eitaa logo
سالن مطالعه
196 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
923 فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: امروز رژیم صهیونیستی لبریز از کینه و غیظ است 🔹این کینه نه فقط نسبت به ما؛ نسبت به کشورهای دیگر هم همین‌جور است. این‌جور نیست که رژیم صهیونیستی از کشورهای دور و اطراف خودش خرسند باشد. آن‌ها به مصر و عراق و سوریه هم کینه دارند. 🔹چون هدف آن‌ها از نیل تا فرات بوده و این نشده؛ این کشورها در دوره‌ها و به دلایل مختلف نگذاشتند. این‌ها سرشار از کینه و غیظ هستند. خوب البته قرآن می‌فرماید قل موتوا بغیظکم. بله خشمگین باشید و بمیرید از خشم. همین هم خواهد شد. دارند می‌میرند. بعون الله این «قل موتوا بغیظکم» در مورد رژیم صهیونیستی در حال تحقق است.
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 امام زمان در اندیشه امام صادق علیهماالسلام 🔶🔸غیبت امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه 🔹فرصت طلایی عصر امام صادق علیه‌السلام از نظر اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، فرصتی استثنایی برای ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام بود. از جمله مسائلی را که به بخوبی بیان و تثبیت نمودند، مسئله غیبت امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه و مسائل مربوط به مهدویت بود. 👈 الف. تثبیت اصل مهدویت اصل مهدویت و ظهور امامی که جهان را پر از عدل و داد کند، از مسلّمات دین اسلام و اتفاق بین همه مسلمین است. از حضرت صادق علیه‌السلام به دو نمونه اشاره می‌شود: ۱. ابان بن عثمان از امام صادق علیه‌السلام نقل نموده که پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در حدیثی به علی علیه‌السلام فرمود: «کانَ جَبْرَئِیلُ علیه السلام عِنْدِی آنِفا وَاَخْبَرَنِی اَنَّ الْقائِمَ الَّذِی یَخْرُجُ فِی آخِرِ الزَّمانِ فَیَمْلاَءُ الاَْرْضَ عَدْلاً کَما مُلِئَتْ ظُلْما وَجَوْرا مِنْ ذُرِّیَتِکَ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ؛ جبرئیل علیه السلام همین الآن نزد من بود و به من خبر داد قائمی که در آخرالزمان قیام می‌کند و زمین را پر از عدل می‌کند همچنان که از ظلم و ستم پر شده، از نسل تو از فرزندان حسین است.» ۲. معاویة بن عمّار از امام صادق علیه‌السلام از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل نموده که آن حضرت فرمود: «اِنَّ جَبْرَئِیلَ علیه السلام أَتانِی فَأَقْرَأَنِی مِنْ رَبِّیَ السَّلامَ وَقالَ یا مُحَمَّدُ… وَ مِنْکُمُ الْقائِمُ یُصَلِّی عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ خَلْفَهُ اِذا اَهْبَطَهُ اللّهُ اِلَی الاَْرْضِ مِنْ ذُرِّیَّةِ عَلِیٍّ وَ فاطِمَةَ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ همانا جبرئیل علیه‌السلام نزد من آمد و سلام پروردگارم را به من رساند و فرمود: ای محمد! ... قائم از شماست که عیسی بن مریم علیه‌السلام پشت سر او نماز می‌گذارد؛ آن زمانی که خداوند او را [از آسمان] به سوی زمین فرود آورد. [او] از نسل علی و فاطمه و از فرزندان حسین علیهم السلام می باشد.» 👈 ب. حکم منکران مهدی علیه‌السلام صفوان بن مهران از امام صادق علیه‌السلام نقل نموده است که آن حضرت فرمود: «مَنْ اَقَرَّ بِجَمِیعِ الاَْئِمَّةِ وَجَحَدَ الْمَهْدِیَّ کانَ کَمَنْ اَقَرَّ بِجَمِیعِ الاَْنْبِیاءِ وَجَحَدَ مُحَمَّدا نُبُوَّتَهُ؛ کسی که به همه امامان اقرار کند و مهدی را انکار کند، مانند کسی است که به همه پیامبران اقرار کند و نبوت محمد را انکار کند.» درروایت دیگری غیاث از امام صادق علیه‌السلام از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل کرده: «مَنْ اَنْکَرَ الْقائِمَ مِنْ وُلْدِی فِی زَمانِ غَیْبَتِهِ ماتَ مِیتَةً جاهِلِیَّةً؛ کسی که قائم از فرزندان مرا در زمان غیبتش انکار کند، به مرگ جاهلی می‌میرد.» 👈 ج. تأکید بر وقوع غیبت ۱. غیبت حتمی است زراره از امام صادق علیه السلام نقل کرده که فرمود: «اِنَّ لِلْقائِمِ غَیْبَةً قَبْلَ أَنْ یَقُومَ قُلْتُ: وَلِمَ قالَ: اِنَّهُ یَخافُ وَ اَوْمَأَ بِیَدِهِ اِلی بَطْنِهِ یَعْنِی الْقَتْلَ؛ به راستی برای قائم غیبتی است قبل از این‌که قیام کند. عرض کردم: چرا [غائب می شود]؟ فرمود: به خاطر ترسی که دارد. و با دستشان به شکم خویش اشاره کردند؛ یعنی [به خاطر[ کشته شدن.» ۲. غیبت، امتحان سنگین مفضّل بن عمر از امام صادق علیه‌السلام نقل کرده که آن حضرت فرمود: «اَما وَاللّهِ لَیَغِیبَنَّ اِمامُکُمْ سِنِینا مِنْ دَهْرِکُمْ وَ لَتُمَحَّصُنَّ حَتّی یُقالَ ماتَ قُتِلَ هَلَکَ بِأَیِّ وادٍ سَلَکَ وَلَتَدْمَعَنَّ عَلَیْهِ عُیُونُ الْمُؤْمِنِینَ وَلَتُکْفَؤُنَّ کَما تُکْفَأُ السُّفُنُ فِی اَمْواجِ الْبَحْرِ؛ به خدا سوگند! امام شما سالیانی از روزگارتان غیبت کند و حتما مورد آزمایش واقع شوید تا آنجا که گفته شود: او مرده [یا] کشته [و یا] هلاک شده [و] به کدام وادی رفته است؟ و چشمان مؤمنان بر او بگرید و واژگون شوید، چنانکه کشتی‌ها در امواج دریا واژگون شوند.» «فَلا یَنْجُوا اِلاَّ مَنْ اَخَذَ اللّهُ مِیثاقَهُ وَ کَتَبَ فِی قَلْبِهِ الاِْیمانَ وَ اَیَّدَهُ بِرُوحٍ مِنْهُ وَ لَتُرْفَعَنَّ اِثْنَتا عَشْرَةَ رایَةً مُشْتَبِهَةً لا یُدْری اَیٌّ مِنْ اَیٍّ قالَ: فَبَکَیْتُ؛ و نجات نیابد [از این امتحان]، مگر کسی که خدا از او پیمان گرفته و در قلبش ایمان را نقش کرده و او را با روحی از جانب خود مؤیّد کرده باشد. و دوازده پرچم مشتبه بر افراشته شود که هیچ یک از دیگری باز شناخته نشود. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15418 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ پرونده بررسی کتاب "فاتحین جهانی" ۵. نسخه مدرن در قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15363 ◀️ قسمت چهارم: 🔶🔸بزرگ‌ترین عید یهود به‌مناسبت کشتارجمعی ایرانیان 🔹مارشالکو می‌گوید: درست است که در دادگاه نورمبرگ، قضات آمریکایی، روسی، فرانسوی و انگلیسی هم نشسته بودند، اما تنها یک قدرت برنده بود که همگان را محاکمه و در مورد آن‌ها قضاوت می‌کرد: یهود! هم‌چنین با وجود این‌که قضات ظاهراً مسیحی بودند، اما به‌کلی فاقد روحیه‌ی مسیحی به‌نظر می‌رسیدند. 🔹او می‌نویسد: «در ساختمان‌های دادگاه نورنبرگ، به استثنای قضات و متهمان، به‌ندرت کسی دیگر غیر از یهودیان به چشم می‌خورد. کارکنان و مسئولان لودجانکا و MVD هیچ فرقی با پرسنل دادگاه‌های نورمبرگ، داخائو، و جاهای دیگر که با جنایتکاران جنگی سر و کله می‌زدند، نداشتند. همه‌ی آن‌ها انحصاراً از یهودیان تشکیل شده بودند. اکثریت قریب به اتفاق شهود دادگاه‌ها نیز یهودی بودند. درباره‌ی همین‌هاست که موریس باردش می‌نویسد: تنها توجه آن‌ها به این بود که دقت کنند در جلسات دادگاه، تنفّر خود را به‌صورت خیلی آشکار بروز ندهند و حداقل، وقتی شهادت شهود شنیده می‌شد، بکوشند سخن آن‌ها جنبه‌ی واقعی و عینی داشته باشد.» (صفحه ۲۲۴ به ۲۲۵) 🔹نویسنده «فاتحین جهانی» اضافه کرده: یکی از ویژگی‌های اجرای عدالت یهودی در دادگاه نورنبرگ این بود که کل شهودی که برای ادای شهادت در دادگاه فراخوانده می‌شدند، فقط ۲۴۰ نفر بودند؛ در حالی‌که در تائید اتهامات، ادعای ۳۰۰هزار نفر ثبت و تائید شده بود؛ بدون این‌که این‌تعداد به دادگاه آورده شوند تا به‌قید سوگند ادعای خود را مطرح کنند. و اکثر شهادت‌های کتبی هم حقیقت نداشتند. 🔹در فراز دیگری از کتاب «فاتحین جهانی» درباره‌ی دادگاه نورنبرگ که از نظر مارشالکو پوریم جدید یهودی‌هاست، می‌خوانیم: «زندانیان متهم نیز دقیقاً تحت همان شکنجه‌هایی که در زندان‌های شوروی رایج بود قرار می‌گرفتند. ژولیوس استرایچر را آن‌قدر شلاق زده بودند که تمام بدنش خونی شده بود و مجبورش کرده بودند که از مستراح آب بیاشامد. سپس یهودیانی که یونیفورم ارتش آمریکا را بر تن داشتند، به نوبت در دهان وی تف کرده و او را واداشته بودند تا پای یک سیاه‌پوست را ببوسد. در زندان شوابیش، افسران جوان گاردهای آدولف هیتلر را آن‌قدر شلاق زده بودند که در خون خود می‌غلتیدند. سپس مجبورشان کرده بودند که روی زمین دراز بکشند تا مأموران شکنجه‌ی آن‌ها، اندام جنسی‌شان را له و لگدمال کنند؛ درست همانند محاکمه‌ی مالمدی (Malmedy) آن‌قدر زندانیان را آویزان کردند تا بالاخره همه‌شان لیست اعترافاتی را که از ایشان خواسته شده بود امضاء کرده بودند. بر مبنای چنین اعترافاتی که به زور از سپ دیتریش و یواخیم پِیْپر گرفته شده بود، گارد لیبستندارد به‌عنوان یک سازمان مجرم محکوم شد.» (صفحه ۲۲۵ به ۲۲۶) 🔹مارشالکو، از اسوالد پوهل (Oswald Pohl) یکی از ژنرال‌های SS هم در کتاب خود نام برده که با خشونت فراوان در زیرزمین دادگاه نورنبرگ شکنجه شد و آن‌قدر کتک خورد که یک مشت اقاریر دروغ را امضاء کرد. یکی از اسنادی که او در کتاب خود منتشر کرده، سخنان مک‌کارتی سناتور معروف آمریکایی است که ۲۰ مه ۱۹۴۹ در بیانیه‌ای که به مطبوعات داد، با اشاره به این شکنجه‌ها گفته بود: همه‌ی دنیا می‌تواند به حق از آمریکا انتقاد کند و برای همیشه‌ی تاریخ، صحّت انگیزه‌ها و سلامت اخلاقی‌ آمریکا را زیر سؤال ببرد. 🔹در دادگاه نورنبرگ علاوه بر شکنجه‌های وحشیانه، از اسناد تقلبی و ساختگی دستِ یهودیان نیز بهره‌برداری شد. سند دیگری که مارشالکو در فصل دهم کتابش، مربوط به دادگاه نورمبرگ به آن اشاره کرده، مقاله‌های نشریه «مادرید» است که حوادث دادگاه نورمبرگ را گزارش می‌کرد و نوشت که بعضی از تجّار یهودی-آمریکایی، بعضی از اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها را به موزه تبدیل کرده و برای به‌دست آوردن پول، مردم را با تورهای گردشی به دیدن این‌اردوگاه‌ها می‌برند. «با استفاده از آدمک‌های مصنوعی با قیافه‌هایی وحشتناک، نشان‌دهنده‌ی انواع اتهامات شکنجه در این‌اردوگاه‌ها بود. اگر در اردوگاهی چنین اتاق گازی وجود نداشت که در حقیقت هم در بسیاری از آن‌ها چنین اتاقی تعبیه نشده بود، در آن‌ها به کمک وسایل استودیویی فیلم‌سازی، به ساختن دروغین چنین اتاقکی می‌پرداختند.» (صفحه ۲۲۶) 🔹بنابراین حیله‌های تصویری سینمایی را می‌توان یکی از زیرشاخه‌های اسناد تقلبی و ساختگی یهودیان دانست که مربوط به پوریم جدید بودند و مارشالکو به آن‌ها اشاره کرده است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15453 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ جاسوسان در تهران؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14975 رابطین خوب آمریکا؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15089 پلورالیسم؛ قدرت و مبارزه سیاسی https://eitaa.com/salonemotalee/15218 اصلاحات مُرد؛ زنده باد کودتا https://eitaa.com/salonemotalee/15306 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15365 ◀️ قسمت چهاردهم یورگن هابرماس، خاتمی و انقلابیون مأیوس ۱. اگر دینی توانست آزادی را قبول کند، هم به امر «دموکراسی» کمک می‌کند و هم خود دین «تلطیف» می‌شود. اگر دین می‌خواهد بماند، باید حداقل به مقوّماتِ حقوق بشر تن دهد. (۷۵) سید محمد خاتمی 🔹پس از آن‌که عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور، با صدور حکمی به سهراب رزاقی (از رابطان بنیاد هلندی هیفوس و دستیار حسین بشیریه) ماموریت داد تا «پروژه حمایت از توسعه‌ی پایدار» در چارچوب مرکز ارتباطات و منابع سازمان‌های جامعه مدنی را در تهران آغاز کند، رابطه مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد با دولت نزدیک‌تر شد. 🔹این چنین، زمینه‌ی دعوت از مشهورترین نظریه‌پرداز نافرمانی مدنی مساعدتر به نظر می‌رسید. یورگن هابرماس در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۱ به میزبانی عطاءالله مهاجرانی (رئیس وقت مرکز بین‌المللی گفتگوی تمدن‌ها) از آلمان به ایران آمد (۷۶) تا به تحلیل «پروژه ناتمام مدرنیته» بپردازد و گزارش خود از چشم‌‌انداز اصلاحات را در اختیار رئیس‌جمهور بگذارد؛ گزارشی که چارچوب فعالیت‌های سیدمحمد خاتمی و اصلاح‌طلبان در سال‌های بعد بر مبنای پیشنهادات آن بنا گشت. 🔹«هابرماس، قهرمان رورتی» لقب داشت. (۷۷) از قضا برنامه بعدی نیز دیدار ریچارد رورتی از تهران بود که دو سال بعدتر رقم خورد. هر دو فیلسوف ۷۳ سال داشتند و با نظریه‌های خود در سلسله کودتاهای مخملی اروپای شرقی در دهه‌ی ۱۹۸۰.م ایفای نقش کردند؛ 👈 یورگن هابرماس بزرگترین فیلسوف زنده‌ی آلمان بود و 👈 ریچارد رورتی نیز بزرگترین فیلسوف زنده‌ی آمریکا، اما فلسفه‌ی آنان نزد دانشوران مسلمان جذاب و بدیع نبود. 🔹هر دو، در طول زندگی فکری خود چرخش‌های معرفتی فراوانی را پشت سر نهادند و حالا، هرکدام یک جریان فلسفی بزرگ را در جهان غرب نمایندگی می‌کردند، با این حال نوید یک «آرمانشهر یکسان» را می‌دادند و با ساختن پلی میان ایدئولوژی‌های چپ و راست، نقطه اشتراکشان سوسیال دموکراسی بود. 🔹هردو می‌پنداشتند زمان فلسفه متافیزیک سپری شده است. و فلسفه، دیگر صاحب حقایق مابعدالطبیعی نمی‌تواند باشد. هردو را تنها از رهگذر ترجمه دو کتاب و چند معرفی مطبوعاتی نزد محافل آکادمیک ایران می‌شناختند و البته با این سفر، بخت بسته‌ی ترجمه آثارشان باز شد. 🔹هردو به دعوت رسمی دولت اصلاحات راهی تهران شدند تا به ترسیم «نقشه راه آینده اصلاح‌طلبی» بپردازند؛ یکی پس از ۷ روز گشت و گذار در پایتخت و شیراز با امید «بروز ناآرامی‌های سیاسی زودهنگام در ایران» به کشورش بازگشت (۷۸) و دیگری با ارائه بسته پیشنهادی پراگماتیسم، از مدل «اتکاء به سنت آمریکایی برای دموکراتیزاسیون» سخن گفت و هرگونه «کوشش فلسفی به منظور تبیین لیبرالیسم» را رد کرد. (۷۹) 🔹سفر یورگن هابرماس مقارن با «پایان عصر سروشیسم» و «افول اقتدار آراء عبدالکریم سروش» در ایران شد؛ به روایت سردبیر نشریه‌ی همشهری جوان، اصلاح‌طلبان در این دوران به «بدترین سطح ابتذال فکری» سقوط کردند و می‌خواستند از رهگذر حضور این نظریه‌پرداز شهیرِ «نافرمانی مدنی» برای خود کیسه‌ی «کسب مشروعیت» بدوزند. (۸۰) 🔹برای اصلاح‌طلبان که با اقتباس مبانی معرفتی مدرنیته از فیلسوفان یهودی چون سِر کارل پوپر، سِر آیزایا برلین و هر لحظه بیشتر در بحران مشروعیت نظری فرو می‌رفتند، یورگن هابرماس این جاذبه را داشت تا حضورش بر وزن تئوریک اصلاحات بیفزاید و شاید زمینه‌های دفاع زیرکانه از مدرنیته را به آنان بیاموزد، اما این فیلسوف خود نماد یک «شکست معرفتی» بود. 🔹منظومه نظری او معجونی ناهمگون از تئوری‌های عصر مدرن به شمار می‌رفت و در زندگی‌اش دوره‌های متنوع فکری را سپری کرد تا از مارکسیسم به سکولاریسم رسید. از یک سو، یورگن ‌هابرماس را یگانه وارث «مکتب فرانکفورت» و پیرو تئوری «نئومارکسیسم» می‌شناختند که این مکتب از دل پروژه عملیات سری CIA در حوزه اندیشه (موسوم به عملیات PSB) درآمد و یک حوزه‌ی انتقادی کنترل شده علیه سیستم لیبرال بورژوازی بود، اما در جامعه‌شناسی دلبستگی عمیقی به ماکس وبر داشت که از ستون‌های فلسفه کلاسیک سرمایه‌داری محسوب می‌گشت. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15455 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللّٰهِ الَّذِى يَهْتَدِى بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ سلام بر تو که راهیابان توسط تو راه می‌یابند و گره کار مومنین بدست تو باز می‌شود بی‌خبر! در نزن و سرزده از راه برس مثل باران بهاری که نمی‌گوید کی آن‌قدر از سختی کار فرمود و فرمود: "... و نجات نیابد [از این امتحان]، مگر کسی که خدا از او پیمان گرفته و در قلبش ایمان را نقش کرده و او را با روحی از جانب خود مؤیّد کرده باشد." مفضل به گریه افتاد! فرمود: "چرا گریه می‌کنی؟!" عرض کرد: "چگونه نگریم! در حالی که شما می‌گویید؛ دوازده پرچم مشتبه که هیچ‌یک از دیگری باز شناخته نشود، وجود دارد! پس ما چه کنیم؟!" صادق آل‌محمد به پرده‌ی آفتاب که به داخل صفه تابیده بود، نگاه کرد و فرمود: "ای اباعبداللّه! آیا این آفتاب را می‌بینی؟ به خدا سوگند! امر ما از این آفتاب روشن‌تر است." 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
3759683_AUD.m4a
5.31M
🤲 ۲۸. از حضرت امام صادق علیه‌السلام: هركس چهل صباح این عهد را بخواند از یاوران قائم ما باشد؛ و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد او را از گور بیرون آورند و در خدمت آن حضرت باشد؛ و حق تعالی به هركلمه از حسنه او را كرامت فرماید و هزار گناه از او محو كند. 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ امروز؛ چهارشنبه‌ ☀️ ۱۲ مهر ۱‌۴۰۲ ☪ ۱۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۵ ✝ ۴ اکتبر. ۲۰۲۳ 📆 روزشمار: 💐 ۵ روز تا سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه علیها‌السلام به قم ۲۰۱ق 💐 ۲۰ روز تا میلاد امام حسن عسکری علیه‌السلام. ۲۳۲ق 🏴 ۲۲ روز تا رحلت شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام 🔹۳۱ روز تا ۱۳ آبان؛ سالروز فتح جاسوس‌خانه آمریکا در تهران ۱۳۵۸ش. روز ملی مبارزه با استکبار جهانی. روز دانش‌آموز 💐 ۴۶ روز تا میلاد اسوه صبر و نماز حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها. ۵ق - روز پرستار •┈┈••✾•🌸مناسبت‌های امروز🌸•✾••┈┈• 📆 مناسبت‌های شمسی 🔹هجرت امام خمینی رحمه‌الله از عراق به پاریس و آغاز فصل جدید مبارزات تا سقوط رژیم دست‌نشانده پهلوی ۱۳۵۷ش 📆 مناسبت‌های قمری 🔹آغاز بنای مرکز عبادت و حکومت اسلامی بدست مبارک پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله ۱ق 🔹سالروز شهادت ؛ شهید مبارزه با تشیع انگلیسی ۱۲۶۸ق 📆 مناسبت‌های میلادی 🖊 بیشتر بدانیم؛ 👈 شهید مبارزه با تشیع انگلیسی https://eitaa.com/salonemotalee/3946 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
KayhanNews759797104121495550118356.pdf
13.23M
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 تمام صفحات امروز چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee