتبه شود حق سر جايش، حق نمی ماند اونوقت برای اينكه انسان بفهمد[حق] چيست؟ خداوند دو حجت قرار داده [۱] ▫️حجة ظاهرة، که همان انبیا و اولیا هستند ▫️و حجة باطنة، که همان عقل است پس [انسان] بايد ببيند عقل خودش دست خودش هست يا نه؟ يا كس ديگری تصرف كرده؟ ⬅️ اگر کسی واقعاً طالب حق باشد خداوند به هر طریقی که حجت بر او تمام شود، مسیر حق را برای او روشن کرده به او اطمینان و آرامش می بخشد ▫️« سکونت و آرامش دل » یکی از بهترین نشانه های ایمان و دلیل حقانیت هر مؤمن و هر مجلسی است ▫️دل جای خداست، آرامش دل و سکونت از ناحیه خداست: ⚪️ سوره فتح آیه ۴ ⬅️ هوَ الَّذی أَنْزَلَ السَّكينَةَ فی قُلُوبِ الْمُؤْمِنينَ 💠 او كسی است كه آرامش را در دلهای مؤمنان نازل كرد ┄┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅┄ [۱] امام كاظم عليه السلام: ⬅️ إنَّ ِللهِ عَلَى النّاسِ حُجَّتَينِ: حُجَّةً ظاهِرَةً ، و حُجَّةً باطِنَةً ▫️فأمَّا الظّاهِرَةُ: فَالرُّسُلُ و الأنبِياءُ و الأئمَّةُ عليهم السلام ▫️و أمَّا الباطِنَةُ: فَالعُقولُ 💠 خداوند را بر مردم دو حجّت است: حجّتی آشکار و حجّتی پنهانی و درونی ▫️«حجّت آشکار»: رسولان و پیامبران و امامانند ▫️و «حجّت باطنی»: عقل هاست 📓 « اصول کافی، ج ۱ ص۱۶ » ۳۴ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir