eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَكَذَلِكَ نُرِى إِبْرَهِيمَ مَلَكُوتَ السَّمَوَتِ وَالْأَرْضِ وَلِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِينَ‏ و اینگونه ملكوت آسمان ها و زمین را به ابراهیم نشان دادیم تا (یقین پیدا كند و) از اهل یقین باشد. ✍️ درباره ى ملكوت، بزرگان سخنانى گفته اند كه برخى را در اینجا نقل مى كنیم: كلمه ى «ملكوت» از «ملك» است و «واو» و «تاء» براى تأكید و مبالغه به آن افزوده شده است. ملكوت آسمان ها یعنى مالكیّت مطلق و حقیقى خداوند نسبت به آنها و مشاهده ملكوت یعنى مشاهده اشیا از جهت انتساب آنها با خداوند. دید ملكوتى یعنى درك توحید در هستى و باطل بودن شرك. عوالم هستى به چهار بخش تقسیم شده است: (عالم الوهیّت كه جز خدا كسى از آن آگاه نیست)، (عالم مجرّدات)، (عالم اجسام) و (عالم كون و فساد و تغییر و تحوّلات). عالم ملكوت، عالم اسرار و نظم و شگفتى ها و جهان غیب است. ملكوت آسمان ها، عجایب آنها است. ابراهیم با دیدن ملكوت آسمان ها و زمین، بیشتر با سنّت، خلقت، حكمت و ربوبیّت الهى آشنا شد. به فرموده ى امام باقر علیه السلام خداوند به چشم ابراهیم علیه السلام، قدرت و نورى بخشید كه عمق آسمان ها و عرش و زمین را مشاهده مى كرد. استدلال محكم و برخورد علمى با دیگران، نیازمند ایمان قلبى است. حضرت ابراهیم هم پس از یقین، «لیكون من الموقنین» وارد استدلال مى شود كه در آیات پس از این مى آید. حرف واو در جمله ى «ولیكون من الموقنین» رمز آن است كه دید ملكوتى چند هدف داشته كه یكى از آن اهداف، به یقین رسیدن حضرت ابراهیم بوده است. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ (مطالب اين خطبه، بخشى از نوشته هاى افشاگرانه اى است كه در سال 40 هجرى براى روشن شدن واقعيّت هاى تاريخ اسلام به دستور امام نوشته شد). 👈 این خطبه نورانی در 2 بخش می آید : ✳️ بخش دوم: نکوهش اصحاب *️⃣ فخَرَجُوا يَجُرُّونَ حُرْمَةَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) كَمَا تُجَرُّ الْأَمَةُ عِنْدَ شِرَائِهَا مُتَوَجِّهِينَ بِهَا إِلَى الْبَصْرَةِ، فَحَبَسَا نِسَاءَهُمَا فِي بُيُوتِهِمَا وَ أَبْرَزَا حَبِيسَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) لَهُمَا وَ لِغَيْرِهِمَا فِي جَيْشٍ مَا مِنْهُمْ رَجُلٌ إِلَّا وَ قَدْ أَعْطَانِي الطَّاعَةَ وَ سَمَحَ لِي بِالْبَيْعَةِ طَائِعاً غَيْرَ مُكْرَهٍ. فَقَدِمُوا عَلَى عَامِلِي بِهَا وَ خُزَّانِ بَيْتِ مَالِ الْمُسْلِمِينَ وَ غَيْرِهِمْ مِنْ أَهْلِهَا فَقَتَلُوا طَائِفَةً صَبْراً وَ طَائِفَةً غَدْراً. فَوَاللَّهِ [إِنْ] لَوْ لَمْ يُصِيبُوا مِنَ الْمُسْلِمِينَ إِلَّا رَجُلًا وَاحِداً مُعْتَمِدِينَ لِقَتْلِهِ بِلَا جُرْمٍ جَرَّهُ، لَحَلَّ لِي قَتْلُ ذَلِكَ الْجَيْشِ كُلِّهِ، إِذْ حَضَرُوهُ فَلَمْ يُنْكِرُوا وَ لَمْ يَدْفَعُوا عَنْهُ بِلِسَانٍ وَ لَا بِيَدٍ، دَعْ مَا [إِنَّهُمْ] أَنَّهُمْ قَدْ قَتَلُوا مِنَ الْمُسْلِمِينَ مِثْلَ الْعِدَّةِ الَّتِي دَخَلُوا بِهَا عَلَيْهِمْ. ✳️ 3. شكوه از *️⃣ و و يارانشان بر من خروج كردند، و همسر رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم - - را به همراه خود مى كشيدند چونان كنيزى را كه به بازار برده فروشان مى برند، به بصره روى آوردند، در حالى كه همسران خود را پشت پرده نگهداشته، امّا پرده نشين حرم پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را در برابر ديدگان خود و ديگران قرار دادند. لشكرى را گرد آوردند كه همه آنها به اطاعت من گردن نهاده، و بدون اكراه، و با رضايت كامل با من بيعت كرده بودند، پس از ورود به بصره، به فرماندار من و خزانه داران بيت المال مسلمين، و به مردم بصره حمله كردند، گروهى از آنان را شكنجه (1) و گروه ديگر را با حيله كشتند. به خدا سوگند، اگر جز به يك نفر دست نمى يافتند و او را عمدا بدون گناه مى كشتند كشتار همه آنها براى من حلال بود، زيرا همگان حضور داشتند و انكار نكردند، و از با دست و زبان دفاع نكردند، چه رسد به اينكه ناكثين به تعداد لشكريان خود از مردم بى دفاع بصره قتل عام كردند. ______________________________________________ (1). «صبر» در اينجا بمعنى «زجر كش كردن» است. قتل صبر، يعنى دست و پاى كسى را ببندند و او را بكشند. «شرح خوبى ج 10 ص 134 نقل از جواهر الكلام» http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * رسوايى آتش افروزان جنگ جمل 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "هنگام خواستن " https://eitaa.com/sahife2/55026 صحیفه سجادیه ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
2 2 4 ‏ 2 تركيب ‏ ✳️ گاز اكسيژن مى‏سوزاند، گاز ئيدروژن مى‏سوزد، آيا مى‏دانيد كه از تركيب اين دو عامل مرگ، يعنى سوزانيدن و سوختن، عامل حيات و زندگى درست شده است؟ عامل حيات بر روى زمين آب مى‏باشد. تركيب نشانه علم است، نشانه عقل است، نشانه قدرت است، تركيب به طور تصادف نمى‏شود؛ زيرا تركيب موجود سومى از دو موجود ساختن است. تصادف تنها دو موجود را در كنار هم قرار مى‏دهد، ولى موجود سومى نمى‏تواند بسازد. تركيب نشانه آن است كه تركيب كننده از اين كارش هدف دارد، پس تركيب نشانه عقل است. شرط تركيب آن است كه اجزا قابليت براى تركيب داشته باشند، پس تركيب نشانه علم است. سازنده بايستى اين را بداند، آيا دانش، از اين بالاتر مى‏باشد كه از دو عامل مرگ‏ اصيل‏ترين عامل زندگى را درست كنند. آيا ماده مى‏تواند به اين نكته علمى پى ببرد؟ نكته علمى را كه بشر پس از تكامل بدان رسيده است. آرى، آب سازنده‏اى دارد، داراى علم نامتناهى، نامتناهى، حكمت نامتناهى. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 160 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "هنگام خواستن " ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737514T12856615(Web).mp3
1.01M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم ( اینجا ) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
🔥فرعون هم برای حفظ تاج و تختش کودکان زیادی را کشت... اما در نهایت این موسی (علیه السلام)بود که به اذن خدا در کاخ فرعون بزرگ شد و کاخ او را نابود کرد! 🏷 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 «اقتصاد صهیونیسم» https://taaghche.com/book/106483 https://fidibo.com/book/143159-اقتصاد-صهیونیسم 👈در این اثر با سازمان شبکه اقتصادی و کارهای آن آشنا می‌شوید. 🏷 🆔 @sahife2
✳️ملت فلسطین را نشناخته‌اند ✏️ عزم جوانان شجاع و از جان‌گذشته فلسطینی، با این جنایتهای علیه او، استوارتر میشود. رژیم صهیونیستی هر کار هم بکند، جبران شکست مفتضحانه‌ای را که در این قضیّه خورد نخواهد توانست بکند. 👤 🏷 🆔 @sahife2
📚 برشی از کتاب حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف بیانات مرحوم ایت الله بهجت ره https://eitaa.com/sahife2/55633 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ فَلَمَّا جَنَّ عَلَيْهِ الَّيْلُ رَءَا كَوْكَباً قَالَ هَذَا رَبِّى فَلَّمَا أَفَلَ قَالَ لَا اُحِبُّ الْأَفِلِينَ‏‏ و اینگونه ملكوت آسمان ها و زمین را به ابراهیم نشان دادیم تا (یقین پیدا كند و) از اهل یقین باشد پس چون شب بر او پرده افكند ستاره اى دید، گفت: این پروردگار من است. پس چون غروب كرد، گفت: من زوال پذیران را دوست ندارم. ✍️ در زمان ابراهیم علیه السلام ستاره پرستى رایج بوده و ستاره را در تدبیر هستى مؤثّر مى پنداشتند. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ في رسول اللَّه صلى الله عليه و آله و من هو جدير بأن يكون للخلافة و في هوان الدنيا. از خطبه هاى امام عليه السلام است كه در آن درباره رسول خدا صلى الله عليه و آله و كسى كه سزاوار خلافت است و همچنين از پستى دنيا سخن مى گويد. 👈 این خطبه نورانی در 3 بخش می آید : ✳️ بخش اول: برخورد با مخالفان حکومت *️⃣ رسول الله: أَمِينُ وَحْيِهِ وَ خَاتَمُ رُسُلِهِ وَ بَشِيرُ رَحْمَتِهِ وَ نَذِيرُ نِقْمَتِهِ. الجَدير بالخلافة: أَيُّهَا النَّاسُ، إِنَّ أَحَقَّ النَّاسِ بِهَذَا الْأَمْرِ، أَقْوَاهُمْ عَلَيْهِ وَ أَعْلَمُهُمْ بِأَمْرِ اللَّهِ فِيهِ، فَإِنْ شَغَبَ شَاغِبٌ اسْتُعْتِبَ، فَإِنْ أَبَى قُوتِلَ. وَ لَعَمْرِي لَئِنْ كَانَتِ الْإِمَامَةُ لَا تَنْعَقِدُ حَتَّى يَحْضُرَهَا عَامَّةُ النَّاسِ [مَا] فَمَا إِلَى ذَلِكَ سَبِيلٌ، وَ لَكِنْ أَهْلُهَا يَحْكُمُونَ عَلَى مَنْ غَابَ عَنْهَا، ثُمَّ لَيْسَ لِلشَّاهِدِ أَنْ يَرْجِعَ وَ لَا لِلْغَائِبِ أَنْ يَخْتَارَ. أَلَا وَ إِنِّي أُقَاتِلُ رَجُلَيْنِ، رَجُلًا ادَّعَى مَا لَيْسَ لَهُ، وَ آخَرَ مَنَعَ الَّذِي عَلَيْهِ. ✳️ 1. ويژگى هاى رهبر اسلامى: *️⃣ اى مردم سزاوارترين اشخاص به خلافت، آن كسى است كه در تحقّق حكومت نيرومندتر، و در آگاهى از فرمان خدا داناتر باشد، تا اگر آشوب گرى به فتنه انگيزى برخيزد، به حق باز گردانده شود، و اگر سرباز زد با او مبارزه شود. به جانم سوگند اگر شرط انتخاب رهبر، حضور تمامى مردم باشد هرگز راهى براى تحقّق آن وجود نخواهد داشت، بلكه آگاهان داراى صلاحيّت و رأى، و اهل حل و عقد (خبرگان ملّت) رهبر و خليفه را انتخاب مى كنند، كه عمل آنها نسبت به ديگر مسلمانان نافذ است، آنگاه نه حاضران بيعت كننده، حق تجديد نظر دارند و نه آنان كه در انتخابات حضور نداشتند حق انتخابى ديگر را خواهند داشت. آگاه باشيد من با دو كس پيكار مى كنم، كسى چيزى را ادّعا كند كه از آن او نباشد، و آن كس كه از اداى حق سرباز زند. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * خطبه در يك نگاه * شايسته ترين فرد براى زعامت مردم 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "هنگام خواستن " https://eitaa.com/sahife2/55026 صحیفه سجادیه ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
2 2 4 ‏ 3 شورى آب دريا ✳️ بسيارى از مردم شورى آب درياها را خوش ندارند و مى‏پندارند كه اگر آب درياها شيرين بود بهتر بود. چرا آب درياها شور است؟ با آن كه همه رودخانه‏هايى كه در روى زمين به درياها مى‏ريزند داراى آب شيرين هستند. آيا چه كسى اين نمك فراوان را در آب دريا ريخته و چرا ريخته، آيا اين نمك از كجا آمده، آيا تمام شدنى نيست؟ مقاومت آب شيرين در برابر فساد از آب شور كمتر است. اگر آب‏هاى اقيانوس‏ها شيرين مى‏بود، خطر فاسد شدن و گنديدن آنها بسيار بود. اگر آب‏هاى درياها بگندند، زنده‏اى در روى كره زمين باقى نخواهد ماند، بوى گند وتعفّن آب، موجود زنده‏اى را باقى نخواهد گذارد. آب‏هاى گنديده بهترين جا براى زند و زاى حشرات به ويژه حشره‏هاى سمّى مى‏باشد، آن وقت است كه حشرات نه نباتى را باقى خواهند گذارد نه حيوانى نه انسانى. آيا شور شدن آب درياها نشانه حكومت اراده و علم و عقل در دستگاه آفرينش نمى‏باشد. ماده فاقد علم، فاقد عقل در آغاز پيدايش جهان مى‏توانسته به اين دقت علمى پى برد كه مقاومت آب شور در برابر فساد از آب شيرين بيشتر است؟ آيا شور شدن آب‏هاى دريا كه از باران‏هاى شيرين ريشه گرفته است نشانه قدرتى‏ عظيم نمى‏باشد؟ قدرتى كه در اثر مهر براى حفاظت جان زندگان اين پديده بزرگ را به كار برده است. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 160 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "هنگام خواستن " ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2