eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
اما اگر گرفتار بيمار ى و حرص شويم و به مرض مال ‏اندوز ى مبتلا گرديم، در معرض بلايا و خطرات قرار می‏گيريم و ممكن است به سركش ى و عصيان گرايش يابيم.
قرآن کریم فرموده است: ان الانسان ليطغى ان رآه استغنى. احساس بى ‏نياز ى، انسان را به طغيان سوق می‏دهد و زمينه‏ ى انحرافش را از صراط مستقيم فراهم می‏آورد.
امام سجاد (علیه السلام) در دعا ى «مكارم‏الاخلاق» و لا تفتنى بالسعه. بار الها! با سعه‏ ى مالى و ثروتمند ى مرا مورد آزمايش قرار مده. https://eitaa.com/sahife2/5495
امام زين‏العابدين (علیه السلام) در بيان مطالب دينى و در مدرسه‏ ى عالى انسان‏ساز ى معلمی است بزرگ و گزيده‏ ى الهى، او می‏داند كه چه چيزهايى به صلاح دنيا و آخرت بشر است و چه چيزهايى برا ى دين و دنيايش ضرر دارد. چنين انسانى آگاه، وقتى دعا می‏كند و از پيشگاه الهى درخواستهايى می‏نمايد، قطعا تمنياتش حاوى خير و خوبى و بر وفق صلاح فرد و اجتماع است. امام سجاد (علیه السلام) عرض می‏كند: اللهم! فاطلبنى بقدرتك ما اطلب. بار الها! به قدرتت آنچه را كه درخواست دارم، برآورده ساز.
امام (علیه السلام) در دعا ى خود، كلمه‏ ى را به كار برده است، راغب می‏گويد: القدره اذا وصف بها الانسان فاسم لهيئه له بها يتمكن من فعل شيئى ما، و اذا وصف الله تعال ى بها فهى نفى العجز عنه و محال ان يوصف غير الله تعالى بالقدره المطلقه. وقتى انسان به «قدرت» توصيف می‏شود، معنايش اين است كه او دارا ى وضع و هيئت خاصى است كه می‏تواند عملى را انجام دهد، و چون خداوند به «قدرت» توصيف شود، به معنا ى نفى عجز از ذات مقدس اوست و محال است كس ى غير از خداوند به «قدرت مطلقه» توصيف گردد.
هر صاحب قدرتى در اين عالم آفريده‏ ى حضرت بار ى تعالى است، وجودش محدود است و قدرتش نيز محدود، تنها خداوند است كه قدرتش همانند ذات مقدسش حد و اندازه ندارد.
اللهم فاطلبنى بقدرتك ما اطلب، بار الها! به قدرتت آنچه را كه درخواست دارم، برآورده ساز. ما نمی‏دانيم كه امام سجاد (علیه السلام) چه درخواستهايى از حضرت بارى تعالى نموده است، اما می‏دانيم خداوند تواناست كه بى‏ قيد و شرط همه‏ ى خواسته‏ ها را برآورده سازد و با نامحدود خويش، موانع را از سر راه بردارد و به همه‏ ى تمنيات جامه‏ ى تحقق بپوشاند. از اين رو، امام (علیه السلام) با استمداد از قدرت او، اجابت دعوات خود را تمنى كرده است. 🆔 @sahife2
*️⃣ شكست ‏ناپذيرى خداوند👇 https://eitaa.com/sahife2/33090
دنیای بعد از اسرائیل چه زیبا خواهد شد ... 🏷 🆔 @sahife2
📚 «» ✍️ ایلان پاپه که خود اسرائیلی است!! https://taaghche.com/book/81020 👈 این کتاب به چیزهایی می‌پردازد که خیلی‌ها فکر می‌کنند درست است ولی نیست. این کتاب یک راهنما برای شناخت اسرائیل است. 🏷 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇵🇸 گفتگوی با مردم فلسطین 🔻ما می‌دانیم که شما چه دردهایی کشیده‌اید. من یک بازیکن بسیار مشهور هستم؛ ولی قهرمان واقعی شما هستید. خانه خود را از دست ندهید. دنیا با شماست. ما نگران شما هستیم و من با شما هستم. 🏷 🆔 @sahife2
☝️ گام بزرگ برای نجات ✏️ همه‌ی دنیای اسلام موظّف است که از فلسطینی‌ها حمایت کند و باذن‌الله حمایت هم خواهد کرد، امّا این کار، کار خود فلسطینی‌ها است؛ طرّاحان هوشمند، جوانان شجاع، فعّالان ازجان‌گذشته توانسته‌اند این حماسه را به وجود بیاورند و این حماسه ان‌شاءالله گام بزرگی برای نجات فلسطین خواهد بود. 👤 🏷 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
والله و بالله مسؤلیم... قلب حسین بن علی و پیغمبر(ص) خون است امروز... 👤شهید 🏷 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَكَذَلِكَ نُرِى إِبْرَهِيمَ مَلَكُوتَ السَّمَوَتِ وَالْأَرْضِ وَلِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِينَ‏ و اینگونه ملكوت آسمان ها و زمین را به ابراهیم نشان دادیم تا (یقین پیدا كند و) از اهل یقین باشد. ✍️ درباره ى ملكوت، بزرگان سخنانى گفته اند كه برخى را در اینجا نقل مى كنیم: كلمه ى «ملكوت» از «ملك» است و «واو» و «تاء» براى تأكید و مبالغه به آن افزوده شده است. ملكوت آسمان ها یعنى مالكیّت مطلق و حقیقى خداوند نسبت به آنها و مشاهده ملكوت یعنى مشاهده اشیا از جهت انتساب آنها با خداوند. دید ملكوتى یعنى درك توحید در هستى و باطل بودن شرك. عوالم هستى به چهار بخش تقسیم شده است: (عالم الوهیّت كه جز خدا كسى از آن آگاه نیست)، (عالم مجرّدات)، (عالم اجسام) و (عالم كون و فساد و تغییر و تحوّلات). عالم ملكوت، عالم اسرار و نظم و شگفتى ها و جهان غیب است. ملكوت آسمان ها، عجایب آنها است. ابراهیم با دیدن ملكوت آسمان ها و زمین، بیشتر با سنّت، خلقت، حكمت و ربوبیّت الهى آشنا شد. به فرموده ى امام باقر علیه السلام خداوند به چشم ابراهیم علیه السلام، قدرت و نورى بخشید كه عمق آسمان ها و عرش و زمین را مشاهده مى كرد. استدلال محكم و برخورد علمى با دیگران، نیازمند ایمان قلبى است. حضرت ابراهیم هم پس از یقین، «لیكون من الموقنین» وارد استدلال مى شود كه در آیات پس از این مى آید. حرف واو در جمله ى «ولیكون من الموقنین» رمز آن است كه دید ملكوتى چند هدف داشته كه یكى از آن اهداف، به یقین رسیدن حضرت ابراهیم بوده است. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ (مطالب اين خطبه، بخشى از نوشته هاى افشاگرانه اى است كه در سال 40 هجرى براى روشن شدن واقعيّت هاى تاريخ اسلام به دستور امام نوشته شد). 👈 این خطبه نورانی در 2 بخش می آید : ✳️ بخش دوم: نکوهش اصحاب *️⃣ فخَرَجُوا يَجُرُّونَ حُرْمَةَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) كَمَا تُجَرُّ الْأَمَةُ عِنْدَ شِرَائِهَا مُتَوَجِّهِينَ بِهَا إِلَى الْبَصْرَةِ، فَحَبَسَا نِسَاءَهُمَا فِي بُيُوتِهِمَا وَ أَبْرَزَا حَبِيسَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) لَهُمَا وَ لِغَيْرِهِمَا فِي جَيْشٍ مَا مِنْهُمْ رَجُلٌ إِلَّا وَ قَدْ أَعْطَانِي الطَّاعَةَ وَ سَمَحَ لِي بِالْبَيْعَةِ طَائِعاً غَيْرَ مُكْرَهٍ. فَقَدِمُوا عَلَى عَامِلِي بِهَا وَ خُزَّانِ بَيْتِ مَالِ الْمُسْلِمِينَ وَ غَيْرِهِمْ مِنْ أَهْلِهَا فَقَتَلُوا طَائِفَةً صَبْراً وَ طَائِفَةً غَدْراً. فَوَاللَّهِ [إِنْ] لَوْ لَمْ يُصِيبُوا مِنَ الْمُسْلِمِينَ إِلَّا رَجُلًا وَاحِداً مُعْتَمِدِينَ لِقَتْلِهِ بِلَا جُرْمٍ جَرَّهُ، لَحَلَّ لِي قَتْلُ ذَلِكَ الْجَيْشِ كُلِّهِ، إِذْ حَضَرُوهُ فَلَمْ يُنْكِرُوا وَ لَمْ يَدْفَعُوا عَنْهُ بِلِسَانٍ وَ لَا بِيَدٍ، دَعْ مَا [إِنَّهُمْ] أَنَّهُمْ قَدْ قَتَلُوا مِنَ الْمُسْلِمِينَ مِثْلَ الْعِدَّةِ الَّتِي دَخَلُوا بِهَا عَلَيْهِمْ. ✳️ 3. شكوه از *️⃣ و و يارانشان بر من خروج كردند، و همسر رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم - - را به همراه خود مى كشيدند چونان كنيزى را كه به بازار برده فروشان مى برند، به بصره روى آوردند، در حالى كه همسران خود را پشت پرده نگهداشته، امّا پرده نشين حرم پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را در برابر ديدگان خود و ديگران قرار دادند. لشكرى را گرد آوردند كه همه آنها به اطاعت من گردن نهاده، و بدون اكراه، و با رضايت كامل با من بيعت كرده بودند، پس از ورود به بصره، به فرماندار من و خزانه داران بيت المال مسلمين، و به مردم بصره حمله كردند، گروهى از آنان را شكنجه (1) و گروه ديگر را با حيله كشتند. به خدا سوگند، اگر جز به يك نفر دست نمى يافتند و او را عمدا بدون گناه مى كشتند كشتار همه آنها براى من حلال بود، زيرا همگان حضور داشتند و انكار نكردند، و از با دست و زبان دفاع نكردند، چه رسد به اينكه ناكثين به تعداد لشكريان خود از مردم بى دفاع بصره قتل عام كردند. ______________________________________________ (1). «صبر» در اينجا بمعنى «زجر كش كردن» است. قتل صبر، يعنى دست و پاى كسى را ببندند و او را بكشند. «شرح خوبى ج 10 ص 134 نقل از جواهر الكلام» http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * رسوايى آتش افروزان جنگ جمل 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "هنگام خواستن " https://eitaa.com/sahife2/55026 صحیفه سجادیه ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2