eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
514 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 🔮 💥صوفیان همواره بلایا و حوادث طبیعی ناگوار را به تمرد و سرپیچی مردم از اقطاب شان نسبت می دهند و چنین وانمود می کنند که فلان شخص یا فلان منطقه چون مرید قطب آنها نشده، دست پروردگار از آنها انتقام گرفته است. 🔻 (رضاعلیشاه) قطب سوم فرقه در کتاب حوادث زیادی را به بد رفتاری مردم با پدربزرگش () ارتباط داده است. در نگاه وی همه بلایای مردم ایران از حمله روس ها و به توپ بستن حرم امام رضا علیه السلام گرفته تا جنگ جهانی دوم وشیوع بیماری وبا و قتل عام مردم در حمله چنگیز و تخریب مدرسه علمیه فاضلیه مشهد و مرگ ناصر الدین شاه همه وهمه به جهت بوده است. 🚥🚥🚥🚥🚥 ⬅️ در بین کسانی که گرفتار جزای خود شد، [شیخ] عبدالکریم (پسر بزرگ حاج ابوتراب) بود. بعد از ۲سال، پیشانی‌اش گلوله خورد و حاج ابوتراب فریاد زد: خون ملا سلطان، ما را گرفت.[ص۱۷۹] ⬅️بعد از ملا سلطان حرم امام رضا را به توپ بستند و جنگ جهانی دوم دنیا را در آتش انداخت.[ص۲۰۸] ⬅️ ملا سلطان[قبل از مرگش] مکرّر؛ 🔘 قضیه شیخ مجدالدین بغدادی که سلطان محمد خوارزمشاه او را در حال بیخودی و مستی کشت و سپس مُتنبّه و پشیمان شده [و] خدمت شیخ نجم الدین کبری که مرشد شیخ مجد الدین بود آمده عرض کرد؛ ▫️اگر دیه قبول می کنید اینک زر ▫️واگر عفو می کنید اینک به قرآن ببخشید ▫️و اگر قصاص می کنید اینک سرم فرمود: 😱 قصاص خون فرزندم مجدالدین سر تو و سر من و سر نصف رعایا و اهل مملکت تو می باشد. 🔘و ظهور چنگیز و قتل عام او را در مجلس بیان می کرد و در آخر اظهار می کرد "ولی ما به این قدر ها راضی نیستیم".[ص۱۶۴] ⬅️مکرر می‌گفت؛ خدا بنای امر بزرگی را گذاشته اراده خانه تکانی دارد خود راقم(حسین تابنده) از اوضاع ایران چیزها از آن حضرت شنیدم که نوشتن صلاح نیست و خواهد واقع شد با آنکه الحال ابداً احتمال آن نمی‌رود. ⬅️ ملا سلطان مکرر می‌فرمود: جمعیت مردم زیاد شده، باغبان ازلی (خدا) اراده تراش دادن دارد یا به وبای عام یا فتنه چنگیزی یا هر دو. اتفاقاً وبا شایعه شد و جنگ جهانی دوم شد. ⬅️در اثر حسادت طلاب مشهدی و گنابادی ساکن مشهد به ملا سلطان، مدرسه علمیه فاضل خان(فاضلیه) که در جنب بست بالا خیابان قرار داشت به کلی از بین رفت و طلاب وعلما آن به سزای کردار خود رسیدند. بس تجربه کردیم در این دار مکافات با درد کشان هرکه در افتاد بر افتاد. [ص۱۴۹] ⬅️ملاسلطان که از رفتارناصر الدین شاه ناراحت شد در مجلس درس گفت: سعادت علیشاه، مرگ شاه را در سال ۱۳۱۸ خبر داد ولی ما به واسطه ظلم هایی که در زمان او واقع شد از خدا خواستیم که زودتر وقوع یابد. 👺من خواستم ۵ سال زودتر قرار دهد. در سال ۱۳۱۳ در ۴۹ سال تمام از پادشاهی ناصرالدین شاه گذشته و میخواستند جشن ۵۰ سالگی بگیرند در حرم شاه عبدالعظیم، میرزا رضا کرمانی تیر به قلب او زد و فرمایش ملا سلطان محمد صدق کرد.[ص۱۳۸] 🆔 @safiresheytan🕸‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤡 ! 🔻 درباره نقش استعمار در ایجاد فرقه هایی همچون تصوف می نویسد: ⚠️يك زماني دست هاي استعمار بخصوص انگلستان تلاش داشتند در ميان مسلمانان ايجاد اختلاف كنند و به و روي آوردند، مرحوم آسيد علي كه از علماي بزرگ بود و تا آخر عمر هم منبر مي‌رفت يك روز به طنز مي‌گفت: 🦠صوفيه و شيخيه و بهائيه سه حَدَث هستند از يك مخرج !😂 ----------- 📚مبانى فقهى حكومت اسلامى،حسینعلی منتظری، ج ۸، ص ۳۴۹ 🆔 @safiresheytan🕸‌
38.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 💥 ⭕️شهید محمدحسین حدادیان به روایت مادر 🔻 مدافع حرمی که توسط در قلب تهران و در شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به نحو فجیعی به شهادت رسید‌. ➕ ناگفته های غائله دروایش در خیابان پاسداران تهرانگوشه ای از جنایات وحشیانه این جماعت داعشی 🆔 @safiresheytan🕸‌
🔴 برخی گمان می‌کنند هرکس بیشتر خواب های معنوی ببیند مقرب تر است إِنَّ الْمُؤْمِنَ إِذَا رَسَخَ فِي الْإِيمَانِ رُفِعَ عَنْهُ الرُّؤْيَا. ☑️ امام کاظم صلوات الله علیه: وقتى كه ايمان در قلب مؤمنى رسوخ كرد، رؤيا از او برداشته مى‌شود. 📘بصائر الدرجات، ص۲۵۵ 📘الثاقب في المناقب، ص۴۵۶ 📘الخرائج و الجرائح،ج‏۲، ص۶۵۱ ✅ گرچه رویای صادقه وجود دارد و ما منکرش نیستیم ولی بنا نیست به وسیله خواب بخواهیم دینداری کنیم یا خواب را تا حد ثقلین بالا ببریم نستجیر باللّٰه؛ منبع دین و دینداری شیعیان شخص «امام معصوم» و «روایات کتب اصیل شیعه» است! 🆔 @safiresheytan🕸‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎩 عجب شعبده‌بازی 😳😂😅 ✍ و تغییری در دنیای پیرامون ما ایجاد نمی کنند بلکه بر نگاه و دیدگاه ما اثر می گذارند. 🔹بسیاری از شعبده ها ناشی از ماست .در واقع شعبده باز با حرکات اضافی تلاش می کند توجه ما را از نقطه ضعف خودش منحرف کند تا چیزهایی که قرار نیست ما ببینیم را نبینیم. 👁‍🗨به عبارت دیگر اجازه نمی دهند پشت صحنه شان برای تماشاچیان لو برود . 🔸قرآن کریم نیز در ماجرای ساحران فرعون که ما آن را سحر می شماریم تعبیر را به کار برده است.بنابراین سحر نیز نوعی چشم بندی است. ♨️(سحروا اعین الناس) اعراف/۱۱۶ درواقع ساحران با حرکات سریع و قواعد علمی یا حقه هایی که از مردم مخفی می کردند جوری وانمود ساختند که طناب ها، به صورت مار به نمایش درآمدند. ✴️نشانه غیرواقعی بودن عمل ساحران نیز آن بود که مارها از خوردن که یک واکنش طبیعی برای مار است عاجز بودند در حالیکه عصای موسی تمام چوب دستی ها را بلعید و این اصلی ترین تفاوت و امتیاز کار حضرت موسی نسبت به عمل ساحران بود که مردم را به حقانیت موسی رهنمائی کرد و موجب گردید فرق معجزه موسی و سحر ساحران بر همگان آشکار گردد. 🆔 @safiresheytan🕸‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎩 🎥 بسیاری از مردم به همین راحتی فریب می‌خورند ! 👍یه نمونه دیگر از خطای دید یا چشم بندی یا سحر❗️ 🆔 @safiresheytan🕸‌
💡 🤔 آیا ابلیس مظهر اسم خدا (یا مضلّ) می باشد؟ 🚥🚥🚥🚥🚥 💠 مقدمه: برای رسیدن به پاسخ این سوال ابتدا باید به چند سوال دیگر پاسخ دهیم؛ 🔰آیا وجود شیطان برای سعادت بشریت لازم است؟ ✍خیر. رشد بشر در گرو اختیار و آزادی عقیده و عمل او ست. بشر بدون شیطان نیز از این اختیار، برخورداراست.کما اینکه با فرا رسیدن "وقت معلوم" و پایان عمر شیطان در دوره رجعت، انسان ها مجبور به انجام خیرات نخواهند شد. 🔹اگر اختیار و آزادی، متوقف بر شیطان خارجی باشد، هر شیطانی شیطان دیگری لازم خواهد داشت و این سلسله تا بی نهایت ادامه دار خواهد بود. در این صورت به دنبال پاسخ این سوال نیز باید باشیم که کدامین شیطان، ابلیس را اغوا و گمراه کرد؟ 🧠 انسان و جن به دلیل برخورداری از قوه عاقله و سنجشگری در انتخاب ابزارها و شیوه به کارگیری آنها بر سر دوراهی قرار می گیرند. شیطان فقط دعوت کننده به سوی یکی از دو راه است نه سازنده راه دوم. در حقیقت تحریک و وسوسه ها ناشی از سطح آگاهی و تمایلات درونی هر فرد است. فلذا شیطان چه باشد و چه نباشد دو راه خیر و شر وجود دارد. 🔪تیزی چاقو و کارکرد های متنوع آن در کنار سنجش منفعت و ضررها، شخص را در بین قتل بی گناه یا درمان بیمار(جراحی) قرار می دهد. 🔰آیا آفرینش شیطان(ابلیس) امر پسندیده و نیکی بوده است؟ ✍ابلیس همانند انسان از آن جهت که موجودی انتخابگر است از حسن آفرینش برخوردار است. همانطور که خداوند انسان را آفرید تا به سوی کمال خود حرکت کند. از جنس جن، ابلیس را آفرید تا به کمال خود دست یابد. 💎خداوند متعال، سرمایه وجود را که یک نعمت بزرگ است؛ به جن وانس داده است اما اینکه آنها از این سرمایه نادرست استفاده کنند دیگر به خدا ربطی ندارد. شیطان در بدو تولد شیطان آفریده نشد. نام اصلی او نیز از ابتدا شیطان نبوده و بعد از معصیت، شیطان خوانده شد. همچنان که برخی انسان ها ممکن است در برهه ای از زندگی ایمان عاریه ای داشته و سپس به انحراف کشیده شوند. جنیان از جمله ابلیس در معرض خطا و لغزش بوده وهستند و ممکن است هر لحظه از مسیر طاعت منحرف گردند.( امکان خطا و اشتباه دلیل بر عدم آفرینش و لغو امتحان نیست) ❌گاهی برخی با اعتراض می پرسند خداوند چرا ابلیس را آفریده است ؟ در پاسخ باید گفت: به همان دلیل که شما را آفریده است.یعنی همانطور که خداوند شما را آفرید تا امتحان دهید و خودتان راثابت کنید ابلیس را هم آفرید تا خودش را ثابت کند. 🔰 آیا عملکرد شیطان در گمراه ساختن مردم مورد رضایت خداست؟ به تصریح آیات قرآن امر الهی به سجده بود و ابلیس با ترک سجده دچار معصیت و نافرمانی شد ولذا مشمول لعن و طرد الهی قرار گرفت. «قالَ ما مَنَعَکَ أَلاّ تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُکَ». «قالَ اخْرُجْ مِنْها مَذْؤُماً مَدْحُوراً». «وَ إِنَّ عَلَیک اللَّعْنَةَ إِلى یوْمِ الدِّینِ». بنابراین نمی توان شیطان را "کلب معلَّم" خدا دانست که ماموریت یافته تا بندگان را گمراه نماید و او را به این بهانه مورد ستایش قرار داد. 🔥شیطان همانند همه مخلوقات مامور به طاعت و بندگی است و اگر در فرصت باقی مانده خود توبه نکند همانند دیگر عاصیان به دوزخ خواهد رفت. 🚩بخش دوم پاسخ را اینجا ببینید: 🆔 @safiresheytan🕸‌
💡 💠 متن پاسخ: با این مقدمات به سراغ سوال اصلی خودمان بر می گردیم؛ آیا شیطان مَظهر اسم "یا مضل" است؟ 🚥🚥🚥🚥🚥 🔸اسم بر (ذات + صفت خاص) دلالت دارد. مثلاً: "شجاع" یک اسم است و از ذاتی دارای شجاعت حکایت می کند. حال اگر قرار باشد اسمی برای خدا برگزینیم که صفات خدا (نه صفت دشمن خدا) را نمایش دهد؛ باید آن نام محبوب خداوند باشد.(اسم باید مورد پسند صاحب اسم باشد). 🔹در صورتی می توانیم فردی را مظهر صفتی از خدا بدانیم که عملکردش درآن صفت خاص؛ مورد رضایت الهی نیز باشد. کسی که خشم او مطابق با خشم خدا نیست نمی توانیم او را مظهر خشم خدا بدانیم. ❌همانطور که نمی توانیم قدرت عمرو بن عبد ودّ را قدرت الهی بدانیم؛ نمی توانیم او را مظهر اسم (یا قادر) به شمار آوریم چون اسم باید ما را به صاحب اسم (مسمّی) متوجه سازد؛ در حالیکه عمل "عمرو بن عبد ودّ " هرگز ما را یاد قدرت خدا نمی اندازد. زور بازوی "عمرو بن عبد ودّ " انعکاس دهنده قدرت افسار گسیخته اوست اما قدرت الهی را به نمایش نمی گذارد. ⬅️درباره شیطان نیز باید گفت: او مظهر اضلال و اغواگری خودش است.شیطان نمی تواند مظهر اسم "یا مضل" خداوند باشد زیرا؛ 🔘اولاً: اضلال الهی، و نوعی مجازات است. (یعنی اول شخصی مسیر غلط را بر می گزیند، سپس خداوند او را در این مسیر به حال خود رها می کند و از راهنمایی او دست می کشد) اما اضلال شیطان " " است یعنی افراد را تشویق به گناه و ارتکاب معاصی می کند. 🔘ثانیاً: اضلال الهی فقط به کافران و منافقان اختصاص دارد در حالی که شیطان مومنان را نیز گمراه می نماید. 🔘ثالثا: خداوند به عمل اضلال شیطان راضی نیست و او را به دلیل همین اضلال عباد معذب خواهد کرد. بنا براین : 💥اغواگری شیطان اگر چه با اجازه خداوند انجام می پذیرد اما مورد رضایت خداوند نیست و نمی توانیم اضلال شیطان را به خدا نسبت دهیم‌. (خداوند آزادی داده است تا امتحان و ثواب و عقاب معنا داشته باشد. رضایت خداوند را بایددر امرو نهی او جستجو کرد) ✴️برخی در توجیه مَظهریت شیطان برای اسم "یا مضل" به جنبه تکوینی شیطان استناد می کنند در حالیکه این سخن نادرست است زیرا خلقت شیطان موجب اضلال نیست تا او را مظهر اسم "یا مضل" بدانیم بلکه عملکرد شیطان در جنبه تشریع (معصیت او) سبب گمراهی است و قبلاً توضیح دادیم که اضلال شیطان چون مورد تایید خدا نیست نباید آن را به خدا نسبت داد و حتی از جنبه تشریعی نیز مظهریتی در اضلال الهی ندارد. جنبه تکوینی شیطان همانند جنبه تکوینی دیگر جنیان و انسانها دلالت بر اضلال ندارد. جنبه تکوینی شیطان نهایتاً ما را به یاد اسم "یا خالق" می اندازد و بس. بنابراین: ☑️ شیطان مظهر اسم "یا مضل" خدا نیست نه تکویناً و نه تشریعاً. زیرا جنبه تکوینی شیطان اصلا دلالتی بر اضلال ندارد و جنبه تشریعی او نیز مورد رضایت خداوند نیست تا آن را مظهر اضلال الهی بدانیم‌. اگر بخواهیم شیطان را مظهر اسم یا صفتی بدانیم؛ بهتر است او را مظهر اسم "یا ضالّ" و "یا مغضوب" و "یا ملعون" و "یا مطرود" و "یا رجیم" بدانیم. 🚩بخش اول پاسخ را اینجا ببینید: 🆔 @safiresheytan🕸‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 🌸 🔻سخنان امام خمینی در اواخر عمر: «اینجانب از روی جد، نه تعارف معمولی می گویم كه از عمر به باد رفته خود تاسف می خورم. شما ای فرزندان برومند اسلام، حوزه ها و دانشگاه ها را به شئونات قرآن و ابعاد بسیار مختلف آن توجه دهید. تدریس قرآن را در هر رشته ای مقصد اعلا نه در حاشیه قرار دهید. مبادا خدای ناخواسته در آخر عمر كه ضعف و پیری بر شما هجوم آورد، از كرده ها پشیمان و تاسف بر ایام جوانی بخورید؛ همچون نویسنده». ------------------- 📚صحیفه امام خمینی، ج۲۰، ص۹۳ 🆔 @safiresheytan🕸‌
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
🌠 #دیدبان ♨️دهه هشتادی ها در دام تصوف❗️ ✴️روشنگری حجه الاسلام عزیزی (از خطبا مشهد) پیرامون انحرافات
9.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌠 🎙انتقاد شدید آیه الله سیدان به مجموعه کتب دوره بی نهایت شو ❌با کمال تاسف باید گفت: کتب معروف بی نهایت شو که در کتابفروشی ها [و تلویزیون] تبلیغ و ترویج می شود، صریحا ضد مکتب اهل بیت علیهم السلام است. 🚥🚥🚥🚥🚥 🔻آیه الله (از علما مشهد) در مراسم تجلیل از علامه محقق شهرستانی (۴۰۲/۳/۱۱) که حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی از برگزار کنندگان آن بودند، به ترویج تصوف در میان قشر نوجوان (دهه هشتادی)با عنوان پرداختند. 🔸ایشان در انتقاد از مجموعه کتب بی نهایت شو به قلم محمد حسن ، خدا شناسی عرفانی این مجموعه کتب را ضد مکتب اهل بیت خواندند و فرمودند: ❌در عرفان ادعا می شود که انسان می تواند او (خدا) شود و همچون خدا بی نهایت گردد. از جمادی مُردم و نامی شدم وز نما مُردم به ‌حیوان سرزدم مُردم از حیوانی و آدم شدم پس چه ترسم؟ کی ز مردن کم شدم؟ بار دیگر از ملک پَرّان شوم آنچه اندر وهم ناید آن شوم 🔹مخاطب این اعتراض 👈اولا: حجه الاسلام عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان و 👈ثانیا: حجه الاسلام مروی تولیت آستان قدس و 👈ثالثا: آقای مجتبی مختاری به عنوان مسئول موسسه جوانان آستان قدس رضوی است که بودجه فرهنگی بیت المال را صرف انتشار مباحث اختلافی و کتب یک جریان خاص (لاله زاری) می کنند. 🌠 پیشنهاد می شود موسسه جوانان آستان قدس برای تربیت نسل جوان از آثار و شیوه استاد علی صفایی حائری که در تربیت اسلامی نیز صاحب سبک بودند، استفاده نماید و از طرح مباحث پیچیده اختلافی برای نوجوانان پرهیز نماید . 🚩 گزارش کاملتر جلسه را اینجا ببینید . 🆔 @safiresheytan🕸‌