eitaa logo
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
1.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
379 ویدیو
205 فایل
﷽💫طلبه ای ساده محضر اساتیدعظیم القدر @abedini ⚡لیسانس نرم افزار ⚡ارشدمهندسیIT با پایان نامه برگزیده کشوری درجشنواره علامه حلی ⚡دکترای عرفان اسلامی zil.ink/salehi786 💠پاسخها @Salehi786 📲نرم‌افزار @SalehiApps ✅تدریس @Shia_erfan و @Sania_Ashar @mSalehi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 افطاری وحدت 🌷 بر مزار شریف شهدای تیپ فاطمیون
‍ بسم الله ✅ *درس خداشناسی علامه به یک ماتریالیست* آیت الله صائنی، شاگرد علامه طباطبایی: یکی از فعالان فکری ماتریالیست به قم آمده بود تا با علامه طباطبایی درباره وجود خدا بحث کند. علامه از وی می‌پرسد: «شما واقعا اثبات وجود خدا را می‌پرسی؟» آن فرد پاسخ می‌دهد: «بله، من واقعا اثبات وجود خدا را می‌پرسم.» علامه دوباره می‌پرسد: «شکی ندارید که “شما” می‌پرسید؟» پاسخ می‌دهد: «نه هیچ شکی ندارم و “من” از جناب‌عالی می‌پرسم.» علامه باز می‌پرسد: «آیا شک نداری که از “من” می‌پرسی؟» آن فرد با بهت پاسخ می‌دهد: «نه» علامه می‌پرسد: «شما در کجا هستید؟» پاسخ می‌دهد: «من در قم هستم واقعا!» علامه دوباره می‌پرسد: «الان کجا هستید؟» پاسخ می‌دهد: «در منزل شما» علامه باز هم می‌پرسد: «واقعا در منزل ما هستید؟» پاسخ می‌دهد: «بله!» علامه می‌پرسد: «آیا واقعیت را بدون این قیود و حدود «واقعیت من»، «واقعیت خانه» و «واقعیت قم» قبول دارید؟» آن فرد پاسخ می‌دهد: «بله من اصل واقعیت را قبول دارم.» علامه در نهایت می‌گوید: «ما به همان واقعیت اصیل، خدا می‌گوییم. واقعیت بی‌مرز و بی‌حد و مطلق حاکم بر واقعیت‌های این جهان همان خداست.» https://t.me/allametabatabaei/748 🔸 🔻این بیان علامه طباطبایی (ره) همان تقریر ایشان از برهان صدیقین در مقاله چهاردهم کتاب اصول فلسفه رئالیسم است. 📌 در تصویر فوق علامه طباطبایی (ره) در کنار شاگردشان آیت الله صائنی (ناقل همین خاطره) هستند. 🔸 @Salehi786 @Salehy
🔸دوازدهم ماه رمضان، سالگرد قمری وفات عارف بالله (قدّس سرّه) است. 🙏 نثـار روح پر نـورشان حمد و صلواتی هدیه کنیم🌷 📌 تصویر یکی از دوستان باصفا است که امروز بهمراه فرزندان سید هاشم بر مزارشان حاضر بودند و یادمان کردند و دل ما را هم بردند. 🔸 @Salehy
🔸 همه این عالم است سید هاشم حداد
🔸 سید هاشم حداد 🔸 @Salehy
4_5963260794245221191.pdf
288.7K
امروز جمعه ١٣ رمضان المبارک 🔸 دعاهای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان، با توجه خاص به مولایمان امام زمان (ارواحنا فداه) 🔸 @Salehi786
🌷 ولادت مولایمان کریم اهل بیت عصمت و طهارت، امام حسن مجتبی (علیه السلام) مبارک باد 🌷
🔸 بر لزوم طهارت نفس، از عارف بالله سید هاشم حداد 🔸 @Salehy
🔸 بر فتح باب و کشف حُجُب با توسل به سیدالشهدا (علیه السلام) در مسیر سلوک الی الله 🔻از عارف بالله سید هاشم حداد 🔸 @Salehy
📢سلسله نشستهای ❇️پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار میکند: 💡 (بررسی واقع نمایی تجربیات نزدیک به مرگ) ⏰سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰الی۱۸:۳۰ 📌لینک نشست وبیناری 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 🔸 لينك لايو اينستاگرام: 🔴 https://instagram.com/pajooheir?igshid=YmMyMTA2M2Y= 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a 🔸 @Salehy
بسم الله 💥 *بشارت ظهور امام زمان (علیه السلام) در کتاب آسمانی زبور داود (علیه السلام)* 🔸 🔸 *امشب، شب 18 ماه مبارک رمضان، شب نزول کتاب آسمانی زبور بر حضرت داود (علیه السلام) است.* 👇 🔻عن حفص بن غیاث، عن ابی عبدالله (علیه السلام) قال: *سألته عن قول الله (عز و جل): «شَهْرُ رَمَضٰانَ اَلَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ اَلْقُرْآن»* و إنما أنزل فی عشرین سنة بین أوله و آخره؟ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ الله (علیه السلام): نَزَلَ اَلْقُرْآنُ جُمْلَةً وَاحِدَةً فِي شَهْرِ رَمَضَانَ إِلَى اَلْبَيْتِ اَلْمَعْمُورِ ثُمَّ نَزَلَ فِي طُولِ عِشْرِينَ سَنَةً، ثُمَّ قَالَ: قَالَ اَلنَّبِيُّ (صلی الله علیه و آله) : ⚡نَزَلَتْ صُحُفُ إِبْرَاهِيمَ فِي أَوَّلِ لَيْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ، ⚡و أُنْزِلَتِ اَلتَّوْرَاةُ لِسِتٍّ مَضَيْنَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ، ⚡و أُنْزِلَ اَلْإِنْجِيلُ لِثَلاَثَ عَشْرَةَ لَيْلَةً خَلَتْ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ، ⚡ *و أُنْزِلَ اَلزَّبُورُ لِثَمَانِيَةَ عَشَرَ خَلَوْنَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَان،* 💥 *و أُنْزِلَ اَلْقُرْآنُ فِي ثَلاَثٍ وَ عِشْرِينَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَان* 📌نشانی: الکافي ج ۲، ص ۶۲۸ 🌐 hadith.inoor.ir/hadith/107467 🔸 🔸 خداوند سبحان در قرآن کریم با اشاره به وحی در کتاب زبور، وعده ظهور امام زمان (علیه السلام) و حاکمیت صالحان در اصحاب ایشان بر زمین را بیان می‌فرماید، و احادیث معصومین (علیهم السلام) هم آن را توضیح می‌دهند: ⚡سوره انبیا (آیه ۱۰۵) 🌷 *وَلَقَد كَتَبنا فِي الزَّبورِ مِن بَعدِ الذِّكرِ : «أَنَّ الأَرضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصّالِحون»* 🌷 تفسیر قمی، قَوْلُهُ: «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ» قَالَ الْکُتُبُ کُلُّهَا ذِکْرٌ، *«أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ»، قَالَ ع: الْقَائِمُ (عَجَّلَ اللَّهُ فَرَجَهُ) وَ أَصْحَابُهُ*، قَال ع: وَ الزَّبُورُ فِیهِ مَلَاحِمُ وَ تَحْمِیدٌ وَ تَمْجِیدٌ وَ دُعَاءٌ. (بحارالانوار، ج١۴ ص٣٧) 🔸 🔻 *عبارات فوق از قرآن کریم، در زبور فعلی (کتاب مزامیر داود ع در عهد عتیق) عیناً موجود است.* ⚡ اینک گوشه‌هایی از زبور موجود در بیان بشارت مذکور را می‌خوانیم: 📌 کتاب عهد عتیق، مزامیر داود (علیه السلام)، مزمور٣٧ گزیده آیات ۹ تا ۴٠: ⚡️ *شریران منقطع خواهند شد، و اما منتظران (و متوکلان) خداوند متعال وارث زمین خواهند بود (۹). هان بعد از اندک زمانی شریر نخواهد بود، در مکانش تامل خواهی کرد و نخواهد بود (١٠)، و اما حلیمان (و متواضعان) وارث زمین خواهند شد. و از فراوانی سلامتی متلذد خواهند گردید (١١)*، شریر بر مرد عادل شوری می کند، و دندان های خود را بر او می افشرد (١٢)، خداوند بر او خواهد خندید، زیرا که می بیند که روز او می آید (١٣)، شریران شمشیر را برهنه کرده و کمان را کشیده اند تا مسکین و فقیر را بیندازند، و راست روان را مقتول سازند (١۴)، شمشیر ایشان به دل خود ایشان فرو خواهد رفت، و کمان های ایشان شکسته خواهد شد (١۵)، نعمت اندک یک مرد صالح بهتر است از اندوخته های شریران کثیر (١۶)، زیرا که بازوهای شریران شکسته خواهد شد، ⚡ *و اما صالحان را خداوند تایید می کند (١٧)، خداوند روزهای کاملان را می داند و میراث ایشان خواهد بود تا ابدالاباد (١٨)*، در زمان بلا خجل نخواهند شد، و در ایام قحط، سیر خواهند بود (١٩)، زیرا شریران هلاک می شوند، و دشمنان خداوند مثل خرمی مرتع ها فانی خواهند شد. بلی مثل دخان فانی خواهند گردید (٢٠)، شریر قرض می‌گیرد و وفا نمی‌کند، ⚡ *و اما صالح رحیم و بخشنده است (٢١)، زیرا آنانی که از وی برکت یابند وارث زمین گردند،* و اما آنانی که ملعون وی اند منقطع خواهند شد... از بدی بر کنار شو و نیکوئی بکن، پس ساکن خواهی بود ابدالاباد (٢٧)، زیرا خداوند انصاف را دوست می دارد. و مقدسان خود را ترک نخواهد فرمود. ایشان محفوظ خواهند بود تا ابدالاباد، و اما نسل شریر منقطع خواهد شد (٢٨)، 💥 *صالحان وارث زمین خواهند بود، و در آن تا ابد سکونت خواهند نمود (زبور، مزمور٣٧ آیه٢٩)*، دهان صالح حکمت را بیان می کند، و زبان او انصاف را ذکر می نماید (٣۰)، شریعت خداوند وی در قلب اوست، پس قدمهایش نخواهد لغزید (٣١)،... ⚡ *منتظر خداوند باش و طریق او را نگاه دار تا تو را به وراثت زمین برافرازد. چون شریران منقطع شوند آن را خواهی دید (٣۴)*،... مرد کامل را ملاحظه کن و مرد راست را ببین زیرا که عاقبت آن مرد سلامتی است (٣٧)، اما خطا کاران جمیعا هلاک خواهند گردید و عاقبت شریران منقطع خواهد شد (٣٨)، ⚡ *و نجات صالحان از خداوند است، و در وقت تنگی، او قلعه ایشان خواهد بود (٣٩) و خداوند ایشان را اعانت کرده، نجات خواهد داد. ایشان را از شریران خلاص کرده، خواهد رهانید. زیرا بر او توکل دارند (۴۰)* 🌐 www.bible.promo/chapters.php?id=10515&pid=21&tid=1&bid=30 🔸 @Salehi786 @Salehy
بسم الله *سوز دلی در شب قدرِ مردم و اسلام ناب و انقلاب* 🔸 ⚡دلا بسوز که سوز تو کارها بکند ⚡نیازِ نیمه شبی دفع صد بلا بکند ⚡طبیبِ عشق مسیحادم است و مُشفق لیک ⚡چو درد در تو نبیند که را دوا بکند [1] . ⚡در این غوغاهای دنیایی عام در میانه‌ی ماه صیام، آنچه غنیمت برای خاصّگان و دلسوختگانِ مردم و اسلام ناب خواهد ماند همین سوز دل‌هاست، همین سوختن قلب‌ها برای امید مردم و آبروی اسلام ناب و حرکت انقلاب بسوی امام است؛ . ⚡سوزِ دل‌ها، سوختِ سفینه‌ی ملکوت‌پیمای این انقلاب مستضعفینِ جهان است، که با احتراق دل‌های مؤمنان، نیروی حرکت‌آفرینِ ایمان روشن شده، و پیشرانه‌ی حرکت جهان بسوی مقصدش در ظهور امام زمان است (عجّل الله تعالی فرجه الشریف). . ⚡سوز و داغِ صمیمِ دل‌های اهل ایمان، کوره‌ی خالص‌سازی قلب‌ها برای راهوار شدن راهشان بسوی ظهور پر نور امام زمان (عج) است؛ . ⚡سوز دل‌ها، موجب جبران نقص‌ها و قضا کردن کارها و عمری است که با ناخالصی ها در هوای پاک آرمان‌های ناب شهدا و مجاهدانِ نستوهِ انقلاب، نَفَس کشیده‌ایم؛ . ⚡سوز دل‌ها، موجب دل‌کندن از نام‌ها و مقام‌ها و تطهیر از حب دنیا، و امید و دل‌بستن به اخلاص ها و نفی منیت‌ها برای خداست؛ . ⚡در نارِ ندامت‌ها و تابِ توبه‌ها سوختن و پاک شدن‌هاست؛ ⚡اصلاح و توبه‌ی خاطیانِ نادم از غلط‌ها و غرورهاست؛ . ⚡ره بردن رندانِ عاشق خدمت به مردم و مجاهدان راه خدا در ابراز نیازها و خلوص و عشقشان بسوی خداست؛ . ⚡در این شب‌های قدرمان، قدر سوز دل و عشقمان به آرمان‌های توحیدی امام زمان (علیه السلام) را بدانیم، که هرکداممان بقدر دل‌سوزی و تمنای عشق به امام، نور و داغِ عشق الهی از قلب مبارک امام (علیه السلام) به قلب‌هایمان می‌بارد؛ . ⚡داغ عشق الهی و سوزهای دل امام زمان (علیه السلام)، با جام‌های مَعین، بدست ملائکه‌ی امین الهی نازل می‌شود، و کام جان شاربین در اهل ایمان را با لذتِ مُدامِ آن مِیْ ناب الهی در سوختن عاشقانه برای امام و آرمان‌هایشان سیراب می‌کند. . ⚡در ماه ضیافت خدا، از خانه‌زاد کعبه‌اش، حضرت عَینُ الانسان و نـورُ الْعَيْنَيْن، مَوْلانا و مَوْلَى الْكَوْنَيْن، امیرالمؤمنین مولا علی بن ابی‌طالب (علیه السلام)، ساقـیِ مِیْ طهـور الهی در این میهمـانی نـورانـی، جامی توحیـدی بنوشیم که از خودیت‌ها وارهیم، و از آمدن و رفتن نام ها و عنوان‌ها و مَن‌ها آزاد شویم . ⚡ساقـى! بیار باده، که ماهِ صیام رفت‌ ⚡دردِهْ قَدَح، که موسمِ ناموس و نام رفت‌ ⚡وقتِ عزیز رفت، بیا تا قضا کنیم‌ ⚡عمرى که بى‌حضورِ صُراحىّ و جام رفت ⚡مستم کن آن چنان که ندانم ز بیخودی ⚡در عرصه‌ی خیال، که آمد کدام رفت ⚡دل را که مرده بود حیاتی به جان رسید ⚡تا بویی از نسیم مِی‌ْاش در مشام رفت ⚡زاهد، غرور داشت، سلامت نبرد راه ⚡رند از رَهِ نیاز، به دارُ السّلام رفت ⚡زاهد! تو دان و خلوتِ تنهایى و نیاز ⚡عُشّاق را حواله به عیشِ مدام رفت‌ ⚡نقدِ دلی که بود مرا، صرف باده شد ⚡قلبِ سیاه بود و از آن در حرام رفت ⚡در تابِ توبه چند توان سوخت همچو عود؟ ⚡مِىْ دِهْ، که عمر در سَرِ سوداى خام رفت ⚡دیگر مکن نصیحتِ حافظ، که رَهْ نیافت‌ ⚡گمگشته اى که باده عشقش به کام رفت‌ [2] 🔸 🙏محبوبا! ماهِ روزه گذشت؛ از شراب تجلیاتت بهره‌مندم ساز. [3] دیگر امروز روزى نیست که من از ننگ و نام واهمه داشته و بخواهم در اثر سخنان زهدفروشان و واعظان (و عیب‌جویان اهل ظاهر) از باده نوشىِ عشق پرهیز نمایم: روزه یکسو شد و عید آمد و دل‌ها برخاست‌ مِىْ به میخانه به جوش آمد و مِىْ باید خواست‌ نوبتِ زُهد فروشانِ گران جان بگذشت‌ وقت شادىّ و طرب کردنِ رندان برخاست‌ چه ملامت بود آن را که چو ما باده خورَد این نه عیب است بَرِ عاشقِ رند و نه خطاست‌ باده نوشى که در او هیچ ریایى نبود بهتر از زهد فروشى که در او روى و ریاست‌ [4] عمرت به غفلت گذشت و بهره اى از دوست و تجلّیات و مشاهده او نبردى، عمری که بى‌حضورِ صُراحىّ و جام رفت: ثواب روزه و حجِّ قبول، آن کس بُرد که خاک میکده‌ی عشق را زیارت کرد [5] محبوبا! ماه صیام گذشت زاهدم از توجه به فطرت و مِىْ گرفتن از جمالت توبه مى‌دهد، تا کى به گفتار او گوش فرا دهم و از دیدارت محروم باشم. باده‌ام ده، تا توبه از توبه نمایم و عمرى که بر سر سوداى خام (توجه به نعمتهاى ظاهری) صرف شد، جبران نمایم: توبه کردم که نبوسم لبِ ساقىّ و کنون‌ مى‌گزم لب که چرا گوش به نادان کردم‌ [6] جهانیان همه گر منعِ من کنند از عشق‌ من آن کنم که خداوندگار فرماید مقیم حلقه ذکر است دل، بدان امّید که حلقه‌اى ز سَرِ زلف یار بگشاید [7] در ضمیر ما نمی‌گنجد بغیر از دوست کس‌ هر دو عالم را به دشمن ده، که ما را دوست بس‌ [8] 🔸 📌پ‌ن: 1. غزل١٨٧ حافظ 2. غزل٨۴ 3. از این بند «محبوبا!» تا انتها، گزیده بیانات علامه طباطبایی(ره) در شرح غزل۸۴ است از: جمال آفتاب، ج‌٢ ص١٢۵_١٣١ 4. غزل٢٠ 5. غزل١٣١ 6. غزل٣١٩ 7. غزل٢٣٠ 8. غزل٣٢۴ 🔸 @Salehy
بسم الله عظیم الشأن، که در قلب‌تان حال معنوی ایجاد می‌کنند 🔸 ✅ در این ایام برای توجهات معنوی، ذکر زیر را (بدون عدد) زیاد بگویید، آنقدری که در قلبتان توجه خاص به خدای سبحان یافته و حال قلب‌تان عوض شود: 💥 *«یا اللهُ یا هُـو»* (طبق تعالیم اساتید سلوک: با کشیدن صدای هوو، و تجسم تصویر ذهنی «هو» یا دیدن نقش آن، و با این توجه که گویا به اذن از جان مولا و به نور و قدرت لسان مبارک مولا امیرالمؤمنین علی -علیه السلام- دارید این ذکر را می‌گویید، خطاب به ذات اقدس خداوند تبارک و تعالی) ⚡آیت‌الله سیدمحمدحسن الهی طباطبایی (ره) در احضاراتشان از استادشان آیت‌الله سیدعلی قاضی طباطبایی (ره) بیان می‌فرمایند که: [ذکر] *«یا اللهُ یا هو»* را هر روز در وقت معین بلاعدد بخواند تا آنقدر که حال بیاید، و تا ۶۶ روز (به عدد ابجد «الله» = ۶۶، و این عدد بمانند ۷۰ عدد کامل است) 🔸 ✅ همچنین بعد از ذکر *«یا اللهُ یا هو»* که حالتان عوض شد، دعای عظیم الشأن زیر را در خلوت با توجه بخوانید، و آن از ادعیه‌ای است که سیدبن طاووس از میان ادعیه برگزیده (مهج الدعوات ج۱ ص٣٠۶)، و جناب علامه مجلسی آن را دارای سرائر عظیم و دارای منزلت بسیار بزرگ نزد خداوند می‌داند (بحار ج۹۲ ص١۶٩). 👌و آن دعاییست که حضرت ابراهیم (علیه السلام) خواندند هنگامی که داشتند بسمت آتش او را می‌انداختند، و خداوند به این دعای عظیم الشأن، آتش را برایش سرد و سلام و گلستان نمود. 👌ما هم بخوانیم و بخواهیم که آتش جهنم در انواع خطرات و خطورات آتشینِ این دنیا و باطنش در آخرت، برایمان کاملا سرد و سلام شود. 👇 ⚡بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ ⚡اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ أَنْتَ اَلْمَرْهُوبُ يَرْهَبُ مِنْكَ جَمِيعُ خَلْقِكَ ⚡ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ أَنْتَ اَلرَّفِيعُ عَرْشُكَ مِنْ فَوْقِ سَبْعِ سَمَاوَاتِكَ وَ أَنْتَ اَلْمُظِلُّ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ لاَ يُظِلُّ شَيْءٌ عَلَيْكَ ⚡ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ أَنْتَ أَعْظَمُ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ فَلاَ يَصِلُ أَحَدٌ عَظَمَتَكَ ⚡يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا نُورَ اَلنُّورِ قَدِ اِسْتَضَاءَ بِنُورِكَ أَهْلُ سَمَاوَاتِكَ وَ أَرْضِكَ ⚡يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ تَعَالَيْتَ أَنْ يَكُونَ لَكَ شَرِيكٌ وَ تَكَبَّرْتَ أَنْ يَكُونَ لَكَ ضِدٌّ يَا نُورَ اَلنُّورِ يَا نُورَ كُلِّ نُورٍ لاَ خَامِدَ لِنُورِكَ يَا مَلِيكَ كُلِّ مَلِيكٍ تَبْقَى وَ يَفْنَى غَيْرُكَ يَا نُورَ اَلنُّورِ يَا مَنْ مَلَأَ أَرْكَانَ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضِ بِعَظَمَتِهِ ⚡يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا هُو ⚡يَا هُوَ يَا مَنْ لَيْسَ كَهُوَ إِلاَّ هُوَ يَا مَنْ لاَ هُوَ إِلاَّ هُو ⚡أَغِثْنِي أَغِثْنِي، اَلسَّاعَةَ اَلسَّاعَةَ، يَا مَنْ أَمْرُهُ «كَلَمْحِ اَلْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ» ⚡يَا أهيا اَشِراهيا (یا اِهیه اَشِر اِهیه)، آذوناي أَصْباؤث، اَل شَداي ⚡يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ ⚡يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ ⚡يَا غَايَةَ رَغْبَتَاهْ وَ مُنْتَهَاهُ. (پایان دعا) 🔸 [ فَلَمَّا دَعَا إِبْرَاهِيمُ (علیه السلام) عَجَّتِ اَلْأَمْلاَكُ مِنْ صَوْتِهِ وَ إِذَا اَلنِّدَاءُ مِنَ اَلْعَلِيِّ اَلْأَعْلَى: «يٰا نٰارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاٰماً عَلىٰ إِبْرٰاهِيمَ» فَخَمَدَتْ أَسْرَعَ مِنْ طَرْفَةِ عَيْنٍ] ⚡زمانی که حضرت ابراهیم (علیه السلام) به این کلام دعا کرد، ملائکه از صدای او بانگ برداشتند و از جانب خدای علیّ اعلی ندا آمد «ای آتش بر ابراهیم سرد و سلامت باش» پس زودتر از یک چشم به هم زدن، خاموش شد. 🌐 hadith.inoor.ir/hadith/381170 🔸 @Salehy
⚡صدای حرف «ه» عمیق‌ترین و بی‌تعین‌ترین مخرج حروف در انتهای سینه است که در هر تنفسی حضور دارد (آوای«ها» در دم، و آوای «هو» در بازدم) ⚡ حرف «ه» در انتهای «الله» دایره‌ای یک چشم (یک ناظر) است، که علامت توحید و وحدت است، در انتهای کمال هستی در قوس صعود. ⚡ حرف «هـ» در ابتدای «هـو» دایره‌ای دو چشم است، که علامت آغاز خلقت و کثرت است، در ابتدای ظهور هستی در قوس نزول. ⚡ آنچه در ظاهر و اول «هـ»، دوچشمی در یک‌حرف می‌نماید (مانند دو چشم انسان در یک چهره)، در باطن و آخر «ه» ، یگانگی ناظر و یکتایی‌اش مشهـود می‌شود (مانند بینایی انسان که یک بینا ناظرست که در باطن چشم‌هاست). ⚡ انسان کامل چون «اسم جامع خداست» و عینُ الله و چشم ناظر خداست، هم اول و ظاهر در هـ «هو»، و مثال چشم و خلیفه حق در عالم کثرت است، هم باطن و آخر در ه «الله»، و مثال ناظر بینا و نور حق در عالم وحدت است. 🔸 ⚡در زیارت مولا در روز ٢١ ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: 💥 *«السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ اللهِ النَّاظِرَة»* 📌بحارالانوار، ج۹۷ ص۳۷۵. متن کامل👇 🌐 https://hadith.inoor.ir/hadith/286310 🔸 @Salehy
🔸امام خمینی (ره) : ⚡حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) مظهر اسم جمع الهى است که داراى تمام اسماء و صفات الهی است، در ظهور و بروز در عالم؛ و ابعادى که از او مخفى است، بیشتر از آن ابعادى است که از او ظاهر است. بعضى کمالات حضرت که شاید یک قدرى مخفى مانده باشد از ادعیه حضرت معلوم مى‌شود. دعاى کمیل یک دعاى عجیبى است، بسیار عجیب. می‌فرماید: ⚡«إِلهى‌ وَ سَیِّدى‌ وَ مَولاىَ و ربی صَبَرْتُ عَلى‌ عَذابِکَ فَکَیْفَ اصْبِرُ عَلى‌ فِراقِکَ؟!»؛ ⚡کى این طور عشق به جمال خدا دارد که از جهنم نمى‌ترسد لکن مى‌ترسد که محروم بشود از عشق او؟! حضرت امیر (ع) از فراق حضرتِ حق ناله مى‌زند. این عشقى است که در باطن قلب او گداخته شده، و تمام اعمالى که از او صادر مى‌شود، از این عشق به خدا صادر مى‌شود، و این سبب شده است که‌: ⚡«ضَرْبَةُ عَلیٍّ یَوْمَ الْخَنْدَق افْضَلُ مِنْ عِبادَةِ الثَّقَلَین»؛ ⚡این روى آن عشق و توحیدى است که در قلب او هست، روى آن است که دست، دست او نیست، چشم، چشم او نیست، یدالله است، عینُ الله است. (صحیفه امام، ج‌١٩، ص۶٣_۶۵) 🔸 @Salehy
🌷 شب۲۳ ماه رمضان: در سجده ۲۲۵ مرتبه «یا طُهرُ یا طاهِرُ یا طَهورُ یا طَیهورُ یا طَیهار» 📌توضیحات بیشتر👇 🌐 eitaa.com/salehy/1493 ایتا 🌐 t.me/salehi786/4910 تلگرام
▪️انا لله وانا اليه راجعون ▪️ 🙏 آقاجان تسلیت 😭 خدا به قلبتان تسکین و تسلی الهیش را نازل بفرماید🙏 ▪️اعلامیه مراسم تشییع و مجالس رحلت همسر مکرمه علامه جوادی آملی