eitaa logo
صحیفه انقلاب
357 دنبال‌کننده
297 عکس
118 ویدیو
43 فایل
بیانات امام و امین امام را به عنوان صحیفه انقلاب و خط مشی آینده آن مرور میکنیم؛ به امید تپیدن قلب نسل جدید برای این دو ابر مرد.. ارتباط با ادمین: @entezarsajjad
مشاهده در ایتا
دانلود
💢بخشی از سخنرانی آیت الله خامنه ای در اولین کنگره بین المللی نهج البلاغه 🔰 مسأله‏‌ى سوم و عنوان سوم است، منشاء حكومت از نظر نهج‏‌البلاغه چيست؟ آيا يك امر طبيعى است؟ نژاد، دوده و نسب، زور و اقتدار، اقتدار طبيعى و اقتدار مكتسب؛ يا نه، منشاء حكومت و چيزى كه به حكومت يك انسان يا يك جمع مشروعيت ميبخشد يك امر الهى است، يا يك امر مردمى است، يا چيزى و چيزى . 🔰مسأله‏‌ى چهارمى كه در مطالعه‏‌ى اين بحث در نهج‏‌البلاغه براى انسان مطرح ميشود اين مسأله است كه آيا حكومت كردن يك است يا يك ؟ حاكم حق حكومت دارد يا موظف است كه حكومت كند؟ و كدام انسانى است كه مي‌تواند يا مي‌بايد حكومت كند؟ در اين‏جا هم نهج‏‌البلاغه بيان خاص خود را دارد و از نظر نهج‏‌البلاغه حكومت هم حق است و هم وظيفه است. براى آن كسى كه با شرائط و معيارها و ملاك‌هاى حكومت آميخته است و از آن برخوردار است در شرائطى وظيفه است كه حكومت را قبول كند، نمي‌تواند اين بار را از دوش بر زمين بگذارد. @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
💢بخشی از سخنرانی آیت الله خامنه ای در اولین کنگره بین المللی نهج البلاغه 🔰 مسأله‏‌ى سوم و عنوان سوم
✴️ از نظر على عليه‏‌السلام منشاء اصلى حكومت يك سلسله ارزش‌هاى است؛ آن كسى ميتواند بر مردم حكومت كند و ولايت امر مردم را به عهده بگيرد كه از يك خصوصياتى برخوردار باشد. ✴️نگاه كنيد به نامه‏‌هاى فراوان على عليه‏‌السلام به معاويه و به طلحه و زبير و به عاملان خود و به مردم كوفه و به مردم مصر، نامه‏‌هاى فراوانى كه اگر يكى‏‌اش را هم بخواهيم اينجا بخوانيم وقت زيادى را خواهد گرفت. ✴️ او حكومت را و ولايت امر مردم را ناشى از يك ارزش معنوى ميداند، اما فقط اين ارزش معنوى هم نيست براى اين‏كه انسان و حاكم و والى باشد، بلكه هم در اينجا سهمى دارند و آن است. ✴️ اميرالمؤمنين در هر دو بخش تصريحاتى دارد كه متأسفانه نميخواهم وقت را حالا به اين بگذرانم. آنچه درباره‏‌ى اهل‏بيت آمده آن را هم اضافه كنيد به نامه‏‌هاى امام به رقباى حكومتش در آن زمان كه اشاره كردم، در كنار اين، آن بياناتى كه درباره‏‌ى اهل‏‌بيت وارد شده همچنين ميتواند آن ارزش‌هاى معنوى كه ملاك حكومت هست اينها را بيان كند و مشخص كند. ✴️ اما فقط اين نيست، بلكه بيعت هم شرط است. «انه بايعنى القوم الذين بايعوا ابابكر و عمر و عثمان على ما بايعوهم عليهم فلم يكن للشاهد عن يختار و لا للغائب عن يرد و انما الشورى للمهاجرين و الانصار فان اجتمعوا على رجلٍ و سموه اماماً كان ذلك لله رضى» ✴️ اگر مهاجر و انصار جمع بشوند و كسى را پيشواى خود بدانند و به امامت او گردن بنهند بر اين است. كننده‏‌ى حق خلافت است؛ آن ارزش‌ها آن وقتى ميتواند و كسى را به مقام ولايت امر برساند كه مردم هم او را بپذيرند و قبول كنند، كه اين مسأله در باب نقش مردم در حكومت باز مورد توجه قرار ميگيرد. 📚 29/ 02/ 1360 / بيانات در اولين كنگره‏‌ى بين‏‌المللى نهج‏‌البلاغه‏ @sahifeh_entezar
🔰حکومت اسلامی؛ حکومت ظالمانه؛ فرصت بخشی برای اندیشیدن 💢اساس جامعه‏ اسلامى هم بر اين است كه به مردم فرصت داده بشود. يعنى آنچه گفتنى است به مردم گفته شود تا مردم بتوانند در سايه‏‌ی كه پيدا ميكنند بنشينند با خود كنند و را از تشخيص بدهند. 💢اساس حكومت هاى ظالمانه در طول تاريخ بشر و همچنين امروز در دنيا بر اين بوده كه وسيله‏‌ى تشخيص حق و باطل يعنى فكر كردن و انديشيدن را از مردم بگيرند. @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
🔰حکومت اسلامی؛ حکومت ظالمانه؛ فرصت بخشی برای اندیشیدن 💢اساس جامعه‏ اسلامى هم بر اين است كه به مردم
📒 خداى متعال به انسان قدرت تشخيص داده است؛ «تَبارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ» تا آن جايى كه «الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا» خدا آفرينش را براى اين قرار داد كه ببيند چه كسى عمل بهترى دارد. در روايت ميفرمايد: «ليبلوكم ايكم أشد عقلًا» براى اين بود كه ببيند چه كسى از نيروى تعلق و تدبر بيشتر استفاده ميكند. 📒 اين قدرت تشخيصى كه خدا به انسان داده است براى شناختن راه خطا و صواب كافى است؛ هيچكس نيست كه بشنود و بيانديشد مگر آن‏كه مي‌تواند راه خطا را از راه صواب تشخيص بدهد. اساس جامعه‏‌ى اسلامى هم بر اين است كه به مردم فرصت داده بشود. يعنى آنچه گفتنى است به مردم گفته شود تا مردم بتوانند در سايه‏‌ى كه پيدا ميكنند بنشينند با خود كنند و را از تشخيص بدهند. 📒 لذا اساس حكومت‌هاى ظالمانه در طول تاريخ بشر و همچنين امروز در دنيا بر اين بوده كه وسيله‏‌ى تشخيص حق و باطل يعنى فكر كردن و انديشيدن را از مردم بگيرند. ما، يعنى ملت مسلمان ايران امروز بيش از هميشه محتاج تعقل و تدبريم. يك وظيفه دستگاه‏‌هاى اداره‏‌كننده دارند و آن و هدايت مردم است. يك وظيفه مردم دارند و آن ارشادها و هدايت‌ها و درباره‏‌ى آنهاست. 📒 دشمن كه ميخواهد مردم نفهمند به هر دو ضربه ميزند. اولًا سعى ميكند صداى هدايت‏‌كننده‏‌ها را در ميان جهانى گم كند، نگذارد فرياد رساى هاديان امت به گوش مردم برسد. ثانياً سعى ميكنند مردم را از شنيدن باز بدارند، يعنى گوينده‏‌ها را ميكنند، تبليغات را وانمود مي‌كنند، براى اين‏كه مردم از آنچه هاديان و مناديان حق بيان ميكنند سلب شود و مردم باور خود را به گفته‏‌ى از دست بدهند. 📒 اين كار در همه‏‌ى تاريخ انجام گرفته، امروز هم در ايران و در جو انقلابى جامعه‏‌ى ما، همچنين در سطح جهان انجام مي‌گيرد. من با طرح اين مسأله اولًا يكى از را اعلام ميكنم تا همه‏‌ى شما مردم براى امروز و براى هميشه بدانيد كه آن حكومتى است كه مردم را به فكر كردن دعوت مي‌كند، و هدايت ذهن مردم را به عهده مي‌گيرد. مردم را سرگرم هواها و هوس‌ها و سخنان بى‏‌ارتباط به سياست و زندگى مشغول نمي‌كند، سرگرم نمي‌كند؛ ثانياً در ‏_اسلامى مردم در مقابل كسانى قرار مي‌گيرند كه آنها ميخواهند مردم نشنوند صداى هادى‏‌ها و منادى‏‌ها را. 📒 امروز در جو ايران اين اصل اساسى نظام اسلامى به‏ شدت از سوى دشمنان مورد تهديد قرار مي‌گيرد. دشمن با يك انقلاب عظيم مردمى و ضد شرق و غرب روبه‏‌رو شده. اين انقلاب را چگونه خنثى كند و از بين ببرد؟ انقلاب ما بر روى دوش مردم قرار دارد، چگونه مردم را از اين انقلاب دلسرد بكند؟ براى اين‏كه مردم از محور انقلاب دور بشوند خيلى راه‏‌ها را دشمن تا كنون پيموده است. امروز شيوه‏‌ى دشمن اين است كه نگذارد مردم درباره‏‌ى حوادثى كه در ايران و نسبت به اسلام در حال انجام شدن است فكر كنند. 📒 شما در اين هفته‏ اى كه گذشت و به‏ طور كلى در اين ماه‏‌هاى اخير حوادث عظيم و مهمى را گذرانيده‏‌ايد. اين حوادث هر كدامى در طول تاريخ اگر يكى از اين حوادث در تاريخ ملتى واقع بشود به عنوان يك نقطه‏ ى برجسته خواهد ماند. شما در طول چند ماه متعددى از اين حوادث را گذرانيده‏‌ايد و در تمام اين حوادث هم بوده‏ايد؛ اين براى دشمن غير قابل تحمل است. براى اين‏كه اين پيروزى و موفقيت براى جامعه‏‌ى ما نماند دشمن سعى ميكند جامعه‏‌ى ما را از راه جلو گرفتن از نيروى فكر و انديشه‏‌ى آنها به بكشاند. 📒 ما از مردم ميخواهيم بشنوند و فكر كنند، اين چيزى است كه اسلام از مردم ميخواهد. دشمن از مردم ميخواهد كه به سخن افراد دلسوز و هدايت‏‌كننده گوش ندهند و درباره‏‌ى آن فكر نكنند. چطور دشمن اين كار را انجام ميدهد؟ از راه ايجاد غوغا اين كار را انجام ميدهد. دشمن ميخواهد با ايجاد جو غوغا و تشنج حالت تعقل را از مردم بگيرد. 📚 05/ 04/ 1360 / بيانات در خطبه‏‌هاى نماز جمعه تهران‏ @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
#دعای_سحر 🔹 دعاهايي كه از خزائن وحي و شريعت و حاملان علم و حكمت به ما رسيده از بزرگ‏ترين نعمت‏ هاي
💠 و اما ما اختصت به هذه الفقرة- فالبهاء هو الحسن، و الحسن هو الوجود. فكل خير و و حسن و سناء فهو من بركات الوجود و اظلاله، حتى قالوا: مسألة أنّ الوجود خير و بهاء بديهية . فالوجود كله حُسن و بهاء و نور و ضياء. و كلما كان الوجود كان البهاء اتم و . 💠 فالهيولى لخسة وجودها و فعليتها دار الوحشة و الظلمة، و مركز و منبع الدناءة، و يدور عليها رحى و الكدورة. (و مع ذلك فهي الشجرة الانسانية و بذور الحقائق الوجودية و بروز الانوار الطاهرة؛ و لولاها لما موجود في الكمال و لما حصل لأحد في الحق ذي الجلال. فهي مع كمال خستها تمام الحقائق و ابواب الرحمة. فاعرف ذلك و اجعله مقياساً لفهم سائر مراتب الوجود التي هي بمرتبة عليا و محل أسنى؛ و آمن بما صح عن اولياء الحكمة ان الوجود خير و بهاء) 💠 فهي لنقصان وجودها و ضعف نوريتها، كالمرأة الذميمة المشفقة من استعلان قبحها؛ كما قال الشيخ: «و الدنيا لوقوعها في نعال‏ الوجود و اخيرة تنزلاته يدعى بأسفل السافلين.» و ان كانت بنظر اهلها بهية حسناء لذيذة، لأن كل حزب بما لديهم . فإذا ظهر سلطان الآخرة، و انكشف بارتفاع الحجاب عن بصيرة القلب، و تنبهت الاعين من نوم ، و بعثت الانفس من مراقد عرفت حالها و مرجعها و مآلها، و انكشفت ذميمتها و قباحتها و ظلمتها و وحشتها. 💠 روي عن النبي، صلّى اللَّه عليه و آله: «يُحشَر بعضُ الناس على صُوَر تحسن عندها القِرَدَةُ و الخنازير» و هذا و الخير البهيمي و السبعي، ايضاً من بركات الوجود و خيراته و نوره و بهائه. 💠 و كلما خلص الوجود من شوب الاعدام و الفقدانات، و اختلاط و يصير بمقدار خلوصه بهياً حسناً. فعالم المثال ابهى من ظلمات الطبيعة. و عالم الروحانيات و المقربين من المجردات ابهى منهما. و العالم الربوبي ابهى من الكل، لخلوصه من شوب النقص، و تقدسه عن اختلاط الاعدام، و تنزهه عن الماهية و لواحقها؛ بل لا بهاء إلا منه، و لا حسن و لا ضياء الا لديه، و هو كل البهاء و كله البهاء. 📚شرح دعاء السحر، متن، ص: 20 @sahifeh_entezar
17.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ببینید 💢 این ترس ها انسان را هم مختل می کند. 💢 یکی از چیزهایی که گوناگون امام رو ارزانی آن بزرگوار داشت او بود 💢 از جمله تاثیرات توحید در زبان یک موحد این است که ریشه ترس را در او می‌خشکاند @sahifeh_entezar
♨️اگر راجع به ، افراد يا مسائلى كه ارتباط به اشخاص و افراد پيدا ميكند، چيزى شنيديد كه باز هم براى شما محقّق و نيست، اين را دهن به دهن نگردانيد. چون ميشود و از قول پيغمبر اكرم صلى‏‌اللّه‏‌عليه‏‌واله، نقل شده است كه فرموده‏‌اند: «كَفَى المرءُ كِذْباً أنْ يحدثَ بِكُلّ ما يسْمَعُ» براى دروغ‏گو بودن يك آدم همين كافى است كه هر چه ميشنود، نقل كند. ♨️فرض بفرمائيد كه يك مرد سالم نجيبى كاسب سر اين محل است. يك نفر مى‏‌آيد ميگويد آقا خبر دارى چى شد؟ ميگويد، ها چى شده؟ ميگويد آره، جوادآقا مثلًا شكر قاچاق ميفروشد. خب شما ميگوئيد نه بابا، او هم ميگويد نخير اين‏جورى است. شما ميگوئيد نه. آخر هم باور نميكنيد. بعد از او كه جدا شديد، ميرسى به رفيقت، ميگوئى آره فلانى آمده بود ميگفت جوادآقا شكر قاچاق ميفروشد. به دومى ميرسى، ميگوئى شنيدم جوادآقا شكر قاچاق [ميفروشد]. دست سوم و چهارم و پنجم كه رسيد، مسلّم ميشود كه جوادآقا شكر قاچاق ميفروشد. يعنى شما به دست خودتان، بدون سوء نيت، بدون دشمنى با جوادآقا يك جرمى را بار گردن يك كرديد. ♨️ شايعه را درست ميكند، افراد و بى‏ توجه آن را اين‏جا آن‏جا منتقل ميكنند. مثل بلاتشبيه مگس كه ميكروب را از جايى به جاى ديگرى منتقل ميكند. گناه آن مگس از گناه آن ميكروب مختصرى كم‏تر است؛ خيلى كمتر نيست‏ 📚06/ 04/ 1360/ بيانات در جلسه پرسش و پاسخ در مسجد ابوذر تهران‏ @sahifeh_entezar
☀️ ذکر امام سجاد علیه السلام در شب بیست و هفتم ماه رمضان 🔰 قال: سمعت أَبي عليّ بن الحسين عليه السلام ليلة سبع و عشرين من شهر رمضان، يقول من أَوّل اللّيل إِلى آخره: 🕌 «اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي التَّجافِي عَنْ دارِ الْغُرُورِ، وَ الإِنابَةَ إِلىٰ دارِ الْخُلُودِ وَ الاسْتِعْدادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ» 📕 الإقبال بالأعمال الحسنة، ج‌1، ص: 403‌. 📣 شرح امام خمینی بر این دعای امام سجاد علیه السلام: ⭕️ از پيغمبر گرفته تا امام عصر- سلام اللَّه عليه- همه از گناه مى‏ترسيدند. گناه آنها غير اينى است كه من و شما داريم. آنها يك عظمتى را ادراك مى‏كردند كه توجه به كثرت، از گناهان كبيره است پيش آنها. حضرت سجاد در يك شبش- به حسب آن چيزى كه وارد شده- تا صبح [گفت:] «اللَّهُمَّ ارْزُقْنى التَّجافِىَ عَنْ دارِ الغُرُورِ وَ الْانابَةَ الى‏ دارِ السُّرُورِ و الْاسْتِعدادَ لِلْمَوتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْت». مسأله، مسئله بزرگى است. آنها در مقابل عظمت خدا، وقتى كه خودشان را حساب مى‏كنند، و مى‏بينند كه هيچ نيستند و هيچ ندارند. واقع مطلب همين است: جز او كسى نيست و چيزى نيست، وقتى كه توجه بكنند به عالم كثرت، و لو به امر خدا. اين است كه نسبت مى‏دهند به رسول خدا كه فرمود: لَيُغانُ عَلى‏ قَلْبى‏ فَإنّى‏ لَأَسْتَغْفِرُ اللَّهَ فى‏ كُلِّ يومٍ سَبْعيِنَ مَرَّة. «2» او غير از اين مسائلى بوده است كه پيش ماهاست. آنها در ضيافت بوده‏اند، در ما فوق ضيافت هم بوده‏اند. در ضيافت بوده‏اند و از اينكه حضور در مقابل حق تعالى دارند و مع ذلك، دارند، مردم را دعوت مى‏كنند. از همين، كدورت حاصل مى‏شده. توجه به مظاهر الهى، از غيب متوجه شدن به شهادت به مظاهر الهى، و لو همه‏اش الهى است، براى آنها همه الهى است، لكن مع ذلك، از آن جايى كه، از آن غيبى كه آنها مى‏خواهند كه «كمالِ انقطاع إليك» است، وقتى كه توجه مى‏كنند به مظاهر، اين گناه بزرگ است. اين گناه نابخشودنى است، اين دار غرور است پيش سجاد. توجه به ملكوت دار غرور است. توجه به ما فوق ملكوت هم دار غرور است. توجه به حق تعالى طورى كه ديگر ضيافتى در كار نباشد كه مخصوص كُمَّل اوليا است، آنجا ديگر ضيافت اللَّه نيست در كار. 📕 صحيفه امام، ج‏20، ص: 269 @ofoqemobin
♨️من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند. ♨️من از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. 🔸امام خمینی (ره)؛ 16 مرداد 1358 🔸جلد ۹ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۲۶۷ @sahifeh_entezar
امروز همه‏‌ى دنياى اسلام بايد قضيه‏‌ى فلسطين را قضيه‏‌ى خود بداند؛ اين، كليد رمزآلودى است كه درهاى را به روى امت اسلامى مى‏‌گشايد. 🔸25/ 01/ 1385 / بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در سومين كنفرانس بين‏‌المللى قدس و حمايت از حقوق مردم فلسطين‏ @sahifeh_entezar
♨️راهى را كه امام (ره) دنبال مى‏‌كرد و كار سنگينى كه او انجام مى‏‌داد، فقط با عقل و درايت و قوّت بدنى و نيروى سياسى پيش نمى‏‌رفت؛ او از خلوص و و رابطه‏‌ى با خدا نيز برخوردار بود، تا توانست اين موفقيت‌ها را به دست آورد. @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
♨️راهى را كه امام (ره) دنبال مى‏‌كرد و كار سنگينى كه او انجام مى‏‌داد، فقط با عقل و درايت و قوّت بدن
💠 راهى را كه امام (ره) دنبال مى‏‌كرد و كار سنگينى كه او انجام مى‏‌داد، فقط با عقل و درايت و قوّت بدنى و نيروى سياسى پيش نمى‏‌رفت؛ او از خلوص و صفاى باطنى و رابطه‏‌ى با خدا نيز برخوردار بود، تا توانست اين موفقيت‌ها را به دست آورد. هرچند خصوصيات بشرى امام، در مرتبه‏‌يى بالاتر از افراد معمولى بود، ولى كسى خيال نكند كه اين انقلاب، صرفاً با حكمت و قوّت عقلانى و خصوصيات معمولى و بشرى امام به پيروزى رسيد و ادامه يافت. 💠ويژگي‌هاى او، كمتر در افراد عادى پيدا مى‏‌شود. اگر يكى از آن خصوصيات در فردى مشاهده شود، او انسان بزرگى به شمار مى‏‌رود؛ چه رسد به آنكه همه‏‌ى ويژگي‌هاى ممتاز را يكجا در خود جمع كرده باشد. امام (ره) انسانى بسيار عاقل، دورانديش، حكيم، آدم‏‌شناس، تيزبين، حليم، متين و آينده‏‌نگر بود؛ كه هركدام از اين صفات، كافى بود كه شخصى را در مرتبه‏‌يى والا جاى دهد و احترام همگان را جلب كند. 💠 متانت و بردبارى و حلم امام به‏ گونه‏‌اى بود كه اگر صد نفر در مجلسى سخنانى مى‏‌گفتند كه او آن‏ها را قبول نداشت، تا لازم نمى‏‌دانست، حرفى نمى‏‌زد و سكوت مى‏‌كرد؛ در صورتى كه اگر در حضور آدم‏‌هاى معمولى كلمه‏‌يى گفته شود كه برخلاف عقيده‏‌ى آن‏ها باشد، طوفانى در روحشان به وجود مى‏‌آيد كه سريعاً پاسخ بدهند. 💠همه‏‌ى شما ديديد كه در پايان وصيت‏‌نامه‏‌ى ايشان، به مواردى اشاره شده بود كه امام قبلًا نسبت به طرح آن‏ها سكوت كرده بودند. در زمان بنى‏‌صدر كه من خدمت امام (ره) رسيده بودم، ايشان مى‏‌گفتند: حرف‌هايى كه او از قول من مى‏‌گويد، همه‏‌اش خلاف واقع است و حقيقت ندارد. بنابراين، هر حرفى كه زده مى‏شد، فوراً او را نمى‏‌آشفت و تحريك نمى‏‌كرد و در صدد پاسخ سريع برنمى‏‌آمد. اين متانت، بردبارى، حلم، تسلط بر نفس و سعه‏‌ى صدر، در هركس كه باشد، از او يك انسان بزرگ خواهد ساخت. 💠درعين‏ حال اگر امام (ره) آن عوامل اصلى معنويت، ارتباط با خدا، كار براى رضاى او، تقوا و انجام تكليف را نمى‏‌داشت، نه انقلاب به پيروزى مى‏‌رسيد، نه شما مردم اين‏گونه عاشقش مى‏‌شديد، نه مى‏‌توانست اين طوفان را در دنيا به وجود آورد، و نه قادر بود در مقابل تهديد و ارعاب دشمن، مثل كوه بايستد. 💠بارها ايشان مى‏‌فرمود كه ما كار را براى رسيدن به نمى‏‌كنيم؛ بلكه مأمور به انجام هستيم. اگر فرض كنيم بعد از برگشتن امام (ره) از پاريس، آنچه كه تاكنون پيش آمد، اتفاق نمى‏افتاد، بلكه برعكس، مردم را مى‏‌كشتند، اطرافيان امام را اعدام مى‏‌كردند و خود امام را نيز مثل گذشته تبعيد مى‏‌كردند، در آن صورت بازهم امام (ره) احساس شكست نمى‏‌كرد و اعتقاد داشت كه پيروز شده است. آن‏‌كس كه براى انجام تكليف كار مى‏‌كند، پيروزيش به اين نيست كه به مقصود خود دست پيدا كند؛ بلكه زمانى احساس پيروزى مى‏كند كه موفق شود به تكليفش عمل كند. 🔘به راه باديه رفتن به از نشستن باطل‏ / كه گر مراد نجويم به قدر وسع بكوشم‏ 🔸18/ 03/ 1368 / سخنرانى در مراسم بيعت فرماندهان و اعضاى كميته‏‌هاى انقلاب اسلامى‏ @sahifeh_entezar