eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
92 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
| 🔘 متن و حاشیه ▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ () 💢دوستدار فیلم یا منتقد فیلم؟! ✍️صدیقه سادات رجایی الموسوی ▫️چند هفته‌ای است که با محفلی ساده اما آدم‌هایی پر از دغدغه آشنا شده‌ام. ◾️نمایش فیلم در دکوپاژ تنها بهانه‌ای برای گفتگو، تبادل اندیشه و بیان دیدگاه‌ها پیرامون موضوع و مسائلی است که در فیلم مطرح می‌شود. ▫️سادگی این محفل و انتخاب هدفمند فیلم‌ها، هر هفته مرا ترغیب به شرکت در جلسات دکوپاژ کرده است. ◾️ جلسه این هفته دکوپاژ به نمایش و صحبت پیرامون فیلم «مصلحت» گذشت ▫️اما نکاتی را باید در رابطه با تحلیل بگوییم : ◾️این که ما در عصر تصویر؛ اعم از عکس یا تصاویر متحرک و فیلم، زندگی می‌کنیم، عبارتی ناآشنا نیست. ▫️با ظهور گوشی‌های هوشمند و تولد شبکه‌های مجازی، بخش زیادی از زمان ما در ارتباط با تصویر می‌گذرد؛ اما آنچه مغفول مانده تمایز دیدن با نگاه کردن است که بماند، ◾️اما از نقد فیلم نمی‌توان گذشت: ▫️نقد فیلم چیست؟ نقد فیلم یا همان ارزیابی فیلم، مرحله سوم در مواجهه با یک فیلم است. درک فیلم، تفسیر فیلم و نقد فیلم ضرورتاً به دنبال یکدیگر می‌آیند. ◾️درک فیلم با تکنیک‌های فیلم در ارتباط است؛ اعم از تکنیک‌های بیانی و تکنیک‌های روایی فیلم. ▫️در تفسیر فیلم با لایه‌های معنایی فیلم درگیر می‌شویم و در آن بررسی می‌شود که هر تکنیک به تنهایی و مهم‌تر از آن در کلیت فیلم چه معنای را می‌تواند به مخاطب برساند. ◾️در مرحله نقد، فیلم را ارزیابی می‌کنیم که آیا تکنیک‌ها با معانی مرتبط‌شان کارکرد مناسبی در فیم داشته‌اند یا خیر؟ ▫️جنبه سرگرمی در تماشای فیلم امروزه دیگر با انگیزه‌های عمیق تر عجین شده است. همه ما فیلم‌های زیادی می‌بینیم، اما همه منتقد و تحلیلگر سینما نیستیم. ◾️منتقد کلی‌گویی نمی‌کند، بدون ارجاع به فیلم (فرم فیلم) صحبت نمی‌کند و با عباراتی چون خوشم آمد و دوستش نداشتم، فیلم را ارزیابی نمی‌کند. ▫️نقد فیلم، دانش سینمایی و سواد بصری می‌طلبد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
صوت مصلحت.mp3
14.65M
| 💢 اکران مردمی، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مصلحت با حضور: ▫️دکتر زهرا راد _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما ◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس 🔗لینک گفتگو کامل https://aparat.com/v/oMFXN 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
| حلقه کتابخوانیِ مدرسه فکرت 💠 بازخوانی تحلیلی کتاب «آینه‌ی جادو، شهید آوینی» با ارائه‌ی 👤دکتر حسین شرف الدین؛ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی امام خمینی(ره) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
| 🔘 متن و حاشیه ▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ () ✍️ زینب مزروعی ▫️فیلم سینمایی مصلحت شروع زیبایی داشت که به نوعی نشان دهنده جایگاه خانواده بود؛ یعنی در هر مقام و منصبی،ارزش نهادن و وقت گذاشتن برای خانواده را اولویت آن فرد نشان می داد.(این قضیه جایی بیشتر نمود پیدا کرد که پسر آقای مشکاتیان محکوم شد ولی این احساس و ارزش تا لحظات آخر خود را نشان می دهد که حتی با تمام علاقه پدر به فرزندش مانع اجرای حکم نشدند) ◾️بر خلاف نظر کارشناس برنامه به نظرم یک دفعه فیلم از ابتدا به انتها پرتاب نشد، بلکه تمام پیگیری های آقای رهبانی نشان دهنده چگونگی این اتفاق بود(حتی برخی از قسمت های فیلم،جزئیات درگیری را هم نشان می‌داد) البته این انتقاد که گفتگویی از شخصیت پسر آقای مشکاتیان،برای دفاع از خود یا توضیح ما وقع و..به فیلم وارد بود. ▫️یکی از نقاط قوت فیلم،قسمت های تاحدی پیچیده آن بود،مثلا شخصیت آقای عباسیان و دوستش که اول داستان، اینطور احساس می‌شد که مصلحت اندیشند و شاید نیتشان خیر بود ولی از یک جایی به بعد از داستان مشخص شد که بیشتر عقده گشایی از دوران قبل از انقلاب و کینه شخصی از امثال خانواده مقتول استو یا شاگرد آقای مشکاتیان، باتوجه به نیت مثبتی که داشتند برای حفظ جایگاه استاد، رای به حکم غلط دادند و می‌توان گفت کوچک ترین هزینه تمام این مصلحت اندیشی ها، سر بیگناه کسی بود که بی گناه بالای دار می‌رفت. ◾️بخش دیگری که مورد توجه قرار گرفت این بود که با توجه به تمام این ملحت اندیشی ها جهت حفظ جایگاه و شخصت آقای مشکاتیان،در قسمتی از فیلم برای اطرافیان، عدالتش زیر سوال رفت و حتی شخصی حاضر نشد نمازش را به او اقتدا کند. ▫️با توجه به آغاز فیلم که با محوریت خانواده شروع شد،در انتها نیز با همین مضمون تمام شد.مثلا قسمتی که خانواده در زندان به دیدن پسر آقای مشکاتیان آمدند و یا احساسات یک پدر نسبت به فرزند و ... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘 متن و حاشیه ▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ () 💢مصلحت ✍️علی عسگری ◾️دیر حرکت کردم! ▫️نگران بودم تا اول فیلم را از دست بدهم. ◾️ساعت4:6 بعد از ظهر بالاخره رسیدم. کوچه 37 خیابان صفائیه، پلاک 11 و یک خانه ای که بوی خاطره می‌داد. ▫️جای جالبی بود. وارد که شدم، کافه ای زیبا را که با صندلی هایی به طرح کاشی های سنتی ایرانی تزیین شده بود دیدم. مهم ترین ویژگی این کافه در نظرم، نبود عکس هایی از اندیشندان غربی مثل ماکس وبر، برتراند راسل و برخی از هنرمندانی چون شجریان بود. البته این به معنای مخالفت با هنر نیست بلکه نبود اینگونه از تصاویر و وجود کتاب هایی چون اصوال کافی، فروغ ابدیت، کتاب شعر سهراب سپهری و کتاب هایی که ذاتا عوام فریب نیستند، فضای کافه را با دعوت به تفکر و زیست درست اجتماعی، حقیقتا با بقیه ی کافه های شهر متمایز کرده بود. ◾️بر روی صندلی کنار ویدئو پروژکتور نشستم و منتظر ماندم تا برای اولین بار مصلحت را با حضور برخی از خواهران و برادران علاقه مند به صنعت سینما ببینم. ▫️فیلم ده دقیقه دیر تر شروع شد. ◾️نفس ها در سینه حبس شدند اما صدای بلند گو ها کمی گرفته است و تصویر هم کمی مات شد. ▫️نمی دانم از اینجا به بعد اگر بنویسم، داستان فیلم برای آنان که ندیده اند، افشا می شود یا نه!؟ ولی هر چه بادا باد. اول فیلم: ماشین حاج آقا که گویا از مقامات هستند به سمت محل کار حرکت می‌کند. و راننده اش آقازاده ای انقلابی است. پدرش خونسرد و مهربان است. ◾️فیلم را لو نمی‌دهم و از گفتن حوادث فیلم عبور می‌کنم. ▫️فیلم تمام شد. نفس هایی که دو ساعت در قفسه ی سینه ها حبس شده بودند، آزاد شدند. بطری آب خنکی کنار صندلی ام بود. آرامشم بخشید. ◾️بعد از فیلم جلسه ی نقد و بررسی شروع شد. گویا شیوه ی نقد فیلم به مذاق تماشاچیان خوش نیامده بود. من نه از فرم سر در می آوردم نه از محتوا. من همیشه طرفدار لذت بودم و هستم. اصلا به من چه که فیلم ما را ناگهانی در داستان پرت کرد. به من چه که نقد خانم کارشناس برای برخی انتزاعی بود یا نه. اصلا بی خیال بشوم بهتر است... ▫️به کناری از سالن کافه رفتم. منو را تماشا کردم. قیمت ها به نسبت جای دیگر بهتر بودند یا بعضا فرقی نداشتند. نزدیک نماز مغرب بود و فرصتی برای امتحان یک آیس نداشتم. ◾️ از استادم خداحافظی کردم و از خانه ی خاطره انگیز خارج شدم. ▫️ به امید یک دکوپاژ دیگر. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| به سمت دریا ؛ تو می‌کشونی دارم میام ؛ نه ! ... تو می‌رسونیم میونه خیمه ات تو می‌نشونی ... بی اراده ؛ میزنم دلو به جاده ... می‌بینم عاشق تر از من چه زیاده ... کاری از واحد چند رسانه فکرت 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
| 🔘 فیلم سینمایی هواپیماها ۱ ✍️سید ابوالفضل موسوی ◾️یک انیمیشن برای سرگرمی و آموزش نوجوانان یا قطعه‌ای از پازل تبلیغاتی آمریکا در توجیه حضور خود در شرق آسیا...! 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🔘 فیلم سینمایی هواپیماها ۱ ✍️سید ابوالفضل موسوی ◾️این فیلم انیمیشن روایت هواپیمای سم‌پاشی را به تصویر می کشد که بسیار به مسابقات هوانوردی علاقه مند است؛ او با یک هواپیمای قدیمی جنگ آشنا می شود که در خودباوری و کشف استعداد او نقش به سزایی دارد. ▫️ داستان به ظاهر سعی در القای حس اعتماد به نفس برای مخاطب نوجوان خود دارد ولی در پس پرده این داستان مهیج چند خرده روایت سعی در القای پیامی مهم تر دارد که از کمپانی دیزنی چیزی جز این توقع نمی رود. در اثنای داستان هواپیمای سم‌پاشی که قهرمان داستان است در حال مسابقه دور دنیا به مرحله‌ی می رسد که باید از مسیر چین به مکزیک برسد، هنوز چیزی از شروع مسیر نگذشته که رقیب حسود آنتن رادیویی او را می شکند‌ و با اتمام سوخت خطر سقوط او را تهدید می کند که ناگهان دو جنگنده آمریکایی به داد او می رسند و در کمال جوانمردی او را به ناو هواپیمابر خود برای تعمیر و سوخت رسانی می رسانند. ▫️در قسمت دیگری از داستان هواپیمای قدیمی جنگی خاطره‌ای دردناک از جنگ جهانی دوم تعریف می کند که چطور توسط قوای دشمن یارانش به خاک و خون کشیده شده‌اند و رشادت و جان فشانی و مظلومیت آنها را یادآور می شود. ◾️سال ۲۰۱۳ سال ساخت و تولید این اثر سال پر تنشی برای آمریکا در شرق آسیا و در رویارویی با کره شمالی بود سالی که کره شمالی با آزمایش موشک های اتمی جدید خود حضور آمریکا را در منطقه به چالش کشید به همین علت بازوی تبلیغاتی و پروپاگاندای آمریکایی از آستین کمپانی دیزنی بیرون زد تا حتی ذهن نوجوانان مخاطب خود را در سرتاسر جهان قانع کند تا حضور خود را در شرق آسیا و سرتاسر جهان مشروع نشان دهد یعنی حضور آمریکا به عنوان یک ناجی فداکار است همانطور که در این فیلم بدان اشاره شده. ▫️جای بسی دقت و تأمل برای مجاهدان عرصه جهاد تبیین است که ممارست نظام استکباری را در محق‌ نشان دادن باطل خود را در مقابل آنچه که باید در محق‌ نشان دادن حق و حقیقت باید عمل شود را سرلوحه کار خود قرار دهند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🔘معرفی مستند / آقای دادستان / روایتی از مجاهدت‌های شهید اسدالله لاجوردی ◾️ گزیده / مستند آقای دادستان به کارگردانی محسن اسلام‌زاده یکی دیگر از مستند‌هایی است که در آن موضوع ترور مورد بررسی قرار گرفته است؛ این فیلم مستند روایتی از زندگی و فعالیت چند دهه‌ای شهید اسدالله لاجوردی است؛ او که دادستان انقلاب تهران در دهه ۱۳۶۰ بود، در سال ۱۳۷۷ در حجره‌ای در بازار تهران توسط سازمان مجاهدین خلق ترور شد. اسلام‌زاده کارگردان این مستند فعالیت‌های شهید لاجوردی را با دقت خاصی مورد واکاوی قرار داده و حتی از بی‌مهری‌هایی سخن گفته است که به لاجوردی روا داشته شد. 🔗لینک دانلود https://ammaryar.ir/m/qgdbl 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
💢«برادرسگ» فحش نیست ✍️ روایت سلمان ایرانمنش، نویسنده‎ی حوزوی از یک بوستان در شمال تهران ▪️صدای واق واقی آمد و فاطیما به سمت مادرش دوید. صدای قلب دختر را می‌توانستیم بشنویم ▪️آقایی که صاحب سگ بود گفت: «نترس دختر جون این سگا بی آزارن به اینا میگن ... » و یک واژه انگلیسی استفاده کرد که معادل «پرستار بچه» بود و ادامه داد: « از اینا برای نگهداری بچه‌ها استفاده میکنن، خیلیم با محبتن» ▪️ما هم خودمان را قانع کردیم که درسته است سگ است اما فواید بیشماری دارد و دوباره به راه افتادیم. ▪️در مسیر بازهم سگ‌های متنوعی به همراه صاحبانشان را می‌دیدیم و انگار عدد سگ ها به اندازه افراد در پارک فدک تهران بود. ▪️معلوم بود که بعضی به واسطه سگانشان با هم آشنا شده‌اند و مردی هم به دخترکی در مورد سگش مشورت می‌داد... ✔️ متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| «تیرباران»؛ قهرمانی به نام اندرزگو فیلم تیرباران به کارگردانی علی اصغر شادروان، فیلمی براساس زندگی شهید محمد اندرزگوست که شرح مهارتش در تعقیب و گریز، و تغییر چهره، زبانزد تمام نیروهای انقلابی بود. همین خصیصه باعث شد که «تیرباران» برای مخاطب عام جذابیت‌ داشته باشد. داستان فیلم، آن قدر حادثه داشت که می‌شد از دل آن، فیلمی بسیار جذاب‌تر درآورد؛ اما با توجه به امکانات و وضعیت سینمای ایران در میانه دهه 60 ، شاید چندان هم نتوان به گروه سازندگانش خرده گرفت.. 💢 تماشای فایل با کیفیت در: 🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘تحلیلی از حجت الاسلام عباسی ولدی در مورد ماهیت تمدن غرب، با تأمل در داستان ؛ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🔘صدا و سیما؛ ملی یا تمدنی؟ ✍️ سید محمود احمدزاده ▫️مدتهاست که موضوعی تحت عنوان صدا و سیمای ملی یا میلی را می‌شنویم و مطالب گسترده و نظرات مختلفی در این خصوص مطرح میشود. اما باید گفت که طرح این مسئله یک فریب بزرگ و یک انحرافی است که بعنوان تغییر مرجع در حال اجرا است. ◾️ در اساسنامه صدا و سیماآمده است که : هدف اصلی سازمان به عنوان یک دانشگاه عمومی نشر فرهنگ اسلامی، ایجاد محیط مساعد برای تزکیه و تعلیم انسان و رشد فضائل‌اخلاقی و شتاب بخشیدن به حرکت تکاملی انقلاب اسلامی در سراسر جهان می‌باشد. ▫️یعنی رسانه ای که در امتداد صراط مستقیم باشد. همان صراطی که امتداد راه کربلا تا ظهور حضرت است. صراطی که انقلاب اسلامی ایران در امتداد آن شکل گرفت. و هدف رسانه در آن باید پرورش نسل هایی باشد که در تراز تمدن نوین اسلامی باشند. رسانه ای تمدن ساز! ◾️ اما متاسفانه با همه تلاش ها هنوز فاقد یک مدل یا فلسفه رسانه ای جهت سیاست گذاری های صحیح در این صراط مستقیم هستیم. و با کاربرد الگوهای رسانه ای مرسوم که مبتنی بر فلسفه های نظام سرمایه داری است. خواسته و ناخواسته مخاطب را از حرکت در امتداد صحیح غافل نموده ایم. آنچنان که امیرالمومنین علی ( ع ) میفرماید: کم می‌شود کسی خود را شبیه قومی سازد و اندک اندک از آنها نشود. ▫️اگر صدا و سیما جهت خود را در امتداد تمدن سازی نوین اسلامی، آنچنان که تعریف شده، قرار دهد. آنگاه ذیل آن میتواند سطوح ملی و بومی را نیز برای خود تعریف و انجام دهد. اما اگر تحت تاثیر شعار انحرافی « رسانه ملی» صرفا بدنبال بالا بردن مخاطب باشد، نه تنها از تمدن سازی نوین اسلامی، در امتداد صراط مستقیم خارج میشود بلکه در رقابت با شبکه های پر زرق و برق بیگانه و شبکه های اجتماعی، عقب خواهد ماند. ◾️شایان ذکر است که داشتن فلسفه رسانه ای جهت رسیدن به رسانه تمدن ساز باتولید برنامه‌هایی با محتوای دینی و جذاب متفاوت است. ▫️با توجه به شاخص های قرآنی، مشغول کردن ذهن مخاطب که بنیاد فلسفه رسانه غربی است هدفش جهت بخشی جوامع به « غَی» ( بیراهه ای که آخرش ضلالت و تباهی است) می‌باشد و در مقابل آن « رشد » است، که ذهن مخاطب را در راه رسیدن به حقیقت هستی ( صراط مستقیم) امتداد خواهد داد. و رشد اساس کار رسانه تمدن ساز نوین اسلامی باید قرار گیرد. ◾️اگر تمدن سازی راهبرد محوری در رسانه باشد. آنگاه سیاستگذاری ها و تعیین جایگاه حضور افراد و فعالیت آنها بهتر مشخص خواهد شد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🔘 پشت‌پردهٔ شیطانی والت دیزنی ✍️ سهیل صفاری ▫️ کمپانی یکی از غول‌های اصلی دنیا در عرصه‌ی سرگرمی (به‌ویژه برای کودکان)، یکی از بازوهای اصلی جریان است که به‌دنبال برقراری » هستند. ◾️ دیزنی در پروژه‌های اصلی این جریان، از قبیل ترنس هیومانیسم، سیستم‌های واقعیت مجازی (از جمله متاورس)، ترویج هویت‌های جنسی جدید، اجرای سند توسعهٔ پایدار (معروف به ۲۰۳۰)، حاکم کردن هویت دیجیتال، عادی‌سازی آمیزش گونهٔ انسان با سایر گونه‌ها و… همواره عضو مهمی از جریان ادراک‌سازی و القاء بوده و هست. ▫️ اما حمله به دنیای معصومانهٔ کودکان و ترویج ، نابودی بنیان و عادی‌سازی و حتی «دوستانه» نشان‌دادن موجودات شریر و اهریمنی، بلاتردید نشان از ریشه‌های شیطانی این شرکت دارد. ◾️ آنچه خواندید خلاصه‌ای بود از مقالهٔ مهم و مصوّر «پشت‌پردهٔ شیطانی والت دیزنی». متن کامل این مقاله و تصاویر مستندات آن را در آدرس زیر بخوانید: https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-culture/17777 🔻منبع مطلب @jscenter 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | شخصیت‌شناسی آوینی ▪️شهید آوینی بر این اعتقاد بوده است که با وقوع انقلاب اسلامی و ظهور انسان کاملی مثل حضرت امام(ره) بشر وارد عهد تاریخی جدیدی شده است که آن را عصر توبه بشریت نامیده است که این عصر به انقلاب جهانی امام عصر(عج) و ظهور دولت پایدار حق منتهی خواهد شد. 🔘 بازخوانی تحلیلی کتاب «آینه‌ی جادو، شهید آوینی» 👤 دکتر حسین شرف الدین 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
💢با عرض سلام و احترام خدمت شما فرهیخته گرامی 🔻با توجه به اکران فیلم مصلحت در برنامه دکوپاژ و مباحث مطرح شده از جانب حضار در جلسه، مدرسه علوم انسانی فکرت و انجمن سواد رسانه طلاب بر این شده‌اند که نشست صمیمانه‌ای جهت طرح مساله و گفت و گوی دوستانه پیرامون تحلیل و نقد فیلم مصلحت با حضور عزیزان صاحب نظر برگزار کنند. ♦️لذا از جنابعالی دعوت می‌شود در صورت تمایل جهت شرکت در این جلسه حضور خود را به آیدی زیر اعلام فرمایید. @mostafagoodarzi 🛑چالش های مورد بحث: ▫️ضرورت ساخت فیلم ◾️بررسی پیام فیلم ▫️فیلم به چه اندازه در انتقال مضمون خود موفق بوده (بررسی فرمی فیلم) ◾️بررسی تاثیرات روانشناختی و جامعه‌شناسی فیلم ⏰ زمان: دوشنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۷ 📌مکان : قم، بلوار بسیج، موسسه شناخت 🌹با تشکر 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🔘زیستگاهی بنام اربعین ✍️ ▫️زیارت و پیاده روی اربعین را نباید و نمی توان با زیارت ایام عادی سال مقایسه نمود. اربعین یک مُدل است. اربعین یک متفاوت است. با نوشتن و ‌خواندن از اربعین این زیست را نمیتوانیم درک و یا حتی به آن نزدیک شویم. اربعین باید شود. ◾️ملاک روابط در زیستِ اربعین، ارزش‌های دنیای مدرن نیست. در اربعین غربیه ترین ها با یک "سلام" و یک "زائر الحسین" گفتن با یکدیگر آشنا و شوند. هر چه غریب تر باشید به شما خدمت بیشتری ارائه می دهند. نمی گذارند بلکه می خرند ▫️زیستِ اربعین متفاوت است. در تمامی سفرهای عادی انسانها از قبل هتل، قطار، اتوبوس و ابزار سفر را مهیا می کنند. همه چیز را از قبل رزرو دارند تا در ازدحام جمعیت سرگردان نشوند. اما در اربعین که میلیونها انسان آمده اند تو یقین داری بدون هتل، قطار و پارتی به همه چیز خواهی رسید ◾️در این زیستِ متفاوت، ملاکِ ارزش گذاری بین انسان‌ها برگ کاغذی بنام "پول" نیست. از ابتدای اگر جیب تان خالی هم باشد هرگز گرسنه نخواهید ماند. هرگز نیاز نیست شما به سمت غذا بروید. از هر ملیت که باشید هیج گاه بدون سرپناه و موکبی برای خواب معطل نخواهید ماند ▫️زیستِ اربعین جداگانه ای دارد. در تمام مسیر باید در صف های طولانی بمانی اما هیچ گاه از صف عصبانی نخواهی شد. برعکس صف پمپ بنزین، ترافیک خسته کننده شهر خودت یا صف ادارات، در اربعین افراد در صف صبورند به یکدیگر می زنند. رقابتی وجود ندارد ◾️حتی کسانیکه گرایشات دینی ندارند، آنانی که از بیخ و بُن دین را نمی پذیرند باید برای یکبار هم که شده بعنوان "بیننده" این زیستگاه را تجربه کنند ▫️زیستِ پیاده روی باید در شهرهای بی روح و مادی محور ما در کل سال جریان داشته باشد که ندارد ◾️اگر آن و گذشت زیستِ اربعین در شهرها و روابط انسانی ما وجود داشت در سال میلیونها و پرونده در قوه قضاییه شکل نمی گرفت. آیا سزاوار نیست که زیستِ اربعین را وارد شهر و روابط خانوادگی خودمان کنیم!؟ @Politicalhistory 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 💢 دورهمی تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مصلحت 🛑 پیرامون مباحث: ▫️ضرورت ساخت فیلم ◾️بررسی پیام فیلم ▫️فیلم به چه اندازه در انتقال مضمون خود موفق بوده (بررسی فرمی فیلم) ◾️بررسی تاثیرات روانشناختی و جامعه‌شناسی فیلم 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh