🍃🌹 🇮🇷 🌹🍃
#متن_سخنرانی
#امام_خامنهای
#سالگرد_رحلت_امام_خمینی رحمهالله
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11913
◀️ قسمت چهارم
🔹ایمان به اسلام
یکی از آن چهار ایمانی است که از قول امام نقل شده است.
امام (رضواناللهعلیه) این اسلام را در بیانات متعدّد خودش معرّفی کرده است.
این اسلام، نه اسلام سرمایهداری است، نه اسلام التقاطیِ روشنفکرنماهایِ بیاطّلاع و بیخبر.
🔹امام، در فهم اسلام و تبیین اسلام، نه این نظراتِ سستِ بهاصطلاح روشنفکرانه را قبول میکند ــ نظراتی که تشرّع اسلامی را قبول ندارند، فقه اسلامی را قبول ندارند، ادّعای اسلام هم میکنند! اینها را امام قاطعاً رد میکند ــ
و نه اسلامِ افرادِ متحجّر که تواناییِ این را ندارند که یک استنباط نو از متون اسلامی را بفهمند و قبول کنند و به آن باور داشته باشند؛
هیچ کدام از اینها را امام نمیگوید.
🔹امام، اسلام کتاب و سنّت با اجتهاد متقن و فهم درست از اسلام [را در نظر دارد]؛
این، اسلام امام بزرگوار است.
اسلامِ افرادِ متحجّری را که اسم اسلام را میآورند، درس اسلام را ممکن است زمزمه هم بکنند، امّا اسلامی را که بیشترِ احکامش مربوط به زندگی اجتماعی و حکومت و سیاست است قبول ندارند، و بیمسئولیّتی را در امور سیاست و امور اجتماعی ترویج میکنند، امام قبول ندارد.
این هم اسلام.
🔹ایمان به مردم.
«یُؤمِنُ بِاللهِ وَ یُؤمِنُ لِلمُؤمِنین»
را که در آیهی کریمهی قرآن هست، ممکن است بعضی جور دیگری معنا کنند؛
معنای درست «یُؤمِنُ لِلمُؤمِنین» همان «یؤمن بالمؤمنین» است.
«ایمان»، در استعمالات قرآن کریم، با لام متعدّی شده؛ مثلاً «فَآمَنَ لَهُ لوط».(۹)
«یُؤمِنُ لِلمُؤمِنین» یعنی اعتماد به مردم، اعتقاد به مردم.
🔹در طول این سالها مکرّر افرادی پیش امام اظهار نگرانی میکردند که ممکن است مردم تاب نیاورند و نتوانند این راه دشوار و سنگین را با گامهای امام طی کنند؛
امام میفرمود:
"نه! من مردم را بیشتر از شما و بهتر از شما میشناسم؛"
و حق با او بود؛
میدانست که مردم اگر تشخیص بدهند که این راه، راه خدا است، همهی مشکلات را در این راه تحمّل میکنند.
🔹خانوادههای شهیدداده این فهم امام را تصدیق کردند؛
جوانهای فداکار در طول این سالهای متمادی، این برداشت امام را تأیید کردند؛
اجتماعات عظیم ملّت ایران در بزرگداشت دین و مسائل دینی و مباحث انقلابی، این برداشت امام را تأیید کرد.
امام به مردم اعتماد داشت؛
هم به عمل مردم، و به انگیزههای مردم، هم به رأی مردم.
🔹جمهوری اسلامی، این مردمسالاری در جمهوری اسلامی، کلمهی «جمهوری»، ناشی از همین اعتماد امام بزرگوار به مردم بود.
🔹بعضیها با برداشتهای غلطِ خودشان این حرکت امام را جور دیگری فهمیدند، جور دیگری بیان کردند؛
اینجور وانمود کردند که امام کلمهی جمهوری را از روی رودربایستی گفت!
امام آدمی که در رودربایستی گیر کند نبود.
امام کسی نبود که به خاطر خوشامد این و آن حرفی بزند؛ اعتقادش بود؛ لذا مردمسالاری را مطرح کرد.
🔹امام در اواخر عمرشان تصریح کردند که به آن رئیسجمهورِ اوّل رأی نداده بودند.(۱۰)
میگفتند رأی داده، [ولی] امام تصریح کردند که من به فلان کس رأی ندادم؛
امّا همان رئیسجمهوری که خود امام او را قبول نداشت و [به او] رأی نداده بود، تنفیذ کرد؛ چرا؟
چون مردم رأی داده بودند؛
برای رأی مردم اعتبار قائل بود؛
فکر مبنائی امام این بود.
خب، این ایمان امام با ابعاد مختلفش در یک کلمات کوتاهی که عرض کردیم.
🔶🔸و امّا «امید» امام.
امید در دل امام یک عنصر دائمی بود.
امید، موتور حرکت امام بزرگوار بود.
این امید در رفتار امام، در گفتار امام بوضوح دیده میشود.
امام در دههی ۲۰، در آن نوشتهی معروف، از قیام لله سخن میگوید؛(۱۱)
آیهی «اَن تَقوموا لِلّهِ مَثنیٰ وَ فُرادیٰ»(۱۲) را [نوشته است].
آن نوشتهای که به خطّ خود امام است و امروز در کتابخانهی مرحوم وزیری در یزد حفظ میشود، مال دههی ۲۰ است.
🔹در دههی ۴۰، این قیام را به طور عملی خودش انجام داد و وارد میدان قیام شد.
در دههی ۶۰ که دههی طوفانهای مهیب(۱۳) نظامی و امنیّتی و سیاسی بود، خم به ابرو نیاورد.
از دههی ۲۰، تا دههی ۴۰، تا دههی ۶۰، این رشتهی پایاننیافتنی امید، این سرچشمهی جوشان امید در دل امام، این تأثیرات را گذاشت.
🔹خود امام بزرگوار در یک بیانی که در نوشتههای ایشان ثبت شده و منتشر شده، میگوید که؛
"من در طول سالهای مبارزه تا پس از پیروزی هرگز دچار یأس نشدم و معتقد بودم که وقتی ملّت چیزی را بخواهد، آن چیز حتماً تحقّق پیدا میکند."(۱۴)
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12007
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#دشمنشناسی
#یهود_و_بهائیت
✡ مقاله اول؛ #یهودیان_و_خاندان_باب
یهودیان؛ خاندان باب و تجارت جهانی تریاک
https://eitaa.com/salonemotalee/11422
✡ مقاله دوم؛ #سیر_دعاوی_علیمحمد_باب https://eitaa.com/salonemotalee/11811
✡ مقاله سوم:
#نهانزیستی_بابیان_در_دوره_قاجار؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11917
▪️🌹▪️--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#دشمنشناسی
✡ #یهود_و_بهائیت
مقاله سوم؛
#نهانزیستی_بابیان_در_دوره_قاجار
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11917
◀️ قسمت دوم
🔹توصیف میرزا مهدیخان زعیمالدوله تبریزی – که با صبح ازل و بهاءالله دیدار کرده، و برخی از پیروانشان را میشناخت [۷] – سخنی کلّی، اما بسیار کارگشا، در نشاندادن این سنّت است:
[پیروان میرزا یحیی صبح ازل،] معتقدات خود را به نامههای متعددی که از طرف باب و میرزا حسینعلی برای میرزا یحیی صادر شده است، تأیید میکنند،
این نامهها اکنون، نزد صبح ازل موجود است.
🔹آنها، به همین نامهها بر بطلان خلافت بهاء استدلال و استناد میکنند …
آنها، به دین اسلام تظاهر میکنند؛ [در ظاهر،] از باب و بابیان تبرّی نموده، عمل به تقیه میکنند؛ نماز میخوانند، روزه میگیرند، در ظاهر، به تمام واجبات دین اسلام عمل میکنند.
بهاء و پیروانش را تکفیر میکنند.
آنها را در ظاهر و باطن لعنت میکنند. [۸]
🔹گذشته از توصیفهای عمومی و مهم دیگر که به شرح نهانزیستی بابیان در دورهی قاجار پرداختهاند، نمونههای بسیار زیادی را میتوان یافت که مصداقهایی برای این قضیهی کلّی میتوانند باشند:
🔹میرزا یحیی صبح ازل، چنان که خود نوشته، از جانب باب دستور داشت تا خود را حفظ کند، حتی اگر هیچکس در جهان به او نگرود! [۹]
بر همین اساس بود که وی، در بغداد، مخفیانه میزیست، و برادرش، میرزا حسینعلی، را رابط خود و بابیان قرار داده بود. [۱۰]
🔹ملا محمدجعفر کرمانی – که از بابیان نخستین بود، و پسرش، شیخ احمد روحی، نسبت دامادی صبح ازل را یافت – در کرمان، کرسی فقه و اصول داشت، و در مسجد خود دفن شد! [۱۱]
ملا محمدجعفر نراقی که از سوی صبح ازل، مرجع بابیان کاشان بود، [۱۲] گاه که با هجمهی مسلمانانی که از تکاپوهای نهانی او آگاه شده بودند روبهرو میشد، بر فراز منبر، بهگونهای سخن میگفت که مردم عادی، او را یک شیعهی اثنیعشری راسخ تصور میکردند.
او، همیشه سفارش میکرد که:
«دوستان و احباب، در کمال مستوری و بیصدایی، سلوک و رفتار نمایند، تا منجر فتنه نباشد.» [۱۳]
این بابی بلندمرتبه، از سوی صبح ازل دستور داشت تا در مسافرت به عتبات، همهجا، به شکل شیعیان رفتار کند. [۱۴]
🔹برادر او، ملا محمدتقی نراقی، هم که از سوی صبح ازل، مرجع بابیان نراق تعیین شده بود، [۱۵] در تهران، امام جماعت یکی از مساجد بود! [۱۶]
میرزا نورالله (فرزند صبح ازل)، در رشت طبابت میکرد، و در ظاهری اسلامی، «با علمای آنجا، مراودهی تام» داشت. [۱۷]
او – که عمامهی سبز به سر میگذاشت [۱۸] – حتی نام خود را به «میرزا محمدحسن طبیب رشتی» تغییر داده بود! [۱۹]
🔹حاج میرزا هادی دولتآبادی – که در سالهای نوجوانی به بابیان پیوسته بود، [۲۰] و بعدها از طرف صبح ازل لقب «اسم الله الودود» داشت [۲۱] – در اصفهان، صاحب مسجد بود، [۲۲] و ریاست مدرسه علمیه جلالیه را در دست داشت. [۲۳]
🔹حاج شیخ هادی نجمآبادی هم – که در میان روحانیان معروف تهران شناخته میشد – در جوانی، به اعتقاد بابی روی آورده بود، اما با همان سنّت نهانزیستی، توانست در تهران به شهرت رسیده، و در صحنههای فکری و سیاسی ایران دورهی قاجار قدمهای مهمی بردارد. [۲۴]
🔹بابیان، از شدت هراسی که نسبت به شناختهشدن داشتند، گاه، ایمان خود را حتی با فرزندانشان در میان نمیگذاشتند!
سخنگفتن با فرزندان، تنها به زمان رشد عقلی ایشان مربوط میشد.
نمونهی این رویکرد را در شرح احوالی که میرزا مهدی امین (داماد صبح ازل) از خود آورده، میتوان دید. [۲۵]
وی، زمانی که به سن رشد رسید، دانست که پدرش بابی بوده است.
پس از آن بود که توسط پدر، به بابیان پیوست. [۲۶]
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12009
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
🇮🇷 #وقتی_مهتاب_گم_شد 🇮🇷
◀️ قسمت ۱۳۵م
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11919
فصل دهم
نبرد فاو ۲۶.
از ساعت ۲ تا ۶ عصر زدم
عراقیها جرات نمیکردند سرشان را بالا بیاورند و تیراندازی کنند
خط ما آرام بود، اما عراقیها با کاتیوشا عقبهها را زیر آتش گرفته بودند
از عقب به حاجستار بیسیم زدند که چند نفر مجروح شدهاند
همان وقت دوتا خودرو ایفا از عقب به سمت خط عراقیها آمدند
پیدا بود که نیروها را به راحتی تا خط مقدمشان میآورند
چند خمپاره ۶۰ مانده بود
آنها را با دقت به سمت دو ایفا فرستادم و با دوربین نگاه کردم
خمپارهها روی یکی از ایفاها فرود آمد و کلی تلفات گرفت
از روز بعد دیگر سروکله قناسهزنها پیدا نشد
آنجا گلهبهگله پر از حوضچههای نمک بود و زمین هم کاملاً شورهزار و باتلاقی
حتماً پشت سر عراقیها هم همین وضعیت بود که نمیتوانستند از تانک استفاده کنند
این شرایط خاصِ زمین، فرماندهان و طراحان را بر آن داشت که بیدغدغهی پاتکهای زرهی دشمن، طرح تسخیر خاکریز الشکل عراقیها را بریزند
یک شب اطلاع دادند که بچههای تخریب لشکر قرار است جلوی خاکریز خودمان را مین گذاری کنند
مفهوم این اقدام این بود که همین اندازه که طراحان ما به فکر گرفتن خاکریز عراقیها هستند؛ آنها هم در صددند که با یک خیز، خط الشکل ما را صاف کنند
برای این تهدید لازم بود که جلوی خودمان مینگذاری بشود
وقتی تخریبچیها به خط رسیدند؛ برادرم جعفر در میانشان بود
دستی تکان داد و با بقیه از میان خط خودی جدا شد
طبق نظر حاجستار همه بچهها با کلاش و تیربار برای آنها پوشش آتش درست کردند
من هم با یک "گرینوف" سه نوار فشنگ کامل خالی کردم
نگران تخریبچیها بودم
اما بیشتر از همه نگران جعفر
راستش نگرانی برای او به خاطر خودم بود
اگر اتفاقی برای جعفر میافتاد من بعد از درگذشت برادر بزرگترم امیر، ناچار میشدم که کنار خانواده باشم
این فکر مثل خوره به جانم افتاده بود که مبادا اتفاقی برای جعفر بیفتد
آن شب به خیر گذشت
یک میدان مین وسیع مقابل خاکریز ما علم شد و بچههای تخریب به سلامت برگشتند
روز بعد میخواستیم به عقب برگردیم که خمپاره ۱۲۰ دشمن روی سقف سنگر نشست
ضرب خمپاره الوارها و آهنها را شکافت
کسی ترکش نخورد
فقط موج انفجار یکی از بچهها را گرفت
طوری که شروع کرد به پرتوپلا گفتن:
"خانه خالهام خراب شد
چه گِلی سرم بذارم؟"
این را پشت سر هم مثل شعر میخواند و خاک را روی سر خودش میریخت
با خودم بردمش عقب و دوباره به خط برگشتم
همانشب دو نفر برای عبور از خط خودمان آمدند
این را حاجستار گفت
توی تاریکی دیدم که هر دوی آنها تخریبچی هستند
جعفر یکی از آنها بود
جلویش ایستادم:
"مگر تو اطلاعاتی هستی که میخواهی بروی شناسایی!؟"
حاجستار میانجی شد
آرامم کرد و گفت:
"آقای بنادری اینها را فرستاده و میخواهد ببیند عراقیها جلویشان مثل خط خودمان مینگذاری کردهاند یا نه؟"
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12011
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ مستند #برنامه_شیطان
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11921
🎯 قسمت سیزدهم: اگروتروریسم ۲.
تروریسم کشاورزی = Agro-terrorism
🔹 سریال مستند #برنامه_شیطان با موضوع «بررسی حرکت نظاممند جبههٔ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکلهای دانشوران صهیون» تهیه شده است.
🔹 این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان #جبهه_باطل و اصیلترین ایادی حزبالشیطان یعنی #صهیونیسم-جهانی، بندهای کلیدی #پروتکلهای_صهیون را بررسی میکند؛
پروتکلهایی که حاکی از یک برنامهٔ مرموز و شیطانی برای جهان است.
🔹 بررسی صریح و بیپرده از این جریان منسجم شیطانی بهمنظور #دشمنشناسی عمیقتر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبهٔ جریان حق و نابودی جبههٔ باطل از دیگر خصوصیات این مستند است.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12013
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸🍃
✡ #عوامل_یهود ✡
✡ #مسلمانان_صهیونیست
😱 امروز سالمرگ #ذبیحالله_منصوری یهودی دروغپرداز و مسلماننما است؛
به همین مناسبت؛ مجموعه مقالات "مسلمانان_صهیونیست" را دوباره بازبینی و تقدیم میکنیم:
👈 #محمدعلی_فروغی
جایگاه محمدعلی فروغی در تاریخ معاصر
https://eitaa.com/salonemotalee/3377
👈 #علیاکبر_دهخدا
https://eitaa.com/salonemotalee/8813
👈 #ذبیحالله_منصوری
#کتابسازی_یک_یهودی_برای_شیعه
https://eitaa.com/salonemotalee/1850
👈 #بدیعالزمان_فروزانفر
#بدیعالزمان_فروزانفر_شیفتهی_یهودیت_بهائیت
https://eitaa.com/salonemotalee/11043
👈 #شجاعالدین_شفا یهودیزادهای بهدنبال #حذف_تاریخ_هجری_از_تقویم_ایران
https://eitaa.com/salonemotalee/10256
👈 #هوشنگ_سیحون بهائی یهودیتبار؛ مروج فساد و فحشاء در دانشگاه در پوشش هنر
https://eitaa.com/salonemotalee/11536
🔗 ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee