خدايا ما را به راههاى رسيدن به سرايت بكشان، و ما را از نزديك ترين راههاى ورود به بارگاهت ببر، دور را بر ما نزديك كن، و دشوار و سخت را بر ما آسان گردان، و ما را به آن بندگانت كه با چالاكى به سويت مىشتابند، و همواره در رحمتت را مىكوبند ملحق نما، آنانكه در هر شب و روز تو را عبادت مىكنند، و از هيبتت در هراسند، بندگانى كه آبشخورها براى آنان زلال كردى و به خواستههايشان با كاميابى رساندى، و آنان را بر جوينده هايشان كامروا نمودى، و از روى فضلت حاجاتشان را برآوردى، و نهادشان را از محبّتت آكنده ساختى، و از زلال چشمهات سيرابشان نمودى، اينان به وسيله تو به لذّت مناجاتت دست يافتند، و از حسن عنايت تو دورترين مقاصدشان را فراچنگ آوردند
مناجات خمس عشر مناجات هشتم
يكى از راه هاى رسيدن به برخى اسرار و درك راز و رمز عبادتها، كم خورى، گرسنگى و نهايتاً روزه است.
اميرالمؤمنين عليه السلام مىفرمايد: خداى عزيز و جليل پنج چيز را در پنج چيز قرار داده است:
«العِزُّ فِى طَاعَةٍ، والذِلُّ فِى مَعصِيَةٍ، وَالحِكمَةُ فِى خُلُوِّ البَطنِ، والهَيبَةُ فِى صَلاة اللَّيلِ و الغِنى فِى القَنَاعَةِ
عزت و سرافرازى را در طاعت و فرمانبردارى و ذلت و خوارى را در سرپيچى و حكمت و درك فلسفه حقايق را در كمخورى و هيبت را در نمازشب و بىنيازى را در قناعت.
لقمان و راههاى رسيدن به حكمت
پيامبر گرامى اسلام مىفرمايد: غلام سياه، با چهره گمنام، روزى نشسته بود و حكمت الهى را براى گروهى درس مىداد كسى كه در روزگار بردگىِ لقمان، لقمان را مىشناخت، ديد جمعيتى آنجا جمع هستند. گفت: چه خبر است؟ گفتند: كسى دارد حكمت الهى مىگويد.گفت: اين برده حكمت الهى مىگويد؟!
درس كه تمام شد، گفت: «ألَسْتَ عَبْدَ آلِ فُلانِ»؟ تو برده فلان قبيله نبودى؟ «قال:بلى»بله، ما برده بوديم. با تعجب به لقمان گفت:«فَمَا بَلَغَ بِكَ ما نَرى»؟ چگونه به اين مقام رسيدهاى؟ آخر قابل باور نيست كه تو الآن در مقامى مانند مقام انبياى خدا عليهم السلام قرار گرفتهاى. گفت: شش برنامه داشتم.
اول: «صِدْقُ الحَدِيثِ»
مطلقا در عمرم اهل دروغ نبودم.
دوّم: «وَ اداءُ الأمانَةِ»
خيانت به هيچ كس و هيچ چيز نداشتم.
سوم: «تَرْكُ ما لايَعْنِينى»
براى هيچ كار بى اهميتى عمرم را خرج نكردم.
چهارم: «وَ غَضِّى بَصَرِى»
از حرام چشم پوشيدم.
پنجم: «وَ كَفّى لِسانِى»
زبانم را نگهداشتم.
ششم: «وَ عِفَّتِى فِى طُعْمَتى»
جلوى طمع و آرزوهاى بيهودهام را گرفتم؛
بعد پيغمبر صلى الله عليه و آله مىفرمايد: به اين مرد فرمود:
«فَمَنْ نَقَصَ عَنْ هذا فَهُوَ دُوْنِى»
هر كس اين شش صفت را كم دارد، مقامى ندارد و بدبخت است،
«وَ مَنْ زادَ عَلَيه فَهُوَ فَوْقِى»
هر كس كه بيشتر از من دارد، بايد رفت و دست به دامن او زد
«وَ مَنْ عَمَلَهُ»
هر كسى هم اين شش صفت را دارد
«فَهُوَ مِثْلِى»
با من مساوى است.
وَ الَّذِينَ جاهَدُوا فِينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا
«يا من هو أقرب إلىّ من حبل الوريد».
الطُّرُقُ الَى اللَّه بِعَدَدِ انْفاسِ الْخَلائِق.
«به عدد نفَسهاى آفريدگان، به سوى خدا راهها هست.»
اين جمله در كتاب شريف علم اليقين، ج 1، ص 14 و 32 آمده است.
فَأَمَّا مَنْ أَعْطى وَ اتَّقى وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنى فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْيُسْرى وَ أَمَّا مَنْ بَخِلَ وَ اسْتَغْنى وَ كَذَّبَ بِالْحُسْنى فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْعُسْرى:
پس كسى كه بخشيد و پرهيز كرد و وعده نيكو (پاداش آخرت) را راست دانست. پس زودا كه او را ميسر گردانيم براى راه آسان.
و اما كسى كه بخل ورزيد و بىنيازى نمود و آن وعده نيك را دروغ دانست پس زودا كه او را براى راه دشوار آماده سازيم.»
(ليل، 5- 10)
اساتید اخلایق گویند :
در سیر و سلوک با وجود استاد و مربى ،
راه آسان تر
و خطر كمتر
است
✳️ امام سجاد (علیه السلام) در دعای مکارم الاخلاق از #محبت الهى كه زيربناى سعادت واقعى انسانهاست سخن گفته و عرض میكند:
وَ انْهَجْ لِي
إِلَى مَحَبَّتِكَ
سَبيلًا
سَهْلَةً
بار الها!
برا ى نيل به #محبت و دوستی ات
راهى آسان
به رو ى من بگشا.
راه آسان رسيدن به محبت بارى تعالى پيروى از تعاليم قرآن شريف و اطاعت از دستورهاى شرع مقدس است.
🆔 @sahife2
🔷 ۲۳ بهمن سالروز شهادت یار صدیق حاج #قاسم_سلیمانی ، فرمانده شاخه نظامی حزب الله لبنان، شهید عماد فایز مغنیه ( #عماد_مغنیه ) با نام جهادی #حاج_رضوان گرامی باد.
♦️ #مقام_معظم_رهبری : شهید حاج عماد هم خودش را به قدر یک جوان ایرانی فرزند امام و نزدیک به امام میدانست؛ چرا؟ چون امام به او روح داده بود؛ امام او را زنده کرده بود.
♦️حاج قاسم سليمانی: عماد مغنيه شبيه ترين صفات را در صحنه جنگ به مالک اشتر داشت.
♦️ شهید #آوینی : «پیروزی انقلاب اسلامی در یکایک کشورهای جهان ضرورت تاریخی است که لاجرم پیش خواهد آمد و نهایتاً به تشکیل اتحاد جماهیر اسلامی منجر خواهد شد. امت مسلمان ایران طلایه دار نهضت اسلامی در جهان معاصر هستند. حق طلبی و صبر و استقامت صفاتی است که آنان را استحقاق موهبتی این چنین (جلوداری کاروان تاریخ) بخشیده است.»
◀️ کتاب های زندگی به همراه فیلم کامل مستند این شهید را میتوانید
👈 اینجا : ( https://eitaa.com/sahife2/50741 )
بخوانیدو ببینید.
🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مرد سایهها
شهید #عماد_مغنیه (حاج رضوان)
🆔 @sahife2
#ختم_روزانه_صحیفه_سجادیه در 70 روز
#دور_اول
#روز_50
دعای #چهل_پنج
از اول دعا
تا #دعا_چهل_پنج_14
.. فَقُلْتَ: اذْكُرُونِى أَذْكُرْكُمْ،
https://eitaa.com/sahife2/44714
https://eitaa.com/sahife2/27286
@sahife
1_1528602752.mp3
3.77M
⏺ امام خمینی ره : مناجات شعبانیه را خواندید؟
بخوانید آقا!
https://eitaa.com/sahife2/53336
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒 إنَّ مَنْ تَقِهِ يَسْلَمْ وَ مَنْ تَهْدِهِ يَعْلَمْ، وَ مَنْ تُقَرِّبْهُ إِلَيْكَ يَغْنَمْ
خدایا هر که را تو حفظ کنی سالم می ماند و هر كه را تو هدايت كنى دانا شود و هر كه را تو به خود نزديك سازى غنيمت برد
👤استاد دکتر محمدعلی #انصاری
دعای #پنجم #دعا_پنجم_8
🆔 @sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #اعراف
#اعراف_4
#اعراف_5
✳️ وَكَم مِّن قَرْيَةٍ أَهْلَكْنَهَا فَجَآءَهَا بَأْسُنَا بَيَتاً أَوْ هُمْ قَآئِلُونَ
فَمَا كَانَ دَعْوَيهُمْ إِذْ جَآءَهُم بَأْسُنَآ إِلَّآ أَن قَالُواْ إِنَّا كُنَّا ظَلِمِينَ
چه بسیار آبادى هایى كه ما اهل آنجا را (به خاطر فساد و كفرشان) نابود كردیم. پس قهر ما به هنگام شب یا روز، هنگامى كه به استراحت پرداخته بودند، به سراغشان آمد.
پس آن هنگام كه قهر ما سراغشان آمد، سخن و اعتراضى نداشتند، جز آنكه گفتند: ما قطعاً ستمكار بودیم.
✍️ «قَریة»، به معناى روستا نیست، بلكه مركز اجتماع مردم است، چه شهر، چه روستا.
«بیات»، شب هنگام و شبانه است، و «قائلون» از «قیلولة»، به معناى خواب یا استراحت نیمروز است. «#اقاله» به معناى پس گرفتن جنس فروخته شده از همین باب است، چون خریدار، از نگرانى معامله راحت مى شود.
هر ستمگرى، روزى در مواجهه با قهر خدا به اشتباه خود اعتراف مى كند، «انّا كنّا ظالمین» ولى این اعترافات ثمرى ندارد. چنانكه در آیه ى دیگر مى خوانیم: هنگامى كه عذاب ما را دیدند، گفتند: به خداى یگانه ایمان آوردیم و به آنچه شرك ورزیدیم، كافر شدیم، امّا ایمان به هنگام عذاب سودى براى آنان نداشت. «فلمّا رأوا بأسنا قالوا آمنّا باللّه و كفرنا بما كنّا مشركین فلم یك ینفعهم ایمانهم لمّا رأوا بأسنا...»
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
4-5.mp3
2.5M
#شرح_صوتی_قرائتی
سوره #اعراف
#اعراف_4
#اعراف_5
👤 استاد #قرائتی
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_192
*️⃣ و مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ تُسَمّى الْقاصِعَةُ وَ هِيَ تَتَضَمَّنُ ذَمُ إبليسَ لَعَنَهُ اللَّهُ، عَلَى اسْتِكْبارِهِ وَ تَرْكِه السُّجُودَ لِآدَمَ عليه السلام، وَ أنَّه أوّلُ مَنْ أَظْهَرَ الْعَصَبيَّةَ وَ تَبِعَ الْحَمِيَّةَ، وَ تَحْذيرُ النَاسِ مِنْ سُلُوكِ طَريقَتِهِ.
از خطبه هاى امام عليه السلام كه خطبه #قاصعه ناميده شده است. اين خطبه متضمن نكوهش #شیطان (لعنةاللّه عليه) مى باشد به جهت تكبر ورزيدن و ترك #سجده براى آدم عليه السلام و اين كه او نخستين كسى است كه #تعصب و #تكبر را ظاهر ساخت و نيز امام عليه السلام در اين خطبه مردم را از پيمودن راه و رسم #ابليس (و تعصب و تكبّر) بر حذر مى دارد.
👈 این خطبه نورانی در 18 بخش می آید :
✳️ بخش 10: تعصب بجا و نابجا
*️⃣ و لَقَدْ نَظَرْتُ فَمَا وَجَدْتُ أَحَداً مِنَ الْعَالَمِينَ يَتَعَصَّبُ لِشَيْءٍ مِنَ الْأَشْيَاءِ إِلَّا عَنْ عِلَّةٍ تَحْتَمِلُ تَمْوِيهَ الْجُهَلَاءِ أَوْ حُجَّةٍ تَلِيطُ بِعُقُولِ السُّفَهَاءِ غَيْرَكُمْ، فَإِنَّكُمْ تَتَعَصَّبُونَ لِأَمْرٍ مَا يُعْرَفُ لَهُ سَبَبٌ وَ لَا عِلَّةٌ؛ أَمَّا إِبْلِيسُ فَتَعَصَّبَ عَلَى آدَمَ لِأَصْلِهِ وَ طَعَنَ عَلَيْهِ فِي خِلْقَتِهِ، فَقَالَ أَنَا نَارِيٌّ وَ أَنْتَ طِينِيٌ.
عصبية المال:
وَ أَمَّا الْأَغْنِيَاءُ مِنْ مُتْرَفَةِ الْأُمَمِ فَتَعَصَّبُوا لِآثَارِ مَوَاقِعِ النِّعَمِ فَ «قالُوا نَحْنُ أَكْثَرُ أَمْوالًا وَ أَوْلاداً وَ ما نَحْنُ بِمُعَذَّبِينَ»؛ فَإِنْ كَانَ لَا بُدَّ مِنَ الْعَصَبِيَّةِ، فَلْيَكُنْ تَعَصُّبُكُمْ لِمَكَارِمِ الْخِصَالِ وَ مَحَامِدِ الْأَفْعَالِ وَ مَحَاسِنِ الْأُمُورِ الَّتِي تَفَاضَلَتْ فِيهَا الْمُجَدَاءُ وَ النُّجَدَاءُ مِنْ بُيُوتَاتِ الْعَرَبِ وَ يَعَاسِيبِ القَبَائِلِ، بِالْأَخْلَاقِ الرَّغِيبَةِ وَ الْأَحْلَامِ الْعَظِيمَةِ وَ الْأَخْطَارِ الْجَلِيلَةِ وَ الْآثَارِ الْمَحْمُودَةِ، فَتَعَصَّبُوا لِخِلَالِ الْحَمْدِ مِنَ الْحِفْظِ لِلْجِوَارِ وَ الْوَفَاءِ بِالذِّمَامِ وَ الطَّاعَةِ لِلْبِرِّ وَ الْمَعْصِيَةِ لِلْكِبْرِ وَ الْأَخْذِ بِالْفَضْلِ وَ الْكَفِّ عَنِ الْبَغْيِ وَ الْإِعْظَامِ لِلْقَتْلِ وَ الْإِنْصَافِ لِلْخَلْقِ وَ الْكَظْمِ لِلْغَيْظِ وَ اجْتِنَابِ الْفَسَادِ فِي الْأَرْضِ.
✳️ 12. تعصّب ورزيدن زشت و زيبا :
*️⃣ من در اعمال و رفتار جهانيان نظر دوختم، هيچ كس را نيافتم كه بدون علّت در باره چيزى تعصّب ورزد، جز با دليلى كه با آن ناآگاهان را بفريبد، و يا برهانى آورد كه در عقل سفيهان نفوذ كند، جز شما زيرا در باره چيزى تعصّب مى ورزيد كه نه علّتى دارد و نه سببى، ولى شيطان به خاطر اصل خلقت خود بر آدم عليه السّلام تعصّب ورزيد، و آفرينش او را مورد سرزنش قرار داد و گفت «مرا از آتش و تو را از گل ساخته اند»، و سرمايه داران فساد زده امّت ها، براى داشتن نعمت هاى فراوان تعصّب ورزيدند و گفتند: «ما صاحبان فرزندان و اموال فراوانيم و هرگز عذاب نخواهيم شد».
پس اگر در تعصّب ورزيدن ناچاريد، براى اخلاق پسنديده، افعال نيكو، و كارهاى خوب تعصّب داشته باشيد، همان افعال و كردارى كه انسان هاى با شخصيّت، و شجاعان خاندان عرب، و سران قبائل در آنها از يكديگر پيشى مى گرفتند، يعنى اخلاق پسنديده، بردبارى به هنگام خشم فراوان، و كردار و رفتار زيبا و درست، و خصلت هاى نيكو. پس تعصّب ورزيد در حمايت كردن از پناهندگان، و همسايگان، وفادارى به عهد و پيمان، اطاعت كردن از نيكى ها، سرپيچى از تكبّر و خود پسندى ها، تلاش در جود و بخشش، خود دارى از ستمكارى، بزرگ شمردن خونريزى، انصاف داشتن با مردم، فروخوردن خشم، پرهيز از فساد در زمين، تا رستگار شويد.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید
* #تعصب بى دليل
* جاى تعصب اينجاست!
* تعصّبهاى منفى و مثبت
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_21
#دعای_بیست_یک_صحیفه_سجادیه
دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) در هنگام هجوم اندوه و نگرانى از گناه :
https://eitaa.com/sahife2/58052
#بیست_یکم صحیفه سجادیه
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_21
#دعای_بیست_یک_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیست_یکم_7
#اعتراف_به_بیچارگی و ناتوانی در برابر خداوند 3
✳️ اگر الگوى كامل، بىنهايت و قدرت حقيقى باشد و انسان بداند كه سود و زيان، عزت و ذلت، فقر و ثروت و مرگ در زندگى در دست آن قادر مطلق است. در برابر حق مطلق، زبان تضرّع و اعتراف مىگشايد و در عمل هم به منبع قدرت و كمال نامحدود متصل مىگردد.
در باب عصمت ائمه اطهار عليهم السلام آمده است:
هرگز اظهار عجز و ناتوانى يا اعتراف به خطايى و هر آنچه نشانه تواضعى كه از معصومان عليهم السلام در قالب دعا و مناجات و اندرز به ما رسيده است، جهت آموزش و تمرين بندگى براى انسان است. پس ابراز هر گونه اندوه يا شكايت يا درد اشتياق به حق تعالى نه از روى نياز و كمبود جسمى است، بلكه وسيله راز و نياز و ارتباط با خداوند است تا پيوند بين خالق و مخلوق برقرار باشد.
آنگاه كه سيّد الساجدين علیه السلام در #مناجات خويش عرضه مىدارد:
إِلهى طالَ حُزْنى وَ رَقَّ عَظْمى وَ بَلِىَ جِسْمى وَ بَقِيَتِ الذُّنُوبُ عَلَى ظَهْرى فَإِلَيْكَ أَشْكُو سَيِّدى فَقْرى وَ فاقَتى وَ ضَعْفى وَ قِلَّةِ حِيلَتى.
خدايا! اندوهم دراز گشته و استخوانم نازك شده و بدنم پوسيده شده و گناهان بر پشتم انباشته است. پس آقايم به سوى تو از تهيدستيم و نيازم و سستيم و كمى چارهام، شكايت مىكنم.
بحار الأنوار جلد : 94 صفحه140
https://lib.eshia.ir/11008/94/140
هر چه امام معصوم خود را كوچكتر و ناتوانتر در محضر دوست ببيند، دليل بر عظمت معرفت و وسعت بيشتر دامنه علم او به صفات حضرت حق است.
زمينه ساز تربيتى اين گونه دعاها و مناجاتهاى عارفانه، به قدرى مؤثّر بوده كه حضرت سجّاد عليه السلام پس از شهادت پدر بزگوارش، چنان كوبنده و پرصلابت؛ دستگاه پليد اموى را متزلزل نمود و حكومت آنان را برچيد.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج9، ص: 91
ادامه دارد ...
#بیست_یکم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_21
#دعای_بیست_یک_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیست_یکم_7
#اعتراف_به_بیچارگی و ناتوانی در برابر خداوند 4
سرنگونى دشمن در تحمل رنج و اندوه
✳️ زمينه ساز تربيتى دعا ها و مناجات هاى عارفانه، به قدرى مؤثّر بوده كه حضرت سجّاد عليه السلام پس از شهادت پدر بزگوارش، چنان كوبنده و پرصلابت؛ دستگاه پليد اموى را متزلزل نمود و حكومت آنان را برچيد.
يك نمونه از #كرامت هاى حضرت سجّاد عليه السلام كه دشمنان را سركوب مىنمود اينكه :
«ابن شهاب زُهْرى مىگويد: روزى كه امام سجّاد عليه السلام را به فرمان عبدالملك بن مروان در غلّ و زنجير كرده بودند و با گروهى از مأموران به عنوان تبعيد به طرف شام حركت مىدادند، من از مأموران حكومتى براى خداحافظى با امام سجّاد عليه السلام اجازه ملاقات گرفتم. چون به خدمت حضرت شرفياب شدم و آن حضرت را ديدم كه پاهايش در بند و دستانش در غل و زنجير است به گريه افتادم و گفتم: اى كاش! غل و زنجير به گردن من بود و شما آزاد و سالم و آسوده مىبوديد.
امام عليه السلام فرمود:
اى زُهرى! نگران مباش، اگر بخواهم، اين رنج ها از من برداشته مىشود، ولى آن را از اين جهت كه مرا به ياد عذاب الهى در قيامت مىاندازد دوست دارم و شما نيز هر گاه چنين احوالى را ديديد، عذاب خدا را به خاطر آوريد و از آن انديشه نماييد.
آنگاه فرمود: اين وضع تا مسافت دو منزلى مدينه بيشتر ادامه نخواهد يافت.
زهرى مىگويد: من با امام عليه السلام خداحافظى كردم، پس از چهار روز ديدم كه مأموران حكومتى و گماشتگان آن حضرت سراسيمه و مضطربانه به مدينه بازگشته و در جستجوى امام عليه السلام هستند.
چون علت را پرسيدم گفتند: هنگامى كه به دو منزلى مدينه رسيديم شب فرا رسيد. ما آن حضرت را در حالى كه در غل و زنجير بسته بوديم در خيمه اى جا داديم. صبح كه فرا رسيد و داخل آن خيمه شديم اثرى از حضرت نديديم و باكمال تعجّب غل و زنجير را بر زمين افتاده ديديم و تا اين لحظه آن حضرت را نيافتهايم.
زهرى مىگويد: پس از آن حادثه حيرتانگيز به شام رفتم و عبدالملك مروان را ديدم و او از من، احوال و قضايا را پرسيد و من آنچه را ديده و شنيده بودم، نقل كردم، عبدالملك ديوانه وار گفت:
به خدا سوگند! در همان روزى كه نگهبانان به دنبال ابوالحسن مىگشتند، آن حضرت نزد من آمد و فرمود: چرا با من چنين مىكنى؟
مرا با تو و تو را با من چه كار است؟ گفتم: دوست دارم نزد من باشيد.
حضرت فرمود: ولى من دوست ندارم كه نزد تو باشم. اين را فرمود و بيرون رفت، ولى به خدا سوگند چنان هيبتى از او به من رسيد كه لباسم را آلوده كردم.»
اين قبيل حكايات؛ نشانگر احاطه فيضى و قهرى بر امور تكوينى بشر است، ولى از آن جا كه حكومت و مصلحت خداوند بر آن است كه ولايت حق بر نظام طبيعت آفرينش، همراه با آزمايش و عبرت و مدارا باشد؛ پس از انتقام و كيفر و نابودى مطلق موجودات، چشم پوشى مىشود.
#امام_سجاد_شناسی
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج9، ص: 92
ادامه دارد ...
#بیست_یکم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2