eitaa logo
سالن مطالعه
190 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1هزار فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
✡🔥 🔥✡ ۷۷ 🖋 مقاله‌ی هفدهم: قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7440 ◀️ قسمت سوم؛ (ادامه بحث خاندانی با روابط پیچیده) 🔹گفته شده است امیه، دست به کاری زد که تا به آن روز در میان عرب سابقه نداشت او پیش از مرگش، همسرش را به ازدواج پسرش ابوعمرو درآورد و ابوعمرو با او هم‌بستر شد! مادر ابوسفیان از پرچمداران روزگار جاهلیت بود! پس از آن‌که عقیل در حضور معاویه، اطرافیانش را با نام مادرشان صدا زد و معاویه متوجه عصبانیت حاضرین شد؛ به عقیل گفت: "درباره‌ی من چه می‌گویی؟" عقیل گفت: "رهایش کن!" معاویه گفت: "باید بگویی." عقیل گفت: "حمامه را می‌شناسی؟" وی گفت: "حمامه دیگر کیست؟" عقیل گفت: "من گفتم!" و رفت معاویه، نسب‌شناس دربار را طلبید و درباره‌ی حمامه از او جویا شد نسب‌شناس، پس از امان گرفتن از او گفت: «حمامه، مادربزرگ تو و از پرچمداران زمان جاهلیت بود!» 🔹ابوسفیان با زنان بدکاره متعددی از قبیل مادر زیاد بن ابیه، مادر عمرو بن عاص، و مادر طلحه در ارتباط بود! مصعب هم به عبیدالله بن ابی‌بکره گفت: "پدر تو یکی از بردگان طائف بود، ولی شما بعدها ادعا کردید ابوسفیان با مادرتان زنا کرده! (تا بتوانید خود را صاحب نسب، نشان دهید) اگر زنده بمانم، شما را به همان ریشه‌ی اصلی‌تان باز خواهم گردانید" 🔹از آن‌سو، وقتی هند جگرخوار برای بیعت نزد رسول‌الله (ص) آمد، آن حضرت پیمان‌هایی از او گرفت از جمله این‌که زنا نکند هند گفت: "مگر زن آزاد، زنا می‌کند؟" رسول‌الله (ص) نگاهی به یکی از اصحاب انداخت و تبسم نمود! 🔹معاویه در اصل و نسب، مردّد میان چهار مرد به نام‌های مسافر بن ابی‌عمرو، عمارة بن ولید بن مغیره، عباس بن عبدالمطلب و صباح آوازخوان بود در ضمنِ ماجرایی، وقتی حاضران در جلسه‌ی معاویه به دشنام دادن به شاعر یهودی پرداختند و او را «زاده‌ی زن یهودی» خطاب کردند، شاعر یهودی گفت: "اگر دشنامتان را رها نکنید، من هم درباره‌ی معاویه به شما خواهم گفت!" معاویه هم از حاضران خواست ساکت شوند تا زبان او بر وی بسته شود و سپس بحث را عوض کرد! 🔹صباح، متهم به پدر عتبة بن ابی‌سفیان بودن هم هست! مادر سعد بن ابی‌وقاص، حمینه دختر ابوسفیان است معاویه یک بار در گفت‌وگو با سعد، با به‌کاربردن عبارت: «یأبی علیک بنوعذره» او را زنازاده معرفی کرد!! ابن مسعود نیز در جریان نزاعی میان خودش و سعد، به او گفت: من پسر مسعودم و تو پسر حمینه! 🔶🔸 ۳) غیراصیل بودن بنی‌امیه 🔹گزارش‌های متعددی در دست است که اصل و نسب بنی‌امیه را زیر سؤال می‌برد: 👈 الف. امیرالمؤمنین (ع) در نامه‌ای به معاویه نوشت: «امیه همانند هاشم، و حرب همانند عبدالمطلب، و ابوسفیان همانند ابوطالب نیستند مهاجران نیز همانند آزادشدگان، و نسب‌داران همانند کسانی که خود را به دیگران منتسب کرده‌اند نیستند اهل حق نیز همانند اهل باطل نیستند» هرچند عبارت «لَا الصَّرِيحُ كَاللَّصِيقِ» در سایر منابع، به چشم نمی‌خورد، ولی در این منابع، عبارت «لا المؤمن کالمدغل» نیز ذکر نشده است و همین، باعث تردید در ضبط کامل این منابع است تنها سلیم بن قیس، به‌جای عبارت یاد شده از جمله‌ی «لا المنافق کالمؤمن» استفاده کرده و عبارت محل بحث را نیز نیاورده است. ولی این اندازه نیز نمی‌تواند دلیل نادرستی روایت سیدرضی و ابن شهرآشوب یا حتی تردید در آن باشد 👈 ب. امیرالمؤمنین (ع) در نامه‌ی دیگری به معاویه نوشت: «آزادشدگان و فرزندان آن‌ها را چه به جداسازی نخستین مهاجران و تعیین رتبه و طبقه‌ی آن‌ها؟! از صدای مهره معلوم است که از جنس سایر مهره‌ها نیست.» طرفداران معاویه تصریح دارند عبارت «لَقَدْ حَنَّ قِدْحٌ لَيْسَ مِنْهَا» درباره‌ی کسی به کار می‌رود که خود را به گروهی که از آنها نیست، نسبت می‌دهد و نخستین‌بار برخی از صحابه این جمله را در ردّ ادعای عقبة بن ابی‌معیط، درباره‌ی قریشی بودن خودشان به کار بسته‌اند. 👈 ج. ابوطالب در ماجرای شعب، شعری سرود و در ضمن آن چنین گفت: «به‌خصوص از عبدشمس و نوفل یاد می‌کنم که ما را همچون سرپوش زنان به کناری انداختند. پدر آن‌ها از قدیم برده‌ی پدربزرگ ما بود. آن‌ها فرزندان همان کنیز فراخ‌چشمی هستند که از آن سوی دریا آورده شد. 👈 د. ابن عباس در پاسخ معاویه که گفته بود: مگر ما همه شاخه‌های یک درخت به نام عبدمناف نیستیم؟ گفت: «هرگز! از راه درست منحرف شدی و پاسخ را رها کردی. میان ما و شما برزخ و حجابی است که شما پوسته و ما مغز آن هستیم. چقدر فاصله است میان بندگان و سروران! امیه را همانند هاشم می‌دانی؟! هاشم، دارای اصالت و کرامت بود، 🔗ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7539 🔸🌺🔸-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفیدوخواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🌷🇮🇷 🇮🇷🌷 روایتی از زندگی ۴۰ساله همسر گرامی سرلشکر شهید حاج حسین همدانی ◀️ قسمت هفتاد و هشتم؛ سوار تویوتای جنگی فرمانده تیپ شدیم راننده نداشت خودش پشت فرمان نشست وهب و مهدی چپ و راست من نشستند. صبح راه افتادیم و نزدیک غروب از تنگه‌ای که به طرف سرپل ذهاب سرازیر می‌شد رد شدیم. طبیعت، همان بهشتی بود که حسین توصیفش کرده بود سبزه‌ها تا زانو بالا آمده بودند و باد آنها را روی هم می‌خواباند نه از سرما خبری بود و نه از برف و یخ ساعتی پیش، نم بارانی روی دشت نشسته بود و به فرش سبز طبیعت طراوت بهارانه داده بود. حسین شیشه تویوتا را پایین کشید و گفت: "بو بکشید" و هوا را از راه بینی تا ته ریه‌اش فرستاد. من محو طبیعت بودم؛ پرسیدم: "اینجا جبهه بوده؟!" گفت: «وقتی عراقی‌ها تا سرپل‌ذهاب اومدن، اینجا عقبه جبهه بوده.» گفتم: «الآن جبهه کجاست؟» گفت: "یه کم جلوتر! می‌رسیم سرپل ذهاب. سمت راست شهر مرزی عراقه. اون‌جا یه گوشه از جبهه‌س. اما جبهه اصلی و فعال اون طرف قصر شیرینه که عراقیا بعد از اون که تموم شهر رو با خاک یکی کردن، عقب رفتن و خط، جلوی شهر بسته شده. دقایقی بعد وارد شهر سرپل‌ذهاب شدیم کم و بیش مردم به شهر بازگشته بودند اما ویرانی از سر و روی شهر می‌ریخت خانه‌ها یک طبقه و در و دیوارشان همه سوراخ بودند و متربه‌متر آسفالت خیابان‌ها خراشِ خمپاره و برچسبی از توپ نشسته بود. حسین آهسته از چاله‌ها رد شد هرازگاهی نیم‌نگاهی به خانه‌ای می‌کرد و جایی را نشان می‌داد که در آغاز هجوم عراقی‌ها محل استقرار بچه‌های سپاه همدان بوده با حسرت از شهدایی می‌گفت که توی این خانه‌های خالی از سکنه شب زنده‌داری می‌کردند. از شهیدان بهمنی، فریدی، حاج بابایی، مظاهری و ... از شهر به جاده‌ای که به پادگان ابوذر می‌رفت چرخیدیم خودروهای نظامی ارتش و سپاه از سمت مخالف ما می‌آمدند و به سمت قصرشیرین می‌رفتند. از دور ساختمان‌های یک شکل و پنج طبقه نمایان شدند وارد پادگان که شدیم از بلندگوهای پادگان صدای اذان مغرب آمد. حسین از دژبانی رد شد و گفت: "تو جبهه هیچ کاری مقدم بر نماز اوّل وقت نیست" ما را به مسجدی برد که روی دیوار آن عکس بزرگ مسجدالاقصی نقاشی شده بود. با این جمله از امام که: «راه قدس از کربلا می‌گذرد . » توی مسجد قدس پادگان ابوذر سرپل ذهاب در قسمت خانم‌ها سه چهار خانواده بیشتر نبودند اما وقتی نماز تمام شد صدها رزمنده با لباس‌های بسیجی، سپاهی و ارتشی از مسجد بیرون رفتند. وارد ساختمانی شدیم که از خانواده رزمندگان تیپ انصار الحسین (ع) غیر از ما کسی نبود جلوی پنجره‌ها به جای پرده، پتو زده بودند و پشت شیشه‌ها چسب، که شبها نور چراغ بیرون نزند و شیشه‌ها با شکسته شدن دیوار صوتی توسط هواپیماهای دشمن یا بمباران خُرد و ریز نشوند. زندگی ساده و سربازی داشتیم اما حسین می‌گفت: «پادگان ابوذر برای ما كويته.» کویت برای هر کس نماد ثروت و پول و امکانات بود اما برای من، یاد سفرهای طولانی پدرم را تداعی می‌کرد و غربت مادرم را ادامه دارد ... 🔸🌺🔸-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفیدوخواندنی @salonemotalee
12.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مداح اصفهانی گل کاشت! 👿مرگ بر اسرائیل 👿مرگ بر آمریکا 🇮🇷سپاه مقتدر 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر جمعه با یک؛ این جمعه؛ نام فیلم: شاگرد جادوگر (انگلیسی: The Sorcerer's Apprentice) قسمت پنجم؛ ◀️ خلاصه داستان فیلم(گذشت) ◀️ مؤلفه‌های کابالایی فیلم. ۳ 🔸۱. جادومحوری(گذشت) 🔸۲. ماده‌گرایی 🔹تعالیم جادویی که «بالتازار» به «دیوید» می‌دهد، تکامل یافته‌ی همان فیزیکی است که «دیوید» در آزمایشگاه فیزیک خود بدان رسیده است؛ برای نمونه، در سکانسی که «بالتازار» طرز ساخت موج نورانیِ توپیِ شکل را برای مبارزه با دشمن به دیوید آموزش می‌دهد، می‌گوید این «توپ پلاسمایی» است. 🔹جالب است که توپ پلاسمایی از سنخ همان انشعابات پلاسمایی است که «دیوید» قبل از آشنایی با «بالتازار»، به‌وسیله علم فیزیک در آزمایشگاه زیرزمینی‌اش ایجاد کرده بود؛ با این تفاوت که برای ایجاد توپ پرقدرت پلاسمایی باید بر نیروهای درونی خود تمرکز کرد و انرژی عصبیت خود را به خارج منتقل کرد. 🔹فیلم بر نیروهای درونی و آگاهی پافشاری می‌کند و هیچ جایگاهی برای خدا، اراده و اذن او در امور قائل نیست، هرچه هست انسان است و توانایی‌های او. 🔹در سکانسی دیگر «بالتازار» رمز آتش‌زدن اشیا را با یک توجیه علمی بیان می‌کند و می‌گوید: «مولکول‌های اشیاء همواره در حال حرکت‌اند و این خطای دید است که ما آنها را ثابت می‌بینیم. با تمرکز می‌توان حرکت مولکول‌ها را دید و آن را سریع کرد که باعث گرم شدن آنها و در نتیجه آتش گرفتن شیء مورد نظر می‌شود». 🔸 ۳. شرگرایی هم‌زمان با تحریف کتاب خدا، در میان یهودیان اندیشه‌های نادرستی درباره‌ی شیطان و قدرت او شکل گرفت. بسیاری از اساطیر باستانی مصر، یونان و روم ـ همانند پیروان ثنویت [۶] (دوخداگرایی) تثلیث، یا چند خداگرایی بیش از سه اقنوم ـ به‌گونه‌ای برای خدایان فرعی استقلال قائلند؛ این اصالت به فرشتگان ویژه یا دیگر موجودات که از مظاهر نام‌ها و صفات خدای سبحان هستند نیز سرایت کرد و بدین‌سان موجب محدودشدن خدا ‌شد (فرج‌نژاد، ۱۳۸۸: ۱۲۶). تأثیرگذاری این اندیشه‌ها بر کابالا از دلایل قدرت گرفتن شرّ و شیطان به‌شمار می‌رود. 🔹این نگاه کابالیستی به شرّ و شیطان در فیلم «شاگرد جادوگر» نیز به چشم می‌خورد. مورگان [نماد شرّ در فیلم] جادوگری خطرناک است که سعی دارد با دزدیدن طلسم قیام از مرلین، جادوگران خطرناک مرده را زنده کرده و با کمک لشکر مرگ، آدمیان را به تسخیر خود در آورد. بنابراین «مورگان» آن‌چنان قدرتی دارد که بتواند جهان را نابود کند. و 🔹او پس از به‌دست‌آوردن طلسم، در بدن «ورونیکا» زندانی شده و سپس توسط «بالتازار» در عروسک تسخیرگر زندانی می‌شود. جادوگران مورگانی [نیروهای شرّ] برای آزادکردن «مورگان» در طول هزار سال با «بالتازار» می‌جنگند. فیلم؛ نزاع دائمی بین خیر و شرّ که در متون کابالیستی به آن اشاره شده را به تصویر کشیده است؛ 🔹حتی در صحنه‌های آغازین فیلم، روایتگر داستان می‌گوید جنگ بین جادوگرها هزاران سال ادامه داشت و سرنوشت بشر به دست قدرت و عدالت «مرلین» بود. البته بیان‌کردنی است که همیشه نزاع بین نیروهای نیک و بد تداعی‌گر نزاع خیر و شرّ کابالیستی نیست، بلکه این گزاره از کنار هم قرار دادن مؤلفه‌های مرتبط با این موضوع و فضای کلی حاکم بر فیلم و نمادهای کابالیستی فیلم فهمیده می‌شود. ادامه دارد ... قسمت اول: https://eitaa.com/salonemotalee/7463 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هر روز ۳ زن آمریکایی توسط شوهر یا دوست پسر خودبه قتل می رسند! https://www.politifact.com/factchecks/2018/feb/19/jackie-speier/fact-checking-sad-statistic-number-women-murdered-/ 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ۱۱۹ 📭 غارتگران پاریسی قاره سیاه! 🇫🇷 در نزد اذهان عمومي جهانیان به عنوان معرفی شده است، این در حالی است که هنوز یک قرن نیز از جنایات فرانسوی ها در قاره آفریقا نگذشته است! 🇫🇷 جنایات و نسل‌کشی‌هایی که فرانسه در کشورهای تحت مستعمره‌اش به ویژه در قاره آفریقا انجام داده، وجدان جامعه جهانی را جریحه دار کرده است. 🇫🇷 با آغاز استعمارگری فرانسه در سال ۱۵۲۴، این کشور بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در غرب و شمال این قاره را اشغال کرد. 🇫🇷 ۳۵ درصد آفریقا نزدیک به ۳۰۰ سال تحت استعمار فرانسه قرار داشته است. 🇫🇷 در آن سال ها کشورهایی مانند ، و به مرکز توسط فرانسه تبدیل شده و تمام منابع این مناطق از سوی این کشور به تاراج رفته است. 🇫🇷 در طول حدود ۵ قرن استعمار فرانسه بر آفریقا و به ویژه پس از جنگ استقلال این کشورها در دوره بعد از جنگ جهانی دوم، آنان با سرکوب شدیدی مواجه شدند که در مجموع بیش از دو میلیون آفریقایی کشته شدند. 🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee