eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.9هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
91 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰آخرین آمار اپلیکیشن های موبایلی و شبکه های اجتماعی: 🔸استاتیستا یک پورتال آماری است که اطلاعات بیش از ۸۰،۰۰۰ موضوع از بیش از ۱۰،۰۰۰ منبع مختلف در آن فراهم می‌شود. طبق آمار وب سایت استاتیستا اپلیکیشن پیام رسان تا اکتبر سال ۲۰۲۰ با دو میلیارد کاربر ماهانه، محبوبترین اپلیکیشن پیام رسان جهان بوده است. 🔹رتبه‌بندی محبوبترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موبایلی تا اکتبر سال ۲۰۲۰ به این ترتیب است: ۱- واتس‌اپ: دو میلیارد کاربر ماهانه ۲- مسنجر : یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر ماهانه ۳- : یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون کاربر ماهانه ۴- کیو کیو: ۶۴۸ میلیون کاربر ماهانه ۵- اسنپ چت: ۴۳۳ میلیون کاربر ماهانه ۶- تلگرام: ۴۰۰ میلیون کاربر ماهانه 🔻طبق آمار مرکز پژوهشی بتا با بررسی آمار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی، همچنان با داشتن ۴۹ میلیون کاربر فعال ایرانی محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین ایرانیان است. این بستر در حال حاضر بیش از ۲ میلیون کانال دارد که در طول سال بیش از ۵۰۰ میلیون پست منتشر می‌کنند. این تعداد پست در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد نمایش به خود اختصاص می‌دهد. ✅پس از تلگرام، دومین شبکه پراستفاده است. با بررسی مرکز پژوهشی بتا در مورد کاربران فارسی اینستاگرام مشخص شد که بیش از ۴۷ میلیون کاربر فارسی زبان در بستر اینستاگرام در حال فعالیت هستند. این کاربران در طول یک سال بیش از یک میلیارد محتوا تولید می‌کنند. این بستر در جهان بیش از یک میلیارد و دویست میلیون کاربر دارد. نوع فعالیت در سطح بالای کاربری نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ پیج با دنبال کننده بیش از ۳ میلیون کاربر دارد و بیش از ۶۰۰ پیج با دنبال کننده بیش از یک میلیون در این فضا وجود دارد. ▪️این بررسی همچنین نشان می‌دهد که در جهان در حدود ۳۶۰ میلیون دنبال کننده دارد. در بیش از ۲ میلیون کاربر دارد در طول یک سال در حدود ۵۰۰ میلیون توییت منتشر می‌کنند که از این تعداد ۲۰۰ میلیون ریتوییت انجام می‌شود. همچنین کاربران بیش از ۱.۵میلیارد لایک نسبت به توییت‌های هم انجام می‌دهند. @savad_rasaneh
: 📚بازی آغاز شده: روش های شناخت و تحلیل بازی های کامپیوتری نویسنده : محمد حسن یادگاری ناشر : سوره مهر - سال نشر : 1399 📖 در جهان اکنون ما بازی های کامپیوتری به یک نیروی مهم فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده اند و به صورت گسترده ای در مجامع علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته اند. کتاب حاضر با توجه به سه حوزه تشکیل دهنده هر چرخه رسانه ای - یعنی «متن پیام»، «مخاطب» و «سازمان صنعت رسانه»- به ارائه روش های تحقیق متناسب با این چرخه در حوزه مطالعات بازی میپردازد. https://sooremehr.ir/book/4035 @savad_rasaneh
⬛️ شهادت برترین بانوی عالم، حضرت فاطمة الزهرا سلام الله علیها تسلیت باد. اداره هنرهای ادبی، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تقدیم می کند: 🌹مجموعه رسانه‌ای《سلام مادر》 عرض ارادت شاعران طلبه به ساحت مقدس حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها تماشا و دریافت با مراجعه به اینستاگرام اشراق: https://www.instagram.com/eshragh_dte/ آپارات اشراق: https://www.aparat.com/Eshragh_Tv @savad_rasaneh
: 📚«تأملاتی در دین و رسانه» نویسنده: دکتر کمال اکبری ناشر: ارمغان حیات 📖 کتاب حاضر مجموعه مقالاتی است که نویسنده محترم به تناسب شرایط زمانی تدوین کرده است و دربرگیرنده مقاله‌هایی چون « و رسانه، تعریف و محدوده»، «تبلیغ دینی در رسانه‌های جدید»، «رسانه‌ها غفلت‌زا یا آگاهی بخش»، «فرم و قالب در انتقال مفاهیم دینی برنامه‌های تلویزیونی»، «اهمیت نگاه دینی در برنامه‌های نمایشی» و « و علیه مبانی دینی» است. 🔹نویسنده کتاب معتقد است که رسانه‌های نوین در یک فرهنگ متفاوت از پدید آمده‌اند. رسانه‌های سنتی مثل ، نماز جماعت، هیئت‌های مذهبی از بطن و بستر دین شکل گرفته‌اند اما رسانه‌های نوین در بستر فرهنگ سرمایه داری و مصرفی غرب شکل گرفته است. از طرفی تفاوت ماهوی بسترهای شکل‌گیری این دو دسته ، استفاده از رسانه‌های نوین را در یک جامعه دینی با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌کند و از طرف دیگر استفاده نکردن از با توجه به کثرت استفاده از آن در جامعه امروز غیرممکن به نظر می‌رسد. با توجه به بدیع بودن این موضوع در کشور ما، نویسنده در این تلاش می‌کند تا ابعاد مختلف این تعامل را باز‌شناسی کند و بیانگر مسائلی باشد که حوزه دین؛ در ارتباط با رسانه، با آن مواجه است. بعد از کتاب «درآمدی بر ارتباطات و اطلاعات در اسلام» و «تبلیغ بین المللی اسلام در بستر حقوق و ارتباطات بین الملل» این سومین اثر نویسنده در حوزه رسانه و ارتباطات است. @savad_rasaneh
🔰اعداد و ارقام نظرسنجی‌های ملی چه تصویر کلانی از ذائقه فرهنگی و رسانه‌ای ایرانی‌ها ارائه می‌کنند؟ 🎞 آمارها نشان می‌دهد مردم به‌طور میانگین روزانه سه‌ساعت تلویزیون ملی را تماشا می‌کنند. در نتایج آماری مربوط به ، 70 درصد مردم اعلام کردند به گوش می‌دهند، 22 درصد ‌های ایرانی می‌بینند، 19.8 درصد مخاطب هستند، که البته این آمار درمورد 50 درصد است. 📱به‌طور کلی از 80 میلیون جمعیت ایران بیش از 67 میلیون نفر مخاطب هستند.‌ ‌ 📺اولین سوالی که از مخاطبان تلویزیون پرسیده شده این است که «آیا ایران را تماشا می‌کنید؟» و پاسخ‌ها به این سوال شاید در نگاه اول برخلاف پیش‌زمینه ذهنی مخاطب باشد. 92.7 مردم تلویزیون تماشا می‌کنند؛ عددی که شاید خیلی بزرگ باشد، اما احتمالا این عدد باتوجه به مخاطبان سریال‌ها، و... به‌دست آمده و باید به آن اعتماد کرد و این خروجی نظرات 15500 نفر بوده و ممکن است مخالفانی هم داشته باشد. ‌ ‌ 📺از کسانی که از تلویزیون ایران استفاده می‌کنند پرسیده شده که «چه کانال‌ها یا شبکه‌های داخلی را بیشتر تماشا می‌کنید؟ بیشترین بیننده شبکه تلویزیونی هم در اولویت اول و هم دوم با 23.1 و 21.4 درصد مربوط می‌شود به و پس از آن قرار دارد با 14.9 و12.7 درصد بیننده به‌ترتیب در اولویت اول و دوم. در اولویت اول پس از این دو شبکه، با ۱۴ درصد، شبکه یک با 9.4 درصد، شبکه‌های استانی با 9.1 درصد، با 8.8 درصد، با 6درصد، شبکه دو با 3.5 درصد، نمایش با 3.1 درصد، تماشا با 2.5 درصد، با 1.9 درصد و و نهال با 1.4 درصد بیشترین بیننده را دارند. ‌ 📡درباره استفاده از ، ۲۲ درصد گفته‌اند که از شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند. نکته دیگر آمار بخش ماهواره این است که نشان می‌دهد با افزایش سن، تحصیلات و پایگاه اقتصادی افراد، استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای نیز بیشتر می‌شود. 📽در بخش «استفاده از » از افراد پرسیده شده که «آیا سریال‌های خارجی (مانند گیم‌آوترونز، بریکینگ‌بد و...) را تماشا می‌کنید؟» 5.1 درصد جمعیت نمونه پاسخ مثبت داده‌اند. 📻«آیا به رادیوی ایران گوش می‌دهید؟» طبق جواب‌های داده‌شده: 29.7 درصد جمعیت به رادیوهای ایران گوش می‌دهند و کمی بیش از 70درصد پاسخ‌شان منفی بوده است. همچنین مشخص شده که با افزایش سن، افراد زمان بیشتری به گوش می‌دهند. 📖در بحث طبق آمار به دست آمده، 3.53 درصد از این گروه آماری اصلا کتاب نمی‌خوانند و 46.7 درصد اهل مطالعه کتاب هستند. براساس این آمار از هر دونفر، یک نفر کتاب می‌خواند! و با ۲۵۷۴ نفر، با ۱۵۷۰ نفر، تخصصی با ۱۴۷۰ نفر، و تربیتی با ۱۴۳۹ نفر و با ۱۳۹۵نفر، گزینه‌های اصلی خواندن کتاب برای آن 46درصد اهل هستند. 📑درباره ، 28.3 درصد گفته‌اند روزنامه و مجله می‌خوانند و71.3 درصد نیز آشکارا اعلام کرده‌اند که روزنامه و نمی‌خوانند. 43 درصد روزنامه و مجله‌خوان‌ها گفته‌اند آن را به‌صورت الکترونیکی نیز می‌خوانند. http://fdn.ir/50576 @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
1_783586013.pdf
13.11M
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه ⏰ ویژه‌نامه رحلت آیت الله مصباح یزدی 🔻(شماره نوزدهم و بیستم) 🔹در این شماره از دیده‌بان اندیشه، علاوه بر مرور زندگی پر خیر و برکت حضرت علامه مصباح یزدی و بازتاب اندیشه‌ها در ایام رحلت ایشان، به پنج محور مهم و اساسی از اندیشه‌های آیت‌الله مصباح یزدی(ره) که اخیرا بیشتر مورد انتقاد و چالش از سوی روشنفکران و ژورنالیست‌های علمی بوده است، پرداخته می‌شود.  این پنج محورعبارت است از: 1.     نقد سکولاریسم در اندیشه آیت‌الله مصباح یزدی (ره) 2.     اسلام ، خشونت و دموکراسی در اندیشه آیت‌الله مصباح یزدی(ره) 3.     سیری در اندیشه ولایت فقیه 4.     تبیین علم دینی 5.     تعدد قرائت ‌ ها و پلورالیسم 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
🔰انتشار کتاب چکیده مقالات همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی 📖 کتاب چکیده مقالات سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی به اهتمام دکترعبدالکریم خیامی ـ دبیر شورای علمی این رویداد منتشر شد. به گزارش کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش و اطلاعاتی، این کتاب شامل ۸۵ چکیده ارسالی است که به‌صورت مشترک توسط دانشگاه امام صادق (ع) و مرکز توسعه و در منتشر شده است. این کتاب به‌صورت رایگان منتشر شده و از طریق آدرس ذیل قابل دریافت است: http://www.milconf.ir/files_site/files/r_2_210123070709.pdf کتاب مقالات این رویداد نیز به‌زودی منتشر خواهد شد. @savad_rasaneh
📽 جاذبیت سینما از جانبی به برمیگردد، از جانبی دیگر به ، از جانب سوم به این ملغمه‌ای كه از تركیب داستان و تصویر پدید آمده و میتواند توهمی از واقعیت را ایجاد كند.... 📖كتاب آينه‌ي جادو، جلد اول، سيدمرتضي آويني. @savad_rasaneh
📽 اسامی فیلم‌های نامزد سی و نهمین جشنواره فیلم فجر: 📣 داوران فیلم‌های سینمایی خانم ساره بیات و آقایان محمد احسانی، مرتضی پورصمدی، بهرام توکلی، نیما جاویدی، سیدجمال ساداتیان و مصطفی کیایی پس از بازبینی 57 فیلم سینمایی، 16 فیلم را برای نامزدی در بخش به شرح زیر اعلام کردند: 1-ابلق، کارگردان: نرگس آبیار، تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی 2- بیِ همه چیز، کارگردان: محسن قرایی، تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی 3- تک تیرانداز، کارگردان: علی غفاری ، تهیه‌کننده: ابراهیم اصغری 4- تی تی، کارگردان: آیدا پناهنده، تهیه‌کننده: آیدا پناهنده 5- خط فرضی، کارگردان: فرنوش صمدی، تهیه‌‌کننده: علی مصفا 6- رُمانتیسم عماد و طوبا، کارگردان: کاوه صباغ‌زاده، تهیه‌کننده: مهدی صباغ‌زاده 7- روزی روزگاری، آبادان، کارگردان: حمیدرضا آذرنگ، تهیه‌کنندگان: علی اوجی، عبداله اسکندری 8- روشن، کارگردان: سیدروح‌اله حجازی، تهیه‌کننده: سیدروح‌اله حجازی 9- زالاوا، کارگردان: ارسلان امیری، تهیه‌کنندگان: سمیرا برادری و روح‌اله برادری 10- ستاره بازی، کارگردان: هاتف علیمردانی، تهیه‌کننده: علی سرتیپی 11- شیشلیک، کارگردان: محمدحسین مهدویان، تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری 12- گیج‌گاه، کارگردان: عادل تبریزی، تهیه‌کننده: میرولی‌اله مدنی 13- مامان، کارگردان: آرش انیسی، تهیه‌کننده: مجید برزگر 14- مصلحت، کارگردان: حسین دارابی، تهیه‌کننده: محمدرضا شفاه 15- منصور، کارگردان: سیاوش سرمدی، تهیه‌کننده: جلیل شعبانی 16- یدو، کارگردان: مهدی جعفری، تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح @savad_rasaneh
✅ صنعت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف در چه مدت به ۵۰ میلیون کاربر رسیدند؟ از هواپیما تا بازی پوکیمون گو #انجمن_سواد_رسانه_طلاب ✅ @savad_rasaneh
🔰ثبت نام دوره کوتاه مدت و مجازی ترم زمستان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی 🔸عناوین رشته های رسانه ای: 🔹روش نقد و تحلیل : دکتر محمد حسین فرج نژاد استاد و مؤلف در موضوع سینما و انیمیشن 🔹 و بحران‌های اجتماعی: دکتر معصومه نصیری استاد و مولف کتب سواد رسانه و قائم مقام سابق انجمن سواد رسانه ای ایران 🔹سواد : مهندس مهدی حق وردی استاد دوره های سواد بازی 🔹 در حوزه رسانه‌ها: دکتر مجید مبینی مدیر کارگروه تجربه نگاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم 🔹تحلیل و بررسی در رسانه‌ها: حجت الاسلام و المسلمین علی قهرمانی استاد و مؤلف در موضوع سبک زندگی 🔹اصول و کلیات سواد رسانه‌ای: عباسعلی متولیان مدرس سواد رسانه و دبیر انجمن سواد رسانه طلاب ثبت نام: تا 15 بهمن در سایت https://eshragh.ir/ @savad_rasaneh
🔰قابل توجه علاقه مندان دوره های مجازی رسانه: مهلت ثبت نام تا روز شنبه 18 بهمن ماه تمدید گردید. 🔹برای اطلاع از دوره ها و ثبت نام به آدرس ذیل مراجعه نمایید: https://eshragh.ir/courses-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87/ @savad_rasaneh
📣 دانشكده دين و رسانه در آستانه راه اندازی رشته ، برگزار می كند: " نشست مجازی نقد و بررسی كتاب «بازخوانی فلسفه های معاصر رسانه با رويكرد اسلامی؛ تأليف محمود يوسف السماسيري» " 📌 با حضور: - دكتر سيدحسن حسينی استاد تمام گروه فلسفه علم و معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شريف - حجت الاسلام دكتر سيدحميد ميرخندان استاد دانشكده دين و رسانه دانشگاه صدا و سيما دبير جلسه: دكتر سيد علی محمد رضوی مدير گروه فرهنگ و ارتباطات اسلامی دانشكده دين و رسانه ⏰ زمان: دوشنبه 99/11/20 ؛ ساعت 10 تا 12 🔸 شركت در نشست مجازی از طريق لينك زير: https://connect.iribu.ac.ir:443/rv82gfnkc6cu/?proto=true @savad_rasaneh
🎬نامزدهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است: نامزدهای بهترین نقش مکمل مرد 1- عرفان ابراهیمی برای فیلم مامان 2- پژمان جمشیدی برای فیلم شیشلیک 3- پوریا رحیمی‌سام برای فیلم زالاوا 4- وحید رهبانی برای فیلم مصلحت 5- پدرام شریفی برای فیلم بی همه چیز نامزدهای بهترین نقش مکمل زن 1- آزیتا حاجیان برای فیلم خط فرضی 2- الهام شفیعی برای فیلم روزی روزگاری آبادان 3- گلاره عباسی برای فیلم ابلق 4- گیتی معینی برای فیلم ابلق نامزدهای بهترین نقش اول مرد 1- پرویز پرستویی برای فیلم بی همه چیز 2- نوید پورفرج برای فیلم زالاوا 3- محسن تنابنده برای فیلم روزی روزگاری آبادان 4- میلاد صویلوی برای فیلم یدو 5- رضا عطاران برای فیلم روشن 6- امیر نوروزی برای فیلم مامان نامزدهای بهترین نقش اول زن 1- رویا افشار برای فیلم مامان 2- ستاره پسیانی برای فیلم یدو 3- الناز حبیبی برای فیلم رمانتیسم عماد و طوبا 4- ملیسا ذاکری برای فیلم ستاره بازی 5- الناز شاکردوست برای فیلم ابلق 6- نازنین فراهانی برای فیلم مصلحت نامزدهای بهترین فیلمنامه 1- ارسلان امیری، آیدا پناهنده، تهمینه بهرام برای فیلم زالاوا 2- آرش انیسی برای فیلم مامان 3- آیدا پناهنده، ارسلان امیری برای فیلم تی‌تی نامزدهای بهترین کارگردانی 1- نرگس آبیار برای فیلم ابلق 2- ارسلان امیری برای فیلم زالاوا 3- مهدی جعفری برای فیلم یدو 4- محسن قرایی برای فیلم بی همه چیز نامزدهای بهترین فیلم 1- ابلق به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی 2- بی همه چیز به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی 3- زالاوا به تهیه‌کنندگی روح‌اله برادری و سمیرا برادری 4- یدو به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح نامزدهای کارگردان اول 1- حمیدرضا آذرنگ برای فیلم روزی روزگاری آبادان 2- ارسلان امیری برای فیلم زالاوا 3- آرش انیسی برای فیلم مامان 4- عادل تبریزی برای فیلم گیج‌گاه 5- حسین دارابی برای فیلم مصلحت 6- سیاوش سرمدی برای فیلم منصور 🎥📽 @savad_rasaneh
اسامی برگزیدگان سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر 🔹بهترین فیلم: محمدرضا مصباح (یدو) 🔸بهترین فیلم از نگاه تماشاگران: نرگس آبیار (ابلق) 🔹بهترین فیلم از نگاه ملی: (تک تیرانداز) 🔸بهترین کارگردانی: مهدی جعفری (یدو) 🔹جایزه ویژه داوران: محسن قرائی (بی همه چیز) 🔸بهترین بازیگر نقش اول زن: رویا افشار (مامان) 🔹بهترین بازیگر نقش اول مرد: رضا عطاران (روشن) 🔸دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن: ستاره پسیانی (یدو) 🔹بهترین بازیگر مکمل زن: گلاره عباسی (ابلق) 🔸بهترین بازیگر مکمل مرد: پوریا رحیمی‌سام (زالاوا) 🔹بهترین فیلمنامه: آیدا پناهنده، ارسلان امیری و تهمینه بهرام (زالاوا) 🔸بهترین فیلمِ اول: ارسلان امیری (زالاوا) 🔹دیپلم افتخار فیلمِ اول: حسین دارابی (مصلحت) 🔸بهترین فیلمنامه اقتباسی: محسن قرائی و محمد داوودی (بی همه چیز) 🔹بهترین فیلم‌برداری: مرتضی نجفی (روشن) و (یدو) 🔸بهترین تدوین: عماد خدابخش (بی‌همه چیز) 🔹بهترین موسیقی متن: حامد ثابت (بی‌همه چیز) 🔸بهترین صداگذاری: امیرحسین قاسمی (یدو) 🔹بهترین صدابرداری: رشید دانشمند (یدو) 🔸بهترین طراحی صحنه: سهیل دانش‌اشراقی (روزی روزگاری آبادان) 🔹بهترین طراحی لباس: مارال جیرانی (بی‌همه چیز) 🔸بهترین چهره پردازی: ایمان امیدواری (ابلق) 🔹بهترین جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظرفصیحی (ابلق) 🔸بهترین جلوه‌‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان (تک تیرانداز) 🔹بهترین فیلم مستند: تقی امیرانی (کودتای ٥۳) 🔸بهترین فیلم‌ کوتاه: مریم اسمی‌خانی (وضعیت اورژانسی) 🔹بهترین عکس: سحاب زریباف (خورشید) 🔸بهترین پوستر: وحید عبدالحسینی (هفت و نیم) 🔹بهترین تیزر: حمید نجفی‌راد (شنای پروانه) منبع: تسنیم 🎥📽 @savad_rasaneh
📚مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو نویسنده: کال نیوپورت سال نشر: 2019 - 1399 🔷کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو، یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز از حذف مسائل غیر ضروری و توجه به اموری که ضروری هستند، می‌گوید. نیوپورت که قبلا پرفروش «کار عمیق» را نوشته، این بار فلسفه‌ی نوینی را برای استفاده از فناوری معرفی می‌کند که زندگی‌های بسیاری را بهبود بخشیده است. 🔹کال نیوپورت (Cal Newport) در سال 2016، مقاله‌ای از اندرو سالیوان مفسر و وبلاگ‌نویس مشهور با عنوان «من زمانی انسان بودم» در مجله‌ی خواند. مقاله‌ای که عنوان فرعیِ آن هشدار دهنده بود: «بمبارانِ بی‌پایانِ اخبار و شایعات و عکس از ما دیوانگانی معتاد به دریافت ساخته. این اتفاق مرا نابود کرد و ممکن است با شما هم چنین کند.» این مقاله سبب شد تا نیوپورت به شکلی غیرمنتظره وارد دوره‌ا‌ی فشرده برای مطالعه و تحقیق درباره‌ی مزایا و خطراتِ زندگیِ مدرن شود و این بار کتابی در خصوص تاثیر و شبکه‌های مجازی بر روند زندگی واقعی افراد بنویسد. 🔶بدون شک شما با وجود زندگی در دنیای مدرن و استفاده از و برنامه‌هایی با طراحیِ‌های اعتیاد‌آورِ نیاز دارید تا با فلسفه‌ی استفاده از این فناوری‌ها آشنا شوید. هدفِ کتاب حاضر، شناساندن مینیمالیسمِ دیجیتال (digital minimalism: choosing a focused life in a noisy world) است که این شامل کاوشی دقیق‌تر درباره‌ی آنچه از شما می‌خواهد و علت نتیجه دهندگیِ آن است. در مرحله‌ی بعد در‌ صورت پذیرش این فلسفه، نحوه‌ی به کار‌گیریِ آن را به شما یاد می‌دهد. 🔸برای رسیدن به این هدف، کتاب به دو بخش تقسیم شده است. در بخش نخست فلسفه‌ی زیربناییِ مینیمالیسمِ دیجیتال توضیح داده شده و بخش دومِ نگاهی دقیق‌تر به ایده‌هایی‌ست که به شما در پیش گرفتنِ سبکِ زندگی ساده و مینیمالیستی کمک می‌کنند. 🔻در حقیقت کال نیوپورت با بررسی زندگی‌های مختلف روش‌های مرسوم مینیمالیست‌های دیجیتال و ایده‌های حمایت کننده‌ی آن‌ها را کشف می‌کند. او نشان می‌دهد که آن‌ها چطور با بازبینی شبکه‌های اجتماعی مجددا لذت‌های دنیای برون‌خط را پیدا کرده و از راه دوره‌های منظم خلوت‌گزینی، دوباره ارتباط با خودِ درونی‌شان را می‌سازند. همچنین در آخر راهبردهایی را به شما آموزش می‌دهد تا بتوانید این روش‌ها را در زندگی خود به کار برید. 🔺هدف نهایی نیوپورت در این کتاب گفتن این نکته است که نه خوب است و نه بد، مهم این است که بتوانید از آن در راه اهداف و ارزش‌هایتان استفاده کنید و اجازه ندهید فناوری از شما استفاده کند. ◾️در نهایت می‌توان گفت که اگر به دنبال نقشۀ راهی برای رها کردن خودتان از قید و بند ، شبکه‌های اجتماعی، و صفحه نمایش هستید و می‌خواهید به زندگی واقعی خود برگردید، تردید نکنید که خواندن این کتاب برای شما مفید خواهد بود. ▪️کال نیوپورت استاد علوم دانشگاه جورج تاون است. او در زمینه نظریه سیستم‌های توزیع شده تحقیق و علاوه بر کارهای دانشگاهی، در زمینه تعامل و کنش بین و تکنولوژی پژوهش می‌کند. همچنین او تاکنون 6 کتاب نوشته که معروف‌ترین آن‌ها کار عمیق است که از سال 2017 پیوسته مورد توجه و استقبال خوانندگان و منتقدان قرار گرفته است. ✅جوایز کتاب مینیمالیسم دیجیتال: - پرفروش‌ترین کتاب‌های فهرست نیویورک تایمز و ژورنال وال استریت - پرفروش‌ترین کتاب‌های ناشران هفتگی (Publishers Weekly) و آمریکای امروز (US Today) @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️به فضای مجازی به عنوان فضای دوم از زندگی واقعی توجه کنید دکتر مظفری مدیر گروه علوم ارتباطات دانشگاه آزاد علوم تحقیقات در گفتگو با خبرفوری: 🔹رکن اساسی برای جلوگیری از تهدیدهای فضای مجازی است. 🔹عدم برنامه ریزی صحیح و مدیریت زمان در استفاده از موجب ایجاد تهدید می‌شود و فضای مجازی به فضایی آور تبدیل می‌شود. @savad_rasaneh
درباره حکمرانی مجازی .MP3
24.76M
🎧 استاد میرباقری | الزامات مبارزه در دوران حکمرانی مجازی، ۹۹/۱‌۱/۱۰ 💥 ما باید در مقیاس مدیریت و حکمرانیِ در جهان حضور پیدا کنیم و فقط کاربران نباشیم. مبارزۀ در سطح کاربری خوب است ولی کافی نیست. باید میدان درگیری خود را حکمرانی مجازی قرار دهیم و مسیر گسترش فضای مجازی در جهان و افق توسعۀ رسانه و استراتژی و سیاست‌گذاری در این عرصه را، نخبگان تعریف کنند. 💥 اگر در زمینِ غربی بازی کنید، بازنده‌اید؛ ولو گُل بزنید! این حکمرانی را باید خودتان به دست بگیرید و جهتش را تغییر دهید. 💥 باید برای ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها جایگزین طراحی کنید. شما به پلتفرم‌های جدیدی نیاز دارید که جنس جدیدی از نیاز و ارضا را به هم گره بزند و سامان دهد و نیازمندی‌های جامعه ایمانی را توسعه دهد. 💥 استراتژی شما در فضای مجازی، مبارزه با تحقیرشدگی در برابر غرب باشد. («تحقیر، فریفتگی انحلال»، طریق توسعۀ است.) 💥 در مبارزۀ نرم و سخت در عرصه مجازی، اولویت در این است که پرچمداران دشمن را بزنید. اگر پرچمداران و محورها را بزنید، مابقی فرو می‌افتند. باید عمود خیمه‌شان را بکِشید. 💥 ادبیات اسلامِ ناب (در برابر ) را احیا کنید. 💥 مواظب باشید که شهوتِ دیده‌شدن و طرفدار جمع کردن در فضای مجازی، شما را زمین‌گیر نکند. منبع: کانال استاد @savad_rasaneh
♨️راهکارهای در 🔹 بر اساس سبک زندگی فردی موفق و مورد قبول، ساختاری برای زندگی خود و فرزندانمان بسازیم. 🔹(سلامت جسم و روح)؛ در فضای رسانه، رعایت اصول ایمنی برای جسم و همینطور پرداختن به ایمنی روح حائز اهمیت است. 🔹؛ به منظور تأمین آرامش روان فرزندان در دنیای رسانه، همراهی آگاهانه والدین و مربیان همواره ضروری است. 🔹تدریج و ؛ آهسته و پیوسته! پیاده‌سازی اصول و قواعد می‌بایست تدریجی و مداوم باشد تا مفید واقع شود. 🔹؛ درصدی از فعالیت های افراد در فضای رسانه باید با فعالیت‌های فیزیکی و فکری جایگزین گردد. 🔹؛ والدین و فرزندان هر یک وظایف و تعهداتی مختص به خود را دارند که ملزم به انجام آنها هستند. 🔹حاکمیت (قانون خدا و قوانین رسانه‌ای)؛ هر فرد از جانب خود موظف به رعایت قوانین شرع در خصوص استفاده از رسانه هاست. 🔹 (زمان، مکان، محتوا و ابزار)؛ در فضای رسانه مدیریت زمان و مکان، محتوا و ابزار تماما نیازمند کوشش خود فرد است و نه کس دیگر. 🔹 و آگاه سازی (مربیان، والدین و فرزندان)؛ کاهش آسیب های ناشی از فضای رسانه تنها با آموزش و آگاهی والدین میسر خواهد بود. 🔹 هدفمند؛ برای مطالبات باید از مراجعی که می‌توانند بر رسانه ی هدف تاثیر داشته باشند درخواست نمود. @asrehooshmandi @savad_rasaneh
📱میزان استفاده از شبکه های اجتماعی در ایران: 🔶 73.6 درصد افراد بالای 18 سال کشور، درحال حاضر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند/ پیام رسان واتس اپ در رتبه اول 🔷 73.6 درصد از افراد بالای 18 سال کل کشور اعلام کردند درحال حاضر از مجازی استفاده می کنند. 🔷 نتایج نظرسنجی نشان می دهد، 64.1 درصد از افراد بالای 18 سال از پیام رسان استفاده می کنند. با 45.3 درصد در رتبه دوم و با 36.3 درصد در رتبه سوم قرار دارد. 🔷 نظرسنجی با جامعه آماری افراد بالای 18 سال کل کشور در تاریخ 25 تا 28 بهمن 1399 با اندازه نمونه 1583 به شیوه مصاحبه تلفنی توسط اجرا شده است. 📊 مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) @savad_rasaneh
📚مجموعه «آشنایی با تکنیک‌ها و شگردهای جنگ رسانه‌ای» منتشر شد 🔸آشنایی با تکنیک‌ها و شگردهای از این رو دارای اهمیت است که «در جنگ رسانه ای جلب اعتماد مخاطبان از طریق ارائه گزارش‌هایی با بیان بخشی از واقعیت و استفاده از تصاویر غلط و ناکامل صورت میگیرد. 🔹در جنگ رسانه ای حقیقت را وارونه جلوه می‌دهند و سعی می‌کنند با نشان دادن بخشی از واقعیت، دیدگاه خود را در قالبی پوشیده و مستتر در درون گزارش‌ها ارائه کنند. ازاین‌رو بردن ذهنِ افکار عمومی به دورترین نقطه از واقعیت و پررنگ نشان دادن اخبار در راستای گفتمان مورد نظر در کنار استفاده از تکنیک‌های همچون برجسته‌سازی حاشیه‌ها و چشم‌پوشی از حقیقت، یکی از اصلی‌ترین راهبردها در جنگ رسانه‌ ای است.» 🔻فصل اول این مجموعه به «آشنایی با چیستی، کارکردها و انواع »، «آشنایی با مختصات و میدان جنگ شناختی، رسانه‌ای و هیبریدي»، «آشنایی با عملیات روانی، و »، «آشنایی با جنگ روایت‌ها و نقش‌آفرینی جریان تحریف»، فصل دوم به «آشنایی با ۳۰ تکنیک و شگرد پرکاربرد در جنگ رسانه‌ای+ نمونه‌ها»، فصل سوم به « واکسن مقابله با جنگ رسانه‌ای» و فصل چهارم به «آشنایی با برخی اندیشکده هاي فعال جنگ رسانه‌ای علیه ایران» می‌پردازد. 🔻این مجموعه که به روح ملکوتی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تقدیم شده است، به اهتمام محمودرضا کبیری یگانه و معصومه نصیری و حمایت رادیو گفت‌وگو منتشر شده است. 🔗برای دسترسی به کتاب به لینک http://seda.ir/sh/?2856169 مراجعه کنید. @savad_rasaneh
💠 موسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت در راستای تکمیل کادر تخصصی خود از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌های معتبر دعوت به همکاری می‌نماید. 💠 واجدین شرایط برای کسب اطلاعات بیشتر، ارسال رزومه و اطلاعات تماس خود می‌توانند به کانال @shenakht3 مراجعه کنند. @savad_rasaneh
تقوای در خیال .mp3
14.54M
🎧 استاد میرباقری | تقوایِ در خیال (توصیه‌هایی به شاعران و هنرمندان) 🔰«تقوایِ در خیال» غیر از «تقوایِ در عمل» است. ممكن است یك آدمی در عمل متقی باشد، نماز شبش هم ترك نشود، اما تقوای در خیال نداشته باشد. این یك موضوع جدی است. من ندیده‌ام كه در جایی بیان شده باشد. شما برای چشم مناسك می‌گویید؛ می‌گویید این نگاه حلال است؛ این نگاه مكروه است؛ این نگاه حرام است. بعد برای نگاه حرام، مصادیق می‌آورید؛ می‌گویید نگاه غضب‌آلود به پدر و مادر حرام است؛ نگاه تحقیرآمیز به مؤمن حرام است؛ مصداق‌ها را هم می‌گویید. ولی آیا برای خیال هم شما دیده‌اید یك جایی این كار را كرده باشند؟ تخیل هم یك قوه است و معلوم نیست كارش كمتر از كار چشم باشد. اثرگذاری آن هم در وجودِ خود آدم، همان‌طور كه «النظر سهم من سهام ابلیس»، خیال هم «سهم من سهام ابلیس». این‌طوری نیست كه انسان وقتی تخیل می‌كند آزاد باشد. 🔹البته باید توجه کرد که معمولاً «زیاد به كار گرفتنِ خیال»، برای وقتی است كه انسان به عوالم بالاتر راه پیدا نكرده است. انسان اگر به عوالم بالاتر راه پیدا كرد، تلاش می‌كند كه حتی‌المقدور خیال را محدود كند و نگذارد خیال دخالت كند تا بتوان یك تصویری از آن عالم بالا ارائه داد. فرض كنید شما می‌خواهید بهشت را تصویر كنید، اگر پای خیال را باز كنید بهشتی مثل قمصر كاشان برای شما درست می‌شود. یا از آن بهشت‌های مصنوعی درست می‌شود. یا مثلاً جهنم به تخیل نیازی ندارد؛ آن‌قدر واقعیتِ آنجا سنگین است كه شما باید تنزل بدهید تا فهم روی آن واقع بشود. منبع: کانال استاد میرباقری @savad_rasaneh
☑️تقویت سواد رسانه ای لازمه استفاده هوشمندانه از فضای مجازی 🔸عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروزه یکی از الزامات مهم در مسیر استفاده صحیح و هوشمندانه از امکانات و ظرفیت ، برخورداری از دانش و مهارت است. @Savad_resaneh
📕 سومین خبرنامه اسلام و فضای مجازی 🔴 سومین خبرنامه اسلام و فضای مجازی منتشر شد. این بولتن خبری به مهم‌ترین رویدادهای حوزه اسلام و فضای مجازی در بازه دو ماهه دی و بهمن 1399 پرداخته است. 📌تهیه شده در دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 💡دریافت گزارش: 🌐 b2n.ir/t66462 💡دسترسی به کتابخانه تخصصی: 🌐 b2n.ir/767231 @Savad_resaneh