💫[بعد از مرگ] " من در ادامه با نگرانی انتظار فرارسیدن صحنههایی از زندگیام را داشتم که از دیدن آنها بیم داشتم. ولی بسیاری از آنها هیچ وقت در جلوی من ظاهر نشدند و من فهمیدم که به این علت است که من در دنیا اشتباه بودن آنها را فهمیده بودم، و به تعبیر دیگر آنها را انجام ندادم و از آن کارها توبه کردم. من خودم را دیدم که در آن کارها خالصانه از خدا خواسته بودم که مرا ببخشد و او نیز بخشیده بود. من از مهربانی [عظیم و حیرت آور] خدا به شگفت آمدم که چگونه بسیاری از اشتباهات من را به سادگی بخشیده و پاک نموده است. "
🔸
★(ص١۴٣ و ١۴۴ از کتاب" بازگشت"، پیرامون تجربه های نزدیک به مرگ، از انتشارات ابراهیم هادی، چاپ١٣٩٩. دو کتاب دیگر از این ناشر در همین موضوع هست: «سه دقیقه در قیامت»، و «شنـود» )
🔻خرید اینترنتی از سایت ناشر👇
🌐 nashrhadi.com/product/بازگشت
🌐 nashrhadi.com/product/سه_دقیقه_در_قیامت
🌐 nashrhadi.com/product/46
🔻متن فوق بخشی از تجربه خانم رانل والاس RaNelle Wallace است که در ۹ اکتبر ١٩٨۵ در واقعه سوختن هواپیمای شخصیش در اصابت با کوه، پس از ۶ ساعت جراحت مرد، و تجاربی بعد از مرگ داشت و سپس زنده شد.
متن کامل (بیشتر از متن نقل شده در کتاب) از تجربه ایشان را در اینجا ببینید👇
✅حتما بخوانید👌👌
🌐 neardeath.org/lifereview/nde_26/
🔹
🔖 فایل #PDF رایگان کتاب سه دقیقه در قیامت
ایتا
🌐 eitaa.com/salehi786/2964
تلگرام
🌐 https://t.me/salehi786/4551
🔸
@Salehy
🌹سلام و رحمت و سعادت و مسرت و محبتِ بیکران الهی بر شما خوبانِ خالص برای خدا🌹
🌷خالصانه شکرگزار خدای مهربان هستیم که در جمع ولایی و نورانی شما از سال ١٣۹۳ در قالب گروهی از اهل ایمان (آن موقع در تلگرام و امروز در پیامرسان ایتا)، با نیتی که داشتیم گروهی به نام مبارک امام حسن مجتبی (علیه السلام) تشکیل داده ایم و به جمع آوری کمکهای مؤمنانه و مواسات برای تأمین جهیزیه نوعروسان مناطق محروم در کل کشور، و کمکهای معیشتی میپردازیم.
🌸الحمدالله رب العالمين، با خيرات شما شیعیان و دوستان ایمانی عزیز تا کنون ١٩ جهیزیه برای نوعروسان عزیز تقدیم شده که زندگی زیبا و الهی خود را شروع کنند.
🙏حالا نیز این خیرات خالصانه نیازمند دستهای مهربان و احسان خالصانه شما برای رضای خداست، تا بستر ازدواج شیعیان محروم و زمینه فرزندآوری و تربیت سربازان امام زمان (علیه السلام) باشد.
🌺همچنین در شرایط سخت معیشتی در سال اخیر نیز چند ماه است که با خیرات خالصانه و کریمانه شما خوبان در رزمایش مواسات و همدلی به کمک و دستگیری از خانواده هایی که با مشکلات عدیده در امرار معاش اولیه مواجه هستند میپردازیم و به بیش از ١٠٠ خانواده و سیل زده کمک شد.
🙏در این حرکت مؤمنانه هم نیازمند نیّات خیر و با ارزش معنوی عظیم شما در واریز مبالغ خیرات برای کمکهای معیشتی هستیم، و هر مبلغ ولو مختصر هم مانند قطرات باران در نزول این رحمت الهی برای مؤمنان نیازمند بسیار پر ارزش است.
✅ برای شرکت در این جهاد مؤمنانه از طریق لینک زیر وارد گروه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در پیامرسان ایتا شوید.⬇️⬇️⬇️
🌐 eitaa.com/joinchat/4191879212C9843626e9a
🌟ممنونِ محبت امام حسن مجتبی(علیه السلام) هستیم که ولایت و هدایت الهی در این کمکها را از نعمت سیره کریمانه ایشان داریم که در قلهی کمکهای مؤمنانه بودند و در زندگیشان دوبار تمام اموال و دارائی خود (وحتی کفشهایشان) را در راه خدا صدقه دادند و سه بار هم نصف اموال خود را در راه خدا بخشیدند، و غیر از موارد هم بارها مبالغ قابل توجهی را یکجا به مستمندان میبخشیدند به طوری که مایه شگفتی واقع میشد.
[سیره پیشوایان، ص۹و۸۹و۹۱]
💫از امام حسن ع سؤال کردند: «چگونه است که شما هرگز سائل و نیازمندی را نا امید برنمیگردانید، گرچه سوار بر اشتر، در حالت رفتن باشید؟!
امام ع فرمود: «من هم نیازمند و محتاجی هستم به درگاه خداوندمتعال که دوست ندارم او مرا دست خالی برگرداند، و حیا میکنم که با وجود این امید و نیازم به رحمت خدا سائلان را نا امید کنم، خدایی که نعمت هایش را بر من ارزانی می دارد، می خواهد من هم به مردم کمک کنم و نگرانم که اگر بخشش خود را دریغ دارم، خداوند هم به من عنایتش را دریغ دارد»
آنگاه این شعر را خواندند:
«إذا ما أَتانی سائِلٌ قلتُ مَرحَباً بِمَن فَضلُهُ فَرضٌ عَلَیّ مُعَجَّل
و مِن فَضلِهِ فَضلٌ عَلی کلِّ فاضِل وَأَفضَلَ أَیامِ الفَتی حینَ یسأَل»
«هرگاه سائلی به نزدم آید به او خوش آمد و مرحبا گویم، زیرا فضل او بر من زودتر فرض شده و رسیده / او با اظهار نیازمندی اش بر من و امثال من تفضلی کرده (که مجرای رحمت خدا شویم) و بهترین ایام جوانمردان هنگامیست که مورد سؤال(درخواست کمک) واقع شوند»
🙏بینهایت شاکریم که شهد محبت کریم اهل بیت(علیهم السلام) را در این راه میچشیم📿
🌷حساب واریز خیرات👇
🙏بینهایت شاکریم که شهد محبت کریم اهل بیت (علیهم السلام) را در این راه میچشیم📿
🔸شماره کارت۱۶رقمی حساب خیرات:
6362
1410
7833
5545
بنام محمدحسین صالحی/جلالی
بانک آینده
(حساب مشترک با خانمم هست)
🔸شماره شبا :
IR۴۶ ۰۶۲۰ ۰۰۰۰ ۰۰۲۰ ۰۹۵۶ ۵۶۴۰ ۰۵
🔸
در ضمن بعد از واریز کمک های خیرین عزیز، لطفاً تصویر فیش واریزی را به خصوصی آی دی @Sorro89 بفرستید و بفرمائید در خصوص چه موضوعی در خیرات (جهیزیه یا معیشتی) است.
✅ به گروه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در پیامرسان ایتا بپیوندید و در این جهاد مؤمنانه سهیم شوید.⬇️⬇️⬇️
🌐 eitaa.com/joinchat/4191879212C9843626e9a
🔸
@Salehy @Salehi786
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
بسم الله الرحمن الرحیم
⭕️ نظریه مقاومت طب سنتی؛ سخنی با مخالفان
مدتی است بازار مخالفت با طب سنتی رونق گرفته و بسیاری از منتقدان بدون اطلاع و آگاهی از طب سنتی ایرانی به نقدهای غیر علمی و گاه غیر اخلاقی و طعن گونه می پردازند.
شاید توجه به فلسفه طب و تبیین پارادایمهای آن پاسخ به چالش را روشن سازد.
پارادایم طب مدرن در برابر باکتریها و ویروسها، عبارت از تولید داروهای دفاعی از جمله داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال برای نابودی آنها است یعنی رویکرد تهاجم را در پیش گرفتند و لکن ویروس ها و باکتری ها هوشمندانه جهش یافته و در برابر داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال مقاومت نشان می دادند و خطرناکتر وارد صحنه مبارزه با انسان می شدند.
پاستور، پارادایم دیگری در برابر این آسیبها پیش گرفت و آن پارادایم مقاوم سازی بدن از طریق واکسن و ورود باکتری و ویروس ضعیف به بدن بود. این رویکرد به دنبال مرگ و نابودی ویروس نبود و لکن ویروس جدید، زحمت دیگری در تولید واکسن جدید برای بشر فراهم می ساخت.
پارادایم طب سنتی بدون جنگ با ویروس و باکتری، مقاوم سازی بدن از هر گونه آسیب است؛ با توصیه های سبک زندگی و چگونگی خوردن و آشامیدن و تجویز داروهای گیاهی تقویت و کمک کننده طبیعت مدبره بدن که هم توان و مقاومت بدن را مقابل هر گونه آسیب میکروبی بالا می برد و هم عفونت ها را زایل می سازد.
این سه پارادایم مبتنی بر مبانی هستی شناختی و طبیعت شناختی و معرفت شناختی و انسان شناختی است. (رک به: فلسفه علوم انسانی و روش شناسی علوم اجتماعی)
این مبانی در طب سنتی اجازه نابودی مخلوقات الهی را نمی دهد و همزیستی مسالمت آمیز بین همه موجودات زنده را با نظریه مقاومت فراهم میسازد و از جنگ و ستیز با طبیعت و حتی شرور طبیعی پرهیز می کند. این رویکرد، نوعی تسخیر طبیعت است که باعث کنار آمدن موجودات طبیعی با بدن انسان می شود. نقش دعا هم در کنترل امور طبیعی و تقویت روحیه انسان در برابر بیماری در چارچوب این مبانی معنا پیدا می کند.
طب سنتی در برابر آسیب ها نه تساهل را می پسندد و نه تهاجم را ؛ بلکه مقاوم سازی کلان را از طریق کمک به طبیعت مدبره بدن دنبال می کند.
غلبه طبیعت گرایی و تجربه گرایی در طب مدرن، باعث شده نه تنها تصرف بلکه به تعبیر هایدگر، تعرض و تهاجم بر طبیعت بالا رود و طبیعت هم جنگ جهانی علیه بشریت راه بیندازد.
نظریه مقاومت در طب سنتی از مبانی عقلانی و اسلامی بدست آمده است و جا دارد در باب آن گفتگوی بیشتری صورت گیرد.
⁉️ مخالفان طب سنتی به جهت ناآگاهی از فلسفه طب و حتی فلسفه طب مدرن، خود و جامعه را از بهره طب سنتی محروم می سازند.
یک حوزوی معممی گمان می کند مدرن یعنی جدید و سنت یعنی قدیم و لذا استفاده از طب سنتی را بازگشت به عصر بوق می خواند؛ در حالیکه نه مدرن به معنای جدید است و نه سنتی به معنای قدیم است. معنای مدرن و سنت را باید در مبانی پیش گفته یافت (ر.ک به: کلام نوین اسلامی و تاریخ فلسفه کاپلستون) و به همین جهت بین علم به معنی ساینس و حکمت تفاوت هست.(رک به: فلسفه فلسفه اسلامی)
سیاستمداری از مسئولان نظام پزشکی با تمسخر و بدون دانستن ظرفیت های طب سنتی، آن را تجویز علفی می نامد و اما چشم بر قراردادهای جنایتبار مافیای دارو و درمان و پولهای زیرمیزی می بندد.
مدیر دیگری هم بی باکانه از تجویز پیوند مدفوع انسان دم می زند و در ادامه ی سیاست دولت منحوس پهلوی اول و با همکاری افراد مدعی علم و فقیر در فلسفه علم به ستیز حداکثری با طب سنتی می پردازد و نسبت به قرارداد کلان و ورود داروهای غیر مصوب جهانی به کشور جهت تست بر مردم مظلوم ایران ساکت می ماند و مشارکت می کند و ننگ بهداشتی بر پیشانی بهداشت ایران می زند و اما همین مدیر اجازه تحقیق و هزینه کرد نسبت به داروهای طب سنتی را نمی دهد و بعد با ترفند فرار به جلو و با ادبیات متبخترانه و ظاهراً بعد از عزل، استعفا می دهد.
💢 این وقایع اخیر نشان از فقدان حکمرانی طب و طبابت در کشور دارد که باید مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را جدی بگیرد.
ناگفته نماند بشر باید از تجربه بشری بهره ببرد و مجموعه دستاوردهای مثبت طب مدرن و سنتی ایرانی و غیرایرانی را برای پیشگیری و درمان بکار گیرد.
میدان کرسی های نظریه پردازی و نقد و مناظره برای گفتگوی علمی و آزاد باز است و هیأت حمایت از کرسیها آمادگی دارد جلسات گفتگو بر پا کند تا حقیقت برای طالبان معرفت روشن گردد.
خداوندا منجی بشریت را برسان که به شدت منتظر و محتاجیم.
✍ عبدالحسین خسروپناه
اول آذر ۱۳۹۹
🆔 @khosropanah_ir
🔸«مطلق» یعنی آنکه فقط «هست»👌
#استاد_طاهرزاده
⭕️ هر انسانی در خواب، «خودش، خودش» است، در بیداری هم «خودش، خودش» است. هیچ کس نمی تواند از «خودش» فرار کند.
🔻انسان در خواب می تواند از «تن» خود فرار کند، اما از «خودش» نمی تواند فرار کند چون «خودش» هستی اوست و هیچ کس از «هستی خود» نمی تواند فرار کند. و این مطلب مهمی است که انسان بداند فقط «هست».
🔻نمی گوییم خدا چیست؟ چون خدا فقط «هست» و هر هستی جلوه ای از هستی اوست. او چیستی ندارد و لذا قرآن فرمود: «لَیسَ کَمِثلِهِ شَیء» او شبیه هیچ چیز نیست. چون فقط «هست»! خدا شکل ندارد، همان طور که «منِ» انسان بی شکل است.
🔻حقیقت «نفس» همان «هستی» آن است و این «هستی» چنان است که کسی نمی تواند از آن فرار کند.
🔻حتی اگر کسی به خودش شک کند و بپرسد: «من چه کسی هستم؟» آن سوال کننده همان «من» اوست. همانی که از روی شک می گوید «راستی من چه کسی هستم؟»، یا می گوید «من شک دارم که مَن، مَن هستم!» در جواب می گوییم تو همانی هستی که می گویی «من شک دارم که مَن، مَن هستم».
🔻[یعنی] حتی همان وقتی که می خواهد به خودش شک کند، خودش را اثبات کرده است.
چون خودش «فقط هست»
«خودش، خودش» است.
✅ کتاب «آشتی با خدا از طریق آشتی با خود راستین»
🔸
@Salehy
بسم الله
🔸برخورد قاطعانه مولا علی علیه السلام، با «زن جاسوس ضد امنیتی»
▫️١
🔸دو روز پیش، چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹، خبری منتشر شد از تبادل خانم «کایلی مور گیلبرت»، زن جاسوس اسرائیلی، با سه زندانی ایرانی. توضیحات کامل خبر👇
🌐 fa.alalamtv.net/news/5296901
🔻وقتی دشمن با استخدام زنی کافر (برای نفوذ با استفاده از حالت لطافت زنانه اش) با علم و عناد و عمد برای ایجاد تشویش امنیتی و ضبط صحنه فرستاده، و آن زن با باز کردن لطایف زنانه و ویترین جنسی رسانه ای، حالت تهاجمیش را گشوده، یعنی خودش هم عالمانه و عامدانه و معاندانه و مجرمانه، نه حریمی برای جسمش گذاشته، و نه حریمی برای شخصیت حقوقیش، و نه حریمی برای شخصیت انسانیش، کاملا بصورت جنگی (مثل همان سرباز زن اسرائیلی در میدان جنگ) که آمده در میدان جنگ امنیتی جاسوسی رسانه ای، در چنین صحنه ای، مؤمن اول باید سلاح و وسایل جاسوسی او را ضبط کند (از سلاح رسانه ای یا نظامی و مضبوط و مکتوب های جاسوسی)، بعد هم خودش را کت بسته تحویل مأموران امنیتی نظامی بدهد.
🔸در این رابطه، یکی از مواجهه های نظامی و امنیتی مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) با زن جاسوس دریده ی معاند و کافر محارب جنگاور جنسی رسانه ای (که به قصد افشای اطلاعات نظامی و برهم زدن امنیت نفوذ کرده بود)، بسیار آموزنده است. لذا در ادامه بصورت مستند ذکر میکنیم👇
🔸
⭕️ داستان مواجهه با سارهی مشرک وکنیز قریش (و در نقلی بنام امّ ساره از قبیله مُزینه قریش)، زن جاسوس و نوازنده رقاصه ای که حامل نامه ای بود از «حَاطِبِ بْنِ أَبِی بَلْتَعَهَ» که از اهل بدر بود، و حاطب بخاطر ترس از جان خانواده اش در میان مشرکین مکه، مطالبی را در اِفشای اطلاعات نظامی مدینه و تصمیم پیامبر بر فتح مکه، برای مشرکین و کافرینِ مکه نوشته بود و به آن زن جاسوس داده بود که به آنها برساند.
🔻پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) از طریق وحی الهی به اطلاع جبرئیل از جانب خداوند، از قضیه آگاه شده بود، آنگاه مولا علی (علیه السلام) را بهمراه زبیر و مقداد به منطقه «روضه خاخ» بین مدینه و مکه فرستاد تا آن ظعینه یعنی زن جاسوس کجاوه نشین را با گرفتن نامه اش دستگیر کنند (الظعینه: المرأه فی الهودج).
🔻وقتی مولا علی ع به آن زن رسیدند و بار شتر و رحل و بقچه اش را گشتند و نامه را نیافتند، گفتند بخدا قسم که رسول خدا کذب نگفتند و ما دروغ نمیگوییم و نامه پیش توست، آنگاه مولا علی ع جلو رفت و شمشیرش را کشید و فرمود:
«و اللهِ لَتُخرِجِنَّ الکِتابَ أو لَنُلقِیَنَّ الثِّیاب».
در نقل دیگر: «لَتُخرِجِنَّ الِکتابَ أو لَأُجَرِّدَنَّکِ».
و نقل دیگر: فَقالَ لَها عَلِیُّ بنُ أبی طالِبٍ: «إنّی أحلِفُ ما کَذَبَ رَسولُ اللهِ صلی الله علیه و آله ولا کُذِبنا، و لَتُخرِجِنَّ إلَیَّ هذَا الکِتابَ أو لَنَکشِفَنَّکِ».
و نقل دیگر: ثم اخترط السیف، و تقدم إلیها، فقال: «أما و اللّه لئن لم تخرجی الکتاب لأکشِفَنَّک، ثم لأضربنّ عنقک».
و نقل دیگر: فَقَالَ عَلِیٌّ علیه السلام: وَ اَللهِ مَا کُذِبْنَا. وَ سَلَّ سَیْفَهُ وَ جَزَمَ عَلَیْهَا وَ قَالَ: «أَخْرِجِی اَلْکِتَابَ وَ إِلاَّ جَرَّدْتُکِ وَ ضَرَبْتُ عُنُقَکِ» وَ صَمَّمَ عَلَی ذَلِک.
🔻 یعنی: «بخدا قسم یا نامه را خارج میکنی یا لباست را در میآوریم و مکشوف و برهنه ات میکنیم و نامه را خارج میکنیم، و پس از کشف نامه، گردنت را میزنم».
🔻آنگاه آن زن جاسوس، وقتی که اراده جدّی بر عملی شدن این کار را با قسم مولا علی ع دید، نامه را از میان موهایش خارج کرد (فَحَلَّت قُرونَ رأسِها، فَاستَخرَجَتِ الکِتابَ مِنهُ، فَدَفَعَتهُ إلَیهِ / فَأَخرَجَتهُ مِن عِقاصِها / فَلَمَّا رَأَتِ اَلْجِدَّ أَخْرَجَتْهُ مِنْ ذُؤَابَتِهَا).
و در برخی نقلها آمده نامه را از داخل لباس زیر و دامنش خارج کرد (إن المرأه أخرجت لهم الکتاب من حجزتها / لَتُخْرِجِنَّهُ أَوْ لَأُجَرِّدَنَّکِ، فَأَخْرَجَتْهُ مِنْ حُجْزَتِهَا / لتخرجن الکتاب أو لنجردنک، فلما رأت الجد أهوت إلی حجزتها وهی محتجزه بکساء فأخرجته).
🔻نامه را خارج کرد و به مولا علی ع داد، و ایشان نامه را به رسول خدا رساندند.
🔸رسول الله (صلی الله علیه و آله) هم در مسجد مردم را جمع نمود و نامه را نشان داد و خواند و گفت کسی که نامه را نوشته خودش بلند شود و اقرار کند وگرنه وحی الهی رسوایش میکند، در بار دوم که پیامبر گفت، حاطب با حالت لرزان بلند شد و اقرار کرد و گفت: من مرتد نشدم، بلکه میخواستم نزد مشرکین جایگاهی بیابم (برای حفظ شدن خانواده ام). پیامبر ص هم تصدیقش کردند و او را بخشیدند. و آنگاه آیه اول تا چهارم سوره ممتحنه نازل شد (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا لا تَتَّخِذوا عَدُوّي وَعَدُوَّكُم أَولِياءَ تُلقونَ إِلَيهِم بِالمَوَدَّةِ وَقَد كَفَروا بِما جاءَكُم مِنَ الحَقِّ ... ).
💎 ادامه 👇👇👇
▫️٢
🔻فَلَمَّا عَادُوا إِلَی اَلنَّبِیِّ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ قَالَ یَا حَاطِبُ مَا حَمَلَکَ عَلَی هَذَا؟ قَالَ أَرَدْتُ أَنْ یَکُونَ لِی یَدٌ عِنْدَ اَلْقَوْمِ وَ مَا اِرْتَدَدْتُ فَقَالَ صَدَقَ حَاطِبٌ لاَ تَقُولُوا لَهُ إِلاَّ خَیْراً. / فقال حاطب: یا رسولَ اللَّهِ، لا تَعْجَلْ علَیَّ ، فإنّی کنتُ امْرأً مُلْصَقاً فی قُرَیشٍ ولم أکُنْ من أنْفُسِها ، وإنّ قریشاً لهم بها قَراباتٌ یَحْمونَ بها أهْلِیهِم بمَکّهَ ، فأحْبَبتُ إذ فاتَنی ذلکَ أنْ أتّخِذَ فیهِم یَداً یَحْمونَ قَرابتی بها . واللَّهِ یا رسولَ اللَّه ما کانَ بی مِن کُفرٍ ولا ارْتِدادٍ ، فقالَ رسولُ اللَّهِ صلی اللَّه علیه و آله : صَدَقَکُم.
/ فقام حاطب بن أبی بلتعه، و هو یرعد کالسعفه فی یوم الریح العاصف، فقال: أنا یا رسول اللّه صاحب الکتاب، و ما أحدثت نفاقا بعد إسلامی، و لا شکا بعد یقینی.
فقال له النبی (صلی اللّه علیه و آله): (فما الذی حملک علی أن کتبت هذا الکتاب)؟
قال: یا رسول اللّه، إن لی أهلا بمکه، و لیس لی بها عشیره، فأشفقت أن تکون دائره لهم علینا، فیکون کتابی هذا کفا لهم عن أهلی، و یدا لی عندهم، و لم أفعل ذلک للشک فی الدین.
فقال رسول اللّه (صلی اللّه علیه و آله): (إنه من أهل بدر. و لعل اللّه تعالی اطّلع علیهم فغفر لهم. أخرجوه من المسجد).
قال: فجعل الناس یدفعون فی ظهره حتی أخرجوه، و هو یلتفت إلی النبی (صلی اللّه علیه و آله) لیرق علیه، فأمر رسول اللّه (صلی اللّه علیه و آله) بردّه، و قال له: (قد عفوت عنک و عن جرمک، فاستغفر ربک، و لا تعد لمثل ما جنیت) .
🌐 منابع👇👇👇
🔻الصحیح من سیرة النبی الاعظم (صلی الله علیه و آله)، ج٢١ ص١٧٢
🔻موسوعة الامام علی بن ابی طالب فی الکتاب و السنة و التاریخ، ج١ ص٢٢٩
🔻منتخب موسوعه امام علی علیه السلام، ص٧۶
🔻 الصحيح من سیرة الامام علی علیه السلام، ج۵ ص٢۴۶
🔻 مناقب علی بن ابی طالب (علیه السلام) و ما نزل من القرآن فی علی (علیه السلام)، ص١۵٣
🔻 بحار الأنوار، جلد ١٨ ص ١١٠، و ج٢١ ص٩۴، و ج٣٠ ص۵٧٢
🔻 میزان الحکمه، ج٢ ص۴٨، باب جَوازُ التَّجَسُّسِ لِکَشفِ المُؤامراتِ
🔻 الإرشاد للمفید ج١ ص۵۶_۵٩، و راجع: إعلام الوری ج١ ص٣٨۴ و أعیان الشیعه ج١ ص۴٠٨.
🔻 جامع الاحادیث شیعه، حدیث ٢۵٢۵٢
🔻 المیزان فی تفسیر القران ج١٩ ص۲۳۴_٢٣۸ / ترجمه المیزان ج١٩ ص٣٩٨_۴٠۴
🔻 اثبات الهداة بالنصوص والمعجزات، ج١ ص٣٨٠
🔻 کشف الغمه فی معرفه الأئمه، ج١ ص١٨٠
🔻 سنن أبی داوود : ج٣ ص۴٧ ح٢۶۵٠
🔻 العقائد الإسلامية، ج٣ ص٣١۶
🔻 الدرّ المنثور، ج۶ ص ٢٠٢
🔻 ترجمه دلائل النبوة، ج٢ ص۴٠۵.
🔻الدرر فی اختصار المغازی و السیر، ابن عبد البر، ص٢٢۶ و ٢٢٧
🔸
@Salehy @Salehi786
بسم الله
🔸 *نکته ای مهم، برای خانمهای مؤمنه در انجام ختوم و اذکار، در مدت ایام عذر شرعی (عادت ماهانه)*
🔸
🔸در مدت ختم صلوات و ختوم ذکرها و ختم خواندن قرآن و... اگر عذر شرعی هم برای خانم پیش آمد اشکالی ندارد، مانند قبل با وضو (و با پاک کردن لباس و تعویض پنبه)، دستورالعمل ختم را انجام دهد. البته در این مدت عادت خود کلمات آیات را مستقیماً با دست لمس نکند.
✨ *فتوای همه مراجع* :
🔻توضيح المسائل مراجع، مسئله ۴۷۶: "خواندن دعا و قرآن (غیر آیات سجده دار) در ايام عادت، اشكال ندارد، و *مستحب است* زن حائض *در وقت نماز* ، خود را از خون پاك نمايد و پنبه و دستمال را عوض كند و *وضو بگيرد* و *در جاى نماز رو به قبله بنشيند و مشغول ذكر و دعا و صلوات شود* .
🔸کما اینکه در حدیث صحیحه آمده است: قال الصادق (علیه السلام) : *يَنْبَغِي لِلْحَائِضِ أَنْ تَتَوَضَّأَ عِنْدَ وَقْتِ كُلِّ صَلَاةٍ ثُمَّ تَسْتَقْبِلَ الْقِبْلَةَ وَ تَذْكُرَ اللَّهَ مِقْدَارَ مَا كَانَتْ تُصَلِّي* .
🔻امام صادق (علیه السلام) فرمودند: شایسته آن است که زن حائض، در وقت هر نماز، *وضو بگیرد* و رو به قبله بنشیند و *به هر اندازه اى که نماز او طول میکشیده، ذکر خدا بگوید*.
[بحارالأنوار، ج۲ ص۳۴۵؛ کافی ج۳ ص۱۰۱]
🔸
🔸اهمیت استحباب مؤکد در این روایت چنان است که حتی برخی فقها (البته خیلی کم) از امر در این روایت استظهار بر امر وجوب را برداشت نموده و ذکر گفتن در وقت نماز بر زن حائض را به مقدار وقت نمازش، با وضو و رو به قبله، واجب می دانند. مثلا مرحوم آیت الله محمد صادقی تهرانی (صاحب تفسیر الفرقان) در مسأله ١٧١ رساله عملیه شان مینویسند:
🔻 " *در اوقات نمازهای روزانه واجب است زن حائض وضو بگیرد، و در وقت نماز، رو به قبله، به اندازهی نماز ذکر بگوید*. و چون این وضو طهارتی است ظاهری و تشبُّهی است به وضوی درست، بنابر این (در این وضوی در ایام حیض) مانیکور و لاک ناخن ظاهراً مانع از آن نیست.
(رساله نوین، آیت الله صادقی تهرانی، ص١۰١)
🔸
🔸همچنین در اهمیت بیان این روایت و اقل برداشت در جواز و بلکه توصیه بر ذکر در ایام عادت زنان، *با استنباط از مناط این روایت* ، حتی در برخی دستورات چله نمازهای مستحبی، مانند دستورالعمل نماز استغفار (که ٢ رکعت است و هر رکعت ٧۵ استغفار دارد، بمانند نماز جعفر)، فقیهان برجسته ای مانند مرحوم آیت الله نصرالله شاه آبادی در متنی که برای دستورالعمل نماز استغفار داشتند نوشته اند:
🔻 " *ایامی که خانمها عذر شرعی دارند، تطهیر نموده، و رو به قبله نشسته، و ١۵٠ مرتبه ذکر استغفار را تکرار نمایند* ".
(کتاب حدیث نصر، ص٢٠٧. همچنین در برگه چاپی دفتر آیت الله نصر الله شاه آبادی، در بیانات ایشان در رابطه با کیفیت نماز استغفار)
t.me/NasrollahShahAbadi/1363
🔻 حدیث نماز استغفار:
💫بحارالانوار ج ۸۸ ص۳۵۴ حدیث۱۸ : - الْمَکَارِمُ الاخلاق، صَلَاةُ الِاسْتِغْفَارِ عَنِ النَّبِیِّ (صلی الله علیه و آله) أَنَّهُ قَالَ:
إِذَا رَأَیْتَ فِی مَعَاشِکَ ضِیقاً وَ فِی أَمْرِکَ الْتِیَاثاً فَأَنْزِلْ حَاجَتَکَ بِاللَّهِ تَعَالَی وَ جَلَّ وَ لَا تَدَعْ صَلَاةَ الِاسْتِغْفَارِ
وَ هِیَ رَکْعَتَانِ تَفْتَتِحُ الصَّلَاهُ وَ تَقْرَأُ الْحَمْدَ وَ إِنَّا أَنْزَلْناهُ مَرَّةً وَاحِدَةً فِی کُلِّ رَکْعَةٍ، ثُمَّ تَقُولُ بَعْدَ الْقِرَاءَةِ أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً، ثُمَّ تَرْکَعُ فَتَقْرَأُهَا عَشْراً عَلَی هَيْئَةِ صَلَاةِ جَعْفَرٍ یُصْلِحُ اللَّهُ لَکَ شَأْنَکَ کُلَّهُ إِنْ شَاءَ اللَّهُ.
[مکارم الأخلاق ص ۳۷۸].
#اذکار #ختوم #صلوات #استغفار
🔸
@Salehy @Salehi786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 *رقص اندر خون خود مردان کنند* 🌹
🌷🏴 شهادت جانسوز دانشمند هسته ای، #شهید_محسن_فخری_زاده را به امام عصر (ارواحنا فداه) و رهبری عزیزمان و امت مقاوم و سرافراز ایران اسلامی تبریک و تسلیت میگوییم 🏴🌷
🌹گر بریزد خون من آن دوسترو / پایکوبان جان برافشانم برو / آزمودم مرگ من در زندگیست / چون رهم زین زندگی پایندگیست
🌹رقص و جولان بر سر میدان کنند / رقص اندر خون خود مردان کنند / چون رهند از دست خود دستی زنند / چون جهند از نقص خود رقصی کنند
(مثنوی معنوی، دفتر سوم بخش١٨۴، و بخش۲)
🔸
🌷😭 باز هم جمعه شد و قاسم دیگر دادیم / باز هم یک خبر تلخ به رهبر دادیم / رفت از بین رفیقان وطن یک سرباز / باز هم هدیه به مهدی گلِ پر پر دادیم🌷
#شهید_سلیمانی
#شهید_فخری_زاده
🔸
🔸 @Salehy @Salehi786
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
🌹 *رقص اندر خون خود مردان کنند* 🌹 🌷🏴 شهادت جانسوز دانشمند هسته ای، #شهید_محسن_فخری_زاده را به امام
✍️ امروز جمعه ۷ آذر ١٣٩٩، در دهمین سالگرد ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته ای والامقام #شهید_مجید_شهریاری (در ۸ آذر ۱۳۸٩)، و در آستانه تشکیل مجدد دولت دموکراتهای خبیث (قاتلان دانشمندان شهیدمان)، و دو روز بعد از معاوضه #جاسوس سه تابعیتی اسرائیلی- استرالیایی -انگلیسی، یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هستهای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند ترور شد!
◾ #شهیدمحسن_فخری_زاده یکی از پنج شخصیت ایرانیست که نامش در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان در نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است.
نام *شهید فخریزاده* تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت، و پیشتر «بنیامین نتانیاهو» نخستوزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار میکرده است.
🔸
🙏أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاء ...
🇮🇷 #شهید_محسن_فخری_زاده یکی از سربازان گمنام و مخلص این آب و خاک، و یکی از اساتید تراز اول دانش هستهای بود، تا جایی که به *پدر علم هستهای ایران* ملقب شده بود و به اعتراف یکی از نشریات معتبر آمریکایی (foreign policy) ایشان یکی از پنج مهره قدرتمند ایران محسوب میشد. 🇮🇷
🌹شهادت هنر مردان خداست🌹
کشتند تو را، آه، در آغوش دماوند
سخت است در آغوش پدر، کشتن فرزند
کشتند تو را ای دژ مستحکم ایران
تا باز بر این خاک ستمدیده بتازند
تو روح دماوندی و زینروست تو را کشت
ضحاکِ کمینکردۀ در کوه دماوند
تو زادۀ فخری و یقین فخر فروشد
ایران به تو و عشق تو، بر نام تو سوگند
داغ تو گران است، ولی گریه از آن است:
با قاتل تو از چه نشستیم به لبخند؟
با قاتل تو از چه نشستیم و نکشتیم
او را که دگرباره برونکرده سر از بند
ای داغ تو یادآور داغ همه خوبان
وی خون تو آمیخته با خون خداوند
آه ای گل گمنام! سرانجام شهادت
عطر تو در این دشت سیهپوش پراکند
ما زنده به عشقیم، اگرچند حسودان
گویند چنینیم و چنانیم بهترفند
بگذار بمیریم و بمیریم و بمیریم
بگذار بگویند و بگویند و بگویند
آنگاه ببین روید از این ریشۀ خونین
صد ساقۀ سرزنده و صد شاخ برومند
ایران من! امروز تو را صبر روا نیست
این وازدگی تاکی و این حوصله تا چند؟
برخیز و ببین دخترکان تو چو یاقوت
زین خون مقدس به گلو بسته گلوبند
برخیز و ببین رزمکنان تو صفاصف
خنجر به کمر بسته و بر سر زده سربند
من بغض یتیمانم و هم گرز دلیران
بگذار مرا بر سر ضحاک بکوبند!
🔸
حسن صنوبری
fihmafih.blog.ir/1399/09/07
#پدر_علم_هسته_ای_ایران
#شهید_محسن_فخری_زاده
🔸
@Salehy
🔸شمّه ای از ولایت تکوینی!
🔹مرحوم آیة الله بهاءالدینی: وقتی امام را دستگیرکردند (١٣۴٣) علما به دیدن ایشان رفتند. روزی که من رفتم دیدن ایشان، گفتم:
"آقا؛ حرکت شما خوب است اما به نظر میرسد سریع است، جامعه این کشش را ندارد که با شما همراهی کند."
🔸امام درجواب فرمودند: "همه چیز در یدِ قدرت من است، اما من در یدِ قدرت خودم نیستم"
🔹آیة الله بهاءالدینی جمله اول را تفسیر فرمودند:
"ائمه هدی(ع) از ولایت تکوینی خودشان شمّه ای و جزئی به امام خمینی داده اند. ولذا اگر ایشان اراده کند باران ببارد میبارد"
و جمله دوم که "من در ید قدرت خودم نیست" یعنی من به امر الله حرکت میکنم، یعنی دیگری دارد من را حرکت میدهد.
🔸اینکه همه چیز بقدری در اختیار من است اما خودم در اختیار خودم نیستم یعنی نمیتوانم کُندش کنم یا تندش کنم! من میروم هر چه خدا بخواهد ولذا امام فرموده بودند ما مامور به تکلیفیم، نه به مامور به نتیجه که چه خواهدشد.
این که مامور به تکلیفیم یعنی تکلیف را این میبینم نه از نظرِ فقهیِ تنها، بلکه از دید باطن هم تکلیف خودش را این میدیده که باید اینگونه سخن بگوید و این مطالب را بگوید ولذا تمام کلماتی که از زبان مرحوم امام خارج شده میبینید یک نورانیت خاصی دارد
🔸میگویند حافظ وقتی شعر میگفت استادش به وی میگفت آنچه روح القدس دیشب در دهانت نهاد چه بود؟ یعنی انسان به جایی میرسد که کلمات را روحالقدس به زبانش جاری میکند.
امام به مقام خاصی رسیده بود و آیتالله بهاءالدینی هم تاییدش مینمود
🔸
بيانات آیت الله خلیل مبشّر کاشانی، ازشاگردان آیت الله بهاءالدینی
mashreghnews.ir/news/745317
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
‼️ #اطلاعیه
باسمه تعالی
🔹 دوستداران حضرت آیت الله مصباح یزدی حفظه الله مکرراً جویای وضعیت سلامتی ایشان شدند.
🤲 باتوجه به شدت یافتن بیماری این یاور راستین انقلاب و رهبری، از جمیع علما، فضلا، شاگردان، دوستان و عموم ولایتمداران و علاقمندان به ایشان تقاضا داریم با توسل به ذیل عنایت ائمه اطهار علیهم السلام برای شفای عاجل و کامل ایشان دعا کنند.
٩۹/۹/۱۱
💠 @mesbahyazdi_ir
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی تو طبیب همهای از چه تو بیمار شدی برای شفای حضرت استاد دعا کنید
🙏الامان، الامان، الامان
🙏المستغاث بک یا صاحب الزمان
🔸یا امام زمان، مولا و صاحبمان مهدی جان، شما را بحق مادرتان سیدتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها)، شفای کامل و عاجل این دردانه تان و یار خالص نائبتان را از خداوند منّان بخواهید و ما را بیشتر قدرشناس و شاکر نعمت حضور این اصحاب نابتان قرار دهید، و عنایت خود را در حفظ ما و علمای بصیرمان بخصوص در حفظ #آیت_الله_مصباح_یزدی به ما شیعیانتان محبت فرمایید.🙏🙏🙏
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹کنفرانس خبری و مراسم رونمایی از دو کتاب «نظریۀ پولطلا» و «احیای پولطلا» در اصفهان برگزار شد.
در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مرحوم آیت الله حائری شیرازی (رحمه الله علیه) در زمینۀ احیای پول اسلامی، بر ضرورت حرکت به سوی الگوی معیشت تمدن نوین اسلامی تاکید شد.
📖کتاب «نظریۀ پولطلا» به سه موضوع اساسی پرداخته است :
1. رد پول اعتباری از پایگاه #فقه_شیعه و با توجه به وضعیت امروز کشور
2. پیشنهاد «پولطلا» به عنوان الگوی تحریم گریز و تورم ناپذیر
3. ارائۀ طرح عملیاتی در شرایط امروز جمهوری اسلامی ایران🇮🇷
📖کتاب «احیای پولطلا» ترجمۀ کتاب "رویه نقدیه فی ازمه الاموال غیر الحقیقیه" است که توسط دو اقتصاددان مسلمان طرفدار پولطلا تالیف شده است.
🏅ان شاءالله بتوانیم راهی را که مرحوم آیت الله حائری شیرازی (رحمه الله علیه) آغاز کرد، در شرایط امروز جامعه محقق نمائیم.
@haerishirazi
بسم الله
🔸 اخلاص عمل، با فنای انانیت انسان، موجب ظهور نور خدای سبحان
(ظهور نور اراده خدا در اختیار انسان بجهت تبعیت انسان از نظام تشریع الهی)
🔴 آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) :
🔻انسان به عنوان مرآت تامّ، آیت صِرف و نشانهی محض خداوند سبحان، می تواند به مقامی بار یابد که ذات اقدس اله، همهی شئون علمی و عملی او را از عالی ترین مرحلهی علمی تا نازل ترین مرتبهی عملی، به خود اسناد دهد.
🔻ا گر خدا کاری را قبول کند، به خودش نسبت می دهد. چون در حقیقت، کار، خدایی می گردد. لذا جملهی «تقبّل الله منکم» که به صورت دعا به یکدیگر می گوییم، در حقیقت بدین معناست که کار شما خدایی گردد.
🔻اگر مؤمنین رفتند و خالصانه جنگیدند و خدا کار آنها را قبول کرد، دیگر مال خودش می داند و به خودش اسناد می دهد. چنان که در جریان جنگ بدر، به جنگجویان میدان نبرد فرمود: این قدرت من بود که در شما ظهور کرد و دست من بود که از آستین شما بیرون آمد: «فَلَم تَقتُلوهُم وَلٰكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُم، وَما رَمَيتَ إِذ رَمَيتَ وَلٰكِنَّ اللَّهَ رَمىٰ» (انفال، ١٧)، یعنی شما آنها را نکشتید، بلکه خداوند آنان را کشت و تو ای پیامبر، تیر را رها نکردی، بلکه خداوند رها کرد.
🔻روشن است که این مطلب اختصاص به جنگ و قتال ندارد بلکه هر کاری این چنین است و جنگ و مبارزه فقط به عنوان نمونه ذکر شده است. بنابراین، اگر خدا کاری را قبول کند، به خودش نسبت می دهد.
🌐{حماسه و عرفان، صفحه ٨٢ و ٨٣}
🔸
@Salehy @Salehi786
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
❓سوال: چطور فرزندم را به نماز خواندن ترغیب کنم؟
✅ پاسخ آیتالله حائری شیرازی:
💎 #نمازتان_را_قشنگ_بخوانید. سجادۀ پاکیزه و مرتب بیندازید. یک اتاقی [یا محل خاصی] برای نمازتان داشته باشید. آنجا معطر باشد.
شما نمازتان را بخوانید، بچه میآید کنارتان نماز میخواند. وقتی نماز خواند، به او جایزه بدهید. نمیخواهد وادارش کنید، خودش، خودش را وادار میکند.
💎 شما همین اندازه که نماز باحالِ شیرینِ خودتان را میخوانید، بچه از نمازتان خوشش می آید. همینطور که خدا خوشش می آید، بچهات هم خوشش می آید. اما تو وقتی نمازت را #زود_زود میخوانی، بچه هم خوشش نمی آید. خدا هم خوشش نمی آید. یک نماز بخوان که #خدا_خوشش_بیاد تا بچهات هم خوشش بیاید. چون بچه، فطرت الهی دارد.
💎 اگر یک توهینی، یک حرف تندی، اشتباهی به بچه ات زدی، صدایش کن و بگو من این رفتار را با شما کردم، الان متوجه شدم که اشتباه بود. من را حلال کن. طبیعتاً می گوید حلال کردم. شما بگویید نه. خدا هم باید من را حلال کند. دو رکعت نماز بخوان و از خدا بخواه که خدا من را ببخشد. من را بخاطر رفتار اشتباهم با تو، مجازات نکند. میدانی بچه چه میگوید؟ پیش خودش میگوید: «#زنده_باد_نماز». اما اگر نکردی، شیطان میرود در ذهنش میگوید نگاه کن بابایت 50 سال نماز میخواند اما حق تو را ضایع کرده. حالا هم که فهمیده، به روی خودش نمی آورد! تو هم 50 سال نماز بخوانی بعدش میشوی مثل این بابا !!
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸 نسبت بین «عمل» و «ولایت»/ مسافت بین ظلمت و نور، با «عمل» انسان طی نمی شود🔸
خروج از ظلمات و رسیدن به نور، بوسیلۀ #ولایت محقق می شود؛ می گوییم: «الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور». اول می گوییم «الله ولی الذین آمنوا»، بعد از آن: «یخرجهم من الظلمات الی النور»؛ یعنی اوّل «تحقق ولایت الله» و سپس «خروج از ظلمت به سوی نور».
ولایت کشتی ای است که انسان باید سوار شود و این کشتی حرکت کند و بعد از آن، حرکت از ظلمت به نور انجام می شود. میزان خروج از ظلمت به سوی نور، به اندازۀ مقدار مسیری است که انسان به وسیلة کشتی طی می کند، نه آن مقداری که با پای خودش حرکت میکند.
اوّلین کار، مستقر شدن در کشتی ولایت است، بعد خود کشتی انسان را از ظلمت به سوی نور می برد. مسافت بین ظلمت و نور، با «عمل» انسان طی نمی شود. بلکه با «ولایتی» که انسان در آن قرار دارد، طی می شود؛ به #کاروان ولایتش بستگی دارد.
پس نقش این اعمال و رفتار و نماز و اینها چیست؟! اینها جزء دستورات حضور در کشتی است. میگویند تو اگر نماز نخواندی، اِخراجت میکنیم. پس نماز، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، جزء مقدمات و #ادب_حضور_در_کشتی است؛ نه راهی برای طی مسیر ظلمت به نور. طی مسافت، فقط به وسیله ولایت است.
یعنی این طور نیست که هر کسی بیشتر نماز خواند، مسافت بیشتری را از ظلمت به سوی نور طی می کند. اصلاً طی مسافت به وسیله عمل انسان انجام نمیشود. اصلاً خود انسان، خودش را خارج نمی کند از ظلمات به سوی نور. آیه میگوید: «الله»، خارجت میکند. «تو» مُخرِج نیستی؛ «خدا» مُخرِج است. خدا با «سازمان ولایت»، این مسأله اخراج را صورت میدهد.
@haerishirazi
🔸انقطاع الی الله
🔸و قانون طلایی الهی
🔸در خودسازی و ساختن عالَمِ خویش بسوی خدا
🔻 رمزهای سلوکی و اسراری از حقایق معرفت نفسی در سیر و سلوک الی الله بر اساس مبانی فطری در همه انسانها
#استاد_صالحی
بخشی از دروس #انسان_شناسی_قرآنی
🔴 شامل ٢ فایل صوتی، و مستندات متنی👇
🔈 بخش1: رمز سلوکیِ انقطاع الی الله
🌐 eitaa.com/salehy/1328 ایتا
🌐 t.me/SalehiBooks/1219 تلگرام
🔈 بخش2: رمز سلوکیِ قانون طلایی الهی
🌐 eitaa.com/salehy/1329 ایتا
🌐 t.me/SalehiBooks/1221 تلگرام
✍ مستندات متنی قانون طلایی الهی👇
🌐 eitaa.com/salehy/1330 ایتا
🌐 t.me/SalehiBooks/1223 تلگرام
#مراقبه #معرفت_نفس #سلوک
🔸
@Salehy @Salehi786
انقطاع و قانون طلایی 1 - بخش اول انقطاع الی الله.mp3
17.74M
💫 به تعداد آدم ها، عالم هست، و هر آدمی در جانش دارد جهان و عالَمِ مخصوصِ خویش را با رنگی که به جان خود میزند میسازد. هر چیزی در هر انسانی، نسخه ای مخصوص جانِ او در ارتباط با روحِ او پیدا میکند.
💫 اگر جان انسان، اهل انس و محبت به خدا و دشمنی با دشمنان خدا و شکرگزار به وسعت بینهایت نعمات الهی باشد، همین رنگ فخر خدایی (صِبغَةَ الله) را به جهانِ جانش زده، و عالَمِ خود را بهشت سلام و عالَمِ اُنس و عشق و نور و روشنبینی و سرور میسازد، و به صعود بینهایت بسوی سعادت میرود.
💫 اگر خدای نکرده، جان انسان اهل بغض به خدا و دشمنی با دوستان خدا و کفر پیشه و در کفرانِ نعمات و محبوس در انانیّت و خودبینیِ و زیر فشار تنگ نظری و ظلم و استکبار خودش باشد، همین رنگ ننگ و شرم را به جهانِ جانش زده، و عالَمِ خود را جهنّم کوبنده و عالَمِ بغض و نفرت و ظلمت و کوری و کدورت میسازد، و به سقوط بینهایت بسوی شقاوت میرود.
مگر آنکه در دنیا تا فرصت باقیست توبه خالص و انقطاع بسوی خدا بیابد، و به جبران حقوقی که ضایع کرده بپردازد.
💫 تمام دستورات دین برای رسیدن تدریجی به همین انقطاع الی الله است.
اینکه تا صدای اذان بلند میشود بلادرنگ «منقطع بشو بسوی خدا»
در خوابِ شب بهنگام سحر، همّت بر انقطاع داشته باش بسوی نماز شب و انس با خدا. از میل تن به خوابیدن منقطع شو بسوی اُنس جان به خدا.
روزه گرفتن هم انقطاع از محرمات و حتی از مشتهیات حلالِ بدنی است تا انقطاعِ جان بسوی خدا ایجاد شود.
حج و انفاق وخمس و زکات هم انقطاع از شهر و دیار و مال ومقام ولباس و زینت های دنیا وتمام مشتهیات دنیویست که انقطاع جان از اغیار و وصالش با خداست.
انقطاع و قانون طلایی 2 - بخش دوم قانون طلایی الهی.mp3
24.83M
💫ولایتِ اسم اعظمِ الهی، یعنی با «خدا باوری» بیابی، که همه کاره خداست، و تمامِ امیدت خدا باشد، و انقطاع بسوی خدا بیابی.
💫 هم صبر در طاعات واجب و مستحب یک انقطاع بسوی خداست،
هم صبر در ترک معصیت ها و محرمات و مکروهات یک انقطاع بسوی خداست،
و هم صبر در مصیبت ها و سختی ها موجب انقطاع قلبی بسوی خداست.
تا انسان برسد به آنچه در مناجات شعبانیه مولا امیرالمؤمنین (علیه السلام) میفرماید:
🌟«الهی هَب لی کمالَ الإنقطاعِ إلیک».
و مولا سیّد الساجدین (علیه السلام) میفرماید:
🌟«اللهم إنّی أخلَصتُ بإنقطاعی إلیک، و أقبلت بکلّی علیک» (دعای ۲۸ صحیفه سجادیه).
و نیز در مناجات ابوحمزه ثمالی میفرمایند:
🌟«یا قرّةَ عینِ مَن لاذَ بک و إنقطعَ الیک»
💫 امام حسین (علیه السلام)، عالَمِ عظیم ترین عشق و شکوه و خلوص و انقطاع برای خدا را در جان و جهانش ظاهر نمود، و هر شیعه ای که در گلستانِ کربلای حسینی شکوفا شود، و همعالَم با عالَمِ عشق خالص الهی سیدالشهدا شود، همان شکر الهی و رضایت به رضای الهی و حُسنِ بینهایت و حرارتِ محبّت بینهایتِ خدا را که در عالَمِ عشقِ حسینی ظهور نموده، در جهانِ جانش ظاهر و شکوفا مینماید.
💫 مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) جانش عظیم ترین جهانِ ولایت مطلق الهی و خلیفة الله مطلق و وصیّ و خلیفه نبیّ خاتم به ظهور تمام مراتب اسم اعظم الهی، و شکوفایی انقطاع تامّ الی الله و مصداق کامل مؤمنِ به خدا و رسولش است. هرکه تحت ولایت او و مطیع در برابر ولایت الهی او باشد، مقرّب به درگاه خدای سبحان شده و تحت محبّت بینهایت الهی قرار میگیرد، و جهانِ جانش هم عالَم و همجوار با بهشت سلام محمّدیین میشود.
بسم الله
#قانون_طلایی_الهی
▫️۱
🔸«كَمَا تَدِينُ تُدَان»؛ این «قانونِ طلایی الهی» است، که انسان با خوبی و خودسازی یا بدی و غفلتش، به ساختنِ جهانِ جانِ خویش مشغلول است. هرطور که عمل کند، همان کارش برخودش در جهانیست که در خودش می سازد. هر صفت و اخلاق و رفتار و باور و اعقادی که داشته باشد، همان صفت و رفتار و باور را بر خودش در عالَمِ ساخته بدست خودش دارد بر خودش وارد مینماید. این معنا، به بیانات متعددی در متون الهی به انسانها تذکر داده شده، و حتی امروزه در مکاشفات عرفا یا تجارب نزدیک به مرگ انسانهای زیادی به شهود رسیده است، که در ادامه به برخی اشاره میشود.
🔻قانونی طلایی در قرآن کریم، کتاب نبی خاتم حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله) در ۱۳ آیه:
💫«إِن أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها»
💫«فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ عَمِيَ فَعَلَيْها»
💫«مَنِ اهْتَدى فَإِنَّما يَهْتَدي لِنَفْسِهِ وَ مَنْ ضَلَّ فَإِنَّما يَضِلُّ عَلَيْها» (۳ آیه)
💫«وَ مَنْ شَكَرَ فَإِنَّما يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ وَ مَنْ كَفَرَ فَإِنَّ رَبِّي غَنِيٌّ كَريم»
💫«أَنِ اشْكُرْ لِلَّهِ وَ مَنْ يَشْكُرْ فَإِنَّما يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ وَ مَنْ كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ حَميد»
💫«وَ مَنْ جاهَدَ فَإِنَّما يُجاهِدُ لِنَفْسِهِ إِنَّ اللَّهَ لَغَنِيٌّ عَنِ الْعالَمين»
💫«وَ مَنْ تَزَكَّى فَإِنَّما يَتَزَكَّى لِنَفْسِهِ وَ إِلَى اللَّهِ الْمَصير»
💫«مَنْ عَمِلَ صالِحاً فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ أَساءَ فَعَلَيْها» (۲ آیه)
💫«مَن كَفَرَ فَعَلَيهِ كُفْرُهُ وَ مَن عَمِلَ صالِحاً فَلِأَنْفُسِهِم يَمْهَدُون»
💫«فَمَن نَكَثَ فَإِنَّما يَنكُثُ عَلى نَفْسِه»
💫«و لا تَيمّموا الخبيثَ منه تُنفقون و لستم بآخذيه إلا أن تُغمِضوا فيه»
🔻قانون طلایی، در بیانات اهل بیت (علیهم السلام):
💫«كَمَا تَدِينُ تُدَانُ وَ كَمَا تَزْرَعُ تَحْصُدُ وَ كَمَا تَصْنَعُ يُصْنَعُ بِك»
💫«كَمَا تُعِينُ تُعَانُ»
💫«لَا تَغْتَبْ فَتُغْتَبْ وَ لَا تَحْفِرْ لِأَخِيكَ حُفْرَةً فَتَقَعَ فِيهَا فَإِنَّكَ كَمَا تَدِينُ تُدَان»
💫« لَاتَزْنُوا فَتَزْنِيَ نِسَاؤُكُمْ، وَ مَنْ وَطِئَ فِرَاشَ امْرِئٍ مُسْلِمٍ وُطِئَ فِرَاشُهُ، كَمَا تَدِينُ تُدَان»
💫«بَرُّوا آبَاءَكُمْ يَبَرَّكُمْ أَبْنَاؤُكُمْ وَ عِفُّوا عَنْ نِسَاءِ النَّاسِ تَعِفَّ نِسَاؤُكُم»
💫«فَنَزَلَ جَبْرَئِيلُ ع عَلَى مُوسَى ع فَقَالَ يَا مُوسَى "مَنْ يَزْنِ يَوْماً يُزْنَ بِهِ"، فَنَظَرَ إِلَيْهِمَا فَقَالَ: عِفُّوا تَعِفَّ نِسَاؤُكُم»
💫«كَمَا تَدِينُ تُدَانُ وَ كَمَا تَعْمَلُ كَذَلِكَ تُجْزَى»
💫«مَن لا يَرحَمْ لا يُرحَمْ، و مَن لا يَغفِرْ لا يُغفَرْ لَه، و مَن لا يَتُبْ لا يَتوبُ اللهُ علَيهِ»
💫«مکتوبٌ فی التوراة: ابْنَ آدَمَ، كُنْ كَيْفَ شِئْتَ؛ كَمَا تَدِينُ تُدَانُ، مَنْ رَضِيَ مِنَ اللَّهِ بِالْقَلِيلِ مِنَ الرِّزْقِ، قَبِلَ اللَّهُ مِنْهُ الْيَسِيرَ مِنَ الْعَمَلِ؛ وَ مَنْ رَضِيَ بِالْيَسِيرِ مِنَ الْحَلَالِ، خَفَّتْ مَؤُونَتُهُ، وَ زَكَتْ مَكْسَبَتُهُ، وَ خَرَجَ مِنْ حَدِّ الفُجُور»
💫«يَا عَلِيُّ فِي التَّورَاةِ أَرْبَع ... مَنْ مَلَكَ اسْتَأْثَرَ، وَ مَنْ لَمْ يَستَشِرْ يَنْدَمْ، كَمَا تَدِينُ تُدَانُ، وَ الْفَقْرُ الْمَوْتُ الْأَكْبَرُ؛ فَقِيلَ لَهُ الْفَقْرُ مِنَ الدِّينَارِ وَ الدِّرْهَمِ؟ فَقَالَ: الْفَقْرُ مِنَ الدِّين»
💫«عَجِبْتُ لِمَنْ يَرْجُو رَحْمَةَ مَنْ فَوْقَهُ كَيْفَ لَا يَرْحَمُ مَنْ دُونَهُ»
💫«مَنْ لَمْ يَرْحَمْ لَمْ يُرْحَمْ»
💫«مَنْ لَمْ يَرْحَمِ النَّاسَ مَنَعَهُ اللَّهُ رَحْمَتَه»
💫امیرالمؤمنین به فرندشان امام حسن (علیهما السلام) فرمودند: «يَا بُنَيَّ اِجْعَل نَفسَكَ مِيزَاناً فِيمَا بَينَكَ وَ بَينَ غَيْرِكَ، فَأَحْبِبْ لِغَيْرِكَ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِكَ وَ اِكرَهْ لَهُ مَا تَكْرَهُ لَهَا، وَ لاَ تَظلِم كَمَا لاَ تُحِبُّ أَنْ تُظلَمَ، وَ أَحسِنْ كَمَا تُحِبُّ أَن يُحْسَنَ إِلَيْكَ، وَ اِسْتَقْبِحْ مِن نَفْسِكَ مَا تَسْتَقبِحُهُ مِن غَيرِكَ، وَ اِرضَ مِنَ اَلنَّاسِ بِمَا تَرضَاهُ لَهُم مِن نَفْسِكَ، وَ لاَ تَقُل مَا لاَ تُحِبُّ أَن يُقَالَ لَكَ»
«اى پسرم، نفس خودت را ميزان و ملاك قرار بده بين خودت و ديگران. َ چيزى را كه براى خودت دوست مىدارى براى ديگران هم دوست بدار. و آن چيزى را كه براى خودت بد مىدانى براى ديگران هم بد بدان. و همان طور كه دوست نمىدارى به تو ظلم شود به ديگران ظلم نكن. و همان طور كه دوست دارى به تو نيكى شود به ديگران نيكى كن. و آن چيزى را كه براى ديگران زشت مىدانى براى خود نيز زشت بدان. و از مردم براى خودت چيزى را بپسند كه از خودت در حق آنان مىپسندى. و آنچه را كه دوست نمىدارى درباره تو بگويند، درباره ديگران مگو.» (خطبه ۳۱ نهج البلاغه)
🔸
💎ادامه👇👇👇