eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ ای شهدا ای خوان های واقعی!! شما را قسم به مولایمان عجل ما را هم دعا کنید .... ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/pxKPaI 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ الهی أغننی بتدبیرک لی عن تدبیری»! خدایا با تدبیر کردن من توسط خودت، مرا از تدبیر کردن های خودم بی نیاز فرما! 🔴 فرازی از علیه السلام ✳️ یک دو جامم دی سحرگه اتفاق افتاده بود وز لب ساقی شرابم در مذاق افتاده بود از سر مستی دگر با شاهد عهد شباب رجعتی می‌خواستم لیکن طلاق افتاده بود در مقامات طریقت هر کجا کردیم سیر عافیت را با نظربازی فراق افتاده بود ساقیا جام دمادم ده که در سیر طریق هر که عاشق وش نیامد در نفاق افتاده بود ای معبر مژده‌ای فرما که دوشم آفتاب در شکرخواب صبوحی هم وثاق افتاده بود نقش می‌بستم که گیرم گوشه‌ای زان چشم مست طاقت و صبر از خم ابروش طاق افتاده بود گر نکردی نصرت دین شاه یحیی از کرم کار ملک و دین ز نظم و اتساق افتاده بود آن ساعت که این نظم پریشان می‌نوشت طایر فکرش به دام اشتیاق افتاده بود 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
✳️ الهی أغننی بتدبیرک لی عن تدبیری»! خدایا با تدبیر کردن من توسط خودت، مرا از تدبیر کردن های خودم
🔴 شاید خواندن این فقره ی دعای عرفه ی مولایمان اباعبدالله الحسین علیه السلام برای داعیه داران مفید باشد البته اگر نظر و معرفت شناسی سید الشهدا را ملاک بدانند و برای بشر مسیری قابل اجرا بپندارند. «الهی أغننی بتدبیرک لی عن تدبیری»! خدایا با تدبیر کردن من توسط خودت، مرا از تدبیر کردنهای خودم بی نیاز فرما! حال باید دید چگونه می توان بنده ای شد که خدا او را تدبیر کند ، بجای اینکه به تدبیرهای مجازی بشری مغرور شود! شاید اولین گام این باشد که این بشر داعیه دار تدبیر نباید باشد! البته باید مردمی که خدا را می خواهند ، بدانند شعار تدبیر از جانب یک بشر حرفی توخالی است و باید از خدا درخواست کرد تا با تدبیر خویش جای تدبیرگری های مارا پر کند و گرنه همینی می شویم که می بینیم! در راه عشق، تکیه به تدبیر عقل خویش با چتر زیر سایه بهمن نشستن است اگر در خانه کس هست یک حرف بس است ..... ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ حکایت !!! قسمت ششم 🔴 باز آمد کای علی زودم بکش تا نبینم آن دم و وقت ترش من حلالت می‌کنم خونم بریز تا نبیند چشم من آن رستخیز گفتم ار هر ذره‌ای خونی شود خنجر اندر کف به قصد تو رود یک سر مو از تو نتواند برید چون قلم بر تو چنان خطی کشید لیک بی غم شو شفیع تو منم خواجهٔ روحم نه مملوک تنم پیش من این تن ندارد قیمتی بی تن خویشم فتی ابن الفتی خنجر و شمشیر شد ریحان من مرگ من شد بزم و نرگسدان من آنک او تن را بدین سان پی کند حرص میری و خلافت کی کند زان به ظاهر کو شد اندر جاه و حکم تا امیران را نماید راه و حکم تا امیری را دهد جانی دگر تا دهد نخل خلافت را ثمر 🔴 درباره ی دفاعی که مولانا در سه بیت پایانی فوق، از حرص نداشتن امام علی نسبت به خلافت، می کند، باید بدانید که خلیفه ی دوم در وصیت خودش در لحظات مرگ، وقتی پیشنهاد شورا را میدهد و اعضا را تعیین می کند، نسبت به هر کدام نظرش را می گوید تا بر تعیین یا عدم تعیین آن فرد تاثیر گذاشته شود. و درباره امام علی علیه السلام ، می گوید: “عیب او حرصی است که به خلافت دارد. او نظر دارد و می خواهد که خلافت را از میان بردارد و رد کند یا تعدیل کند” لذا مولانا در لابلای داستان نبرد امام علی علیه السلام ، گریزی می زند به این سخن خلیف دوم و سایر اتهاماتی ازین قبیل که صحابه و بزرگان صدر اسلام به مولاعلی می زدند، و از پاکی ایشان دفاع می کند در برابر این اتهامات. برنامه ی - - 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ پاسخ امام علي (علیه السلام) به اتّهام «حرص به خلافت» 📜 امام علي(عليه السلام) در بخشی از به ماجراى روز شوراى شش نفرى عمر براى انتخاب خليفه سوّم اشاره مى كند و در برابر گفتار كينه توزانه «عبدالرحمن بن عوف» يا «سعد بن ابى وقّاص» ـ كه امام(ع) را به حريص بودن در امر خلافت متّهم ساخت ـ چنين مى فرمايد: (گوينده اى به من گفت: اى فرزند ابوطالب، تو نسبت به اين امر [يعنى خلافت] حريصى! در پاسخش گفتم: به خدا سوگند! شما با اينكه دورتريد، حريص تريد [چرا كه خلافت، شايسته اهل بيت پيامبر(عليهم السلام) است كه به اين كانون هدايت نزديك ترند] و من شايسته تر و نزديكترم)؛ «وَ قَدْ قَالَ قَائِلٌ: إِنَّكَ عَلَى هذَا الْأَمْرِ يَابْنَ أَبِي طَالِبٍ لَحَرِيصٌ؛ فَقُلْتُ: بَلْ أَنْتُمْ وَ اللهِ لَأَحْرَصُ وَ أَبْعَدُ، وَ أَنَا أَخَصُّ وَ أَقْرَبُ». در واقع، عبدالرحمن بن عوف ها و سعد بن ابى وقّاص ها از دريچه كوتاه فكر خود، خلافت را طعمه لذيذى براى خود يا افراد مورد نظرشان مى پنداشتند. آنها نمى دانستند يا نمى خواستند بدانند كه فرزند ابوطالب(عليه السلام) با صراحت مى فرمايد: «اگر براى احقاق حقوق مظلومان نبود، هرگز زير بار خلافت نمى رفتم». او خلافت را براى هدايت و اجراى عدل و پيشرفت و عظمت مسلمين مى خواهد؛ نه براى خودش. آن گاه در ادامه اين سخن مى افزايد: (من فقط حق خويش را مطالبه كردم [چرا كه از همه شايسته ترم و پيامبر(صلى الله عليه و آله) نيز مرا تعيين فرموده] ولى شما ميان من و آن حايل مى شويد و دست ردّ بر سينه ام مى گذاريد)؛ «وَ إِنَّمَا طَلَبْتُ حَقّاً لِي وَ أَنْتُمْ تَحُولُونَ بَيْنِي وَ بَيْنَهُ، وَ تَضْرِبُونَ وَجْهِي دُونَهُ». آنچه امام(عليه السلام) در اين بيان فرموده، دليلى است روشن و برهانى است قاطع كه مقدمات آن براى همه معلوم بود؛ زيرا همه به شايستگى امام علي(ع) و نزديكى او به كانون هدايت يعنى پيامبر(صلى الله عليه و آله) معترف بودند؛ ولى حرص و آز نسبت به امر خلافت به آنان اجازه نمى داد در برابر اين حق تسليم شوند. لذا در ادامه اين سخن مى فرمايد: (هنگامى كه در آن جمع حاضر با اين دليل كوبنده به او پاسخ گفتم، مبهوت و سرگردان ماند و نمى دانست در پاسخم چه بگويد!)؛ «فَلَمَّا قَرَّعْتُهُ بِالْحُجَّةِ فِي الْمَلَإِ الْحَاضِرِينَ هَبَّ كَأَنَّهُ بُهِتَ لَا يَدْرِي مَا يُجِيبُنِي بِهِ!». داستان شوراى شش نفرى عمر كه در آستانه مرگش آن را ترتيب داد، بسيار پر غوغا است و بيانگر كينه ها و حسدهاي گروهي از سرشناسان صحابه نسبت به اميرمؤمنان علي(عليه السلام) است و نشان مى دهد چگونه براى عقب زدن امام(عليه السلام) از مقامى كه حقّ الهى و اجتماعى او بود توطئه كردند و حتى با لحنى طلبكارانه از آن حضرت خواستند كه از حقّ خود عقب نشينى كند؛ و گرنه متهم به حريص بودن در امر خلافت خواهد شد! قابل توجّه اينكه ابن ابى الحديد در شرح اين خطبه مى گويد: «شيعيان معتقدند كه امام(عليه السلام) اين سخن را در سقيفه بنى ساعده ـ كه براى انتخاب نخستين خليفه تشكيل شده بود ـ در برابر «ابو عبيده جرّاح» بيان كرد» ؛ در حالى كه ما در ميان علماى شيعه كسى را سراغ نداريم كه چنين سخنى گفته باشد و معروف و مشهور در ميان ما اين است كه اساساً سقيفه در غياب آن حضرت تشكيل شد. 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
امام حسین علیه السلام در میفرمایند : الهى انَا الْجاهِلُ فِى عِلْمى فَكَيْفَ لا اكُونُ جَهُولًا فِى جَهْلِى؟!. خداوندا! ما مى‏خواهيم بدانيم، اما نسبى و محدود بودن دانش‏ها، علم ما را از مطلق بودن دور مى‏سازد، و بدين جهت ما هرگز نمى‏توانيم به طور مطلق با واقعيت‏ها در تماس بوده باشيم. ما انسان‏ها در تحصيل سود، خوش باوريم، آرى، خيلى زود باوريم، از همين زودباورى‏ها است كه روشنائى مخلوط به تاريكى‏ها را كه خودمان هم در ايجاد آن روشنائى بازيگرى داشته‏ايم، نور مطلق فرض مى‏كنيم، بالاتر از اين به ديگران هم دستور يا توصيه يا حداقل سفارش مى‏كنيم كه شما هم در اين روشنائى مطلق ببينيد!! و آنگاه اگر هم فرض كنيم با تمام واقعيت‏هاى جهان هستى آشنائى پيدا نموده‏ايم، آيا مى‏توانيم تمام خصوصيات و جزئيات سيستم گذشته و آينده بشريت و جهان هستى را بدانيم؟ آيا ما مى‏توانيم از حقيقت مشيّت جاريه خداوندى اطلاعى داشته باشيم؟ البته نه و يقيناً چنين نيست، ما نه فقط به تمام واقعيت‏ها جهان هستى آشنا نيستيم، بلكه سرنوشت يك ذرّه بى مقدار را هم نمى‏توانيم دقيق معين نمائيم، زيرا اگر اين توانائى را داشتيم تمام جهان را مى‏شناختيم، آرى، اين يك اعتراف تلخ است ولى چه بايد كرد، زيرا حقيقت است. اما همين كه به نادانى خود مى‏كنيم و قطره علم خود را از هوا و آلودگى‏هاى نفسانى دور مى‏كنيم اتصال آن را به درياى علم تو، اى خداوند دانا، درك مى‏كنيم.» . امام سجاد ع درصحیفه سجادیه میفرمایند : «اللَّهُمَّ يَا مَنْ لَا يَصِفُهُ نَعْتُ الْوَاصِفِينَ» ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
دعای # 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " در یاد کردن و درخواست آن " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای # 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " در یاد کردن و درخواست آن " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) در یاد کردن و درخواست آن: 🔹فأَقْبَلَ نَحْوَكَ مُؤَمِّلا لَكَ مُسْتَحْيِيا مِنْكَ، وَ وَجَّهَ رَغْبَتَهُ إِلَيْكَ ثِقَةً بِكَ، فَأَمَّكَ بِطَمَعِهِ يَقِينا، وَ قَصَدَكَ بِخَوْفِهِ إِخْلاصا، قَدْ خَلا طَمَعُهُ مِنْ كُلِّ مَطْمُوعٍ فِيهِ غَيْرِكَ، وَ أَفْرَخَ رَوْعُهُ مِنْ كُلِّ مَحْذُورٍ مِنْهُ سِوَاكَ🔹 🔸با اميد و شرم روى به تو آورد و به آرامش دل سوى تو رغبت نمود و با يقين و آرزو آهنگ تو كرد، با دل ترسان و بى آلايش قصد تو نمود، چشم اميدش از غير تو بسته و جانش از بيم غير تو تهى مانده🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) در یاد کردن و درخواست آن: 🔹فمَثَلَ بَيْنَ يَدَيْكَ مُتَضَرِّعا، وَ غَمَّضَ بَصَرَهُ إِلَى الْأَرْضِ مُتَخَشِّعا، وَ طَأْطَأَ رَأْسَهُ لِعِزَّتِكَ مُتَذَلِّلا، وَ أَبَثَّكَ مِنْ سِرِّهِ مَا أَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنْهُ خُضُوعا، وَ عَدَّدَ مِنْ ذُنُوبِهِ مَا أَنْتَ أَحْصَى لَهَا خُشُوعا، وَ اسْتَغَاثَ بِكَ مِنْ عَظِيمِ مَا وَقَعَ بِهِ فِى عِلْمِكَ وَ قَبِيحِ مَا فَضَحَهُ فِى حُكْمِكَ: مِنْ ذُنُوبٍ أَدْبَرَتْ لَذَّاتُهَا فَذَهَبَتْ، وَ أَقَامَتْ تَبِعَاتُهَا فَلَزِمَتْ🔹 🔸زارى كنان حضور تو ايستاده و به فروتنى ديده بر زمين دوخته و سر خود را به خوارى و زبوى پيش عزت تو فرود آورده و راز خويش را با تو بر زبان آورده با آن كه تو شماره آن را بهتر مى دانى، و از آن آلودگى بزرگ كه دچار آن شده و تو مى دانى، پناه به تو آورده و از آن كار زشت كه به حكم تو مايه رسوايى اش گشته به درگاه تو استغاثه میکند. گناهانى كه مزه آنها بگذشت و رفت و بزه آنها بر جاى ماند🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ اللَّهُمَّ [فَأَقْبَلَ نَحْوَكَ مُؤَمِّلًا لَكَ مُسْتَحْيِياً مِنْك‏ .... 🔴 فرازهاى عجيبى است، جملات ملكوتى غريبى است، هم آداب دعا را نشان مى‏دهد كه دعاكننده در دعايش بايد به طور يقين به حضرت محبوب اميد داشته باشد، و از آن همه احسانى كه با كثرت گناه به او شده همچون ماهى در آب غرق شرم و شود. به رحمت دوست در كمال شدت طمع داشته، و اخلاص در دعا را مراعات نمايد، از غير او ترس و وحشت نداشته باشد، و با چشم گريان، گريه‏اى كه بر هر درد بى‏درمان دواست به سوى معشوق رو كند. خشوع و ذلت و خضوع و استغاثه به آن درگاه لطف و كرم برد كه آن پيشگاه با عظمت هر دردمندى و هر مستمندى و هر گدائى را با چنين اوصافى مى‏پذيرد و بر پرونده‏ى گناهانش قلم عفو مى‏كشد. و اين همه واقعيات اخلاقى و روحى كه از افق وجود گناهكار تجلى مى‏كند محصول بيدارى دل و بينائى قلب اوست، كه البته اين بيدارى و بينائى هم به توفيق و به عنايت خود حضرت او به آدمى عنايت مى‏شود. اگر اين بيدارى و بينائى از افق قلب گنهكار طلوع نكند، تا ابد راه نجاتى براى او نخواهد بود، كه كوردلان در دنيا، كوردلان در آخرتند. 👌چه نيكوست عزيزان مؤمن براى شناخت گناهان و عذاب و عقاب آنها به كتاب « » نوشته و جلد دوم « » تأليف بزرگوار مراجعه كنند، و به دو جمله آخر فرازهاى مورد ترجمه بيشتر توجّه نمايند كه لذّت گناه آنى و بسيار زودگذر، ولى حسرت و عقاب و عذابش اگر در دايره توبه قرار نگيرد، دائمى و هميشگى است. 🔴 در اين قسمت به ترجمه و توضيح دعا و اين جملات ملكوتى و عرشى توجه كنيد: 🔹 الهى اين بنده‏ى گنهكار، اين برده‏ى عاصى و خاطى، اين موجود گريزپا، اين بدبخت فرارى در حالى كه دلش غرق اميد به تو، و وجودش سرا پا شرمسارى است به سوى تو روى آورده، و از سر اطمينان و يقين با بار طمعش آهنگ حضرت تو كرده، و از روى اخلاص ولى همراه با ترس و خوف به درگاه تو آمده، در حالى كه به هيچ كس جز تو طمع نداشته، و از هيچ كس جز تو وحشت ندارد. با حال تضرع و گريه و اشك و زارى در پيشگاهت ايستاده، و ديده‏اش را از روى خضوع به زمين دوخته، و در برابر عزتت با تذلل و خوارى سر به زير افكنده، و از سر فروتنى راز درونى خود را كه تو بهتر از او مى‏دانى برايت آشكار ساخته، و به آئين خشوع گناهانش را كه تو حساب آن را بهتر مى‏دانى به شمارش آورده، و از مهلكه‏ى عظيمى كه در دايره‏ى علم تو بر او وارد شده، و از كار زشتى كه رسوايش ساخته لابه مى‏كند، با گناهانى كه لذتشان سپرى شده، و پى آمدهاشان بجا مانده است. ◀️کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
📔 و 📋 این کتاب توسط ابوجعفر محمد بن علی بن حسین بن بابویه قمی معروف به به تألیف رسیده و با روایات فروان از اهل بیت (علیه السلام) از معتبرترین اصول روایی شیعه به شمار می رود. كتاب ثواب الاعمال شامل 778 حدیث كه در ضمن 391 عنوان و كتاب عقاب الاعمال نیز شامل 331 حدیث در ضمن 131 عنوان تنظیم شده است. كتاب ثواب الاعمال شامل موضوعاتی مانند ثواب گفتن لا اله الا الله، رفتن به مسجد، تفكر، ثواب جهاد در راه خدا، زیارت پیامبر و ائمه، حفظ قرآن، توبه، عمل، علم، شادكردن دل برادر مؤمن و موضوعات دیگر می‌باشد و كتاب عقاب الاعمال شامل موضوعاتی مثل: مجازات كسی كه در انجام فرامین الهی سستی می‌كند و در قسم دروغ، زكات ندادن، اذیت مؤمن، قطع رحم، حاكم ستمگر، مجازات ترك امر به معروف و نهی از منكر است. 👈مجموعه تألیفات شیخ صدوق به ۳۰۰ اثر می‌رسد که یکی از آنها من لایحضره الفقیه از کتب اربعه شیعه است. 👈 معرفی کتاب به همراه دانلود متن عربی و ترجمه و لینک کتاب 👇 📋 https://plink.ir/zva7M 📋 https://plink.ir/8ouCp 📋 https://plink.ir/D218I 📋 https://plink.ir/B5oin 🔗کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ولادت به دعای (عج) 🔴عمر با برکت علی بن بابویه پدر شیخ صدوق از پنجاه می‌گذشت و هنوز فرزندی نداشت و بسیار دوست می‌داشت که خداوند به او فرزند صالحی عنایت فرماید. از این رو به حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) متوسل شد و طی نامه‌ای به وسیله حسین بن روح که یکی از نمایندگان خاص آن حضرت بود تقاضای دعا کرد تا به برکت دعای ایشان، خداوند فرزند صالحی برای او قرار دهد. حضرت ولی عصر(عج) پس از خواندن نامه، دعا نمود و برای ابن بابویه چنین نوشت: «برای تو از خداوند خواستیم دو پسر روزیت شود که اهل خیر و برکت باشند.» پس از دعای امام زمان(عج) بود که ابن بابویه صاحب فرزندی شد که نامش را محمد نامید و بعد‌ها عالمی بزرگ و فقیهی نام آور شد. او‌‌ همان شیخ صدوق است. فرزند دیگر، برادر شیخ صدوق- حسین بن على- که وى نیز از فقهاى امامیه و استاد سید مرتضى و برادرش سید رضى موسوى بوده است. لازم بذکر است قبر پدر شیخ صدوق در قم و خودش در شهر ری است. 🎥 https://plink.ir/FsrbU 🎥 https://plink.ir/aZISj 🔗کانال انس با 🆔 @sahife2
💠 16 ▪️حضرت امام صادق (علیه السلام) فرموده:هرکس بوسیله خواندن ، جدم حسین (علیه السلام) را زیارت کند (چه از راه دور یا نزدیک) به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد به او می دهد. ▪️به نیابت از آقا و مولایمان امام زمان علیه السلام با هم زمزمه میکنیم : ♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ یا اَباعَبْدِاللَّهِ ..... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2