eitaa logo
ابوالفضل ساجدی
4.8هزار دنبال‌کننده
930 عکس
1.4هزار ویدیو
126 فایل
حاوی آثار دکتر ساجدی دکترا از کانادا فارغ التحصیل حوزه علمیه قم مدیر سابق قطب علمی فلسفه دین استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارتباط با ادمین: @sajedi2 🔺 آدرسهای ما در سایر شبکه های اجتماعی👇 https://zil.ink/sajedi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️یورونیوز فارسی عکسی از دو خانم محجبه ایرانی که در كنار هم نشسته و درحال خواندن قرآن هستند را کنار آخرین آمار کرونا در جهان گذاشته تا بگويد: اولاً جایگاه ایران در کنترل کرونا جایگاه خوبی نیست! ثانیاً علت این وضعیت خراب، برگزاری آیین‌های دینی و فرهنگ اسلامی است! اینجاست که کینه غربی ها از اسلام مشخص میشود! 💬محَمّد نُصوحی کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/125
🔸 🔹پاسخ به اظهارات یک روحانی که شرکت کنندگان بدون ماسک در مراسم عزاداری را مانند مدافعان حرم می داند 🔻 سخنی مهم در آستانه ورود به ماه محرم و عزای حسینی علیه السلام در آستانه ورود به ماه محرم حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی از وعاظ مشهور و کارشناس برنامه "سمت خدا" شبکه3 سیما در سخنرانی خود در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله عليها در پاسخ به مغالطه فوق چنين گفته است: امسال ویروس کرونا باعث محدودیت مجالس عزاداری سید الشهداء علیه‌السلام به سبک و سیاق معمول شده است. بدین جهت و فرموده‌اند امسال عزاداری باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود. به گزارش خبرآنلاین وی با اشاره به بيانات حجت الاسلام مهدی فقیه امامی از روحانیون اصفهان که گفته بود" مجلس عزاداری حرم اهل بیت است و اگر کسی هم بخاطر ابتلاء به کرونا در این مجالس کشته شد مثل شهدای مدافع حرم است!" اظهار داشت: این چه حرف باطلی است؟! مگر این افراد خود را متدین تر و ولائی تر از مراجع تقلید میدانند؟ همه میدانیم برخی مراجع معاصر نظیر حضرات آیات وحید خراسانی و صافی گلپایگانی هر ساله در روز شهادت امیر المؤمنين علیه السلام و شهادت امام صادق علیه السلام به رسم عزا با پای پیاده به سمت حرم حضرت معصومه سلام الله عليها حرکت می‌کنند و بسیار هم بر برنامه یاد شده تاکید دارند اما این دو بزرگوار امسال بخاطر شرایط کرونایی این برنامه ها را تعطیل کردند ، آیا بیشتر از مراجع عظام دلسوز دین و ولایت شده ایم؟ ما در مسائل دینی یا مجتهدیم یا مقلد. اگر مقلدیم باید ببینیم در قضیه عزاداری محرم مراجع چه فتوا داده اند همان را عمل کنیم. 🔻ایشان در ادامه این داستان را بیان کرد که اخیراً آیت‌الله رضا زاده از اساتید درس خارج حوزه مشهد مقدس گفته است در زمان رژیم سابق با مرحوم آیت‌الله عبادی امام جمعه سابق مشهد به شکل قاچاق به زیارت عتبات عراق رفتیم ولی آقای عبادی در طول مسیر نمازش را احتیاطا هم شکسته و هم کامل میخواند و دلیل این کار خود را فتوای مرحوم آیت‌الله العظمی خویی می‌دانست زیرا طبق نظر ایشان، سفر زیارتی توأم با ترس از خطر جانی، جایز نبوده بلکه سفر معصیت است ، آقای رضا زاده میگوید برای ما جای تعجب بود تا اینکه در نجف اشرف خدمت آیت‌الله خوئی رسیده از دلیل فتوایشان با توجه به روایات وارده در که مورد تاکید ائمه علیهم السلام بوده، پرسیدیم. مرحوم ؛ که سید الشهداء علیه‌السلام و شیعیان حتی حاضر می شدند دست شان بریده شود تا به زیارت بروند و این راه بسته نشود. در آن شرایط ائمه اطهار چنین روایاتی را فرموده‌اند اما اکنون خطر نابودی زیارت وجود ندارد لذا سفر قاچاق شما که با خطر جانی برای شما همراه بوده نه تنها ثوابی ندارد و مشمول روایات زیارت خوفی نیست، بلکه چه بسا گناه محسوب شده و به این خاطر نمازتان در سفر تمام باشد نه شکسته. حجه الاسلام حسيني قمي؛ ضمن گلایه از بی توجهی برخی افراد به فتوای مراجع در این ایام و با اشاره به تعطیلی مراسم حج امسال بخاطر کرونا که از سوی عربستان اتفاق افتاد گفت: گفتن این حرف سخت است و من ترديد دارم آن را بگویم یا نه، ولی بدانید آیندگان در باره ما قضاوت خواهند کرد. کاری نکنیم که نسلهای بعد در باره ما این قضاوت را داشته باشند که حتی وهابی ها از شیعیان بهتر عمل کردند زیرا آنها به تبعیت از علماء خود حج را تعطیل کردند اما شیعیان با سرپیچی از فتاوای مراجع تقلید شان از مراسم محرم به شکل معمول هر ساله خود کوتاه نیامدند و باعث سرایت بیشتر کرونا بین مردم و توسعه مرگ و میر ناشی از آن شدند.. کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
1_434392115.mp3
11.06M
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (11) (؟) 🔷 : ✅ راهكار: گام اول: رفع موانع شناختي (2) مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/130
✳️صدای واحد قم و نجف برای عزاداری محرم امسال 🔹در حالی که چند روز بیشتر تا فرا رسیدن ماه محرم باقی نمانده جملات مختلفی درباره وضعیت عزاداری امسال دست به دست می‌‌شد. بخش زیادی از مردم منتظر شنیدنِ نظر دین و علما در این باره بودند. نظری که پس از اعلام تقریباً همه جامعه آن را پذیرفتند؛ «هم عزاداری؛ هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی» 🔹از این دست اتفاقات که به قول طلبه‌ها مسائل مستحدثه است، در چند دهه اخیر کم نبوده و نظر مرجعیت شیعه نیز همیشه مبتنی بر اجتهاد ضابطه‌مند و زمان‌شناس بوده است؛ اما نکته ای که این بار بیش از گذشته مورد توجه نمایاند یکسان بودن موضع و نظر مرجعیت شیعه در ایران و عراق است. 🔹به خاطر داریم از اولین روزهای آغاز کرونا و مطرح شدن مسائلی چون بستن حرم ها و اماکن مذهبی خیلی ها دوست داشتند از این مسئله در جهت دین‌زداییِ افراطی یا تفریطی استفاده کنند؛ اما مرجعیت شیعه با موضعی واضح، آشکار، صریح و اصولی مانع این امر شد. در قم، مشهد، نجف و کربلا محدودیت‌هایی در اعتاب مقدس اعمال شد که همگی مستظهر به نظر مراجع بود و سبب شد برداشت‌های انحرافی کمرنگ شود. 🔹جزئیات مواضع و فتاوای مراجع را اینجا بخوانید👇 https://hawzahnews.com/news/912717 •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews | خبرگزاری حوزه 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
✍️ ابوالفضل ساجدی 🔸ريشه های در جوانان چیست؟ 2️⃣ نگاه منفي يا ترديدآميز به يك آموزه ي ديني: پاره اي تحقيقات بيانگر اين است كه برخي از جوانان به دليل ابهامات ذهني خود نسبت به يك آموزه ي ديني،‌ نماز را ترك يا در آن كاهلي مي كنند. براي مثال دانشجوي دختري نماز نمي خواند. مادر وي اينجانب را از وضعيت دختر خانم خود با خبر و درخواست مشاوره كرد. وي همراه با دختر خانم نزد حقير آمدند و مطالبي مطرح شد. در نهايت روشن شد كه ريشه نماز نخواندن اين دانشجو، نگاه منفي نسبت به ديدگاه اسلام در باب حقوق زن است. يك پرسشي كه وي پاسخ آن را نمي دانست چنان او را نسبت به دين بدبين كرده بود كه حاضر نبود به اوليات اسلام عمل كند. بر اساس تحقيقات انجام شده، يكي از مهمترين عوامل ترك نماز در جوانان پرسشهايي نسبت به برخي آموزه هاي ديني است كه پاسخ آن را نيافته اند، مثلا كسي كه در آسماني بودن وحي الهي ترديد كند ضرورتي به نماز خواندن نمي بيند. قرآن نيز به اين نكته اشاره دارد: خداوند، معذبين در قيامت را با دو وصف «عدم تصديق انبياء» و «ترک نماز» توصيف مي كند و اين دو را در كنار هم قرار مي دهد: «فَلا صَدَّقَ وَ لا صَلَّى» (قيامت:31) اين آيه به رابطه ميان عدم تصديق وحي و نبوت با ترك نماز اشاره دارد. نويسندگاني مانند دكتر سروش و آقاي مجتهد شبستري، چالشهايي را در مورد وحي قرآني مطرح كرده و جمعي از جوانان را تحت تاثير قرار داده اند. براي پاسخ به انواع پرسشها از جمله در باب حقوق زن در اسلام يا در مورد وحي تحقيقات شايسته اي انجام شده است. يك منبع مناسب قابل دانلود در مورد پرسشهاي ناظر به وحي قرآني، فصلنامه علمي پژوهشي قبسات (از پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي) شماره 47 و 48 است كه به اين موضوع اختصاص دارد. در هر يك از دو شماره، يك مقاله نيز از اينجانب در نقد ديدگاه دكتر سروش ارائه شده است: "قرآن، كلام الهي يا بشري"، ش48، و "وحي شناسي مسيحي با گذري بر وحي قرآني"، ش47. كتاب (روياانگاري وحي) نشر دفتر تبليغات نيز به نقد ديدگاه اخير دكتر سروش در باب وحي اختصاص دارد. نويسنده آن، آقاي حامد ساجدي و اينجانب است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admi
هدایت شده از کانال پژوهش استعدادهای برتر
📚نشریات علمی پژوهشی در زمینه فلسفه و کلام ( قسمت اول) 1- آیین حکمت ( دانشگاه باقر العلوم)، سردبیر یارعلی کرد فیروزجایی وب سایت: www.bou.ac.ir 2- آینه معرفت ( دانشگاه شهید بهشتی) سردبیر حسن سعیدی، وب سایت: www.sbu.ac.ir 3- اسراء ( موسسه فرهنگی تحقیقاتی اسراء) سردبیر سید محسن میری، وب سایت: www.esramagazine.net 4- الهیات تطبیقی ( دانشگاه اصفهان)، سردبیر مهدی دهباشی، وب سایت: www.ui.ac.ir 5- اندیشه دینی ( دانشگاه شیراز)، سردبیر قاسم کاکائی، وب سایت: www.shirazu.ac.ir 6- اندیشه نوین دینی ( دانشگاه معارف اسلامی قم)، سردبیر احمد بهشتی، وب سایت: www.maaref.ac.ir 7- انسان پژوهی دینی ( مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی)، سردبیر اسحاق طاهری، وب سایت: www.journal.smc.ac.ir 8- انسان شناسی ( انجمن انسان شناسی ایران)، سردبیر: جلال الدین رفیع پور، وب سایت: www.asi.org.ir 9- پژوهش نامه فلسفه دین ( دانشگاه امام صادق)، سردبیر: رضا اکبری، وب سایت: www.mag.isu.ac.ir 10-پژوهش های اعتقادی کلامی ( دانشگاه آزاد اسلامی ساوه)، سردبیر: محمد حسن قدردان قراملکی، www.isq.iau-saveh.ac.ir این لیست ادامه خواهد داشت ......
هدایت شده از کانال پژوهش استعدادهای برتر
📚نشریات علمی پژوهشی در زمینه فلسفه و کلام ( قسمت دوم) 11- پژوهش های انسان شناسی ایران (دانشگاه تهران) سردبیر: غلامرضا جمشیدی ها، وب سایت: www.ijar.ut.ac.ir 12- پژوهش های فلسفی و کلامی ( دانشگاه قم) سردبیر: احمد بهشتی، وب سایت: www.qom.ac.ir 13- پژوهش های فلسفی ( دانشگاه تبریز) سردبیر: سید یحیی یثربی، وب سایت: www.tabrizu.ac.ir 14- پژوهش های هستی شناختی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) سردبیر: عین اله خادمی، وب سایت www.orj.srttu.edu 15- تاریخ فلسفه ( انجمن علمی تاریخ فلسفه)، سردبیر حسین کلباسی اشتری، وب سایت: www.mullasadra.org 16- تحقیقات کلامی ( انجمن کلام اسلامی)، سردبیر هادی صادقی، وب سایت: www.ikq.ir 17- جاویدان خرد ( موسسه حکمت و فلسفه ایران)، سردبیر: غلامحسین ابراهیمی دینانی، وب سایت www.irip.ir 18- جستارهای فلسفه دین ( انجمن علمی فلسفه دین ایران)، سردبیر: حمیدرضا آیت اللهی، وب سایت www.ihcs.ir 19-حکمت سینوی ( دانشگاه امام صادق)، سردبیر: سید حسن سعادت مصطفوی، وب سایت www.isuw.ac.ir 20 - حکمت معاصر ( پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، سردبیر: حمیدرضا آیت اللهی، وب سایت www.wisdom.ihcs.ac.ir این لیست ادامه دارد
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
📚نشریات علمی پژوهشی در زمینه فلسفه و کلام ( قسمت سوم) 21- حکمت و فلسفه (دانشگاه علامه طباطبایی)، سردبیر حسین کلباسی، وب سایت www.hekmat.atu.ac.ir 22- خردنامه صدرا ( بنیاد حکمت اسلامی صدرا)، سردبیر سید محمد خامنه ای، وب سایت www.mullasadra.org 23- ذهن (پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)، سردبیر علیرضا قائمی نیا، وب سایت www.magazines.iict.ac.ir 24- فلسفه (دانشگاه تهران) سردبیر محمود خاتمی، و ب سایت www.jop.ut.ac.ir 25- فلسفه علم ( پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، سردبیر سید حسین حسینی سروری وب سایتwww.ihcs.ir 26- فلسفه و کلام ( دانشگاه فردوسی مشهد)، سردبیر سید مرتضی حسینی شاهرودی، www.jm.um.ac.ir/index.php/muslim 27 - فلسفه و کلام اسلامی ( دانشگاه تهران)، سردبیر عبدالرسول کشفی، www.jitp.ut.ac.ir 28- فلسفه دین ( پردیس فارابی دانشگاه تهران)، سردبیر محمد محمدرضایی، www.journals.ut.ac.ir 29- قبسات (پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)، سردبیر محمد محمدرضایی، www.magazines.iict.ir 30 - کلام اسلامی ( موسسه امام صادق)، سردبیر عبدالرحیم سلیمانی بهبهانی، www.imamsadiq.org 31- معرفت فلسفی ( موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)، سردبیر محمد فنایی اشکوری، www.nashriyat.iki.ac.ir 32- منطق پژوهی ( پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، سردبیر سید محمد علی حجتی، www.logicalstudy.ihcs.ac.ir ۳۳. معرفت کلامی (موسسه امام خمینی)، سردبیر ابوالفضل ساجدی: www.kalami.nashriyat.ir 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ مقام معظم رهبری به عروس خانم جوان دانشجو در مورد فرزندآوري، تحصيل و زندگي 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/146
عشق الهی 31.mp3
5.03M
🎤 (29) ✅ از جمله بركات عشق به خدا و اهل بيت ع: 1️⃣ تقويت كننده اراده حركت در مسير خدا و مقابله با عشقهاي معارض (1) 2️⃣ جرات بخشي براي طي گامهاي كمال 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/131
✍️ حامد ساجدی ⭕️ علم و دین: پاسخ به (نئوداروینیسم) 6️⃣ 🔸ناتوانی نظریه فرگشت (تکامل) در تبیین حس زیبایی شناختی موجودات زنده 1️⃣ یکی از معماهایی که پیش روی نظریه فرگشت قرار دارد، وجود حس زیبایی شناختی و گرایش به زیبایی در موجودات زنده است. در نگاه نخست به نظر نمی رسد این حس و گرایش برای بقای جاندار مفید باشد و لذا تبیین فرگشتی آن دشوار است. برای نمونه قاعدتاً انتخاب طبیعی باید ماده هایی را برگزیند که در انتخاب جفت خود ملاکهایی همچون شایستگی در فرزندآوری و حمایت از فرزند را معیار قرار می دهند نه ماده هایی که زیبایی را معیار قرار می دهند. در حل این معما بسیاری از فرگشت باوران سعی بر این دارند که میان زیبایی و شایستگی پیوند برقرار کنند. به نظر آنها زیبایی و جذابیت جنس نر در واقع به خاطر این است که علائمی را از خود نشان می دهد که حاکی از شایستگی هستند. خود آن علائم تأثیری در شایستگی جاندار ندارد اما نشاندهنده چیزی است که برای شایستگی مفید است. مثلاً برخی ویژگیهای ظاهری نشاندهنده قدرت باروری بیشتر است و یا نشان دهنده هم نوع بودن جاندار است که می تواند تولید مثل موفقی را با جنس ماده داشته باشد. رنگ آمیزی زیبا نشانه سلامت و رقص و حرکات موزون جاندار حاکی از تواناییهای اوست. جنس ماده ممکن است به خود این رنگ ها و رقصها گرایش داشته باشد نه به خاطر علامت بودنشان، اما انتخاب طبیعی چنین ماده هایی را برمی گزیند چون چیزهایی که به آن گرایش دارند در واقع علامت شایستگی است. این دیدگاه گرچه تا حدودی پذیرفته شده است اما نمی تواند به طور کامل پیدایش حس زیبایی شناختی را در موجودات زنده تبیین کند. مایکل ریان که در این زمینه تحقیقات گسترده ای کرده است اعتراف می کند که برخی از انتخابهای جنس ماده صرفاً جنبه زیبایی شناختی دارد و علامت شایستگی و همنوع بودن نیست. ریچارد پروم نیز که یک پرنده شناس فرگشتی است پس از پژوهشهایی که انجام داده به این نتیجه می رسد که انتخابهای جنس ماده در بسیاری از موارد صرفاً جنبه زیبایی شناختی دارد. بنابراین نظریات فرگشتی نمی تواند به طور کامل تبیین کند که حس زیبایی شناسی و گرایش به زیبایی ـ در محدوده ای که ارتباط خاصی با شایستگی ندارد ـ چرا در موجودات زنده شکل گرفته است. علاوه بر اینکه گرایش به زیبایی در انسانها منحصر به جنس مخالف و مؤلفه های موجود در او نیست. گلها، درختان، دریاها، پروانه ها، ستاره های آسمان و ... همگی حس زیبایی شناختی انسان را برمی انگیزند در حالی که ارتباطی با نشانه های شایستگی که انسان در جنس مخالف خود می یابد ندارند. ر.ک: Leigh Jr, Egbert Giles, Sexual Selection and the Evolution of Beauty: two views, Evolution: Education and Outreach, 2018, vol. 11, no. 13. کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
TarhKoli_Ketabcheh.pdf
2.02M
🔸خلاصه کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» | پایه‌های فکری نظام اسلامی 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن علیه‌السلام مشهد جلساتی با عنوان «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» داشته‌‌اند. ایشان با اشاره به اهمیت این مباحث گفته‌اند: «این جلسات، پایه‌های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی است.» ۱۳۸۱/۰۴/۰۴ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR خلاصه جلسات «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از آن تحت عنوان «پایه‌های فکری نظام اسلامی» یاد کرده‌اند را در قالب یک کتابچه تولید کرده است. ساختار این محصول در هر جلسه شامل مواردی چون: «مقدمه‌ی توضیحی»، «نشانی و ترجمه‌ی آیات»، «واژگان کلیدی»، «نکات کلیدی» و «بُرشی کوتاه از متن» است. ➕ این محصول با «دسته‌بندی و خلاصه‌سازی» محتوای کتاب می‌تواند خوانندگان را در «مطالعه‌ی سریع» و «فهمِ نکات اصلی و رئوس مباحث حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» یاری دهد. 🆔 @meshkatnoor 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/135
زندگينامه علمي.pdf
322.1K
🔸در پي درخواست برخي اعضاي كانال نسبت به استاد ساجدی ، فايل ارسال می شود. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/136
هدایت شده از کانال پژوهش استعدادهای برتر
مجلات معتبر علمی پژوهشی در زمینه تفسیر و علوم قرآنی و حدیث 1- آموزه های قرآنی ( دانشگاه علوم اسلامی رضوی)، سردبیر سید محمد باقر حجتی، وبسایت: www.razavi.ac.ir 2- پژوهش نامه تفسیر و زبان قرآن ( دانشگاه پیام نور با همکاری دانشگاه ها)، سردبیر عبدالهادی فقهی زاده، وبگاه www.quran.journals.pnu.ac.ir 3- پژوهش نامه علوی (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، سردبیر: علیرضا میرزامحمد، وبگاه: www.alavi.ihcs.ac.ir 4- پژوهش نامه نهج البلاغه ( دانشگاه بوعلی سینا همدان)، سردبیر: علی باقر طاهری نیا، وبگاه: www.nab.basu.ac.ir 5- پژوهش نامه قرآن و حدیث ( انجمن قرآن و حدیث)، سردبیر: عباس هماهمی، وبگاه: www.quranhadith-ngo.ir 6- پژوهش های قرآن و حدیث (دانشگاه تهران – دانشگاه الهیات و معارف اسلامی)، سردبیر: منصور پهلوان، وبگاه: www.jqst.ut.ac.ir 7- پژوهش های نهج البلاغه ( بنیاد نهج البلاغه)، سردبیر: منصور پهلوان، وبگاه: www.nahj-albalaghe.ir 8- تحقیقات علوم قرآن و حدیث (دانشگاه الزهرا)، سردبیر: عبدالکریم بی آزار شیرازی، وبگاه: www.research.alzahra.ac.ir 9- حدیث پژوهی (دانشگاه کاشان)، سردبیر: سیدرضا مؤدب، وبگاه: www.kashanu.ac.ir 10- علوم حدیث ( دانشگاه قرآن و حدیث)، سردبیر: محمد محمدی نیک (ری شهری)، وبگاه www.ulumhadith.ir 11- علوم قرآن و حدیث ( دانشگاه فردوسی مشهد)، سردبیر: سید کاظم طباطبایی، وبگاه www.jm.um.ac.ir/index.php/muslim 12- قرآن شناخت ( مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)، سردبیر: محمود رجبی، وبگاه www.nashriyat.iki.ac.ir 13- کتاب قیم ( دانشگاه یزد)، سردبیر: محمد کاظم شاکر، وبگاه www.yazduni.ac.ir 14- مطالعات تفسیری ( نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه – دانشگاه معارف اسلامی) سردبیر: سیدرضا مؤدب، وبگاه www.maaref.ac.ir 15- مطالعات قرآن و حدیث ( دانشگاه امام صادق)، سردبیر: مهدی ایزدی، وبگاه www.mag.isu.ac.ir 16- مطالعات قرآنی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت)، سردبیر: مهدی ممتحن، وبگاه www.qsf.iranjournals.ir
هدایت شده از کانال پژوهش استعدادهای برتر
📚مجلات معتبر علمی پژوهشی در زمینه تربیت، اخلاق و عرفان اسلامی 1- اخلاق در علوم و فناوری (انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری)، سردبیر: داریوش فرهود، وبگاه www.iranethics.ir 2- ادبیات عرفانی ( دانشگاه الزهرا)، سردبیر: مهدی نیک منش، وبگاه www.research.alzahra.ac.ir 3- ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)، سردبیر: امیربانو کریمی، وبگاه www.journals.azad.ac.ir 4- ادیان و عرفان ( دانشگاه تهران)، سردبیر: قربان علمی، وبگاه www.jrm.ut.ac.ir 5- انیشه نوین تربیتی ( دانشگاه الزهرا)، سردبیر: سوسن سیف، وبگاه www.reasearh.alzahra.ac.ir 6- پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت ( انجمن ایرانی تعلیم و تربیت)، سردبیر: علی شریعتمداری، وبگاه www.isoed.org.ir 7- پژوهش نامه اخلاق (نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه – دانشگاه معارف اسلامی)، سردبیر: www.maaref.ac.ir 8- پژوهش نامه عرفان ( انجمن علمی عرفان اسلامی)، سردبیر: قاسم کاکائی، وبگاه: www.anjoman-erfan.com 9- پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت ( دانشگاه فردوسی مشهد)، سردبیر: بختیار شعبانی رودکی، وبگاه www.jm.um.ac.ir 10- پژوهش های اخلاقی ( انجمن معارف اسلامی ایران و دانشگاه قم)، سردبیر: محسن جوادی، وبگاه www.qom.ac.ir 11- تربیت اسلامی ( پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)، سردبیر: محمدجعفر پاک نیت، وبگاه www.rihu.ac.ir 12- تعلیم و تربیت ( وزارت آموزش و پرورش)، سردبیر: محمود مهر محمدی، وبگاه www.rie.ir 13- روان شناسی و دین ( مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)، سردبیر: محمدرضا احمدی، وبگاه www.nashriyat.iki.ac.ir 14- علوم تربیتی ( دانشگاه شهید چمران اهواز)، سردبیر: یداله مهر علیزاده، وبگاه www.jms.scu.ac.ir 15- مطالعات اسلام و روان شناسی (پژوهشگاه حوزه و دانشگاه): سردبیر: محمد کاویانی، وبگاه www.rihu.ac.ir 16- مطالعات روان شناسی تربیتی ( دانشگاه سیستان و بلوچستان)، سردبیر: بهروز بیرشک، وبگاه www.usb.ac.ir 17- مطالعات عرفانی (دانشگاه کاشان)، سردبیر: حسین حیدری، وبگاه www.kashan.ac.ir 18- مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی ( نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی)، سردبیر: عبدالحسین خسروپناه، وبگاه www.islamic-uni-mag.ir 19- معرفت اخلاقی ( مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)، وبگاه www.nashriyat.iki.ac.ir
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
[Forwarded from کانال پژوهش استعدادهای برتر] 📚 مجلات معتبر علمی پژوهشی در حوزه علوم سیاسی، علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی ایران و روابط بین الملل 1- بررسی مسائل اجتماعی ایران ( دانشگاه تهران)، سردبیر: علیرضا محسنی تبریزی، وبگاه www.ijsp.ut.ac.ir 2- پژوهش نامه انقلاب اسلامی ( دانشگاه بو علی سینا همدان)، سردبیر: جلال درخشه، وبگاه www.rjir.basu.ac.ir 3- پژوهش نامه ایرانی سیاست بین الملل (دانشگاه فردوسی مشهد)، سردبیر: سید اصغر کیوان حسینی، وبگاه www.jm.um.ac.ir 4- پژوهش نامه روابط بین الملل ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز)، سردبیر: حبیب الله ابوالحسنی، وبگاه www.journal.iauctb.ac.ir 5- پژوهش نامه علوم سیاسی ( انجمن علوم سیاسی ایران)، سردبیر: سید محمد کاظم سجاد پور، وبگاه www.jpsajournal.ir 6- پژوهش های انقلاب اسلامی ( انجمن علمی انقلاب اسلامی)، سردبیر: محمدرضا مجیدی، www.aeeei.ir 7- پژوهش های سیاست اسلامی ( پژوهشکده علوم اسلامی امام صادق)، سردبیر: مرتضی شیرودی، www.journal.isri.ac.ir 8- پژوهش های سیاسی جهان اسلام ( انجمن مطالعات جهان اسلام)، سردبیر: حمیدرضا ملک محمدی، www.aiws.ir 9- پژوهش های روابط بین الملل ( انجمن علمی روابط بین الملل)، سردبیر: رضا سیمبر، www.lisa.ir 10- تحقیقات سیاسی بین الملل ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا)، سردبیر: محمود کتابی، وبگاه www.pir.iaush.ac.ir 11- جستارهای سیاسی معاصر ( پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، سردبیر: غلامرضا خواجه سروی، وبگاه www.politicalstudy.ihcs.ac.ir 12- حکومت اسلامی ( دبیرخانه مجلس خبرگان)، سردبیر: صادق لاریجانی، وبگاه www.majlesekhobregan.ir/mag 13- دانش سیاسی ( دانشگاه امام صادق)، سردبیر: اصغر افتخاری، وبگاه www.rcu.isu.ac.ir 14- راهبرد ( مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام)، سردبیر: محمد رحیم عیوضی www.csr.ir 15- رهیافت های سیاسی و بین المللی ( دانشگاه شهید بهشتی)، سردبیر: منصور میراحمدی، www.eco.sbu.ac.ir 16- زن در توسعه و سیاست ( مرکز مطالعات و تحقیقات زنان در دانشگاه تهران)، سردبیر: سهیلا صادقی فسائی، www.journals.ut.ac.ir 17- سیاست متعالیه ( انجمن مطالعات سیاسی)، سردبیر: نجف لک زایی، وبگاه www.psas.ir 18- سیاست ( دانشگاه تهران – دانشگده حقوق و علوم سیاسی)، سردبیر: عبدالرحمن عالم، وبگاه www.jpq.ut.ac.ir 19- علوم سیاسی ( دانشگاه باقر العلوم)، سردبیر: احمد واعظی، وبگاه www.bou.ac.ir 20- متین ( پژوهشکده امام خمینی)، سردبیر: سید محمد موسوی بجنوردی، وبگاه www.ri-khomeini.com 21- مطالعات انقلاب اسلامی ( نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دانشگاه معارف اسلامی قم)، سردبیر: منوچهر محمدی، وبگاه www.maaref.ac.ir 22- مطالعات دفاعی استراتژیک ( دانشگاه عالی دفاع ملی)، سردبیر: محمد رحیم عیوضی، وبگاه www.sndu.ac.ir 23- مطالعات راهبردی ( پژوهشکده مطالعات راهبردی)، سردبیر: امیر محمد حاجی یوسفی، وبگاه www.risstudies.org 24- مطالعات قدرت نرم ( سازمان بسیج اساتید)، سردبیر: علی اصغر افتخاری، وبگاه www.spsj.ir 25- معرفت سیاسی ( مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)، سردبیر: محسن رضوانی، وبگاه www.nashriyat.ir 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
🔴 1️⃣ بهتر است مطالب در قالب صوتی باشد. 2️⃣ بهتر است مطالب در قالب متنی باشد. 3️⃣ پيشنهادات خاص شما چيست؟ 4️⃣ نظر كلی شما در مورد مطالب كانال چيست؟ 5️⃣ غالبا هفتگی سر می زنيد. 6️⃣ غالبا روزانه سر می زنيد. با ذكر شماره پرسش، پاسخ خود را به صورت بلي/خير يا توضيحي ارائه فرماييد. لطفا نظرات خود را برای پویایی و ارائه بهتر محتوای کانال به آدرس ادمین ارسال فرماييد. با تشكر 👉 @admin_nazarsanji 👈
شکوفایی اندیشه دینی 12.mp3
8.27M
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (12) (؟) 🔷 : ✅ راهكار: گام اول: رفع موانع شناختي (3) مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/138
✍️ ابوالفضل ساجدی ❓فرزندم يا دوستم نماز نمي خواند، چه كنم كه اهل نماز شود؟ 🔹او را در محرم، به هيئات عزاداريِ با شور و شعور پيوند بزنيد. 🔻محرم دريچه هدايت، بيدارسازي فطرت و پيوند با ولايت است. از آنجا كه گناه به تدريج روزنه هاي ارتباط انسان با خدا و پيوند با ملكوت را مي بندد، و نفس يا روح را مكدر مي سازد (يا به عبارتي كه در روايات امده، قلب را سياه مي كند)، براي تشويق به نماز بايد زمينه ي بيدارسازي قلوب قفل شده را فراهم سازيم. ممكن است تكرار برخي گناهان چنين وضعيتي را براي افراد بوجود آورده باشد. اين افراد نيازمند تكانشهاي معنوي و قلبي هستند. يكي از راههاي باز شدن قفل قلب اين است كه انسان متوجه خطاهاي خود شود و در پيشگاه خدا توبه كنند. بر اساس برخي روايات انسان با هر گناه، لكه اي سياه بر آيينه سفيد قلب خود قرار مي دهد و تا حدي آن را تيره مي كند. تكرار گناهان به افزايش اين لكه ها مي انجامد تا آنجا كه كاملا سياه و از دريافت نور الهي كاملا محروم مي شود. در اين شرايط ولو ظاهرا در اين دنيا حيات دارد اما قلب او مرده و راه پيوند با خدا را بسته است. تنها راه نجات وي توجه به خطاها و توبه از آنهاست. توبه سياهي قلب را مي زدايد و سبب مي شود كه روزنه نور الهي به روي فرد گشوده شود. به فرموده امام صادق ع: إِذَا أَذْنَبَ الْعَبْدُ كَانَ نُقْطَةً سَوْدَاءَ عَلَى قَلْبِهِ فَإِنْ هُوَ تَابَ وَ أَقْلَعَ وَ اسْتَغْفَرَ صَفَا قَلْبُهُ مِنْهَا وَ إِنْ هُوَ لَمْ يَتُبْ وَ لَمْ يَسْتَغْفِرْ كَانَ الذَّنْبُ عَلَى الذَّنْبِ وَ السَّوَادُ عَلَى السَّوَادِ حَتَّى يَغْمُرَ الْقَلْبَ فَيَمُوتَ بِكَثْرَةِ غِطَاءِ الذُّنُوبِ عَلَيْهِ (ارشاد القلوب ديلمي ج1 ص 46) "هرگاه بنده گناه كند، نقطه سیاهی بر قلبش ايجاد مي‌شود. اگر او توبه كند و گناه را از بين ببرد، نقطه ي سياه از قلبش پاك مي‌شود و اگر توبه و استغغار نكند، گناه بر گناه و سياهي بر سياهي افزوده مي‌شود تا انكه تمام قلب را مي پوشاند. در نتيجه بواسطه كثرت گناهان قلبش مي‌ميرد." 🔸 از اين روايت استفاده مي شود كه بستر سازي براي توبه و تشويق افراد به استغفار مي تواند راهگشا باشد يعني فطرت آنها را بيدار و قلب آنها را اماده فهم و پذيرش حق كند. شركت در مراسم محرم و عزاداريهاي با شور و شعور، توجه به مصائب امام حسين ع و نزديكان و يارانش كه براي احياي اسلام قيام كردند، و توجه به آخرين نماز حضرت، قلب خفته را بيدار مي كند و مي تواند به تغيير كلي مسير زندگي منتهي شود. براي اينكه فرزند يا دوست شما اهل نماز شود، خود به تنهايي (و اگر او مي پذيرد با هم) لباس عزا بر تن كنيد؛ با او قرار بگذاريد هر شب در مراسمي با شور و شعور شركت كنيد. اگر بتوانيد، گاهي دوستانه در مورد رويدادهاي عاشورايي و محتواي مطالبي كه در اين شبها گرفته ايد، گفتگو كنيد. فضاي دل و جان او را حسيني كنيد و براي بيدارسازي فطرت ديني دوست يا فرزندتان هر شب به سالارشهيدان متوسل شويد. كم نبوده اند كسانيكه محرم بيدار شدند و تا آخر عمر بيدار ماندند. اگر موفق شديد، پس از دهه نيز پيوند دوست يا فرزند خود با مساجد و هيئات را استمرار ببخشيد. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admi
عشق الهی 32.mp3
4.88M
🎤 (30) ✅ عشق به خدا و اهل بيت ع = تقويت كننده اراده حركت در مسير خدا و مقابله با عشقهاي معارض (2) 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/139
شکوفایی اندیشه دینی 13.mp3
9.9M
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (13) (؟) 🔷 : ✅ راهكار: گام اول: رفع موانع شناختي (4) مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
عشق الهی 33.mp3
5.77M
🎤 (31) ✅ راهكار كسب عشق الهي: تقويت روحيه شكرگزاري از خدا و حسن ظن به او 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/147
✍️ ابوالفضل ساجدی ⭕️ 🔹رنگ توحيدي به کل زندگیت می دهد سلامت معنوي اسلامی همه ابعاد وجودي انسان اعم از «بينشي»، «گرايشي» و «كنشي» در رابطه با خود، خدا، ديگر موجودات زنده و طبيعت را در بر مي گيرد و همه روابط را به سمت معنويت هدايت مي كند. بعد معنوي سلامت در برداشت اسلامي، مستلزم رنگ الهي و توحيدي يافتن همه اين ابعاد وجودي است. با توجه به نقش سلامت معنوي در حيات توحيدي، مي توان گفت سلامت معنوي در عرض سلامت اخلاقي و سلامت اجتماعي نيست بلكه خود مبدا و ريشه آنهاست. انسان توحيدي لاجرم اخلاقي نيز خواهد بود، چرا كه از منيت و خودخواهي گذشته است و قلبش آكنده از محبت به اخلاقي ترين موجود يعني خداي متعال شده است و طبعا اين محبت در رفتار و كنش او نيز نمودار مي شود. از سوي ديگر، دستورات ديني، تنها به جنبه فردي توجه ندارد بلكه رفتارهاي اجتماعي انسان را نيز به سمت كمال مطلوب هدايت مي كند. بنابراين كسي كه التزام به اوامر الهي دارد – اگر فهم درستي از اوامر الهي داشته باشد- لاجرم به لحاظ رفتار اجتماعي نيز در سلامت و بهبودي خواهد بود. بدين ترتيب مي توان گفت سلامت معنوي گرچه اصالتا مربوط به ارتباط انسان با خداست، اما در ذيل خود،‌ ارتباط انسان با خود، ديگران و طبيعت را نيز تحت الشعاع قرار مي دهد و منشا سلامت رواني، اخلاقي و اجتماعي، در سه مرتبه بينش، گرايش و كنش مي شود. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇