eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
| 💢اکران و تحلیل فیلم سینمایی «ناپلئون» 🔻با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما ⏱ زمان: سه‌شنبه 3 بهمن ماه، ساعت۱۴:۳۰ 📍مکان: قم، بلوار بسیج، انجمن سواد رسانه طلاب جهت شرکت به آیدی زیر پیام دهید: @mg1370 🛑ظرفیت محدود است🛑 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘چگونه رسانه، اومانیسم (خود محوری و انسان محوری)را به ذهن فرزندان ما القا میکند. ▪️مراحل انجام این عملیات حساب شده و بلند مدت به این ترتیب است: ▫️ابتدا قدرت شیطان و شرارت را به شدت بزرگ‌ جلوه می دهند.سپس وجه مثبتی از شیطان را به نمایش میگذارند. ▪️در ادامه شرارت ورزیدن و شیطانی بودن را بخشی از وجود انسان و حتی اجباری، برای رسیدن به اهداف نمایش میدهند و در نهایت نیز مکتب اومانیسم را برای جامعه جهانی جا می اندازند. ▫️بر اساس اومانیسم نه خدایی وجود دارد و نه شیطانی. ▪️به این شکل تمام اعتقادات دینی و مذهبی در حاشیه محو می‌شوند. ▫️جالب است بدانید خودپرستی اصلی ترین ویژگی خود شیطان رجیم است. همین خودپرستی او، باعث شده با انسان دشمنی کند از بهشت رانده شود. ▪️ یعنی کسانی که پیرو اومانیسم می شوند جلوه شیطان بر روی زمین هستند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘کلیپ تبیینی ▪️امر به معروف، مخل مبارزه با فساد است!!!! ▪️برداشتی از مستند عمامه‌های صورتی و اما پاسخ... 🎙حجت الاسلام امیری طیبی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘فرهنگ‌سازی پوشش کجای برنامه‌های کودک است؟ ▪️پای به پای کودکم «بعبعی» را نگاه کردم و با خود گفتم: حساس نباش. مادر بعبعی، گوسفند است و نیازی به پوشش سر ندارد مخصوصا با آن حجم از موهای فرفری. ▪️اما وقتی نگهبان قصه، کلاه برسر دارد، خانم دکتر داستان، روپوش سفید بر تن دارد و پدر بعبعی کت‌وشلوار می‌پوشد، حساس شدم که اگر چون حیوان هستند، پوشش لازم ندارند چرا فقط پوشش سر برای زنان حذف شده است! ▪️در کارتون «موچولوها» هم که مادر با عینک و صدای نازکش از پدر که ریش پروفسوری دارد قابل تشخیص است، قالب موچولوها بدون پوشش هستند اما پلیس شهر کلاه دارد، گل و دستمال سر نیز مورد استفاده‌ی برخی از موچولوهاست. حال چرا برای شناسایی پلیس از پوشش عرف استفاده شده اما پوشش سر و تن زنان و مردان نادیده گرفته شده است! ▪️اختلاط «مدرسه‌ی فینگلیا» زیاد حساسیت برانگیز نیست، با توجیهاتی چون حیوانات، اختلاط سرشان نمی‌شود خودمان را سرگرم می‌کنیم؛ اما چرا به مدرسه می‌روند؟! بگذریم..‌‌. معلم زن در این کارتون شال گردن دارد اما پوشش سر ندارد، بعضی از دانش‌آموزان کلاه دارند و برخی گل به سر می‌زنند. ▪️در پویانمایی «کارتونی‌ها»، مادر با موهای حالت‌دار مشخص می‌شود اما چون کارتون است نیازی برای پوشش سر در آن دیده نمی‌شود... ▪️وقتی به پویانمایی‌های حوزه کودک نظری می‌اندازیم، حتی اگر به عمد نباشد، اکثر آن‌ها به واسطه استفاده از حیوانات... مطلب کامل http://roubesh.ir/post/1369 📝زهرا خندان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎧تحقیر زن 👤دکتر ابوالفضل سجادی 🎥 آیا با وجود اینکه تمام دنیا برای پوشش قوانینی دارد، و اجباری در ایران تحقیر است؟! 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔘 مصرف گرایی در شبکه های اجتماعی ▫️کانال های تلگرامی مملو شده اند از آهنگ؛ و همچنین صفحات اینستاگرم؛ موزیک های مختلف از خواننده های مختلف؛ یک تفریح تمام و عیار... ▪️ افراد دیگر به یک سبک و یک خواننده محدود نیستند و می توانند موسیقی های متنوعی را بشنوند. تنها تلاشی که باید بکنند این است که این محتوای یک بار مصرف را دانلود کنند و گوش بدهند. وقتی که محتوایی آماده در اختیار افراد قرار میگیرد. طبیعتا میل و رغبت برای استفاده از آن بیشتر خواهد شد. حتی برای یک بار استفاده، یک بار دیدن و یک بار شنیدن... ▫️و این اتقاق قدرت تحلیل را از ما میگیرد. و دیگر نمیتوانیم تصمیم بگیریم در لحظه، که آیا این محتوا برای من خوب است یا خیر؟! عملا در یک دام می افتیم. تنها کاری که میکنیم استفاده کردن از آن محتوای آماده است و ما به یک مصرف کننده تبدیل میشویم، و این مصرف گرایی در شبکه های اجتماعی همانا و تغییر سبک زندگی و افکار و علایق همان... ▪️ از جمله آسیب های فضای رسانه ای که کمتر به آن پرداخته شده است همین موضوع است. ▫️قرار نیست که همه چیز به سرعت و در لحظه رخ دهد؛ از یک کانال خارج می شوید در حالی که دست کم یک درصد بر ناخودآگاه شما تاثیر گذاشته است. کانال دوم و سوم هم همینطور... و بعد از مدتی متوجه خواهید شد که دیگر سبک هایی که قبلاً مورد علاقه شما نبوده برایتان عادی شده و حتی جذبش شده اید... ▪️ یادمان باشد: تغییر سبک زندگی در فضای مجازی به آرامی صورت می گیرد... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘تحلیل بازی های رایانه ای با رویکرد شیطانی! ▪️ببینید بچه ها چی بازی میکنن 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
شروع اکران فیلم
💢 تحلیل فیلم سینمایی «ناپلئون» 🔻با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘تروریسم در عصر پُست مدرن؛ ▪️اینترنت و فضای مجازی، شاید بیان کلی در خصوص قدرت «انقلاب اطلاعاتی» باشد که بستر ارتباطی مناسب و کارآمد برای تروریست‌های معاصر محسوب می شود. ▪️«مزایای بزرگ اینترنت... برای کمک به گروه‌هایی است که متعهد به ترور جوامع برای رسیدن به اهداف خود هستند.»  علاوه بر این، برخی از تحلیلگران و محققان خاطرنشان کردند که نام امروزی تروریسم که بعد از حملات 11 سپتامبر به مکاتب مختلف معرفی شد و پازل‌های مشابهی را نیز در بر گرفته، نشانگر شروع یک نوع «تروریسم جدید» در جامعه بین‌المللی است. ▪️در سال 1996، والتر لاکوئر مقاله‌ای تحت عنوان «تروریسم پُست‌مدرن» در مجله "امور خارجه" منتشر کرد که در آن؛  ظهور این نوع تروریسم جدید را مشخصاً پیش بینی کرده  و آن را دارای شاخص‌هایی همچون نبود حمایت مالی از سوی دولت‌ها، حضور ایدئولوژی‌های مذهبی یا میلان  و تمایل به استفاده از سلاح‌های ضد بشری و کشتارجمعی یاد کرده است. ▪️همچنین لاکوئر براین باوراست که: «جامعه کنونی به نوع جدیدی از تروریسم به شدت آسیب‌پذیر شده که در آن قدرت مخرب «تروریست و تروریسم» به‌طورقطع در قالب یک تاکتیک کشنده پررنگتر از گذشته دیده می شود.» ▪️چنین نگاهی از سوی لاکوئر یک دهه بعد شکل جدید خود را نشان داد، هنگامی‌که گزارش های تحقیقاتی کنگره آمریکا « موضوع تروریسم بین‌الملل مرتبط با گسترش سلاح‌های کشتارجمعی را مطرح ساخت.»  ▪️تلاش برای حمله شیمیایی درکشور اردن شواهدی از اعتبار چنین نگرانی هایی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، "تروریسم جدید" حملات انتحاری را نیز دربرمی گیرد که چندان تاریخی و منحصربه‌فرد نیستند، اما ازلحاظ فنی کاملاًبی‌سابقه ، بسیارظرفیت و مقیاس بسیار مخربی دارند. ▪️به‌تازگی، ببرهای آزادیخواه سریلانکا  یک حمله انتحاری را به یک کاروان از اتوبوس‌های نظامی انجام دادند که بیش از نود نفر از کارکنان نیروی دریایی سریلانکا از بین رفتند و یا در حملات انتحاری تروریست های وابسته به داعش در کشور عراق و سوریه هزاران نفر از افراد بی دفاع کشته و یا زخمی شده اند که عموماً در مناطق شهری صورت گرفته است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 آینده صداوسیما ▪️آيندۀ صداوسیما به عنوان رسانۀ اصلی در جامعۀ در حالِ تحولِ ايران، بر اساس تصمیم‌ساز‌ی‌ها و سیاستگذاری‌های اين دورۀ مدیریتی، می‌تواند به دو شکل متفاوت بروز کند. ۱. در صورت تداوم و تاکید بر ادامه سیاست‌های گذشته و پذيرش ديرهنگام تغییرات و پرداخت هزينه، نوعی رکود و شکست اجتماعی و سیاسی دور از انتظار نخواهد بود؛ ۲. اما در صورت؛ همگرايی و هماهنگی با تحولات رسانه‌ای، تعاملی‌تر شدن و دريافتن اهمیت زمان حاضر و پیش‌گرفتن سیاست‌های فرصت‌گرا مبتنی بر تحول رسانه‌ایِ مد نظر ریاست محترم سازمان، با توجه به نیاز مخاطب و مصرف رسانه‌ایِ جوانان و نیز استفاده از نیروهاي خلاق برای فعالیت هدفمند و افزايش تعامل و بها دادن بیشتر، صداوسیما می‌تواند جايگاه اصلی خود به عنوان يک دانشگاه عمومی و رسانۀ محبوب و معتبر با مخاطبان فعال و علاقه مند را به دست آورد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘خرده‌روایت‌های مشکوک از ناپلئون ✍میلاد حسن‌زاده ▪️ امروز فرصتی شد تا با دوستان انجمن سواد رسانه طلاب به تماشا و نقد فیلم درامِ تاریخی_حماسیِ ناپلئون بنشینیم. اثری از کارگردان معروف فیلم گلادیاتور، ریدلی اسکات، با بازی واکین فینیکس و ونسا کربی. راویتی از امپراطور پرآوازه‌ی فرانسه، ناپلئون و عشق بیمارگونهٔ او به همسرش ژوزفین بوآرنه. ▪️فیلمی که نتوانست با مدت زمان نسبتا بلند، نظر منتقدان را به خود جلب کند. به عقیده‌ی برخی از منتقدان، ریدلی اسکات ۸۶ ساله دیگر توان سابق برای خلق آثار حماسی‌ای چون گلادیاتور را ندارد. ▪️موسیقی انقلابی-فرانسوی فیلم فضای حماسی را حفظ کرده و همانطور که از ریدلی اسکات انتظار می‌رفت صحنه‌های حماسی نبرد، به خوبی نشان داده شد البته با اندکی ضعف در نشان‌دادن کمدی‌های بی‌ربط. ▪️اما ابهام اصلی آنجاست که کاگردان آنقدر به شخصیت ژوزفین پرداخته که می‌توان نام فیلم را به جای ناپلئون، ژوفین گذاشت و تمرکز و هدف فیلم مشخص نبود. ▪️روایت ناپلئون آنقدر گیج کننده بود که نمی‌شد گفت، سیر روشنی از این شخصیت ارائه شده بلکه بیشتر به مسائل حاشیه‌ای سوژه، آن‌هم به شکلی نامشخص پرداخته. ▪️مردان فاتح در تاریخ، منبعی برای قدرت داشتند که برای ناپلئون می‌توان گفت عشق ژوزفین، این منبع بوده اما پرداخت فیلم، عشق روشنی ارائه نمی‌کرد بلکه بیشتر صحنه‌هایی از رفتار سادیسمی ناپلئون با ژوزفین را نشان می‌داد. ▪️برای مخاطب روشن نمی‌گردد ناپلئونی که به نخبه نظامی و استراتژیست جنگ شناخته می‌شود چه تاکتیکی برای پیروزی در نبردهایش به کار می‌گرفته. فیلم بیوگرافی آن‌هم در مورد شخصیتی چون ناپلئون قاعدتاً باید سیر تحولات بزرگ و رخدادهای اصلیِ زندگی شخصیت را روایت کند کما اینکه انتظار مخاطب هم همین است اما ظاهرا با یک فیلم تئاترگونه طرفیم. ▪️انتخاب بازیگر ۵۰ ساله‌ای _که معمولا نقش شخصیت‌های تاریک و غیرمعمول را بازی می‌کند_ برای نقش ناپلئون ۲۰ ساله، قدری ماجرا را عجیب می‌کند. گریم بازیگر از ابتدا تا انتهای فیلم تفاوت خاصی ندارد و گویا با یک جوان پیر طرفیم! ▪️همچنین نشان دادن شخصیت نامتعادل و ضعیفی از ناپلئون با پایان تراژیکی که تعداد کشته‌ جنگ‌های او را ۳ میلیون نفر می‌شمارد قضیه را مشکوک‌تر میکند که گویا عمدی در تخریب این شخصیت در کار است. ▪️هرچه که هست، این اثر، آنی نبود که از کارگردان گلادیاتور و مریخی و بیگانه انتظار می‌رفت... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
💢سخت می‌گذرد ▪️حکایت کلافه شدن ما از مسیر زندگی حکایت اینه‌ که ته راه رو نمیشناسیم و نمیدونم کجا میریم. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 اگر جمهوری اسلامی مظلوم نبود مدیرانش به فکر رسانه بودند... ✍️ شیخ فرهاد فتحی توهین یک عضو مجلس خبرگان به یکی از کارگران پروژه انتقالبن-بروجن در حالی که در دمای منفی ۳۰ درجه مشغول کار بود. همین تیتر برای این ویدئو کافی بود تاچند ماه خوراک رسانه‌ها فراهم و این خبر به سرعت وایرال شود اما متأسفانه ماجرا چیز دیگری است و خبر بایکوت می‌شود. آیت الله اسلامیان عضو مجلس خبرگان رهبری در جریان برف سهمگین دیماه سال گذشته برای سرکشی و خداقوت به کارگرانی که برای تأمین آب شرب نیمی از جمعیت استان در بدترین شرایط جوی مشغول کار بودند، عده‌ای از مدیران استان را همراه کرده و در معیت استاندار از یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین پروژه‌های استان بازدید کنند تا دلگرمی و خداقوتی حاصل شود و مطمئن شود که کار مردم بر زمین نمانده است. و در این اثنا دست یکی از کارگران زحمت کش پروژه را می بوسد. اگر از زاویه رسانه به این اتفاق نگاه کنیم می بینیم که به این دست اتفاقات در هرکجای دنیا که بود، توسط رسانه‌های حاکمیتی و حتی مردمی ویژه پرداخته می شد و حتی ما در این سوی دنیا از آن با خبر می شدیم. اما اینجا ایران است و من چنین صحنه زیبایی را اولین بار، بعد از یک سال و به بهانه سالگردش در یک کانال ۴۵ نفره می بینم و با خبر می شود. اینجا افکار عمومی جایگاهی ندارد. اگر جمهوری اسلامی مظلوم نبود مدیرانش به فکر رسانه بودند... ▪️ شما رسانه باشید و‌ منتشر کنید 🔗شیخ فرهاد_فتحی @HOWZAVIAN 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔈انجمن سواد رسانه طلاب باهمکاری مدرسه علمیه تخصصی حضرت آمنه سلام الله علیها برگزار می کند▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ 💢دوره مستندسازی با موبایل 👌باحضور استاد مصطفی گودرزی 🕙زمان شروع دوره :دوشنبه 16بهمن ساعت 11:15-12:15 💰هزینه دوره باتخفیف برای طلاب فقط 100هزارتومان ✅باارائه گواهی نامه معتبر 🔷برای ثبت نام به آیدی زیر پیام دهید و با پرداخت شهریه ثبت نام راقطعی کنید @ns14_mohammadi ❌❌تعداد محدود است و الویت با افرادی هست که زودتر واریری راانجام دهند 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘هیولا، دراکولا و مساله نفاق ▪️دو تا سریال از مهران مدیری؛ هیولا و دراکولا. بازی های خوب و داستان نسبتا جالب که با تیکه های طنز همراهه ▪️فیلم بیشتر نقد سیاسی-اجتماعیه تا کمدی؛ نسبت به فساد سیاسی، باندبازی، پارتی بازی فامیلی و عدم مساوات در اجرای قانون نقد های خوبی داره ▪️بعضی دوستان از دراکولا، برداشت ترویج تجمل‌گرایی کرده بودن که به نظرم اصلا فیلم رو ندیدن؛ فیلم کاملا ضد طبقهٔ مرفهِ عقده‌ایِ تازه بدوران رسیده‌ست ▪️اما جدای از جزئیات، مشکل اساسی فیلم در بازنمایی شخصیت مذهبیه؛ همه توی فیلم یا مذهبی نیستن، یا تظاهر به مذهب می‌کنن و در باطن خبیثن ▪️اینکه در سریال هیچ آدم مسلمون معمولی و مقید، وجود نداره، باعث می‌شه نگاه فیلم به مذهبی ها، خلاصه بشه در منافقین ▪️این نوع شخصیت‌پردازی بسیار مخربه و باعث می‌شه در ذهن مخاطب، مذهبی مساوی بشه با دزد، کلاهبردار و ریاکار؛ در سینما هم بعضا، مذهبی یعنی ریاکار ▪️این تداعی‌سازی منفی نسبت به مذهبیون و افراد با ظاهر اسلامی، باعث تشدید دوقطبی ها، تضعیف مظاهر دینی در جامعه و در مجموع، دور کردن افراد از مناسک اجتماعی دین و سکولار شدن جامعه می‌شه؛ اگر به دین‌زدایی منجر نشه ▪️ در این‌گونه آثار، بایدشخصیت های مذهبی مثبت هم باشن تا به دروغ، مذهب رو مساوی با ابزار کسب سرمایه نکنیم @inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میلاد با سعادت امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام و روز پدر مبارک‌باد❤️ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 امروزبه هر کوچه اذان باید گفت در وصف علی ز آسمان باید گفت چون عید است تبریک به باید گفت 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 اینستاگرام چگونه با تعریف هوشمند الگوریتم های خود، فکر شما را هدایت می‌کند! 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 مرکز سیبل جنگ شناختی ▪️اصلی‌ترین هدفی که آماج قرار می‌گیرد... ▪️به روایت محمد جوانی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘مفهوم سواد رسانه‌ای از منظر جیمز پاتر ▪️در اذهان بسیاری از افراد واژه «» با رسانه‌های چاپی بیشترین ارتباط را دارد، چنان که معادل توانایی است. بسیاری وقتی صحبت از رسانه‌های دیگری همچون فیلم و تلویزیون است این اصطلاح را به نیز بسط می‌دهند. نویسندگان دیگری نیز از اصطلاح استفاده کرده‌اند. ▪️«سواد خواندن»، «سوادبصری» و «سوادکامپیوتری» معادل «سوادرسانه‌ای» نیستند؛ در مقابل، صرفاً اجزای سازنده آنند. «سوادرسانه‌ای» شامل تمام این توانایی‌های ویژه و نیز چیزهای دیگر است. ▪️اگر خواندن بلد نباشیم، از چیز زیادی دستگیرمان نمی‌شود. اگر در درک آداب بصری و روایی مشکل داشته باشیم، نمی‌توانیم از یا چیز زیادی بفهمیم و اگر نتوانیم از استفاده کنیم، از آنچه به مرور زمان در مهم‌ترین رخ می‌دهد بی‌خبر می‌مانیم. ▪️سوادرسانه‌ای فراتر از این توانایی‌های ویژه است؛ چیزی است عمومی‌تر. سواد رسانه‌ای چنین است: “سواد رسانه‌ای مجموعه‌ای از چشم اندازهاست که ما به طور فعالانه برای قرار گرفتن در معرض رسانه از آن‌ها بهره برداری می‌کنیم تا معنای پیام‌هایی را که با آن‌ها مواجه می‌شویم تفسیر کنیم.” ✏️منبع: مقاله “تعریف سواد رسانه‌ای” به اهتمام جیمز پاتر؛ ترجمه لیدا کاووسی @FarajNezhad110 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 گل به خودی‌های انتخاباتی ▪️خیلی ساده و کوتاه؛ همان‌ها که سال‌ها کشور را تحریم و سفره مردم را کوچک کردند و خیابان‌ها را آتش زدند و خوبان شهر را ترور کردند، پروژه مشارکت پائین در انتخابات را هم دنبال می‌کنند. اما ابزار نهایی این خناسان برای قهر مردم با صندوق رای چیست؟ اول اینکه القا کنند که رای مردم در گذشته بی‌اثر بوده. دوم اینکه در آینده هم بین این و آن تفاوتی نیست. ▪️اما دشمن به کنار، برخی در داخل نقش گل به خودی را بازی می‌کنند و همین دو پروژه دشمن را ناخواسته مدد می‌دهند.   1⃣یکم. سهم خودی‌ها در پروژه اول دشمن: ▪️دسته اول کسانی هستند که تصور می‌کنند با تخریب و اتهام‌زنی و به اصطلاح افشاگری موجب روشنگری و رونق انتخابات می‌شوند و متاسفانه این اقدام زشت و زننده را هم اخیرا کلید زدند. این افراد نمی‌دانند که ثمره نهایی این دست اقدامات فارغ از قضاوت اخلاقی و شرعی و قانونی، تنها و تنها تائید گزاره «فساد سیستمی» است که دشمن این روزها و در شب انتخابات هر دم بدان می‌دمد.  توجه کنیم کسی منکر مبارزه با خطا و تخلف و فساد نیست، اما ایندست اتهامات رسانه‌ای بدون حضور محکمه و عدلیه آنهم در زمان کوتاه تا شب انتخابات، تنها و تنها اثبات این ادعاست که بین این و آن فرقی نیست و رای دادن بی اثر است.  2⃣دوم. سهم خودی‌ها در پروژه دوم دشمن: ▪️دسته دوم برخی از مسئولین هستند. برخی تصمیمات شتابزده در این زمان کوتاه که موجب سوءتفاهم و خطای ادراکی در جامعه می‌شود، فرصت را برای دشمنی‌ها فراهم می‌کند. پروژه دشمن اینست که صندوق رای در گذشته موثر نبوده است و رفت و آمد دولت‌ها موجب اصلاحات یا توسعه نمی‌شود. از این‌سو تصمیمات خلق الساعه‌ای که در این زمان اندک، فرصت روشنگری و اقدام رسانه‌ای موثر برای آن وجود ندارد، تنها پاس گل به دشمنی‌هاست. چه بسا تصمیمی که به جهت کارشناسی نیز منطقی است اما به جهت زمان اندک برای روشنگری و تبیین و کار رسانه‌ای، طعمه دشمن می‌شود. مصادیق هردو بخش کم است اما کمش هم در شب انتخابات بسیار است. نمونه‌ها را خودتان فهرست کنید. ✍ محسن مهدیان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘ارتباط غیرحضوری در فضای مجازی ▪️وقتی که به انتهای ذهن و لایه های پایین رجوع می کنیم، احساس قلبی همه ما این است که فضای مجازی یک فضای غیر واقعی است. یعنی حس نمی کنیم که در واقعیت عضو فلان گروه شده ام و درگیرم. ▫️وقتی فلان صفحه اجتماعی را دنبال می کنیم؛ اصلا احساس نمی کنیم که عضوی از این تفکر شده ایم؛ پیرو این سبک از این زندگی شده ایم. در صورتی که واقعیت داستان همین است؛ما آن واقعیت را پذیرفته ایم و این فوق العاده آسیب زا است... ▪️فضای رسانه ای و مجازی زمانی سودمندند که ما بپذیریم در این فضا درحال برقراری ارتباط واقعی هستیم؛ ارتباط ما واقعی ولی غیر حضوری است. من در واقعیت عضو این گروه هستم من به صورت واقعی فلان شخص را دنبال می کنم و آن را پذیرفته ام! ▫️وقتی با دیدگاه واقعی بودن فضای مجازی در آن حضور یابیم دیگر عضو هر گروهی نمیشویم و هر کسی را دنبال نمی کنیم. ▪️ ثبات فکری و تمرکز خود را هنگام استفاده از فضای مجازی بالا ببریم و زمانی که استفاده از فضای مجازی ثبات فکری و تمرکز ما را افزایش داد در این زمان است که ما در حال استفاده ی صحیح از فضای مجازی هستیم. ▫️وقتی تفکرات اشتباه را کنار بگذاریم و ساختار درست بچینیم آن موقع از فضای آنلاین سودمند استفاده کرده ایم در این زمان است که ایمنی ما افکار و شخصیت ما در حین استفاده از فضای مجازی تضمین می شود و ما می توانیم با خیالی راحت تر از آن بهره مند شویم... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘جولان اخبار جعلی و دیپ‌فیک‌ها ▪️نظرسنجی‌ها از بی‌اعتمادی مردم به رسانه‌ها؛ ▪️انتشار اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و ایکس(توئیتر سابق) رواج زیادی دارد و ربات‌ها و تله‌های کلیکی به این مساله دامن زده‌اند. ▪️نتایج یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۸ در آمریکا می‌گوید ۶۶ درصد گفته‌اند به نظر آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از هر چهار خبر دست کم سه خبر جانب‌دارانه است. ▪️بر اساس یک مطالعه جهانی، مردم کشورهای اسکاندیناوی بالاترین سطح اطمینان را به رسانه‌های خبری دارند. بر اساس این مطالعه، ۶۹ درصد از فنلاندی‌ها، ۵۷ درصد دانمارکی‌ها و ۵۳ درصد مردم نروژ به رسانه‌های خبری خود اعتماد دارند. در مقابل، مردم کره‌جنوبی، تایوان، مجارستان، اسلواکی، بلغارستان و یونان بیشترین بی‌اعتمادی را به رسانه‌های خبری خود ابراز کرده‌اند. ▪️از نظر ۶۰ درصد از شهروندان در سراسر دنیا، سازمان‌های خبری عامدانه اخبار جعلی را منتشر می‌کنند. ▪️بر اساس گزارش دیپ‌مدیا، سال ۲۰۲۳ نسبت به سال پیش از آن، تولید دیپ‌فیک‌های صوتی سه برابر و دیپ‌فیک‌های تصویری هشت برابر افزایش یافته است. 🔗گزارش را اینجا بخوانید 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 | ☑️ نسبت کارآمدی و رای جمهور در حکومت اسلامی ✔️ امام خمینی به عنوان یک فقیه خبیر و زمان‌شناس وقتی می‌فرماید جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، به این دلیل است که می‌داند در دنیای امروز اگر حکومتی بخواهد کارآمد باشد باید مبتنی بر رای جمهور باشد. ➕این گفت‌وگو را از «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت