🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ #شخصیتهای_یهود
#نوستراداموس_پیشگوی_بزرگ_یهود
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12739
◀️ قسمت دوم؛
🔶🔸علاقمندیها
🔹او قبل از آن که بخواهد پیشگوییهای خود را بنویسد به نگارش تقویم سالانه پرداخت.
در ۱۵۵۰م/۹۲۹ش میشل نخستین تقویم نجومی خود را که در آن پیشگوییهایی درباره اوضاع جوّی سال بعد انجام شده بود؛ منتشر کرد.
این تقویم با استقبال فراوانی مواجه شد و از نظر مالی برای میشل خوب تمام شد.
شاید انگیزه نوشتن پیشگوییهایی برای ۵۰۰ سال بعد؛ بازار داغ فروش این نوع اقلام در اروپای قبل از رنسانس بوده است.
در نتیجه، آمیزهای از سحر، تعالیم کابالایی یهود، قدرت سرودن شعر، حرص جمعآوری ثروت و نیز خواص تخدیری گیاهان در وجود میشل احوالاتی را به وجود آورد که او با سفر به شمال شرق فرانسه در دیری به نام اوروال ساکن شد و رباعیات پیشگویی خود را در آنجا نوشت.
🔶🔸به دنبال پول و نفوذ به کانون قدرت
🔹بدون نفوذ به کانون قدرت، میشل در اهتمام به یکی از مهمترین اهداف و روش کار یهودیان کوتاهی میکرد.
گفتیم که تقویم نجومی سال ۱۵۵۰ برای میشل نفع مالی فراوانی داشت.
او پس از موفقیت مالی تقویم خود تصمیم گرفت هر سال یک یا چند سالنامه نجومی منتشر کند.
برخی از اطرافیان پدری و مادری میشل قبلا توانسته بودند به جمع اشراف و صاحبمنصبان وقت وارد شوند.
سال نامههای نجومی بهانه خوبی برای معرفی میشل به دربار، نجیبزادگان و دیگر اشخاص مهم بود.
🔹به خصوص زنان درباری و اشراف پس از شنیدن مهارت میشل در پیشگویی و سحر و جادو برای کسب اطلاع از تعداد معشوقههای آشکار و نهان شوهرانِ هوسبازشان مشتاق بودند.
در نتیجه تقاضای طالع بینی و اظهار نظر در مورد آینده به سوی نوسترآداموس سرازیر شد.
🔹کارهای نوستراداموس از سال ۱۵۵۰ تا زمان مرگش هرساله منتشر میشدند و علاوه بر اشاعه نام و آوازهاش ثروت هم برای او میآوردند.
در واقع راز تبلیغ و جاودانهسازی میشل را از همینجا باید پیگیری کرد.
🔹گروهی وجود داشتهاند که با تبلیغ و شناساندن میشل در جمع اشراف، او را برای مقاصد بعدی آماده میکردهاند و الا نه او پزشک حاذقی بود و نه در هیچیک از علاقهمندیهایش از جمله ادبیات و ریاضیات به جایی رسیده بود.
🔹رهبران کابالای یهود برای خرافهپردازی و نفوذ به دربار پادشاهان و بزرگان، نیاز به موضوعی خارقالعاده داشتند که انحصاری بوده و در توان هر کسی هم نباشد.
سحر، جادو و پیشگویی دستآویز خوبی بود.
با اینحال میشل نمیتوانست خارج از چارچوب ارکان قدرت و بدون پرداخت حق آنها به فعالیتهای خود ادامه دهد.
🔹از اینرو با کلیسای کاتولیک که پدرش به ظاهر پیرو آن بود مناسبات خوبی داشت.
در حقیقت نوستراداموس با کلیسا به عنوان یک پیشگو و شفابخش همکاری میکرد و در عوض از حمایت کلیسا (و یا پیش فراماسونرهای نفوذی در آن) برخوردار میشد.
اما در سال ۱۵۶۱م/۹۴۰ش میشل در مورد سالنامه ۱۵۶۲ به بیانی تکخوری کرده بود و در نتیجه از سوی کلیسا مدتی را در زندان گذراند.
🔹شهرت نوسترآداموس که با تبلیغات و حمایتهای گسترده محافل کابالایی یهود به دست آمده بود، بالاخره کار خود را کرد و کاترین مدیچی ملکه فرانسه و پسرش شارل نهم، او را به عنوان پزشک، مشاور و منجم به دربار فراخواندند.
بدین ترتیب داستان نفوذ استر یهودی به دربار پادشاه ایران باستان به عنوان ملکه این بار برای نوسترآداموس به صورت پزشک دربار تکرار شد.
🔹نوسترآداموس به ثروت اندوزی و کسب قدرت در دربار ادامه داد و بعد از مرگ همسرش با یک بیوه ثروتمند به نام آن پونسارد ازدواج کرد.
میشل و آن در سایه حمایتهای دربار توانستند در عرض یک سال، ۱۵۵۶ تا ۱۵۶۷، یک سیزدهم سهام پروژه عظیم کانال آبیاری منطقه بیآب سالون از آب رودخانه دورانس را به دست آورند.
🔹ارتقاء میشل در دربار فرانسه همچنان ادامه داشت و این بار ملکه کاترین، همسر هنری دوم پادشاه فرانسه در سال ۱۵۵۵ او را به پاریس فرا خواند.
نوسترآداموس از این زمان به بعد توانست به مرکزیترین منابع قدرت وقت نفوذ کند به طوری که هنگام مرگش در سال ۱۵۶۶م/۹۴۵ش مشاور و پزشک مخصوص پادشاه بود.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12808
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
🇮🇷 #وقتی_مهتاب_گم_شد 🇮🇷
◀️ قسمت ۱۵۵م
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12741
📒 فصل دوازدهم
🔶🔸پارههای تنم در شلمچه ۴.
دم غروب بچهها جلوی ساختمانهای گلی روستا به خط شدند
برایشان سخنرانی کردم:
"یک عمر سینه زدیم و گریه کردیم!
یک عمر حسرت خوردیم که چرا در کربلا نبودیم!
یک عمر حکایت در و دیوار و سیلی به حضرت زهرا را شنیدیم و سوختیم!
حالا وقت آن است که انتقام آن سیلی را بگیریم
شلمچه جاییست که میتوانیم اسممان را در زمره یاران امام حسین ثبت کنیم
ما امشب جنگ نابرابری خواهیم داشت
نابرابری در همه چیز
درست مثل صحنه کربلا
اما ما به تکلیفمان عمل میکنیم
امام عزیز ما فرموده قرآن هم وعده داده که چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم"
داشت دیر میشد
همه آماده بودند
ولی دستور حرکت از فرماندهی صادر نمیشد
نمیدانم چه اتفاقی در خط افتاده بود که باید تا صبح میماندیم و صبح حرکت میکردیم
همین امر تشویش خاطرم را بیشتر کرد
با خودم گفتم؛ اگر اصل بر غافلگیری است باید شب حرکت کنیم! حتی اگر برای استقرار در خط هم میخواهیم برویم باید در شب جابجا شویم! در این صورت آسیب کمتر خواهد بود.
صبح سوار کامیونها به سمت شلمچه حرکت کردیم
عباس علافچی با یک موتور جلو بود و بخش عمده نیروها را با خود میبرد
بقیه هم قرار شد با فاصله زمانی نیمساعت به سمت شهرک دوعیجی و از آنجا به خط حرکت کنند؛
اما اتفاقی غیرمنتظره افتاد
بچهها به جای رفتن به دوعیجی به سمت اروند رود رفتند
وقتی به فهمیدند که راه را اشتباه آمدهاند عباس برایم تعریف کرد:
کامیونها را برمیگرداندم که عراقیها متوجه شدند
رگبار تیرها، بدنه آهنی کامیونها را نشانه گرفت
هرکس به هرشکل پایین پرید
رانندهها هم ماشینها را روشن گذاشتند و فرار کردند
وقتی میخواستم نیروها را حرکت بدهم، آمار گرفتم
همه بودند ولیداز سمت یکی از کامیونها صدایی میآمد
صدای کسی که پشت سر هم صدا میزد؛ بابا! بابا!
پسربچهی ۹ سالهای کنار فرمان نشسته بود و پایین نمیآمد
باورم نمیشد؛ پدرش او را به خیال اینکه جای امن و بیخطری در جبهه میرود آورده بود
حالا پدر فرار کرده بود و بچه گریه میکرد و بابایش را صدا میکرد
خدا میداند که یاد روز قیامت افتادم که در آن هولوولا کسی در قیدوبند دیگری نیست
پدر و فرزند از هم فرار میکنند
پسر بچه را برداشتم و از معرکه دور کردم و گروهان را پیاده تا دوعیجی آوردم
عباس با نیروها تازه به شهرک رسیده بود که من با بقیه نیروها به او ملحق شدم و از دوعیجی همزمان خارج شدیم
از کنار سنگر فرماندهی لشکر گذشتیم
آنجا صدای حاجمهدی کیانی در ذهنم تکرار میشد:
"جنگ نخلستان بلدی!"
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12878
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
28.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ مستند #برنامه_شیطان
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12743
🎯 قسمت سیویکم؛
برنامهریزی جهانی
مدیران شیطانی جهان!
🔹 سریال مستند #برنامه_شیطان با موضوع «بررسی حرکت نظاممند جبههٔ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکلهای دانشوران صهیون» تهیه شده است.
🔹 این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان #جبهه_باطل و اصیلترین ایادی حزبالشیطان یعنی #صهیونیسم-جهانی، بندهای کلیدی #پروتکلهای_صهیون را بررسی میکند؛
پروتکلهایی که حاکی از یک برنامهٔ مرموز و شیطانی برای جهان است.
🔹 بررسی صریح و بیپرده از این جریان منسجم شیطانی بهمنظور #دشمنشناسی عمیقتر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبهٔ جریان حق و نابودی جبههٔ باطل از دیگر خصوصیات این مستند است.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12880
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
تحریف اسلام و اسرائیلیات
#ذبیح_ابراهیم
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12745
مقاله دوم:
دو دیدگاه در مورد ذبیح ابراهیم علیهالسلام
در سنّت اسلامی
◀️ قسمت چهارم؛
🔶🔸پیشینهی بحث در سنت اسلامی ۳.
🔹در ادبیات مربوط به بحث و کتبی که مستقلاً و یا در خلال بحثهای تفسیری به این مسئله پرداختهاند، فخر رازی گزارشی را از اسامی مفسّران در هر دو گروه و نیز ادلّه و براهین هر یک ارائه کرده و تلاش او مبنای نقد و بررسی برخی کتب دیگر قرار گرفته است. (۱۲) وی افرادی مانند عمر، عباس بن عبدالمطلب، علی (ع)، ابن مسعود، کعب الأحبار، قتاده، سعید بن جبیر، مسروق، عکرمه، الزهری، السدی و مقاتل را در گروه اوّل، که قائل به ذبیح بودن اسحاق بودند، جای میدهد و افرادی مانند ابن عباس (دو نقل از ابن عباس وجود دارد)، ابن عمر، سعید بن المسیب، الحسن، الشعبی، مجاهد و الکلبی را در شمار کسانی که قائل به ذبیح بودن اسماعیل بودند، بر میشمرد. (۱۳)
اگرچه این استقراء وی قابل نقد و خدشه است (۱۴) و قرار دادن اسامی مفسّران و شخصیتها در گروه فوق از دقّت کافی برخوردار نیست، امّا بهمنظور ارائهی گزارشی از ادلّهی دو طرف، در این قسمت با مبنا قرار دادن قول رازی، به بیان ادلهی کسانی که به ذبیح بودن اسماعیل (ع) قائلند، اشاره کرده و با نقد آنها با استناد به ادلهی طرف مقابل، تصویری از نزاع جاری پیرامون تعیین نام ذبیح ارائه میکنیم.
🔶🔸ادلّهی قائلان به ذبیح بودن اسماعیل و نقد مخالفان
🔶 دلیل اول:
در روایتی از رسول خدا (ص) وارد شده است که «أنا ابن الذبیحین» (من فرزند دو قربانی شدهام: یکی عبدالله و دیگری اسماعیل). آنگاه ایشان توضیح دادند زمانیکه عبدالمطلّب چاه زمزم را حفر کرد، نذر نمود که اگر خداوند کار او را آسان سازد، یکی از فرزندانش را ذبح کند. قرعه انداختند و به نام عبدالله درآمد. امّا داییهای او عبدالمطلب را از این کار بازداشتند و از وی خواستند که به جای عبدالله، ۱۰۰ شتر قربانی کند. او نیز چنین کرد و ذبیح دوم نیز اسماعیل (ع) است.
این روایت، که در کتب روایی معتبری نیز آمده است، (۱۵) در اثبات مطلوب و مدعا زمانی مفید خواهد بود که ادلهی دیگر تمام شود و تنها بهعنوان مؤید میتوان از آن بهره جست. در غیر این صورت، به تنهایی امکان خدشه در آن وجود دارد. همانطور که ابنخلدون در مورد این استدلال گفته است: «این شاهد مکفی به مدّعا نیست؛ چراکه گاهی اوقات شخص، عموی خود را از باب تجویز [مجاز]، پدر محسوب میکند، به خصوص وقتی پای چنین فخری در میان باشد.» (۱۶)
🔶 دلیل دوم:
اصمعی نقل میکند که از ابا عمرو بن علاء از ذبیح ابراهیم (ع) سؤال کردم. وی پاسخ داد: عقلت کجاست! اسحاق (ع) که هیچگاه در مکه نبوده، بلکه اسماعیل (ع) در مکه بوده و اوست که به همراه پدر، خانه کعبه را بنا کرد و نحر در مکه واقع شده است. (۱۷)
در مورد این دلیل نیز باید گفت: که از یک قرینهی برون متنی برای فهم مدلول آیه استفاده شده و در خود آیات صحبتی از محل ذبح به میان نیامده است. علاوه بر اینکه، پیش فرض این دلیل آن است که حضرت اسحاق (ع) هیچگاه در مکه نبوده است؛ در حالیکه، این مسئله به اثبات نرسیده، بلکه بر خلاف آن نیز شواهدی وجود دارد. بهطور مثال، مرحوم کلینی در فروع کافی روایتی را نقل میکند به این مضمون که وقتی ابراهیم (ع) مأمور شد تا مردم را برای انجام حج فرا خواند، خود اولین کسی بود که از اهل یمن به این ندا پاسخ داد و همراه همسر و فرزندش به حج رفت. ایشان پس از ذکر این روایت، نتیجه میگیرد که بنابراین، هرکس بر این باور است که اسحاق (ع) ذبیحالله است، ممکن است در همین سفر ذبح شده باشد. (۱۸)
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12882
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee