eitaa logo
سلمان رئوفی
5.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
326 ویدیو
186 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هوش سفید آل داود در صفحه توئیترش نوشت: در حادثه تروریستی اهواز و مجلس نقش عربستان،رژیم صهیونیستی وآمریکا در به شهادت رساندن ۴۲ نفر از هموطنانمان بسیار شفاف بود سوال مهم همین۳ رژیم وحشی در باید درباره ایران و خروجش از لیست سیاه آن رای بدهند! آیا رای می دهند؟ نقطه اشتراک با این ۳ رژیم کجاست؟ @aledavood
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبری برای اینکه مجلس مثل زمان مشروطه فرمایشی نباشد و استقلال خود را داشته باشد فرمودند:با بررسی کنوانسیونها مخالف نیستم اما این دلیل نمی شود اسرار مسلمین را در اختیار کفار بگذاریم @salmanraoofi
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ از دید موافقان #FATF اینا تروریست هایی هستن که نباید بهشون کمک کرد #یمن 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
باسمه تعالی بعضی از مراجع معظم تقلید با تصویب اف ای تی اف مخالفند و بارها تذکر دادند که تصویب این لوایح به مصلحت کشور نیست بزرگواران مرتبه نهی از منکر لسانی که موثر واقع نشد و شما هم که بحمد الله مرجع تقلید هستید مرتبه بعدی نهی از منکر اقدام عملی است فراخوان می دادید و به طلابی که مایل بودند اعلام میکردید فردا برای تحصن روبروی مجلس با طلاب علاقه مند به سمت مجلس برای تحصن و اعتراض به تصویب این لوایح حرکت خواهید کرد مطمانم اقلا هزار طلبه سینه چاک حضرات با شما حرکت می کردند و شما می دیدید که چقدر طلبه سینه چاک دارید این کار اگر میسور نیست می توانید فتوا به عدم صلاحیت سیاسی نمایندگانی که به این لایحه رای بدهند بدهید حرمت نشر اسرار مسلمین که حرام مسلم است و این مقدار که میسور است و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین سلمان رئوفی ۱۳۹۷/۷/۱۵ @salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹موشن‌گرافیک "خودتحریمی" با موضوع عواقب پیوستن به FATF منتشر شد http://tn.ai/1846653 📡. @TasnimNews
004_970710_shabzendedar_Alfaeegh.mp3
16.76M
📢صوت درس الفائق فی الاصول حضرت استاد شب زنده دار«دام ظله» 🗂 موضوع: السیر العقلائیه جلسه : ۴ تاریخ : سه شنبه - 97/07/10 @salmanraoofi
005_970714_shabzendedar_Alfaeegh.mp3
14.31M
📢صوت درس الفائق فی الاصول حضرت استاد شب زنده دار«دام ظله» 🗂 موضوع: السیر العقلائیه جلسه : ۵ تاریخ : شنبه - 97/07/14 @salmanraoofi
006_970715_shabzendedar_Alfaeegh.mp3
14.59M
📢صوت درس الفائق فی الاصول حضرت استاد شب زنده دار«دام ظله» 🗂 موضوع: السیر العقلائیه جلسه : ۶ تاریخ : یک شنبه - 97/07/15 @salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🚩آیت‌الله اراکی:منطق کسانی که به CFT رأی دادند در این سه عبارت خلاصه می‌شود: نمی‌توانیم، می‌ترسیم، تنها می‌مانیم دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: 🔹 کسانی که به CFT رأی دادند 3 بهانه می‌آورند: اولا می‌گویند نمی‌توانیم لا طاقة لنا؛ دوم اینکه می‌گویند می‌ترسیم و سوم اینکه می‌گویند ما تنها هستیم و عده دشمن خیلی زیاد است، اقتصاد ما، ارز ما همه دست اوست؛مگر شما ایمان ندارید که خدا پشتوانه شماست چرا از تنهایی می‌ترسید 🔹چرا به حرف بزرگان حوزه گوش نکردید و نمی‌کنید؟ حال که گوش نکردید پای حرف‌تان بایستید. 🔹 من پیشنهادم این است آنها که رأی به FATF ندادند، اسمشان را اعلام کنند، از هیچ چیز هم نترسند، یقین هم داشته باشند که آینده از آن آنهاست و ملت ما از آنها قدردانی و تشکر خواهد کرد 🔹اینکه گفته شود ما با دفتر مقام معظم رهبری تماس گرفتیم و پیام آمد که مقام معظم رهبری مخالف "بررسی" نیستند، این یعنی مقام معظم رهبری آنچه را شما تحمل آن را ندارید نمی‌خواهد به شما تحمیل کند ولی شما وظیفه دارید برمبنای "ما می‌توانیم" عمل کنید. شما وظیفه دارید بر مبنای اقتصاد مقاومتی عمل کنید. http://tn.ai/1847050 📡, @tasnimnews
هدایت شده از بر پا
نخبگی انقلابی 🌾یک پیرمرد در مسجد محله ما است که صف اول جماعت مینشیند. اطلاعیه ها را او میخواند. پیر مرد باصفایی است. همیشه پای کار حرکتهای انقلابی و مردمی است. دوست داشتنی و حزب اللهی است. چند شب پیش میخواست اعلام کند تجمع و جلسه ای درباره FATF در یکی از مساجد شهر برگزار میشود. به کلمه FATF که رسید هر چه تلاش کرد نتوانست درست تلفظ کند. در نهایت با لبخند گفت آخرش هم نفهمیدیم این کلمه تلفظش چیست؟ 🌾من احساس کردم نه او که جمع زیادی از مردم با مفاد لایحه ای که مدتها است ذهن و دل جمع زیادی از نخبگان را به خود مشغول کرده است خبر ندارند. دقیقا نمیدانند مشکل این لایحه چیست؟حالا لایحه CFT تصویب شد. اینکه مفاهیم کنوانسیونها، تعاریف و شاخصهایش، خارج از مرزها تبیین میشود. اینکه در جنگ اقتصادی، تصویب این لایحه شبیه این است که به نفع دشمن و در جبهه خودی منور بزنیم. اینکه این میزان اتکا و اعتماد به اروپا و آمریکایی که همین تازگی زیر قول و قرارهایشان زده اند چقدر اشتباه است و هزاران استدلال دیگر باعث نشد جلوی رای سیاسی نمایندگان گرفته شود. نمایندگانی که همه چیز را در دو تایی های سیاسی تحلیل میکنند و در همان چارچوب رای میدهند. 🌾پرسش من این است که ما باید چه میکردیم؟ رفتار این چند روز حزب اللهی ها هیچ فایده ای نداشت مگر تشدید تنفر از دولت و مجلس. آنچه بود را آنچنان تر کردیم. خوب؟ ثم ماذا؟ 🌾من هنوز هم معتقدم راه حل فقط یک نکته است و آن رفتن سراغ مردم. گفتگوهایی که مخاطبش مردم نیست شبیه نقدهای دقیقی که دوستان ما به برجام میکردند، نتیجه اش قطعا تغییر اراده مردم نخواهد بود بلکه اگر درست هم باشد نتیجه اش صرفا یک نوع رشد عقلانیت در تصمیم گیریها خواهد شد که آنهم با وجود تصمیم گیرندگانی که تصمیماتشان را نه بر اساس عقلانیت بلکه بر محور احساس دشمنی با شما و اعتماد به خارج تنظیم میکنند تلاش شما عملا هیچ اثری نخواهد داشت. 🌾یادم نمیرود داستان 2030 را هم ما نتوانستیم حل کنیم.آن هم آخرش با هزینه شدن رهبری حل و فصل شد (البته اگر شده باشد). باید در تلاشهای سیاسی، روی مان به سمت مردم باشد و حواسمان به دشمن. اول باید دل مردم با ما صاف شود و برادریمان را اثبات کنیم باید باور کنیم راهی به جز این نداریم. اگر این را بپذیریم آن وقت ادبیاتی را انتخاب میکنیم و موضوعاتی را بر میگزینیم که برای مردم روشن تر است و تبدیل شدن آنها به ساده تر. 🌾باید در بستر ادبیات انقلابی حضرت امام، زبان دیگر و رفتار دیگری را پیدا کنیم که از طریق آن بتوانیم به دلها و اندیشه مردم دست پیدا کنیم. روی نقاط کاملا روشن و ادبیاتی که درش موضع گیری و برچسب کمتری وجود دارد بایستیم. 🌾گفتمانی که زبان ساده تری دارد. مثل لزوم مجاهدت و تلاش مسوولین. لزوم توجه به کالای فراورده خودمان یعنی توجه به تلاش خودمان. لزوم پاک کردن دعواهای پرسپولیس استقلالی در مردم و رجوع به درد مشترکمان. لزوم نقد ویژگیها و خصلتهای بد خودمان. یا مقولاتی مثل تبیین چرایی امید به آینده که ضرب آهنگش در کلمات رهبری به جد زیاد شده است. تبیین دوباره انقلاب به عنوان راه حل مشکلات. خلاصه در یک کلام گفتمان 🌾والا تبدیل میشویم به یک جمع بسته ای که فقط عصبانیت روی عصبانیت میگذارند به زمین و آسمان فحش میدهند همه سعیشان این است که دل خود را خنک کنند. جماعتی که قدرت پیشروی و رهبری اجتماعی ندارد و نمیتواند تاثیری در اراده مردم ایجاد کند و یعنی در این شرایط مبارزه یک جماعت بیفایده است. 🌾یک راه بیشتر نداریم آنرا هم امام و رهبری به ما آموخته اند اگر بنا است واقعا در صحنه امروز ایران نقش آفرین باشیم باید یاد بگیریم چگونه اراده مردم را به روش انقلابی ناب، عوض کنیم. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
باسمه تعالی امروز رساله غنای رهبر معظم انقلاب حفظه الله را که در شماره ۸۹ و ۹۰ مجله فقه اهل بیت عربی چاپ شده تورق سریعی کردم. سالهاست روی بحث غنا تحقیق، تتبع و تفکر کرده ام. از هفت جلد رسائل غنا که آقای مختاری جمع آوری کرده اند ۴ یا ۵ جلد را تورق خوبی کردم تا ببینم کدام رسائل قوی و قابل استفاده هستند. رساله غنای رهبر معظم انقلاب حفظه الله انصافا از نظر بنده جزو ۴ رساله برتر غناست. رساله غنای شیخ اعظم در مکاسب محرمه در واقع همان رساله غنای محقق اردبیلی ره است با اضافاتی، که البته رساله مختصر و خوبیست. اما رساله ملا حبیب الله کاشانی، بحث غنای استاد آیت الله خرازی حفظه الله، بحث غنای امام خمینی ره و رساله غنای ایشان حقیقتا چهار بحث ممتاز، فنی، دقیق، عمیق و با تتبع خوب هستند و بینی و بین الله بحث رهبر معظم انقلاب حفظه الله از جهات تقسیم بندی نو از روایات، ذوق فقهی عالی، ادبیات عرب قوی و نکات جدید، انصافا از همه این رسائل سر بود. البته همانطور که حدس می زدم و در بحثهای مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم ره مطرح کردم ایشان قائل به حرمت ذاتی غنا نیستند. به هر حال بسیار بحثهای جالب و دقیقی داشت و برای بنده که همّم و تفریحم و روز و شبم با این بحثها گره خود حقیقتا نکات جالب نو و دقیقی داشت. توصیه میکنم حتما دقیق و با تانّی و طمانینه بخوانید. ضمنا قبلا نماز مسافر ایشان را هم دیده بودم نزد اهلش پر واضح است که ایشان بلاشک در عداد مراجع اعلم هستند، بلکه طبق موازین کسانی که عمده ملاک را حسن ذوق فقهی می دانند شکی در اعلمیت ایشان نیست و الله العالم و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین سلمان رئوفی ۱۳۹۷/۷/۱۵ @salmanraoofi
باسمه تعالی 🔆عمده هّم و سعی بنده در کانال و فضای مجازی و تدریس و فضای حقیقی 👈سعی در تسریع و تدقیق اجتهاد و تولید علم با بحثهای نو و لازم است 🔆بحثهای تکراری دقت در مباحث ما را در تدقیق علم به نمره ۱۰۰ نزدیک کرده 🔆ولی در کاوش در فضاهای نو و تولید علم دائما درجا میزنیم 👈اهمیت بحثهای مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم ره و یا بحثهای مکتب شناسی اجتهادی آیت الله سیستانی حفظه الله 👈و بحث نکته های نو در علوم مقدماتی اجتهاد برای طلاب سطح و خارج روشن نیست 👈سردرگمی در دروس، کم نتیجه گرفتن از مباحث سطح و خارج 👈یک علت مهمش نبود این مباحث روشی و آشنا نشدن طلاب با نقشه راه مباحث و اجتهاد است 👈سعی میکنم تا فردا در یک پیام اهمیت این مباحث را روشن کنم 🔆کلیات بحث مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم ره در ۲۹ جلسه گفته شد 🔆۵ جلسه است که وارد مباحث مهم و اصل بحث مکتب شناسی فقهی شده ایم و به بحث موضوع شناسی فقهی شیخ اعظم ره ورود پیدا کرده ایم 🔆بحث مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم ره 🔆روزهای زوج 🔆روبروی شبستان امام خمینی ره جنب حسینیه آیت الله مرعشی نجفی ره 🔆مدرسه مولی الموحدین ورودی اولین مدرس سمت چپ ساعت ۱۱.۳۰ تا ۱۲ برقرار است 👈👈اگر ساعت بحث برای افرادی که حتما شرکت میکنند خوب نیست ساعت پیشنهادی خود را به آیدی بنده @srsr1359 اعلام کنید شاید ساعت و جای بحث را عوض کنم و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین سلمان رئوفی ۱۳۹۷/۷/۱۶ @salmanraoofi
باسمه تعالی تصمیم گرفتم برای آشنایی بیشتر بزرگواران با احادیث فقه حکومتی تعدادی از این احادیث را کم کم به اشتراک بگذارم بحمد الله بزرگوارانی هم کمک آمدند تا این احادیث که قبلا توسط بنده جمع آوری و دسته بندی شده بود تقطیع شود و به اشتراک گذاشته شود اگر در مضمون و محتوای احادیث تفکر کنید مطالب بسیار جالب توجهی خواهید یافت از همه افرادی که برای نشر این روایات به کمک آمدند کمال تشکر را دارم و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین @salmanraoofi
۱ (نشر بدون لینک کانال جایز نیست) فلما حُتِمَ قَضَاءُ اللَّهِ بِفَتْحِ مَكَّةَ وَ اسْتَوْسَقَتْ‏ لَهُ‏ أَمَّرَ عَلَيْهِمْ عَتَّابَ بْنَ أَسِيدٍ فَلَمَّا اتَّصَلَ بِهِمْ خَبَرُهُ قَالُوا إِنَّ مُحَمَّداً لَا يَزَالُ يَسْتَخِفُّ بِنَا حَتَّى وَلَّى عَلَيْنَا غُلَاماً حَدَثَ السِّنِّ ابْنَ ثَمَانِيَ عَشْرَةَ سَنَةً وَ نَحْنُ مَشَايِخُ ذوي [ذَوُو] الْأَسْنَانِ‏ وَ جِيرَانُ حَرَمِ اللَّهِ الْأَمْنِ‏ وَ خَيْرِ بُقْعَةٍ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ . وَ كَتَبَ رَسُولُ اللَّهِ ص لِعَتَّابِ بْنِ أَسِيدٍ عَهْداً عَلَى مَكَّةَ وَ كَتَبَ فِي أَوَّلِهِ : مِنْ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ ص إِلَى جِيرَانِ بَيْتِ اللَّهِ الْحَرَامِ وَ سُكَّانِ حَرَمِ اللَّهِ أَمَّا بَعْدُ فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ بِاللَّهِ مُؤْمِناً وَ بِمُحَمَّدٍ رَسُولِهِ فِي أَقْوَالِهِ مُصَدِّقاً وَ فِي أَفْعَالِهِ مُصَوِّباً وَ لِعَلِيٍّ أَخِي مُحَمَّدٍ رَسُولِهِ وَ نَبِيِّهِ وَ صَفِيِّهِ وَ وَصِيِّهِ وَ خَيْرِ خَلْقِ اللَّهِ‏ بَعْدَهُ مُوَالِياً فَهُوَ مِنَّا وَ إِلَيْنَا وَ مَنْ كَانَ لِذَلِكَ أَوْ لِشَيْ‏ءٍ مِنْهُ مُخَالِفاً فَسُحْقاً وَ بُعْداً لِأَصْحابِ السَّعِيرِ لَا يَقْبَلُ اللَّهُ شَيْئاً مِنْ أَعْمَالِهِ وَ إِنْ عَظُمَ وَ كَبُرَ يُصْلِيهِ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِداً مُخَلَّداً أَبَداً . وَ قَدْ قَلَّدَ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ عَتَّابَ بْنَ أَسِيدٍ أَحْكَامَكُمْ وَ مَصَالِحَكُمْ وَ قَدْ فَوَّضَ إِلَيْهِ تَنْبِيهَ غَافِلِكُمْ وَ تَعْلِيمَ جَاهِلِكُمْ وَ تَقْوِيمَ أَوَدِ مُضْطَرِبِكُمْ وَ تَأْدِيبَ مَنْ زَالَ عَنْ أَدَبِ اللَّهِ مِنْكُمْ لِمَا عَلِمَ مِنْ فَضْلِهِ عَلَيْكُمْ مِنْ مُوَالاةِ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ مِنْ رُجْحَانِهِ فِي التَّعَصُّبِ لِعَلِيٍّ وَلِيِّ اللَّهِ فَهُوَ لَنَا خَادِمٌ وَ فِي اللَّهِ أَخٌ وَ لِأَوْلِيَائِنَا مُوَالٍ وَ لِأَعْدَائِنَا مُعَادٍ وَ هُوَ لَكُمْ سَمَاءٌ ظَلِيلَةٌ وَ أَرْضٌ زَكِيَّةٌ وَ شَمْسٌ مُضِيئَةٌ قَدْ فَضَّلَهُ اللَّهُ عَلَى كَافَّتِكُمْ بِفَضْلِ مُوَالاتِهِ وَ مَحَبَّتِهِ لِمُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ الطَّيِّبِينَ مِنْ آلِهِمَا وَ حَكَّمَهُ‏ عَلَيْكُمْ يَعْمَلُ بِمَا يُرِيدُ اللَّهُ فَلَنْ يُخْلِيَهُ مِنْ تَوْفِيقِهِ كَمَا أَكْمَلَ مِنْ مُوَالاةِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ ع شَرَفَهُ وَ حَظَّهُ لَا يُؤَامِرُ رَسُولَ اللَّهِ وَ لَا يُطَالِعُهُ‏ بَلْ هُوَ السَّدِيدُ الْأَمِينُ فَلْيَطْمَعِ الْمُطِيعُ مِنْكُمْ بِحُسْنِ مُعَامَلَتِهِ شَرِيفَ الْجَزَاءِ وَ عَظِيمَ الْحِبَاءِ وَ لْيَتَوَقَّى الْمُخَالِفُ لَهُ شَدِيدَ الْعَذَابِ وَ غَضَبَ الْمَلِكِ الْعَزِيزِ الْغَلَّابِ‏ وَ لَا يَحْتَجَّ مُحْتَجٌّ مِنْكُمْ فِي‏ مُخَالَفَتِهِ بِصِغَرِ سِنِّهِ فَلَيْسَ الْأَكْبَرُ هُوَ الْأَفْضَلَ بَلِ الْأَفْضَلُ هُوَ الْأَكْبَرُ وَ هُوَ الْأَكْبَرُ فِي مُوَالاتِنَا وَ مُوَالاةِ أَوْلِيَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَعْدَائِنَا فَلِذَلِكَ جَعَلْنَاهُ الْأَمِيرَ عَلَيْكُمْ وَ الرَّئِيسَ عَلَيْكُمْ فَمَنْ أَطَاعَهُ فَمَرْحباً بِهِ وَ مَنْ خَالَفَهُ فَلَا يُبَعِّدِ اللَّهُ غَيْرَهُ . قَالَ فَلَمَّا وَصَلَ إِلَيْهِمْ عَتَّابٌ وَ قَرَأَ عَهْدَهُ وَ وَقَفَ فِيهِمْ مَوْقِفاً ظَاهِراً نَادَى فِي جَمَاعَتِهِمْ حَتَّى حَضَرُوهُ وَ قَالَ لَهُمْ مَعَاشِرَ أَهْلِ مَكَّةَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص رَمَانِي بِكُمْ‏ شِهَاباً مُحْرِقاً لِمُنَافِقِكُمْ‏ وَ رَحْمَةً وَ بَرَكَةً عَلَى مُؤْمِنِكُمْ‏ وَ إِنِّي أَعْلَمُ النَّاسِ بِكُمْ وَ بِمُنَافِقِكُمْ‏ وَ سَوْفَ آمُرُكُمْ بِالصَّلَاةِ فَيُقَامُ‏ بِهَا ثُمَّ أَتَخَلَّفُ‏ أُرَاعِي النَّاسَ فَمَنْ وَجَدْتُهُ قَدْ لَزِمَ الْجَمَاعَةَ الْتَزَمْتُ لَهُ حَقَّ الْمُؤْمِنِ عَلَى الْمُؤْمِنِ وَ مَنْ وَجَدْتُهُ قَدْ بَعُدَ عَنْهَا فَتَّشْتُهُ‏ فَإِنْ وَجَدْتُ لَهُ عُذْراً عَذَرْتُهُ‏ وَ إِنْ لَمْ أَجِدْ لَهُ عُذْراً ضَرَبْتُ عُنُقَهُ حُكْماً مِنَ اللَّهِ مَقْضِيّاً عَلَى كَافَّتِكُمْ لِأُطَهِّرَ حَرَمَ اللَّهِ مِنَ الْمُنَافِقِين‏ . 👈 بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏21 ؛ ص122 تا ص: 124 @salmanraoofi
۱ (نشر بدون لینک کانال جایز نیست) 👈ترجمه👉⬇️⬇️ پس هنگامی که قضای خداوند به فتح مکه حتمی شد و آنها مطیع پیامبر شدند عتاب بن اسید را بر آنها فرمانده کرد و خبر او به آنها رسید . آنها گفتند : همانا محمد همیشه ما را خار میکند تا اینکه جوان کم سنی را فرمانده ما کرده که هیجده سال دارد و ما پیر مردانی سن دار هستیم و همسایگان حرم امن خداوند و بهترین قسمت زمین . پیامبر به عتاب بن اسید پیمان نامهای در مکه نوشت و در اول آن نوشت : از محمد فرستاده خدا به همسایگان خانه خدا و ساکنین حرم خدا اما بعد هر کس از شما که به خدا ایمان دارد و محمد فرستاده او را در گفتارش تصدیق میکند و در کارهایش درستکار مییابد و دوستدار علی است که برادر و وصی و بهترین خلق بعد از محمد فرستاده و پیام آور و برگزیده خداست ، پس او از ما و در راه ماست و هر کس با آن یا بعضی از آن مخالف است پس نابودی و دوری برای اصحاب آتش است ، خداوند چیزی از اعمال او را قبول نمیکند گرچه بلند مرتبه و بزرگ باشد و خداوند او را در آتش جهنم جاودانه ، همیشگی و ابدی قرار خواهد داد و همانا محمد ، عتّاب بن اسید را امیر احکام و مصالح شما قرار داد و تحقیقا به او آگاه کردن غافلین و تعلیم جاهلین و سامان دادن امور به هم ریخته شما و مودب کردن آنکه از ادب الهی فاصله گرفته را به او سپرد چرا که برتری او را بر شما به دلیل دوستی محمد فرستاده خدا و ثبات بر علی ولی خدا ، میداند پس او خدمتگزار ماست و در راه خدا برادر و با دوستان ما دوست و با دشمنان ما دشمن است . و او آسمان سایه انداخته و زمین پاک و خورشید تابان است که خداوند او را بر شما با برتری دوستی و محبت محمد و علی و پاکان از خانواده آن دو برتری داده و او را بر شما حاکم کرده است . به آنچه خدا بخواهد عمل میکند پس خداوند او را از توفیق خود بی نصیب نکند همانطور که شرف و بهره او را با دوستی محمد و علی کامل کرد. او به رسول خدا امر نمیکند و در کار او فضولی نمینماید بلکه محکم و امین است . پس فرد مطیع با اطاعت او طمع جزای عالی و عطای بزرگ داشته باشد و مخالف او از عذاب شدید و خشم پادشاه بزرگ و چیره برحذر باشد و کسی در مخالفت او بر کمی سنش دلیل نیاورد پس بزرگتر برتر نیست بلکه برتر بزرگتر است و او در دوستی ما و دوستی با دوستان ما و دشمنی با دشمنان ما بزرگتر است به همین دلیل او را فرمانده شما قرار دادیم و پیشوای شما نمودیم پس هر که او را اطاعت کند گشایش نصیب او باد و هر که مخالفت او کند خداوند غیر او را دور نمیکند . هنگامی که عتّاب به آنها رسید و پیمان نامه را خواند و در جایی بلند ایستاد ، جمعشان را صدا کرد تا نزدش آمدند به آنها گفت : ای گروه اهل مکه همانا رسول خدا مرا به سوی شما فرستاد پاره آتشی سوزاننده بر منافقانتان و رحمت و برکت بر مومنتان ، من داناترین به شما و منافقانتان هستم و به زودی شما را امر به نماز میکنم و نماز اقامه مینمایم سپس پشت سرتان میگمارم ببینم مردم به چه راهی میروند پس هر که را ملتزم جماعت بیابم من هم متعهد حق مومن بر مومن برای او میشوم و هر که را دور از نماز بیابم بازپرسی میکنم پس اگر او را معذور بیابم سرزنشش نمیکنم و اگر برای او عذری نیابم گردنش را میزنم . حکمی از جانب خداست که بر همه شما حتمی است برای اینکه حرم خدا را از منافقین پاک کنم . @salmanraoofi
حدیث بالا نکاتی درباره ۱ ولایت مومن بر کافر ۲ ولایت مومن و ولایت فقیه ۳ ولایت مومن بر منافق ۳ تخویف؛ ترساندن ۴ روشهای متفاوت نشر اسلام و .... دارد این حدیث از احادیثی است که به اندازه روایات استصحاب میتوان از آن مطلب استخراج کرد و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین @salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📰 جدیدترین شماره «نمای حوزه» منتشر شد هفته‌نامه "نمای حوزه" ارگان رسمی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، با اخبار متنوع حوزوی، دینی و فرهنگی بانوان طلبه منتشر شد. لینک دانلود: ⬇️ http://hawzahnews.com/detail/News/464721@HawzahNews@KowsarNews
✅چند نکته درباره کنوانسیون مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم؛ چرا نه به FATF!؟ 👈بخش اول 1- اصولا FATF چیست؟ کنوانسیون مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، فتف نامیده می شود و ادعا می کند به دنبال مقابله با تامین مالی تروریسم در دنیاست که در سال 1989 توسط 5کشور اروپایی و کانادا و ژاپن در پاریس تأسیس شد. 2- چند کشور عضو فتف است؟ برخلاف دروغهای رسانه های اصلاحاتی اعتدالی، تنها 37 کشور دنیا عضو فتف هستند! 3- فتف در ایران به دنبال چیست؟ - کشف راههایی که ایران برای دور زدن تحریم ها از آن استفاده می کند، کانالهای ورود ارز به کشور و همچنین برخورد با طرف هایی که در این مدت در دور زدن تحریمها با ایران همکاری کردند. - قطع ارتباط مالی ایران به عنوان پشتیبان حرکت ها و نهضت های مردمی و مدافع مظلومان جهان با محور مقاومت و محدودسازی قدرت و نفوذ منطقه ای ایران - مشخص شدن هویت تجار ایرانی و شرکای خرجی آن‌ها بالاخص در تبادل کالاهای استراتژیک و همچنین دسترسی به حساب های بانکی اشخاص و سازمان های مهم. 4- چرا عضویت ایران در FATF خسارت بار است؟ - تجربه های قبلی در پیوستن به معاهدات بین المللی: اغلب معاهدات بین المللی که قبلا به آنها پیوسته ایم زمینه ساز فشارهای سنگین به ج.ا. شده است. مثلا وقتی به غربی ها اعتراض میکینم که چرا به سلاح اتمی هند، پاکستان یا اسرائیل کاری ندارید!؟ ادعا می کنند چون این کشورها عضو NPT نیستند! شما باید پاسخگو باشید چون عضو هستید! - سواد پایین و عدم فهم راهبردی جریان اعتدالی-اصلاحاتی از پیچیدگی های مناسبات بین الملل: اصولا به دلیل اینکه بزرگان این جریان غالبا با رانتهای ویژه مدارج دانشگاهی را طی کرده اند نه از روی شایسته سالاری، و همچنین به دلیل اینکه تحت سلطه جریان پروپاگاندای رسانه ای غرب هستند، بنابراین فهم سیاسی پایینی از مسائل بین المللی داشته و قادر به درک راهبردهای پیچیده، لایه لایه و سناریو محور غربی ها نیستند. این امر باعث شده هرجا قراردادی را امضا می کنند، کشور متضرر می شود. قرارداد الجزایر، مک فارلین، آزادسازی اسرای آمریکایی در بیروت و FATF و برجام از این نمونه هاست. - ارتباطات حقوقی پیچیده کنوانسیونها و معاهدات بین المللی: اکثر این معاهدات به گونه ای زیرکانه به یکدیگر پیوند خورده و پذیرش هریک از آنها، تعهداتی از دیگر معاهدات به کشورها تحمیل می کند و روندهای حقوقی را بسیار پیچیده می کند. چیزی که غربزدگان ایرانی درکی از آن ندارند. - تجربه برجام: برجام یک تله حقوقی زیرکانه برای تیم کم سوادهای ایرانی بود. افتادن در این تله علی رغم تذکرات رهبری و دلسوزان و اساتید دانشگاه نشان داد تیم اعتدالی-اصلاحاتی ظریف در حد و اندازه ورود به امضای یک تعهد جدید نیست. برجام طراحی شده بود تا اقتصاد ایران را نابود کند و FATF نیز به دنبال قدرت زدایی و امنیت زدایی از ایرانیان است. - رانتخواری مجریان: غالب طرفداران FATF کسانی هستند که منافع اقتصادی خاصی از اینگونه معاهدات می برند. اینها اغلب آدم های صادقی نیستند و مرتب رنگ عوض می کنند. در نگاه اینها اولویت منافع ملی نیست و منافع سیاسی و باندی آنها برایشان اهمیت بیشتری دارد. بنابراین نمی شود به ادعاهایشان استناد کرد. دروغهای ناجوانمردانه برجامی شان یک نمونه اثبات شده برای ملت است. - تعریف تروریسم در FATF : تعریف غرب از تروریسم اساس مشکل ما با این کنوانسیون است. این تعریف کاملا در مقابل منافع ملی ماست و به گونه ای تنظیم شده که حقی برای تحفظ در این تعریف ایجاد نمی کند. بنابراین عملا رویکرد غربی در تعریف تروریسم به کشور تحمیل شده و ملاک عمل قرار خواهد گرفت! @Drseddighi
چند نکته درباره کنوانسیون مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم؛ چرا نه به FATF!؟ 👈 بخش دوم - حرفهای طرفداران هم در زمینه حق تحفظ از روی بی سوادی است. البته حتی اگر تحفظی هم وجود می داشت در عمل به دلیل دست برتر رسانه ای و بین المللی طرف غربی، نگاه آنها محور می شود. - عقل و تجربه نشان داده که طرف غربی به دنبال بهانه گیری است و بهانه جویی دائم آنها تمامی ندارد. بنابراین با پذیرش این کنوانسیون مشکلی حل نخواهد شد و تنها تعهدات و محدودیتهای جدیدی بر کشور تحمیل می شود. طرفداران فتف متأسفانه فهم درستی از این داستان ندارند. - مرعوب بودن تیم حاکم بر سیاست خارجی کشور: ظریف و تیمش در عین ضعفهای فنی شدید در حوزه مسائل بین المللی، یک ضعف بزرگ دیگر هم دارند؛ اینها افرادی ترسو و مرعوب هستند و در حد و اندازه های دفاع از منافع ملت بزرگ ایران نیستند. بنابراین توان ایستادگی در برابر زیاده خواهی های طرف غربی را در هیچ مذاکره ای ندارند. - عامل نبودن طرف غربی به تعهدات: جدای از مباحث حقوقی، تجربه نشان داده غربی ها حتی به همین کنوانسیونها و تعهدات نامتوازنی هم که می دهند، پایبند نیستند. - اصولا پذیرش فتف از طرف ایران معنایی جز پذیرش اتهامات طرف غربی در خصوص حمایت از تروریسم ندارد. - خودتحریمی: فتف کشورها را ملزم می کند تا افراد و گروه های مورد نظرش را تحریم مالی کنند. لیست SDN یکی از لیستهای تحریم است که 170 فرد و سازمان ایرانی را شامل می شود. به عبارت ساده ایران بعد از پذیرش فتف باید این افراد و سازمانها را تحریم کند! و در مراتب بالاتر دستگیر کرده و تحویل غرب بدهد! - نکته مهم دیگر اینکه چرا فتف ایران را کشوری با ریسک بالای حمایت از تروریسم معرفی می کند اما عربستان، امارات و ترکیه که حمایتشان از تروریسم اثبات شده است، در لیست سیاه قرار ندارند! آیا این یک دلیل برای عدم پذیرش آن کافی نیست!؟ @Drseddighi
هدایت شده از بر پا
سبک حکم 🌱چرا رهبری در مقوله fatf تذکر داد ولی ورود حاکمیتی نکرد؟ ما از او در امور دیگری شبیه به این ورودهای جدی تری دیده ایم. مثلا در قصه اصلاح قانون مطبوعات در مجلس ششم رهبری منتظر شورای نگهبان و غیره هم نشد و دستور داد بحث اساسا از دستور کار خارج شود. 🌱شبیه به این قصه بلکه شدیدتر و عجیب تر از آن را در ماجرای 2030 مشاهده کردیم. رهبری در کوران انتخابات ناگهان این داستان را بر ملا کرد و منتظر عاقبت انتخابات و غیره هم نشد. و به جد مقابل اجرای آن ایستاد. او به همه ارکان زیر مجموعه خود مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تذکرهای شدیدی داد. 🌱ماجرای fatf چه تفاوتی با آن موارد دارد و اساسا سبک رهبری در حکم حکومتی چیست؟ 🌱رهبری در مواردی مقابل خواست منتخبین مردم حکم حکومتی میدهد و در مواردی مقابل فهم فقهی اولیه حکم میدهد. در مورد دوم اصلی ترین ملاک مصلحت است و شاخص اصلی در مصلحت نیز مراعات جامعه و مردم است. مراعات یعنی فهم و شناخت توان و قابلیت و فهم عمومی با توجه به اهداف جامعه. مراعات غیر از تساهل و تسامح است مراعات و مدارا نوعی همراهی است که نتیجه اش دستیابی سریعتر به اهداف باشد. چرا که اهداف جامعه دینی باید در نهایت به دست مردم و به خواست و اختیار و اراده جامعه محقق شود و نه به اجبار. 🌱اما جایی که رهبری در مقابل نظر منتخبین مردم میایستد دو دلیل عمده دارد اول اختلاف و دوم انحراف است. در موارد اختلاف نظر او جمع کننده و نهایی کننده است. در موارد انحراف حکم او محافظت از انحراف جامعه است. 🌱موارد مصلحت و رفع اختلاف عمدتا بر اساس ساز و کارهای قانونی ورودهای رهبری قابل حل و فصل است مگر اینکه لازم باشد ورودهای خود را و مراعات خود را علنی بیان کند مثل اجازه به ورود آقای معین به انتخابات با اینکه رد صلاحیت شده بود. 🌱اما پرسش اصلی که در بالا بیان شد مربوط به مقوله انحراف است. واقعیت آن است که بین قضیه 2030 و اصلاح قانون مطبوعات با ماجرای fatfتفاوت ماهوی وجود دارد. دو ماجرای اول یکی به مقوله تربیت و دومی گفتمان سازی در کشور مربوط میشدند. اولی تربیت نیروی انسانی را به دشمن میسپرد و دومی گفتمان سازی را. اگر اراده حرکت کننده در جامعه را اراده مردم میدانیم این دو انحراف در جامعه و سپردن مدیریت و هدایت جامعه به دست دشمن بودند. 🌱اما در مقوله fatf اتفاقی که میافتد شبیه برجام است و از مقوله انحراف نیست بلکه از جنس مقوله تحمیل هزینه بر کشور است. اگر چه عده ای از سر ترس یا احساس حقارت به این لایحه رای دادند اما این لایحه محصولش در جامعه و مردم تحقیر نیست انحراف هم نیست بلکه ایجاد هزینه است. دقت کنید حتی جان عزیزترین عزیزان کشور حتی تسلیحات در کشور اینها ولو عزیزند و ناموسی اما به هر حال هزینه اند نه انحراف. در سبک تصمیم گیری رهبران اراده مردم و قانون بر هزینه ها مقدم است و اراده رهبر و امام جامعه در مقوله انحراف بر اراده مردم مقدم است. اگر بنا باشد جامعه به انحراف کشیده شود رهبر حکم میدهد و تا زمانی که مردم بنای بر اطاعت از شریعت و حکم الهی دارند این انحراف جلوگیری خواهد شد. ملاک در تشخیص انحراف در جامعه نیز توجه به اراده مردم و رشد جامعه است. نه تسلیحات نه جان انسانها و نه هیچ چیز دیگر. 🌱 هزینه اگر به اندازه ای شود که کیان جامعه و موجودیت جامعه به خطر بیفتد البته این هزینه نیز با انحراف فرقی نمیکند چون در هر دو آنچه به خطر میافتد حرکت امت به سمت هدف است یکی اصل امت را نابود میکند یکی جهت را. 🌱در غیر این موارد رهبر تذکر میدهد راهنمایی میکند ولی تصمیم را به اراده مسوولین و منتخبین میسپارد. او انتخاب شده به اذن خدا و به دست قدرت مردم تا مراقب جهت گیری جامعه و رشد جامعه باشد. برداشتن گامها با خود مردم است. ساختار قانونی کشور در همه بخشها برای تصدی اراده جامعه کافی به نظر میرسد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan