eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/pxKPaI 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم رقم مغلطه بر دفتر دانش نزنیم سر حق بر ورق شعبده ملحق نکنیم شاه اگر جرعه رندان نه به حرمت نوشد التفاتش به می صاف مروق نکنیم خوش برانیم جهان در نظر راهروان فکر اسب سیه و زین مغرق نکنیم آسمان کشتی ارباب هنر می‌شکند تکیه آن به که بر این بحر معلق نکنیم گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم ار خصم خطا گفت نگیریم بر او ور به حق گفت جدل با سخن حق نکنیم 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️مـا نـگـویـیــم بــد و مـیــل بــه نــاحــق نــکــنـیــم جـامـه‌ی کـس سـیــه و دلـق خــود ازرق نـکـنـیـم 👈 حافظ گرچه دراین غزل اخلاقیّاتِ شخصی ِ خودرا طرح نموده، لیکن به نوعی می توان این صفاتِ اخلاقی را همان خصوصیّات رندان ِ آزاد منش ووارسته درمقابله با زاهدان و عابدان ِ ریاکار دانست‌. اخلاقیّات ِ حافظ نیزهمانندِ غزلیّلت ِ او منحصربفرداست. اخلاقیّات ِ او ، جنبه‌ای از فلسفه، روانشناسی ومنطق ودرعین ِحال خارج از سنّت‌های مذهبی وقومیست. اخلاقیّاتِ حافظ را درآن روزگاران ِ سیاه، می بایست مُدرن، انسان‌گرا،و آزاداندیشانه طبقه بندی کرد. “بَـد گـفـتـن” شامل خیلی چـیـز ها می‌شود ازجمله: رنجانیدن ِ دیگران،غیبت کردن، عیب جویی ، تهمت زدن ، افـتـرا بـسـتـن” و….. میل به ناحق نکنیم: تمایلی به کارهای ناشایست، مثل ِ حق کسی را پایمال کردن وتجاوز به حقوق ِ دیگران نداریم وهرگز به انجام دادن ِ چنین کارهایی وَسوَسه نمی شویم. “جامه” : لـبـاس ، پـیـراهـن “جـامـه‌ی کسی سیـه نکنیم”: بـه کـسـی اتّـهام ناروا نزنیم. “دَلـق” : لباسی ژنده و پشمیـن ، لباسی حقیر وپَست در اینجا “دَلـق” در بـرابـر “جـامـه” آورده شده و دلیلش این است که می خواهدبگوید ما جامه ی فاخر ِ دیگران راازحسادت، پَست وبی ارزش ولباس ِ پَست ِ خودرااز خودپسندی فاخر وارزشمند نمی کنیم.دست به تقلّب نمی زنیم. “اَزرق”: آنچه در لباس ِ عرفا جلب توّجه می کند تنوّع رنگیِ آنهاست. جامه ی آنها و رنگ آن بیانگر مقام آنان بوده است. آن گونه که آورده اند رنگِ جامه ی عارفان آن دوره ها می بایست مناسب با سیرتِ آنان باشد. رنگ هایی که برای آنها ذکر شده اند عبارتند از: رنگ سفید، رنگ کبود، رنگ ازرق، رنگ سیاه، رنگ سبز، رنگ سرخ، رنگ عسلی، خود رنگ و رنگ عودی. جامه ی اَزرق؛ اَزرق را به معنای رنگِ آبی، زاغ، متمایل به سبز و زرد، کبود، نیلوفری وسُرمه ای آورده اند . کاشفی سبزواری (قرن دهم هـ.) آورده است؛ « رنگِ کبود، رنگ آسمان است و کسی را زیبـد که در حـال خـود ترّقـی کـرده باشد و روی به بـالا نهـاده و آسمـان که مـقّر ملایکـه اسـت به رنگ کبود نماید. رنگ ِاَزرق جامه ی عارفان « نشان می دهد مراد خود را ترک و از نفس ِ خود روی گردانده اند! 🔴مـعـنـی بـیـت : مـا هرگزبـه بـَد گـویـی(شامل: رنجانیدن،مسخره کردن، پشتِ سردیگران حرف زدن، اِفترا وتُهمت بستن و نـکـوهـش ِ دیـگـران نـمـی‌پـردازیـم ومیل ورَغبتی بـه انجام ِکارهای نـاشایست نداریم. بـه کسی تهمت آلـودگیِ بـه گـنـاه نمی‌زنـیـم و خـود را پاکیزه، روحـانی و مـنـزّه از گـنـاه وتافته ی جدابافته ازمردم نمی دانیم. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
«5» وَالرُّوحُ الَّذِي هُوَ عَلَى مَلَائِكَةِ الْحُجُبِ روحى است كه بر فرشتگانِ حجاب‏ ها گمارده ‏اى «6» وَالرُّوحُ الَّذِي هُوَ مِنْ أَمْرِك فَصَلِّ عَلَيْهِمْ وَعَلَى الْمَلَائِكَةِ الَّذِينَ مِنْ دُونِهِمْ: مِنْ سُكَّانِ سَمَاوَاتِك وَأَهْلِ الْأَمَانَةِ عَلَى رِسَالاتِك‏ و جانى است كه از مشرق فرمانت طلوع كرده؛ پس بر همه آنان درود فرست. و بر فرشتگانى كه از نظر مرتبه و مقام پايين‏تر از آنانند؛ فرشتگانى كه ساكنان آسمان‏هايت هستند، بر پيام‏هايت امينند. 👌بخشی از دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
قسمت اول ✳️ ملائكه حُجُب‏ صدوق در «توحيد» و در «خصال» به سندش از زيد بن وهب روايت مى‏كند كه از اميرالمؤمنين عليه السلام سؤال شد از حجب، فرمود: حجب نخست: هفت حجاب است و ضخامت هر يك پانصد سال راه و بين هر كدام نيز پانصد سال راه. و حجب دوم: هفتاد حجاب است كه ميان هر دوتاشان پانصد سال راه است، دربانان هر حجاب هفتاد هزار فرشته‏اند كه نيروى هر يك برابر نيروى ثقلين است! آن گاه سرا پرده‏هاى جلالند كه هفتاد سراپرده‏اند و در هر سراپرده هفتاد هزار فرشته است و ميان هر دو سراپرده پانصد سال راه است. سپس سراپرده عزّت است، سپس سراپرده كبريا، سپس سراپرده عظمت، و پس از آن قدس، و بعد از آن جبروت، و آن گاه فخر، و سپس نور سپيد، و سپس وحدانيت كه هفتاد هزار سال راه است، سپس حجاب اعلاست. «1» على بن ابراهيم قمى به سندش تا رسول خدا صلى الله عليه و آله روايت مى‏كند: جبريل در شب معراج به من گفت: ميان خدا و خلقش نود هزار حجاب است نزديكترين خلق به خدا منم و اسرافيل، و ميان ما و او چهار حجاب است: حجابى از نور، ديگر از ظلمت و حجابى از ابر و حجابى از آب. ابن عباس از رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل مى‏كند: شب معراج به حجب رسيد كه پانصد شماره بودند، و ميان هر دو حجاب پانصد سال راه. شيخ صدوق از امام صادق عليه السلام روايت مى‏كند: خورشيد يك هفتادم از نور كرسى است، كرسى يك هفتادم از نور عرش و عرش يك هفتادم از نور حجاب و آن يك هفتادم از نور ستر. «مصباح المتهجّد» ضمن تعقيب نماز اميرالمؤمنين عليه السلام نقل مى‏كند: وَ أَسْأَلُكَ بِنُورِ اِسْمِكَ اَلَّذِي خَلَقْتَ بِهِ نُورَ حِجَابِكَ اَلنُّورِ إِلَى قَوْلِهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ اَلزَّكِيِّ اَلطَّاهِرِ اَلْمَكْتُوبِ فِي كُنْهِ حُجُبِكَ اَلْمَخْزُونِ فِي عِلْمِ اَلْغَيْبِ عِنْدَكَ عَلَى سِدْرَةِ اَلْمُنْتَهَى وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ اَلْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ اَلسَّرَائِرِ إِلَى قَوْلِهِ بِاسْمِكَ اَلَّذِي كَتَبْتَهُ عَلَى حِجَابِ عَرْشِكَ وَ بِكُلِّ اِسْمٍ هُوَ لَكَ فِي اَللَّوْحِ اَلْمَحْفُوظِ . و از تو خواهم به نور نامت كه بدان آفريدى نور حجابت ... و از تو خواهم به نام زكىّ پاكت نوشته در كُنه حجبت، سپرده در علم غيب نزد خودت بر سدرة المنتهى، و از تو خواهم به نامت نوشته بر سرادق اسرار ... تا گويد: به نامت كه نوشتى بر حجاب عرشت، و به هر نامى كه در لوح محفوظ دارى پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: براى خداى تبارك و تعالى هفتاد هزار حجاب از نور و ظلمت است كه اگر برداشته شوند جلوه‏هاى وجه او آنچه فرود آنهاست بسوزانند. در حديث است كه جبريل گفت: براى خدا در فرود عرش هفتاد حجاب است كه اگر ما به يكى از آنها نزديك شويم، سُبُحات وجهش ما را بسوزانند. «3» مفهوم اين روايت اين است كه اگر از انوار خدا كه محجوب از بنده‏هاست چيزى پرده بردارى شود، بر هر كه افتد نابود شود، چنانكه موسى از پرتو آن بيهوش افتاد و كوهها تكّه تكّه شدند. 👈ادامه دارد ... دعای ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
قسمت 2 ✳️ ملائكه حجب در كلام مجلسى‏ محدّث خبير، علامه مجلسى در ذيل اين روايات مى‏فرمايد: «و تحقيق اين است كه اين اخبار را ظاهرى است و باطنى، و هر دو درست‏ است. ظاهرش اين است كه خداى سبحان چنانكه عرش و كرسى را با بى نيازى بدانان آفريده، در بر آنها پرده‏ها و حجاب‏ها و سرادقاتى آفريده، و از انوار غيبيّه آفريده خود، درون آنها را انباشته كه در ديد فرشته‏ها و بعضى از انبيا و در شنيد ديگران مظهر عظمت و جلال و هيبت و وسعت فيض و رحمتش باشند. و اختلاف شماره بسا كه از نظر نوع و صنف و شخص آنهاست و يا اين كه در برخى تعبيرات با هم شماره شدند و يا بعضى از آنها را نام بردند. و اما باطن آنها اين است كه البته حجبِ مانع از وصول به حق بسيارند، برخى ناشى از نقص نيرو و درك آدمى است از نظر امكان و نياز و حدوث و آنچه به دنبال آنهاست از نقص و درماندگى؛ و اينها حجب ظلمتند. و برخى ناشى از نورانيت و تجرّد و تقدّس و عظمت و جلال خداست كه حجب نورانيه‏اند، و محال است اين هر دو حجاب برداشته شوند، و اگر از ميان بروند جز ذات حق چيزى نماند. آرى، ممكن است تا اندازه‏اى اين حجب برداشته شوند و آدمى به مقام كشف و شهود قلبى برسد، به وسيله بركنارى از صفات شهوانيّه و اخلاق حيوانيّه و تخلّق به اخلاق ربانيّه از راه عبادت و رياضت و مجاهده و بررسى علوم حقّه. و در اين صورت انوار جلال الهى بر بنده مى‏تابند و تشخّص و اراده و شهوت او را مى‏سوزانند، و با ديده يقين كمال خدا و بقائش را مى‏نگرند و فنا و ذلّ خود رادر مى‏يابند، بى نيازى او و نياز خود را بنگرند، بلكه هستِ عاريه خود را در برابر وجود او نيست شمارند و توانائى ناچيز خود را در برابر قدرت كامله او هيچ. بلكه از اراده و قدرت و دانش خود كنار روند و اراده و قدرت و علم حق در آنها به كار افتد، نخواهند جز آنچه خدا خواهد. و نيروى حق را در تصرف به كار برند، مرده زنده كنند، خورشيد برگردانند، ماه را بشكافند، چنانكه اميرالمؤمنين عليه السلام فرمود: ما قَلَعْتُ بابَ خَيْبَرٍ بِقُوَّةٍ جِسْمانيَّةٍ بَلْ بقُوَّةٍ رَبّانيَّةٍ. من درِ خيبر را به نيروى جسمانى نكندم بلكه به نيروى ربّانى از جاى درآوردم. و اين معناى فناء فى اللّه و بقاء باللّه است كه قابل فهم است و منافى با اصول دين نيست. و به عبارت ديگر حجاب‏هاى نورانيّه كه مانع از وصول بنده به خدا و درك مقام ممكن از معرفت او مى‏شوند، موانعى است كه از جهت عبادات دست مى‏دهد از قبيل ريا و خودبينى و سُمعه و مراء. و حجب ظلمانيّه كليه گناهان است. و چون اين حجب برداشته شوند خدا در دل بنده تجلّى كند و محبّت جز او را تا به خودش برسد مى‏سوزاند.» «2» عالم ماده جهان تكامل است، و هر چيزى در آن به سوى كمال گرايد و نفس آدمى هم كه وابسته به بدن مادى است به سوى كمال گرايد تا به سر حدّ امكان رسد و به وجود اشرف پيوندد، و بايد منازل بسيارى به بالا رود در دو بخش: 1- منازل مادى كه چون از آنها بگذرد به مقام تجرّد رسد و از عالم طبيعت برهد. 2- مراتب عاليه بالاتر از آن، كه صعود در مراتب وجود است تا آنجا كه براى ممكن توانايى بود. و البته هر مرتبه‏اى از مراتب را مانع و حاجبى است براى رسيدن به مرتبه بالاتر، و چون از آن مرتبه بالا رود حجابى را برداشته و به وجود بالاترى رسيده كه بهاء و شرف و خرّمى دارد، و چون همه قيود عالم ماده را به كنار زند و به مقام تجرّد رسد از همه حجاب‏هاى ظلمانى گذشته و از هر گناهى پاك شده و همه اخلاق پست را كه سرآمد آنها حبّ دنياست از خود به در كرده، كه فريقين از رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل‏ كرده‏اند: حُبُّ الدُّنيا رَأْسُ كُلِّ خَطيئَةٍ. دوستى دنيا، سرآغاز و سرچشمه هر خطايى است. و اينك در برابر حجاب‏هاى نورانى قرار دارد كه مراتبِ بى‏نهايتِ وجودند و الطف وادق هستند و نياز به هوش سرشارى دارند براى گذشتن از آنها، و چه بسا كه سالك در مرتبه پايين بماند و آن را پايان سفر خود پندارد. تا خداوند، كه را شايسته داند و به عنايت خود او را از اين منازل به بالا كشاند، و اينجاست كه بايد گفت: «تا يار كه را خواهد و ميلش به كه باشد» تا نور حق در او بتابد و خدا از جلوه‏هاى بى‏نهايت خود براى او پرده‏اى بردارد و او را پايدار سازد تا اين راه دشوار را به سر برساند. دعای ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️دعای زیبایی که روزهای بعد از نماز امام علی (علیه السلام) میخواندند : «مصباح المتهجّد» ضمن تعقيب نماز اميرالمؤمنين عليه السلام نقل مى‏كند: 🙏 الْحَمْدُ لِلَّهِ خَالِقِ اَلْخَلْقِ بِغَيْرِ مَنْصَبَةٍ اَلْمَوْصُوفِ بِغَيْرِ غَايَةٍ اَلْمَعْرُوفِ بِغَيْرِ تَحْدِيدٍ- اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلْحَيِّ بِغَيْرِ شِبْهٍ وَ لاَ ضِدَّ لَهُ وَ لاَ نِدَّ لَهُ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي .... ... وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ اَلزَّكِيِّ اَلطَّاهِرِ اَلْمَكْتُوبِ فِي كُنْهِ حُجُبِكَ اَلْمَخْزُونِ فِي عِلْمِ اَلْغَيْبِ عِنْدَكَ عَلَى سِدْرَةِ اَلْمُنْتَهَى وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ اَلْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ اَلسَّرَائِرِ إِلَى قَوْلِهِ بِاسْمِكَ اَلَّذِي كَتَبْتَهُ عَلَى حِجَابِ عَرْشِكَ وَ بِكُلِّ اِسْمٍ هُوَ لَكَ فِي اَللَّوْحِ اَلْمَحْفُوظِ . و از تو خواهم به نور نامت كه بدان آفريدى نور حجابت ... و از تو خواهم به نام زكىّ پاكت نوشته در كُنه حجبت، سپرده در علم غيب نزد خودت بر سدرة المنتهى، و از تو خواهم به نامت نوشته بر سرادق اسرار ... تا گويد: به نامت كه نوشتى بر حجاب عرشت، و به هر نامى كه در لوح محفوظ دارى 👈این دعای زیبا را در لینک زیر بصورت کامل بخوانید 👇 https://b2n.ir/586903 دعای ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "در روز " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین(ع) در روز عرفه: 🔹سبْحَانَكَ لا رَادَّ لِمَشِيَّتِكَ، وَ لا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِكَ🔹 🔸منزهى تو! خواسته تو را كسى رد نكند، و سخنان تو را دگرگون نسازد🔸 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین(ع) در روز عرفه: 🔹سبْحَانَكَ بَاهِرَ الاْيَاتِ، فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ، بَارِئَ النَّسَمَاتِ🔹 🔸منزهی تو! نشانه الوهيت تو هويدا است، تويى آفريننده آسمانها، پديد آورنده جانداران🔸 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ امام سجاد عليه السلام در توصيف ذات مقدّس ربّوبى از فراز 3 تا 31 (همین بند امروز) دعای صحیفه سجادیه به بيش از يكصد عدد از و صفت خداوند متّعال اشاره مى‏نمايد. و از فراز 22 نیز به الهى پرداخته و تا پايان فراز 31 (همین بند امروز) خداوند را تسبيح مى‏گويد .. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
مختصر كلمات خداوند سُبْحَانَكَ لَا رَادَّ لِمَشِيَّتِكَ، وَ لَا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِكَ. پاك و منزّهى! براى مشيّت تو بازگرداننده‏اى، و براى كلماتت تغييردهنده‏اى نيست. «لِكَلِمَاتِك»: عبارت است از علم و حكمت و يا آنچه براى مخلوقات خود، مقدر فرموده. بعضى آن را به معنى وعده خداوند، براى اهل بهشت و اهل جهنم دانسته‏اند و برخى نيز آن را به معنى كلمات و سخنان خداوند، در كتاب‏هاى آسمانى مى‏دانند. تمامى اين معنى‏ها بر ذات خداوند، قابل صدق و انطباق مى‏باشد، و جمع تمامى آنها بر خداوند ممكن است. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
مختصر سُبْحَانَكَ بَاهِرَ الْآيَاتِ، فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ، بَارِئَ النَّسَمَاتِ. پاك و منزّهى! اى كه نشانه‏هايت آشكار است. آفريننده آسمان، پديدآورنده جان‏ها. «فَاطِر»: به معناى شكافنده است و چون خلقت و آفرينش آسمان و اجرام آسمانى ملتزم شكافتن آسمان است، «فاطر» بر آفريننده و خالق نيز اطلاق مى‏شود. «فَاطِرَ السَّمَاوَات»: به معنى آفريننده آسمان‏ها و هر آنچه در آن است مى‏باشد. چون بدون شكافتن آسمان، خلقت آن ممكن نبوده است. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️تفاوت میان و در قرآن کریم 👇 1. «فطر» به معنای «شکافتن در طول» است. این لفظ به معنای «ابداع و ایجاد اشیا توسط خداوند»، در قرآن کریم به کار رفته است. با در نظر گرفتن معناى اولى «فطر»، آفریدن از آن جهت فطر نامیده شده که خداوند موجودات را با شکافتن می‌آفریند. تخم مرغ و تخم جنبندگان دیگر شکافته شده، بچه‌هاى آنها به دنیا می‌آیند. حبوبات در زیر خاک شکافته شده و روئیده و مبدّل به ساقه‌ها، برگ‌ها و حبوبات دیگر می‌شوند 2. اصل ماده «خلق»، به معنای اندازه‌گیری مستقیم است که هم به معنای آفرینش از عدم و هم به معنای آفرینش چیزی از چیز دیگر به کار می‌رود. همچنین گفته شده؛ به معناى ایجاد چیزى است بر کیفیت مخصوص و روى حکمت و تقدیر معیّن با توجه به مطالب ذکر شده چنین به دست می‌آید که علاوه بر ایجاد تفنّن در عبارت و ایجاد بلاغت در قرآن؛ در جاهایی میان این دو واژه تفاوت وجود داشته و اراده معانی مختلف شده است. و در مواردی معنای فاطر از جهتی بر خلق صدق می کند، همان‌طور که؛ علامه مصطفوی در «التحقیق فی کلمات القرآن الکریم» می‌گوید: «فاطر» از مادّه فطر است که به معناى إحداث و به وجود آوردن حالت جدید و تحوّلى است که پس از ایجاد و تکوین صورت بگیرد. و این کیفیّت بر خلاف حالت گذشته باشد. این معنا به مفاهیم تقدیر، إحداث، خلق و تحوّل صدق می‌کند. اما از جهاتی میان خلق و فطر تفاوت وجود دارد: 1. علامه مصطفوی در این باره چنین می‌نویسد: فاطر از أسمای إلهى بوده و دلالت می‌کند بر کسى که پس از تکوین، أحوال و کیفیّاتى إحداث کند که به عنوان تربیت و ربوبیّت باشد، اما مفاهیم خالق، ایجاد، ابداع، ابداء و اختراع؛ به اصل تکوین برمی‌گردند که دارای معنای عام بوده؛ یعنی مطلق ایجاد و هستی و این مربوط به قبل از ربوبیت است 2. کلمه «فطر» به معناى ابداع و خلق و آفرینشى است که نوع مخلوق آن براى نخستین بار بوده و شبیه و نظیرى پیش از آن نداشته است 3. خلق به معنای اندازه گرفتن است که درباره خداوند عبارت است از علم او به کلیات و جزئیات است به گونه‌ای که به ذات همه موجودات و مخلوقات تعلق گرفته است. اما فطر به معنای به وجود آوردن و ابداع کردن است. نتیجه این‌که خالق بودن خداوند اشاره به صفت علم الهی دارد و فاطر بودنش اشاره به صفت قدرت الهی است البته مفسران و برخی از اهل لغت تفاوت‌های دیگری نیز بیان کرده‌اند. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فاطر.mp3
4.73M
❇️فرازی از دعای اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ يَا غَافِرُ يَا سَاتِرُ يَا قَادِرُ يَا قَاهِرُ يَا يَا كَاسِرُ يَا يَا ذَاكِرُ يَا نَاظِرُ يَا نَاصِرُ خدایا از تو مى خواهم به حق نامت اى آمرزنده اى پرده پوش اى توانا اى قاهر اى آفریننده اى شکننده اى بهم پیوند دهنده اى یادآورنده اى بیننده اى یارى دهنده بسیار زیبا ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ علامه مجلسی از صاحب کتاب درّ ثمین در تفسیر آیه شریفه: «فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِماتٍ»‏بقره، 37. ، نقل می‌کند که جناب جبرئیل( علیه السلام ) جهت پذیرش توبه حضرت آدم( علیه السلام ) دعایی به آن‌حضرت تعلیم داد: «یَا حَمِیدُ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ یَا عَالِی بِحَقِّ عَلِیٍّ یَا بِحَقِّ فَاطِمَةَ یَا مُحْسِنُ بِحَقِّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ وَ مِنْکَ‏ الْإِحْسَان‏». 👌 البته این عبارت با آنچه اکنون در بیشتر مجالس خوانده می‌شود(و در کتب روایی سندی برای آن نیافتیم)، اندک تفاوت‌هایی دارد. ✍️ بحار الانوار، ج 44، ص 245 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
1_759275151.pdf
2.93M
✳️ چراغ راه مرحوم آیت الله ره ✍در بخشی از متن وصیت نامه آمده است: «اوصیه بما اوصی به الله تعالی و انبیاؤه و اولیاؤه اوصیه بتقوی الله و التوکّل علیه و ان یعلم علماً یقینا ان لا نجاة الّا فی عبادة الله تعالی و اطاعته و ان لا سعادة الّا بالاعتصام به و بالتوسّل باولیائه»   ترجمه «او را وصیت می‌کنم به همان چیزی که خدای تعالی و پیامبران و اولیائش توصیه کرده‌اند.  او را به تقوای الهی و توکل به او توصیه می‌کنم، و نیز به اینکه یقیناً بداند که نجاتی جز با عبادت و اطاعت پروردگار میسر نیست، و اینکه سعادت، جز با چنگ زدن به او و توسل به اولیای او ممکن نیست.» ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️توصیه ی مرحوم آیت الله مصباح یزدی به یک طلبه مشهدی 👈متن 👇 «بسم الله الرحمن الرحیم بارها از مرحوم علامه رضوان الله علیه درخواست می شد و ایشان این آیه شریفه را تلاوت می کردند: «فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ وَ اشْکُرُوا لِی وَ لا تَکْفُرُونِ‌»؛ گرت هواست که معشوق نگسلد پیوند نگاه دار سر رشته تا نگه دارد .» ✍محمدتقی 🖋کانال انس با 🆔 @sahife2
آیت الله در حرم حضرت (سلام الله علیها) ✔️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹إِلَهِي مَا وَجَدْتُكَ بَخِيلًا حِينَ سَأَلْتُكَ، خداي من! هنگامي كه در پيشگاهت به گدايي برخاستم، تو را بخيل نيافتم، وَ لَا مُنْقَبِضاً حِينَ أَرَدْتُكَ، بَلْ وَجَدْتُكَ لِدُعَائِي سَامِعاً، و زماني كه آهنگ تو كردم، منقبض و گرفته ‏ات نديدم؛ بلكه تو را شنونده دعايم، وَ لِمَطَالِبِي مُعْطِياً، وَ وَجَدْتُ نُعْمَاكَ عَلَيّ سَابِغَةً فِي كُلّ شَأْنٍ مِنْ شَأْنِي و عطا كننده خواسته ‏هايم يافتم، و نعمت‏هايت را در هر حالي از حالاتم وَ كُلّ زَمَانٍ مِنْ زَمَانِي، فَأَنْتَ عِنْدِي مَحْمُودٌ، و هر زماني از زمان ‏هايم، بر خود سرشار و كامل مشاهده كردم. تو نزد من ستوده ‏اي، وَ صَنِيعُكَ لَدَيّ مَبْرُورٌ. تَحْمَدُكَ نَفْسِي وَ لِسَانِي وَ عَقْلِي، و خوبيت نزد من مورد سپاس و شكر است. جان و زبان و عقل من تو را مي ‏ستايند؛ 🔸 بخشی از دعای ✔️کانال انس با 🆔 @sahife2
1_760425342.mp3
3.26M
❇️ کسی که درعمل کوتاهی کند، به غم و غصه مبتلا میشود.... 👌 شرح 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2