eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 الگوی حضرت سلام الله علیها و روز و بر همه بانوان و مادران کانال مبارک باد 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🔸 این همه در اینترنت و کتاب ها می گردی دنبال این که آقا چی گفته؟ آقای چی گفته؟ این همه این در و آن در می زنی، چی شد آخر؟ 🔹 تو هنوز جواب ت را تلخ می دهی! نگاهت را کنترل نمی کنی! خانم! حجابت را حاضر نیستی کامل کنی ، می خواهی بشی سالک؟ 🔸 بنده خدا قدم اول ترک معصیت است، به اندازه خودت، نمی گویم معصوم شوی ولی تلاش کن. اخلاقیاتتان را اصلاح کنید، والدین انسان را صد فرسخ عقب می اندازد! 🔹 خود ملا از قبر بیرون بیاید و بشود مرشدت، ولی والدین باشی، یا ترک معصیت نکرده باشی، به جایی نمی رسی. 🔴 آیت الله *️⃣ اللهم «وَ لَا تَجْعَلْنِی فِی أَهْلِ الْعُقُوقِ لِلْآبَاءِ وَ الْأُمَّهَاتِ» « خداوندا مرا در زمره آنان که " پدر و مادر" شدند ؛ قرار مده.» صحیفه سجادیه @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَجَعَلُواْ لِلَّهِ مِمّا ذَرَأَ مِنَ الْحَرْثِ وَالْأَنْعَمِ نَصِيباً فَقَالُواْ هَذَا لِلَّهِ بِزَعْمِهِمْ وَهَذَا لِشُرَكَائِنَا فَمَا كَانَ لِشُرَكَائِهِمْ فَلَا يَصِلُ إِلَى اللَّهِ وَمَا كَانَ لِلَّهِ فَهُوَ يَصِلُ إِلَى‏ شُرَكَائِهِمْ سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ و (بت پرستان) از آنچه خداوند از كشت و چهارپایان آفریده است، سهمى را براى خدا قرار دادند و به پندار خودشان گفتند: این قسمت براى خداست و این قسمت براى (بت هایى كه هم) شریكان (خدایند، هم شریك اموال) ما پس آنچه سهم شركا و بت ها بود به خدا نمى رسید، ولى هرچه سهم خدا بود به شركا مى رسید، چه بد است آنچه داورى مى كنند! ✍️ آنان كه از مدار تربیت انبیا بیرون رفته و به وادى خیال مى روند، حرف ها و تصمیم هایشان نیز خیالى و بى منطق است و خود را مالك همه چیز مى دانند و تقسیم بندى مى كنند. یكبار پسران را سهم خود و دختران را سهم خدا مى دانند. «الكم الذكر و له الانثى» یكبار هم غلات و حیوانات را بین خدا و بت ها تقسیم مى كنند. مشركان مى پنداشتند سهم بت ها غیر قابل تغییر است و آن را خرج بتكده ها و خدمه آنها مى كردند، و سهم خدا را نیز به این بهانه كه خداى آسمان ها بى نیاز است، هنگام كم و كسر آمدن ها خرج بتخانه ها مى كردند. نه خرج كودكان، فقرا و مهمانان. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ فِي التَوْحيدِ وَ تَجْمَع هذِهِ الْخُطْبَة مِنْ أُصولِ الْعِلْمِ ما لا تَجْمَعُهُ خُطْبَةٌ. از خطبه هاى امام عليه السلام است كه درباره ايراد فرموده و آن قدر اصول علمى در آن گرد آمده كه درهيچ خطبه اى وجود ندارد !! 👈 این خطبه نورانی در 7 بخش می آید : ✳️ بخش هفتم: بی‌نیازی خدا از خلقت و معاد *️⃣ لَمْ يَتَكَاءَدْهُ صُنْعُ شَيْءٍ مِنْهَا إِذْ صَنَعَهُ، وَ لَمْ يَؤُدْهُ مِنْهَا خَلْقُ مَا خَلَقَهُ وَ بَرَأَهُ [بَرَأَهُ وَ خَلَقَهُ]؛ وَ لَمْ يُكَوِّنْهَا لِتَشْدِيدِ سُلْطَانٍ وَ لَا لِخَوْفٍ مِنْ زَوَالٍ وَ نُقْصَانٍ وَ لَا لِلِاسْتِعَانَةِ بِهَا عَلَى نِدٍّ مُكَاثِرٍ وَ لَا لِلِاحْتِرَازِ بِهَا مِنْ ضِدٍّ مُثَاوِرٍ وَ لَا لِلِازْدِيَادِ بِهَا فِي مُلْكِهِ وَ لَا لِمُكَاثَرَةِ شَرِيكٍ فِي شِرْكِهِ وَ لَا لِوَحْشَةٍ كَانَتْ مِنْهُ فَأَرَادَ أَنْ يَسْتَأْنِسَ إِلَيْهَا. ثُمَّ هُوَ يُفْنِيهَا بَعْدَ تَكْوِينِهَا، لَا لِسَأَمٍ دَخَلَ عَلَيْهِ فِي تَصْرِيفِهَا وَ تَدْبِيرِهَا وَ لَا لِرَاحَةٍ وَاصِلَةٍ إِلَيْهِ وَ لَا لِثِقَلِ شَيْءٍ مِنْهَا عَلَيْهِ، لَا يُمِلُّهُ طُولُ بَقَائِهَا فَيَدْعُوَهُ إِلَى سُرْعَةِ إِفْنَائِهَا، وَ لَكِنَّهُ سُبْحَانَهُ دَبَّرَهَا بِلُطْفِهِ وَ أَمْسَكَهَا بِأَمْرِهِ وَ أَتْقَنَهَا بِقُدْرَتِهِ، ثُمَّ يُعِيدُهَا بَعْدَ الْفَنَاءِ مِنْ غَيْرِ حَاجَةٍ مِنْهُ إِلَيْهَا وَ لَا اسْتِعَانَةٍ بِشَيْءٍ مِنْهَا عَلَيْهَا وَ لَا لِانْصِرَافٍ مِنْ حَالِ وَحْشَةٍ إِلَى حَالِ اسْتِئْنَاسٍ وَ لَا مِنْ حَالِ جَهْلٍ وَ عَمًى إِلَى حَالِ عِلْمٍ وَ الْتِمَاسٍ وَ لَا مِنْ فَقْرٍ وَ حَاجَةٍ إِلَى غِنًى وَ كَثْرَةٍ وَ لَا مِنْ ذُلٍّ وَ ضَعَةٍ إِلَى عِزٍّ وَ قُدْرَة. ✳️ 4. معاد و آفرينش دوباره پديده ها ( ادامه از بخش قبل ): *️⃣ آفرينش چيزى براى خدا رنج آور نبوده و در آفرينش موجودات دچار فرسودگى و ناتوانى نشده است. موجودات را براى استحكام حكومتش نيافريده، و براى ترس از كمبود و نقصان پديد نياورده است. آفرينش مخلوقات نه براى يارى خواستن در برابر همتايى بود كه ممكن است بر او غلبه يابد، و نه براى پرهيز از دشمنى بود كه به او هجوم آورد، و نه براى طولانى شدن دوران حكومت، و نه براى پيروز شدن بر شريك و همتائى مخالف، و نه براى رفع تنهايى. سپس همه موجودات را نابود مى كند، نه براى خستگى از اداره آنها، و نه براى آسايش و استراحت، و نه به خاطر رنج و سنگينى كه براى او داشتند، و نه براى طولانى شدن ملال آور زندگيشان، بلكه خداوند با لطف خود موجودات را اداره مى فرمايد، و با فرمان خود همه را بر پا مى دارد، و با قدرت خود همه را استوار مى كند. سپس بدون آن كه نيازى داشته باشد بار ديگر همه را باز مى گرداند، نه براى اينكه از آنها كمكى بگيرد، و نه براى رها شدن از تنهايى تا با آنها مأنوس شود، و نه آن كه تجربه اى به دست آورد، و نه براى آن كه از فقر و نياز به توانگرى رسد، و يا از ذلّت و خوارى به عزّت و قدرت راه يابد. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * تداوم خلقت و فنا 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ خَلَفَ غَازِياً أَوْ مُرَابِطاً فِي دَارِهِ ، أَوْ تَعَهَّدَ خَالِفِيهِ فِي غَيْبَتِهِ ، أَوْ أَعَانَهُ بِطَائِفَةٍ مِنْ مَالِهِ ، أَوْ أَمَدَّهُ بِعِتَادٍ ، أَوْ شَحَذَهُ عَلَى جِهَادٍ ، أَوْ أَتْبَعَهُ فِي وَجْهِهِ دَعْوَةً ، أَوْ رَعَى لَهُ مِنْ وَرَائِهِ حُرْمَةً ، فَآجِرْ لَهُ مِثْلَ أَجْرِهِ وَزْناً بِوَزْنٍ وَ مِثْلًا بِمِثْلٍ ، وَ عَوِّضْهُ مِنْ فِعْلِهِ عِوَضاً حَاضِراً يَتَعَجَّلُ بِهِ نَفْعَ مَا قَدَّمَ وَ سُرُورَ مَا أَتَى بِهِ ، إِلَى أَنْ يَنْتَهِيَ بِهِ الْوَقْتُ إِلَى مَا أَجْرَيْتَ لَهُ مِنْ فَضْلِكَ ، وَ أَعْدَدْتَ لَهُ مِنْ كَرَامَتِكَ . [16] ترجمه: بار خدايا و هر مسلمانى كه جنگجو يا مرزدارى را در كار خانه‏اش جانشين شود، يا در نبودنش خانواده‏ى او را نگهدارى كند، يا او را به برخى از دارائى خود كمك نمايد، يا او را به اسباب جنگ (شمشير، تير، نيزه، اسب و مانند آن) يارى كند، يا او را بر جهاد (جنگ كردن در راه خدا) وادارد، يا (اگر نتوانست اين كارها را انجام دهد) او را در راهى كه پيش گرفته به دعاء (درخواست فتح و فيروزى او از خداى تعالى) همراهى نمايد، يا در پشت سر او آبرويش را حفظ كند پس او را سنگ به سنگ و مانند به مانند برابر پاداش آن مسلمان جنگجو و مرزدار پاداش ده، و عوض كارش را در دنيا عطا فرما كه سود آنچه پيش از اين انجام داده و شادى كارى كه بجا آورده به زودى دريابد تا آنگاه كه زمان او به پايان رسيده (عمرش تمام گردد) و به آنچه براى او (در آخرت) از فضل و احسانت روان ساخته‏اى و از كرم و بخششت آماده نموده‏اى برسد صحیفه سجادیه ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
Doa27Sahifeh.mp3
35.19M
🔈 «دعای صحیفه سجادیه ، دعای امام سجاد (علیه‌السلام) برای » 👤حاج میثم 🏷 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ شهید راه قدس سردار سپهبد حاج 📣 نقش احیاگر شهید سلیمانی در احیای جبهه مقاومت در منطقه و پایان قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی 👤 🏷 🆔 @sahife2
امام سجاد(ع) برای حل بحران اخلاقی عصر خود، راه ارتباط انسان با خدا را برگزید امام سجاد(ع) در سن ۵۷ سالگی به دست حاکم مدینه به دستور خلیفه عبدالملک به شهادت رسید. عصری که امام سجاد(ع) در آن زندگی می‌کرد، عصری بود که جامعه فاقد اخلاق بود و لذا آن حضرت از باب اخلاق برای هدایت جامعه وارد شد. ولایت چهار مرتبه دارد و اولین مرتبه آن تصرف درعالم طبیعت است که خدا آن را به ولی خود که عصمت دارد وا می گذارد و معجرات انیبا(ع)، ائمه(ع) و اولیا نشئت گرفته از آن و از نوع تکوینی است. ولایت تشریعی دومین مرحله ولایت است که در آن خدا به وسلیه پیامبر(ص) تفسیر احکام را به اهل بیت(ع) واگذارده است و حدیث ثقلین به آن اشاره دارد. سومین مرتبه ولایت را مقتدا بودن در اخلاق، اسوه و روش‌ها و منش‌ها و چهارمین مرتبه ولایت در مقام حکومت و اداره کشور اسلامی است که امام سجاد(ع) از آن محروم بود، همان طور که امام حسین(ع) و امام حسن از آن محروم شدند. عمده تمرکز آن حضرت بر روی اخلاق بود، زیرا عصر او عصری آشفته بود؛ در داخل، بنی امیه، همه چیز را به نفع خودشان تفسیر و قران را به نفع خودشان مصادره کرده بودند، از طرف دیگر چون دوره کشورگشایی بود، دیگر سرزمین ها می خواستند ببینند اسلام چیست و خطر، این بود که اسلام را به وسیله ولید، منصور و عبدالملک‌ها بشناسند که در نتیجه از این در وارد و از در دیگر، خارج می شدند. لذا امام سجاد(ع) در آن بحران اخلاقی هم نسبت به مردم داخلی و هم نسبت به جوامع دیگر، وظیفه داشت، بنابراین راه ارتباط انسان با خدا برگزید که صحیفه سجادیه تابلویی از این ارتباط است و به هر دعایی که نگاه می کنیم، مملو از اخلاق است. در دعای صحیفه سجادیه ( ) در دعای برای همسایگان و دوستانشان امام(ع) عرض می‌کنند: 🔹و اجْعَلْنِى اللَّهُمَّ أَجْزِى بِالْإِحْسَانِ مُسِيئَهُمْ، وَ أُعْرِضُ بِالتَّجَاوُزِ عَنْ ظَالِمِهِمْ، وَ أَسْتَعْمِلُ حُسْنَ الظَّنِّ فِى كَافَّتِهِمْ، وَ أَتَوَلَّى بِالْبِرِّ عَامَّتَهُمْ، وَ أَغُضُّ بَصَرِى عَنْهُمْ عِفَّةً، وَ أُلِينُ جَانِبِى لَهُمْ تَوَاضُعا، وَ أَرِقُّ عَلَى أَهْلِ الْبَلاءِ مِنْهُمْ رَحْمَةً، وَ أُسِرُّ لَهُمْ بِالْغَيْبِ مَوَدَّةً، وَ أُحِبُّ بَقَاءَ النِّعْمَةِ عِنْدَهُمْ نُصْحا، وَ أُوجِبُ لَهُمْ مَا أُوجِبُ لِحَامَّتِى، وَ أَرْعَى لَهُمْ مَا أَرْعَى لِخَاصَّتِى🔹 خدایا به من توفیق بده که در برابر اسائه مؤمنین و مسلمانانی که به من بد می کنند، به ایشان خوبی کنم و نسبت به تمام مسلمانان حسن ظن داشته باشم، مگر آنان که وضعشان روشن است، یعنی جامعه اسلامی را با بنگرم و به تمام امت را نیکی کرده و با نیت خدمت و نیکی در جامعه زندگی نمایم و از لغزش ها، بدی ها و برخورد ها چشم پوشی کنم. امام سجاد(ع) درادامه می‌فرمایند: وَ أَغُضُّ بَصَرِى عَنْهُمْ عِفَّةً اگر بخواهم چنین کنم، باید داشته باشم، پس خدایا تو به من عفت بده. «راغب» در «مفردات» می گوید: «عفت» حالتی برای نفس انسانی است که به واسطه آن از هوای نفس، دوری و در اعتدال، زندگی می کند. عفت، نقطه اعتدال است که حالتی میان افراط ـ حرص و آز به دنیا ـ و تفریط ـ بی اعتنایی به دنیا ـ یعنی عفت در همه اموری است که منافع مادی و دنیوی مطرح است؛ عفت چشم، عفت دست، عفت پا و عفت اندیشه. از امیر مؤمنان علی(ع) نقل است که می فرمایند: «ورع ثمره عفاف است»، یعنی عفت است که آدم را به تقوا و ورع دعوت می کند. امیرالمؤمنین در جای دیگر می فرمایند که عاقل کسی است که وقتی می ترسد نفس اماره بر او حمله کند، آن را مهار می کند، چون نفس اماره در مواقع گوناگون، هجوم می آورد. 👤 آیت الله 🙏کانال 🆔 @sahife2
از صحیفه سجادیه - مجموعه ادعیه نقل شده از امام زین العابدین میتوان به عنوان سندی محکم نام برد که با توجه به ارزش زمان و تغییرات تاریخی، مسلمانان همواره می توانند از آن استفاده کنند. 👤 آیت الله 🙏کانال 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴بدانند که سربازانِ راه روشن شهید رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت . ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ 👤 🆔 @sahife2
🚨فليعلم الأعداء أنّ هذه الفاجعة سيعقبها ردّاً قاسياً، بإذن الله دشمنان بدانند این فاجعه پاسخ سختی را به دنبال خواهد داشت به خواست خدا ( ) 👤 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَكَذَلِكَ زَيَّنَ لِكَثِيرٍ مِنَ الْمُشْرِكِينَ قَتْلَ أَوْلَدِهِمْ شُرَكَاؤُهُمْ لِيُرْدُوهُمْ وَلِيَلْبِسُواْ عَلَيْهِمْ دِينَهُمْ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَ مَا يَفْتَرُونَ‏ و بدین سان (بت ها و خادمان بت ها كه) شریكان آنها (در اموالشان محسوب مى شدند،) كشتن فرزند را براى بسیارى از مشركان (به عنوان قربانى براى بت ها) زیبا جلوه دادند تا آنان را به هلاكت كشیده و آیین آنان را مشتبه سازند. و اگر خداوند مى خواست چنین نمى كردند (و به اجبار جلو آنان را مى گرفت)، پس آنان را با دروغ هایى كه مى بافند واگذار. ✍️ همان گونه كه تقسیم كشت و دام، میان خدا و شریكان، در نظر مشركان جلوه داشت، عشق به بت و فرزندكشى در پاى بت را هم وسوسه هاى شیطانى در نظرشان آراسته بود. مشركان : یا مى گویند: دختر ننگ است و زنده به گورش مى كنند، «أیمسكه على هون» یا مى گویند: خرجى ندارم و باید نابود شود، «خشیة املاق» یا قربانی آن را نوعى قرب به بت ها مى دانند (این آیه) كه همه ى اینها نوعى تزیین است. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ و هي في ذكر الملاحم. از خطبه هاى امام عليه السلام است كه از حوادث آينده و خبر مى دهد. 👈 این خطبه نورانی در 2 بخش می آید : ✳️ بخش اول: خبر از فتنه های آينده أَلَا فَتَوَقَّعُوا مَا يَكُونُ مِنْ إِدْبَارِ أُمُورِكُمْ وَ انْقِطَاعِ وُصَلِكُمْ وَ اسْتِعْمَالِ صِغَارِكُمْ، ذَاكَ حَيْثُ تَكُونُ ضَرْبَةُ السَّيْفِ عَلَى الْمُؤْمِنِ أَهْوَنَ مِنَ الدِّرْهَمِ مِنْ حِلِّهِ، ذَاكَ حَيْثُ يَكُونُ الْمُعْطَى أَعْظَمَ أَجْراً مِنَ الْمُعْطِي، ذَاكَ حَيْثُ تَسْكَرُونَ مِنْ غَيْرِ شَرَابٍ بَلْ مِنَ النِّعْمَةِ وَ النَّعِيمِ وَ تَحْلِفُونَ مِنْ غَيْرِ اضْطِرَارٍ وَ تَكْذِبُونَ مِنْ غَيْرِ إِحْرَاجٍ، ذَاكَ إِذَا عَضَّكُمُ الْبَلَاءُ كَمَا يَعَضُّ الْقَتَبُ غَارِبَ الْبَعِيرِ؛ مَا أَطْوَلَ هَذَا الْعَنَاءَ وَ أَبْعَدَ هَذَا الرَّجَاءَ. ✳️ 1. خبر از حوادث آينده : *️⃣ هان! پدر و مادرم فدايشان باد! همان گروهى که نامشان در آسمان معروف است و در زمين مجهول اى مردم در آينده : پشت كردن روزگار خوش، و قطع شدن پيوندها، و روى كار آمدن خردسالان را انتظار كشيد، و اين روزگارى است كه ضربات شمشير بر مؤمن آسان تر از يافتن مال حلال است، روزگارى كه پاداش گيرنده از دهنده بيشتر است. و آن روزگارى كه بى نوشيدن شراب مست مى شويد، با فراوانى نعمت ها، بدون اجبار سوگند مى خوريد، و نه از روى ناچارى دروغ مى گوييد. و آن روزگارى است كه بلاها شما را مى گزد، چونان گزيدن و زخم كردن دوش شتران از پالان. آه، آن رنج و اندوه چقدر طولانى، و اميد و گشايش چقدر دور است. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * خطبه در يك نگاه مدائنى این روایت را در كتاب خود با نام صفين آورده و در پايان آن مى گويد: مردى از اهل بصره (هنگامى كه پيش گويى هاى على عليه السلام را با آن شرح و تفصيل شنيد) به مردى از اهل كوفه كه در كنار او نشسته بود، گفت: من گواهى مى دهم كه اين مرد بر خدا و پيامبر دروغ مى بندد. مردى كه از اهل كوفه بود، به او گفت: از كجا فهميدى؟ (ولى او جوابى نداد) سپس مى افزايد: آن مرد كوفى مى گويد به خدا قسم على عليه السلام از منبر پايين نيامد مگر اين كه آن مرد بصرى فلج شد و دست و پاى او از كار افتاد. او را در محملى گذاشتند و به خانه اش بردند و در همان شب از دنيا رفت. * حوادث وحشتناکى در پيش است! علی علیه السلام در ابتدای خطبه : * « أَلَا بِأَبِي وَ أُمِّي هُمْ مِنْ عِدَّةٍ أَسْمَاؤُهُمْ فِي السَّمَاءِ مَعْرُوفَةٌ وَ فِي الْأَرْضِ مَجْهُولَةٌ. » : منظور از آن، عجل الله و ياران خاص اوست، زيرا امام بعد از اين جمله از حوادث سخت و دردناکى خبر مى دهد که انسان را به ياد علائم و ظهور حضرت (عليه السلام) مى اندازد. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2