eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
516 دنبال‌کننده
376 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ 📒 🏵فصلنامه شماره ۱۸ 📆 تاریخ چاپ: تابستان ۱۳۹۰ ✅بدعت های صوفیه (شعار هو ۱۲۱،اجازه خاص از امام زمان و...) ✍مرجع عالیقدر ▫️آیا ، ریشه اسلامی دارد؟ آیا مُکفی از خمس می باشد؟ ▫️ دیدگاه اسلام در مورد چیست؟ اگر منکر ضروریّات دین نباشند، ولی به جای خمس قائل به عشریه بوده و را بلند گذاشته و یا بیش از حدّ به توجه کنند، آیا این کار آنها و کفر محسوب می شود؟ ▫️آیا با دختر آنها اشکال دارد؟معاشرت کردن با آنها چطور؟ 👥 ی آيت الله با آیه الله 🔹پیرامون معاد جسمانی (جلسه ۴ - ۶) ▫️آیا معادی که در مطرح است همان معادی است که در قرآن بیان می شود یا غیر آن است⁉️ ▫️آیا مساله "تبدیل أرض"(یوم تبدل الارض غیر الارض) و "تجسّم اعمال" مویدی بر معاد مثالی می باشد⁉️ ▫️آیا می تواند به عنوان یک مخصص لُبّى براى صرف و تأویل ظواهر کتاب و سنّت تلقّى شود⁉️ ✅بخشی از کتاب (۹) ✍علامه 1⃣ لذت فهمیدن یا لذت درک حقیقت: 💥[یکی از نمونه های شُوم مقهور بودن در قبال لذت فهمیدن] استاد بزرگواری ـ می فـرمود: ❌در قیامت "متی وأین"، کی و کجا برچیــده می شود. یعنــی در قیامت مکان و زمان برچیده می شود😳 📛در انکار معاد جسمانی صریح تر از این نمی توان سخن گفت. 🔅عالَمی که فارغ از زمان و مکان باشد نمی تواند هیچ سِنخیّتی با جسمانیت داشته باشد. 👈آیا سیب بهشتی [به هر ماهیتی که تصور شود] قطر معینی ندارد⁉️🤨 👈وجود حوری بهشتی ـ که خداوند به حضرت استاد خواهد داد ـ عرض، طول، قد، قامت، ندارد⁉️ 👈درخت بهشتی، انسان بهشتی و... و... هیچ کدام تعین و تشخص نخواهد داشت⁉️ 2⃣ ارتجاع وعقب ماندگی در علوم انسانی 💥گیرم که هر کدام از طلبه های جوان و دانشجویان جوان ما در بهتر، بالاتر و متخصص تر از و ارسطو باشند و در بهتر از هندوئیان و بودائیان شوند و در تصوف صوفی تر و عارف تر از ، و شوند، آیا کسی نیست بگوید ثُم ماذا؟ فایده این ها چیست؟! کجای دنیای ما و کجای آخرت ما را آباد خواهند کرد؟! آیا همه اینها به قدر کار یک روز آن کارگر کارخانه یا کارگر کشاورز فایده ای به این ملت و مردم و انقلاب دارد⁉️ 3⃣ تحلیلی از محتوی و کیفیت ایراد حدیث سلسله الذهب در نیشابور و ارتباط آن با جریان صوفیه 💯 4⃣ معقول یا مذهون آیا کسی که به قول صدرائیان، عقل اول است تبییناتش معقول نیست⁉️ ❌صدرائیان فقط به ، معقول می گویند نه به حقایق و واقعیات. چشم بر جهان واقعی می بندند و دهان می گشایند و تخیلات را افاضه می فرمایند🤣 ⚠️ پیامبر تحمیق بود و در ایران امّتی به راه انداخته است♨️ 5⃣ مقایسه ای میان و اگر بناست هستی شناسی و دین شناسی را از هر متنی یاد بگیـریم چرا فردوسی کنار گذاشــته می شود⁉️ برای آقایان فردوسی نمی تواند مانند مولوی، صدرا، حافظ و... اسوه و الگو باشد چرا؟ برای این که او حد و مرز و را حفظ کرده است،فردوسی هیچ اصلی از اصول دین را تحریف نکرده است و به جنگ لا اله الا الله نرفته است ...جرم او این اسـت که به غیرت، دفاع، مردانگی و دشمن شنــاسی دعوت می کند‼️ ☑️ با همه اینها فردوسی نیز یک هنرمند است و یک شاهکار هنری است و بس. باید ، ادبیات و علوم تجربی و علوم انسانی، فلسفه، همگی کاملاً متمایز و مشخص باشد.💯 🔹ادعای فناء فی الله و رویت حضرت حق ♨️ ✍علامه 💠ویژه ی پاسخ به استاد و در موضوع ایمان فلاسفه ی یونان 🔹نقدی بر سخن استاد حسن زاده آملی در دفاع از ارسطو و فلسفه ✍ سید قاسم 🔸فلاسفه ی یونان هیچ گاه موّحد نبودند ! ✍استاد محمود طاهری ✅اهل بیت علیهم السلام و منطق ارسطویی ✍ علامه 🔆چرا قرآن و اهل بیت علیهم السلام سخنانشان را بر اساس ارائه نداده اند⁉️ 🔸الهیات یونانی: منطق توحید یا منطق شرک⁉️ ✍یاسر فلاحی 💠ویژه پاسخ به نامه انتقادی آیه الله به مجله نور الصادق 🔸خاستگاه یونانی ✍مهدی ▫️آیا کفار وگمراهان را میتوان به عنوان منبع علم وحکمت به حساب آورد⁉️ ▫️تبیین معنا حدیث "اطلبوالعلم ولو بالصین" و آیه "فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه" 💯 💠اخلاق و معارف: 🔹سیر تکاملی جسم وروح انسان ✍ آیت الله صافی اصفهانی 🔹چگونگی قیام حضرت مهدی علیه السلام با شمشیر ✍ آیت الله ✅ نظرات و : 📘 💯 🆔 @safiresheytan🕸
faslname-18-www.nooralsadegh.ir.pdf
4.31M
📒فصلنامه نورالصادق شماره ۱۸ 📆تاریخ چاپ: تابستان ۱۳۹۰ 🆔 @safiresheytan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📻 ✴️دوره آموزشی کوتاه مدت آشنایی ونقد تصوف .مشهد مقدس 🔹ویژه طلاب ومبلغان برادر وخواهر 🔸ارسال نام ونام خانوادگی و کلمه " نقد تصوف" به شماره ۳۰۰۰۱۳۴۲ ویا ارتباط با آیدی زیر ↙️ 🔻 @sufism_com 📆 مهلت ثبت نام: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ 🆔 @safiresheytan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 🔖بازخوانی اندیشه استاد در نقد تصوف وعرفان(۷) ♨️ 》 تلقین وریاضت ⚡️ریاضت خودساخته یا بلا آسمانی⁉️ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ▫️روش ها تلقین و ریاضت نیست که تفهیم و آموزش است.💯 ▫️و شریعت و طریقت و حقیقت نیست که حقیقت است و سپس آن دو باهم.💯 🔘 ، مسخ انسان است و غلطاندن انسان است و در نتیجه روشی انسانی نیست، گرچه مفید و موثر هم باشد. 🔘و اما مادام که همراه شناخت ها نباشد و در زمینه عشق ها و علاقه ها نباشد، اثری نخواهد گذاشت بلکه عطش بیشتری هم خواهد آفرید. 🔹مادام که وازدگی، از درون انسان مایه نگیرد و هماهنگ با علاقه انسان نباشد، این محرومیت جز عطش بیشتر و اشتیاق زیادتر، دنباله ای نخواهد داشت. 🔸و این است که و ضربه پس از مرحله و ایمان است .هر کس عاشق تر است جام بلایش سرشارتر.❶ 🔅هرکه در این بزم مقربتر است 🔅جام بلا بیشترش می دهند 👈کسی که سلامت را نمی‌خواهد،دوا را تحمّل نمی‌کند و بلا را نمی‌فهمد. 👈ماشینی که راه را نمی‌خواهد و حرکتی را نمی طلبد، به جاذبه‌ای نیازش نیست و فشاری و محرّکی لازم ندارد. ✴️این است که ریاضت ها را از بالا اندازه می‌گیرند(نه ازسوی قطب واستاد) و همین است که و گرچه موثر باشد مفید نیست. 📛 اثر و قدرتی که از این ریاضت به دست می‌آید، خود، هدف مرتاض می شود بت او و درنتیجه قتلگاه دلش. ✅ مادام که شناخت و عشق در دل خانه نگیرد، این تلقین ها و ریاضت ها جز مسخ و نفی انسان و جز خستگی و او، بهره ای نخواهند داشت. ⚠️عرفانی که با 💥ذکر بدون فکر و با 💥تلقین بدون شناخت و با 💥ریاضت بدون عشق و ایمان به دست می‌آید خود است و دستاویز . آنجا که و شناخت و در انسان مایه گرفت، دیگر ضربه ها و بلاها از بالا حواله می شوند این آیه؛ ♨️وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ.❷ ریاضت هایی را وعده می‌دهد که سازنده است و مفید. است و . این است که کمال را بهره می دهد و انسان را نگه می دارد . ✴️هنگامی که تلقین و ذکر و ریاضت کنار رفت ،ناچار هم، در هم می ریزد. ☑️مادام که را نیافته باشیم، حرکتی نخواهد بود. می‌گویی حرکت کن تا به حقیقت برسی، در حالی که تا به حقیقت نرسیده باشیم حرکتی نیست.💯 کسی که ضرورت خانه دار شدن را نیافته و این حقیقت را لمس نکرده چگونه به دنبال نقشه می رود و یا در حد عمل دنبال معمار و عمله می دود⁉️ -------------- 📚 روش نقد ج۳ص۸۷ ❶. إنّ أشدَّ النّاسِ بلاءً الأنبياءُ، ثُمّ الّذين يَلُونَهُم ، ثُمّ الأمْثَلُ فالأمثلُ و يُبْتَلَى اَلْمُؤْمِنُ عَلَى قَدْرِ إِيمَانِهِ وَ حُسْنِ عَمَلِهِ فَمَنْ صَحَّ إِيمَانُهُ وَ حَسُنَ عَمَلُهُ اِشْتَدَّ بَلاَؤُهُ.(اصول کافی ج۲باب صبر وبلا) ❷بقره،۱۵۵ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚦 🌸 🗣آنچه درباره صوفیان به عنوان گفته می‌شود_ با همه سر صدایی که دارد_ 👈اولا: وقوع آنها ثابت نیست و 👈ثانیا: بر فرض وقوع بعضی از آنها می گوییم، مجرّد صدور امر خارق عادت دلیل بر حقّانیت و و تقرّب شخص نزد خدای متعال نمی باشد؛ همچنان که جوکی های هند در راه باطل و در اثر خود موفق به امور عجیب و غریبی می گردند. 🔻صاحب کتاب "قصص العلما" می‌نویسد که عمّ ایشان آخوند ملا عبدالمطلب گوید که؛ ▫️به زیارت امام ثامن علیه السلام مشرف شدم چندی در آن بلده مبارکه اقامت داشتم. پس درویشی که معروف به طیّ الارض بود پیدا شد و من با آن درویش رفاقت انداختم. از آن پس از او خواهش نموده که را به من تعلیم کن. گفت:تو قابل نیستی. ▫️پس از اصرار بسیار، گفت: اکنون که طالب آنی و خود را قابل آن می دانی، پس دو شرط را با تو می‌گویم؛ عمل کن؛ از آن پس از طیّ الارض را به تو تعلیم می نمایم. ❌شرط اول اینکه؛ این امامی را که مدفون در این مرقد است باید امام ندانی❗️ ❌دوم اینکه تا یک هفته را باید ترک کنی❗️ 👤گفتم چنین کنم! پس آن درویش رفت وقت نماز در رسید. با خود گفتم که: 💥امام را امام دانستن امر باطنی است وآن را خبر از باطن من نیست؛ در ظاهر می گویم که امام نیست و در باطن اعتقاد به امامت آن بزرگوار دارم . 💥و اما نماز، درِ خانه را می بندم و وضو می گیرم و نماز می‌خوانم و به درویش می‌گویم که: من نماز نکرده‌ام پس درِ خانه را بستم و وضو ساختم و به نماز ایستادم. ☠ ناگاه دیدم درویش در نظر من حاظر شد! به من گفت که: من به تو گفتم که تو قابل نیستی! پس برفت و او را دیگر ندیدم! ---------------- 📚عارف وصوفی چه می گویند ؟ ص۱۲۵ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🗯 👂گوش کن، ای شیعه ی والا تبار 👂این روایت را، شوی تا هوشیار 📘از مقدّس، مرجع عالی مقام 📘در حدیقه، شیعه را هست این پیام 🍯باشد آن پیغام، دستور العمل 🍯کان بود بر شیعه، اَحلی مِن عسل 🌸این چنین گفتا امامِ هشتمین 🌸خوش حدیثِ نغز، بَهر حفظ دین 👿ذکر صوفیه، اگر گاهِ سخن 👿بر زبان رانَد کسی در انجمن 😱بشنود هرکس، چه زن باشد چه مرد 😱نیست از ما، گر که نفی آن نکرد 👊ور کند انکارشان در آن زمان 👊با دلیل و منطق و قلب و زبان ⚔مثل آن مانَد که بنماید جهاد ⚔در رکاب احمد، آن خیرُ العِباد 📛هست «آهی» این نتیجه زین پیام 📛پیروی از صوفیه باشد حرام ----------------- ☑️ مرحوم آهی در این سروده خویش، یکی از روایات نقد تصوف را که جناب مقدس اردبیلی در کتاب "حدیقه الشیعه" نقل نموده، به صورت شعر در آورده است. روحش شاد🙏 🔻جهت مشاهده روایت مزبور کلیک کنید. 🆔 @safiresheytan🕸