28.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دومین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی تربیت
مشتاقانه منتظر ارائه مقالات ارزشمند شما استاد و پژوهشگر گرامی هستیم
👇لینک ورود
https://2ncene.sru.ac.ir/fa/
#نخستین_همایش_بین_المللی_تربیت_در_زیست_بوم_جدید
#هویت_و_امید
#اداره_کل_آموزش_و_پرورش_شهرستانهای_تهران
#معاونت_پرورشی_و_فرهنگی_وزارت_آموزش_و_پرورش
#دانشگاه_تربیت_دبیر_شهید_رجایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرز میان خودگروی و خداگروی
#تسلیت_ارتحال_بنیانگذار_انقلاب
💢 پدیدارشناسی بهشت
قسمت یازدهم: رهایی
❇️انس به زمین، آسمان را دست نیافتنی می کند. زمینی که از آن سخن می گویم از سنخ خاک نیست و سرشت آسمان هم این جهانی نیست. زمینی که مورد نظر است انسداد «جریان آگاهی» است و زمین گیر شدن در «طرحواره های ناسازگار»، غفلت از «میدان آگاهی»، و چسبیدن به «نوئزیسِ» تخریب و تحقیر.
✳️زمینی که تا چشم کار می کند کویر تفتیده «خودگروی» است و در آن، دریچه ای بسوی «دیگری» باز نیست. زمینی که تاریک است به تمنیات بی انتها، به تعصبات رنگارنگ، و به «فروبستگی های وجودی».
✅زمینی که انگاره حاکم بر آن، نزاع و تحقیر است. جان کلام آنکه این زمین، «وجه سوبژکتیو» دارد و ما تا زمین گیر این زمین هستیم راهی بسوی بهشت نداریم. بهشتی که با شکافت این زمینِ سوبژکتیو، انرژی ای آزاد می کند که جهان زیست ما را امن تر، آبادتر، دوست داشتنی تر، و الهی تر می کند.
✳️ما برای تعالی نیازمند «اپوخه نظام مند» این زمین هستیم. رهایی از این زمین و روی آوردن به «زیست جهانِ» واجد مقولات بهشتی، ضروری ترین اقدام فردی و سازمانی برای دستیابی به «حیات طیبه» است.
✳️ در نگاه پدیدارشناسانه، یکی از ویژگی های نامزدهای پذیرش مسئولیت سازمانی، رهایی از «زمینِ سوبژکتیو» یادشده و ارائه «نوئماها»ی آبادگر بر اساس «مقولات بهشتی» است و داشتن تجربه های زیسته در این فقره. بی تردید چاشنی کردن نزاع و تخریب و تحقیر، فراخوان مردم به زمینِ یادشده است و فراخوان به «خود» است نه فراهم کردن مقدمات تعالی و پیشرفت در پرتو مقولات بهشتی.
عبدالله صلواتی
(استاد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران)
پانزدهم خرداد ۱۴۰۳
#یادداشت
#بهشت
#پدیدارشناسی
#پدیدارشناسی_بهشت
#رهایی
#عبدالله_صلواتی
https://eitaa.com/salavati_hekmatha
قالَ الامام الجواد(ع ): اعْلَمْ أنَّكَ لَنْ تَخْلُو مِنْ عَیْنِ اللهِ، فَانْظُرْ كَیْفَ تَكُونُ:
بدان كه تو از دید خدا پنهان نیستى. پس، بنگر كه چگونهاى. تحف العقول: ۴۵۵
شهادت امام جواد علیه السلام را به شما بزرگواران تسلیت می گویم
https://eitaa.com/salavati_hekmatha
قدرت انگاره در زیست جهان رسانه ای
سخنران: دکتر عبدالله صلواتی
امشب ساعت ۲۰:۳۰
در دوره سراسری "قدرت انگاره"
تبیین و روشنگری در میدان جنگشناختی
🔺 بصورت "رایگان" و اعطای "گواهی معتبر" در بستر "فضای مجازی"
🔻 لینک ثبتنام در دوره:
tarjomangd.ir/event/engareha
🔹 جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لینک دوره به کانال زیر مراجعه نمائید:
https://eitaa.com/joinchat/2586378832C291df762f0
#قدرتانگاره
#جنگشناختی
#دانشگاهجامعامامحسینعلیهالسلام
▫️دانشگاه جامع امام حسین (علیهالسلام)
کتاب باور در عصر کلیک
عبدالله صلواتی
(استاد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران)
https://www.aparat.com/v/X5T7J
#کلیپ
#باوردرعصرکلیک
#فرهنگسرای_رویش
#عبدالله_صلواتی
https://eitaa.com/salavati_hekmatha
#اطلاعیهبرگزاریدوره
🔸 دوره سراسری "قدرت انگاره"
تبیین و روشنگری در میدان جنگشناختی
🔺 بصورت "رایگان" و اعطای "گواهی معتبر" در بستر "فضای مجازی"
🔍 زمان برگزاری دوره:
از دوشنبه مورخ ۲۱ خرداد به مدت ۵ شب
🔹 راس ساعت ۲۰:۳۰
🔻 لینک ثبتنام در دوره:
tarjomangd.ir/event/engareha
🔹 جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لینک دوره به کانال زیر مراجعه نمائید:
https://eitaa.com/joinchat/2586378832C291df762f0
#قدرتانگاره
#جنگشناختی
#دانشگاهجامعامامحسینعلیهالسلام
▫️دانشگاه جامع امام حسین (علیهالسلام)
🌐 https://Www.ihu.ac.ir
▫️پیامرسان بله، ایتا و روبیکا:
🆔 @ihu_ac_ir
🌸
🌺🍃🌸
🍃🌺🍃🌸🍃
🌼🍃🌸┈••❀✾❀✾••┈┈🌸🍃🌼
💢 پدیدارشناسی بهشت
قسمت دوازدهم: الگو
✳️«لئو اشتراوس می گفت: سرشت جامعه را آن شخصی نشان می دهد که در آن نظام، آن شخص، بیش از همه تحسین برانگیز است»
❇️لیندا زگزبسکی پس از آنکه جمله بالا را در کتاب الگوگرایی گفت ادامه داد: «نمی توانم بگویم دیدگاه اشتراوس درست است یا نه اما به نظرم می رسد انواع متفاوتی از الگوها بر فرهنگ های مختلف حاکم هستند. چین باستان بدون فرزانگان غیرقابل فهم است و یونان باستان بدون قهرمانان مفهومی ندارد. ظاهراً قدیسان با مسیحیت ظهور کردند.»
✅او در ادامه می گوید:« ...فرهنگ های قهرمانی در حال زوال اند و امروزه در جوامع غربی فرزانگان چنان اندک اند که حتی مفهوم فرزانه در خطر زوال است. در آن بخش های از جهان هم که خود را پسامسیحی به شمار می آورند قدیسان رو به زوال اند.»
✳️آنچه زگزبسکی گفته درخور تامل و قابل نقد است. چراکه الگوها بهشت سازند بویژه الگوهایی که سه مولفه «احسان» در قدیسان و «حکمت» در فرزانگان و «شجاعت» در قهرمانان را در خود بنحو اعلا دارا هستند. این سه مولفه را زگزبسکی در کتاب الگوگرایی گفته است اما از اجتماع آنها سخنی نگفت و از مصادیق این اجتماع هم شخصیتی را نام نبرد.
❇️پیش از این از مقولات بهشتی یاد کردیم حکمت و احسان و شجاعت از مقولات بهشتی اند و واجدان این مولفه ها به میزان بهره مندی از این مقولات از بهشت سهم دارند. حال آن که در هر یک از این مولفه ها الگو باشد سهمش از بهشت بیشتر است.
✳️ و بالاتر، آن که این مقولات را بنحو مجتمع و در حد اعلا دارد خود میشود میزان بهشتی بودن و نزدیک شدن معنوی به این الگو دقیقا به معنا و مفهوم نزدیک شدن به بهشت است. از آنجاکه امام علی علیه السلام مقولات بهشتی بویژه احسان و حکمت و شجاعت را با هم و بنحو اعلا دارد، بلکه بالاتر از آن، اصل مقولات هستند، عنوان قاسم را داراست، یعنی میزان بهشتی بودن و جهنمی بودن است و یاد ایشان و اقتدا و تقرب به این شخصیت باشکوه، یاد بهشت و تقرب به بهشت است.
❇️در جامعه ما، برخلاف فرهنگ غربیِ کنونی به روایت زگزبسکی، الگوهای ناب و قدرتمندی چون حضرت محمد (ص) و امامان معصوم (ع) حضور دارند و با حضور آنها مقولات بهشتی چون احسان و حکمت و شجاعت از خطر زوال مصون هستند. گفتنی است: این عدم زوال مقولات بهشتی مشروط به نفس کشیدن در زیست جهان الگوهای ناب، یعنی اهل بیت (ع) است و تغییر زیست جهان و حاکمیت فرهنگ غربیِ کنونی این سرمایه و امکان را از ما می گیرد.
عبدالله صلواتی
(استاد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران)
بیست و پنجم خرداد ۱۴۰۳
#یادداشت
#بهشت
#پدیدارشناسی
#پدیدارشناسی_بهشت
#الگو
#الگوگرایی_زگزبسکی
#الگوگرایی_ترجمه_خداپرست
#عبدالله_صلواتی
https://eitaa.com/salavati_hekmatha
💢 وعده تو کردیّ و او به جا آورد
«یکی با اعتماد به خویشتن، همه چیز را به دست آورد، و یکی، ایمن در قدرت خویش، همه چیز را فدا کرد. اما آن کس که به خدا ایمان داشت از همه بزرگتر بود. یکی به واسطة قدرتش و یکی به واسطة خردش، و یکی به واسطة امیدش، و یکی به واسطة عشقش، بزرگ بود. اما ابراهیم از همه بزرگتر بود...» اینها را کی یرکگور در کتاب ترس و لرز دربارة مقام و منزلت وجودی ابراهیم علیه السلام گفته است. اما آنچه حضرت ابراهیم علیه السلام دربارة قربانی وعده کرد امام حسین علیه السلام به نحو عالی و گسترده وفا کرد. به تعبیر حافظ: مرید پیر مُغانم ز من مرنج ای شیخ/ چرا که وعده تو کردیّ و او به جا آورد.
✳️عید باشکوه قربان بر همه شما بزرگواران مبارک✳️
#یادداشت
#عبدالله_صلواتی
https://eitaa.com/salavati_hekmatha
💢 پدیدارشناسی بهشت
قسمت سیزدهم: دردآگاهی
❇️ظاهراً درد خاصیتی ندارد. غالبا مردم از درد و مواضع درد گریزان هستند و در زمانه انتخاب و اتخاذ تصمیم، گزینه ای را که از درد دورتر است ترجیح می دهند.
✳️اما زمانی که به باطن هستی نزدیک می شویم درد و دردآگاهی نماد مروت و مردانگی است. درد چاشنی بسط و ابتهاج و تعالی می شود.
✅درد در ظاهر هستی، پریشانی و بهم ریختگی را در پی دارد و آرزوی فرد دردمند کاهش زمان درد و برطرف شدن درد است. اما اهل دل و آشنایان با باطن هستی بسوی درد می روند البته دردی از سنخ معنا و با رنگ معنویت. دردآگاهی برای این دسته، وحدت و همدلی را در پی دارد.
✳️کسی که درد را نشناسد و از مواضع درد دوری کند قدرت همدلی را از دست می دهد و با فقدان همدلی، خودگروی فربه تر می شود و اخلاق و زیست اخلاقی در سطح فردی و سازمانی نحیف تر می شود و در غیبت همدلی در همین دنیا می شود هرم جهنم را حس کرد.
❇️درد در باطن هستی به شکل دردآگاهی فراق، دردآگاهی نادانی، دردآگاهی ظلم، دردآگاهی تبعیض و... جلوه می کند. وجودی که در قبال تبعیض، ظلم، نادانی و فراق بی تفاوت است وجودی ناخالص است و وجود ناخالص مناسبتی با بهشت ندارد.
❇️شهید چمران که سی و یکم خرداد سالگرد شهادت اوست درباره قدرت درد در خالص سازی آدمی می گوید:
خدایا! تو را شکر میکنم که مرا با درد آشنا کردی تا درد دردمندان را لمس کنم، و به ارزش کیمیایی درد پی ببرم، و «ناخالصی»های وجودم را در آتش درد بسوزم، و خواسته های نفسانی خود را زیر کوه غم و درد بکوبم.
#یادداشت
#بهشت
#پدیدارشناسی
#پدیدارشناسی_بهشت
#دردآگاهی
#شهید_چمران
#عبدالله_صلواتی
https://eitaa.com/salavati_hekmatha
💢نشست علمی «حکمت و غدیر» در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
❇️امکان غدیر برای انسان معاصر
دکتر عبدالله صلواتی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
✳️امتداد تمدنی غدير مبتنی بر منظومه فکری شيعه
دکتر سید احمد غفاری عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
دبیر نشست دکتر سعید حسن زاده (دانش آموخته دکتری فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه تربیت مدرس)
روز دوشنبه 4 تیرماه 1403، ساعت: 16- 14
📲لینک ورود👇
http://irip.ac.ir/u/136
#نشست
#غدیر
#حکمت_و_غدیر
#امکان_غدیر_برای_انسان_معاصر
#موسسه_پژوهشی_حکمت_و_فلسفه_ایران
#عبدالله_صلواتی
https://eitaa.com/salavati_hekmatha
💢 انگاره های انتخاباتی با تاکید بر هویت و امید
عبدالله صلواتی
این نشست در پی پاسخ به این پرسش هاست:
♻️انگاره های انتخاباتی چیست؟
🟠آیا انگاره های انتخاباتیِ مخرب هم داریم؟
🟢قدرتمندترین انگاره انتخاباتی کدام انگاره است؟
🔵نامزدهای ریاست جمهوری در نخستین مناظره انتخاباتی ۱۴۰۳ از چه انگاره هایی بهره بردند؟
🟡انگاره های انتخاباتی چه نسبتی با هویت و امید دارند؟
⚪️چه انگاره هایی سبب افزایش مشارکت و پیروزی انتخاباتی می شود؟
🔴آیا نامزدهای ریاست جمهوری نیاز به مشاورانی در محور انگاره های انتخاباتی دارند؟
🟤لشگر انگاره های انتخاباتی یک نامزد باید در خدمت چه اموری باشد؟
🟣چگونه می توان انگاره های انتخاباتی را سنجش کرد؟ (انگاره سنجی)
چهارشنبه
۱۴۰۳/۴/۶
ساعت ۲۱
پیوند ورود به جلسه👇
https://vc.sru.ac.ir/entekhab14
📍معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
🔎 @srufarhang
#نشست
#انتخابات
#انگاره
#انگاره_های_انتخاباتی
#دانشگاه_تربیت_دبیر_شهید_رجایی
#عبدالله_صلواتی
https://eitaa.com/salavati_hekmatha