eitaa logo
سالن مطالعه
195 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
972 فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 قله حکومت اسلامی 💐 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (علیه آلاف التّحیّة و السّلام) یک قله‌ی مرتفع است؛ هم برای حاکم اسلامی و حکومت اسلامی، هم برای هر فرد مسلمان.» ۱۳۸۸/۰۹/۱۵ 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 یونان، زادگاه ورزش غرب قسمت قبل؛ ◀️ قسمت سوم: 🔶🔸دین حقیقی یونانیان در طی این مراسم قیود اجتماعی به طور موقت کنار گذاشته می‌شد… آریستوفان نمایش‌نامه‌نویس آتنی هم، آن را در نمایش‌های خود داخل کرد. در کمدی‌های قدیم یونان، علاوه بر ارائه و علایم جنسی، رقص فضیحت‌بار «کورداکس» نیز اجرا می‌شد. (۱۳) در این دوران انواع و اقسام بازی‌ها وجود داشت و از جمله‌ی آنها انواع توپ بازی بود. تا آنجا که در اسپارت لغت «جوان» و «توپ‌باز» دو لفظ مترادف بودند. (۱۴) برای ایجاد امکان مقایسه خوانندگان عزیز یادآور می‌شویم که در تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی، لفظ «جوان» را همواره مترادف با «فتی» می‌دانستند. به معنی جوانمرد؛ همان که با گذر از خودیت و نفسانیت روی به کمال معنوی دارد. به هر حال، مهم‌ترین مسابقاتی که در هر دوره از المپیک برگزار می‌شد «پنتاتلون» یا «پنج مسابقه» نام داشت. که عبارت بودند. از: پرش، دیسک، پرتاب نیزه، دو و کشتی. یکی از ورزش‌های کهن، که از کرت و موکفای به سراسر یونان رسید، مشت‌زنی است. (۱۵) همه‌ی این ورزش‌ها، در ورزشگاه‌ها و ژیمنازیوم‌های عمومی برگزار می‌شد و در میان آنها جوانان آتنی به انجام عملیات ورزشی مشغول می‌شدند. البته این حضور به شرط آن بود که از جور پدران جان سالم به در برده باشند؛ چرا که در یونان: برای پیشگیری از افزایش جمعیت و تجزیه‌ی فقر‌آور اراضی، شرع و عرف کشتن نوزادان را مباح می‌داند. هر پدری که فرزندی ضعیف یا ناقص به وجود آورده یا او را از صلب خود نداند، در کشتن مختار است. فرزندان بردگان بندرت مجال زنده ماندن می‌یابند. دختران را بیش از پسران می‌کشتند. (۱۶) فعلا؛ پایان 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ 🔶🔸افسانه ۵۰۰ ساله نوستراداموس 🔹یکی از تمهیدات فراماسونری تحت استیلای یهود مبتلا کردن مردمان جهان به خرافه‌پرستی و خرافه‌گرایی بوده است. حجم تلاش و سرمایه‌گذاری تشکیلات فراماسونری برای نفوذ دادن خرافاتی که زایل کننده قدرت تعقل و تفکر توده‌ها بوده و آن‌ها را به انفعالی رام‌کننده در برابر حوادث پیرامون جامعه می‌کشاند به اندازه‌ای بزرگ بوده است که حتی توانسته بشر غربی امروزی مدعی عقلانیت و دانش و تفکر را نیز به بازیچه بگیرد (هجوم اروپاییان به روستایی در فرانسه برای در امان ماندن از نابودی ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ و بسیاری موارد دیگر). 🔹در این مقاله سعی خواهیم داشت به معرفی یکی از منابع ویژه دستگاه تبلیغاتی فراماسونری در مورد پیشگویی‌ها و پیش‌بینی‌ها بپردازیم. یکی از مراجع عمده فراماسونری در پیشگویی‌های جهانی، یهودی کابالیستی به نام نوسترآداموس است که با توجه به زندگی او شهرت و زنده ماندن نام و یاد او در تاریخ به خودی خود موضوع مشکوک و عجیبی به نظر می‌رسد. البته استفاده مکرر فراماسونری یهود از پیشگویی‌های او برای توجیه اتفاقات جهانی، خود نشانگر وجود حقایق پشت پرده فراوانی است. 🔶🔸خانواده و کودکی نوستر آداموس 🔹میشل نوتردامی که به نوستر آداموس شهرت یافته است فرزند یک خانواده یهودی ساکن پرونس فرانسه بود. او در ۲۱ دسامبر ۱۵۰۳ م/۸۸۲ ش متولد شد و در دوم ژوئیه ۱۵۶۶ م/۹۴۵ ش با به جا گذاشتن ثروت خوبی برای اطرافیانش مرد. 🔹همچون اکثر یهودیان، خانواده میشل نیز به نوعی با نظام اقتصادی وقت در ارتباط بودند. خانواده ‌های پدری و مادری او به گردآوری مالیات از روستاییان اشتغال داشتند و از قبل این رانت‌خواری شرایط خوبی را برای خود ساخته بودند. 🔹پدر او پیر دی نستردام بود که پس از ازدواج با یک زن کاتولیک در ظاهر به مسیحیت گرویده بود ولی فرزندانش از جمله میشل را برای تربیت بر اساس آیین یهود به پدربزرگ سپرد. 🔹پدر بزرگ پدری میشل از بزرگان خاندان اسرائیلی ایساچار بود و در تربیت میشل بر اساس خصلت یهودیان سنگ تمام گذاشت و او را به وارد شدن به حرفه پزشکی تشویق کرد. 🔶🔸تحصیلات پس از پی‌ریزی شخصیت نوستر آداموس توسط پدر بزرگش او در ۱۵ سالگی وارد دانشگاه اوینگتن شد و به درس هایی مانند دستور زبان، علوم بلاغه و منطق پرداخت. 🔹ورود او به دانشگاه مصادف با شیوع بیماری مرگ سیاه یا طاعون و تعطیلی دانشگاه شد. اما میشل به یکی دیگر از شغل های موروثی یهودیان روی آورد و به عطاری و پزشکی و معالجه بیماران پرداخت و چند سال بعد طبق وصیت پدربزرگش برای تحصیل طب وارد دانشگاه مون پلیه شد. 🔹میشل به دلیل عدم توجه به دروس دانشگاهی و اصرار بر شیوه های عطاری از دانشگاه اخراج شد و یکی دیگر از کارهای موروثی یهودیان یعنی ساختن داروهای تقلبی را در پیش گرفت. ع قرص رز که توسط میشل برای درمان طاعون ساخته شده بود چیزی مانند شیشه‌های نفت سیاه راکفلر یهودی برای درمان سرطان بود؛ شیشه‌هایی که راکفلر به عنوان یک فروشنده دوره‌گرد دارو توانست از آن ثروت هنگفتی را به دست آورد. قرص رز نیز برای نوسترآداموس درآمد زیادی داشت. جالب توجه است که همسر و دو تن از فرزندانش با ابتلا به طاعون جان سپردند و قرص رز نتوانست کاری برای آنها انجام دهد! 🔶🔸علاقه‌مندی‌ها 🔹نوستراداموس تحت تربیت پدر بزرگش به سحر و جادو علاقه فراوانی پیدا کرده بود و به نجوم و ریاضیات نیز دلبستگی خاصی داشت. برای تکمیل آنچه که از پدر بزرگ یاد گرفته بود مدتی را در ایتالیا گذراند و از محافل یهودی آنجا تعالیم کابالا یا عرفان یهودی را آموخت. 🔹هنگام تحصیل در مونت پلیه نیز به سرودن شعر و نوشتن قطعات ادبی می پرداخت. خود را دوست‌دار ستارگان می‌نامید و خورشید را مرکز جهان می‌دانست و درمان و رفتن به حالت خلسه با استفاده از گیاهان را بسیار مهم تلقی می‌کرد. 🔹به ساختن زمادها و اقلام آرایشی گیاهی نیز دلبستگی خاصی داشت و جزوه‌هایی در این مورد نوشته بود. در نوشته‌های طبی و پزشکی او سرقت علمی و کپی‌برداری از منابع دیگر به وفور به چشم می‌خورد. 🔹قبل از آن که بخواهد پیشگویی‌های خود را بنویسد به نگارش تقویم سالانه پرداخت. در ۱۵۵۰م/۹۲۸ش میشل نخستین تقویم نجومی خود را که در آن پیش‌‌گویی‌هایی درباره اوضاع جوّی سال بعد انجام شده بود؛ منتشر کرد. این تقویم با استقبال فراوانی مواجه شد و از نظر مالی برای میشل خوب تمام شد. شاید انگیزه نوشتن پیشگویی‌هایی برای ۵۰۰ سال بعد بازار داغ فروش این نوع اقلام در اروپای قبل از رنسانس بوده است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12776 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 🇮🇷 🇮🇷 ◀️ قسمت ۱۵۴م قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12698 📒 فصل دوازدهم 🔶🔸پاره‌های تنم در شلمچه ۳. آن شب با دلهره و اضطراب به صبح رسید فردایش فرمانده گردان سالار آبنوش گفت: "سوار شو! باید برویم پیش فرمانده لشکر و توجیه شویم. امشب نوبت ما برای عملیات است." پرسیدم: "کجا؟!" گفت: "یک جای سخت! جلوی نهر جاسم! بچه‌ها آنجا روی دژ هستند و عراقی‌ها مقابلشان داخل نخلستان‌ها. دژ چند شب پیش تسخیر شده ولی عراق فشار زیادی می‌آورد تا به هر قیمت آن را پس بگیرد." گفتم: "تنها عمل می‌کنیم!" گفت: "نه! لشکر ۱۰ سیدالشهدا هم کنار ما عمل می‌کند سمت چپ هم که به اروند می‌رسد؛ لشکر ۹ بدر هستند. اما عمده نیروهای ما روی دژ مستقر شده‌اند. ما از آنجا باید بزنیم و برویم تا عمق نخلستان." دو نفری حرکت کردیم به خرمشهر رسیدیم از آنجا به موازات اروند رود و از سمت جاده شلمچه به بصره به یک شهرک تازه آزاد شده به نام دوعیجی رسیدیم شهر وضعیتی غیرقابل‌توصیف داشت در یک چشم انداز می‌شد صدها خودرو، موتور، تانک و نفربر را دید که سوخته بود دوعیجی زیر آتش عراقی‌ها به تلی از خاک تبدیل شده بود بوی سوختن لاستیک، باروت و خون دماغ را می‌ازرد. سالار آبنوش گفت: "تیپ ۲۱ امام رضا این جا را آزاد کرده ولی خیلی سخت و دشوار!!!" در خروجی شهرک یک ساختمان محکم بود که فرمانده لشکر و شبکه مخابرات در آن مستقر بودند ساختمان یک ریز زیر آتش بود اگر کسی به اندازه چند دقیقه بیرون می‌ماند بی‌تردید ترکش می‌خورد وارد ساختمان شدیم از دیوارها گونی‌های سنگری تا سقف بالا رفته بود حاج مهدی فرمانده لشکر می‌دانست که در مرحله اول سه گروهان بودیم و حالا دو گروهان از من پرسید: "جنگیدن داخل نخلستان را با بچه‌ها کار کرده‌اید؟" گفتم: "تا حدی بله!" گفت: "شما باید از جایی که گردان ۱۵۵ گرفته عبور کنید. گام اول پاکسازی نخلستان روبروی دژ است." از روی نقشه شکل مانور دو گروهان ما را نشان داد چاره‌ای نبود فقط باید از روی نقشه توجیه می‌شدیم و حداکثر از طریق خط خودی نقطه مقابل خودمان را می‌دیدیم که مجال همین کار هم تا شب نبود به ابوشانک برگشتیم به بچه‌ها اعلام کردیم که بعد از نماز مغرب راهی خط می‌شویم بچه‌ها وسایل شخصی‌شان را تحویل دادند و تجهیزات رزمشان را آماده کردند من هم با وجود دست زخمی قادر به گرفتن اسلحه نبودم یک بی‌سیم‌چی کنارم بود و یک پیک به نام سرابی تمام تمرکزم را بر کنترل وسایل و تجهیزات بچه‌ها گذاشتم با بیشترشان صحبت کردم خیلی‌ها تعجب می‌کردند که از تفنگ، فشنگ، نارنجک تا بیلچه و حتی به پوتین‌های آنها حساسم ولی خودم از سر ناچاری کفش کتانی پوشیده‌ام که آن را هم عباس علافچی به پایم می‌کرد و من چقدر از او خجالت می‌کشیدم؛ خدا می‌داند! دم غروب بچه‌ها جلوی ساختمان‌های گلی روستا به خط شدند برایشان سخنرانی کردم: 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12778 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
مستند «»، جامع‌ترین مستند یهود و صهیونیسم‌شناسی
27.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ مستند قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12701 🎯 قسمت سی‌ام؛ ایجاد کودتا پشت‌پردهٔ بی‌نظمی گسترده در جهان! 🔹 سریال مستند با موضوع «بررسی حرکت نظام‌مند جبههٔ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکل‌های دانشوران صهیون» تهیه شده است. 🔹 این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان و اصیل‌ترین ایادی حزب‌الشیطان یعنی -جهانی، بندهای کلیدی را بررسی می‌کند؛ پروتکل‌هایی که حاکی از یک برنامهٔ مرموز و شیطانی برای جهان است. 🔹 بررسی صریح و بی‌پرده از این جریان منسجم شیطانی به‌منظور عمیق‌تر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبهٔ جریان حق و نابودی جبههٔ باطل از دیگر خصوصیات این مستند است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12780 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 تحریف اسلام و اسرائیلیات قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12703 مقاله دوم: دو دیدگاه در مورد ذبیح ابراهیم علیه‌السلام در سنّت اسلامی ◀️ قسمت سوم؛ 🔶🔸پیشینه‌ی بحث در سنت اسلامی ۲. با گذر زمان و دستیابی به شواهد بیشتری در این زمینه و انجام تأملات بیشتر در قرآن کریم و مرور شواهد تاریخی، دانشمندان اسلامی به این نتیجه رهنمون شدند که مصداق آیات سوره‌ی صافّات و بشارت به «غلام حلیم» باید اسماعیل باشد و نه اسحاق. 🔹شاید بتوان از جمله پیشگامان خرق فضای حاکم و اصلاح اندیشه‌ی کتاب مقدّس، ذبیح بودن اسحاق (ع) در بین اهل سنّت را ابوالفداء، اسماعیل بن عمر معروف به ابن کثیر (م۷۷۴) دانست. وی با اختصاص فصلی از تفسیر خود به بررسی آرای علمای سلف در مورد تعیین نام ذبیح، به ذکر نام مفسّران و برخی احادیثی که از آنان وارد شده پرداخته و در نهایت، قول به ذبیح بودن اسماعیل (ع) را قول صحیح و یقینی می‌داند. 🔹وی پس از نقل روایاتی، که اسحاق را ذبیح‌الله دانسته‌اند، می‌نویسد: این اقوال همگی از کعب الأحبار گرفته شده است. او زمانی‌که در دولت عمر اسلام آورد، عمر از کتب گذشته‌ی او نقل روایت کرد، پس گاهی اوقات خود به گفته‌ی او گوش فرا می‌داد و مردم را نیز به استماع سخنان او رخصت می‌داد و از او روایات ضعیف و قوی را با هم نقل می‌کرد. در حالی‌که خدا بهتر می‌داند، این امّت حتّی به یک حرف از آنچه نزد وی بود، نیازی ندارد. (۸) 🔹این‌که چه عاملی موجب این تغییر نگرش و یا به تعبیر صحیح‌تر، قوّت یافتن دیدگاه طرفی که اسماعیل (ع) را ذبیح می‌دانست شده، مسئله‌ای است که برای مستشرقان جذابیّت کافی برای پرسش و پژوهش را داشته است. هرچند استنتاجات عجولانه و بعضاً مغرضانه آنان تا حدّ زیادی از ارزش علمی این پژوهش‌ها کاسته است. هم‌چنان‌که بعضاً ادّعا شده «برخورد و رقابت با یهودیت، یکی از دلائلی است که مفسّران مسلمان اصرار داشتند که فرزند قربانی در جریان امتحان حضرت ابراهیم (ع)، اسماعیل (ع) بوده است.» (۹) آنگاه برای اثبات این ادّعا، به روایتی استناد شده است که شخص یهودیِ تازه‌مسلمانی ادّعا کرده یهودیان خود از حقیقت امر ذبح آگاهند، ولی برای رقابت با اعراب و مسلمانان و انتساب این فخر به فرزندان اسحاق و بنی‌اسرائیل، از پذیرش آن سرباز می‌زنند. (۱۰) 🔹توصیف دیگری از این طیف پژوهش‌ها را، که به‌منظور کشف انگیزه‌ی گرایش مسلمانان به تفّحص در مورد مصداق آیات مربوط به قربانی حضرت ابراهیم صورت گرفته، می‌توان در گزارش زیر مشاهده کرد: قرآن در قرن هفتم میلادی در سپهر ادیان نمایان گشت؛ زمانی که اسلام، یهودیت و مسیحیت در حال شروع نزاعی درباره‌ی ستایش و تمجید از فرزندان ابراهیم با یکدیگر بودند. در نتیجه مفسّران اسلامی احساس نیاز کردند که ابهامات موجود در حکایت قرآن از این جریان را روشن کنند. بحث‌ها به سرعت شروع شد. اکثر مفسّران متن قرآن را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که، فرزند قربانی باید اسحاق باشد. آنان به این حقیقت استناد کردند که جریان قربانی در زندگی حضرت ابراهیم، قبل از مهاجرت وی به مکه به همراه اسماعیل واقع شده است. همچنین هرگاه خداوند ابراهیم را به فرزندی بشارت می‌دهد، او اسحاق نام می‌گیرد. از این‌رو، زمانی که ابراهیم در آغاز قصه از خداوند طلب فرزند می‌کند، او در حال دعا برای اسحاق بوده است. (۱۱) 🔹این‌که تا چه اندازه تعصّبات فرقه‌ای و رقابت‌های مذهبی زمینه‌ساز و پیش‌برنده‌ی تلاش‌های پژوهشی و تأملات تفسیری پیرامون این آیه و سایر آیات قرآن بوده، خود احتیاج به تحقیق و پژوهش مستقل و عمیق‌تری دارد؛ امّا آنچه در این مجال مقدور است، بازبینی ادلّه و شواهدی است که دو طرف این نزاع به آن استناد کرده و یا از اظهار نظر صریح درباره‌ی آن سرباز زده‌اند. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12782 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا