eitaa logo
صالحی - ارتباط کاربران
1.2هزار دنبال‌کننده
631 عکس
213 ویدیو
251 فایل
﷽ 💫 طلبه ای ساده دروس خارج حوزه قم لیسانس نرم افزار ارشد مهندسیIT دکتری عرفان اسلامی ✅اینجا نشر پژوهشها و پرسش وپاسخهای کاربران 📌خصوصی @mSalehi ✅ کانال تدریس: 1. @Shia_erfan 2. @Nezam_Andishe ✅ کانال اصلی بنده @Salehy 📲نرم‌افزارهای مفید @SalehiApps
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جوشش چشمه معرفت با اربعین‌گرفتن 🔸 🔰 علامه جوادی آملی (حفظه الله): 🔻ماه به علاوه ده روز ماه پر برکت ایام است. وجود مبارک موسای کلیم در این چهل شبانه روز ذات اقدس اله بود. آن بیان نورانی گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیه و الثناء) که فرمود: «من اخلص لله اربعین صباحا» ناظر به همین اصل کلی است. 🔻اگر کسی چهل شبانه روز خود بود؛ نه حرف بدی زد، و نه غذای مشکوک و شبهه ناکی را خورد، نه کسی را رنجاند، نه رفت، نه راه کسی را بست، نه داد، نه فریب خورد؛ این امید آن هست که بسیاری از از قلب او بجوشد. اگر کسی عالم را دید، هرگز به دنبال زباله نمی افتد. 🔹 ر.ک عده الداعی / صفحه٢٣٢ 🔗 @ayatollahjavadiamoli 🔸 @Salehi786 @Salehy
🔻حضرت موسی(علیه السلام) در این اربعین به و تجلّی ربّش در کوه طور سینا و تکلّم و نجوای بی‌واسطه با خدایش رسید: 💫«و لما جاء موسى لميقاتنا و كلمه ربه ... فلما تجلّى ربه للجبل جعله دكا و خرّ موسى صعقا فلما أفاق قال سبحانك تبت إليك و أنا أول المؤمنين» (اعراف ١۴٣). 🔻این صَعق و انقطاع الی الله و نجوای با خدای «ربّ الإنسان»، امریست که برای هر انسانی محقق شدنیست، کما اینکه در مناجات شعبانیه میخواهیم: 💫«إلهى واجعلنى مِمّن‌... لاحَظته‌ "فَصَعِق‌َ لِجَلالك‌ فناجيته‌ سِرّا "». 🌟این برای امت اسلام با توبه و اعمال عبادی در این دو ماه حرام ذی القعده و ذی الحجه قرار داده شده. 💫در دهه اول ذی الحجه، حج بر مسلمان (با استطاعت) واجب شده تا با حضور در لباس خودیت و انانیت و حجاب دلبستگی به دنیا را به‌درآورد و از هر تکبر و أنانیتی شستشو شود. 💫هر نماز ما ورود به است. 💫این اربعین آمده ما را به عید قربان برساند تا نفس خود را با تهذیب در برابر أمر الهی قربانی کنیم. 💫این اربعین آمده ما را به صعق تجلی حق برساند، تا جبل انانیّت ما مندک و صفات بشری فانی شود، و با توبه و بیداری به نور صفات الهی روشن شویم. 🌟توبه یکشنبه‌های ذی القعده برای ملاقات «نورِ وجهُ الله» و «نورِ اسمِ اعظمِ الهی» است که بر موسی تجلی کرد. همان «نورَ النّور» که کوه طور را مندک و موسی را مدهوش کرد (خرّ موسی صعقا). 👌 و مقدمات برنامه سلوکی👇 🌐 eitaa.com/salehi786/1066 👌 👇 🌐 eitaa.com/salehy/2881
دستورالعمل ازدواج - هرشب قبل خواب بخوانند و بعدش بگذارند زیر بالشت سرشان .pdf
2.56M
🔸دستورالعمل تسریع در ازدواج 🔻فقط دستور ذکرشده در صفحه‌ی اول را هرشب قبل خواب بخوانند. و بعدش کل متن صفحه دوم را بگذارند زیر بالشت سرشان. (متن صفحه‌ی دوم، همان دستور صفحه اول بصورت نوشته شده‌ی با تکرار اشاره شده‌اش هست) 🔻میتوانید پرینت بگیرید یا روی کاغذ بی‌خط بنویسید و بخوانید و زیر بالشت بگذارید. 🔸 @Salehi786
بسم الله 🔸 حاجت 🔸 🔸به زیارت امامزاده بانو (حضرت فاطمه دختر بلافصل امام جواد علیه السلام) در حومه شهر نراق و دلیجان بروید. 👌 امامزاده‌ای بسیار بسیار مجرب برای حاجت است: 📌 لوکیشن 🌐 https://nshn.ir/65sb2UdlVxvcZS 🌐 https://balad.ir/p/5ld7Sos2d9CiIW 🌐 https://maps.app.goo.gl/Pzg2MTw9XnLsupc3A 🔸 🔻آنهایی که انواع حاجات و بخصوصه حاجت دارند حتما به زیارت این بانوی مکرمه بروند و معجزه‌ی الهی در کرامت ایشان را بالعیان تجربه کنند. 🔻حضرت بی بی زبیده خاتون، فاطمه صغری (علیها السلام)، دختر عزیز ٩ ساله‌ی امام جواد (علیه السلام) و نوه‌ی دلبند امام رضا (علیه السلام) است (همچنین خواهر امام هادی ع و عمه‌ی امام حسن عسکری ع). 🔻زائران و خادمانشان تاکنون مشهورترین و شاخص‌‌ترین کرامت ایشان را هدیه‌ی فرزند دار شدن و رفع گرفتاری‌های مرتبط با کودکان در میان حاجت‌مندان می‌دانند. 🔸 ✅ بنده به عینه دو نفر از دوستان دوران طلبگی و دانشجوییم را دیدم که سال‌ها فرزنددار نمی‌شدند و هرکدام به راهنمایی افراد متفاوتی از اولیاءالله برای حاجتشان عازم این امامزاده شدند و بعدش به فاصله چند ماه به نعمت فرزنددار شدن رسیدند. 🔻دوست طلبه‌ام میگفت: دو هفته بعد از زیارت وقتی به محضر آن عالم بالله رسیدم تا من را دیدند بعد سلام گفتند «مبارکه!»، گفتم چی؟ فرمودند «یک پسر خوب و بسیار بازیگوش به شما هدیه کرده‌اند». 🔻دوستم می‌گفت دقیقا همین هم شد، الان پسرمان یکسال و نیمش هست و بسیار پر جنب‌وجوش است. همچنین از قول آن عالم میگفت که بهتره شب‌ها به زیارت آن بانو بروید اگر کمی چشمتان هم باز باشد از پایین دره‌ی در اطراف امام‌‌زاده نورهایی را می‌بینید که به آسمان می‌رود و آن نورها از قبور اصحاب امام جواد (علیه السلام) است که در آن دره با زنده‌به‌گور شدن شهید و دفن شده‌اند. 🔸 🔻به نقل مشهور، بعد از شهادت امام رضا (علیه السلام) کاروانی از سادات، که در بین آنها دختر ۹ ساله امام جواد (علیهما السلام) که از جایگاه بلندی در تقوا و علم برخوردار بوده نیز وجود داشته، در مدینه تهدید به قتل می‌شوند و به اتفاق یاران و بنی‌هاشمیان که کاروان آنها حدود ۴۰۰ نفر بوده‌اند به سوی ایران هجرت می‌کنند تا به اصفهان می‌رسند و سپس مسیر را تغییر داده و به سوی قم حرکتشان را ادامه می‌دهند و در سه منزلی قم (در حومه نراق و دلیجان) در محاصره حاکمان بنی عباس افتاده و ٢۰۰ نفر از آنان شهید و ٢۰۰ نفر اسیر می‌شوند که از اسرایشان خبری نیست. قتلگاه شهدا در دره جنوبی حرم است و از آن ٢۰۰ نفری که به شهادت رسیدند ۴٣ نفر در یک محل و به صورت دست‌جمعی دفن شده‌اند. 🔻یاران آن حضرت بیش‌تر از بانوان مکرمه بنی هاشم و کودکان بی‌دفاع بوده‌اند که به طرز نا جوانمردانه‌ای در رکاب و ملتزم آن حضرت به شهادت می‌رسند. مظلومیت شهادت این بزرگواران و دفن شدن پیکرهای مطهر آنها در اطراف امامزاده به کل منطقه که به «خاک سفید» معروف است فضای معنوی کم نظیری بخشیده است. 🔸 ✅ تصاویر امامزاده بی‌بی زبیده نراق👇 🌐 https://eitaa.com/salehy/2886 ✅ در مورد ایشان بیشتر بخوانید👇 🌐 1 www.Javann.ir/001lm6 🌐 2 https://noo.rs/oxF1f 🔸 @Salehi786
چون فایل قبلی باز نمیشه، دوباره ارسال میشه👇
ختم توحیدی سوره یس و حشر از امام خمینی .pdf
8.65M
🔸 ختم توحیدی سوره یس و آیات پایانی سوره حشر و آیاتی از سوره طلاق، از ختوم مورد علاقه امام خمینی (قدّس سرّه)👆 🔻نقل از کتاب «مفاتیح السماء، سیره حضرت امام خمینی، در دعا و ذکر و زیارت» 💫انجام این ختم در یک یا چند اربعین، آثار توحیدی عالی دارد، و برای عموم سالکین خوب و مؤثر خواهد بود. 🔸 @Salehy @Salehi786
بسم الله ۴٩ 🔸 غزل عارفانه *«ساقی نامه»* 📌بخشی از شعر جناب رضی‌الدین آرتیمانی 🔸 الهی به مستان میخانه‌ات بعقل آفرینان دیوانه‌ات به دُردی کش لجهٔ کبریا که آمد به شأنش فرود «انّما» [ اشاره به آیه‌ی ولایت در شأن امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) : « *إِنَّمَا* وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُون» (المائده، ۵۵) ] به دُرّی که عرش است او را صدف به ساقی کوثر، به شاه نجف به نور دل صبح خیزان عشق ز شادی به انده گریزان عشق به رندان سر مست آگاه دل که هرگز نرفتند جز راه دل به انده‌پرستان بی پا و سر به شادی فروشان بی شور و شر کزان خوبرو، چشم بد دور باد غلط دور گفتم که خود کور باد بشام غریبان، به جام صبوح کز ایشانست شام و سحر را فتوح که خاکم گل از آب انگور کن سرا پای من آتش طور کن خدا را بجان خراباتیان کزین تهمت هستیم وارهان به میخانهٔ وحدتم راه ده دل زنده و جان آگاه ده که از کثرت خلق تنگ آمدم به هر جا شدم سر به سنگ آمدم بیا ساقیا می بگردش در آر که دلگیرم از گردش روزگار مِئی ده که چون ریزیش در سبو بر ‌آرد سبو از دل آواز هو از آن می که گر عکسش افتد به‌جان توانی بجان دید حق را عیان از آن می که چون ریزیش در سبو بر آرد سبو از دل آواز هو مِئی از منی و توئی گشته پاک شود جان، چکد قطره‌ای گر به خاک بیا تا سری در سر خم کنیم من و تو، تو و من، همه گم کنیم چو ساقی همه چشم فتان نمود به یک نازم، از خویش عریان نمود بیا ساقیا، می بگردش در آر که می خوش بود خاصه در بزم یار مئی بس فروزان‌تر از شمع و روز می و ساقی و بادهٔ جام سوز می صاف ز الایش ما سوی ازو یک نفس تا بعرش خدا مِئی کو مرا وارهاند ز من ز آئین و کیفیت ما و من از آن می حلال است در کیش ما که هستی وبال است در پیش ما مئی را که باشد در او این صفت نباشد بغیر از مِیِ معرفت کنی خاک میخانه گر توتیا خدا را ببینی بچشم خدا به میخانه آی و صفا را ببین ببین خویشتن را خدا را ببین تودر حلقهٔ می‌پرستان در آ که چیزی نبینی بغیر خدا بگویم که از خود فنا چون شوی ز یک قطره زین باده مجنون شوی بشوریدگان گر شبی سر کنی از آن می که مستند لب تر کنی جمال محالی که حاشا کنی ببندی دو چشم و تماشا کنی نیاری تو چون تاب دیدار او ز دیدار رو کن به دیوار او توانی اگر دل، دریا کنی تو آن دُر یکتایْ پیدا کنی ندوزی چو حیوان نظر بر گیاه بیابی اگر لذت اشک و آه بیا تا بساقی کنیم اتفاق درونها مصفا کنیم از نفاق بیائید تا جمله مستان شویم ز مجموع هستی پریشان شویم چو مستان بهم مهربانی کنیم دمی بی‌ریا زندگانی کنیم بگرییم یکدم چو باران بهم که اینک فتادیم یاران زهم جهان منزل راحت اندیش نیست ازل تا ابد، یکنفس بیش نیست سراسر جهان گیرم از توست بس چه میخواهی آخر از این یکنفس در این عالم تنگ‌تر از قفس به آسودگی کس نزد یک نفس مرا چشم ساقی چو از هوش برد چه کارم به صاف و چه کارم به دُرد صبوح است ساقی برو می بیار فتوح است مطرب دف و نی بیار به می گرم کن جان افسرده را که مِیْ زنده دارد تن مرده را مگو تلخ و شور آب انگور را که روشن کند دیدهٔ کور را بده ساقی آن آب آتش خواص که از هستیم زود سازد خلاص به‌من عشوه‌ی چشم ساقی فروخت که دین و دل و عقل را جمله سوخت چو من گر ازین می تو بی من شوی بگلخن درون رشک گلشن شوی به می هستی خود فنا کرده‌ایم نکرده کسی آنچه ما کرده‌ایم الهی به آنان که در تو گم‌اند نهان از دل و دیدهٔ مردم‌اند نگه دار این دولت از چشم بد بکش مد اقبال او تا ابد همیشه چو خور گیتی افروز باد همه روز او عید نوروز باد شراب شهادت بکامش رسان بجد علیه السلامش رسان رضی روز محشر علی ساقی است مکن ترک مِیْ تا نَفَس باقی است 🔸 📌 متن کامل شعر👇 🌐 ganjoor.net/razi/saghiname 📌 بخشی از غزل👇 🌐 https://eitaa.com/salehy/2895 🔸 🌸 کانال «روح و ریحان؛ اشعار الهی» 🌸 t.me/Elaahy 🔸 @Salehi786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 داستان مرتاضی که از زمان امام رضا (علیه‌السلام) به عنایت ایشان تا الان زنده است! 🌏 🔸در مورد مطلب این👆 کلیپ، یکی از رفقای طلبه ما چندسال پیش به نقل از دوست خبرنگارش که در سفارت ایران در هند آشنایی از کارمندان سفارت داشت تعریف میکرد، که آن کارمند سفارت به وی میگفت این مرتاض هزارساله را دیده، که در زمان امام صادق (علیه السلام) به دنیا آمده و تاکنون زنده است، و الان شش‌ماه سال خوابه و شش ماه سال بیدار است! 🔸 @Salehi786
بسم الله 🔸 *توجه امام به تمام شیعیانش* 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/249800 شناسه حدیث : ۲۴۹۸۰۰ نشانی : بحار الأنوار، ج ۴۹، ص ۹۸ نشانی : المناقب ج ۴، ص ۳۴۱ https://hadith.inoor.ir/hadith/380086 مُوسَى بْنُ سَيَّارٍ قَالَ: كُنْتُ مَعَ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَدْ أَشْرَفَ عَلَى حِيطَانِ طُوسٍ وَ سَمِعْتُ وَاعِيَةً فَاتَّبَعْتُهَا فَإِذَا نَحْنُ بِجَنَازَةٍ فَلَمَّا بَصُرْتُ بِهَا رَأَيْتُ سَيِّدِي وَ قَدْ ثَنَى رِجْلَهُ عَنْ فَرَسِهِ ثُمَّ أَقْبَلَ نَحْوَ اَلْجَنَازَةِ فَرَفَعَهَا ثُمَّ أَقْبَلَ يَلُوذُ بِهَا كَمَا تَلُوذُ اَلسَّخْلَةُ بِأُمِهَّا ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَيَّ وَ قَالَ : . يَا مُوسَى بْنَ سَيَّارٍ مَنْ شَيَّعَ جَنَازَةَ وَلِيٍّ مِنْ أَوْلِيَائِنَا خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَيَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ لاَ ذَنْبَ عَلَيْهِ حَتَّى إِذَا وُضِعَ اَلرَّجُلُ عَلَى شَفِيرِ قَبْرِهِ . رَأَيْتُ سَيِّدِي قَدْ أَقْبَلَ فَأَفْرَجَ اَلنَّاسُ عَنِ اَلْجَنَازَةِ حَتَّى بَدَا لَهُ اَلْمَيِّتُ فَوَضَعَ يَدَهُ عَلَى صَدْرِهِ ثُمَّ قَالَ يَا فُلاَنَ بْنَ فُلاَنٍ أَبْشِرْ بِالْجَنَّةِ فَلاَ خَوْفَ عَلَيْكَ بَعْدَ هَذِهِ اَلسَّاعَةِ . فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ هَلْ تَعْرِفُ اَلرَّجُلِ فَوَ اَللَّهِ إِنَّهَا بُقْعَةٌ لَمْ تَطَأْهَا قَبْلَ يَوْمِكَ هَذَا؟ فَقَالَ لِي : . يَا مُوسَى بْنَ سَيَّارٍ! ⚡*أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّا مَعَاشِرَ اَلْأَئِمَّةِ تُعْرَضُ عَلَيْنَا أَعْمَالُ شِيعَتِنَا صَبَاحاً وَ مَسَاءً فَمَا كَانَ مِنَ اَلتَّقْصِيرِ فِي أَعْمَالِهِمْ سَأَلْنَا اَللَّهَ تَعَالَى اَلصَّفْحَ لِصَاحِبِهِ وَ مَا كَانَ مِنَ اَلْعُلُوِّ سَأَلْنَا اَللَّهَ اَلشُّكْرَ لِصَاحِبِهِ.* 🔸 ✅ *ترجمه* : از کتاب مناقب: موسى بن سيار گفت: من در خدمت حضرت رضا (عليه السّلام) بودم وارد كوچه‌هاى طوس شديم سر و صدائى شنيدم از پى آن صدا رفتم ديدم جنازه‌اى است. همين كه چشمم به جنازه افتاد ديدم حضرت رضا (عليه السّلام) پاى از ركاب خارج نموده پياده شد و بطرف جنازه آمد، جنازه را بلند كرد چنان به آن جنازه چسبيده بود مثل بره‌اى كه به مادرش بچسبد بعد به من فرمود: . موسى بن سيار! هر كس تشييع از جنازه‌ی يكى از دوستان ما را بنمايد چنان گناهانش ميريزد مثل اينكه تازه از مادر متولد شده و گناهى برايش نمى‌ماند. سپس حضرت (ع) همان طور رفت تا آن جنازه را كنار قبر گذاشتند. امام (عليه السّلام) جلو رفت و مردم را از اطراف جنازه دور كرد تا ميت را مشاهده كرد دست روى سينه‌اش گذاشت سپس فرمود: ای فلانى پسر فلانی، تو را به بهشت بشارت ميدهم ديگر پس از اين ساعت هیچ ترسى بر تو نيست. . عرض‌كردم: فدايت شوم اين مرد را ميشناسید؟! بخدا قسم به اين سرزمين تا امروز پا نگذاشته بودید. . حضرت فرمود: ای موسى بن سیار! ⚡ *مگر نميدانى اعمال شيعيان ما هر صبح و شام بر ما ائمه عرضه مى‌شود، آنگاه هر كوتاهى كه داشته باشند از خدا درخواست ميكنيم از آن چشم پوشى نمايد، و هر كار نيك كه داشته باشند از پروردگار تقاضا ميكنيم پاداش به آنها بدهد.* 🔸 @Salehi786
جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/233286 شناسه حدیث : ۲۳۳۲۸۶ نشانی : بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۲۳، ص ۳۴۸ ير، [بصائر الدرجات] ، مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ سَعِيدٍ اَلزَّيَّاتِ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ أَبَانٍ قَالَ: . قُلْتُ لِلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّ قَوْماً مِنْ مَوَالِيكَ سَأَلُونِي أَنْ تَدْعُوَ اَللَّهَ لَهُمْ . فَقَالَ وَ اَللَّهِ إِنِّي لَتُعْرَضُ عَلَيَّ فِي كُلِّ يَوْمٍ أَعْمَالُهُمْ .
جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/300967 شناسه حدیث : ۳۰۰۹۶۷ نشانی : بصائر الدرجات في فضائل آل محمد علیهم السلام ج ۱، ص ۴۲۹ حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ هَاشِمٍ عَنِ اَلْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلزَّيَّاتِ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ أَبَانٍ اَلزَّيَّاتِ وَ كَانَ يُكَنَّى عَبْدَ اَلرِّضَا قَالَ: . قُلْتُ لِلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ اُدْعُ اَللَّهَ لِي وَ لِأَهْلِ بَيْتِي . قَالَ أَ وَ لَسْتُ أَفْعَلُ، وَ اَللَّهِ إِنَّ أَعْمَالَكُمْ لَتُعْرَضُ عَلَيَّ فِي كُلِّ يَوْمٍ وَ لَيْلَةٍ . فَاسْتَعْظَمْتُ ذَلِكَ . فَقَالَ أَ مَا تَقْرَأُ كِتَابَ اَللَّهِ « قُلِ اِعْمَلُوا فَسَيَرَى اَللّٰهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ اَلْمُؤْمِنُونَ » .
جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/300963 شناسه حدیث : ۳۰۰۹۶۳ نشانی : بصائر الدرجات في فضائل آل محمد علیهم السلام ج ۱، ص ۴۲۸ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَمَّنْ رَوَاهُ عَنْ صَالِحِ بْنِ اَلنَّضْرِ عَنْ يُونُسَ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُهُ: . يَقُولُ فِي اَلْإِمَامِ حِينَ ذَكَرَ يَوْمَ اَلْخَمِيسِ فَقَالَ هُوَ يَوْمٌ تُعْرَضُ فِيهِ اَلْأَعْمَالُ عَلَى اَللَّهِ وَ عَلَى رَسُولِهِ وَ عَلَى اَلْأَئِمَّةِ .
جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/174208 شناسه حدیث : ۱۷۴۲۰۸ نشانی : تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۱۰، ص ۴۱۹ وَ فِي اَلْعِلَلِ وَ عُيُونِ اَلْأَخْبَارِ بِإِسْنَادِهِ اَلْآتِي عَنِ اَلْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي حَدِيثٍ قَالَ: . إِنَّمَا جُعِلَ صَوْمُ اَلسُّنَّةِ لِيَكْمُلَ بِهِ صَوْمُ اَلْفَرْضِ . وَ إِنَّمَا جُعِلَ فِي كُلِّ شَهْرٍ ثَلاَثَةَ أَيَّامٍ فِي كُلِّ عَشَرَةِ أَيَّامٍ يَوْماً لِأَنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ: « مَنْ جٰاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثٰالِهٰا» ، فَمَنْ صَامَ فِي كُلِّ عَشَرَةِ أَيَّامٍ يَوْماً وَاحِداً فَكَأَنَّمَا صَامَ اَلدَّهْرَ كُلَّهُ، . كَمَا قَالَ سَلْمَانُ اَلْفَارِسِيُّ (رَحْمَةُ اَللَّهِ عَلَيْهِ) صَوْمُ ثَلاَثَةِ أَيَّامٍ فِي اَلشَّهْرِ صَوْمُ اَلدَّهْرِ كُلِّهِ فَمَنْ وَجَدَ شَيْئاً غَيْرَ اَلدَّهْرِ فَلْيَصُمْهُ . وَ إِنَّمَا جُعِلَ أَوَّلَ خَمِيسٍ فِي اَلْعَشْرِ اَلْأُوَلِ ، وَ آخِرَ خَمِيسٍ فِي اَلْعَشْرِ اَلْآخِرِ ، وَ أَرْبِعَاءَ فِي اَلْعَشْرِ اَلْأَوْسَطِ ، . أَمَّا اَلْخَمِيسُ فَقَدْ قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ، تُعْرَضُ كُلَّ خَمِيسٍ أَعْمَالُ اَلْعِبَادِ عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَأُحِبُّ أَنْ يُعْرَضَ عَمَلُ اَلْعَبْدِ عَلَى اَللَّهِ وَ هُوَ صَائِمٌ . وَ إِنَّمَا جُعِلَ آخِرُ خَمِيسٍ لِأَنَّهُ إِذَا عُرِضَ عَمَلُ اَلْعَبْدِ ثَلاَثَةَ أَيَّامٍ وَ اَلْعَبْدُ صَائِمٌ كَانَ أَشْرَفَ وَ أَفْضَلَ مِنْ أَنْ يُعْرَضَ عَمَلُ يَوْمَيْنِ وَ هُوَ صَائِمٌ . وَ إِنَّمَا جُعِلَ أَرْبِعَاءُ فِي اَلْعَشْرِ اَلْأَوْسَطِ لِأَنَّ اَلصَّادِقَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) أَخْبَرَ أَنَّ اَللَّهَ خَلَقَ اَلنَّارَ فِي ذَلِكَ اَلْيَوْمِ وَ فِيهِ أَهْلَكَ اَللَّهُ اَلْقُرُونَ اَلْأُولَى وَ هُوَ يَوْمُ نَحْسٍ مُسْتَمِرٍّ فَأَحَبَّ أَنْ يَدْفَعَ اَلْعَبْدُ عَنْ نَفْسِهِ نَحْسَ ذَلِكَ اَلْيَوْمِ بِصَوْمِهِ . . وَ رَوَاهُ اَلْمُفِيدُ فِي اَلْمُقْنِعَةِ مُرْسَلاً: نَحْوَهُ .
هدایت شده از عارفانه
«ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما از ابن سینا و شیخ طوسی وسیع‌تر است، متنوّع‌تر است!» بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب: امام از سرآمدان تاریخ ما است؛ نه فقط از سرآمدان روزگار ما. سرآمدان کسانی هستند که در هر رشته‌ای، در هر بخشی از بخشهای معارفی و عملیِ انسانها دارای عظمتند. در میان بزرگان و اشخاص باعظمت، بعضی‌ها یک سر و گردن از دیگران برترند که به اینها میگوییم سرآمد. در هر روزگاری سرآمدانی وجود دارند لکن بعضی‌ها مخصوص روزگار خودشان نیستند، [بلکه] سرآمد تاریخند. سرآمدان را نمیشود از حافظه‌ی تاریخ حذف کرد؛ نکته‌ی مهمّ مورد توجّه ما این است. سرآمدان را نه میشود حذف کرد، نه میشود تحریف کرد. نه اینکه تبلیغات مخالفین نتواند چهره‌های سرآمدان را بد معرّفی کند؛ چرا، رسانه‌های تبلیغاتی که روزبه‌روز هم مدرن‌تر میشوند، امروزی‌تر میشوند، مجهّزتر میشوند، میتوانند شب را روز و روز را شب معرّفی کنند، میتوانند درباره‌ی چهره‌های برجسته و منوّر هم دروغ‌پردازی کنند، امّا این کفِ روی آب است، این «فَاَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً» است. ابن‌سینا و شیخ طوسی، بعد از هزار سال از دورانِ خودشان، امروز میتوانند خودشان را با صدای رسا معرّفی کنند؛ شخصیّت آنها را نمیشود محو کرد، نمیشود از حافظه‌ی تاریخ زدود، نمیشود تحریف هم کرد. ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما از ابن‌سینا و شیخ طوسی وسیع‌تر است، متنوّع‌تر است. خصوصیّاتی که در تشکیل شخصیّت امام بزرگوار دخالت دارند، بمراتب بیشتر است از خصوصیّاتی که در شخصیّت آن‌گونه برجسته‌ها و سرآمدها حضور دارند. امام یک سرآمدِ همه‌جانبه است؛ هم در دانشهای دینی سرآمد است ــ امام در فقه، در فلسفه، در عرفان نظری، سرآمد است ــ هم در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزکارانه سرآمد است، هم در استحکام شخصیّت و قوّت اراده سرآمد است، هم در قیامِ لله و سیاست‌ورزیِ انقلابی و ایجادِ تحوّل در نظامِ بشری سرآمد و یگانه است. این خصوصیّات در هیچ‌کدام از سرآمدانِ تاریخِ ما با هم جمع نشده است، [امّا] در امام بزرگوار این خصوصیّات با همدیگر جمع است. نتیجه اینکه این امام بزرگوار را هیچ‌کس نمیتواند از حافظه‌ی تاریخ محو کند، نه امروز و نه در قرنهای آینده، و نمیتواند شخصیّت او را تحریف کند؛ چند صباحی ممکن است دروغ‌پردازی بشود، تحریف شخصیّت بشود، امّا در نهایت چهره درخشان امام، خود را با صدای رسا به همه معرّفی میکند؛ این خورشید را پشت ابر نمیشود نگه داشت. @Arefane | عارفانه
🔸 *«از کیمیا بالاتر»* سید محمد صادق قاضی(فرزند عارف بالله سیدحسین قاضی) می فرمایند: (( آقای الهی برادر علامه طباطبایی زمانی که در قم بودند به مجلس روضه ای که در منزل مرحوم میرزا تقی زرگری تشکیل می شد می رفتند. آنها بعد از روضه یک مجلس خصوصی نیز داشتند. یک بار وقتی پس از روضه در یک سینی مسی چای می آورند، ایشان انگشتشان را بر لب خود می گذارند و و بعد به سینی مسی می زنند، سینی مسی تبدیل به طلا می شود! بعد ایشان می فرمایند: (( *ما طلا می خواهیم چه کنیم؟* )) و دوباره انگشت برلب می گذارند و به سینی می زنند و سینی به حالت اولیه برمی گردد!)) توضیح اینکه قدرت اول را کیمیا گویند که برخی اهل ریاضت و اولیاء آنرا دارند. اما قدرت دوم را هر کسی جز اولیاء خاص ندارد. قدرتی که بتوان از طلا گذشت و نیز کیمیا را برگرداند. نقل است که یکی از بزرگان که صاحب کیمیا بود(شیخ بهائی) نزد پیر پالان دوز در مشهد رفت و او مشغول دوختن پالان بود. بعد شیخ بهائی اشاره به وسیله ی در دست پیر می کند و آن طلا می شود. پیر پالان دوز می گوید: ما طلا نمی خواهیم، برش گردان. شیخ بهائی می گوید: من فقط کیمیا دارم و نمی توانم آنرا برگردانم. بعد پیر پالان دوز خودش به آن وسیله اشاره می کند و به حالت اولش بر می گردد! خود آیت الله الهی می فرمودند: (( *همه چیز برای رسیدن به پروردگار وسیله است. تقرب به پروردگار هر لحظه باید محاسبه شود و در صورتی که واقع نشود آن لحظه خسارت است و از آن باید توبه کرد. کرامات لطفی است از جانب پروردگار ، ما طلبی از خدا نداریم. ما به وظیفه مان عمل می کنیم.* )) ای خواجه برو به هرچه داری یاری بخر و به هیچ مفروش ایشان نیز چون سایر اولیاء حقّه تنها ملاک تشخیص استاد حقیقی را ((تقوا)) و اطاعت از شریعت می دانستند. حضرت علامه حسن زاده آملی در مقام استادشان، آیت الله الهی چنین فرموده اند: (( *در حقیقت باید این بزرگوار را مصداق این حدیث دانست: «لکلِّ شئٍ معدن و معدنُ التّقوی قلوب العارفین» برای هر چیز معدنی است و معدن تقوا دل عارفان است.* )) دستی گشاده! سید الحکما ، مرحوم سید جلال آشتیانی در مورد آیت الله الهی فرموده اند: (( دست آقا سید محمد حسن در مراتب سیر و سلوک از برادرش، علامه بازتر بود!)) 🙏برای ترویح ارواح مطهر جمیع عرفا، علما و شهدا و سالکین الی الله و همه کسانی که بر ماحقی دارند، اموات و سادات، بدوارث و بی وارث، و همه اولیاء الهی، علی‌الخصوص روح استاد الهی طباطبایی، بخوانیم الفاتحة‌مع‌الصلواة 🌼 🔹 kashkole_solok 🔸 @Salehi786
بسم الله 🔸 دستور الهی بر *«لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ»* برای رفع حزن و غم، و رفع حدیث نفس (رفع وسوسه و خطورات شیاطین) 🔸 ▫️١ جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/440198 شناسه حدیث : ۴۴۰۱۹۸ نشانی : الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۵۴۳ 🔻عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلصَّادِقِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) : ⚡إِنَّ آدَمَ شَكَا إِلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَا يَلْقَى مِنْ حَدِيثِ اَلنَّفْسِ وَ اَلْحُزْنِ ⚡ فَنَزَلَ عَلَيْهِ جَبْرَئِيلُ فَقَالَ لَهُ : 💥يَا آدَمُ، قُلْ: *«لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللّٰه»* ⚡فَقَالَهَا فَذَهَبَ عَنْهُ اَلْوَسْوَسَةُ وَ اَلْحَزَنُ. 🔸 ✅ *ترجمه* : 🔻حضرت رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) فرمود: ⚡ حضرت آدم (عليه السّلام) از حديث نفس (وسوسه و خطورات ذهنی) و از حزن و غم به‌سوى خداوند شكايت برد. ⚡جناب جبرئيل بر او نازل شد و فرمود: 💥اى آدم! این ذکر را (زیاد) بگوى: *«لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللّٰه»* ⚡آدم (عليه السّلام) ذاکر به اين ذکر الهی شد و وسوسه‌ها و حزن و غم‌ها از او رفع شد. 🌐 https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/440198 🌐 https://hadith.inoor.ir/hadith/169695 🔸 📌 در این ذکر حوقله، تمرکزتان بر حقیقت نوری «الله» در انتهای آن باشد که توجه به این دارید که فقط خدای سبحان است که هم حائل و مانع و رافع و دافع همه‌ی آسیب‌ها و ضررها و وسوسه‌هاست، و هم فقط خداست که قوّه‌ی بینهایت و نیروی بالابرنده و جاذب و جلب کننده‌ی تمام کمالات و خوشی‌هاست. می‌گویی خدایا تو همه‌کاره‌ی عالم هستی، فقط تو صاحب قدرت مطلقی و همه کارها به‌دست قدرت توست. و وقتی فردی این ذکر را بگوید توجه به «توحید افعالی» می‌یابد و سزاوار است که خداوند تمام حاجت‌های او را روا کند و هر بلایی که می‌خواهد به او برسد به‌واسطه این ذکر آن را از او دفع کند. 📌در توجه و تمرکز به ذکر «الله»، در تلفظش هم آن را بیشتر بکشند (لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللّٰـآاااااااه). 📌 قبل از خواب *«٧٠ مرتبه»* این ذکر را بگویید و بخوابید تا خواب آرام و زلال و مصفا داشته باشید. 🔸 📌 در برخی نقل‌های دیگر هم هست که: 🔻ذکر «لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللّٰه» موجب درمان از ٩٩ بیماری است که کمترین آن همّ و غمّ است. (قَوْلُ «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللّٰه» فِيهِ شِفَاءٌ مِنْ تِسْعَةٍ وَ تِسْعِينَ‌ دَاءً أَدْنَاهَا الْهَمُّ) https://hadith.inoor.ir/hadith/279989 🔻ذکر «لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيم» گنجی از گنج های بهشت است و موجب درمان از ٩٩ بیماریست که کمترین آن ها همّ و غمّ است. (قَوْلُ «لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ» كَنْزٌ مِنْ كُنُوزِ اَلْجَنَّةِ وَ هِيَ شِفَاءٌ مِنْ تِسْعَةٍ وَ تِسْعِينَ دَاءً أَدْنَاهُ اَلْهَمُّ). https://hadith.inoor.ir/hadith/350321 💥 *برای دفع شیاطین جنی همین «ذکر حوقله» را بگویید و برای دفع شیاطین انسی «ذکر صلوات» را بگویید.* چنانکه پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: 🔻شیاطین دو دسته اند: شیطان جن که با ذکر «لا حول و لا قوة إلا بالله» دور می‌شوند، و دیگری شیطان انسانی که با ذکر «صلوات بر پیامبر و خاندان او» دفع می‌گردند. (أَنَّ اَلشَّيْطَانَ اِثْنَانِ: شَيْطَانُ اَلْجِنِّ وَ يَبْعُدُ بِلاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ، وَ شَيْطَانُ اَلْإِنْسِ وَ يَبْعُدُ بِالصَّلاَةِ عَلَى اَلنَّبِيِّ وَ آلِهِ). https://hadith.inoor.ir/hadith/281525 🔻کسی که سه بار (و در نقل دیگر: هفت بار، بعد نماز صبح و نماز مغرب، قبل از آنکه تکلم کند) ذکر بگوید: «بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ، لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ»، خداوند متعال (در آن حال) ٩٩ نوع و سنخ از انواع بلاها را از او کفایت می‌کند که ساده‌ترین آن ها خفگی است. (مَنْ قَالَ «بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ، لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ» ثَلاَثَ مَرَّاتٍ كَفَاهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ تِسْعَةً وَ تِسْعِينَ نَوْعاً مِنْ أَنْوَاعِ اَلْبَلاَءِ أَيْسَرُهُنَّ اَلْخَنْقُ). https://hadith.inoor.ir/hadith/118787 👇👇
▫️٢ (مَنْ قَالَ فِي دُبُرِ صَلَاةِ الْفَجْرِ وَ دُبُرِ صَلَاةِ الْمَغْرِبِ سَبْعَ مَرَّاتٍ‌ (قَبْلَ أَنْ يَتَكَلَّمَ) «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ* لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ» دَفَعَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنْهُ سَبْعِينَ نَوْعاً مِنْ أَنْوَاعِ الْبَلَاءِ أَهْوَنُهَا الرِّيحُ‌ وَ الْبَرَصُ وَ الْجُنُونُ وَ إِنْ كَانَ شَقِيّاً مُحِيَ مِنَ الشَّقَاءِ وَ كُتِبَ فِي السُّعَدَاء). https://hadith.inoor.ir/hadith/107198 https://hadith.inoor.ir/hadith/169046 🔻از غضب دوری کن و هنگامی که عصبانی شدی ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ» را بخوان تا خشم و غضب تو ساکن شود. (إِيَّاكَ‌ وَ الْغَضَبَ‌ وَ إِذَا غَضِبْتَ فَقُلْ- لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ يَسْكُنُ غَضَبُك) https://hadith.inoor.ir/hadith/210357 🔻بعض از دندان هایم افتاد تا اینکه شیطان وسوسه‌ای القا می‌کرد و گفت اگر باقی دندان‌هایت هم بیفتد با چه غذا می‌خوری؟ پس من ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا باللّٰه» را گفتم (و آن وسوسه و خطور را دفع می‌کنم و به خدا اتکا می‌نمایم). (قَدْ سَقَطَ بَعْضُ‌ أَسْنَانِي‌ حَتَّى أَنَّهُ لَيُوَسْوِسُ إِلَيَّ الشَّيْطَانُ فَيَقُولُ فَإِذَا ذَهَبَتِ الْبَقِيَّةُ فَبِأَيِّ شَيْ‌ءٍ تَأْكُلُ فَأَقُولُ «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ») https://hadith.inoor.ir/hadith/115808 🔸 و 🔸 @Salehi786
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 انسانِ *عاشقِ نامتناهی* ، ظلوم جهول👆 | 🌷آسمان بارِ امانت نتوانست کشید، قرعه‌ی فال به‌نام منِ دیوانه زدند! 🌻 [ از بس ديوانه و عاشقِ حمل امانتِ ولایت الهی بودم، مجنون‌وار بارِ آن را به دوش كشيدم، و عاشقانه مشقّاتِ حمل آن در عالم خاکی را تحمّل نمودم] 🌼«إِنَّا عَرَضنَا الأَمانة...و حملها الإنسانُ، إنّه كان ظَلُوماً جَهُولا»: ✨انسان بخاطر شدّتِ درکِ ظلمت در وجودش، عشقش به نور الهی نامتناهیست، ✨و بخاطر شدّت درکِ جهل در وجودش، استعدادش در حرکت و حیرت بسوی علم الهی شدیدترین است ✨این مدح انسان است که بخاطر در وجودش، قابلیت حمل بار را یافت 🌺از امام سجاد(علیه السلام) پرسیدند: چرا خداوند خودش را محجوب کرده ازخلق؟ حضرت پاسخ فرمود: ✨لأنّ اللَّهَ بناهُم بُنيَةً علی الجَهل: چون خداوند مخلوقاتش را بر (درکِ) جهل بنا نهاده است (بحار،ج۳ص۱۵) 💐این "بِنيَةً عَلَى الجَهل"، استعداد را دارد نشان میدهد؛ این درک جهل، یعنی «قوّه و استعداد علم» درش هست 🌸 انسان عاشق علم است، عاشق آن کمالی است که ندارد، و هرچقدر دنبالش رود عاشق‌تر می‌شود. 🌷هرچقدر ادراکِ نیاز صورت بگیرد، و فهم به جهل صورت بگیرد (درکِ جهل کند)، شوق به حرکت بیشتر میشود. حالت «یقظه و بیداری» جایی ایجاد میشود که ادراک نیاز میکند؛ این ادراکِ نیاز و فقر و نداری هرقدر بیشتر باشد، شوق رفع کردنش شدیدتر می‌شود. 🔸گزیده‌ جلسه۵۱۲ المیزان، ۱۲ آذر ۹۷ 🔹 @abedini 🔸 @Salehi786
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 👆«برای *انسانِ عاشق* ، *معشوق* یکیست در عالم» 🌸برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر 🌸وَه که با خاطرِ مجنونِ دل‌افگار چه کرد ⭕ خدای تعالی انسان را خلق کرده که دوست بدارد انسان را، و انسان خدا را دوست بدارد. ما برای آفریده شده ایم. ⭕ ندیدید در حدیث کساء، خدای سبحان میگوید من عالم را برای *محبت* آفریدم: «اِنّی ما خَلَقتُ سماءً مَبنِیَّهً وَلا اَرضاً مَدحِیَّهً وَلا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمساً مُضیئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحراً یَجری وَلا فُلکاً یَسری اِلاّ فی مَحَبَّةِ هؤُلاَّءِ الْخَمسَهِ الذین هُم تَحتَ الکِساَّءِ» ⭕️شما اگر بفهمی امام زمان(علیه السلام) را یکی دیده چه حالی میشی؟ *عشقه که تو عالم بروز میکنه* ⭕️ سرمایه انسان [قلبی] است (که میتواند با آن عاشق شود). چیزی که ملائکه ندارند و شما انسان‌ها دارید. ملائکه ندارند لذا گناه هم ندارند. ما انسان‌ها داریم، می‌تونیم با این گنهکار بشیم، و می‌تونیم با همین تعلق بشیم. دست خودمونه... ⭕️ حافظ همینجا، پیرامون *عشق الهی* اینجوری👇 میگه (در این غزلش تمام آنچه در دیوانش میخواسته بگه گفته): 🌸 در ازل پرتوی حُسنش ز تجلّی دم زد 🌸 عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد 🌸 جلوه‌ای کرد رُخَش دید مَلَک عشق نداشت 🌸 عین آتش شد از این غیرت و بر آدم زد 🌸 نظری خواست که بیند به جهان صورت خویش 🌸 خیمه در آب و گِل مزرعه ی آدم زد 🌸 عقل می‌خواست کز آن شعله چراغ افروزد 🌸 برق غیرت بدرخشید و جهان برهم زد 🌸 مدعی خواست که آید به تماشاگه راز 🌸 دست غیب آمد و بر سینهٔ نامحرم زد eitaa.com/tarbiatemanavi/535 منبع 🔸 @Salehi786
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 👆 ویدیو کلیپ | 🌷چو سلطانِ عزّت عَلَم برکشد، جهان سر به جِیْب عَدَم درکشد 🌻ما اشتباهمان در این است که: «برای اشیاء در مقابل خدا ذات می‌بینیم»! 🌼اشیاء در قیاس با همدیگر ذات دارند. علیّت و اسباب به نسبت اشیاء با همدیگر برقرار است، اما اشیاء و اسباب در مقابل خدا، ذاتی در برابر ندارند، بلکه در آنجا همه میشوند ظهورِ او. 🌺عصا در مقابل ما عصاست، اما درمقابل خدا آن چیزیست که او می‌خواهد؛ او بخواهد عصا اژدهاست. 💐در : در عین اینکه واسطه (برای ما) درکارست، اما واسطه و اسباب - در برابر خداوند - نیست. 🌸َ رَأَوُا الْعَذابَ وَ تَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْباب (بقره ۱۶۶) :✨وقتی عذاب را می‌بینند، می‌بینند که تمام اسباب منقطع شده؛ پس نگاهشان تصحیح میشود: می‌بینند دیگر اسباب در کار نیست. 🔸گزیده‌ای از جلسه ۵۰۵ درس المیزان، تفسیر آیةالکرسی، ۲۱ آبان۹۷ 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ ویدیو کلیپ 👆 🌷 چنان لطف او شامل هر تن است 🌷 که هر بنده گوید است 🔸تفسیر در آیةالکرسی: انحصار قیام برای خدا، و انحصار خدا بر قیام 🔻گزیده‌ای از جلسه ۵۰۵ درس المیزان، ۲۱ آبان۹۷ 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
📣 پویش آموزشی_پژوهشی با محوریت دروس خارج فقه رهبر معظّم انقلاب (مدظلّه‌العالی) 🔷با هدفِ آشنایی با: ۱- شیوه­‌ی اجتهاد جواهری با تأکید بر روش فقهی حضرت آیت‌الله‌العظمیٰ خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) ۲- ویژگی‌های اختصاصی روش فقاهت معظّمٌ‌له 🔷مزایای دوره: ۱- بهره‌مندی از اساتید مبرّز و استادیاران فاضل ۲- بهره‌مندی از محتوای مکمّل و جانبی ۳- احتساب اتمام دوره، معادل یک سال حضور در درس خارج فقه ۵- اختصاص بن تخفیف ویژه شرکت‌کنندگان دوره جهت تهیّه آثار معظّمٌ‌له 🔷شرایط ثبت‌نام : 🔸اتمام امتحان کتبی و شفاهی پایه‌ی ۱۰ تا سال ۱۴۰۱ 🔸معدل ۱۶ به بالا یا معرفی‌نامه از مراکز تخصصی فقهی 🔸حداکثر سن ۳۵ سال 🔸ویژه نخبگان حوزوی و محصلین مراکز تخصصی فقهی 🔷مهلت ثبت نام: ۵ تیر ۱۴۰۲ ⛔️ظرفیت محدود 🔻ثبت نام در پیشخوان سامانه نجاح قسمت دوره‌ تابستانه سطوح عالی قم ⬅️جهت کسب اطلاع بیشتر به پیوند زیر مراجعه نمایید: 🆔https://b2n.ir/tb1402 @qom_khamenei_ir
1001 fazilat.pdf
7.97M
🔸کتاب «هزار و یک فضیلت از علی (علیه‌السلام) در کتب اهل سنت» ⁦✍️⁩ محمد رضا رمزی اوحدی (نشر فایل توسط خود مؤلف و ناشر) 🌐 www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=8719 🔸 📖 نام این کتاب 1001 فضیلت است؛ اما نویسنده در این کتاب، نزدیک 2100 فضلیت را به نقل از منابع اهل سنت آورده است. ______________ 📖 *فهرست ٧ فصل کتاب* : ⁦1️⃣⁩ تفسیر 114 آیه از قرآن کریم که در شأن امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نازل شده در کتب تفسیری اهل سنت ⁦2️⃣⁩ بیش از 400 حدیث در کتب حدیثی اهل سنت در شأن امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ⁦3️⃣⁩ بیش از 400 مورد اقرار و یا شهادت به برتری و یا فضایل امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در کلام صحابه و علمای ممتاز اهل سنت ⁦4️⃣⁩ حدیث غدیر در کتب اهل سنت ⁦5️⃣⁩ شناساندن شخصیت معاویه (علیه اللعنة) ⁦6️⃣⁩ پاسخ به دوازده شبهه پر تکرار، و کتاب راهی دیگر برای کشف حقیقت (چاپ عربستان سعودی) 7⃣ شمیمی از گلشن شیدایی (اشعار) 🌐 ketab.kowsarblog.ir/دانلود-کتاب-هزارویک-فضیلت-از 📌 لینک خرید نسخه چاپی 🔸 @Salehi786
۱۰۰۱ داستان از زندگانی امیر المومنین علیه السلام - محمد رضا رمزی اوحدی.pdf
9.18M
🔸کتاب «هزار و یک داستان از زندگانی علی (علیه‌السلام)» ⁦✍️⁩ محمدرضا رمزی اوحدی (نشر فایل توسط خود مؤلف و ناشر) 🌐 www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6360 🔸 📌این کتاب دربردارنده 1001 داستان کوتاه پیرامون ویژگی‌ها و ابعاد گوناگون شخصیتی امام علی(ع) است. 📖 لینک دسترسی به متن تایپی کتاب به صورت html __________ 📖 *فهرست ۵ فصل کتاب* : ⁦1️⃣⁩ فصل ١، داستان‌هایی از تولد امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) تا بعثت رسول خدا (صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله‌). ⁦2️⃣⁩ فصل ٢، داستان‌های بعد از بعثت تا رحلت رسول(ص) که شامل این دوره زمانی 23 ساله می‌شود. ⁦3️⃣⁩ فصل ٣، داستان‌هایی از دوران خانه نشینی حضرت علی (علیه‌السلام) یعنی در دوران ٢۵ ساله‌ای دارد که سه خلیفه‌ی غاصب خلافت می‌کردند. ⁦4️⃣⁩ فصل ۴، داستان‌هایی از دروان حکومت داری حضرت علی (علیه‌السلام) است که شامل یک بازه زمانی ۴ سال و اندی می‌شود. ماجراهایی از جنگ‌های حضرت به همراه داستان‌هایی از حکومت‌داری علی(ع) ⁦5️⃣⁩ فصل ۵، داستان‌های متفرقه از زندگانی حضرت علی (علیه‌السلام)، که زمان وقوع آنها مشخص نیست. 🌐 shialibrary.blog.ir/post/166 📌 لینک خرید نسخه چاپی 🔸 @Salehi786