eitaa logo
سالن مطالعه
194 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
966 فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعایی که از جیب شهید ‎ابومهدی المهندس بیرون آورده شد: یا مَن یَقبَلُ الیَسیرَ وَیَعفُو عَن الكَثیر، اِقبَل مِنّى الیَسیرَ وَ اعفُوعَنى الكَثیر، اِنّكَ اَنتَ الغَفورُ الرّحیم اى خداوندى كه عمل اندک را مى‌پذیرى و از گناه بسیار مى‌گذرى، عمل نیکِ اندكم را بپذیر و گناه بسیارم را ببخش، همانا كه تو آمرزنده مهربان هستى 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
  چند روز بعد از عمليات؛ يک نفر رو ديدم که کاغذ و خودکار گرفته بود دستش هر جا مي رفت، همراه خودش می‌برد. از يکي پرسيدم: چشه اين بچه؟ گفت: توي عمليات آرپي جي زن بوده؛ آنقدر آرپي‌جي زده که ديگه نمي‌شنوه بايد براش بنويسي تا بفهمه !!   منبع؛ شمیم یار 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هوایی دگـر داشتند ز دلی شـعله ور داشتند که دل را به دریـا زدند عجـب پشت پایی به دنیـ🌏ـا زدند 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
✡ 🕎 (۵) در باب هولوكاست نویسنده: دیوید دیوک مترجم: محمدحسین خدّامی قسمت قبل؛ قسمت هفتم؛ ✡ تجدیدنظرطلبان همچنین معتقدند همان‌طور که مطمئناً آلمانی‌ها آنچه که امروز به‌عنوان جنایات جنگی تعریف می‌شود را مرتکب شده‌اند، متفقین نیز از جمله نیروهای شوروی، حداقل به میزان یکسان مرتکب چنین جنایاتی شده‌اند. ✡ تجدیدنظرطلبان به وقایعی نظیر؛ بمباران غیرنظامیان در سطح جهانی توسط متفقین، جنایات تجاوز به عنف در سطح گسترده، اخراج و قتل میلیون‌ها آلمانی و دیگر ملیت‌های اروپای شرقی توسط شوروی اشاره می‌کنند. (نگاه کنید «بازبینی بارتز» تألیف ویلیس کارتوان) ✡ همچنین آن‌ها می‌گویند بسیاری از مرگ و میرها در اردوگاه‌ها در سال‌های پایانی جنگ در اثر بمباران خطوط راه‌آهن توسط متفقین که برای حمل و نقل غذا و دارو ضروری بود، رخ داد. آن‌ها معتقدند هدف قرار دادن و از بین بردن کارخانه‌های داروسازی که دارو و تجهیزات پزشکی را تأمین می‌کرد، آمار تلفات سربازان و غیرنظامیان آلمانی و نیز تلفات اردوگاه‌ها را افزایش داد. ✡ بدیهی است که خدشه وارد کردن بر تصور عمومی از هولوکاست به‌معنای چشم پوشیدن از قتل‌عام و اغماض کردن در مورد آن نیست. کسانی که تصور عمومی در مورد هولوکاست را نمی‌پذیرند، به‌روشنی بیان می‌کنند که آن‌ها فجایع به‌بار آمده بر ضد یهودیان یا هر کس دیگر را جنایتی بر ضد ارزش‌های معنوی تمدن غربی می‌دانند. تنها آن‌ها بر این باورند که یهودیان تنها قربانیان هولناک‌ترین جنگ جهان نبوده‌اند بسیاری از تجدیدنظرطلبان اظهار می‌کنند؛ انگیزه‌ی پرداختن داستان هولناک هولوکاست، پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاسی اسرائیل و سازمان‌های یهودی است. ✡ زمانی که من کم‌کم با بسیاری از حقایق ناخوشایندی که تصورم از هولوکاست را خدشه‌دار می‌کرد آشنا شدم، از خود پرسیدم؛ داستان هولوکاست چگونه آغاز شد و چه‌طور برای مدت ۵۰ سال پس از پایان جنگ جهانی دوم همچنان این داستان فراگیر است؟! ✡ معمولاً پس از پایان هر جنگی موجی از نفرت و انزجار پدید می‌آید. اما با گذر زمان، شدت عصبی فروکش می‌کند و حالت خونسردی غلبه پیدا می‌کند. اما به‌نظر می‌رسد شدت هیجان و انزجاری که امروزه در مورد جنایات آلمانی‌ها وجود دارد، اگر بیش از میزان انزجارِ بلافاصله پس از پایان جنگ نباشد، به همان اندازه است. تنها چند ماه پس از پایان جنگ، یک رهبر سنای امریکا به‌نام رابرت تافت (Robert Taft) دادگاه بین‌المللی نظامی را لکه‌ی ننگی در پیشینه‌ی آمریکا دانست که پشیمانی طولانی‌مدتی به‌دنبال خواهد داشت. (۶۵) هارلن فیسک استون (Harlan F. Stone)، قاضی ارشد دادگاه عالی امریکا در مورد قاضی جکسون که دادگاه را به قصد اداره جلسه محاکمه ترک کرد گفت: «جکسون مشغول اداره‌ی هیئت عالى‌رتبه اعدام بدون محاکمه در نورمبرگ است. برای من مهم نیست که او با نازی‌ها چه می‌کند امّا از تظاهر به این‌که دارد یک محکمه و دعوای حقوقی را بر اساس قوانین عمومی اداره می‌کند، متنفر هستم.» (۶۶) ✡ اکنون پس از پنجاه سال پیدا کردن حتی یک عضو کنگره که جرأت محکوم کردن محاکمه‌ی جنایات جنگی را داشته باشد واقعاً دشوار است. حتی اگر کسی چنین نظری را مخفیانه در دل داشته باشد، می‌داند به زبان آوردن آن چنان موجی از خشم را بر ضد او برخواهد انگیخت که سمت سیاسی خود را از دست خواهد داد. ✡ چه انگیزه‌ای طرفداران هولوکاست را چنین مجدّانه وا می‌دارد که داستان هولوکاست را در ذهن‌ها و دل‌های ما این‌چنین ریشه‌دار کنند؟! قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/9256 ادامه دارد ... 🔸🌺🔸-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 📚 ✡️ دربارهٔ بیشتر بدانیم 📚 «»، یادداشت مفصل و مهمی است که توسط «دیوید دیوک» نوشته شده و در شش قسمت در کانال "سالن مطالعه" منتشر می‌شود. "" یکی از جنایات نازی‌ها در جنگ جهانی دوم معرفی می‌شود که توجیه‌گر اشغال "فلسطین" و خیلی از اقدامات ضدانسانی صهیونیست‌ها بوده و هست. 👈 ولی ظاهرا افسانه‌ای بیش نیست. این یادداشت را می‌توانید در آدرس‌های زیر مطالعه کنید: 1️⃣ تحقیقی در مورد هولوکاست https://eitaa.com/salonemotalee/7723 2️⃣ دادگاه نورنبرگ https://eitaa.com/salonemotalee/8254 3️⃣ داستان صابون یهودی https://eitaa.com/salonemotalee/8539 4️⃣ آشویتس: قلب هولوکاست https://eitaa.com/salonemotalee/8763 5️⃣ مبارزه با تجدیدنظرطلبی در باب هولوکاست https://eitaa.com/salonemotalee/8985 6⃣ https://eitaa.com/salonemotalee/9256 7⃣ https://eitaa.com/salonemotalee/11205 ادامه دارد... 🔸🌺🔸-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
۲   قسمت چهل‌ونهم؛ ساعتی پیش از مصطفی دورم کرده دوباره می‌خواست مرا به بیمارستان برگرداند فقط حیرت‌زده نگاهش می‌کردم. به سرعت به راه افتاد دنبالش می‌دویدم و بی‌خبر اصرار می‌کردم: «خب به من بگو چی شده!؟ چرا داریم برمی‌گردیم؟!» دلش مثل دریا بود دوست داشت دردها را به تنهایی تحمل کند به سمت خط تاکسی رفت و پاسخ پریشانی‌ام را به شوخی داد: «الهی بمیرم، چقدرم تو ناراحت شدی!» می‌دیدم نگاهش از نگرانی مثل پروانه دورم می‌چرخد شربت شیرین ماندن در سوریه به کام دلم تلخ شد. تا رسیدن به بیمارستان با موبایلش مدام پیام رد و بدل می‌کرد هر چه پاپیچش می‌شدم فقط با شیطنت از پاسخ سوالم طفره می‌رفت تا پشت در اتاق مصطفی که هاله‌ای از اخم خنده‌اش را برد، دل‌نگران نگاهم کرد و به التماس افتاد: «همین‌جا پشت در اتاق بمون!» و خودش داخل رفت. نمی‌دانستم چه خبری شنیده که با چند دقیقه آشنایی، مصطفی مَحرم است و خواهرش نامحرم و دیگر می‌ترسد تنهایم بگذارد. همین که می‌توانستم در سوریه بمانم، قلبم قرار گرفت آشوب جانم حس مصطفی بود که نمی‌دانستم برادرم در گوشش چه می‌خواند. در خلوت راهروی بیمارستان خاطره خبر دیروز، خانه خیالم را به هم زد دوباره در عزای پدر و مادرم به گریه افتادم ابوالفضل در را باز کرد، چشمان خیسم زبانش را بست با دست اشاره کرد داخل شوم. تنها یک روز بود مصطفی را ندیده بودم حالا برای دیدنش دست و پای دلم را گم کرده بودم چشمم به زیر افتاد و بی‌صدا وارد شدم. سکوت اتاق روی دلم سنگینی می‌کرد ظاهراً حرف‌های ابوالفضل دل مصطفی را سنگین‌تر کرده بود زیر ماسک اکسیژن، لب‌هایش بی‌حرکت مانده و همه احساسش از آسمان چشمان روشنش می‌بارید. روی گونه‌اش چند خط خراش افتاده بود، گردنش پانسمان شده و از ضخامت زیر لباس آبی آسمانی‌اش پیدا بود قفسه سینه‌اش هم باند‌پیچی شده و به سختی نفس می کشید. زیر لب سلام کردم جانی به تنش نبود با اشاره سر پاسخم را داد خیره به خیسی چشمانم نگاهش از غصه آتش گرفت. ابوالفضل با صمیمیتی عجیب لب تختش نشست انگار حرف‌هایشان را با هم زده بودند نتیجه را شمرده اعلام کرد: «من از ایشون خواستم بقیه مدت درمان‌شون رو تو خونه باشن!» سپس دستش را به آرامی روی پای مصطفی زد و با مهربانی خبر داد: «الانم کارای ترخیص‌شون رو انجام می‌دم و می‌بریم‌شون داریا!» مصطفی در سکوت، تسلیم تصمیم ابوالفضل نگاهش می‌کرد ابوالفضل واقعاً قصد کرده بود دیگر تنهایم نگذارد زیر گوش مصطفی حرفی زد و از جا بلند شد. کنارم که رسید لحظه‌ای مکث کرد دلش نیامد بی‌هیچ حرفی تنهایم بگذارد برادرانه تمنا کرد: «همین‌جا بمون، زود برمی‌گردم!» به سرعت از اتاق بیرون رفت و در را نیمه رها کرد. از نگاه مصطفی که دوباره نگران ورود غریبه‌ای به سمت در می‌دوید، فهمیدم ابوالفضل مرا به او سپرده پشت پرده‌ای از شرم پنهان شدم. ماسک را از روی صورتش پایین آورد، لب‌هایش از تشنگی و خونریزی، خشک و سفید شده بود با همان حال، مردانه حرف زد: «انتقام خون پدر و مادرتون و همه اونایی که دیروز تو زینبیه پَرپَر شدن، از این نامسلمونا می‌گیریم!» ادامه دارد... 🔸🌺🔸-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸🍃 گریه سحرگاه مادر شهید محمد معماریان می‌گوید: «محمد، ۸ سال داشت. یک روز صبح از خواب بیدار شده بود و گریه می‌کرد. تعجب کردم. فکر کردم خواب بدی دیده یا جایی از بدنش درد می‌کند. کنارش رفتم و نوازشش کردم. گفتم: "چرا گریه می‌کنی؟!" گفت: "هوا روشن شده و من نمازم را نخوانده‌ام. انگار خواب مرگ رفته‌ام که نمازم قضا شد.!" در حالی که محمد فقط ۸ سال داشت، اما نمازش هیچ‌ وقت قضا نمی‌شد.» 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌹🇮🇷🌹🍃 امروز؛ سالروز شهادت شهید همت روایت‌گری شهید سلیمانی از آن شهید عزیز 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند خیلی بالا، خیلی پایین 🔹از امکانات نجومی خانه‌های شمال شهر تا فقر در جنوب شهر تهران. 😱 شب جمعه‌ای کمی هم درد!!!؟ 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 رهبر سیاه پوستان آمریکا: ۹۰ میلیون ایرانی اعتقاد دارند مهدی می آید و حاضرند برایش جان دهند. مردم جذابی هستند نه ؟ دلتان نمی خواهد مثل مردم ایران باشید؟ ❤️ این کلیپ پر بود از امید، ببین و بخودت افتخار کن و محکم تر ادامه بده که مسیر همینه... 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ادای دین به 🔹رسالت هالیوود در خلق واژه "بلایای طبیعی" 🔹ایمان به طبیعت در تقابل با آیات الهی نام فیلم: سیاره میمون‌ها (Planet of the Apes) کارگردان: تیم برتون کشور: آمریکا انتشار: ۲۰۰۱م - ۱۳۸۰ ژانر: علمی - تخیلی ◀️ قسمت اول؛ ✳️ مقدمه اول 🔹سیاره میمون‌ها بر اساس رمان سیاره میمون‌ها اثر «پیر بول» و بازسازی فیلم سیاره میمون‌ها در سال ۱۹۶۸ می‌باشد. کارگردان فیلم تیم برتون است و مارک والبرگ، تیم راث، هلنا بونهام کارتر، مایکل کلارک دانکن، پل جیاماتی و استلا وارن بازیگران فیلم می‌باشند. 🔹 داستان فیلم دربارهٔ فضانوردی به نام «لئو دیویدسون» است که سفینه‌اش روی سیاره‌ای که ساکنانش میمون‌هایی هوشمند هستند سقوط می‌کند. در این سیاره میمون‌ها با انسان‌ها مثل برده رفتار می‌کنند اما لئو با کمک میمونی به نام «اری» شورش به راه می‌اندازد. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/9232 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هر جمعه با یک؛ این هفته؛ ادای دین هالیوود به داروین 🔹رسالت هالیوود در خلق واژه "بلایای طبیعی" 🔹ایمان به طبیعت در تقابل با آیات الهی ◀️ قسمت دوم؛ ✳️ مقدمه دوم: 🔹ایمان به وجود آیات الهی و توجه به ذات یگانه‌ی خالق عالم هستی، به‌عنوان علت‌العلل، بُن‌مایه‌های اساسی تفکر بَشرمحور را متزلزل کرده و کیان نظام تمدنی غرب که عالم هستی را حول وجود خاکی انسان تعریف می‌کند، به چالش می‌کشد. چالشی که تمام تفکرات مطرح در جهان‌بینی اومانیستی و بالأخص محوریت بَشر و جایگزین خدا ساختنِ انسان را باطل می‌سازد. 🔹تمدن غرب در مواجهه با آیات الهی، تلاش می‌کند تا تمامی خِلقت و پدیده‌های موجود در عالم هستی را به درون آزمایشگاه‌های خود ببرد و از طریق حسّ و تجربه به تجزیه و تحلیل خلقت بپردازد. این رویکرد در ادامه، به بهره‌گیری تمام و کمال از ظرفیت فیلم مستند انجامید. تولید آثار بی‌شمار مستند، اعم از مستندهای علمی، تاریخی، آموزشی و… را باید در این راستا ارزیابی نمود. 🔹غرب با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در عرصه‌ی فیلم مستند تلاش کرد تا انگاره‌های بَشرمحورانه‌ی خود را بر بستری رسانه‌ای متجلّی سازد و با عرضه‌ی هوشمندانه‌ی حرکت تصاویر (Motion picture) و چیدمان دقیق نور (Light) و صدا (Sound)، در قالبی واقعی و ظاهری حقیقی (Documentary film)، باور به وجود "قدرت طبیعت" را به جای باور به "آیات الهی" در عمق وجود مخاطبان خود تثبیت کند. ادامه دارد ... 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هر جمعه با یک؛ این هفته؛ ادای دین هالیوود به داروین 🔹رسالت هالیوود در خلق واژه "بلایای طبیعی" 🔹ایمان به طبیعت در تقابل با آیات الهی ◀️ قسمت سوم؛ ✳️ ادامه مقدمه دوم: 🔹مستند سیاره زمین (Planet Earth) را می‌توان از شاخص‌ترین آثاری دانست که در راستای رسالت رسانه‌های غرب، هدف خود را معطوف تثبیت ایمان به وجود آیات مادی در عمق وجود مخاطبان خود قرار داده است. این مجموعه‌ی تلویزیونی، که طیّ مدتی بیش از پنج سال، توسط واحد تاریخ طبیعی شبکه بی‌بی‌سی (BBC Natural History Unit (NHU)) و با سرمایه‌گذاری مستقیم بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا (British Broadcasting Corporation) تولید و در سال ۲۰۰۶ میلادی پخش اولیه‌ی خود را از این شبکه آغاز نمود، توانست جوایز مختلف هنری و رسانه‌ای را از آنِ خود سازد. 🔹مستند سیاره زمین تا سال ۲۰۱۰ میلادی در بیش از ۱۳۰ کشور به نمایش در آمد. این مجموعه‌ی یازده قسمتی، مبتنی بر انگاره‌های بَشرمحورانه، به معرفی و تحلیل زمین پرداخته و در هر بخش، به مدت ۵۰ دقیقه تلاش می‌نماید تا زیست‌بوم‌ها (Biome) و شرایط طبیعی محیط در مناطق مختلف زندگی و زیستگاه‌های (Habitat) گوناگون در عالم هستی را مرور نماید. این مرور، شامل مکان‌هایی می‌شود که توسط بشر دست‌نخورده مانده است. 🔹این مجموعه در بخش‌های مجزا با عنوان «از قطب تا قطب»؛ «کوه‌ها»؛ «آب شیرین»؛ «غارها»؛ «بیابان‌ها»؛ «دنیاهای یخی»؛ «جلگه‌های پهناور»؛ «جنگل‌ها»؛ «دریاهای کم‌عمق»؛ «جنگل‌های فصلی» و «اعماق اقیانوس‌ها»، مخاطبان را با سرزمین‌های تازه و حیات‌ وحش آشنا ساخته؛ و در بطن خود به ارائه‌ی یک نمای مادی از جهان می‌پردازد. 🔹در این نما، پدید‌ه‌های معرفی شده در آن نه به‌عنوان مخلوقات الهی، بلکه به‌عنوان پدیده‌هایی طبیعی و در قالب نظام فکری ‌اومانیسم (Humanism) به مخاطب معرفی می‌شوند. 🔹تمدن غرب همواره از نگرش حقیقی به پدیده‌های عالم هستی فاصله گرفته و توجه به نظام علیّت را، که محل ظهور گفتمان خدامحور می‌شود، به وادی مغالطه‌های فیلسوفان ملحد کشانده و رویکرد تقابلی خود در عرصه‌ی ایمان به وجود آیات الهی را در چارچوب کُلی هجویه‌ای با عنوان تکامل یا فرگشت (Evolution) سامان دهد. 🔹تکامل یا فرگشت؛ 👈 اصل خلقت عالم هستی توسط خالق را مردود شمرده 👈 و تکامل و تغییر گونه‌های حیات را طیّ زمان و در طول نسل‌ها، در پاسخ به پرسش اساسی نظام علیّت مطرح نموده 👈 و نظام آفرینش را به‌عنوان آیت و نشانه‌ای از تکامل زیستی و اندامی تبیین کرده 👈 و ماده (Matter) را علت‌العلل مجموعه‌ی هستی و تثبیت‌کننده‌ی نگاه بَشرمحور و اومانیستی معرفی می‌کند. 🔹البته رویکرد رسانه‌ای غرب محدود به ابزار فیلم مستند (Documentary) و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در آن به‌عنوان سینمای بی‌واسطه و عرضه‌ی فیلم‌های تاریخ طبیعی (Natural History Film) و فیلم‌های حیات وحش (Wildlife Film) و یا فیلم‌های قوم‌نگاری (Ethnographic Film) و در کل مستند طبیعت (Nature Documentary) و… نبوده و این رویکرد همواره در صنعت سینمای غرب مورد توجه واقع گردیده است. 🔹این رویکرد در عموم فیلم‌های علمی تخیلی آمریکایی (American Science Fiction Films) اعم از؛ 👈 علمی تخیلی اکشن (Science Fiction Action)، 👈 علمی تخیلی هیجانی (Science Fiction Thriller)، 👈 علمی تخیلی ترسناک (Science Fiction Horror) 👈 و حتی علمی تخیلی کمدی (Comedy Science Fiction) منعکس گردیده و در سایر تولیدات صنعت سینمای غرب نیز قابل ملاحظه می‌باشد. ادامه دارد... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/9261 🔸🌺🔸-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا