eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
514 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼 🗯 💥 این جاهلان که دعوی ارشاد می کنند 💥 در خرقه شان به غیرِ « منم » تحفه ای میاب ----------------- 📚دیوان امام خمینی ص۴۸ 🆔 @safiresheytan🕸‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📻 💠سلسله دوره های فرقه شناسی دینکلاس : دوره نقد و بررسی فرقه نعمت اللهیه گنابادیه ۱ 🗣 مدرس : استاد موسوی ⌛️زمان : شنبه ها ساعت ۱۷ 🔻برنامه های ارائه دوره : دانشجویان آنلاین : اسکای روم دانشجویان آفلاین : ایتا و تلگرام 🔰توضیح : اخیرا مطالب زیادی درباره فرقه گنابادی یا سلطان علیشاهی گفته شده است که بیشتر تکرار مکررات است. در این دوره سعی داریم به سراغ ناگفتنی های فرقه گنابادی برویم و مطالبی مطرح کنیم که تاکنون جایی بیان نشده. درباره تاریخ این فرقه در ایران، باورها و مبانی مهمی که دارند و رسوم و آموزه هاشون و مساله ذکر و فکر بحث خواهیم کرد و از اسراری که راجع به مشایخ و بزرگان اینها وجود دارد صحبت می کنیم. مثل اینکه چرا سلطان محمد و پسرش توسط مریدان خودشان به قتل رسیدند؟ این فرقه در اکثر شهرهای بزرگ ایران نماینده و ماذون دارد و مردم را جذب طریقت خود می کنند. روش های جذب فرقه گنابادی و راه مقابله با آنها از دیگر مطالب مهمی است که در این دوره بیان میشود. لینک ثبت نام : 🔰 https://survey.porsline.ir/s/CCeHCpY#?ref=te 🌏 دینکلاس آموزش مجازی برای شیعیان فارسی زبان جهان تلگرام l ایتا l اینستاگرام l سایت 🆔 @safiresheytan🕸‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💡 🤔 تعبیرات عرفا چه میزان با عبارات مناجات شعبانیه انطباق دارد؟ 🚥🚥🚥🚥🚥 ✍ إِلَهِی هَبْ لِی کَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَیْکَ وَ أَنِرْ أَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضِیَاءِ نَظَرِهَا إِلَیْکَ حَتَّى تَخْرِقَ أَبْصَارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ إِلَى مَعْدِنِ الْعَظَمَهِ وَ تَصِیرَ أَرْوَاحُنَا مُعَلَّقَهً بِعِزِّ قُدْسِکَ ... 🔻ترجمه: خدایا [امید، تعلقات] مرا به طور کامل از غیر خودت، قطع کن تا فقط به درگاه تو متوجه باشم. و چشم دلمان را برای تماشای رویت، تقویت ساز و روشنایی و سوئی به آن بده تا دیده قلبمان، پرده های انوار را دریده و نقاب از رخسارت کنار زند و به تو که منشا عظمت و جلالی برسد، و با دل و جانمان، وابسته و شیدای ذات مقدست گردد. 1⃣ منظور از همان بصیرت و ایمان قلبی است .فرق مشاهده قلبی با مشاهده عقلی در این است که در رویت قلبی تصورات به تصدیق قلبی رسیده اند. بعضی چیز ها را می دانیم اما به آنها باور نداریم .وقتی که یک مساله ذهنی وعقلی با حب وبغض های قلبی در آمیزد به باور و می رسیم. ☑️مشاهده عقلی آگاهی بخش و مشاهده قلبی تصمیم ساز است.💯 2⃣ نقطه نهایی در ، درک و کشف عظمت خداوند است. وقتی که خداوند در چشم انسان بزرگ آید دیگر غیر خدا حقیر و کوچک خواهند شد و در تمام زندگی فقط به خداچشم می دوزد. ♨️عَظُمَ الْخَالِقُ فِی أَنْفُسِهِمْ فَصَغُرَ مَا دُونَهُ فِی أَعْیُنِهِمْ (خطبه۱۹۳نهج البلاغه) بندگان صالح خدا در این جهان از دیگران بریده وخود را به خدا پیوند می دهند. در مجالس و محافل دوستان و خانواده حضور دارند اما همواره در کردار وگفتار خویش خدا را در نظر می گیرند وخواست او را بر خواست هر کسی ترجیح می دهند ِو از ملامت هیچ ملامت کننده ای واهمه ندارند. تنها به خدا امید دارند و تنها از او می هراسند. درک عظمت الهی مشروط بر انقطاع الی الله است. سالک وقتی عجز خود و دیگران را دریابد، عظمت خدا را متوجه می شود. 🔘اما غایت سلوک در تصوف وعرفان، انسان در ذات پروردگار است به گونه ای که دوئیت از میان بر می خیزد و همه او شوند. لا موجود الا الله است در حالیکه لا اله الا الله است. و به جای انکار و نفی موجودات، باید به وجود غیر خدا اعتراف کند ولی به ماسوی الله توجه نکند و اراده و خواست قلبی اش با اراده خدا یکی شود. اراده ها به وحدت می رسند نه ذات خالق و مخلوق. 3⃣در برخی روایات یک حقیقت خارجی و کیهانی معرفی شده است نه یک مساله مرتبط به اخلاق. پیامبر اکرم در معراج پس از رسیدن به این مکان، از جبرئیل جدا گشته و مسیر را به تنهائی ادامه دادند. اما اگر بخواهیم حجاب نورانی را در حوزه اخلاق تفسیر کنیم مقصود نگاه استقلالی به ذوات یا صفات مقدس (علم و تقوا و...) است که نگذارد لطف و عظمت خدا از پس نورانیت آنها دیده شود. 4⃣ اولیا الهی به هر شرافت وبزرگی که رسیده اند همه از معدن عظمت الهی است. در توجه قلبی به این ذوات مقدسه نباید شدت نور و طهارت ایشان مانع دیدن معدن و مبدا اصلی همه این عظمت ها یعنی خداوند گردد.اولیا الهی در هر مرتبه و مقامی غیر از ذات خدا و مخلوق خدا هستند و نباید ایشان را خدا بخوانیم. در مسیر تهذیب اخلاق و کسب صفات پسندیده ای مثل علم و شکر و ... نیز نباید دچار غرور شد و داشته ها را از خود بدانیم بلکه همیشه باید متوجه عنایت و الطاف خداوند در مسیر سلوک بود. ♨️فکلما قلتُ لک الحمدُ وجب علی لذلک ان اقول لک الحمد. (مناجات الشاکرین) 5⃣ همان انگیزه واهداف آلوده به دنیا و نفس و شیطان و مردم ست که نمی گذارد آدمی در تمام احوالش متذکر یگانه مبدا آفرینش باشد و از دیگران بریده و به او روی کند. پرده های که بر روی قلب انسان کشیده شده و مانع مشاهده محبوب حقیقی می گردد. برای فهم بهتر حجب ظلمانی و نورانی به مثال زیر دقت کنید؛ 📸در دوربین های فیلم برداری اگر درپوش روی لنز را برنداریم، صفحه نمایش سیاه وتاریک خواهد بود و چیزی را نخواهیم دید.(حجاب ظلمانی) حالا اگر بخواهیم از یک منظره پر نور تصویر برداری کنیم، شدت نور و زاویه نور اگر مستقیم به سمت لنز دوربین باشد همین نور زیاد مانع دید خواهد شد وصفحه نمایش دوربین را سفید خواهد کرد. یکبار به خاطر نبود نور و بار دیگر به علت نور زیاد موفق به ضبط تصویر نخواهیم شد راه حل مشکل تصویر برداری در چیست⁉ اگر لنز دوربین دارای نور شود می تواند بر نور زمینه غلبه کند و تصویر را در خود ضبط کند . در معرفت الهی نیز اگر قرار است در وادی پر نور ذات حرکت کنیم و دچار کوری نشویم نخست باید بخواهیم نور چشم دلمان بیشتر گردد.(انر ابصار قلوبنا) تا از حجب ظلمانی (تفریط) و حجب نورانی (افراط و غلو) به سلامت عبور کنیم و عظمت خالق را به درستی دریابیم. 🆔 @safiresheytan🕸‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
km_20230303-1_720p_17.mp3
5.31M
🚦 🌸 ❇️گوشه ای از زندگی سلوکی حجه الاسلام دستپروری از زبان خود ایشان 📛۹سال زندگی سلوکی ام در خدمت مرحوم لاله زاری بی خدا گذشت♨️ 👥 در ۲۳ سالگی یکی از دوستانم مرا دعوت به جلسات لاله زاری در مشهد کرد و ۹ سال ماندگار آنجا شدیم تا ۳۲ سالگی ریاضت بسیار شدید و چله نشینی و ... داشتم. ❌بر اثر ریاضت ۶۰ کیلو در اوائل طلبگی کم کرده بودم . ❌در اثر سیر و سلوک به مکاشفه هم رسیده بودم ولی بد تربیت شده بودیم، اگر یک مرید از دست می دادم مرگم بود. ✴️به برکت آشنایی با آثار استاد با انواع تربیت آشنا شدم و فهمیدم ۹ سال اشتباه کردم و تا کنون شیوه تربیتی ام تحمیلی بوده است. 💥دانستم تا ۳۲ سالگی بی خدا زندگی کردم . ✅سلوک مرحوم صفائی مرا از بند مرید و مراد بازی آزاد کرد . 🔆به شدت معتقدم که مردم باید ثقلینی باشند درب خانه این وآن نروند 🆔 @safiresheytan🕸‌
🔰حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین دست‌پروری در سال ۱۳۲۹ در حسین آباد گرمسار ـ روستایی در مجاورت گرمسار که اکنون به شهر پیوسته است ـ به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را به عنوان دانش‌آموزی ممتاز در گرمسار سپری کرد. سپس برای تحصیل در رشته الکترونیک وابسته به دانشکده نیروی هوایی به تهران عزیمت کرد. 🔹پس از اتمام تحصیلات در همان دانشکده به تدریس مشغول شد و به تناسب محل خدمت، لباس افسری به تن کرد. اما با وجود کتمان روحیات و فعالیت‌های مذهبی و دیدگاه‌های انقلابی، فشارهای دانشکده و مسئولان وقت گاه و بیگاه او را از ادامه فعالیت باز می‌داشت. مدتی وی با رفت و آمد به هیئتات مذهبی و محافل معنوی ـ به ویژه جلسات سلوکی برخی از اساتید اخلاق ـ و پی‌گیری مطالعات عمیق مذهبی، خود را تسکین داد. 🔸او در سال ۱۳۵۸ به مشهد آمد و تحصیلات حوزوی را آغاز کرد. طبعاً برای او که تجربه تحصیلات مهندسی منظم و فشرده را داشت، کندی تحصیل در آن روزگار ـ که می‌گفتند یک درس روزانه، کم و دو درس، زیاد است (!) ـ قابل تحمل نبود. این بود که با راهنمایی برخی از مدیران و اساتید حوزه، به صورت شبانه‌روزی و ظرف ۵ سال، دوره مقدمات و سطوح مقدماتی و عالی را با موفقیت به اتمام رساند. 🌀از جمله اساتید او در این مقطع، حضرات آیات سیبویه، مرتضوی، اشرفی شاهرودی و موسوی شاهرودی بودند. ♣️وی سرانجام پس از سال‌ها تبلیغ و تدریس اخلاق و معارف اسلامی برای طلاب و دانشجویان و عموم مردم، ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ در سن ۷۲ سالگی در مشهد دار فانی را وداع گفت. 🆔 @safiresheytan🕸‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 🔮 💥صوفیان همواره بلایا و حوادث طبیعی ناگوار را به تمرد و سرپیچی مردم از اقطاب شان نسبت می دهند و چنین وانمود می کنند که فلان شخص یا فلان منطقه چون مرید قطب آنها نشده، دست پروردگار از آنها انتقام گرفته است. 🔻 (رضاعلیشاه) قطب سوم فرقه در کتاب حوادث زیادی را به بد رفتاری مردم با پدربزرگش () ارتباط داده است. در نگاه وی همه بلایای مردم ایران از حمله روس ها و به توپ بستن حرم امام رضا علیه السلام گرفته تا جنگ جهانی دوم وشیوع بیماری وبا و قتل عام مردم در حمله چنگیز و تخریب مدرسه علمیه فاضلیه مشهد و مرگ ناصر الدین شاه همه وهمه به جهت بوده است. 🚥🚥🚥🚥🚥 ⬅️ در بین کسانی که گرفتار جزای خود شد، [شیخ] عبدالکریم (پسر بزرگ حاج ابوتراب) بود. بعد از ۲سال، پیشانی‌اش گلوله خورد و حاج ابوتراب فریاد زد: خون ملا سلطان، ما را گرفت.[ص۱۷۹] ⬅️بعد از ملا سلطان حرم امام رضا را به توپ بستند و جنگ جهانی دوم دنیا را در آتش انداخت.[ص۲۰۸] ⬅️ ملا سلطان[قبل از مرگش] مکرّر؛ 🔘 قضیه شیخ مجدالدین بغدادی که سلطان محمد خوارزمشاه او را در حال بیخودی و مستی کشت و سپس مُتنبّه و پشیمان شده [و] خدمت شیخ نجم الدین کبری که مرشد شیخ مجد الدین بود آمده عرض کرد؛ ▫️اگر دیه قبول می کنید اینک زر ▫️واگر عفو می کنید اینک به قرآن ببخشید ▫️و اگر قصاص می کنید اینک سرم فرمود: 😱 قصاص خون فرزندم مجدالدین سر تو و سر من و سر نصف رعایا و اهل مملکت تو می باشد. 🔘و ظهور چنگیز و قتل عام او را در مجلس بیان می کرد و در آخر اظهار می کرد "ولی ما به این قدر ها راضی نیستیم".[ص۱۶۴] ⬅️مکرر می‌گفت؛ خدا بنای امر بزرگی را گذاشته اراده خانه تکانی دارد خود راقم(حسین تابنده) از اوضاع ایران چیزها از آن حضرت شنیدم که نوشتن صلاح نیست و خواهد واقع شد با آنکه الحال ابداً احتمال آن نمی‌رود. ⬅️ ملا سلطان مکرر می‌فرمود: جمعیت مردم زیاد شده، باغبان ازلی (خدا) اراده تراش دادن دارد یا به وبای عام یا فتنه چنگیزی یا هر دو. اتفاقاً وبا شایعه شد و جنگ جهانی دوم شد. ⬅️در اثر حسادت طلاب مشهدی و گنابادی ساکن مشهد به ملا سلطان، مدرسه علمیه فاضل خان(فاضلیه) که در جنب بست بالا خیابان قرار داشت به کلی از بین رفت و طلاب وعلما آن به سزای کردار خود رسیدند. بس تجربه کردیم در این دار مکافات با درد کشان هرکه در افتاد بر افتاد. [ص۱۴۹] ⬅️ملاسلطان که از رفتارناصر الدین شاه ناراحت شد در مجلس درس گفت: سعادت علیشاه، مرگ شاه را در سال ۱۳۱۸ خبر داد ولی ما به واسطه ظلم هایی که در زمان او واقع شد از خدا خواستیم که زودتر وقوع یابد. 👺من خواستم ۵ سال زودتر قرار دهد. در سال ۱۳۱۳ در ۴۹ سال تمام از پادشاهی ناصرالدین شاه گذشته و میخواستند جشن ۵۰ سالگی بگیرند در حرم شاه عبدالعظیم، میرزا رضا کرمانی تیر به قلب او زد و فرمایش ملا سلطان محمد صدق کرد.[ص۱۳۸] 🆔 @safiresheytan🕸‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤡 ! 🔻 درباره نقش استعمار در ایجاد فرقه هایی همچون تصوف می نویسد: ⚠️يك زماني دست هاي استعمار بخصوص انگلستان تلاش داشتند در ميان مسلمانان ايجاد اختلاف كنند و به و روي آوردند، مرحوم آسيد علي كه از علماي بزرگ بود و تا آخر عمر هم منبر مي‌رفت يك روز به طنز مي‌گفت: 🦠صوفيه و شيخيه و بهائيه سه حَدَث هستند از يك مخرج !😂 ----------- 📚مبانى فقهى حكومت اسلامى،حسینعلی منتظری، ج ۸، ص ۳۴۹ 🆔 @safiresheytan🕸‌