eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
انجمن و مجتمع بنت الهدی برگزار می کنند: ✅ جلسه دوم کارگاه قرآن و سینما، ویژه خواهران با عنوان «الوهیت و نبوت در قرآن و سینما» 🔹استاد: حجت الاسلام والمسلمین علی قهرمانی 🔸زمان: پنجشنبه ۶ دی ماه ۹۷ 🔹ساعت: ۸ الی ۱۲ 🔸مکان: قم، گلزارشهداء، مجتمع آموزش عالی بنت الهدی 🔹شرکت در کارگاه به صورت آنلاین: 👇👇 https://vc.miu.ac.ir/hoda@savad_rasaneh
انجمن 📌 انجمن سواد رسانه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در سال 1394 تاسیس شد. 🔹در این فیلم با اهداف شکل گیری و برخی از فعالیتهای این انجمن آشنا می شوید: 👈👈 https://www.aparat.com/v/bfiH9@savad_rasaneh
: ✅... و اینک آخر الزمان تاریخ سینمای هالیوود 🔸 مولف: 🔹 ناشر: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کانون اندیشه جوان. 📖📚 درباره کتاب: 👇👇 ✅ @savad_rasaneh
💠 کتاب "... و اینک آخرالزمان ؛ تاریخ سینمای هالیوود" منتشر شد. سینمای جهان در شرایطی به هزاره سوم قدم گذارد که در دهه 90 از هزاره دوم ، لااقل برای کسانی که با نگرش ایدئولوژیک این چندان آشنایی نداشتند، سمت و سوی عجیب و غریبی یافته بود. در این دهه ناگهان تعداد زیادی فیلم به روی پرده رفت که در آنها به نوعی پایان جهان یا اشاره شده بود . آثاری با این موضوع که خطر یا فاجعه ای یا یا و یا ، جهان را به سوی نابودی می برد و یا اینکه حاکمیت فرد یا گروهی شرور و خبیث را باعث می شود. در اغلب این دسته از فیلم ها هم معمولا یک (که بعضا با عنوان The One خطاب می شود) به مقابله با آن خطر یا فاجعه برخاسته و دنیا را از شرش نجات می بخشد. ساخت اینگونه آثار از آغاز هزاره سوم، شدت و حدت بیشتری یافت. اما نگاهی به سینما نشان می دهد از نخستین سالهای پدید آمدن سینما های بسیاری ساخته شده که چنین موضوعات و ساختاری را دارا بوده است. به این ترتیب ملاحظه می فرمایید که موضوع فرجام جهان به عنوان یک موضوع مهم در طول این سالها همواره برای سینمای غرب در صدر تولیدات قرار داشته است. اما به راستی علت گرایش و هالیوود به آخرالزمان چیست؟ اصلا غرب با آخرالزمان چه کار دارد کتاب "... و اینک آخرالزمان؛ تاریخ سینمای " سعی دارد با واکاوی تاریخ تا عمق حداقل 11 قرنی، در حد امکان و توان به این پرسش ها پاسخ داده و آنها را ریشه یابی کند. ریشه یابی که ، دوران تاریک موسوم به انگیزاسیون، ،نهضت اصلاح دینی، ، و علل موجودیت غرب جدید در آن نقش پررنگی دارند. ریشه هایی که هریک به نوعی محتوی و موضوعات سینمای هالیوود را از لحظه پاگیری، شکل داده اند. کتاب "... و اینک آخرالزمان؛ تاریخ سینمای هالیوود"، این را بازخوانی نمی کند، بلکه در پی آن است تاریخ یاد شده را واکاوی کند. از همین روی نبایستی انتظار فرمت دائره المعارف از آن داشت که پیش از این کتب بسیاری در داخل و خارج چنین رویکردی داشته اند. این فقره قصد دارد از زاویه ای دیگر به تاریخ سینمای هالیوود بپردازد. کتاب "... و اینک آخرالزمان؛ تاریخ سینمای هالیوود"، ششمین کتاب نگارنده است که توسط کانون اندیشه جوان منتشر شده و در دسترس علاقمندان است. ✅ @savad_rasaneh
برنامه کلاس دوره : پنجشنبه 97/10/6 باحضور دکتر اسماعیلی با موضوع و حجت الاسلام والمسلمین پیشاهنگ با موضوع @savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سواد رسانه ای در بازی های رایانه ای: والدین باید مراقب باشند فرزندان بازی های مناسب سنشان را استفاده کنند. 🕹⚽️🎳🎯 درباره رده بندی سنی بازی ها بیشتر بدانید: 👇👇 ✅ @savad_rasaneh
📢 (ESRA): 🔷 یكی از مهم‌ترین دلایل گرایش شدید افراد به دنیای مجازی این است كه فرد در برخورد با این دنیای نامحدود و جدید، می‌تواند مفاهیمی چون شجاعت، ترس، لذت، سرعت، قدرت، مدیریت و امثال آن‌ها را تجربه نماید. تجربه چنین مفاهیمی در دنیای واقعی و در زمانی بسیار کوتاه، تقریباً غیر ممكن و محال می‌باشد. بنابراین روز به‌ روز به تعداد افراد مخاطب بازی‌های رایانه‌ای افزوده می‌شود و این در حالی است كه تنوع سنی علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای نیز گسترش می‌یابد. بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند تأثیرات ویژه‌ای را بر ‌مخاطبین خود داشته باشند. برای نمونه در یك بازی خشن، بازیكن ممكن است روزها و ماه‌های متمادی نقش خاصی را در بازی به عهده گرفته و با همزاد‌پنداری، نقش خود را در داستان بازی ببیند و با فهم کامل آن، كاملاً تحت تاثیر آن قرار گیرد. بدین‌ترتیب، تأثیرات ناشی از بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند چندین برابر یك فیلم در كاربر ایجاد واكنش نماید. 🔷 با توجه به وجود صحنه‌های غیر‌اخلاقی، خشن، دلهره‌آور و‌ از این قبیل، در بسیاری از بازی‌ها و همچنین نگرانی‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی خانواده‌ها و مسؤولین فرهنگی كشورهای مختلف، كشورها را به تدوین نظام‌ ویژه‌ای برای رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای وادار كرده است. با تدوین این نظام و داشتن كنترل‌‌های لازم و ارایه اطلاعات دقیق به خانواده‌ها، می‌توان از صدمات جبران‌ناپذیری كه گروه سنی اصلی مخاطب این گونه بازی‌ها یعنی كودكان و نوجوانان را تهدید می‌كنند، جلوگیری به عمل آورد. 🔷 بنابراین تدوین نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای، به‌طوری كه مبتنی بر قوانین و باورهای فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی كشورهای اسلامی باشد، امری بسیار ضروری است. بدین ترتیب سیستم رده‌بندی نوینی به نام «ESRA» (نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای) را راه‌اندازی شد. ESRA مخفف Entertainment Software Rating Associationبوده و این نظام، كلیه بازی‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و اطلاع‌رسانی صحیحی به جامعه کشورهای اسلامی انجام می‌دهد. 🔷پس از تشکیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ایران، همواره «فرهنگ استفاده مطلوب از بازی‌های رایانه‌ای» به‌عنوان یک هدف اساسی و مهم تعیین شد. 🔷 رده‌های سنی ESRA: گروه‌های سنی تعیین شده در ESRA بر اساس خصوصیات جسمی- حرکتی، خصوصیات عقلی- ذهنی، خصوصیات عاطفی و بالاخره خصوصیات اجتماعی شکل‌گرفته‌اند. گروه‌های سنی ESRA، شامل 5 گروه اصلی است که شامل: •رده 3+: 3 سالگی و بالاتر •رده 7+: 7 سالگی و بالاتر •رده 12+: 12 سالگی و بالاتر •رده 15+: 15 سالگی و بالاتر •رده 18+: 18 سالگی و بالاتر 📝 منبع: بنیاد ملی بازی های رایانه ای ✅ @savad_rasaneh
📣انجمن سواد رسانه طلاب برگزار می‌کند: 🔸نشست هم اندیشی رئیس انجمن سواد رسانه و اعضای انجمن (ویژه خواهران طلبه) 🔻زمان و مکان این نشست، شنبه ۸ دی ماه، از ساعت ۱۵ با حضور دکتر رفیع الدین اسماعیلی_ رئیس انجمن سواد رسانه_ و اعضای این انجمن در سالن مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات می‌باشد. @savad_resaneh
دکتر وحید یامین پور "امکان‌های در "؛ 💠 با پدیده "جامعه‌ی شبکه‌ای جهانی" هرکسی که در حساب داشته باشد، علاوه بر ملیت رسمی خودش، شهروند یک نظام فرهنگی-سیاسی دیگر هم هست. جامعه شبکه‌ای شهروندانش را با یک نظام ارزشی تربیت می‌کند و آنها را که تمرّد کنند از آن جامعه ، سانسور، ساسپند و تنبیه می‌کند. ❓سوال مهم این است که، آیا امکان مقاومت و اثرگذاری و شکستن سیطره‌ و انحصار ارزشی جامعه‌ی شبکه‌ای توسط ما که به دنبال حفظ هویت خود هستیم، وجود دارد؟ 🔷 ساختارگرایان جبرگرا معتقدند ما امکان عاملیت و اثرگذاری نداریم چون بستر سخت افزاری این شبکه‌ها و سوییچرها و برنامه نویسان همگی "از خودشان" هستند و هر گونه صدای "ضد" را در نطفه خفه می‌کنند. 🔶 در پاسخ چهار راه حل کلان ارائه شد که معلوم شد هیچکدام را در دست اجرا ندارد. 🔺 راهی که کنشگران فارغ از نگاه حاکمیتی امکان پیمودن آن را دارند چیست؟ دریافت صوت در پست بعدی: 👇👇 ✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از سالار
وحید یامین پور - سواد رسانه ای.mp3
41.23M
سخنرانی در کارگاه آموزشی فعالان مجازی با موضوع: امکان های کنشگری در فضای مجازی 🆔 @yaminpour
💠 جایگاه و در ایران 📢 سخنرانی دکتر ابراهیم در گردهمایی اساتید ارتباطات و رسانه. انجمن مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم. 📌 تماشای فیلم در: 👇👇 https://www.aparat.com/v/Cp7ng@savad_rasaneh
📌 : با طعم مولف: علی قهرمانی محصول: انجمن 🔷 بزرگ ترین غول رسانه ای دنیا امروز تنها عظیم ترین کمپانی سازنده های ژانر فاجعه و پایان دوران نیست. دست های آغشته به خون این امپراطوری عظیم رسانه ای، امروزه بوی معنویت می هد؛ معنویتی از سنخ جنس بدلی راستین. مکتب به سبب مؤلفه های خاص مادی و زمینی، تسامح و تساهل ویژه ای که در ذات خود دارد همان معنویتی است که جهان سلطه برای خواب کردن چشم های بیدار و جویای معنویت و حقیقت بشر به آن نیاز دارد. کتاب حاضر تلاش دارد به گوشه ای از ارتباط وسیع و اتحاد راهبردی میان بزرگ ترین کمپانی فیلم سازی دنیا با یکی از شاخه های اصلی گسترده ترین جریان شبه معنوی جهان بپردازد. ناشر: بوستان کتاب قیمت پشت جلد: 17500 تومان قیمت با تخفیف: 15750 تومان قیمت نسخه دیجیتال در کتابخانه پژوهان: 6000 تومان https://pajoohaan.ir @savad_rasaneh