انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم 💢 اکران مردمی، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مصلحت با حضور: ▫️دکتر زهرا راد _ پژو
🔘 متن و حاشیه
▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ (#مصلحت)
💢مصلحت
✍️علی عسگری
◾️دیر حرکت کردم!
▫️نگران بودم تا اول فیلم را از دست بدهم.
◾️ساعت4:6 بعد از ظهر بالاخره رسیدم. کوچه 37 خیابان صفائیه، پلاک 11 و یک خانه ای که بوی خاطره میداد.
▫️جای جالبی بود. وارد که شدم، کافه ای زیبا را که با صندلی هایی به طرح کاشی های سنتی ایرانی تزیین شده بود دیدم. مهم ترین ویژگی این کافه در نظرم، نبود عکس هایی از اندیشندان غربی مثل ماکس وبر، برتراند راسل و برخی از هنرمندانی چون شجریان بود. البته این به معنای مخالفت با هنر نیست بلکه نبود اینگونه از تصاویر و وجود کتاب هایی چون اصوال کافی، فروغ ابدیت، کتاب شعر سهراب سپهری و کتاب هایی که ذاتا عوام فریب نیستند، فضای کافه را با دعوت به تفکر و زیست درست اجتماعی، حقیقتا با بقیه ی کافه های شهر متمایز کرده بود.
◾️بر روی صندلی کنار ویدئو پروژکتور نشستم و منتظر ماندم تا برای اولین بار مصلحت را با حضور برخی از خواهران و برادران علاقه مند به صنعت سینما ببینم.
▫️فیلم ده دقیقه دیر تر شروع شد.
◾️نفس ها در سینه حبس شدند اما صدای بلند گو ها کمی گرفته است و تصویر هم کمی مات شد.
▫️نمی دانم از اینجا به بعد اگر بنویسم، داستان فیلم برای آنان که ندیده اند، افشا می شود یا نه!؟ ولی هر چه بادا باد. اول فیلم: ماشین حاج آقا که گویا از مقامات هستند به سمت محل کار حرکت میکند. و راننده اش آقازاده ای انقلابی است. پدرش خونسرد و مهربان است.
◾️فیلم را لو نمیدهم و از گفتن حوادث فیلم عبور میکنم.
▫️فیلم تمام شد. نفس هایی که دو ساعت در قفسه ی سینه ها حبس شده بودند، آزاد شدند. بطری آب خنکی کنار صندلی ام بود. آرامشم بخشید.
◾️بعد از فیلم جلسه ی نقد و بررسی شروع شد. گویا شیوه ی نقد فیلم به مذاق تماشاچیان خوش نیامده بود. من نه از فرم سر در می آوردم نه از محتوا. من همیشه طرفدار لذت بودم و هستم. اصلا به من چه که فیلم ما را ناگهانی در داستان پرت کرد. به من چه که نقد خانم کارشناس برای برخی انتزاعی بود یا نه. اصلا بی خیال بشوم بهتر است...
▫️به کناری از سالن کافه رفتم. منو را تماشا کردم. قیمت ها به نسبت جای دیگر بهتر بودند یا بعضا فرقی نداشتند. نزدیک نماز مغرب بود و فرصتی برای امتحان یک آیس نداشتم.
◾️ از استادم خداحافظی کردم و از خانه ی خاطره انگیز خارج شدم.
▫️ به امید یک دکوپاژ دیگر.
#سینما #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #اربعین
به سمت دریا ؛ تو میکشونی
دارم میام ؛ نه ! ...
تو میرسونیم
میونه خیمه ات تو مینشونی ...
بی اراده ؛ میزنم دلو به جاده ...
میبینم عاشق تر از من چه زیاده ...
کاری از واحد چند رسانه فکرت
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️ @Fekrat_Net
#اختصاصی | #یادداشت
🔘 فیلم سینمایی هواپیماها ۱
✍️سید ابوالفضل موسوی
◾️یک انیمیشن برای سرگرمی و آموزش نوجوانان یا قطعهای از پازل تبلیغاتی آمریکا در توجیه حضور خود در شرق آسیا...!
#سینما #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی | #یادداشت 🔘 فیلم سینمایی هواپیماها ۱ ✍️سید ابوالفضل موسوی ◾️یک انیمیشن برای سرگرمی و آم
#اختصاصی | #یادداشت
🔘 فیلم سینمایی هواپیماها ۱
✍️سید ابوالفضل موسوی
◾️این فیلم انیمیشن روایت هواپیمای سمپاشی را به تصویر می کشد که بسیار به مسابقات هوانوردی علاقه مند است؛ او با یک هواپیمای قدیمی جنگ آشنا می شود که در خودباوری و کشف استعداد او نقش به سزایی دارد.
▫️ داستان به ظاهر سعی در القای حس اعتماد به نفس برای مخاطب نوجوان خود دارد ولی در پس پرده این داستان مهیج چند خرده روایت سعی در القای پیامی مهم تر دارد که از کمپانی دیزنی چیزی جز این توقع نمی رود.
در اثنای داستان هواپیمای سمپاشی که قهرمان داستان است در حال مسابقه دور دنیا به مرحلهی می رسد که باید از مسیر چین به مکزیک برسد، هنوز چیزی از شروع مسیر نگذشته که رقیب حسود آنتن رادیویی او را می شکند و با اتمام سوخت خطر سقوط او را تهدید می کند که ناگهان دو جنگنده آمریکایی به داد او می رسند و در کمال جوانمردی او را به ناو هواپیمابر خود برای تعمیر و سوخت رسانی می رسانند.
▫️در قسمت دیگری از داستان هواپیمای قدیمی جنگی خاطرهای دردناک از جنگ جهانی دوم تعریف می کند که چطور توسط قوای دشمن یارانش به خاک و خون کشیده شدهاند و رشادت و جان فشانی و مظلومیت آنها را یادآور می شود.
◾️سال ۲۰۱۳ سال ساخت و تولید این اثر سال پر تنشی برای آمریکا در شرق آسیا و در رویارویی با کره شمالی بود سالی که کره شمالی با آزمایش موشک های اتمی جدید خود حضور آمریکا را در منطقه به چالش کشید به همین علت بازوی تبلیغاتی و پروپاگاندای آمریکایی از آستین کمپانی دیزنی بیرون زد تا حتی ذهن نوجوانان مخاطب خود را در سرتاسر جهان قانع کند تا حضور خود را در شرق آسیا و سرتاسر جهان مشروع نشان دهد یعنی حضور آمریکا به عنوان یک ناجی فداکار است همانطور که در این فیلم بدان اشاره شده.
▫️جای بسی دقت و تأمل برای مجاهدان عرصه جهاد تبیین است که ممارست نظام استکباری را در محق نشان دادن باطل خود را در مقابل آنچه که باید در محق نشان دادن حق و حقیقت باید عمل شود را سرلوحه کار خود قرار دهند.
#سینما #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#بازنشر | #یادداشت
🔘معرفی مستند / آقای دادستان / روایتی از مجاهدتهای شهید اسدالله لاجوردی
◾️ گزیده / مستند آقای دادستان به کارگردانی محسن اسلامزاده یکی دیگر از مستندهایی است که در آن موضوع ترور مورد بررسی قرار گرفته است؛ این فیلم مستند روایتی از زندگی و فعالیت چند دههای شهید اسدالله لاجوردی است؛ او که دادستان انقلاب تهران در دهه ۱۳۶۰ بود، در سال ۱۳۷۷ در حجرهای در بازار تهران توسط سازمان مجاهدین خلق ترور شد. اسلامزاده کارگردان این مستند فعالیتهای شهید لاجوردی را با دقت خاصی مورد واکاوی قرار داده و حتی از بیمهریهایی سخن گفته است که به لاجوردی روا داشته شد.
🔗لینک دانلود
https://ammaryar.ir/m/qgdbl
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
💢«برادرسگ» فحش نیست
✍️ روایت سلمان ایرانمنش، نویسندهی حوزوی از یک بوستان در شمال تهران
▪️صدای واق واقی آمد و فاطیما به سمت مادرش دوید. صدای قلب دختر را میتوانستیم بشنویم
▪️آقایی که صاحب سگ بود گفت: «نترس دختر جون این سگا بی آزارن به اینا میگن ... » و یک واژه انگلیسی استفاده کرد که معادل «پرستار بچه» بود و ادامه داد: « از اینا برای نگهداری بچهها استفاده میکنن، خیلیم با محبتن»
▪️ما هم خودمان را قانع کردیم که درسته است سگ است اما فواید بیشماری دارد و دوباره به راه افتادیم.
▪️در مسیر بازهم سگهای متنوعی به همراه صاحبانشان را میدیدیم و انگار عدد سگ ها به اندازه افراد در پارک فدک تهران بود.
▪️معلوم بود که بعضی به واسطه سگانشان با هم آشنا شدهاند و مردی هم به دخترکی در مورد سگش مشورت میداد...
✔️ متن کامل در این صفحه
#روزنوشت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معرفی_فیلم | #هنر_انقلاب
✅ «تیرباران»؛ قهرمانی به نام اندرزگو
فیلم تیرباران به کارگردانی علی اصغر شادروان، فیلمی براساس زندگی شهید محمد اندرزگوست که شرح مهارتش در تعقیب و گریز، و تغییر چهره، زبانزد تمام نیروهای انقلابی بود. همین خصیصه باعث شد که «تیرباران» برای مخاطب عام جذابیت داشته باشد.
داستان فیلم، آن قدر حادثه داشت که میشد از دل آن، فیلمی بسیار جذابتر درآورد؛ اما با توجه به امکانات و وضعیت سینمای ایران در میانه دهه 60 ، شاید چندان هم نتوان به گروه سازندگانش خرده گرفت..
💢 تماشای فایل با کیفیت در:
🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️ @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازنشر | #کلیپ
🔘تحلیلی از حجت الاسلام عباسی ولدی در مورد ماهیت تمدن غرب، با تأمل در داستان #پینوکیو؛
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#اختصاصی | #یادداشت
🔘صدا و سیما؛ ملی یا تمدنی؟
✍️ سید محمود احمدزاده
▫️مدتهاست که موضوعی تحت عنوان صدا و سیمای ملی یا میلی را میشنویم و مطالب گسترده و نظرات مختلفی در این خصوص مطرح میشود. اما باید گفت که طرح این مسئله یک فریب بزرگ و یک انحرافی است که بعنوان تغییر مرجع در حال اجرا است.
◾️ در اساسنامه صدا و سیماآمده است که : هدف اصلی سازمان به عنوان یک دانشگاه عمومی نشر فرهنگ اسلامی، ایجاد محیط مساعد برای تزکیه و تعلیم انسان و رشد فضائلاخلاقی و شتاب بخشیدن به حرکت تکاملی انقلاب اسلامی در سراسر جهان میباشد.
▫️یعنی رسانه ای که در امتداد صراط مستقیم باشد. همان صراطی که امتداد راه کربلا تا ظهور حضرت است. صراطی که انقلاب اسلامی ایران در امتداد آن شکل گرفت. و هدف رسانه در آن باید پرورش نسل هایی باشد که در تراز تمدن نوین اسلامی باشند. رسانه ای تمدن ساز!
◾️ اما متاسفانه با همه تلاش ها هنوز فاقد یک مدل یا فلسفه رسانه ای جهت سیاست گذاری های صحیح در این صراط مستقیم هستیم. و با کاربرد الگوهای رسانه ای مرسوم که مبتنی بر فلسفه های نظام سرمایه داری است. خواسته و ناخواسته مخاطب را از حرکت در امتداد صحیح غافل نموده ایم. آنچنان که امیرالمومنین علی ( ع ) میفرماید:
کم میشود کسی خود را شبیه قومی سازد و اندک اندک از آنها نشود.
▫️اگر صدا و سیما جهت خود را در امتداد تمدن سازی نوین اسلامی، آنچنان که تعریف شده، قرار دهد. آنگاه ذیل آن میتواند سطوح ملی و بومی را نیز برای خود تعریف و انجام دهد. اما اگر تحت تاثیر شعار انحرافی « رسانه ملی» صرفا بدنبال بالا بردن مخاطب باشد، نه تنها از تمدن سازی نوین اسلامی، در امتداد صراط مستقیم خارج میشود بلکه در رقابت با شبکه های پر زرق و برق بیگانه و شبکه های اجتماعی، عقب خواهد ماند.
◾️شایان ذکر است که داشتن فلسفه رسانه ای جهت رسیدن به رسانه تمدن ساز باتولید برنامههایی با محتوای دینی و جذاب متفاوت است.
▫️با توجه به شاخص های قرآنی، مشغول کردن ذهن مخاطب که بنیاد فلسفه رسانه غربی است هدفش جهت بخشی جوامع به « غَی» ( بیراهه ای که آخرش ضلالت و تباهی است) میباشد و در مقابل آن « رشد » است، که ذهن مخاطب را در راه رسیدن به حقیقت هستی ( صراط مستقیم) امتداد خواهد داد. و رشد اساس کار رسانه تمدن ساز نوین اسلامی باید قرار گیرد.
◾️اگر تمدن سازی راهبرد محوری در رسانه باشد. آنگاه سیاستگذاری ها و تعیین جایگاه حضور افراد و فعالیت آنها بهتر مشخص خواهد شد.
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#بازنشر | #یادداشت
🔘 پشتپردهٔ شیطانی والت دیزنی
✍️ سهیل صفاری
▫️ کمپانی #والت_دیزنی یکی از غولهای اصلی دنیا در عرصهی سرگرمی (بهویژه برای کودکان)، یکی از بازوهای اصلی جریان #گلوبالیست است که بهدنبال برقراری #نظم_نوین_جهانی» هستند.
◾️ دیزنی در پروژههای اصلی این جریان، از قبیل ترنس هیومانیسم، سیستمهای واقعیت مجازی (از جمله متاورس)، ترویج هویتهای جنسی جدید، اجرای سند توسعهٔ پایدار (معروف به ۲۰۳۰)، حاکم کردن هویت دیجیتال، عادیسازی آمیزش گونهٔ انسان با سایر گونهها و… همواره عضو مهمی از جریان ادراکسازی و القاء بوده و هست.
▫️ اما حمله به دنیای معصومانهٔ کودکان و ترویج #اخلاقیات_انحرافی، نابودی بنیان #خانواده و عادیسازی و حتی «دوستانه» نشاندادن موجودات شریر و اهریمنی، بلاتردید نشان از ریشههای شیطانی این شرکت دارد.
◾️ آنچه خواندید خلاصهای بود از مقالهٔ مهم و مصوّر «پشتپردهٔ شیطانی والت دیزنی». متن کامل این مقاله و تصاویر مستندات آن را در آدرس زیر بخوانید:
https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-culture/17777
🔻منبع مطلب
@jscenter
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽#آینهی_جادو | #حلقه_متن_خوانی
✅ شخصیتشناسی آوینی
▪️شهید آوینی بر این اعتقاد بوده است که با وقوع انقلاب اسلامی و ظهور انسان کاملی مثل حضرت امام(ره) بشر وارد عهد تاریخی جدیدی شده است که آن را عصر توبه بشریت نامیده است که این عصر به انقلاب جهانی امام عصر(عج) و ظهور دولت پایدار حق منتهی خواهد شد.
🔘 بازخوانی تحلیلی کتاب «آینهی جادو، شهید آوینی»
👤 دکتر حسین شرف الدین
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
💢با عرض سلام و احترام خدمت شما فرهیخته گرامی
🔻با توجه به اکران فیلم مصلحت در برنامه دکوپاژ و مباحث مطرح شده از جانب حضار در جلسه، مدرسه علوم انسانی فکرت و انجمن سواد رسانه طلاب بر این شدهاند که نشست صمیمانهای جهت طرح مساله و گفت و گوی دوستانه پیرامون تحلیل و نقد فیلم مصلحت با حضور عزیزان صاحب نظر برگزار کنند.
♦️لذا از جنابعالی دعوت میشود در صورت تمایل جهت شرکت در این جلسه حضور خود را به آیدی زیر اعلام فرمایید.
@mostafagoodarzi
🛑چالش های مورد بحث:
▫️ضرورت ساخت فیلم
◾️بررسی پیام فیلم
▫️فیلم به چه اندازه در انتقال مضمون خود موفق بوده (بررسی فرمی فیلم)
◾️بررسی تاثیرات روانشناختی و جامعهشناسی فیلم
⏰ زمان: دوشنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۷
📌مکان : قم، بلوار بسیج، موسسه شناخت
🌹با تشکر
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#بازنشر | #یادداشت
🔘زیستگاهی بنام اربعین
✍️#علیرضا_زادبر
▫️زیارت و پیاده روی اربعین را نباید و نمی توان با زیارت ایام عادی سال مقایسه نمود. اربعین یک مُدل #زیست است. اربعین یک #زیستگاه متفاوت است. با نوشتن و خواندن از اربعین این زیست را نمیتوانیم درک و یا حتی به آن نزدیک شویم. اربعین باید #تجربه شود.
◾️ملاک روابط در زیستِ اربعین، ارزشهای دنیای مدرن نیست. در اربعین غربیه ترین ها با یک "سلام" و یک "زائر الحسین" گفتن با یکدیگر آشنا و #مهمانمی شوند. هر چه غریب تر باشید به شما خدمت بیشتری ارائه می دهند. #منت نمی گذارند بلکه #منت می خرند
▫️زیستِ اربعین متفاوت است. در تمامی سفرهای عادی انسانها از قبل هتل، قطار، اتوبوس و ابزار سفر را مهیا می کنند. همه چیز را از قبل رزرو دارند تا در ازدحام جمعیت سرگردان نشوند. اما در اربعین که میلیونها انسان آمده اند تو یقین داری بدون هتل، قطار و پارتی به همه چیز خواهی رسید
◾️در این زیستِ متفاوت، ملاکِ ارزش گذاری بین انسانها برگ کاغذی بنام "پول" نیست. از ابتدای #پیاده_روی اگر جیب تان خالی هم باشد هرگز گرسنه نخواهید ماند. هرگز نیاز نیست شما به سمت غذا بروید. از هر ملیت که باشید هیج گاه بدون سرپناه و موکبی برای خواب معطل نخواهید ماند
▫️زیستِ اربعین #معنای جداگانه ای دارد. در تمام مسیر باید در صف های طولانی بمانی اما هیچ گاه از صف عصبانی نخواهی شد. برعکس صف پمپ بنزین، ترافیک خسته کننده شهر خودت یا صف ادارات، در اربعین افراد در صف صبورند به یکدیگر #تعارف می زنند. رقابتی وجود ندارد
◾️حتی کسانیکه گرایشات دینی ندارند، آنانی که از بیخ و بُن دین را نمی پذیرند باید برای یکبار هم که شده بعنوان "بیننده" این زیستگاه را تجربه کنند
▫️زیستِ پیاده روی #اربعین باید در شهرهای بی روح و مادی محور ما در کل سال جریان داشته باشد که #متاسفانه ندارد
◾️اگر آن #صبر و گذشت زیستِ اربعین در شهرها و روابط انسانی ما وجود داشت در سال میلیونها #نزاع و پرونده در قوه قضاییه شکل نمی گرفت. آیا سزاوار نیست که زیستِ اربعین را وارد شهر و روابط خانوادگی خودمان کنیم!؟
@Politicalhistory
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
May 11
#دکوپاژ | #گزارش_تصویری
💢 دورهمی تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مصلحت
🛑 پیرامون مباحث:
▫️ضرورت ساخت فیلم
◾️بررسی پیام فیلم
▫️فیلم به چه اندازه در انتقال مضمون خود موفق بوده (بررسی فرمی فیلم)
◾️بررسی تاثیرات روانشناختی و جامعهشناسی فیلم
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#بازنشر | #یادداشت
🔘 «اسکار» بنگاه الگوسازی و معرفی افسران جنگ نرم آمریکا
◾️ الگوهایی که توسط «مدیریت فرهنگی» ایالات متحده آمریکا تولید میشوند، پس از سالها #سربازی و فعالیت مستمر و منطبق بر اهداف تعیینشده، به کسوت #افسری درآمده و توسط ساختاری با عنوان #اسکار به دنیا معرفی شده و در قامت #افسران_جنگ_نرم در معرض نمایش قرار میگیرند.
▫️ موجودیت مهم و اعتباربخشی همچون «اسکار» را نباید صرفاً یک تلاش سینمایی و برآمده از ذوق و یا میل به دور هم باشی تعدادی سینماگر تلقی نمود، بلکه اصل تأسیس مجموعهای همچون «آکادمی علوم و هنرهای سینما» (AMPAS) را میبایست در راستای همان #مهندسی_فرهنگی تعریف کرد که فعالیت خود را معطوف به بالا بردن سطح #قدرت_نرم آمریکا ساخته است.
◾️ نهادی که در سال ۱۹۲۷م با ظاهری غیردولتی تأسیس و فعالیت گستردهٔ خود را تحت حمایت و اشراف مستقیم جامعهٔ #یهودیان_آمریکا و با ریاست فردی یهودیالاصل بهنام «لوئیس بی. مایر» آغاز نمود. شخصیّتی که در جایگاه بنیانگذار یکی از عظیمترین کمپانیهای #یهودی فیلمسازی در آن زمان، یعنی کمپانی #مترو_گلدوین_مایر، بهسرعت توانست مقبولیّت لازم را برای این مجموعه ایجاد نماید.
▫️ اساس تأسیس «آکادمی علوم و هنرهای سینما» و حرکت #هالیوود بر مدار ترسیمشده توسط «مدیریت فرهنگی» ایالات متحده آمریکا را بیش از هر چیز میبایست محصول دوران گذار نظام بینالملل از «جنگ جهانی اول» به «جنگ جهانی دوم» تلقّی نمود. دورانی که میزان اثرگذاری جدّی رسانههای نوین و بهویژه #سینما بر وقایع جاری معلوم شد.
◾️#اسکار (Oscars) یک پدیدهٔ ویژه در «تاریخ سینمای جهان» است. محفلی که در سالهای پایانی دههٔ ۱۹۲۰ تأسیس گردید و گرچه بهنوعی محصول هژمونی و شرایط حاکم بر نظام بینالملل در دوران پس از «جنگ جهانی اول» قلمداد میشد؛ اما بهخوبی توانست مبدع گردهماییهای «اهالی سینما» شود.
▫️ تندیس «شوالیه اسکار» معتبرترین جایزهٔ «صنعت سینما» است که «شمشیر مبارزان جنگهای صلیبی» را در دست دارد. شوالیهای برنزی که از روکشی مُطَلّا برخوردار است و بهخوبی #شوالیه_جنگ_نرم را تداعی میکند. مجسمهای ساخته شده در سبک «هنر تزیینی» یا «آرت دکو» (Art Deco) که بر روی پایهٔ فلزی سیاهرنگی به شکل یک حلقه فیلم پنج شبکهای ایستاده و پنج بخش اصلی در فرایند تولید یک اثر سینمایی را نشان میدهد؛ پنج بخشی که در قالب «نویسندگی»، «کارگردانی»، «تهیهکنندگی»، «بازیگری» و «عوامل فنی» هرکدام نشانگر بخشهای اصلی «اسکار» میباشند.
🔻منبع مطلب:
@jscenter
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از 🇵🇸 شهاب گرافی 🇮🇷
💢 جسارت دانستن!
حاشیهای بر مطالعه کتاب «روایت تفکر، فرهنگ و تمدن»
© شهابگرافی کپیرایت ندارد...🔻
💯📮@SHAHAB_GRAPHY
هدایت شده از 🇵🇸 شهاب گرافی 🇮🇷
💢 جسارت دانستن!
«ندانستن» برای بعضی از ما، به عادت تبدیل شده است. اگر دوست ما در موقعیت سختی قرار گرفته، خود را به ندانستن میزنیم؛ یا اگر مبتلا به یک بیماری شدیم به دنبال دانستنِ علت و مداوای آن نیستیم؛ یا اینکه اگر همسایهمان در مسائل مالی آسیب دیده، دانستن آن را بر خود حرام میکنیم؛ یا اگر در محل کار میتوانیم با جستجوی بیشتر آن را بهتر حل کنیم، دریغ میکنیم؛ و این نمونهها میتواند تا بینهایت ادامه پیدا کند. میگوییم هرچه کمتر بدانیم، ضررش کمتر است. اما چرا؟ به این دلیل که دانایی، مسئولیتی بر دوش ما میگذارد. وگرنه ندانستن ما، نتیجه جمله دوم را در پی دارد.
حالا خواندن کتاب «روایت تفکر، فرهنگ و تمدن» ندانستنهای ما در پیشگاه تاریخ را یادآور میشود؛ فصل دوره صفویه را که میخواندم به این فکر میکردم که چه بر سر این مملکت ۲۵۰۰ ساله آمده و اکثریت از آن خبر ندارند و این ندانستن هم به کسی برنمیخورد. حتی کسی نمیداند که بعد از پادشاهی چند سلطان صفویه، حکومت تشیع در زمان سلطان طهماسب اول به ثبات رسید. محقق کرکیها، علامه مجلسیها و دیگر علمای شیعه در این زمان بود که بُروز علمی پیدا کردند. حتی به خود اجازه نمیدهیم تا بدانیم که شاه عباس صفوی اول در زمان خود مقتدرترین حکومت شیعه را داشته است.
این ندانستنها به قدری گسترده است که برای همچون منی که فقط سه دهه از عمرش گذشته، بیشتر خود را نمایان میکند. حتی اگر عُمری به درازای یک قرن از خالق آسمانها و زمین بگیریم، باز ندانستنهای ما فراوان است. به فرمان «سیروا فی الارض» که خوب بنگریم، پی به این میبریم که خداوند این خصلتِ ندانستن را در وجود انسانها به درستی میداند.
اگر بیشتر بپرسیم و بدانیم، مسئولیتمان هم بیشتر میشود؛ این حتمی است. اگر از تاریخ بدانیم در تاریخ میمانیم و آینده را رقم خواهیم زد.
#تاریخ #شیعه #اربعین
© شهابگرافی کپیرایت ندارد...🔻
💯📮@SHAHAB_GRAPHY
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دکوپاژ | #تیزر
💢 دورهمی تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مصلحت
🛑 پیرامون مباحث:
▫️ضرورت ساخت فیلم
◾️بررسی پیام فیلم
▫️فیلم به چه اندازه در انتقال مضمون خود موفق بوده (بررسی فرمی فیلم)
◾️بررسی تاثیرات روانشناختی و جامعهشناسی فیلم
🔗لینک گفتگوی کامل
https://aparat.com/v/Yr4A7
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#بازنشر | #یادداشت
🔘ترویج عشقهای غیرطبیعی در پویانماییها
✍️زهرا خندان
◾️در پویانمایی «المنتال:Elemental» محصول جدید پیکسار، عنصر آتش که دختری آتشپاره (از جنس آتش) معرفی میشود و عنصر آب که پسری بامحبت است، وارد رابطه عاشقانهای میشوند، رابطهای غیرطبیعی که امکان نابود شدن دارد.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh