eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
4.9هزار ویدیو
445 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 راه حفظ دین در دوران غیبت، اطاعت از اهل بیت (ع) است/ دو وظیفه حیاتی شیعیان در آخرالزمان چیست؟ 🔸 حجت الاسلام کفیل 📎شماره ۹ ┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~
حقیقت ناب
🏝فرازی از #عطردل‌آرای‌غدیر (۱۰) ⚘بخشی‌از‌خطبه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز غدیر⚘ 💎 لا
🏝فرازی از (۱۱) ⚘بخشی‌از‌خطبه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز غدیر⚘ 💎 معاشِرَالنّاسِ، علی (فَضِّلُوهُ). مامِنْ عِلْمٍ إِلاَّ وَقَدْ أَحْصاهُ الله فِی، وَ کُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیْتُهُ فی إِمامِ الْمُتَّقینَ، وَما مِنْ عِلْمٍ إِلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیّاً، وَ هُوَ الْإِمامُ الْمُبینُ (الَّذی ذَکَرَهُ الله فی سُورَةِ یس: (وَ کُلَّ شَیءٍ أَحْصَیْناهُ فی إِمامٍ مُبینٍ). 💠 هان مردمان! او را برتر بدانید. چرا که هیچ دانشی نیست مگر اینکه خداوند آن را در جان من نبشته و من نیز آن را در جان پیشوای پرهیزکاران، علی، ضبط کرده ام. او (علی) پیشوای روشنگر است که خداوند او را در سوره ی یاسین یاد کرده که: «و دانش هر چیز را در امام روشنگر برشمرده ایم...» ┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~
🏝فرازی از (۱۲) ⚘بخشی‌از‌خطبه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز غدیر⚘ مَعاشِرَالنَّاسِ، لاتَضِلُّوا عَنْهُ وَلاتَنْفِرُوا مِنْهُ، وَلاتَسْتَنْکِفُوا عَنْ وِلایَتِهِ، فَهُوَالَّذی یَهدی إِلَی الْحَقِّ وَیَعْمَلُ بِهِ، وَیُزْهِقُ الْباطِلَ وَیَنْهی عَنْهُ، وَلاتَأْخُذُهُ فِی الله لَوْمَةُ لائِمٍ. هان مردمان! از علی رو برنتابید. و از امامتش نگریزید. و از سرپرستی اش رو برنگردانید. او [شما را] به درستی و راستی خوانده و [خود نیز] بدان عمل نماید. او نادرستی را نابود کند و از آن بازدارد. در راه خدا نکوهش نکوهش گران او را از کار باز ندارد. ┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~
حقیقت ناب
💎درّ و یاقوت علوی💎 #دُرّ__یاقوت_علوی 9️⃣ 👈خدا، رسول یا مردم⁉️ به عنوان جانشین رسول خدا، قدرت را
💎درّ و یاقوت علوی💎 0️⃣1️⃣ 👈چرا ماجرا را مثل دُم گربه اینقدر می کشید⁉️ گاهی گفته می شود بعد از رحلت رسول خدا عده ای دنبال رفتند و اقلیتی راه را پیمودند، هر چه بود گذشت، اکنون پس از 1400 سال معنا ندارد به آن پرداخته شود، آیا می خواهید امام علی را زنده کنید و حقش را به ایشان بدهید؟! اگر ما به این موضوع به عنوان یک مسئله تاریخی بنگریم شاید حق با آنان باشد. اما اگر با دید اعتقادی به این آن نگاه کنیم می بینیم گذر زمان نقشی در پرداختن یا نپرداختن به آن ندارد، ما به عنوان مطیع محمد بن عبدالله هستیم زیرا ایشان است و «كسى كه از پيامبر اطاعت كند، خدا را اطاعت كرده است؛»(نساء، 80) پس از ایشان، به حکم خدا، ما باید مطیع کسی باشیم که اطاعت از او، اطاعت از خداوند باشد یعنی اطاعت از و همه از رسول خدا نقل کرده اند که رسولخدا در غدیر خم فرمود: «مَنْ‏ كُنْتُ‏ مَوْلَاهُ‏، فَعَلِيٌّ مَوْلَاه‏»(سنن ابن ماجه، ترمذی، نسائی و مسند احمد بن حنبل) سپس بر این مسئله بیعت گرفت و قطعاً بیعت مربوط به ولایت و امارت و حاکمیت است نه دوستی و رفاقت. در مکتب ، شرط عصمت برای ولیُّ الله و امام منصوب از طرف خداوند لحاظ شده است تا حفظ شود. اما رهروان مکتب ، مجبور شدند نظر شخصی خلفا، صحابه و نهایتاً ائمه چهارگانه(مالک، ابو حنیفه، احمد بن حنبل و شافعی) خود را که معصوم نبودند مصدر و منبع دین قرار دهند و مع الاسف شراکت در دین شکل گرفت،❗️ و هزاران سال هم از این ماجرا بگذرد باز باید دید پیروی از کدام مکتب، سبب حفظ توحید می شود❓ یا ؟ ┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓❓❓چرا امام حسین در روز عرفه حج را رها نمود و به طرف کوفه رفت؟ از جمله اتهامات اهل سنت به شیعیان در خصوص تصمیم امام حسین است آنان می گویند رها نمودن در وسط کار خلاف شرع است چرا امام حسین روز عرفه و قبل از عید قربان مکه را ترک گفت؟ 👈اين سخن مشهور كه امام حسين(ع) حجّ خود را نيمه تمام گذاشت، سخن نادرستى است؛ زيرا امام(ع) در روز هشتم ذى حجه «يوم الترويه» از مكّه خارج شد(1).در حالىكه اعمال حجّ - كه با احرام در مكّه و وقوف در عرفات شروع مىشود - از شب نهم ذى حجه آغاز مىشود. بنابراين، امام(ع) اصولاً وارد اعمال حج نشده بود، تا آن را نيمه تمام گذارد. بله، مسلماً حضرت در هنگام ورود به مكّه، عمره مفرده انجام داد. چه بسا در طول اقامت چند ماهه خود در مكّه و احتمالاً در فاصلههاى مختلف، اقدام به انجام اعمال عمره كرده بود. اما انجام اعمال عمره مفرده، به معناى ورود در اعمال حجّ نمىشود. در برخى از روايات تنها از انجام عمره مفرده از سوى امام(ع) سخن به ميان آمده است.(2) گرچه معروف و مشهور است و در برخي کتاب ها مانند الارشاد شيخ مفيد آمده که حضرت حج خود را تبديل به عمره کرد . طواف و سعي انجام داد و از احرام بيرون آمد چون نمي توانست حج خود را تکميل کند. (3) ولي به نظر بعيد مي آيد که حضرت به احرام حج محرم شده باشد، چون کسي که مي خواهد اعمال حج را انجام دهد ، روز هشتم يا روز نهم ذي الحجه محرم مي شود . جهتي براي محرم شدن زودتر از موعد مقرر نيست. براي تاييد اين مطلب رواياتي درکافي نقل شده که به برخي اشاره مي کنيم: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ سُئِلَ عَنْ رَجُلٍ خَرَجَ فِي أَشْهُرِ الْحَجِّ مُعْتَمِراً ثُمَّ رَجَعَ إِلَى بِلَادِهِ قَالَ لَا بَأْسَ وَ إِنْ حَجَّ فِي عَامِهِ ذَلِكَ وَ أَفْرَدَ الْحَجَّ فَلَيْسَ عَلَيْهِ دَمٌ فَإِنَّ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ ع خَرَجَ قَبْلَ التَّرْوِيَةِ بِيَوْمٍ إِلَى الْعِرَاقِ وَ قَدْ كَانَ دَخَلَ مُعْتَمِراً .(4) از امام صادق نقل شده : امام حسين(ع) قبل از روز هشتم ذي الحجه از مکه خارج شد، در حالي که قبلا در ماه حج با احرام عمره ، به قصد انجام عمره وارد مکه شده بود و عمره انجام داده بود. از اين روايت بر نمي آيد که حضرت حج خود را تبديل به عمره کرده باشد. در روايت ديگر امام صادق فرمود :قَدِ اعْتَمَرَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع فِي ذِي الْحِجَّةِ ثُمَّ رَاحَ يَوْمَ التَّرْوِيَةِ إِلَى الْعِرَاقِ وَ النَّاسُ يَرُوحُونَ إِلَى مِنًى وَ لَا بَأْسَ بِالْعُمْرَةِ فِي ذِي الْحِجَّةِ لِمَنْ لَا يُرِيدُ الْحَجَّ ؛(5) امام حسين در ماه ذي الحجه عمره انجام داد . سپس در روز ترويه (هشتم) به سوي عراق حرکت کرد . کسي که نمي خواهد حج انجام دهد ،مي تواند عمره انجام دهد . بله، مسلماً حضرت در هنگام ورود به مكّه، عمره مفرده انجام داده ؛ چه بسا در طول اقامت چند ماهه خود در مكّه و احتمالاً در فاصلههاى مختلف، اقدام به انجام اعمال عمره كرده بود. اما انجام اعمال عمره مفرده، به معناى شروع اعمال حجّ نيست. شايد وقتي که خبر دار شد نيروهاي مخفي يزيد قصد ترور حضرت را در حرم دارند و تصميم گرفت به سوي عراق حرکت کند، براي انجام يک عمره ديگر محرم شد و آن را تکميل کرد و از احرام خارج شد .در روز ترويه يعني هشتم ذي الحجه به سوي عراق از مکه خارج شد . 📚پي نوشت ها: 1. وقعه الطف ،ص147. 2 . وسائل الشيعه، ج 1، ص 246، كتاب حج، باب 7، ابواب العمرة ج 2 و 3. 3 . شيخ مفيد ، الارشاد ج 2 ص 68 . 4و5. الكافي ج : 4 ص :536 ┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~
🔰🔰🔰🔰شرایط قربانی مستحب ✅✅در مورد قربانی توجه به چند نکته لازم است: 1. قربانی کردن تنها برای حاجيانی که در حال انجام مناسک حج هستند و همچنين براي کساني که نذر قربانی دارند واجب است و بر ديگران واجب نيست؛ گرچه مستحب است. 2. در قربانی مستحب، عدم نقص و سن و جنس خاصی لازم نيست؛ البته کمتر از گوسفند و بز حکم قربانی را ندارد. همچنين چند نفر می توانند با هم شريک شوند و يک حيوان قربانی کنند. 3. ثواب اين کار را می توانند به مردگان و زندگان هديه کنند. 4. شايسته است بخشی از گوشت قربانی را به نيازمندان بدهند. ┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~
🕋 پیام حقیقی حج باید زنده بماند و کمرنگ نشود رهبر انقلاب اسلامی در پیام به ملتهای مسلمان به‌مناسبت فرار رسیدن موسم حج: امسال نیز امّت اسلامی از نعمت عظیم حج محروم ماندند... مهم آن است که حج در شاکله‌ی حقیقی‌اش، در دل و جان آحاد مسلمانان زنده بماند و اکنون که کالبد مناسکیِ آن موقّتاً حضور ندارد، پیام متعالی آن کمرنگ نشود.۱۴۰۰/۴/۲۶ 🏷 🏷 ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره 050 ق ؛ آیه 38 تا 42.mp3
3.88M
توسط 🌹 سوره ق ، آیه ۳۹🌹 💙 فاصْبِرْ عَلَىٰ مَا يَقُولُونَ وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَقَبْلَ الْغُرُوبِ 💙 ﭘﺲ [ ﺑﺮ ﺁﺯﺍﺭ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ] ﺷﻜﻴﺒﺎ ﺑﺎﺵ ، ﻭ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻃﻠﻮﻉ ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ ﻭ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻏﺮﻭﺏ ﺁﻥ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺳﭙﺎﺱ ﻭ ﺳﺘﺎﻳﺶ ﺗﺴﺒﻴﺢ ﮔﻮﻱ.
🔰🔰تعریف مباشرت در وضو ❓❓پرسش : مباشرت در وضو به چه معناست؟ 🔰🔰پاسخ : ❇️يعنى خود انسان شستن صورت و دست و مسح سر و پاها را انجام دهد و اگر ديگرى او را وضو دهد، يا در رساندن آب به صورت و دستها و مسح سر و پاها به او كمك نمايد وضو باطل است، ولى كمك در مقدّمات وضو اشكال ندارد. ✅بنابراین اگر کسی آب در کف دست انسان بریزد و انسان با آن آب وضو بگیرد وضو باطل نیست. ❇️کسی که نمی تواند خود وضو بگیرد 👈باید از دیگری کمک بگیرد هرچند شستن و مسح کشیدن با مشارکت هر دو باشد ـ و چنانچه مزد هم بخواهد در صورتی که بتواند و مضرّ به حالش نباشد باید بدهد ـ ولی باید خود او نیت وضو کند و با دست خود مسح نماید، 👈و اگر مشارکت خود شخص ممکن نباشد باید از شخص دیگر بخواهد که او را وضو بدهد، 👈 و دراین صورت احتیاط واجب آن است که هر دو نیّت وضو نمایند 🔰و اگر ممکن نباشد 👈 باید نائبش دست او را بگیرد و به جای مسح او بکشد و اگراین هم  ممکن  نباشد باید نائب از دست او رطوبت بگیرد و با آن رطوبت، سر و پای او را مسح کند.
🔰🔰سفیران شهید ✳️امام حسین(ع) که برای سفر به کوفه همه جوانب را سنجید و راه‌های احتیاط و اطمینان را طی کرد. یک نماینده همراه با نامه برای دعوت و بیعت نزد مردم بصره فرستاد و سه پیک در مراحل مختلف برای مردم کوفه اعزام کرد ولی از آنجا که خداوند شهادت را برای فرزند پیامبر مقدر کرده بود، همه اینان دستگیر شده و به شهادت رسیدند: پ ❇️1ـ مسلم بن عقیل؛ از مکه به کوفه اعزام شد و پس از اجتماع گسترده کوفیان گِرد او به امام نامه نوشت که مردم بیعت کردند و منتظر شمایند. ❇️2ـ قیس بن مُسَهّر؛ امام او را از منزل بطن الرُمّه (میانه راه مکه به کوفه) به سوی مردم کوفه اعزام کرد و نامه‌ای به این مضمون نوشت که نامه بیعت مسلم رسید و به سوی شما راه افتادم. ❇️3ـ عبدالله بن بُقطر؛ او برادر رضاعی امام حسین(ع) بود که شیخ مفید می‌نویسد امام او را پیش از اطلاع یافتن از شهادت مسلم، به سوی کوفه فرستاد. او را مجبور کردند در مقابل مردم به حسین(ع) و خاندانش دشنام دهد اما او خاندان زیاد را لعن کرد و به مردم گفت به یاری حسین(ع) بشتابید که در راه است. او را از قصر دارالاماره به پایین انداختند. 📖انساب الاشراف و ارشاد شیخ مفید 2/72 به نقل از ابومِخنف
6604817.mp3
5.45M
🔺 زمزمه الوداع یا حسین 🎙 با نوای : حاج میثم مطیعی ▫️ اجرا شده در : مکّه مکرّمه ، هتل دارالبیضاء - ۹۱/۰۷/۳۰ 🔰 به مناسبت خروج امام حسین (علیه‌ السّلام) از مکّه به سمت کربلا در روز هشتم ذی الحجّه (روز ترویه)
🔰 عکس نگاشت 💠 "انتقال مفاهیم" ✅ در انتقال مفاهیم باید توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد داشته باشیم. مثلا گاهی باید برای شخصی مطلب را با یک داستان انتقال بدهیم، گاهی در قالب یک نصیحت و گاهی هم در قالب معرفی یک الگو مطلب را انتقال می‌دهیم.
🔎📖🔍 🔎📖🔍 ✅پرسش: فهم و درک ابدیت در اون دنیا واسم سخته،مثلا اینکه تا ابد در بهشت بودن انسان های خوب یه جوری نیست که تکراری بشه؟ 🌺 پاسخ:بله درک ابدیت برای ما انسان ها که در حصار بدن مادی، زمان و مکان هستیم بسیار سخت و به صورت کامل غیر ممکن ‏است. و همچنین برای ما درک این که انسان دائم نعمت ببیند و خسته نشود کمی مشکل است. البته می توانیم با درک عقلی ، ‏به فهم این ابدیت و عدم دلزدگی برسیم.‏ در واقع این سوالات به خاطر مقایسه آن عالم و نظام آن با نظام دنیا است. 🔸در دنیا بسیاری از چیزها تکراری می شود . انسان ‏پس از مدتی از چیزها خسته و دلزده می شود. به همین خاطر گفته اند که انسان در دنیا ، دنبال چیزی است که ندارد و دلزده ‏از آن چیزی است که دارد. اما نظام آخرت با دنیا متفاوت است ، هیچ چیز در بهشت حالت تکرار ندارد و همه چیز تازه است ‏، گویی هیچ مورد مشابه در گذشته ندارد و به همین خاطر بهشتیان خواستار تغییری نیستند «خالِدينَ فيها لا يَبْغُونَ عَنْها حِوَلاً ‏جاودانه در آنند و تغيير يافتن از آن را نخواهند»‏ مبنای نعمت های اخروی میل و خواست مومنان است چنان که در قرآن فرموده :‏ ‏« وَ لَكُمْ فيها ما تَشْتَهي‏ أَنْفُسُكُمْ وَ لَكُمْ فيها ما تَدَّعُون و براى شما هر چه دلتان بخواهد در بهشت فراهم است، و هر چه ‏طلب كنيد به شما داده مى‏شود » . در نتیجه همان گونه که برای تعدد و تنوع امیال و خواست های انسان محدودیتی وجود ‏ندارد برای نعمت های بهشتی نیز همین گونه است اگر انسان تا ابد و همیشه با چیزهای تازه روبرو شود ، هیچ گاه خسته ‏نخواهد شد. 🔹در واقع جاودانگی در بهشت، چیزی است که خواستة فطری و درونی انسان است که هر کسی در درون خود ‏همیشه آن را می خواهد و عالم آخرت و بهشت، پاسخ به این خواستة فطری و درونی انسان است.‏ نعمت های بهشت که به صورت مادی بیان گردیده است، با نعمت های دنیوی تفاوت کلی دارد، چرا که آن نعمت ها در ‏وصف نمی گنجد . در بهشت آنچه انسان اراده کند، تحقق و وجود می یابد. نعمت ها و لذت ها در بهشت به خواست انسان ‏وجود می یابد و انسان چیز خسته کننده و تکراری طلب نمی کند. 🔸مانند انسان نیکوکار که در دنیا کار نیک و شایسته و کمک ‏به دیگران می کند . این حالت هیچ گاه موجب خستگی و دلزدگی انسان نمی شود ، اگر چه تا ابد ادامه یابد. گذشته از آن که ‏نعمت های معنوی و روحانی در بهشت وجود دارد و همه چیز به صورت خالص هست، بر خلاف دنیا که لذت ها و غم ها و ‏مشکلات هیچ کدام خالص و همیشگی نیست.‏ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بزرگترین سهم عرفه.mp3
7.85M
پاسخ به مهم‌ترین سؤالات پیرامون عرفه ⁉️ 💢 ۱ـ چرا باطن اینقدر قدرت دارد که می‌تواند تمام محرومینِ ماه رمضان را یکجا شفاعت نموده و به تطهیر برساند؟ 💢 ۲ـ چه کسانی از عرفه، بیشترین بهره را می‌برند؟ 💢 ۳ـ چرا خداوند در روز عرفه، قبل از اینکه به اهل عرفات نظر کند، به اهل کربلا نظر می‌کند؟ 💢 ۴ـ اهل کربلا، چه کسانی هستند؟ آیا منظور فقط کسانی است که در کربلا حضور دارند؟ 🎙 ※ ویژه روز 🌍 @Mohtadoon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم | بیانات استاد احمد عابدی درباره عرفه 🔹 سالروز شهادت جناب مسلم بن عقیل سلام الله علیه 🔹 «فرض النبی» و عرفه 🔹دعای شب عرفه در مفاتیح الجنان 🔹 اهمیت دعای روز عرفه امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه 🔹 دعا برای دیگران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- سلامتی 🙏دعا کردن برای سلامتی و فرج آن حضرت، اطاعت از امر خداوند و نیز اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است؛ «و هر که خدا و رسولش را اطاعت کند و خداترس و پرهیزکار باشد، چنین کسی به فوز و سعادت خواهد رسید».
🌟 دوست دارم... 🌟 🍃 دکتر می ‌گفت: دوست دارم همکارهای من افرادی باشند که را سر وقت می خوانند. 🍃 امّا فردی نبودند که بگویند که نماز را سر وقت خواندی یا نه؟ و نهی از منکرش را به صورت غیرمستقیم می ‌گفت. 📚 کتاب شهید علم، ج 1، ص7.
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
امروز روز دعاست امروز آقامون امام زمان توی عرفاته آقاجان کاش این عرفه آخرین عرفه بدون تو باشه💚 امروز فقط برای ظهور تو دعا🤲میکنم یابن الزهرا مَتى تَرانا وَ نَراكَ ای مهربان تر از پدر❤️ ای غمخوار تر از مادر💔 آقاجان دست🤝مارو هم بگیر 🌹هرچه آقا امام حسین در دعای عارفانه عرفه اش، ازخدا طلبید ارزانی گل وجودتان. التماس دعا🌹 ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #آیات_نور #کانال_قرآنی_رحیق(تفسیر وقرآن پژوهی) #تفسیر_قرآن #استاد_شهید_مطهری #تفسیر_سوره_
🔅🔅🔅 💢 نگاشت 34: نکات تفسیری آیه های 15و 16سوره نازعات هَلْ‌ أَتَاکَ‌ حَدِيثُ‌ مُوسَى‌ آیا داستان موسی به تو رسیده است؟! ۱ - سرگذشت موسى(ع)، قابل دقت و مایه عبرت حتى براى پیامبر(ص) (هل أتیک حدیث موسى) «حدیث»; یعنى، خبر. (لسان العرب) ۲ - خداوند، برانگیزاننده همگان به آگاهى از داستان موسى(ع) و عبرت گیرى از آن (هل أتیک حدیث موسى) استفهام در «هل أتاک...» براى ترغیب به شنیدن پاسخ است. نقل داستان موسى(ع) در قرآن، نشانه آن است که گرچه ضمیر «هل أتاک» در خطاب به پیامبر(ص) به کار رفته است; ولى مراد گزارش سرگذشت موسى(ع) به تمام مردم است. ۳ - یادآورى سرگذشت پیامبران گذشته، مایه تقویت روحیه پیامبر(ص) در برابر مخالفان (هل ءاتیک حدیث موسى) بیان داستان موسى(ع)، پس از نقل مخالفت منکران معاد، به منظور آرامش بخشیدن به پیامبر(ص) در برابر مخالفت ها است. ۴ - برانگیختن مخاطب، به دقت در گفتار و تشویق او به شنیدن گزارش، روشى مطلوب در شیوه اطلاع رسانى است. (هل ءاتیک حدیث موسى) 🔹🔹🔹 إِذْ نَادَاهُ‌ رَبُّهُ‌ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ‌ طُوًى‌ در آن هنگام که پروردگارش او را در سرزمین مقدّس «طوی» ندا داد (و گفت): «بِالْوَادِی الْمُقَدَّسِ طُویً»: (نگا: طه / ). «الْوَادِی»: سرزمین. یاء آخر آن در رسم‌الخطّ قرآنی حذف شده است. «طُویً»: نام سرزمینی در شام، میان مَدْیَن و مصر، در پائین کوه طور سینا، نخستین بار، در آنجا به موسی (ع) وحی شد. بدل از (الْوادی) است. ۱ - خداوند، در وادى طوى با موسى(ع) سخن گفت. (إذ نادیه ربّه بالواد المقدّس طوًى) «واد» (مخفف «وادى»); یعنى، حد فاصل بین کوه ها و تپه ها که راه عبور سیلاب باشد (مصباح). برخى از اهل لغت «طوى» را نام درّه اى مى دانند که پایین کوه طور در صحراى «سینا» قرار دارد. (لسان العرب) ۲ - وحى به موسى(ع)، جلوه ربوبیت خداوند بر او و از عوامل رشد و تربیت آن حضرت براى انجام رسالت خویش بود. (إذ نادیه ربّه) ۳ - وادى طوى، سرزمینى پاک و منزّه و شایسته احترام (بالواد المقدّس طوًى) تقدیس، به معناى تطهیر الهى [معنوى ]است و «سرزمین مقدّس» و «بیت المقدّس» آن است که از نجاست به معناى شرک پاک باشد. (مفردات راغب) نام گذارى «طوى» به وادى مقدس، گویاى توصیه به پاکیزه نگه داشتن آن از آلودگى هاى معنوى است. ۴ - نداى خداوند به موسى(ع) در وادى طوى، حادثه اى با اهمیت و در خور توجه براى پیامبر(ص) (حدیث موسى . إذ نادیه ربّه) «إذ» ظرف براى «حدیث» (در آیه قبل) است و از آن جا که استفهام در آن آیه براى ترغیب پیامبر(ص) به توجه و دقت در آن ماجرا بود، عظمت حادثه استفاده مى شود. ۵ - سرزمین ها، از نظر تقدس و اهمیت با یکدیگر متفاوت اند. (بالواد المقدّس طوًى) ۶ - جایگاه سخن گفتن خداوند با پیامبران، جایگاهى مقدس و پاک و شایسته احترام است. (إذ نادیه ربّه بالواد المقدّس طوًى) ارتباط «ناداه» با «المقدس»، بیانگر این است که یا خداوند براى تکلّم با بندگان، جایى مقدس را برمى گزیند و یا تکلّم او، مایه تقدس آن سرزمین مى گردد. در هر دو صورت، برداشت یاد شده قابل استفاده است. ۷ - ربوبیت الهى، مقتضى فرستادن پیامبران است. (إذ نادیه ربّه) محتواى نداى خداوند - به قرینه آیه بعد - فرمان رسالت موسى(ع) بوده است. 🌴🌴🌴 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹