فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ در صدا و سیما.mp3
21.58M
🔰 چالشهای معرفتی مواجهه با تجربههای نزدیک به مرگ در صدا و سیما
▫️لایو مشترک دو صفحه مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات و تا ابد زندگی در اینستاگرام با موضوع "چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ در صدا و سیما" برگزار گردید که در آن جناب استاد امینی نژاد به ارائه نظرات خویش پرداختند.
▫️در این برنامه - که نگاهی داشت به برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی که از شبکه چهارم صدا و سیما پخش می شود - نظرات اهل معرفت نسبت به مرگ و مسائل پیرامونی آن و نیز تجربیات تجربهگران بررسی شد.
⏱ زمان: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
💿 حجم: ۲۰ مگابایت
#تجربه_نزدیک_به_مرگ
#زندگی_پس_از_زندگی
#استاد_امینی_نژاد
🔹 eitaa.com/nafahat_eri/953
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
🌐 eitaa.com/nafahat_eri
🔸
@Salehy @Salehi786
✍ کامنت بنده ذیل لایو استاد امینی نژاد👇
instagram.com/tv/COtC04aoyOO/
🔻سلام. ممنون از لایو. البته اگر آقای موزون هم امکان شرکت می یافتند بهتر میشد.
یکی از آسیبهایی که استاد امینی نژاد در لایو امشب اشاره کردند در برنامه همین امروز دوشنبه ٢٠ اردیبهشت ١۴٠٠ رخ داد 👇نقل در اینجا شده
instagram.com/tv/COtKCC6hObc/
🔻میبینید که تجربهگر محترم آقای محمدحسین نظری یک تحلیل خطای خود پیرامون راحت جان دادن را بعنوان نظری قاطع و عمومی بیان داشتند، که بنده در کامنت زیر در صفحه آقای موزون بزرگوار تذکر داده بودم👇
✍ سلام آقای موزون بزرگوار به نظر میاد باید بین بخش تجربه خالص و بخش تحلیلها و نظرات شخصی تجربهگرها تفکیک کنید، و اینطور کلامی نظری و تحلیلی را به ضرس قاطع بعنوان تجربه عینی و شهودی تلقی نکرده، و از یکبار تجربه جزئی یک فرد، قاعده کلی و عمومی برداشت نکنیم.
🔸ادامه کامنت👇
🌐 eitaa.com/salehy/1506
بسم الله
*نقدی دلسوزانه بر برنامه زندگی پس از زندگی*
🔗 eitaa.com/salehy/1504
🔸
💥در مورد این👇نظر تجربهگر محترم، آقای محمدحسین نظری، در برنامه زندگی پس از زندگی دوشنبه ٢٠ اردیبهشت ١۴٠٠، پیرامون راحتی لحظه مرگ برای همه نفوس 😳👇
http://instagram.com/tv/COtKCC6hObc/
🔸
📌مطالبی در نقد علمی آن، که در اینستاگرام و واتساپ هم برای برادر عزیز آقای دکتر عباس موزون هم با عشق و احترام تقدیم شد👇
🔻به نظر میاید باید بین بخش تجربه خالص تجربهگر ها، و بخش تحلیلها و نظرات شخصی آنها تفکیک شود، تا مانند اینطور کلامهای نظری و تحلیلی را به ضرس قاطع بعنوان تجربه عینی و شهودی تلقی نکرده، و از یکبار تجربه جزئی یک فرد، قاعده ای کلی و عمومی برداشت نکنیم!
🔻 مطلبی که ایشان (اقای محمدحسین نظری) در برنامه مذکور بعنوان نظر قاطع خود بیان میفرمایند که لحظه گذار از بدن و جان دادن برای همه راحت است😳، هم در آیات قرآن و هم در روایات صحیحه فراوان برخلافش هست، که برخی ممکن است حال احتضار سخت و سکرات مرگ سنگین داشته باشند، همچنین در همین برنامه تلویزیونی نیز گزارشهایی از برخی تجربهگر ها برخلافش بیان شد که خودش مثال نقضی از یک تجربه عینی، در رد این نظر تحلیلی ایشان است.
🔻 مثلا، لحظات سخت جان دادن و گذار از بدن در تجربه آقای #حامد_طهماسبی 👇 نقض این بیان آقای #محمدحسین_نظری است.
🌐 www.telewebion.com/episode/۲۵۶۶۳۵۸
🔻 ضمن اینکه اساساً در اکثر تجارب مثل همین تجربه گر محترم که نظرشان را دادند، مرگ کامل وقطعی و انصراف تام نفس رخ نداده، بلکه انصراف تقریبی وناقص است، که صرفا با کم شدن تعلق تکوینی نفس به بدن مشاهداتی ایجادشده. لذا آقای نظری حتی مرگ کامل و قطعی را هم هنوز نچشیده بودند که بر اساس آن تجربه شان بخواهند نظری قطعی در مورد حالت نفوس درهنگام مرگ بدهند.
🔸
✅ *برخی شواهد نقلی*
🔸آیاتی از قرآن کریم، در رد ادعای خطای تجربه گر محترم (آقای محمدحسین نظری در برنامه بیست اردیبهشت زندگی پس از زندگی)، که در این آیات شریفه تصریح شده افراد ظالم به مردم و معاند با حق، علاوه بر جهنم پس از مرگ، لحظات جان دادنشان هم سخت و به همراه عذاب و تازیانه فرشتگان مرگ بر صورت و پشتشان است (برعکس ادعای خطای آقای نظری که گفتن همه جان دادنشان راحت است!) 👇
✅سوره انفال (آیه ۵۰ و ۵١ و ۵٢)
⚡وَلَوْ تَرَىٰٓ إِذْ يَتَوَفَّى الَّذِينَ كَفَرُوا الْمَلَآئِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ وَذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ (٥٠)
⚡ذَٰلِكَ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ (٥١)
⚡كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ كَفَرُوا بِآيَاتِ اللَّهِ فَأَخَذَهُمُ اللَّهُ بِذُنُوبِهِمْ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ شَدِيدُ الْعِقَابِ (٥٢)
💫و اگر ببینی كافران را هنگامی كه فرشتگان (مرگ)، جانشان را میگیرند و بر صورت و پشت آنها میزنند و (میگویند:) بچشید عذاب سوزنده را (آنگاه به حال آنان تأسف خواهی خورد!) (۵۰)
💫این عقوبت اعمال زشتی است كه به دست خویش فرستادید و خدا به هیچ یك از بندگان هرگز كمترین ستم نخواهد كرد.(۵۱)
💫[روش اینان] مانند روش فرعونیان و پیشینیان آنان است كه به آیات خدا كافر شدند، پس خدا آنان را به كیفر گناهانشان [به عذابی سخت] گرفت؛ زیرا خدا نیرومند و سخت كیفر است. (۵۲)
🔸
✅ سوره محمد (آیه ۲۷ و ٢٨)
⚡فَكَيْفَ إِذَا تَوَفَّتْهُمُ الْمَلَآئِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ (٢٧)
⚡ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمُ اتَّبَعُوا مَآ أَسْخَطَ اللَّهَ وَكَرِهُوا رِضْوَانَهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ (٢٨)
💫حال آنها چگونه خواهد بود هنگامی كه فرشتگان (مرگ) بر صورت و پشت آنان میزنند و جانشان را میگیرند؟!(۲۷)
💫این (نوع جان گرفتن) به خاطر آن است كه آنان از آنچه خداوند را به خشم میآورد، پیروی كرده و خشنودی خدا را خوش نداشتند، پس خداوند نیز اعمالشان را تباه كرد.(۲۸)
🔸
💎 ادامه 👇👇👇
✅ *نکته پایانی*
🔸البته ذکر این نکته هم بسیار مهم است که همه جان دادن های سخت هم دلیل بر بد بودن فرد نیست، چرا که در روایات صحیحه، مراحلی از پاکسازی اهل ایمان از تعلقات و خطاهایشان را با فشار و سختی به هنگام مرگ معرفی میکنند. بعنوان نمونه، حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمودند👇
🔸 اگر مؤمنی را دیدی که به سهولت از دنیا رفت این از باب آن است که ثوابش را خداوند به تأخیر نینداخت، بلکه عاجلا به او مرحمت فرموده و اگر مؤمنی سخت جان داد به خاطر محو نمودن گناهانش بوده، تا در آخرت پاک و پاکیزه وارد شده و مستحق ثواب دائم و ابدی باشد و اگر کافری به راحتی و سهولت از دنیا رفت به خاطر آن است که حقّ تبارک و تعالی اجر حسنات و اعمال نیکش را که در دنیا انجام داده بدین ترتیب عنایت فرموده تا در آخرت وقتی وارد شد عملی نداشته باشد، مگر آن چه که موجب عذاب و عقوبت است، و اگر کافری به سختی و شدّت جان داد این سختی آغاز عذاب او است که استحقاقش را دارد و خداوند هرگز جور و ستم نمی کند.
🔸قال الصادق ع: مَا کَانَ مِنْ رَاحَةٍ لِلْمُؤْمِنِینَ هُنَاکَ فَهُوَ عَاجِلُ ثَوَابِهِ وَ مَا کَانَ مِنْ شَدِیدَةٍ فَتَمْحِیصُهُ مِنْ ذُنُوبِهِ لِیَرِدَ الْآخِرَةَ نَقِیّاً نَظِیفاً مُسْتَحِقّاً لِثَوَابِ الْأَبَدِ لَا مَانِعَ لَهُ دُونَهُ وَ مَا کَانَ مِنْ سُهُولَةٍ هُنَاکَ عَلَی الْکَافِرِ فَلِیُوَفَّی أَجْرَ حَسَنَاتِهِ فِی الدُّنْیَا لِیَرِدَ الْآخِرَةَ وَ لَیْسَ لَهُ إِلَّا مَا یُوجِبُ عَلَیْهِ الْعَذَابَ وَ مَا کَانَ مِنْ شِدَّةٍ عَلَی الْکَافِرِ هُنَاکَ فَهُوَ ابْتِدَاءُ عَذَابِ اللَّهِ لَهُ بَعْدَ نَفَادِ حَسَنَاتِهِ ذَلِکُمْ بِأَنَّ اللَّهَ عَدْلٌ لَا یَجُورُ.
----------
[بحارالانوار - جلد ۶، ص ۱۵۲]
[عیون اخبار الرضا ۱: ۲۴۸]
🔸
👌موفق باشید به توفیق الهی 🙏
🔸
@Salehy @Salehi786
🔸پاسخ آقای دکتر عباس موزون به مطالب ارسالی (و ارسال صوت سخنان استاد امینی نژاد) و نقدی که به مطلب مذکور از تجربه گر محترم (آقای محمدحسین نظری) در برنامه دوشنبه ٢٠ اردیبهشت ١۴٠٠ داشتم👇
🌐 eitaa.com/salehy/1510
بسم الله
🔸پاسخ آقای دکتر عباس موزون به مطالب ارسالی (و ارسال صوت سخنان استاد امینی نژاد) و نقدی که به مطلب مذکور از تجربه گر محترم (آقای محمدحسین نظری) در برنامه دوشنبه ٢٠ اردیبهشت ١۴٠٠ داشتم👇
🔸سلام بزرگوار.
دغدغه مندی، محبت و علاقه تان به این فعالیت را قدردانم.
خداوند امثال شما را بیفزاید بر زمین.
در خصوص تحلیل شخصی آقای نظری ( راحتی مرگ برای همه) ، برنامه تاییدی بر آن نداشت و ندارد.
و موضع برنامه در این باره و یا در موارد دیگر به این صورت نشان داده میشود که وجود تفاوت ها و حتی تضادها در مجموع تجارب به خودی خود بیانگر واقعیت امر است.
برای مثال در همین مورد خاص جان دادن بسیار سخت در برخی دیگر از تجربه گران فصل قبل یا همین فصل (مانند آقای حامد طهماسبی) کاملا بر مخاطب برنامه محرز کرده است که افراد به تناسب سابقه و شخصیت شأن مراحل (از جمله جان دادن) را در آن سو طی میکنند.
و همچنین تا جایی که بر مخاطب روشن باشد که گزاره ی ارایه شده ی تجربه گر ، تحلیل شخصی است یا روایت خام ، مطلب تجربه گر عرضه خواهد شد، تا دانسته شود که عواقب خروج از بدن برای هر تجریه گری متفاوت و بر تحلیل های شخصی او هم اثرگذار است.
چنانکه عذاب الیمی که در جان کندن آقای طهماسبی بود بر تحلیل او نسبت به این مرحله موثر است.
اما اگر تشخیص داده شود که تجربه گر تحلیل شخصی را به عنوان بخشی از روایت و گزارش از تجربه ارایه میکند قطعا با شرح کارشناسی در همان برنامه بین تحلیل وی و اصل روایت تفکیک قائل میشویم.
بنابراین دغدغه ی جنابعالی به جاست و ما نیز به آن واقف و قائلیم و تمهیدات لازم برای آن دیده و اجرا شده است.
خواهشمندم همچنان ما را راهنمایی بفرمایید و از همراهی برادرانه و دلسوزانه تان بی نصیب نباشیم.
بابت همه ی محبت های شما سرور ارجمند، از خداوند منان همه ی الطاف را برایتان استدعا دارم.
🤚🏻🌹✋🏻
اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سرالمستودع فیها بعدد ما احاط به علمک
🔸
(پایان پاسخ آقای موزون)
🔻تصویر استناد از پاسخ ایشان👇
https://eitaa.com/salehy/1508
https://t.me/salehi786/4923
🔸
@Salehy @Salehi786
هدایت شده از آیت الله کمیلی خراسانی
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
با خبر شدیم جناب عارف نامی سامی حاج محمد خلف زاده (الطائی) از اقدم شاگردان حاج سید هاشم حداد (اعلی الله مقامه) پس از عمری مجاهدت در راه حق (سبحانه وتعالی) در سن صد ویک سالگی رخ در نقاب خاک کشید و به لقاء الله پیوست.
جسم مطهر آن مرحوم امروز در موکب حسینی شان در مسیر میان نجف و کربلا به خاک سپرده شد.
اینجانب این مصیبت را به محضر حضرت بقیت الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه اولیاء الهی وپویندگان مسیر توحید تسلیت عرض مینمایم.
العبد الفانی
محمد صالح الکمیلی
🆔 @komeilyir
هدایت شده از شعله ی طور
ارتحال الولي العارف الحاج
محمدعلي الطائي إلى المحل الأعلى
"" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" ""
اليوم الأول من شهر شوال من سَنَة ١٤٤٢ هـ . ق الموافق ليوم الخميس ٢٠٢١/٥/١٣ م قد أرّخ نهاية الانتظار، للولي الخفي الذي أفنى أكثر من ٨٠ عاماً في الله بالله لله، وأعلن الوصول إلى حدائق ذات بهجة،
وتحقّق منية الوصال الأبديّ...
الّذي كان هذا الولي العظيم ينتظره طول حياته الطّيبة الّتي جاوزت التّسعين.
انتظارٌ سطّر به الحاج أجمل معاني العشق الإلهي، وروى به روايةً قد ألّف صفحاتها من آيات ومناجاة، رواية العبوديّة لربّ السّماء والعشق لسيد الشهداء والإباء ابو عبدالله الحسين عليه السلام .
لقد كان انتظار المقدّس الرّاحل لهذا العروج بكامل وجوده، بجسمه الذّابل النّحيف،
وروحه الظمأى المكابدة،
حتّى حانت لحظة الرجوع إلى الله ...
ففي فجر هذا اليوم وفي كربلاء مدينة العشق كما كان يسميها فاضت نفسه الطاهره إنه
بقية مدرسة ( استاذ العرفاء الحاج السيد علي القاضي) الحاج محمدعلي عبدالحسين خلف الطائي (محمد خلف زاده)
ليلتحق بالملكوت الأعلى
بالكل الذي هو منه ،،،
فإنا لله وانا اليه راجعون
يا راحِلاً وَجَميلُ الصَّبْرِ يَتْبَعُهُ
هَلْ من سبيلٍ إلى لُقْياكَ يَتَّفِقُ
ما أنصَفَتْكَ جُفوني وهيَ دامِيَةٌ
ولا وَفى لكَ قلبي وهو يحترِقُ
@sholeye_toor
▪️امشب #نماز شب اول قبر بخوانیم برای عارف بالله #حاج_محمدعلی_خلف_زاده (حاجی الطائی)، که ایشان هم الان در ملکوتِ کربلا و محضر مولا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ما را یاد کنند و در قیامت شفیعمان باشند🙏
🔴 #نماز_لیلة_الدفن :
▪️*برای مرحوم «محمدعلی خلف زاده الطائی» ابن «عبدالحسین»*
👇👇👇
🔸 #روش_اول: « در رکعت اول یک مرتبه سوره حمد و #۲_مرتبه سوره توحید (قل هو اللَّه)
و در رکعت دوم یک مرتبه سوره حمد و #۱۰_مرتبه سوره تکاثر را بخوانند.»
و بعد از سلام نماز بگوید:
« اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ ابْعَثْ ثَوابَها اِلی قَبرِ *محمدعلی ابن عبدالحسین* »
🔸
🔸 #روش_دوم: «بعد از حمد #یک_مرتبه آیت الکرسی،
و رکعت دوم بعد حمد #۱۰_مرتبه سوره قدر»، بعد نماز :
«اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ ابْعَثْ ثَوابَها اِلی قَبرِ *محمدعلی ابن عبدالحسین* »
🏴
🔴 @Salehy
36.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸چند نرمش ویژه برای پیشگیری از قوز گردن
#نکات_مفید
🔻مخصوصا لازم برای ما کسانی که زیاد از گوشی و لب تاپ و کامپیوتر استفاده میکنیم، برای جلوگیری از اینکه بخاطر نحوه نشستن و خم شدن گردنمان بتدریج موجب قوز گردن شود
✅ 4 نرمش دست YWTL، و 2 نرمش گردن و دست باهم
🌐 منبع
https://youtu.be/T43753AfaKY
🔸
@Salehy
تا صورت و پیوند جهان بود علی بود - مدح مولا علی - شعر مولوی و نوای سیدخلیل عالینژاد .mp3
6M
🔸مدح مولا
🔸
💥تا صورت و پيوند جهــان بود علیبود
💥تا نقش زمين بود و زمـان بود علیبود
مسجود ملائک که شد آدم، ز علی شد
آدم چو يکي قبله و مسجود علی بود
موسي و عصا و يد بيضا و نبوت
در مصـر به فرعون که بنمـود، علي بود
عيسي به وجود آمد و في الحال سخن گفت
آن نطق و فصـاحت که در او بود علي بود
جبریــل که آمـد ز بر خــالق یکتـا
در پیش محمد شد و مقصود، علي بود
آن معنی قرآن که خــدا در همه قرآن
کردش صفت عصمت و بستــود علي بود
آن قلعه گشايي که در قلعـــهی خيبر
برکند به يک حملـه و بگشـود علي بود
چندان که در آفــاق نظر کردم و ديدم
از روي يقين بر همه موجــود، علي بود
اين کفر نباشد، سخن کفر نه اين است
تا هست علي باشد و تا بـــود علي بود
سرّ دو جهـان جمله ز پيدا و ز پنهان
شمس الحق تبريز که بنمــود، علي بود
آن گُرد سرافراز که اندر ره اسلام
تا کار نشد راست نياسود، علي بود
آن شيــر دلاور که براي طمع نفس
بر خوان جهـان پنجه نيالود علي بود
شاهي که ولـيّ بود و وصـي بود علي بود
سلطان سخــا و کرم و جود علي بود
آن عارف سجّاد، که خاک درش از قـدر
بر کنگره عرش بيفـزود علی بود
هم اول و هم آخر و هم ظاهر و باطن
هم عابد و هم معبد و معبود، علی بود
هم آدم و هم شيث و هم ادريس و هم الياس
هم صالـح پيغمبر و داوود علي بود
هم موسي و هم عيسي و هم خضر و هم ايوب
هم يوسف و هم يونس و هم هــود علي بود
خاتم که در انگشت سليمان نبي بود علي بود
آن نور خدايي که بر او بود علی بود
آن «لحمک لحمي» بشنو تا که بدانی
آن یار که او نفس نبی بود علی بود
آن شاه سرافراز که اندر شب معراج
با احمـد مختار يکي بود علي بود
🔸
@Salehy
بسم الله
🔸 *اگر مورد ظلم از جانب یک مؤمن واقع شدید، نفرین (دعای بدی خواستن برعلیه او) نکنید، بلکه دعای طلب نجات از فعل ظلم او بکنید.*
🔸
🔸حدیث امام صادق (علیه السلام)
🔻 اصول کافي ج ۲، ص ۳۳۳
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلْحَكَمِ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ:
⚡ *«إِنَّ اَلْعَبْدَ لَيَكُونُ مَظْلُوماً فَمَا يَزَالُ يَدْعُو حَتَّى يَكُونَ ظَالِماً»*
🔻همانا بنده ای مظلوم واقع ميشود پس او آن قدر نفرين ميكند كه خود به ظالم و ستمكار تبديل میشود.
http://noo.rs/j5oRF
(علامه مجلسی شش وجه معنایی👇 در شرح این حدیث نگاشته اند)
www.noorlib.ir/View/Fa/Book/BookView/Text/5290/1/305
🔻
🔸
🔸حدیث امام صادق (علیه السلام)
🔻 مکارم الأخلاق ج ۱، ص ۳۳۲
⚡ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: *إِذَا طَلَبْتَ بِمَظْلِمَةٍ فَلاَ تَدْعُ عَلَى صَاحِبِكَ فَإِنَّ اَلرَّجُلَ يَكُونُ مَظْلُوماً فَلاَ يَزَالُ يَدْعُو حَتَّى يَكُونَ ظَالِماً،*
⚡وَ لَكِنْ، إِذَا ظُلِمْتَ فَاغْتَسِلْ وَ صَلِّ رَكْعَتَيْنِ فِي مَوْضِعٍ لاَ يَحْجُبُكَ عَنِ اَلسَّمَاءِ ثُمَّ قُل:
⚡ اَللَّهُمَّ إِنَّ «فُلاَنَ بْنَ فُلاَنٍ» ظَلَمَنِي وَ لَيْسَ لِي أَحَدٌ اَصُولُ بِهِ غَيْرَكَ فَاسْتَوْفِ لِي ظُلاَمَتِيَ اَلسَّاعَةَ اَلسَّاعَةَ بِالاِسْمِ اَلَّذِي سَأَلَكَ بِهِ اَلْمُضْطَرُّ فَكَشَفْتَ مَا بِهِ مِنْ ضُرٍّ وَ مَكَّنْتَ لَهُ فِي اَلْأَرْضِ وَ جَعَلْتَهُ خَلِيفَتَكَ عَلَى خَلْقِكَ فَأَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَسْتَوْفِيَ لِي ظُلاَمَتِيَ اَلسَّاعَةَ اَلسَّاعَةَ
[بِحَقِّ مَنْ جَعَلْتَ لَهُ عَلَيْكَ حَقّاً وَ بِحَقِّكَ عَلَيْهِمْ إِلاَّ فَعَلْتَ ذَلِكَ يَا مَخُوفَ اَلْأَحْكَامِ وَ اَلْأَخْذِ يَا مَرْهُوبَ اَلْبَطْشِ يَا مَالِكَ اَلْفَضْلِ]
⚡فَإِنَّكَ لاَ تَلْبَثُ حَتَّى تَرَى مَا تُحِبُّ.
🔴 *ترجمه حدیث* :
🔻اگر به تو ظلم و ستمى شده و مىخواهى حقت را بگيرى، برعلیه مؤمنی كه به تو ظلم كرده نفرين مكن، كه چه بسا كسى كه مظلوم واقع شده آنقدر نفرين كند تا آنکه خودش ظالم شود.
💫 بلكه هرگاه بر تو ستم شد، غسل كن و در جايى زیر آسمان كه سقف نداشته باشد دو ركعت نماز بگزار سپس بگو:
💫 *اَللَّهُمَّ إِنَّ «فُلاَنَ بْنَ فُلاَنٍ» (نام فرد ظالم) ظَلَمَنِي وَ لَيْسَ لِي أَحَدٌ اَصُولُ بِهِ غَيْرَكَ فَاسْتَوْفِ لِي ظُلاَمَتِيَ اَلسَّاعَةَ اَلسَّاعَةَ بِالاِسْمِ اَلَّذِي سَأَلَكَ بِهِ اَلْمُضْطَرُّ فَكَشَفْتَ مَا بِهِ مِنْ ضُرٍّ وَ مَكَّنْتَ لَهُ فِي اَلْأَرْضِ وَ جَعَلْتَهُ خَلِيفَتَكَ عَلَى خَلْقِكَ فَأَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَسْتَوْفِيَ لِي ظُلاَمَتِيَ اَلسَّاعَةَ اَلسَّاعَةَ*
*[بِحَقِّ مَنْ جَعَلْتَ لَهُ عَلَيْكَ حَقّاً وَ بِحَقِّكَ عَلَيْهِمْ إِلاَّ فَعَلْتَ ذَلِكَ يَا مَخُوفَ اَلْأَحْكَامِ وَ اَلْأَخْذِ يَا مَرْهُوبَ اَلْبَطْشِ يَا مَالِكَ اَلْفَضْلِ]*
«خداوندا "فلانى فرزند فلانى" (نام فرد ظالم) به من ستم كرده و من غير از تو كسى را براى غلبه بر او ندارم، پس هم اكنون هماكنون داد مرا از او بستان به حق اسمى كه مضطر تو را با آن خواند و سختى و بدحالى او را برطرف نمودى و او را در زمين قدرت بخشيدى و او را خليفۀ خود بر مردم قرار دادى.پس از تو مىخواهم كه بر محمد و آل محمد درود فرستى و داد مرا هماكنون هماكنون بهطور كامل بستانى،
[ به حق كسانى كه براى آنها بر خود حقى قرار دادهاى و به حق تو بر آنها قسمت مىدهم كه اين كار را انجام دهى. اى كسى كه از بازداشتن و حکم عذاب وى ترسيده مىشود، اى آنكه از سَطوت و قدرت او ترسيده مىشود، اى صاحب فضل و بخشش]».
⚡ *[پس از این نماز و دعای نجات] پس از مدت كوتاهى آنچه را كه دوست دارى مىبينى.*
http://noo.rs/Q1jNd
http://noo.rs/lCOWE
🔻پینوشت: در نام فرد که باید بصورت نام کوچک خودش و پدرش (مثلا بابک بن زید) باشد، اگر نام پدرش را نمیدانستید میتوانید بجای نام پدر، نام فامیلی فرد را بگویید که نام فامیل پدرش هم هست (مثلا بابک بن بابایی).
🔸
📌نظر کاربران👇
🔸ارسال نتیجه این دستورالعمل نماز و دعای برای رفع ظلم:
ایتا eitaa.com/salehy/1658
تلگرام t.me/salehi786/5042
🔸
@Salehy @Salehi786
هدایت شده از حقایق پاک (اَلْكَلِمُ الطَّيِّبُ)|مهدی شبان
🌀 طلبه گرامی، شما هم دعوتید
📌 مراسم در فضای باز و طبق پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد.
🇮🇷 #ستاد_ملت_امام_حسین (ع) 🇮🇷
@m_shaban
بسم الله
✅ نامه جدید رئیس دفتر سیاسی حماس به رهبر معظم انقلاب
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نامهای جدید به رهبر معظم انقلاب به تشریح جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست علیه قدس، محله شیخ جراح، مسجد الاقصی، غزه و سرزمینهای اشغالی 1948 پرداخت.
هنیه در این نامه تصریح کرد که با توجه به تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت و مقدسات فلسطین، تماسهای گستردهای با طرفهای مختلف برقرار کردیم و از آنها خواستیم مانع از پیشبرد جنایات و اهداف شوم دشمن شوند و هشدار دادیم که این جنایات قطعا از سوی ملت و مقاومت فلسطین بیپاسخ نخواهد ماند.
وی اظهار داشت که اصرار سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بر ادامه تجاوزات خود علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین، مستلزم پاسخی قاطع و مشروع از طریق مقاومت در نوار غزه بود.
اسماعیل هنیه اظهار داشت که امروز دشمن جنایتکار با کشندهترین سلاحهای ممنوعه بینالمللی به طور شبانهروزی علیه مردم غزه دست به وحشیانهترین جنایات میزند و در کنار آن فجیعترین جنایات را هم در حق تظاهرکنندگان در قدس، کرانه باختری و سرزمینهای اشغالی 1948 مرتکب میشود.
هنیه تصریح کرد که ما در برابر این جنایتهای بیوقفه، خواستار تحرک فوری و بسیج مواضع اسلامی و عربی و بینالمللی به منظور اتخاذ مواضعی قاطع و واداشتن دشمن صهیونیستی به توقف جنایات خود علیه مردم تحت محاصره غزه، توقف هرگونه تجاوز علیه ساکنان قدس و مقدسات آن و پایان دادن به هرگونه تعدی علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی در داخل آن هستیم.
@PalestineNews
🌐 t.me/PalestineNews/30759
🔴 مرکز اطلاعرسانی فلسطین
🔻اولین پایگاه فارسی زبان کشور فلسطین
🌐 https://farsi.palinfo.com
🔸
@Salehy
چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ - نشست دوم.mp3
37.74M
🔰 چالشهای معرفتی مواجهه با تجربههای نزدیک به مرگ - نشست دوم
▫️لایو مشترک دوم دو صفحه مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات و تا ابد زندگی در اینستاگرام با موضوع "چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ"برگزار گردید که در آن جناب استاد امینی نژاد به ارائه نظرات خویش پرداختند.
▫️در این برنامه - که نگاهی داشت به برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی که از شبکه چهارم صدا و سیما پخش می شد - توضیح مختصری از مباحث جلسه قبل ارائه شد و سپس جناب استاد امینی نژاد به پاسخ پرسش های مطرح شده از سوی مخاطبین پرداختند.
⏱ زمان: ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه
💿 حجم: ۴۰ مگابایت
#تجربه_نزدیک_به_مرگ
#زندگی_پس_از_زندگی
#استاد_امینی_نژاد
eitaa.com/nafahat_eri/960
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
🔸
@Salehy @Salehi786
هدایت شده از حکمت و حکومت
🔸پیش بینی رهبر انقلاب برای وقایعی بسیار بزرگ و نزدیک
مقام معظم رهبری در مورد محاکمه و مجازات جرج بوش، بنیامین نتانیاهو و ترامپ پیش بینی های قابل توجهی داشته اند:
🔹محاکمه جرج بوش
من اعتقاد راسخ دارم که روزی خواهد آمد که همین رئیس جمهور کنونی امریکا و مسئولین امریکائی در یک دادگاه عادلانهی بینالمللی به خاطر فجایعی که در عراق به وجود آوردهاند، گریبانشان گرفته شود و محاکمه شوند.
نماز جمعه تهران - 1386/6/23
🔹انتقام از ترامپ
انتقام از آمران و قاتلان شهید سلیمانی در هر زمان که ممکن باشد قطعی است.
دیدار با خانواده شهید سلیمانی - 1399/9/26
🔹محاکمه نتانیاهو
همهی عوامل مؤثر رژیم و شخص جنایتکار نتانیاهو باید تحت پیگردِ دادگاههای بینالمللی و مستقل قرار گیرند و مجازات شوند؛ و این به حول قوهی الهی تحقق خواهد یافت.
پیام اخیر به ملت فلسطین - 1400/2/31
▪️ با توجه به این که رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل با نفوذترین شخصیت های سیاسی جهان امروز هستند، ظرف چند سال آینده چه تحولات بزرگی در جهان رخ خواهد داد که دادگاه مستقل جهانی بتواند این ها را محاکمه کرده و به سزای عمل خویش برساند؟
▪️ دادگاه عادل و مستقل جهانی چگونه تشکیل خواهد شد؟
▪️ به امید خدا اگر این وعده ها تحقق یابد با توجه به سن بالای این جنایتکاران، این اتفاقات چقدر می تواند به ما نزدیک باشد؟
@hekmatvahokumat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 پیام رهبر انقلاب به ملت فلسطین در پی پیروزی مقاومت در جنگ دوازده روزه بر رژیم صهیونیستی
🔻 بسمالله الرحمن الرحیم
🌷 سلام بر فلسطین مقتدر و مظلوم؛ سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطین، سلام بر غزهی قهرمان و مقاوم، سلام بر حماس و جهاد و همهی گروههای جهادی و سیاسی فلسطین.
🔹 خداوند عزیز و قدیر را برای نصرت و عزتی که به مجاهدان فلسطینی عطا کرد سپاس میگویم، و نزول سکینه و طمأنینه بر دلهای مجروح شهید دادگان، و رحمت و بشارت برای شهیدان، و شفای کامل برای آسیبدیدگان را از خداوند منان مسألت میکنم، و پیروزی بر رژیم جنایتکار صهیونیست را تبریک میگویم.
🔸 آزمون این چند روز، ملت فلسطین را سرافراز کرد. دشمن وحشی و گرگ صفت به درستی تشخیص داد که در برابر قیام یکپارچهی فلسطین ناتوان است. آزمون همکاری قدس و کرانهی باختری با غزه و اراضی ۴۸ و اردوگاهها، راهکار آیندهی فلسطینیها را نشان داد. در این ۱۲ روز رژیم جابر، جنایات بزرگی عمدتاً در غزه مرتکب شد و عملاً ثابت کرد که بر اثر ناتوانی در مقابله با قیام یکپارچهی فلسطین، رفتارهایی آنچنان ننگین و دیوانهوار مرتکب میشود که افکار عمومیِ همهی عالم را بر ضد خود برمیانگیزد و خود و دولتهای غربی پشتیبان خود بویژه آمریکای جنایتکار را از گذشته باز هم منفورتر میکند.
👈 ادامهی جنایتها و درخواست آتشبس هر دو شکست او بود. او ناچار شد شکست را بپذیرد.
👈 رژیم خبیث از این هم ضعیفتر خواهد شد. آمادگی جوانان فلسطینی، و قدرتنمایی مجموعههای ارزشمند جهادی، و اعداد قوّه به صورت مستمر، فلسطین را روزبروز قدرتمندتر و دشمن غاصب را روزبروز ناتوانتر و زبونتر خواهد کرد.
🔸 زمان آغاز و توقف درگیریها بسته به تشخیص بزرگان جهادی و سیاسی فلسطینی است، ولی آمادهسازی و حضور قدرتمندانه در صحنه، تعطیلبردار نیست.
🔹 تجربهی «شیخ جراح» در ایستادگی در برابر زورگویی رژیم و شهرکنشینانِ مزدور، باید دستورالعمل همیشگی مردم غیور فلسطین باشد.
🌷 به جوانمردان «شیخ جراح» درود میفرستم.
🔸 دنیای اسلام یکسره در برابر قضیهی فلسطین، مسئول و دارای تکلیف دینی است. عقل سیاسی و تجربههای حکمرانی هم این حکم شرعی را تأیید و بر آن تأکید میکند.
🔹 دولتهای مسلمان باید در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند، چه در تقویت نظامی، چه در پشتیبانی مالی که امروز بیش از گذشته مورد نیاز است، و چه در بازسازی زیرساختها و ویرانیها در غزه.
🔸 مطالبه و پیگیری ملتها، پشتوانهی این خواستهی دینی و سیاسی است. ملتهای مسلمان، باید انجام این وظیفه را از دولتهای خود مطالبه کنند، خود ملتها نیز در حدّ توان موظف به پشتیبانی مالی و سیاسیاند.
🔹 وظیفهی مهم دیگر، پیگیری مجازات حکومت تروریست و سفاک صهیونیست است. همهی وجدانهای بیدار تصدیق میکنند که جنایت گستردهی کشتار کودکان و زنان فلسطینی در این ۱۲ روز نباید بیمجازات بماند.
🔸 همهی عوامل مؤثر رژیم و شخص جنایتکار نتانیاهو باید تحت پیگردِ دادگاههای بینالمللی و مستقل قرار گیرند و مجازات شوند؛ و این به حول قوهی الهی تحقق خواهد یافت، والله غالبٌ علی امره.
جمعه ۹ شوال ۱۴۴۲
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
سید علی خامنهای
بسم الله
🔸 *یک سوال علمی بین رشته ای (بین رشته برق و رشته عرفان و معرفت نفس!)*
🔻 *چه رابطه ای هست بین انرژی برق با خاک کالبد مادی دنیایی و انرژی امواج هاله کالبد اثیری برزخی (روح بخاری) ؟*
🔸 نکته از آنجایی حائز اهمیت میشود که آیت الله محمد علی شاه آبادی (استاد عرفان امام خمینی) در «مقدمه ششم» از بحث «کیفیت رجعت» از کتاب «رشحات البحار» میفرمایند که اساساً قدرت تصرف روح بر کالبد خاکی دنیایی و بر کالبد اثیری برزخی بخاطر تأثیر «برق» در عالم مادی دنیا و عالم اثیری برزخ است :
🔸متن آیت الله شاه آبادی:
🔻المقدمة السادسة: ان الروح یقدر على بدنه البرزخى فتارة یتخلخل بحیث لا یرى إلا بالبصر المطلق و قد یتکاثف فیرى بالبصر المقید کما انه قد یستبدل بدنه البرزخى و یستزید بواسطة هذا الأثیر کاستبدال البدن المادى بمادة اخرى عند التحلیل. و ملاک بدنیته له نفسه، و لا یکون له بدن خاص بل له بدنٌ مّا و تشخص بدنه بنفسه ملکا و برزخا.
🔻 ففى البرزخ له بدن من سنخ الأثیر کما فى الملک من سنخ المادة. *و الاستبدال و التحلیل فى الملک و البرزخ لمکان «تأثیر البرق» فى العالمین* و أما الاستزادة و التصویر فلمکان تأثیر الروح فى العالمین غایة الأمر فى الدنیا قهرى و فى البرزخ إرادى و لذا یتشکل بأشکال مختلفة و یتقدر بمقادیر شتى.
(رشحات البحار، ص: 105)
🔸
🔸ترجمه مقدمه ششم:
🔻 روح بر بدن برزخى خود قدرت دارد. به طورى که گاهى رقیق مىشود. چنانکه جز با بصر مطلق (چشم برزخی) دیده نمىشود. گاهى هم چنان تراکم پیدا مىکند که با بصر مقید (چشم دنیایی) دیده مىشود.
همچنین مىتواند گاهى بدن برزخى خود را عوض کند یا با استفاده از اثیر بر آن بیفزاید؛ مانند عوض کردن بدن مادى در هنگام تحلیل (تغییرات سلولی) با ماده دیگر.
ملاک بدنیّت این ماده براى روح نیز، خود روح است. ازاینرو او بدن خاصى ندارد؛ بلکه او یک بدنى دارد (هر بدنى) که باشد. تشخّص بدن وى نیز هم در عالم مُلک (دنیا) و هم در عالم برزخ با خود روح است.
🔻به این صورت که روح در برزخ بدنى از سنخ اثیر دارد (کالبد اثیری یا روح بخاری). همچنانکه در ملک بدنى از سنخ ماده دارد (کالبد مادی).
*دلیل استبدال و تحلیل بدن در عالم مُلک و عالم برزخ، به خاطر «تاثیر برق» در این دو عالم است* .
افزودن بر بدن (چه افزایش در سنخ اثیری و چه در سنخ مادی) و صورت دادن به شکل بدن نیز به خاطر تاثیر روح در این دو عالم است.
با این حال، همه این موارد دست آخر در عالم دنیا به صورت قهرى است (که تغییر و زیادت و تصویر، غیراختیاری و تکوینا از روح بر بدن مادی میرسد) و در برزخ به صورت ارادى است. این است که در این عالم برزخی شکلهاى مختلفى به خود مىگیرد و مقادیر متفاوت و گوناگونى پیدا مىکند.
(ترجمه رشحات البحار، ص304_305)
📌توضیح صوتی سوال👇
🌐 eitaa.com/salehy/1548
🔸
🙏اگر کسی منابع یا تحقیقاتی در شفاف شدن این رابطه میشناسد برای ما بفرستد
T.me/msalehi تلگرام
Eitaa.com/msalehi ایتا
🔸
@Salehy @Salehi786
PTT-20210523-WA0004.opus
2.55M
🔸 *توضیح صوتی* 👆
⭕️ در مورد *بیان آیت الله شاه آبادی* و شفاف شدن سوال بین رشته ای که مطرح کردیم👆 *(بین رشته برق و رشته عرفان و معرفت نفس!)*
🔻 *چه رابطه ای هست بین انرژی برق با خاک کالبد مادی دنیایی و انرژی امواج هاله کالبد اثیری برزخی (روح بخاری) ؟*
https://eitaa.com/salehy/1546
🔸
⚡ *در همین رابطه ببینید* 👇👌
📌مردی که با بدنش برق تولید میکند👇
🌐 www.aparat.com/v/xksf1
📌 پسری که با برق بدنش لامپ را روشن میکند 👇
🌐 www.aparat.com/v/xfkUw/
📌 کودکی که بدنش برق تولید میکند👇
🌐 https://www.aparat.com/v/2avoN
📌 عجیب اما واقعی / تولید برق از بدن انسان👇
🌐 www.gostaresh.news/بخش-جامعه-73/148604-عجیب-اما-واقعی-تولید-برق-از-بدن-انسان
🔸
@Salehy @Salehi786
🔸 *مباحثه آنلاین #NDE و علوم دینی*
🔻چهارشنبه ۵خرداد١۴٠٠، ساعت١۵:٣٠
💠 لینک صوت جلسه👇
🌐 eitaa.com/salehy/1564 1
🌐 eitaa.com/salehy/1565 2
🔻 *واکاوی معرفتی و علمی تجربه نزدیک به مرگ (NDE) در تجربه خانم مختارزاده (یک دور بیان کامل بهمراه ناگفتهها)*
(تجربهگر برنامه «زندگی پس از زندگی»👇)
🌐 telewebion.com/episode/۲۵۷۳۶۳۲
🔻 *کارشناسی علمی و پاسخ به سؤالات از سوی حجتالاسلام محمدحسین صالحی*
zil.ink/salehi786
🔸
@Salehy @Salehi786
صحبتهای امشب حاج آقا شب زنده دار .mp3
3.14M
🔸صحبتهای امشب یکی از طلبه ها با آیتالله شب زنده دار (از فقهای شورای نگهبان)
🔻 گوش کنید مفیده