eitaa logo
سالن مطالعه
194 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
966 فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
KayhanNews759797104121485455101303.pdf
9.51M
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 تمام صفحات امروز سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 مجموعه نماهنگ رهبر انقلاب: گاهی اوقات شما می‌بینید از یک روستا، یک شخصیّت منوّر و نورانی برمی‌خیزد؛ از یک روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل مصطفیٰ صدرزاده به وجود می‌آید. ما از این مصطفیٰ‌های صدرزاده در تمام سرتاسر کشور بسیار داریم، هزاران داریم؛ این‌ها همه امیدبخش است. 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 قلّه پاسداری جایگاه تقوا و مراقبت از خود در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب ۴. 🔶🔸ثمرات تقوا 🔹تقوا موجب فلاح توأمان دنیوی و اخروی و پایبندی به تقوا راه‌حل گرفتاری‌های امروز جوامع بشری است. «در جامعه‌ای که بد عمل کردن نسبت به محرومان با بی‌اعتنا بودن نسبت به آنان همراه نباشد؛ مال مردم خوردن وجود نداشته باشد؛ اگر خُلقيّات اسلامی همان چیزهایی که در اسلام برای یک انسان فضیلت است، همان چیزهایی که به تعبیر روایات، جنود عقل است رواج پیدا کند؛ مردم اهل صبر و استقامت باشند؛ اهل توكل و تواضع و حلم باشند، نسبت به یکدیگر بدبین نباشند؛ نسبت به احوال یکدیگر بی‌تفاوت نباشند؛ نسبت به سرنوشت جامعه قناعت وجود داشته باشد؛ زیاده‌روی و اسراف و ریخت‌وپاش و این چیزها نباشد و نشانی از حرص و افزون‌طلبی در امور مادّی نباشد؛ این جامعه به بهشت و گلستان تبدیل می‌شود. گرفتاریِ امروز مردم دنیا، حتّی کشورهای ثروتمند و پیشرفته، این چیزهاست. تهی‌دستی از اخلاقیات است که انسانيت را امروز در دنیا پریشان کرده است.» ۱۳۷۶/۱/۱ 🔶🔸ریشه تقوا و پرهیزکاری ریشه تقوا و پرهیزکاری؛ اعتقاد به عالم معنا و محدود ندانستن زندگی به حیات دنیوی است. معنویت در عرصه نزاع جبهه حق و باطل در جهان امروز نیز جایگاه والایی دارد. «وجهه‌ی جهانی و بین‌المللی انقلاب، عبارت از پیام معنویت در سطح جهان است. دنیا غرق در مادّیت است. دسته‌ای سردمداران و شبکه‌های اختاپوسی مادّی، از یکی دو قرن پیش، دنیا را به‌سوی مادی‌گری سوق داده و ملت‌ها را در منجلاب مادی‌گری غرق کرده است.» ۱۳۷۴/۳/۱۴ حرکت عظیم انقلاب اسلامی به سمتی است که معنویت در دنیا زنده شده و جهان غرق در مادیات از اسارت نجات یافته و فلاح واقعی را برای بشریت به ارمغان آورد. 🔹پایان اینکه در راه این حرکت عظیم همه باید در برابر عوامل خطرزایی چون: غفلت از خدا، مغرور شدن به دستاوردها، خسته شدن از کار جهادی، بی‌توجهی به نعمت‌های الهی در زمان مشکلات، تردید، شک، کسالت و ناامیدی هشیار باشیم و بدانیم که: «ما فصل مُشبعی را حرکت کرده‌ایم؛ این سربالایی، این شیب تند را عبور کرده‌ایم، به قلّه‌ها نزدیک شده‌ایم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامیدشدن نیست؛ امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است؛ مسئولین کشور در بخش‌های مختلف باید با این روحیه حرکت کنند.» ۱۴۰۲/۵/۲۶ 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 از بردگی یهود تا سلمان محمدی قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14385 ◀️ قسمت پنجم 🔶🔸منا اهل‌البیت از سوى دیگر، پیامبر اکرم یا امامان شیعه تعبیر «منّا اهل‌البیت» را درباره‌ی عموم شیعیان خالص یا پرهیزکاران و ابرار (← کلینى، ج۸، ص۳۳۳؛ ابن‌بابویه، ۱۳۶۱ش، ص۱۰۶؛ طوسى، ۱۴۱۴، ص۴۵) و به‌طور خاص درباره‌ی ابوذر (← طوسى، ۱۴۱۴، ص۵۲۵) و زُبیر در بُرهه‌اى از زمان و پیش از برپاکردن فتنه جمل (نهج‌البلاغة، حکمت ۴۵۳؛ ابن‌بابویه، ۱۳۶۲ش، ج۱، ص۱۵۷) و کسانى دیگر (← سلیم بن قیس هلالى، ج۲، ص۹۰۵؛ نصر بن مزاحم، ص۱۴۸؛ ابن‌ادریس حلّى، ج۳، ص۵۶۴) نیز به‌کار برده‌اند. بدین‌ترتیب، این تعبیر خاص سلمان و منحصر به او نبوده است (براى تحلیل متفاوت از این حدیث ← ماسینیون، ص۱۶ـ۱۹) و نمی‌توان این حدیث را به‌معناى مشارکت سلمان در مقام معنوى پیامبر و اهل‌بیت تلقى کرد (← ابن‌عربى، سفر۳، ص۲۲۸، که با نقل حدیثى از امام صادق سلمان را به جهت پیروى از اهل‌بیت از ایشان می‌داند). بااین‌حال، این حدیث گویاى جایگاه خاص سلمان نزد پیامبر اکرم و اهل بیت و موقعیت معنوى برجسته‌ی اوست. 🔹در حدیثى از امام سجاد (ع)، که از طریق امام صادق (ع) نقل شده، آمده است که سلمان از اهل‌بیت بود و به همین دلیل از صاحبان علم (علما) گردید (صفّار قمى، ص۲۵؛ کلینى، ج۱، ص۴۰۱). 🔹در همین حدیث، با اشاره تلویحى به معرفت والاى سلمان در مقایسه با ابوذر، آمده است اگر ابوذر از آنچه در قلب سلمان بود خبر می‌داشت او را می‌کشت (همان‌جاها؛ نیز ← مجلسى، ۱۳۶۳ش، ج۴، ص۳۱۵، که ضمن اشاره به ضعف حدیث، آن را ناظر به معرفت والاى سلمان دانسته است). 🔹در حدیث دیگرى از امام صادق (ع)، از سلمان با صفت محدَّث یاد شده است؛ به این معنى که فرشتگان بر قلب سلمان فرو می‌آمدند و مطالبى را به او القا می‌کردند (صفّار قمى، ص۳۲۲). 🔹دیگر حدیث گویاى مقام والاى سلمان، حدیث شوق بهشت براى برخى از اصحاب پیامبر است. در این روایت، سلمان یکى از چند صحابی‌اى است که پیامبر اکرم (ص) از اشتیاق بهشت بر آنان سخن گفته است (← طبرانى، ج۶، ص۲۱۵؛ ابن‌بابویه، ۱۳۶۲ش، ج۱، ص۳۰۳). 🔹در حدیثى به نقل از امام صادق (ع)، آن حضرت ضمن اشاره به کثرت یادکردن سلمان از سوى خود، سه ویژگى سلمان را دلیل این امر برشمرده‌اند: ترجیح خواست امیرمؤمنان على (ع) بر خواست خود، دوست‌داشتن نیازمندان و همراهى با آنان در مقابل ثروتمندان، و دوستىِ دانش و دانشمندان (طوسى، ۱۴۱۴، ص۱۳۳). 🔶🔸نقل حدیث 🔹احادیث فراوانى از پیامبر اکرم (ص) به روایت سلمان نقل شده است (← صنعانى، ج۱، ص۵۱۰ـ۵۱۲، ج۴، ص۳۳۰، ج۵، ص۲۸۱ـ۲۸۲، ج۶، ص۱۹۲ـ۱۹۳، ج۱۱، ص۳۱۳). 🔹همچنین سخنان و حکایات بسیارى نیز از زبان خود وى نقل شده است (براى نمونه‌اى از سخن حکیمانه وى در منبعى کهن ← مالک بن انس، ج۲، ص۷۶۹). طبرانى (ج۶، ص۲۲۰ـ ۲۷۲) مجموعه‌اى از سخنان و حکایات او و روایات وى را از پیامبر اکرم (ص) گردآورده است. در مسند بَقی بن مَخلَد، عالم اندلسى، نیز شصت روایت به نقل از سلمان بوده است (← ذهبى، ج۱، ص۵۰۵). 🔹از سلمان کسانى چون زید بن صوحان و عامر بن واثله کندى نقل حدیث کرده‌اند (براى فهرست راویان سلمان ← مِزّى، ج۱۱، ص۲۴۶ـ۲۴۷). 🔹ابن‌شهرآشوب (ص۲) سلمان فارسی را از پیشگامان آثار مکتوب در سنّت شیعى دانسته است. ضمن آن‌که آثار مکتوبى نیز به او نسبت داده شده است (براى بحثى از آثار منسوب به سلمان ← ماسینیون، ص۴۹ـ۵۰؛ مهاجرانى، ص۱۳ـ۱۴). ازجمله، طوسى (۱۴۲۰، ص۲۲۷) به نقل از ابن‌ولید قمى (متوفى ۳۴۳) اثرى به نام «خبرُ جاثلیق الرومى» به سلمان نسبت داده است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸🍃 ✡ ✡ ✡ 😱 شاید عجیب باشد؛ بعضی چهره‌ها که در تاریخ و سیاست و ادبیات ما نقش اساسی داشته‌اند و گاهی برای ما بسان بُتی تعریف شده‌اند؛ مسلمانانی ضد دین و صهیونیست بوده‌اند. این پرونده سعی در روشن‌کردن زوایای این " دارد؛ بعون‌الله و التوکل علیه 👈 جایگاه محمدعلی فروغی در تاریخ معاصر https://eitaa.com/salonemotalee/3377 👈 https://eitaa.com/salonemotalee/8813 👈 یهودی دروغ‌پرداز و مسلمان‌نما است؛ https://eitaa.com/salonemotalee/1850 👈 https://eitaa.com/salonemotalee/11043 👈 یهودی‌زاده‌ای به‌دنبال https://eitaa.com/salonemotalee/10256 👈 بهائی یهودی‌تبار؛ مروج فساد و فحشاء در دانشگاه در پوشش هنر https://eitaa.com/salonemotalee/11536 👈 ؛ ناشرِ فلسفه، ادبیات و سبک‌زندگی‌آمریکایی درایران https://eitaa.com/salonemotalee/14388 🔗 ادامه دارد ... 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ؛ ناشرِ فلسفه، ادبیات و سبک‌زندگی‌آمریکایی درایران
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ و انتشارات فرانکلین قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14388 ◀️ قسمت دوم 🔶🔸انتشارات فرانکلین 🔹فرانکلین نمایندگی‌هایی در کشورهای مصر، عراق، پاکستان، اندونزی و مالزی داشت و صنعتی‌زاده در این ملاقات توانست نمایندگی فرانکلین را به‌دست آورد. البته تقاضای صدور امتیاز این مؤسسه سال ۱۳۳۸ در ایران ارائه شد و به دستور قائم مقام ساواک با تقاضایش موافقت کردند؛ مؤسسه‌ای که تا هنگام انقلاب اسلامی ۱۵۰۰ عنوان کتاب ترجمه و چاپ کرد. 🔹فرانکلین مستقیماً مبادرت به انتشار کتاب نمی‌کرد، بلکه وظیفه‌ی اصلی خود را «شناسایی و حمایت از نویسندگان مستعد و مترجمان خوش ذوق و معرفی محصولات آنان به ناشران کشور» می‌دانست. برای همین، بیشتر کتاب‌هایش را ناشران دیگر به چاپ می رساندند و در شناسنامه اثر می‌نوشتند: «با همکاری مؤسسه فرانکلین». 🔹صنعتی‌زاده ابتدا ترجمه‌ی کتاب‌ها را به کسانی مانند احمد آرام، محمدعلی جمال‌زاده و… سپرد و به‌سبب بودجه‌ی کلانی که دولت آمریکا در اختیارش می‌گذاشت، بالاترین حق‌الترجمه را به آنان می‌داد. 🔹او به‌سبب رابطه‌ی نزدیکی که با خاندان سلطنتی داشت، به‌گفته‌ی خود کوشید تا در کتاب‌های فرانکلین با تبلیغ برای پهلوی‌ها از رضاخان تصویر آدمی «خودساخته» را نزد مردم بسازد و در کتاب «مردان خودساخته»، برای نخستین‌بار زندگی «رضاشاه به قلم محمدرضا شاه» را منتشر کرد. 🔹همایون صنعتی‌زاده از سال ۱۳۳۷ مسئولیت نشر کتاب‌های درسی افغانستان را برعهده گرفت و به روایت عبدالرحیم جعفری (روزنامه اعتماد، ۱۴ شهریور ۱۳۸۸) که از دوستان نزدیکش بود، در دیداری با محمدرضا پهلوی پیشنهاد اجرای همین پروژه را در ایران داد. 🔹به دستور شاه، صنعتی‌زاده با حمایت «سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی» کار چاپ و تألیف کتاب‌های مقطع دبستان را آغاز کرد و برای این کار افرادی را به آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه فرستاد تا با الگوبرداری از نظام آموزشی – تربیتی سکولار در غرب به تهیه و تدوین متون پایه‌ی آموزشی برای ایران بپردازند. 🔹محمود صناعی، احمد آرام، محمود بهزاد، رضا اقصی، مصطفی مقربی، ابوالقاسم قربانی، حافظ فرمانفرماییان، هوشنگ پیرنظر (یهودی صهیونیست) و داریوش همایون برای تألیف و ویرایش؛ و محمدزمان زمانی، پرویز کلانتری، هرمز وحید، لیلی ایمن (بهایی)، ثمین باغچه‌بان و شهناز سرلتی برای امور هنری و آماده‌سازی با بودجه‌ی دربار به این کشورها رفتند. نجف دریابندری، امیر صمیمی و علی‌اصغر مهاجر نیز برای طی دوره‌های امور اداری و مدیریت به سوئیس سفر کردند. 🔹صنعتی‌زاده پس از آن همراه سیدحسن تقی‌زاده (سرآمد ایدئولوگ‌های لائیک عصر پهلوی) «شرکت سهامی افست» را تأسیس کرد و آن را به یکی از بزرگ‌ترین مراکز چاپ خاورمیانه بدل ساخت. پشتیبانی دربار و ساپورت مالی آمریکا سبب شد تا صنعتی‌زاده به فکر احداث یک کارخانه‌ی بزرگ کاغذسازی بیفتد و «کاغذسازی پارس» را بنیان گذاشت. 🔹در نیمه‌ی دوم دهه ۱۳۳۰ او با «بنیاد فورد» که از اهرم‌های آکادمیک سازمان جاسوسی سیا است، پیوند خورد و برای چاپ کتاب‌هایش با آنان به مذاکره پرداخت. این مذاکرات به سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار دلاری بنیاد فورد در پروژه‌ی چاپ و نشر یک دایرةالمعارف فارسی انجامید. (عبدالرحیم جعفری رقم کمک بنیاد فورد به صنعتی‌زاده را ۴۰۰ هزار دلار ذکر کرده است.) 🔹صنعتی‌زاده همچنین از اواخر دهه ۱۳۳۰ روابط خود را با «اشرف پهلوی» گسترش داد و مأموریت‌های فرهنگی مختلفی از وی گرفت. صنعتی‌زاده برای جلب حمایت‌های بیشتر خواهر دوقلوی شاه، نام اشرف را به‌عنوان مترجم روی کتاب «مادر و بچه» نوشته‌ی «بنیامین اسپاک» گذاشت، در حالی‌که مترجم اثر فرد دیگری بود! همین ارتباطات سبب شد تا سرانجام عبدالرضا انصاری، رئیس دفتر اشرف پهلوی به او اطلاع بدهد که به مدیرعاملی «شرکت خزر شهر» برگزیده شده است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 🔯 ؛ ساحت معنویتی نوین! ◀️ مقاله اول؛ پیشینه و پیدایش کابالا و کتاب زوهر https://eitaa.com/salonemotalee/13974 ◀️ مقاله دوم: کابالیسم لوریایی، شابتای زوی و فرقه دونمه https://eitaa.com/salonemotalee/14163 ◀️ مقاله سوم؛ از یاکوب فرانک و فیلیپ برگ تا مدونا https://eitaa.com/salonemotalee/14300 ◀️ مقاله چهارم؛ شناخت باطن کابالیستی غرب https://eitaa.com/salonemotalee/14847 ◀️ مقاله پنجم؛ کابالیسم و قوم لوط https://eitaa.com/salonemotalee/11203 ◀️ مقاله ششم؛ پروژه لولیتاسازی و دعوت به طغیان اخلاقی https://eitaa.com/salonemotalee/18489 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ ◀️ کابالا چیست؟ قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14391 قسمت سیزدهم ✳️ از یاکوب فرانک و فیلیپ برگ تا مدونا ۴. 🔹فعالیت فرقه کابالای "برگ" در چند سال اخیر به‌ناگاه اوج گرفته و با اعلام پیوستن مدونا به این فرقه در رسانه‌ها بازتاب جنجالی داشته است. این جنجال واکنش برخی حاخام‌های سنت‌گرای یهودی را برانگیخته است. ربی یاکوب ایمانوئل شاخت [۹۱] حاخام یهودی و متخصص کابالا، می‌گوید: "مدونا جذب خرافات شده است نه کابالا." 🔹چشم شیطان، که نماد آن را فرقه "برگ" توزیع می‌کنند، در شرک کهن رومی (پاگانیسم) ریشه دارد و آب کابالا هیچ ارزشی ندارد. 🔹ربی باری مارکوز [۹۲] از کنیسه مرکزی لندن، [۹۳] نیز علیه فرقه برگ سخن گفته و او را شیادی نامیده که در پی سودجویی است. و مهم‌تر از همه، ربی اسحاق کدوری، حاخام سرشناس بیت‌المقدس، فرقه برگ و رهبر آن را محکوم کرده و او را شیادی خوانده که پیروانش را شستشوی مغزی می‌دهد. 🔹واقعیات نشان می‌دهد که برگ تنها نیست. کانون‌ها و رسانه‌های مقتدری در پی ترویج فرقه او هستند و مقالات جذاب و جانبدارانه‌ درباره‌اش می‌نویسند. «کابالا هالیوود را فرا گرفته است» عنوانی است که این روزها به چشم می‌خورد. 🔹در میان حاخام‌های یهودی نیز کسانی هستند که از برگ و فرقه او حمایت می‌کنند. ربی پیناس گیلر [۹۴] استاد کابالا در دانشگاه یهودیت لس‌آنجلس، [۹۵] می‌گوید: «اینجا آمریکاست و ما از آزادی دین برخورداریم. به عنوان یک استاد کابالا من تلاش برگ را ارج می‌نهم زیرا او کابالای رازآمیز را به عموم معرفی کرد.» [۹۶] 🔹تایمز لندن نیز گزارش مفصلی درباره پیوستن مدونا به فرقه کابالا منتشر کرد. [۹۷] گزارش تایمز همدلانه است و تبلیغ به‌سود فرقه برگ به‌شمار می‌رود. به‌نوشته تایمز، در جشن یهودی پوریم که اخیراً در دفتر مرکزی فرقه کابالا برگزار شد، صدها تن از مشاهیر لس‌آنجلس و هالیوود حضور داشتند. یکی از مهم‌ترین این افراد مدونا است، او ۵ میلیون دلار به فرقه کابالا کمک مالی کرده است. 🔹در ۱۸ ژوئن ۲۰۰۴ سی.ان.ان. نیز از عضویت رسمی مدونا در فرقه کابالا خبر داد و نوشت: "مدونا در جشن اخیر پوریم، که در دفتر فرقه برگ برگزار شد، به یاد ملکه اسطوره‌ای یهودی، استر نام گرفته و اعلام کرده که از این پس او را استر بخوانند." [۹۸] مدونا به یک خانواده کاتولیک تعلق دارد. 🔶🔸پایان سخن 🔹مدونا تنها یک خواننده نیست، یک نماد فرهنگی است. بعلاوه مدونا نماد هرزگی جنسی مدرن نیز هست. زمانی از او درباره اوّلین تجربه جنسی‌اش پرسیدند و پاسخ داد: "با برادرم بود!!!" این همان فرهنگی است که فرقه فرانک از نیمه دوّم سده هیجدهم در پی ترویج آن بود. 🔹من در سال ۱۳۷۶ به پژوهش در زمینه کابالیسم علاقمند شدم و حاصل تلاشم در جلد دوّم زرسالاران (۱۳۷۷) عرضه شد. در آن زمان هرگز تصوّر نمی‌کردم که روزی احیاء کابالیسم را به عنوان یک طریقت امروزی و مدرن شاهد باشم. و فراتر از آن هیچ مکانیسم مؤثری را نمی‌توانستم برای ترویج و گسترش سریع کابالیسم در میان جوانان متعلق به همه فرهنگ‌ها بپندارم. تصوّر می‌کردم که این‌گونه پدیده‌ها به تاریخ تعلق دارند. 🔹ولی امروزه می‌بینم که اسطوره‌ها جان می‌گیرند و روح شابتای زوی و یاکوب و اوا فرانک را در کالبدی جدید عرضه می‌کنند. ولی در آن زمان به پیوند میان ترویج مناسک جنسی در رسانه‌های جدید با مناسک مشابه در فرقه‌های دونمه و فرانک توجه کردم و نوشتم: "احیای میراث فرقه‌گرایی جنسی شابتای زوی و یاکوب فرانک را در فرهنگ نوینی که به ‏وسیله رسانه‌های غربی ترویج می‌شود به روشنی می‌توان دید. مناسک آمیخته با رفتارهای جنسی و مصرف مواد مخدر و موسیقی تهییج‌کننده رفتار رایج در میان نسل جوان امروزین غرب است. اینک، مراسم بی‌پروای گروه‌های کوچک دونمه و فرانکیست به کمک رسانه‌های نوین ارتباطی به یک پدیده انبوه و جهانی بدل شده است. هزاران جوان گرد می‌آیند، همان آداب و مناسک را برگزار می‌کنند و رسانه‌های تصویری جوانان سراسر جهان را به پیروی از این الگو فرامی‌خوانند. رقص جنسی موسوم به لمبادا (رقص بره)، که در سال‌های اخیر از طریق وسایل ارتباط جمعی غرب ترویج می‌شود، نشانی آشکار از مناسک جنسی دونمه‌های ترکیه در جشن لمب را بر خود دارد. 🔹وارثین شابتای زوی و یاکوب فرانک در قالب گروه‌هایی چون متالیکا آشکارا پرستش شیطان و همجنس‌گرایی را ترویج می‌کنند و با ساخت و پخش سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی روابط جنسی زن با زن و مرد با مرد را به ایستار متعارف اخلاقی و هنجار عادی فرهنگی بدل می‌سازند 🔹تداوم این میراث تصادفی نیست در آینده خواهیم دید که مروجین این آئین‌ در جهان امروز از تبار همان فرقه‌سازان سده‌های هفدهم و هیجدهم میلادی‌اند استاد عبدالله شهبازی والحمدلله 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 "" نوشته حجت‌الاسلام مظفر سالاری بامضمونی درباره وظایف مسلمانان درزمان غیبت 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14393 ◀️ قسمت شانزدهم - جوانک دیوانه! اصلا” نمی‌دانستم که این‌قدر به آن دخترک فتنه‌انگیز علاقه پیدا کرده‌ای. تقصیر من است که تو را از کارگاهت بیرون کشیدم. اگر همان‌جا مانده بودی، این‌همه گرفتاری پیش نیامده بود. ام‌حباب که چاق بود، سراسیمه و نفس‌زنان پیش آمد و گفت: "خودم این قصاب از خدا بی‌خبر را خفه می‌کنم. تردیدی ندارم که گوشت دیروزش فاسد بوده و این طفلک مسموم شده است." از غبغب آویزان و لرزان ام‌حباب خنده‌ام گرفت. لبخندم را که دید، نفس عمیقی کشید و گفت: "آه! خدا را شکر! پس حالت چندان هم بد نیست. مرا بگو که می‌خواستم این قصاب بیچاره را خفه کنم. خدا از گناهم بگذرد!" پدربزرگ که رفت، روی تخت دراز کشیدم. ام‌حباب خیلی زود برایم شربتی مقوی آورد که با خوردنش تا حدی حالم جا آمد. از فرصت استفاده کردم و همه‌ی آنچه را اتفاق افتاده بود، برای او بازگفتم. خیلی دلش برایم سوخت. از کودکی مرا بزرگ کرده بود و به من علاقه فراوانی داشت. به او گفتم که ریحانه به خانم‌ها قرآن و احکام می‌آموزد. نشانی خانه‌شان را دادم و خواهش کردم که برود و خبری از او برایم بیاورد. دو دیناری را که در جیبم بود بیرون آوردم و به طرفش گرفتم. اخم کرد و گفت؛ "من تو را تر و خشک می‌کردم؛ حالا سکه‌هایت را به رخم می‌کشی؟!" می‌دانستم همین را می‌گوید. سکه‌ها را در جیبم گذاشتم و باز دراز کشیدم. گفت: "باشد. فردا شاید رفتم. حیف از تو نیست که عاشف دختر یک حمامی بشوی؟!" - همین امروز باید بروی. تو که او را ندیده‌ای. - شاید عصر رفتم. هیچ دختری در حلّه، لیاقت خدمتکاری تو را ندارد. - اگر واقعا” مرا دوست داری، همین حالا برو. من نمی‌توانم صبر کنم. - حرفش را هم نزن. نمی‌دانم این عشق و عاشقی چه زهرماری است که شما جوان‌های ابله را چنین ناتوان و بیچاره می‌کند. خوش به حال خودم که در زندگی‌ام خبری از این چیزها نبود. من شوهر خدا بیامرزم را دوست داشتم؛ او هم مرا دوست داشت؛ ولی وقتی به سفر می‌رفت، هیچ کدام دق مرگ نمی‌شدیم. ایستادم و وانمود کردم چشم‌هایم سیاهی می‌رود: - راست می‌گویی. من حق ندارم تو را به زحمت بیندازم. خودم می‌روم. اگر شب شد و نیامدم نگران نشوید. ام حباب بال‌بال‌زنان گفت: "بگیر بنشین. من نمی‌توانم جواب غرلندهای پدربزرگ بداخلاقت را بدهم. چشمم کور می‌روم. اما اگر این دخترک بلاگرفته را همان‌جا خفه کردم، ناراحت نشو." از خوشحالی خواستم پرواز کنم: - در باره‌ی او این‌طور صحبت نکن. او سرانجام به همین خانه می‌آید و در کارها به تو کمک می‌کند. آن‌وقت آن‌قدر از او خوشت می‌آید که دیگر یک روز نمی‌توانی بدون او زندگی کنی. - به همین خیال باش. این را گفت و رفت تا آماده شود. هنگامی که با زنبیل خرید بیرون می‌رفت، گفت: "از جایت نباید تکان بخوری. استراحت کن تا هوایی به مخ معیوبت بخورد. خوب فکر کن و ببین که جواب خدا را چه باید بدهی. من بیچاره با این پاهای دردناک باید تا آن‌طرف بازار بروم و برگردم." - یادت باشد. او نباید بفهمد تو کی هستی. - فکر کرده‌ای من وقتم را به خاطر حرف زدن با او تلف می‌کنم؟ باید زود برگردم و ناهار را آماده کنم. ام‌حباب هنوز پنجاه قدم دور نشده بود که از خانه بیرون زدم. نمی‌توانستم در خانه تاب بیاورم. از طرفی باید ابوراجح را می‌دیدم…………. ……… ابوراجح در حمام نبود. قوها روی آب بی‌حرکت بودند و مسرور، درون اتاقک چوبی، مشغول شمردن سکه‌ها بود. وقتی پرسیدم ابوراجح کجاست، شانه‌هایش را بالا انداخت و وانمود کرد اگر شمردن سکه‌ها را قطع کند، شماره آن‌ها از دستش درخواهد رفت. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14496 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 اهمیت کار ویژه «شبکه نفوذ» برای ایجاد تصویری «دروغ‌گو» از ایران و ایرانی 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 کار ویژه «شبکه نفوذ» برای ایجاد تصویری «» از ایران‌وایرانی قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14395 ◀️ مقاله اول؛ اهمیت ۲. 🔹ایفای نقش مؤثر «رسانه» برای «اقناع افکار عمومی» و پذیرش «دروغ‌گو» بودنِ یک «تفکّر» و یا «حاکمیّت»، یکی از استراتژی‌های اصلی و سیاست‌های عملیاتی اتخاذ شده در طول دوران «جنگ سرد» (Cold War) بود. 🔹این اقدام رسانه‌ای، در طول دهه‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰ میلادی با شدت جریان داشت و رفتار رسانه‌ای دو «بلوک شرق» (Eastern Bloc) و «بلوک غرب» (Western Bloc) را متأثر از خویش نمود و کشمکش‌های بسیاری را در فضای رسانه‌ای حاکم بر «جهان دوقطبی» به‌همراه داشت. 🔹پس اگرچه «دروغ‌گویی» همواره به‌عنوان یکی از «لوازم حکومت» در تفکّر «بشرمحور» (Humanism) و از پُرکاربردترین ابزارهای «علوم سیاسی» (Political science) چه در در قالب «نظام لیبرالیسم» (Liberalism) و چه در قالب «نظام سوسیالیسم» (Socialism) مورد توجه و استفاده بود؛ اما «تمرکز رسانه‌ای غرب» بر برجسته‌سازی این امر در «بلوک شرق» سبب شد تا این حکومت‌ها «مشروعیت اجتماعی» خود را از دست داده و با چالش «عدم مقبولیّت» در جوامع داخلی خود مواجه شوند. 🔹تمرکز ویژه‌ی «بلوک غرب» بر آرایش عرصه‌ی تقابل خود مبتنی بر ملزومات «جنگ نرم» موجب ایجاد برتری و استفاده‌ی هوشمندانه‌تر از «رسانه» گشت. اتفاقی که به‌خاطر تولید محتواهای رسانه‌ای گوناگون، باعث «اقناع افکار عمومی» به «دروغ‌گو» بودنِ «حاکمیت» در «بلوک شرق» گردید؛ و شرایط عدم اعتماد میان «توده» و «حاکمیت» را پدید آورد؛ و در نهایت منجر به اضمحلال «بلوک شرق» و فروپاشی «اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی» (Union of Soviet Socialist Republics) در ۴ دی ۱۳۷۰ هجری شمسی (۲۵دسامبر۱۹۹۱ میلادی) شد. اتفاقی بسیار مهم که پس از حدود ۶۰ سال حاکمیت «جنگ سرد» بر عرصه‌ی روابط بین‌الملل، توانست پایان‌بخشِ «جهان دوقطبی» شود و موجب گردد تا حاکمیت کمونیسم (Communism) برای همیشه تنها از قابلیت دسترسی در «موزه‌های تاریخ سیاسی جهان» برخوردار باشد. 🔹این‌گونه بود که «بلوک غرب» از یک‌سو با استفاده از شیوه‌ی «دروغ‌گویی رسانه‌ای» و بالأخص با تمرکز بر شگرد «خبررسانی جعلی» (Fake news) توانست با تلفیق میان راست و دروغ و تغییر برخی از حقایق به «مدیریت افکار عمومی» مبادرت ورزد و ذهنیتی غیر واقعی و مبتنی بر تمایلات خود از حاکمیت‌های موجود در «بلوک شرق» به نمایش بگذارد و از سوی دیگر با ایجاد تصویری «دروغ‌گو» از حاکمان بلوک شرق، موفق شود تا ضمن «فاصله‌گذاری میان مردم و دولت» از «مشروعیت اجتماعی» ایشان بکاهد. 🔹البته اقدامات رسانه‌ای بلوک غرب تنها محدود به «فعالیت‌های سلبی رسانه‌ای» نگردید و دستگاه عظیم رسانه‌ای در غرب موفق شد تا در راستای مواجهه و «تقابل نرم» خود با «بلوک شرق» اقدام به طراحی سلسله «فعالیت‌های ایجابی» نموده و فعالیت‌های رسانه‌ای گسترده‌ای را رقم زند که عمدتاً با استفاده‌ی فراگیر از شیوه‌ی «دروغ‌گویی رسانه‌ای» صورت پذیرفت. 🔹فعالیّت‌هایی که متمرکز بر بَزک «سبک زندگی آمریکایی» (American Way of Life) بود و تخیّلی قابل باور از «زیست انسان غربی» ارائه می‌داد. تخیّلی که «غرب» را دارای جوامع و حاکمیّت‌هایی مملو از «صداقت» و «درست‌کار» ترسیم می‌نمود. جامعه‌ای رشک‌برانگیز که با «ظاهرسازی رسانه‌ای» توانست حسرتِ رسیدن به «رویای آمریکایی» (American Dream) را در میان مردمان سراسر جهان ایجاد نماید. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14498 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee