eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/tYO2Vq 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
أتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَأَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ آیا مردم را به نیکی فرمان می دهید و خود را [در ارتباط با نیکی] فراموش می کنید؟ ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
🔴أتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَأَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ آیا مردم را به نیکی فرمان می دهید و خود را [در ارتباط با نیکی] فراموش می کنید؟ در حالی که کتاب [تورات را که با شدت به نیکی دعوتتان کرده] می خوانید. آیا [به وضع زیان بار و خطرناک خود] نمی اندیشید؟ بقره 44 🔴دانشمندان يهود، قبل از بعثت پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله، مردم را به ايمان آوردن به آن حضرت دعوت مى‌كردند و بشارت ظهور حضرت را مى‌دادند، امّا هنگام ظهور، خودشان ايمان نياوردند و حتّى بعضى از آنان به بستگان خود كه اسلام آورده بودند، توصيه مى‌كردند كه مسلمان بمانند، ولى خودشان اسلام نمى‌آوردند. در روايات آمده است: دانشمندى كه ديگران را به بهشت دعوت كند، ولى خودش اهل جهنّم باشد، بزرگترين وسخت‌ترين حسرت‌ها را خواهد داشت. حقّ تلاوت، عمل است. امام صادق عليه السلام فرمود: «كونوا دعاة النّاس باعمالكم و لاتكونوا دعاةً بالسنتكم» «3» با اعمال خودتان مردم را دعوت كنيد، نه تنها با گفتار. از حضرت على عليه السلام نقل شده است كه فرمود: سوگند كه من شما را به كارى دعوت نمى‌كنم، مگر آنكه خودم پيشگام باشم و از كارى نهى نمى‌كنم مگر آنكه خودم قبل از شما آن را ترك كرده باشم. همچنين آن حضرت فرمود: هر كس خود را امام ديگران قرار داد، ابتدا بايد به تعليم خود بپردازد. امام كاظم عليه السلام فرموده‌اند: «طوبى للعلماء بالفعل و ويل للعلماء بالقول» درود بر عالمانى كه به گفته خود عمل مى‌كنند و واى بر عالمانى كه فقط حرف مى‌زنند. 👤استاد ✳️ واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند گوییا باور نمی‌دارند روز داوری کاین همه قلب و دغل در کار داور می‌کنند یا رب این نودولتان را با خر خودشان نشان کاین همه ناز از غلام ترک و استر می‌کنند ای گدای خانقه برجه که در دیر مغان می‌دهند آبی که دل‌ها را توانگر می‌کنند حسن بی‌پایان او چندان که عاشق می‌کشد زمره دیگر به عشق از غیب سر بر می‌کنند بر در میخانه عشق ای ملک تسبیح گوی کاندر آن جا طینت آدم مخمر می‌کنند صبحدم از عرش می‌آمد خروشی عقل گفت قدسیان گویی که شعر از بر می‌کنند 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
از قانون 11 دانه ها چون در زمین پنهان شود سرّ آن سرسبزیِ بستان شود سرسبزی و شادابی و بار دادن باغ و بوستان ها از آنجا ظاهر می شود که پیش از آن دانه ها و بذرهایی در دل خاک پنهان گشته است و چون کتمان راز کرده اند، اینگونه رازشان آشکار گردیده و در چهره بستان های زیبا به مطلوب خود دست یافته اند و از آفات علنی کردن اسرار مصون مانده اند. مولانا در مثال دیگری این موضوع را روشنتر می سازد: زر و نقره گر نبودندی نهان پرورش کی یافتندی زیرکان طلا و نقره و سایر فلزات گرانقیمت چنانچه سرّ پوشی نمی کردند و در زیرزمین پنهان نمی شدند هرگز پرورش نمی یافتند و ارزش آنها آشکار نمی شد. هان و هان این راز را با کس مگو گرچه از تو شه کند بس جستجو ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " در ترس از خدا " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " در ترس از خدا " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) در ترس از خدا : 🔹لكَ - يَا إِلَهِى - وَحْدَانِيَّةُ الْعَدَدِ، وَ مَلَكَةُ الْقُدْرَةِ الصَّمَدِ، وَ فَضِيلَةُ الْحَوْلِ وَ الْقُوَّةِ، وَ دَرَجَةُ الْعُلُوِّ وَ الرِّفْعَةِ🔹 🔸يگانگى خاص تو است و قدرت و كمال مطلق از آن تو، توانايى و نيرو تو راست و بس و بلندى و رفعت شاءن توست🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) در ترس از خدا : 🔹و مَنْ سِوَاكَ مَرْحُومٌ فِى عُمُرِهِ، مَغْلُوبٌ عَلَى أَمْرِهِ، مَقْهُورٌ عَلَى شَأْنِهِ، مُخْتَلِفُ الْحَالاتِ، مُتَنَقِّلٌ فِى الصِّفَاتِ🔹 🔸ديگران تا باشند نيازمند رحمت تو باشند، ناتوان در هر كار و بيچاره در هر حال، پيوسته از حالى به حال دگردند و از صفتى به صفتى روند🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فراز پایانی دعای سیدالساجدین (ع ) در ترس از خدا: 🔹فتَعَالَيْتَ عَنِ الْأَشْبَاهِ وَ الْأَضْدَادِ، وَ تَكَبَّرْتَ عَنِ الْأَمْثَالِ وَ الْأَنْدَادِ، فَسُبْحَانَكَ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ🔹 🔸خدايا! بالاترى از آن كه تو را مانندى يا دشمنى بود و بزرگترى از آن كه همتا و همسرى داشته باشى، پاكى تو و معبودى سزاى پرستش غير تو نيست🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 برنامه ی ◀️ خوشا به حال اینان ... وَ قَالَ (علیه السلام): طُوبَى لِمَنْ ذَكَرَ الْمَعَادَ، وَ عَمِلَ لِلْحِسَابِ، وَ قَنِعَ بِالْكَفَافِ، وَ رَضِيَ عَنِ اللَّهِ. خوشا به حال كسى كه به ياد معاد باشد، براى حسابرسى قيامت كار كند، با و زندگى كند، و از خدا راضى باشد. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
◀️ خوشا به حال چنين كسان 📋 امام(علیه السلام) در این گفتار پرمعناى خود به چهار جمله اشاره مى کند و آن را مایه خوشبختى انسان مى داند که جمله سوم و چهارم آن با حکمت 43 مشترک است. در جمله اول و دوم مى فرماید: «خوشا به حال کسى که (پیوسته) به یاد معاد باشد و براى روز حساب عمل کند»; (طُوبَى لِمَنْ ذَکَرَ الْمَعَادَ، وَعَمِلَ لِلْحِسَابِ). هنگامى که واژه معاد گفته مى شود دنیایى در برابر انسان مجسم مى گردد که در آن موازین سنجش اعمال برپاست و نامه هاى اعمال به دست افراد است; گروهى (نیکوکاران) به دست راست و گروهى (بدکاران) به دست چپ; همان نامه عملى که «(لاَ یُغَادِرُ صَغِیرَةً وَلاَ کَبِیرَةً إِلاّ أَحْصَاهَا); هیچ عمل کوچک و بزرگى از صاحب آن سر نزده مگر این که در آن احصا شده است» همه از سرنوشت خود نگرانند و اضطراب بر همه حاکم است. تمام اعضاى بدن انسان در آن دادگاه بزرگ گواه بر اعمال او هستند و نیازى به گواهى فرشتگان ثبت اعمال نیست، هرچند آنها نیز گواهى مى دهند. آن کس که چنین دادگاهى را باور داشته باشد و به یاد آن بیفتد به یقین به سراغ گناه و ظلم و فساد نمى رود، زیرا چنین ایمانى انگیزه عمل است; عملى پاک و خالى از هرگونه آلودگى و اگر لغزشى از او سر زند به زودى توبه مى کند و به سراغ جبران مى رود. ممکن نیست ایمان به چیزى در دل انسان راسخ باشد و عملى هماهنگ آن انجام ندهد. در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) در کتاب شریف کافى آمده است که شخصى از او سؤال کرد «أَلاَ تُخْبِرُنِى عَنِ الاِْیمَانِ أَقَوْلٌ هُوَ وَعَمَلٌ أَمْ قَوْلٌ بِلاَ عَمَل; عرض کرد آیا به من خبر نمى دهى که ایمان اعتقاد و عمل هر دو است یا فقط اعتقاد است» امام در پاسخ فرمود: «الاِْیمَانُ عَمَلٌ کُلُّهُ وَالْقَوْلُ بَعْضُ ذَلِکَ الْعَمَلِ; تمام ایمان عمل است و ایمان بعضى از آن عمل است. (اشاره به این که رکن اصلى ایمان عمل است)». آن گاه در سومین و چهارمین جمله مى فرماید: «به مقدار کفایت قانع گردد و از خدا راضى باشد»; (وَقَنِعَ بِالْکَفَافِ، وَرَضِیَ عَنِ اللَّهِ). منظور از قانع بودن به مقدار کفایت این است که حداقل لازم زندگى را داشته باشد، زیرا بالاتر از آن خالى از مسئولیت نیست و کمتر از آن خالى از ذلت. قانع بودن به مقدار کفایت به قدرى اهمیت دارد که در حدیث معروفى از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) نقل شده که با یارانش از بیابانى مى گذشت، ساربانى در آنجا بود، حضرت براى رفع عطش یا براى نیاز به غذا مقدارى شیر از او طلب کردند (البته در برابر وجه) و او بخل ورزید و گفت: آنچه از شیر در پستان و یا در ظرف هاست همه براى صبحانه و شام قبیله است و به دیگرى نمى رسد. پیامبر در حق او دعا کرد: خداوندا مال و فرزندانش را افزایش ده. بعدا به چوپان دیگرى رسید و همین درخواست را نمود. چوپان نه تنها شیرى را که در ظرف داشت بلکه آنچه در پستان گوسفند بود را نیز دوشید و به عنوان هدیه، با احترام به نزد پیامبر آورد و به آن حضرت تقدیم کرد. پیغمبر در حق او نیز دعا کرد; ولى چنین عرضه داشت: «اللّهُمَّ ارْزُقْهُ الْکَفافِ; خداوندا به حد کفاف به او مرحمت کن» بعضى از یاران تعجب کردند که چگونه در حق آن بخیل پیغمبر اکرم دعاى فزونى مال و فرزند کرد ولى درباره این مؤمن سخاوتمند دعایى کمتر از آن فرمود. از این مطلب سؤال کردند و پیامبر در جواب فرمود: «إِنَّ مَا قَلَّ وَکَفَى خَیْرٌ مِمَّا کَثُرَ وَأَلْهَى; مقدار کم که براى زندگانى انسان کافى باشد بهتر از مقدار فراوانى است که آدمى را از خدا غافل سازد». منظور از رضایت پروردگار که در سخن پربار بالا به آن اشاره شده همان رضایت از مقدارات خداست چه مطابق میل انسان باشد و چه بر خلاف میل او همان گونه که در حدیثى از امام صادق مى خوانیم: «رَأْسُ طَاعَةِ اللَّهِ الصَّبْرُ وَالرِّضَا عَنِ اللَّهِ فِیمَا أَحَبَّ الْعَبْدُ أَوْ کَرِهَ وَلاَ یَرْضَى عَبْدٌ عَنِ اللَّهِ فِیمَا أَحَبَّ أَوْ کَرِهَ إِلاَّ کَانَ خَیْراً لَهُ فِیمَا أَحَبَّ أَوْ کَرِهَ; برترین طاعت الهى صبر و شکیبایى و رضایت و خشنودى از خداست; چه در امورى که بنده او دوست دارد یا دوست ندارد و هیچ بنده اى از مقدرات الهى در آنچه دوست دارد یا دوست ندارد راضى نمى شود مگر این که در هر دو صورت خیر اوست» 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
شرح ( اللَّهُمَّ أَنْتَ الْمَخْصُوصُ قَبْلَ _ _ _ ...).pdf
663.8K
پیش از آنکه کسی را بخوانم تو را می‌خوانم و بس، احدی در چشم انداز امید من با تو شریک نیست، و هیچ کس در دعای من با تو همراه نیست، و ندای من او و تو را با هم در برنمی گیرد. الهی، تنها توراست وحدانیت و یگانگی، و ملکه قدرت بی‌نیاز، و فضیلت حول و قوّت، و پایه والایی و رفعت، و ماسوای تو در تمام عمر خود نیازمند رحمت تو، و در کار خویش عاجز و مغلوب، و در امور خود ناتوان است، و حالاتی گوناگون، و صفات ناپایا دارد، پس تو بالاتر از آنی که همانند و ضدی برای تو باشد، و بزرگ‌تر از آن که همسان و همتا داشته باشی، پس پاک و منزّهی، معبودی جز تو نیست. 👤متن پیاده شده از بیانات آیت الله 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
Fateminia-13970204-Sahifeh96-ThaqalainSite.mp3
14.05M
🔴سه صفت مخصوص به خدا در کلام امام سجّاد علیه السّلام ◀️خدایا برای تو است. مخصوص تو است. یکی وحدانیّه العدد است که یعنی هیچ کثرتی در تو نیست، تو احدی الذّات، احدی المعنی هستی. «وَ مَلَکَهُ الْقُدْرَهِ الصَّمَدِ» و تو مالک قدرتی است که خلق به آن رجوع می‌کند. «وَ فَضِیلَهُ الْحَوْلِ وَ الْقُوَّهِ» تو دارنده‌ی فضیلت حول و قوّه هستی. «وَ دَرَجَهُ الْعُلُوِّ وَ الرِّفْعَهِ» خدایا تو صاحب درجه‌ی علوّ و رفعت هستی. این‌ها در مورد عزّ و جلال پروردگار به کار می‌رود .... 👌 بخشی از دعای 👤 آیت الله ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️هدیه یک صحیفه سجادیه ی دست نویس شده توسط شهیدی به فرزندش ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
موانع استجابت دعا-13.mp3
12.21M
۱۳ ❤️ و ذکر، یک مراسم زبانی نیست؛ بلکه یک ملاقات برای رفع دلتنگی است. اگر این اتفاق افتاد؛ دیگرفاصله‌ای میان دعا و اجابت نیست! 👤 استاد 🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙏 دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " در ترس از خدا " 👇 وَ كان مِن دعائِه عليه‏السَّلام مُتَفَزِّعاً اِلَى اللَّهِ عَزَّوجَلّ‏ His Supplication in Fleeing to God for Protection 👌متن و صوت دعا 👇 📋 https://plink.ir/fSIvQ ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵خدایا مرگ مرا نرسان!!! ✳️ وقتی امام زین‌العابدین(علیه السلام) از خدا طولانی طلب می‌کند! 👤استاد حسین 🔻 متن و صوت کامل 📜erfan.ir/s15270 کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 1 ▪️حضرت امام صادق (علیه السلام) فرموده:هرکس بوسیله خواندن ، جدم حسین (علیه السلام) را زیارت کند (چه از راه دور یا نزدیک) به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد به او می دهد. ▪️به نیابت از آقا و مولایمان امام زمان علیه السلام با هم زمزمه میکنیم : ♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ یا اَباعَبْدِاللَّهِ ..... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای هنگام پناه ترس از خداي عزيز و بزرگ عنوان دعا چنين است: و کان من دعائه عليه‏السلام متفزعا الي الله عز و جل، از دعاهاي امام (ع) هنگام ترس از خداي عزيز و بزرگ است. پيش از اين توضيح داده شد که عناوين دعاها را يا از متن دعا استخراج کرده‏اند، و يا از عبارت اول دعا. در حاليکه موضوعاتي که در دعا مطرح شده است بيش از آن است که در عنوان دعا آورده‏اند. مانند اسامي سوره‏هاي قرآن، مثلا سوره بقره که دومين سوره‏ي قرآن است به اين نام نامگذاري شده زيرا در اين سوره درباره‏ي بني‏اسرائيل و جريانات آنها و به ويژه داستان قرباني کردن يک گاو آمده است. و اين سوره به نام بقره يعني گاو ماده نامگذاري شده، در حاليکه موضوعات متنوع فراواني در اين سوره که بلندترين سوره‏ي قرآن نيز مي‏باشد وجود دارد. اين دعا را امام (ع) اينگونه آغاز مي‏فرمايند: اللهم اني اخلصت بانقطاعي اليک، و اقبلت بکلي عليک، خدايا من خود را خالص (براي اطاعتت) کردم که از همه‏ي خلق منقطع و بريده شده و تنها به درگاه حضرتت روي آوردم، و از تمام خلائق که همه (در وجود و بقاي خود) محتاج ياري و بخشش تو هستند به کلي روي گردانيدم (و با تمام وجود به تو روي آوردم). «انقطاع الي الله» اوج قله‏ي عرفان است. و امام سجاد (ع) که الگو و اسوه‏ي عرفان حقيقي است، با آموزش توحيد افعالي به ما مي‏آموزد که غير خدا هيچ کس نيست که بتواند خواسته و حاجت انسان را برآورده کند. زيرا غير از ذات مقدس الهي همه‏ي موجودات محتاج و فقير هستند و تنها خداست که بي‏نياز مطلق و غني است. امام (ع) در اين باره مي‏فرمايد: فکم قد رايت- يا الهي- من اناس طلبوا العز بغيرک فذلوا، و راموا الثروه من سواک فافتقروا، پس چه بسيار از مردم را ديدم- اي خداي من- که عزت و بزرگي را از غير تو طلبيدند و خوار و ذليل شدند، و از غير تو دارائي خواستند و بي‏چيز و فقير شدند. و در ادامه مي‏فرمايد: و حاولوا الارتفاع فاتضعوا، و قصد بلندي کردند و پست گرديدند. از پيامبر (ص) روايت شده که خداوند عزوجل فرمود: هر مخلوقي که به مخلوق پناه ببرد نه به من، وسايل آسمانها و زمين نزد او (براي او) قطع مي‏شود، پس اگر مرا بخواند اجابتش ننمايم، و اگر از من بخواهد به او ندهم. و هر مخلوقي که به من پناه برد و نه به خلق من، آسمانها و زمين، روزي او را ضمانت مي‏کنند، پس اگر از من بخواهد به او مي‏دهم، و اگر مرا بخواند اجابتش مي‏نمايم، و اگر آمرزش طلب کند او را مي‏آمرزم. سپس در فراز آخر دعا با ذکر پاره‏اي از صفات خداوند مانند: احد و صمد به توصيف ذات مقدس الهي پرداخته و درسهايي از توحيد را بيان مي‏کند. ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2