eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘هفت سر اژدها، فرهادی‌تر از فرهادی! ▫️سیاه‌نمایی در هفت سر اژدها ▫️ترویج بی‌قانونی از مهم‌ترین های سریال ▫️ناامید کردن مردم از نیرو های اطلاعاتی و امنیتی به عنوان مکمل تجویز ▫️رده‌سنی به شکلی خام‌دستانه به کار رفته است و اثر دائما در حال مصرف مواد، مشروب و فحشاست. @filmosophy 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
🔘 وقتی در عقیده شیعه باشیم و در عمل مُرجئی! ▪️ یک وقت یک شیعی با یک مُرْجئی با یکدیگر سخت بر سر مسئله‌ عمل مباحثه‏ می‌کردند. مرجئی می‌گفت اساس این است که آدم ایمان داشته باشد، عمل مهم نیست. شیعه می‌گفت ایمان از عمل انفکاک ندارد، اگر عمل نباشد ایمان نیست. مباحثه آنها شدید شد، نه این قانع می‌شد و نه آن. ▫️برای فیصله دادن به نزاع، گفتند اولین کسی که از سر کوچه پیدا شد، از او می‌پرسیم که حق با کدام یک از ماست. اتفاقاً اولین کسی که آمد یک نفر موسیقیدان بود (و به همین تناسب این داستان را در کتاب‏ اغانی‏ نقل کرده است). مرجئی خیلی خوشحال شد که عجب آدم مناسبی پیدا شد و الآن طرف مرا خواهد گرفت. به او گفتند ما چنین مباحثه‏ ای داریم. شیعی گفت: عقیده من این است که عمل از ایمان انفکاک ندارد و سعادت انسان در گرو عملش است. مرجئی گفت: من می‌گویم عمل ارزشی ندارد، سعادت انسان در گرو ایمان و عقیده اوست. عقیده تو چیست؟ ▪️موسیقیدان قدری فکر کرد و گفت: «اعْلای شیعِی وَ اسْفَلی مُرْجِئ». از سر تا کمرم شیعه و از کمر به پایین مرجئی هستم. می‌خواست بگوید من فکرم شیعی است اما در عمل مرجئی هستم. ▫️ما امروز وقتی وارد دنیای شیعه می‌شویم و به خودمان نگاه می‌کنیم می‌بینیم خودمان از سر تا قدم مرجئی هستیم. دائماً دنبال بهانه‌‏هایی هستیم بلکه بهشت را با یک بهانه درست بکنیم. می‌گوییم بهشت را به «بها» نمی‌دهند، به «بهانه» می‌دهند. ▪️ علی بن ابی‏طالب علیه السلام از بهشت به «بها» تعبیر می‌کند و می‌گوید «ثمن»، ثمن اعمال شما؛ ولی ما می‌گوییم نه، بهشت را به «بها» نمی‌دهند، یعنی بهشت را نمی‌شود با عمل تهیه کرد و خرید، بهانه ‏ای باید درست کرد. این نوعی گریز از واقعیت به خیال است. ▫️وای به حال ملتی که این جور فکر کند و بگوید بهشت را به «بها» نمی‌دهند ولی به یک بهانه دروغین می‌دهند. وای به حال ملتی که پایه سعادت خود را بر وهم و خیال بگذارد. ▪️ استاد مطهری، احیای تفکر اسلامی، ص۴۰-۳۹ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
🔘نقدی مومنانه بر خط رسانه‌ای غیرمومنانه فرهیختگان/ چرا ایتا را به رسمیت نمی‌شناسید؟ ◽️۱) روزنامه فرهیختگان در تازه‌ترین گزارش خود علیه پیام‌رسان‌های داخلی، با تیتر «دنیای کوچک ایتا» به این پیام‌رسان و مخاطبان گسترده آن نقدی غیرمومنانه کرده است. ◽️فرهیختگان فضای سیاسی - فرهنگی حاکم بر برخی از کانال‌های این‌ پیام‌رسان را به کل فضای تولید محتوا و مخاطبان ایتا تعمیم داده و مدعی شده که در ایتا «هرکس شبیه آن‌ها نباشد، مطرود است!». ◽️۲) فارغ از اینکه ادعای فرهیختگان را می‌توان درباره پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگری همچون توئیتر و اینستاگرام مطرح کرد، خط رسانه‌ای این روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد علیه پیام‌رسان‌های داخلی قابل تامل است! این روزنامه قبل‌تر نیز علیه دو پیام‌رسان داخلی «ایتا» و «بله» نقدهایی غیرمومنانه منتشر کرده بود. ◽️۳) این نقدهای غیرمومنانه علیه پیام‌رسان‌های داخلی که خواسته یا ناخواسته به جریان رسانه‌ای ضدانقلاب کمک می‌کند، درحالی‌ست که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به ولنگاری فضای مجازی هشدار داده‌اند. ◽️بدیهی‌ست که مهم‌ترین راه‌ بسط حاکمیت جمهوری اسلامی در فضای مجازی و نجات دادن مردم از دست تروریست‌های رسانه‌ای، تقویت پیام‌رسان‌های داخلی است. ◽️حال آیا نقدهای غیرمومنانه و دوقطبی‌ساز علیه پیام‌رسان‌های داخلی، آن هم در جنگ رسانه‌ای همه‌جانبه دشمنان علیه مردم ایران، آب ریختن در آسیاب دشمن نیست؟ آیا این نقد غیرمومنانه منجر به شکل‌گیری دوقطبی کاذب ایتایی و غیرایتایی، در شرایطی که رهبر انقلاب بارها و بارها نسبت به حفظ وحدت و انسجام ملی تاکید کرده‌اند، نمی‌شود؟ ◽️۴) بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا در بهمن ماه سال گذشته، ایتا پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان داخلی بوده است. براساس این نظرسنجی ۲۵.۲ درصد از مردم ایران از پیام‌رسان ایتا استفاده می‌کنند. ◽️در واقع فاصله مخاطب ایتا با تلگرام تنها ۱۰.۱ درصد است! همچنین ایتا علاوه‌بر اینکه توانسته است مخاطب خاص خودش را شکل دهد، موفق شده کسب‌‌و‌کارهای مجازی بسیاری را رونق دهد؛ به‌گونه‌ای که گردش مالی آن طعنه به طعنه تلگرام و اینستاگرام می‌زند. ◽️از طرفی دیگر براساس نظرسنجی ایسپا طیف‌های مختلفی از مردم(سِن، تحصیلات و محل زندگی) از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند که موید این گزاره است که «در ایتا همه مثل هم نیستند!». ◽️حال بهتر نیست برادران و خواهران مومن ما در فرهیختگان به‌جای نقدهای غیرمومنانه، «ایتا» را به‌عنوان پیشروترین پیام‌رسان داخلی به رسمیت بشناسند و با تاسیس کانال خود در این پیام‌رسان در جهت تبیین واقعیت‌ها برای مردم و تقویت عقلانیت انقلابی قدم بردارند؟ ✍️حسین غلامی @FarajNezhad110 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
| 💢دوره تربیت مربی سواد رسانه (هفته سوم) 🔻مبانی سواد بصری ▪️دکتر همتیان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘"گناه فرشته" و تصویرسازی‌های مسموم و متکثر ▪️سریالی که اخیرا در شبکه نمایش خانگی فیلیمو با کارگردانی به نقطه پایان پخش رسید و چهره‌های معروفی چون شهاب حسینی، امیر آقایی و لادن مستوفی و...به عنوان بازیگر حضور داشتند، از جهت تبادر یا ارتکازات ذهنی و حیث بسیار حائز اهمیت و قابل بررسی است. جدای از اینکه بحث مافیا را بصورت دراماتیک پشت حوادث‌ اجتماعی به تصویر می‌کشد اما دلالت هایی انحرافی در پی دارد که بدون اسپویل داستان، به نکاتی اشاره می‌کنیم؛ 1⃣ تصویرسازی ضعیف و غافلگیرشده از قانون: در این سریال آن چیزی که خیلی روشن است، ناتوانی قانون و مامور دستگاه قضا از دسترسی به مجرم و کشف و انهدام شبکه مافیاست. همیشه قانون یک یا چند قدم از جرم و خلاف عقب مانده و معمولا غافلگیر می‌شود و جریان تبهکار تا انتهای داستان به تور قانون نمی‌افتد و این جز ضعف و یاس برای جامعه نخواهد افزود و و قضا را تقلیل خواهد بخشید. 2⃣ سلطه سوفیسم وکالت و تولید یاس از اثبات حقیقت: برخی از وکلا در این سریال خرید و فروش می‌شوند و "متین دفتری" هم از وکلای بنام سریال اذعان می کند که "شغل ما ارتکاب جرم نیست بلکه آموزش چگونگی ارتکاب جرم است بگونه‌ای که جرم تلقی نشود". برخی دیگر هم مهره های بقیه بوده و از اثبات حقیقت و پشت صحنه‌های ماجرا عاجزند و پیچیدگی های جرم باعث القای نوعی و ناامیدی از امکان اثبات حقیقت در ذهنیت مخاطب می‌گردد که حتی وکیل‌های متعهد نیز خودخواسته یا ناخودآگاه به عنوان مهره دیگران به بازی گرفته شده و ترسیم واقعیت می‌کنند. 3⃣ خلق زندان بی‌خطر و ملوس و تخطئه قانون: یکی از لوکیشن های پرتکرار و ویژه این سریال، زندان و خصوصا بند زنان است که بگونه‌ای تصویرسازی شده که همه مجرمان انسان های بیچاره یا و موسیقی و هنر و خیاطی و دلسوز هستند. اگرچه درصدی از مجرمان چنین هستند اما این تصویر پرتکرار جز به تعمیم و سپس تخطئه قانون نخواهد انجامید. 4⃣ جولان مافیا و بازی زرگری در خلق جرم: این پرده از ماجرا نیز نشان می‌دهد که پشت صحنه جرایم سنگین و قتل، چیزی جز بازی مافیا نیست. طرفین شاکی و متهم در یک نقشه بزرگتری باهم گلاویز بوده و امتداد دعواهای پشت صحنه، به کنش نمایشی روی صحنه به تعبیر اروین گافمن، ختم شده است. این خلق تصویر از جرایمی همچون قتل و سپس اعدام(خصوصا بعد اغتشاشات ۱۴۰۱) نیز و بدبینانه‌ای را در تحلیل حوادث اجتماعی برای مخاطب القا کرده و از ماجرا را به چالش می‌کشد. 5⃣ کلیشه سازی منفی از حجاب و پوشش: و چادر در این سریال در دوحالت مصرف می‌شود؛ یا در بند زندانی‌ها و خصوصا موقع ملاقات و یا برای طبقه ضعیف و بدبخت جامعه که همسر متهم( زندانی متهم به قتل) و فرزند خدمه (رییس مافیا) باشد. این تصویرسازی نیز در قیاس با پوشش کاملا متفاوت طبقه برتر اقتصادی در ناخودآگاه اجتماعی نقش خواهد بست و به یک هبیتاس و ذهنیت ساخت یافته بدل خواهد شد. 6⃣ تصویر ابزاری یا مردانه از زنان جامعه: هایدگر به خوبی از جهان پساتکنولوژی به تعبیر کرده است. آنچیزی که بعنوان نماد زن در این سریال، از فروزان و مانیا تا فرشته و مهتاب و دخترش و... به تصویر کشیده شد، چیزی جز ابزار و مهره دیگران نبود. در باکلاس ترین وضعیت نیز ضمن حفظ شان ابزاری زن در این اثر، تردد با موتور و صرف و تمرین بوکس در موقع عصبانیت و ادبیات تند و روابط مردانه بود که به چشم می‌آمد. 7️⃣توجیه مدل ارتباطی آزاد و فرازناشویی و بی‌ثباتی خانواده: ارتباط مهتاب و نوید به بهانه وکالت و که رد و بدل می‌شود و همچنین ارتباط حامد و فرشته با چاشنی رویاپردازی که در نهایت به فروپاشی روابط خانوادگی حامد و مهتاب انجامید اما دلیلش بخاطر بحث برای متهم و شاکی، مصادره شد. همچنین روابط ریلکس و همیشگی و صمیمی مشفق با همسر و دختر حامد، مدل ارتباطی ویژه‌ای را طرح‌‌ریزی یا تثبیت می‌کرد که در عرف دینی و حتی امروزی اکثر خانواده های ایرانی پذیرفته و قابل تعریف نیست. ▪️نکته آخر اینکه عنوان القای دوپهلو و پارادوکسیکالی را یدک می‌کشد که حاکی از دیدگاه خاص کارگردان و نویسنده سریال به حوادث می‌تواند باشد. ضمن اینکه عبارتی را که در تمام قسمت های سریال در ابتدا تحت عنوان "بی ارتباطی این ماجرا به حوادث ۱۴۰۱" سرمشق می‌کند، حاوی القا یا ای است که محل تامل است! ✍علیرضامحمدلو 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
| 💢آماده سازی کتابخانه انجمن سواد رسانه طلاب جهت استفاده اعضای انجمن، طلاب و دانشجویان رسانه‌ای 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
📢 توجه 📹 آموزش مستند سازی🎞 🔻آخرین مهلت ثبت نام دوره مستند سازی 🔻 ♦️عزیزانی که تمایل به شرکت دارند هرچه سریع تر ثبت نام بفرمایید 🔴ظرفیت محدود🔴 🔅حضوری و مجازی🔅 🔻برای شرکت در دوره به آیدی @savade_rasane 🔻و یا با شماره تماس 09059496064 تماس حاصل فرمایید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘قدرت تاثیر رسانه در سرو مشروبات الکلی نوجوانان ▪️چگونه رسانه توانسته است سرو مشروبات الکلی را به سن نوجوانان تقلیل دهد؟!!!! ▫️وقتی ذهن نوجوان ما جولانگاه فرهنگ های غربی و شرقی است که تماما سرو مشروبات الکلی در آن مجاز است طبیعتاً اثر گذاری آن خیلی بیشتر از حکم حرام بودن آن است که شاید سالی یک بار هم در گوشش زمزمه نشود. ▪️قبح زدایی از این گناه در فیلم هایی مثل کی درام ها توسط شخصیت های مورد علاقه نوجوانان، ▫️سرو هدفمند مشروبات دقیقا زمانی که احساس و هیجان مخاطب نوجوان در اوج مثبت خود است باعث میشود این گناه در ذهنش یک عمل خوشایند محسوب شود. ▪️اینکه این گناه نماد لاکچری بودن شده است یا اینکه برای فرار از مشکلات و ناراحتی های روزمره می توان به آن پناه برد هم در اشتیاق نوجوانان به این گناه بی تاثیر نبوده است و رسانه جایگاه ویژه ای در ترویج این گناه بین نوجوانان داشته است. ▫️تربیت رسانه ای را جدی بگیریم 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
💢 تحلیل و بررسی انیمیشن «مهاجرت» 👤باحضور: ◾️تحلیلگران و ناقدان سینما 📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه) کوچه39 کوچه دوم پلاک 11،کافه جهان نما 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘افکار و آینده ما در رسانه ها ▪️افکار و آینده ما در رسانه ها وابسته به محتوایی است که به تماشا مینشینیم و همین مطالب و پست های به ظاهر بی اهمیت مجازی که بی هدف آنها را نگاه میکنیم. ▫️ نگاه ها افکار ما را می‌سازند و افکار، آینده ما را … ▪️خیلی از افراد هنگامی که در اینترت و شبکه های اجتماعی هستند،هدفی جز سرگرمی و کمی دوری از فضای کاری ندارند،هنگامی که مطالب و پست های مختلف را تماشا میکنند، بی هدف صفحه را اسکرول میکنند و به هر چیزی نیم نگاهی دارند. ▫️وسواسی که شبکه های اجتماعی ایجاد میکنند و ذهن را طوری فریب میدهند، که مدام فکر میکند که اگر پستی را رد کند چیز مهمی را از دست داده است؛ ▪️اما در این میان مطالبی هم وجود دارند که دانستن آنها نه تنها فایده ای ندارد بلکه سراسر آسیب است... مطالب نامناسب و غیراخلاقی که بدون اینکه بدانیم روی ذهن ما تاثیر میگذارند. ▫️مواردی که فکر میکنیم اهمیت خاصی ندارند و افکار ما برخلاف آنهاست و هر اتفاقی هم که بیفتد بر باور خود باقی میمانیم، اما غافل از اینکه کم کم و ذره ذره این افکار در ناخودآگاه ما نفوذ میکنند و در تصمیمات آینده و ذهنیت ما تاثیر خواهند داشت... ▪️شیوه ی رسانه ها برای تغییر عقاید افراد همین است که آنها را کنجکاو به دیدن مطالب جدید و جذاب کنند و پیام خود را به شکل مستتر در آنها به مخاطب برسانند. ▫️کنترل جریان فکری در فضای مجازی به راحتی اتفاق می افتد... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
💢 تحلیل و بررسی انیمیشن «مهاجرت» 👤باحضور: ◾️تحلیلگران و ناقدان سینما 📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه) کوچه39 کوچه دوم پلاک 11،کافه جهان نما 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
💠 رویـــداد مـــلی جــــوانـــــی جمـــعیــــت (ویژه طلاب و مبلغین گروه های تبلیغی برادر و خواهر) 🔸 قــالب هــا و بخــش هــای رویـــداد: 📌علمــی و پــژوهشــی 📌هــنــر و رســــانــــه 📌 طــرح و برنــامــه عملیـــاتـــی 🎁 جــــــوایـــــــز ➖ نفر اول ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال ➖ نفر دوم ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال ➖ نفر سوم ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال ➖ نفرات چهارم تا نهم ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال 🔻به دو خانواده دارای ۵فرزند به بالا به قید قرعه یک سفر مشهد مقدس اهدا می گرددمـــهلت ارســال آثــار بیستم اردیبهشت ماه (۱۴۰۳/۰۲/۲۰) ⚙ نحـــوه ارســال آثــار آثار خود را از طریق وبگاه دعوت به نشانی www.daawat.ir ارسال نمایید و یا به نشانی: قم، خیابان جمهوری، بلوار شهید اخلاقی، پلاک ۴۷، ساختمان تشکل فراگیر گروه های تبلیغی 🔵 🌐 @Dawat_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘فرمایشات بسیار شنیدنی و مهم آیت الله آملی (حفظه الله) در بزرگداشت شهادت استاد عظیم الشأن‌ خود آیت الله مرتضی (رضوان الله علیه) ▪️من یادم هست وقتی رسانه‌های گروهی خبر شهادت ایشان را رساندند و عکس شریف ایشان را تلویزیون نشان می‌داد، من فقط کارم این بود که آن عکس را می‌بوسیدم و گریه می‌کردم؛ چون ایشان خیلی بود. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
💢 اهدا ۱۰ جلد از آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مرتبط با حوزه رسانه توسط آقای سلیمی مسئول روابط عمومی پژوهشگاه به کتابخانه انجمن سواد رسانه طلاب، ✅منتظر حضور عزیزان در انجمن هستیم 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘ایستاده در برابر التقاط و انحراف ✍️ دانیال بصیر، پژوهشگر حوزوی ▪️آنچه که سبب شده بود تا مرحوم آیت‌الله مطهری(ره) مقابله با اندیشه‌های التقاطی را اصل قرار دهد، کاردانی و تبحر جدی ایشان در مباحث فکری و اندیشه‌ای و داشتن یک ذهن جوال در مباحث فلسفی بود؛ که می‌توان در ذیل همین سخن، به مقابلۀ فکری شهید مطهری با اندیشه‌های التقاطی مارکسیستی – اسلامیِ علی شریعتی اشاره کرد، یعنی همان چیزی که سبب شده بود تا گروهک فـرقـانِ دلباختۀ شریعتی، کینه ایشان را در دل بپروراند! 🔗 متن کامل @HOWZAVIAN 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 📽 مستند همیشه استاد 🟢 برشی از زندگیِ علمی و تبلیغی آیت‌‌اللّه مطهری 🎥 فیلم‌برداری و تدوین: میلاد حسن‌زاده 👤 گوینده: ناصر ترکیان •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘مراحل تغییر طرز فکر در شبکه های اجتماعی ▪️چگونه و طی چه مراحلی، در اینترنت و شبکه های اجتماعی، طرز فکر افراد مورد هدف قرار می گیرد و آرام آرام و به تدریج تغییر پیدا می کند، و چگونه از اطلاعاتی که از خود ما دریافت می کنند این کار را انجام می دهند... ▪️ببینیم، آگاه شویم و مراقب باشیم... فقط یک دقیقه و چند ثانیه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
🔘چنگک‌ها در مجموعه «هفت‌سراژدها» کیستند؟ ▪️عبدالله چنگک و برادران او در مجموعه هفت سر اژدها افرادی وابسته به سلطان‌خواه (نماد فساد) هستند که با استفاده از رانت وی با بانک مرکزی همکاری کرده و درواقع در بازار ارزی کشور اخلال ایجاد می‌کنند. ▪️عبدالله چنگک؛ مالک کارخانه نوشابه در واقع همان «یدالله روزچنگ» مالک برند معروف نوشیدنی«ایستک» است که برخی گفته‌اند او شاگرد نانوایی و راننده تاکسی بوده که سال ۱۳۷۹ برای کار از کردستان به تهران می‌آید. ▪️برادران روزچنگ پس از اخلال ارزی در کشور دستگیر شده و یدالله روزچنگ ۲۰ سال حبس، رد مال و دو سال محرومیت از خدمات دولتی محکوم می‌شود. لقمان روزچنگ به اتهام مشارکت و اخلال در نظام اقتصادی ۲۰ سال حبس، رد مال و دو سال محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده و انور روزچنگ به اتهام مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع و پرداخت رشوه به ۱۰ سال حبس و ضبط وجه رشوه محکوم می‌شوند. به نقل از سخنگوی قوه قضائیه تمام اموال این افراد به ارزش ۱۸۱میلیارد تومان ضبط و مصادره شده است و هیچ‌گونه مجازات مالی از این افراد باقی نمانده و موارد اجرا در حال پیگیری است. برخی خبرها نیز از مرخصی این سه برادر در دوران کرونا و رفتن به آمریکا حکایت دارد!! 📝 سیدعماد جلیلی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢تحلیل وبررسی انیمیشن «مهاجرت» ▪️با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما 🔻آقای محمدمحسن بنی احمدی 🔻آقای رضا نصیری 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘سندروم خودشیفتگی، بلای امروز کشور در فضای مجازی ▪️سید علیرضا آل داود در گفتگو با خبرگزاری تسنیم: ▫️آل داود اختلال روانشناختی امپاتی یا دیگر خودپنداری را از دیگر آثار حضور بی‌ضابطه و بی‌هدف در فضای مجازی دانست و اظهار داشت: یکی از بحران‌های فردی و اجتماعی دیگر خودپنداری ناشی از تعامل کاربران با فضای مجازی بوده و «‌امپاتی» در چنین شرایطی همانند یک سندروم اجتماعی، بحرانهای هویتی را دامن میزند و این امر زمینهساز بسیاری از تعارضات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خواهد شد. ▪️وی به دو اختلال جدی سندروم سلفی و سندروم خودشیفتگی ناشی از حضور در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها اشاره و متذکر شد: اختلال شخصیت خودشیفته مربوط به مشغولیت ذهنی بیش از اندازه به خود و چگونگی بینش دیگران نسبت به خود است؛ خودشیفتگی عبارت است از برداشتی پرطمطراق اما توخالی و متزلزل از خود که با شبکه‌های اجتماعی تقویت می‌شود. ▫️این مدرس سواد رسانه اضافه کرد: امروز با یک حضور چند دقیقه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام و گروه‌های تلگرامی و دیگر شبکه‌ها، نشانه‌های بسیاری از افراد درگیر این سندروم را مشاهده می‌کنید که در صدر آنان سلبریتی‌ها و بازیگران و چهره‌های مطرح هستند که متاسفانه کمترین میزانی از سواد رسانه و فرهنگ استفاده از این فضا را ندارند. ▪️وی به نشانه‌های افراد مبتلا به «سندروم خودشیفتگی»اشاره کرد و ادامه داد: افراد مبتلا به این اختلال دارای احساس فراتر از قانون هستند و احساس می‌کنند قوانین شامل حال آنان نمی‌شود؛ این افراد اکثر رفتارهایشان، خودخواهانه است و اگر سخاوتمندی هم می‌کنند، فقط برای دل‌مشغولی‌ها و برنامه‌های خودشان است، حرف‌های دیگران را نفی می‌کنند، نادیده می‌گیرند و کوچک می‌شمارند و نگرانی‌های دیگران برای‌شان بی‌اهمیت است، با نظر مخالف یا امر و نهی از جانب دیگران به راحتی عصبانی می‌شوند، همواره تمایل دارند دیگران را برای اشتباهات سرزنش کنند، ایده‌های‌شان را پراهمیت می‌دانند و به آن‌ها افتخار می‌کنند و وقتی از آن‌ها انتقاد می‌شود اعتماد به نفس‌شان را از دست می‌دهند. ▫️ http://tn.ai/1538546 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌