eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
514 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤡 🔻 در باب صحت حج اطفال، به درک بالای دخترش از مسائل جنسی اشاره می کند و می گوید دخترم در قنداق که بود، حکم "جماع بدون انزال منی" را می دانست‼️ 👧خود من دختری داشتم که عمرش کمتر از یکسال و شیر خوار بود.🍼 به او گفتم: ای دخترک من، و او به من گوش می داد! 🔞چه می گویی درباره مردی که با زنش مجامعت کرد و آبش نیامد؟ چه چیزی بر او واجب است؟ پاسخ داد: غسل بر او واجب است. 😁مادر بزرگ اوحضور داشت. از گفتار طفل مدهوش شد.❶ 🚥🚥🚥🚥🚥 🌀از شافعی نقل است که گفت: اگر کسی در اولِ روز، تصوف گزیند؛ ظهر نشده احمق می شود.❷ 📍جهت اطلاع از دیگر ابن عربی اینجا کلیک کنید . ------------------- ❶فتوحات ج ۳ ، ص ۱۸۱-۱۸۴ ❷دنباله جستجو در تصوف ایران،ص ۲۳ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
🔥 #سنگ_راه #مدعیان_اخلاق #تربیت_عرفانی #فحاشی_و_توهین_به_مرجعیت 🔻#محمد_حسین_تهرانی : ⚠️مدیران وم
🔥 🔮 ✴️ همچون دیگر فرقه های صوفیه مکتبی است. شاخصه مهم مقابله آشکار و موضع‌گیری های انتقادی در برابر احکام فقهی و رهبران شریعت اسلام (فقها و مراجع) است. 🔹 زاری به پیروی از رهبران خویش با اهانت های سخیف و مذمت های پیوسته که به علمای مذهب تشیع نثار می کنند، آسیبی مهم و خطری بالفعل برای و و مرجعیت به حساب می آید. 🔸رهبران این جریان علاوه بر تکیه زدن بر کرسی ارشاد معنوی و اخلاقی جامعه به نهاد مرجعیت نیز دست درازی و نفوذ کرده و خود را در جایگاه مرجع تقلید گماشته اند و با و سلوک عملی دیگر به عدم شایستگی آنها برای تصدی این مقام تصریح می کند. 📛 به عنوان نمونه؛ یکی از فتاوای مشهور علمای امامیه که در باب نجاسات از کتاب مرحوم آیت الله بیان شده است؛ کفر و نجاستِ قائلان به و ملتزمان به لوازم آن است. با تمسخر فتاوای مراجع تقلید شیعه مبنی بر نجاست قائلان به وحدت وجود این گونه زبان به توبیخ آنها چرخانده و آن پیشوایان دینی را به عدم صلاحیت علمی و تقوای عملی متهم می سازد: 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 1⃣ بعضی از بدون هیچ واجدیتی علمی و فنی، فتوا بر نجاست قائلین به می دهند _نعوذ بالله_ و رَمیاً بالغیب، موجب عواقب خطیر و هتک اعراض و نفوس می‌گردند و این نیست جز عدمِ رعایت احتیاط و تثبّت و تامل نسبت به اموری که از آن اطلاعی ندارند.[۱] ... غافل از اینکه با ابراز این فتاوا، موقعیت علمی و میزان معرفت خویش را بیشتر برای افراد جامعه رو کرده‌اند و فقدان بصیرت و بینش خود را در این مسائل فنی و تخصصی به وضوح اعلان نموده اند.[۲] 2⃣ حقیر با تالیف رساله‌ای فقهیه درباره طهارت ذاتی مطلق انسان، دیگر هراس از و حکم به از جانب این فقیهان ندارم زیرا این تالیف به اثبات رسانده است که انسان مطلقاً قابلیت نجاست ذاتی را ندارد از دایره نجاسات خارج می باشد، حال هر حکم و فتوایی که می خواهید بدهید، بدهید.[۳] 3⃣ بنده یک رساله‌ای در طهارت انسان نوشتم هیچ کس نجس نیست، حالا هرچی می خواهید به من بگویید، بگویید. نجس است یا طاهر است، ما رساله مان را نوشتیم و گفتیم. ❌آقا جان! نه گبر نجس است، نه یهودی نجس است، نه کمونیسم نجس است. هیچ کسی در این دنیا نجس نیست از این نظر خیالتان راحت، بروید سراغ یک چیز دیگر. وحدت وجودی(که) استفتا می‌فرمایند، اگر وحدت وجودی(ها) کافرند، بابا تو وحدت را نمیفهمی با هی هویج می نویسند با هی حوله می نویسند.🤭 👺این که من می گویم دروغ نمی‌گویم. بودم با افرادی که به نجاست دادند و اصلاً وحدت وجود را نفهمیده بودند و با آنها صحبت کردم. از خودم نمی گویم جداً نمی فهمند با های حوله است یا هویج. همینجوری نجس است.بله اینها کافرند.[۴] 👁‍🗨 توهین وفحاشی محمد حسین طهرانی (پدر محمد محسن) به فقها و حوزه علمیه نجف. 👁‍🗨حمله طلبه جوان (وکیلی) به مخالفان (آیه الله سیدان، مروارید، محمد تقی سبحانی و...) با تمسخر و تهدید 👁‍🗨 تذکر شدید آیه الله شاهرودی به گستاخی جریان طهرانی به بزرگان 👁‍🗨 توهین وکیلی به علامه جعفر مرتضی عاملی و پاسخ فرزند آیه الله تبریزی به او ------------- 📚عرفان از حقیقت تا پندار، مجتبی عابدی،ص۱۸۰ [۱].اسرار ملکوت، محمد محسن طهرانی، ج۲، ص۳۹۶ [۲ و۳].افق وحی، محمد محسن طهرانی،ص۵۹۷ [۴]. متن جلسات شرح حکمت متعالیه جلد ۱۹ صفحه ۵۳۶ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ 📒 🏵فصلنامه شماره ۲۵ و۲۶ 📆 تاریخ چاپ: بهار و تابستان ۱۳۹۲ سر مقاله: نطفه شوم فلسفه ✍ علی صافی اصفهانی 🤔اداره جهان توسط دو خدا که با هم تفاهم و همکاری دارند چه اشکالی دارد؟ ✍مرجع عالیقدر 🔸 عقل و (علم ستیزی در تصوف)2⃣ ✍مرجع عالیقدر مکارم شیرازی 👥 آيت الله با برخی طرفداران فلسفه پیرامون 🔹سنخیت، عینیت، تباین (جلسه ۳) 🔘نقد دو دلیل دیگر بر سنخیت: 👈قاعده معطی شی فاقد آن شی نیست. (اگر خدا هم سنخ با مخلوقات نباشد، امکان ندارد از او صادر شوند) 👈آيه بودن كائنات بر خدا (چیزى که نشان دهنده چیزى است باید با او تناسب و سنخیتى داشته باشد تا نشانه ی او باشد) 🔘عبارات صریح عرفا در خالق و مخلوق بر اساس 🔘پرسش وپاسخ 👈تعقل در روایات اعتقادی خاصیتی ندارد؛ چون یا اشکال سندی دارند یا دلالتشان روشن نیست و نهایتا در سطح مظنه است که در عقائد کارساز نیست⁉️ 👈با ظواهرى که با ادلّه عقلى سازگار نیست چه باید کرد⁉️ 👈واقعاً بزرگان فلسفه مثل و به آیات و روایات اهمیت نمى داده اند⁉️ ✅بخشی از کتاب (۱۳) ✍علامه ▫️جمع بین تنزیه وتشبیه ▫️معنای تسبیح همه موجودات ▫️مرتبه بندی وجود خدا در عرفان (الوهیت و اَحَدیت) ▫️تفاوت معنایی توحید و شرک در عرفان و اسلام (شرک در وجود) ✅ نقدی بر سخنرانی صوفی مشهدی محمد حسن در دفتر تبلیغات اصفهان در سال ۸۹ ✍هیات تحریریه مجله سمات 💥اتهام تصوف به علما شیعه 💥تصوف شیخ بهائی "اظهر من الشمس" است! 💥در بحار الانوار جايی را پيدا كنيد كه مجلسی ثانی از خودش حرف پخته ای در شرح روايتی گفته باشد😳 💥شروع نهضت نقد نویسی بر تصوف از قرن ۱۱ 🔹مخالفان و منتقدان فلسفه در تشیع (بخش دوم)💯 ✍استاد سید احمد سجادی ✅ تشابه مکتب تصوف با ✍آيت الله حاج سيد جواد مدرسی يزدی ▫️وحدت وجود ▫️وحدت در کثرت و کثرت در وحدت ▫️سلوک و فنا 🌀نقدی بر استاد و تجلیل ایشان از ارسطو و بطلیموس ✍عباس سعيدی 💥الهی! حسنت کودک زبان نفهم بهانه گیر است با هزار «لَن تَرانی» «ارِنی»گوست😬 🔹نقدی بر بافته های عرفان مآبانه در کتاب (همه خدایی، تقدیس ابلیس، جبر، روایات سنّی، رویت خدا و...)♨️ ✍آيت الله سيد ابراهيم سيد علوی عملاً مروّج اخلاق و عرفان هندی، بودایی، برهمایی است که در آن همه سخن از عشق، شادمانی و فنا و نیستی است. 📛مشکل این آقایان آن است که از اهل بیت که حافظان وحی اند بریده اند و به دیگران که بیگانه از آموزه های آنند، پیوسته و ضایعه آفریده اند. 🔸چه کسی عقل ستیز است؛ مدافعان فلسفه وعرفان یا مخالفان آنها⁉️ ✍استاد حکیمی فر 🌀رابطه بین و ، عموم خصوص من وجه است. همه می دانیم دو شی که رابطه عموم خصوص من وجه با هم دارند، تلازمی با همدیگر ندارند. لذا نفی یکی از آن دو نفی دیگری را به دنبال ندارد.ازاینرو نفی هرگز هیچ ارتباطی با نفی تفکر و ندارد. ⚠️عدم توجه به رابطه اخص بودن تعریف فلسفه از تعقل موجب خلط بین فلسفه و تعقل شده و نافی فلسفه نافی تعقل پنداشته شده است. 💠 ویژه پاسخ به نامه دوم آیه الله به مجله نور الصادق 🔹فلسفه؛ حکمت اسلامی یا حکمت مسلمین؟ ✍کریم زارع 💠اخلاق و معارف: 🔹شوق وصال (ریاضت نفسانی یا الهی، اقسام تشرف به امام زمان، تشرف از طریق علوم غریبه) ✍ آیت الله حسن صافی اصفهانی ✴️پنج علم است که به آنها می گویند «» یا « » که همه ی آن علوم به صورت اختصاری در این کلمه گنجانیده شده است: «کله سرّ»؛ یعنی کیمیا، لیمیا، هیمیا، سیمیا و ریمیا. این پنج علم از علوم غریبه است.♨️ ❌دفاع از در برنامه "معرفت" شبکه ۴ توسط آقای دینانی 🕺 و درونی عارف به بدن او نیز سرایت می کند!! مطابق همان حركت درونيش است يعنی همانطور كه قلب و روحش در حركت است بدنش هم به موازات روحش به حركت درمي آید😳 💥 مراجع درباره اظهارات دینانی (آیات عظام خامنه ای، سیستانی، مکارم، صافی،نوری همدانی، موسوی اردبیلی و....) 💥توهین آقای دینانی به مراجع و ظاهر بین خواندن آنها 💥تقابل دیدگاه با آقای دینانی 💥حضور در مجلس مختلط رقص و سماع صوفیانه ✅ نظرات و : 👺 بررسی نسبت دروغ به مقام معظم رهبری در مصاحبه با خبر گزاری فارس( ۹۱/۸/۵ ) ❌ایشان کتاب "" را مطالعه نموده و فرموده اند: کار خوبی بود و تشویق به ادامه ی کار نمودند! 💠با خوانندگان نورالصادق تشکر وحمایت علامه مرتضی رضوی و آیت الله دین پرور و مدرسین حوزه علمیه قم از مجله نور الصادق 🆔 @safiresheytan🕸
faslname_faslname-25-26-www.nooralsadegh.ir_.pdf
2.5M
📒فصلنامه نورالصادق شماره ۲۵ و ۲۶ 📆تاریخ چاپ: بهار و تابستان ۱۳۹۲ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❄️ 🗣 (۱۸) ✴️بی تردید چرخش و رقص به صورت تند و طولانی در انسان تاثیر می گذارد؛ حتی ممکن است که بر اثر آن نقش زمین شود. عرفان این حالت را به معنای رسیدن به یک می‌داند اما هیچ دلیلی وجود ندارد که با مدتی از خود بی خود شدن در درون انسان چیزی از ایجاد شود. 🗣 من شخصاً تجربه ای از بی خود شدن در حال سماع ندارم؛ زیرا 🔘اولاً: در آن زمان که درگیر این مسائل بودم، در مواقعی سماع را جدّی نمی گرفتم و شرکت نمی‌کردم. 🔘ثانیاً: تا حدودی نیز نگران بودم که کسی مرا در حال سماع ببیند. 🚙 اما رفیقی داشتم که در سال ۱۳۵۵ همراه با دوستش از قم به گناباد می رفت که در راه تصادف کرده و هر دو از دنیا رفتند. آنان قبل از سفر از من خواستند با آنها همراه شوم ولی در آن زمان شبکیه هر دو چشمم پاره شده بود و باید در تهران بستری می شدم و عمل می کردم. به هر حال این دوستم که نامش را نمی برم، با کوچک ترین بهانه از خود بی خود می شد. حتی سالها پیش از که هر دو در قم درس می خواندیم، وی شرح لمعه و قوانین و... می خواند و من کمی از او عقب تر بودم و به درس مُطوّل و مَعالم می رفتم. ❤️دوست من دلداده دختری بود که خانواده اش راضی به ازدواج دخترشان با یک طلبه نبودند. هر دو جوان تلاش می کردند مشکل را حل کند اما حل نمی شد. 🔸روزی قرار بود در جایی همراه با جمعی از خانواده دوستم و نیز با حضور خود دختر تدبیری اندیشه شود و من هم آن زمان برای مطالعه در تعطیلات تابستان نزد وی رفته بودم. کسی امید نداشت دختر بتواند خود را برساند. به هرحال خبر آوردند که او می آید. دوستم به من گفت شما داخل بروید من خودم وی را به داخل راهنمایی می کنم. ما داخل خانه رفتیم و او پشت در منتظر ایستاده بود. همین که دروازه چوبی را باز کرد و دختر وارد حیاط شد مانند تکه چوبی، نقش زمین گردید🙄 🔹 مادر و خواهر دوستم و نیز ما که آنجا حضور داشتیم با نگرانی وی را به داخل اتاق بردیم و آب به صورتش زدیم اما به هوش نیامد. آن دختر که نمی توانست _مخصوصاً با سر و صدای که ایجاد شده بود_ بیش از این آنجا بماند از خانه بیرون رفت و پس از مدتی که دوستم به هوش آمد، نشست و مدتی گریه کرد. 👤 من بارها در دوران پرداختن به بیهوش شدن وی را دیده بودم و برایم عادی شده بود. یک بار این رباعی معروف را با آواز می خواند و گریه می کرد: ♨️نسیمی کز بن آن کاکل آیو ♨️مرا خوشتر ز بوی سنبل آیو ♨️چون شو گیرم خیالت را در آغوش ♨️سحر از بسترم بوی گل آیو ناگهان از خود بی خود شد و مانند مرده ای بر زمین افتاد❗️ 🤔 بارها از او پرسیدم در این بی خودی ها چیزی در درونت حاصل می شود⁉️ می گفت: مانند آن است که به خواب سنگینی بروم؛ بیدار که می شوم، چیزی از آن لحظاتی که در بیهوشی بودم یادم نیست و در خود احساس نمی کنم. موضوع را از یکی دو نفر دیگر هم پرسیدم و آنان نیز پاسخ مشابه داده اند. 💠🔅💠🔅💠🔅💠 ⚠️ از این رو باید توجه داشت هر کاری را که انجام می‌شود، باید معنا و حاصل داشته باشد؛ 🔰نیز نباید با تقلید و هیاهو قدم در راه ناشناخته گذاشت. 🔰 نباید با سادگی و ساده دلی مسائل احساسی را با حقایق عقلانی برابر شمرد و سرنوشت خود را به دست احساسات سپرد. ❌اگرچه و از هر وسیله ای بهره می گیرند تا مردم را فریب دهند ما که می خواهیم به سرنوشت خود فکر کنیم، نباید به دنبال هر ادعایی گام برداریم و تسلیم شویم.💯 -------------- 📚 فریب سراب ص۲۳۳ و ۲۳۴ 🆔 @safiresheytan 🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🗯 🧟‍♂جَدَلی فلسفی است، خاقانی 🧟‍♂تا به فَلسی(پول سیاه) نگیری احکامش ⚠️ در جدل کند پنهان ⚠️وانگهی برنهد نامش 👺 به زر بیالاید 👺پس فروشد به مردمِ خامش 🕸دام در افکند مُشعبِدوار 🕸پس بپوشد به خار و خس دامش 🐓مرغ را هم به لطف صید کنند 🐓پس بِبُرّند سر به ناکامش 📛علمِ دین پیشت آورد وانگه 📛کفر باشد سخن به فرجامش 👶کار او و تو تا گه تطهیر (ختنه کردن) 👶کار طفل است و آن حجامش 🔪 شِکرش در دهان نهد و آنگه 🔪 بِبُرد پاره‌ای زِ اندامش ------------ 📚دیوان اشعار خاقانی، قطعه ۲۱۲. 📍سخنان فلسفی ارزش یک پول سیاه هم ندارد. ظاهر زیبا و دینی فلسفه حکم آبناتی را دارد که در دهان بچه می گذارند تا او را تیغ زنند و نفهمد‌. رنگ و روی اسلامی دادن به فلسفه نیز برای فریب قشر مذهبی و جلوگیری از اعتراض ایشان است. 🆔 @safiresheytan 🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا