eitaa logo
صدای فکر
132 دنبال‌کننده
62 عکس
13 ویدیو
17 فایل
•┈•••✾•﷽•✾•••┈• ✍یادداشت های یک طلبه 🔸طلبه دروس خارج و دکترای مدرسی معارف اسلامی 💎ارتباط: @R_Shahryar 09014152797 🍃والله المستعان🍃
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹گیاه خوبی هستم! 🔸جواني كه تنها در پي خوب خوردن و رشدكردن و زيبا پوشيدن است و با و و ، سروكاري ندارد، در مرحلهٴ نباتي جامانده و به واقع، گياه خوبي است! 🍃زيرا يك درخت خوب و سالم نيز داراي جذب خوب و رشد خوب و پوشش زيباست و سهمي از عاطفه ها و مسئوليت ها ندارد (استادجوادی آملی) 👷‍♂ ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
🌿پایان شعبان رسیده مرا پاک کن حسین این دل برای ماه خدا روبراه نیست🍃 ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
💠حقیقت نسبت عقل، دین و شهوت در زندگی انسان ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
📵ضحاکی تشنه به خون مذبحگاه برپاکرده! چالش بنیادین اکنون و آینده نه چندان دور ایران اسلامی نه از جنس اقتصاد که از جنس فرهنگ و از مقوله تربیت و از ساحت است. در فضای مجازی ۲۰میلیون جوان پاک زیر ۱۸سال را به برده است و هر روز صدها و بلکه هزاران نفر ذبح ایمانی می شوند. انحراف و اشکال در هر ساحتی از مقولات اقتصاد و فرهنگ قابل جبران است الا انحراف در تربیت جنسی. تورم ۴۰درصد قابل اصلاح است، انحراف در تربیت اعتقادی،سیاسی و دینی هم چاره پذیر است ولو به سختی لکن چگونه می توان کسی که دچار انحراف، اختلال یا کژکاری جنسی شده است را برگرداند؟! اساسا چنین فردی را حتی نمی توان به سمت تربیت صحیح اعتقادی، اخلاقی و یا عبادی سوق داد. ❗️ ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
RTAR01_016.pdf
443.9K
📚پژوهش حاضر تلاشی است در جهت ارائه الگوی اسلامی تربیت جنسی 🏬اثر برگزیده کنفرانس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی،مشهد مقدس. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
🔸خورنده كه خیرش برآید ز دست به از صائم الدهر دنیاپرست 🔹مسلم كسی را بود روزه داشت كه درمانده‌ای را دهد نان چاشت وگرنه چه لازم كه سعیی بری ز خود بازگیری و هم خود خوری ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
کاش اینگونه باشیم! 🔹امیرالمومنین علی(ع) یاران وفاداری داشتند که دارای ویژگی های ممتازی بودند.صفات برجسته ای که گاها خود حضرت آنها را بازگو می کردند. وقتی خصلتی از زبان حضرت به عنوان صفت نیک ذکرشود ارزش وجایگاه آن نیز روشن می گردد. 🔸یکی از اصحاب حضرت صعصعه بن صوهان بود. حضرت امیر جمله ای در تمجید این صحابی گرانقدرشان دارند که از بهترین و برجسته ترین صفاتی است که مومن در تراز می تواند( و باید) واجد آن باشد. خطاب به صعصعه در عبارتی کوتاه ولی پرمغز فرمود: «لقد کنت خفیف المؤونة، کثیر المعونة»؛کم خرج بودی و پر ثمر(بحار،۲۴: ۲۳۴). 🔹بسیار مهم است که زحمت ما برای امام جامعه کم و گره گشایی و پرکاری ما زیاد باشد. برخی خواص جامعه نه تنها کمک کننده و گره گشا نیستند بلکه زحمتشان برای امام جامعه خیلی زیاداست، همیشه اسباب زحمت هستند. با ریخت و پاش بیت المال، با یک حرکت غلط، یک سخن بی جا ، یک قرارداد خسارت بار و حتی یک سکوت بی موقع باعث زحمت ولی جامعه می شوند. 🔸کم خرجی و پر ثمری در همه شوون زندگی حائز اهمیت است. آدم های پر زحمت و پر بریز و بپاش مایه ناراحتی دیگران هستند. چه در جامعه و چه در خانه و خانواده و چه در جمع دوستان و همکلاسی ها و... . ❤️چه بسیار شایسته است اگر خرج ما، زحمت ما، ریخت وپاش ما برای والدینمان، دوستانمان، خانواده مان، همسایه هایمان، همکلاسی هایمان و... کم باشد ولی فداکاری ما، پرکاری ما،رسیدگی ما، منفعت ما، خیر ما برایشان زیاد باشد. 🌷کم زحمت باشید و پرثمر. ✍️ روح الله شهریاری @HOWZAVIAN
✍شاید ما مسئول زمین خوردن دیگران نباشیم ولی حتما مسئول بلند کردن آنها هستیم ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
🔻درد من طبيب من  دواي من خداي من بردر خانه تو هديه ناقابل من 🔻اين تو و كرامت وبزرگي عنايتت   اين منو جرم منو خطاي من خداي من 🔻تو مرا صدازدي بنده من بنده من                  من تورا صدازنم خداي خداي من 🔻يا عبادي الذين اسرفوا كلام تو                     ربنا اغفرلنا نداي من خداي من      🔻به علي قسم مرا به صاحب الزمان ببخش        كه بود امام ومقتداي من خداي من 🔻جگرم خون شده بر غربيبي حسين تو  خانه دل شده كربلاي من خداي من ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
🔸ﺣﺎﻓﻆ ﺯ ﺩﯾﺪﻩ ﺩﺍﻧﻪ ﺍﺷﮑﯽ ﻫﻤﯽ‌ﻓﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﺮﻍ ﻭﺻﻞ ﮐﻨﺪ ﻗﺼﺪ ﺩﺍﻡ ﻣﺎ ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
روح الله شهریاری.pdf
606.2K
🔸امیرالمومنین در حکمت ۱۴۷ نهج البلاغه سخن از داعیان الی الله، یعنی کسانی که بنا است دعوت کننده مردم به سمت خدا باشند، به میان می آورند و گروههایی را برمی شمارند که به جهت نقائص اخلاقی و معرفتی صلاحیت مقام رفیع الدعاه الی دینه بودن را ندارند و نیز از معدود افرادی که چنین صلاحیت هایی دارند سخن می گویند. 🔹پژوهش فراروی با نگاه تحلیلی استنباطی و با مدنظر قراردادن حکمت 147 نهج البلاغه به بررسی صلاحیت های لازم جهت کسب مقام «الدُّعَاةُ إِلَى دِينِهِ» پر داخته است. 🔸از بیان حضرت دو طیف صلاحیت های علمی و عملی قابل استنباط است. طیف علمی صلاحیت هایی چون "اخذ، انتقال و مراقبت" بوده و طیف عملی صلاحیت های سلبی(استیکال، استکبار، عدم ژرف اندیشی، لذت گرایی، ثروت اندوزی) و ثبوتی(خداگرایی، معرفت یقینی، صبر و استقامت، شهامت) را در بر می گیرد. 📚بخوانید "صلاحیت های حرفه ای مربی تربیت دینی مبتنی بر حکمت ۱۴۷نهج البلاغه را در پژوهش حاضر.منتشر شده در فصل نامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، شماره ۴۵. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
🔹از جمله اعمال شب های قدر لعن نمودن فردی است که فقیه، قاری و حافظ قرآن بوده و علی الظاهر بیش از ده هزار بار قرآن را ختم نموده است!🍂 🤲"اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً" ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋@sedayefakr
اخذ، انتقال و استمرار،صلاحیت های ترتبی مبلغ دین حضرت امیر(ع) در حکمت 147 نهج البلاغه در بعد علمی سه صلاحیت عمده را لازمه شخصیت «داعیان الی الله» می دانند. این سه خصیصه جنبه ترتبی دارند و به نوعی بیانگر مراحل تربیت دینی هستند که خود نشان دهنده این مهم است که آن حضرت رسالت مبلغ دین را نه انتقال معارف بلکه مراقبت و فراتر از آن به شاکله رساندن می دانند. همچنین گویای این حقیقت است که مبلغ دین همان مربی دینی است. اینکه این موارد صلاحیت و نه وظیفه نام نهاده می شود از کلام حضرت قابل اثبات است. 🔸اخذ اخذ به معانی گرفتن است. حضرت در ابتدای حکمت آرزو می کنند کاش حاملی برای علمش وجود داشت تا می توانست علم اش را به سینه اوالقا کند. خطاب به کمیل می فرمایند: «إِنَّ هَاهُنَا لَعِلْماً جَمّاً؛ بدان كه در اينجا(اشاره به سينه مبارك كرد)دانش فراوانى انباشته است». بعد از حاملی که باید این علم را اخذ کند سخن می گویند. حضرت ضعف های اخلاقی و معرفتی را مانع کسب چنین صلاحیتی می دانند. به باور علامه جعفری نقص بسیاری از مربیان بشریت در مرحله اخذ بوده است. چنانکه تنها نیم رخی از حقیقت انسان را یافته اند و انسان را در همان نیم رخ میخ کوب کرده اند. مبلغ(بخوانید مربی) باید معارف تربیتی را به درستی شناخته باشد اهداف و مقاصد خلقت انسان و هستی را یافته باشد، غایت تربیت را درک کرده باشد و نسبت به استعدادهای مخاطب(بخوانید متربی)شناخت های لازم را داشته باشد و نیز ازآفات منشی و رفتاری محفوظ مانده باشد. 🔸 انتقال مبلغ وقتی از مرحله اخذ فارغ شد به مرحله انتقال وارد می شود، تا معارف دینی را به قلب متربی برساند. حضرت در این باره می فرماید: «یحْفَظُ اللَّهُ بِهِمْ حُجَجَهُ وَ بَيِّنَاتِهِ حَتَّى يُودِعُوهَا نُظَرَاءَهُمْ وَ يَزْرَعُوهَا فِي قُلُوبِ أَشْبَاهِهِمْ؛ خدا به وسيله آنان(مربیان تربیت دینی)حجّت‏ها و نشانه‏ هاى خود را نگاه می دارد، تا به كسانى كه همانندشان هستند بسپارد و در دل‏هاى آنان بكارد». تعبیر "یودعوا" اشاره به تعلیم علوم و اسرار آماده ای است که همچون امانتی از صندوقی به صندوق دیگر منتقل می شود. 🔸استمرار رسالت مبلغ در بیان حضرت با ابلاغ و تعلیم به پایان نمی رسد، بلکه باید معارف در دل و جان متربی رسوخ و رسوب داده شود. یعنی اقدامات تربیتی باید موجب ملکه شدن آموزه های دینی در متربی شود. «حَتَّى يُودِعُوهَا نُظَرَاءَهُمْ وَ يَزْرَعُوهَا فِي قُلُوبِ أَشْبَاهِهِمْ» دراین فراز، از کاشتن بذر معرفت در دل وجان متربی سخن به میان می آورد. تعبیر "یزرعوا" اشاره به آن دارد که باید بذرمعارف افشانده شود و تدریجاً در دل متری پرورش یابد تازمانی که به ثمر نشیند. 📚برشی از مقاله صلاحیت های حرفه ای مربی تربیت دینی؛ارائه چارچوبی همسو با حکمت ۱۴۷نهج البلاغه. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋@sedayefakr
🌙«سلام بر تو ای ماه رمضان! چه قدر در نظر مجرمان طولانی بودی و چه‌قدر در سینه مومنان باشکوه! 🤲خداوندا عمرهای ما را که پیش روی ما است به ماه رمضان آینده برسان» السَّلَامُ عَلَیكَ مَا كَانَ أَطْوَلَكَ عَلَى الْمُجْرِمِینَ، وَ أَهْیبَكَ فِی صُدُورِ الْمُؤْمِنِینَ. ابْلُغْ بِأَعْمَارِنَا مَا بَینَ أَیدِینَا مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ الْمُقْبِلِ. 📚صحیفه سجادیه،دعای۴۵ ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋@sedayefakr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💖فرزند علی مرتضی است دیگر... ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
✍در انتظار فردایی بهتر و خوب تر با عادت ها و اخلاق امروزت مباش🍂 ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋@sedayefakr
🔥در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری مطالعه این اثر را از دست ندهید👇
NAHJ_Volume 8_Issue 29_Pages 81-100.pdf
781.5K
🔸جنگ نرم از جمله موضوعاتی است که پژوهش پیرامون آن در هیچ عصر و زمانی غبار کهنگی نمی گیرد، بلکه با توجه به تغییر روی آوردهای مهاجمان و نو به نو شدن برخی عناصر و مولفه های آن، ضرورت بازپژوهی آن، جهت اتخاذ تدابیر تدافعی و صیانت از ارزش ها هر روز بیشتر احساس می شود. 🔹در این میان شناخت ماهیت و مکانیزم عملیات نرم و شناخت راهبرد مقابله با آن دو ضرورتی است که اتخاذ هرتدبیر تدافعی، وابسته به شناخت و وآکاوی آن دو است. 🔸بدین جهت پژوهش فرآروی بامراجعه به منبع متقنی به نام نهج البلاغه دو مقوله پیش گفته را وآکاویده است و درصدد است به درآمدی جهت صیانت از ارزش های دینی در جامعه اسلامی دست یابد. 📚بخوانید"ماهیت و مکانیزم عملیات نرم در نهج البلاغه و راهبرد تقابلی_صیانتی امام علی(ع) در مواجهه با آن" را در فایل ضمیمه شده. منتشر شده در فصل نامه پژوهشنامه نهج البلاغه، دانشگاه ابن سینا، ش۲۹. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
✍خاصیت جنگ نرم آن است که با صرف کمترین هزینه، بدون دخالت مستقیم و بدون آنکه شناختی از مهاجمان برجای بماند، اهداف آنها را محقق می کند. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋@sedayefakr
📈نمودار ارکان عملیات نرم و رابطه آنها بایکدیگر ازمنظر نهج البلاغه. 🔸ارکان شکل دهنده عملیات نرم نشان می دهد آنچه سبب شکل گیری جنگ نرم می شود و در حقیقت ماهیت آن را می سازد چهار رکن در هم تنیده است که در تاثیر و تاثر بر/از هم، مکانیزم عملیات نرم را سامان داده، چرخ آن را به گردش در می آورند. 🔹از میان ارکان موجود، بسترهای زمینه ساز که ناظر به ضعف های جامعه مورد تهاجم است، عامل محرک طراحان و نیزعامل تعیین کننده شکل تهاجم و همچنین تعیین کننده ابزار و محتوای عملیات نرم است. 🔸نتیجه نکته پیش گفته آن است که اگر جامعه مورد تهاجم بسترهای زمینه ساز جنگ نرم را که ناظر به ضعف های آنها است، رفع کند هیچ تهاجم نرمی به سرانجام نخواهد رسید و اساسا شکل نخواهد گرفت. 📚برشی از مقاله "ماهیت و مکانیزم عملیات نرم و راهبرد تقابلی صیانتی امام علی (ع) در مواجهه با آن". ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
📊جدول عملیات های نرم علیه امت اسلامی در عصر امیرالمومنین(ع) 🔹مولفه های مندرج در ذیل هر کدام از ارکان عملیات نرم گویای حقائق با اهمیتی است بنابراین نیازمند توجه و تحلیل است به عنوان نمونه: 🔸باملاحظه مولفه های ذیل رکن بسترهای زمینه ساز این حقیقت روشن می شود که ضعف عمده جامعه مورد هدف که زمینه و بستر تهاجم را فراهم کرده، ناظر به بینش های آنها است. 🔥جهل بستر ساز اصلی در کامیاب کردن طراحان عملیات نرم است. 📚برشی از مقاله "ماهیت و مکانیزم عملیات نرم و راهبرد تقابلی صیانتی امام علی (ع) در مواجهه با آن". ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
🔸تعیین ملاک بایستگی و نبایستگی افعال بر اساس متون دینی و ادله لفظی از جمله حیطه های پژوهشی است که کمتر مورد توجه اهل علم قرار گرفته است. 🔹علی رغم وجود اقیانوسی از معارف نقلی شاید بتوان ادعا کرد تعداد آثاری که در حیطه اخلاق هنجاری با چنین نگاهی(بر اساس متون دینی) انجام شده است از تعداد انگشتان دو دست تجاوز نمی کند! 📚آثر فراروی در آمدی در این جهت است. بدین معنا که به دنبال تعیین ملاک بایستگی و نبایستگی افعال با مبنا قرار دادن نهج البلاغه برآمده است. 🗃تعداد دانلود نسخه کامل این اثر(بیش از ۶۰۰مورد ) نشان از استقبال و نیاز اهل علم به چنین پژوهش هایی است. 📌لینک دانلود مستقیم نسخه PDF: 🔻http://ethics.isramags.ir/article_92602.html ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
✍اگر در این دنیا حاضر نیستی کسی از باطنت باخبر شود یادت باشد با مرگ ظاهرت می میرد و باطنت عین ظاهرت می شود و تا ابد با باطنت زندگی خواهی کرد. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
گذشتی از همه دنیا به پای این مکتب سلام برتو که از جنس کربلا بودی🖤 ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
🔸درشگفتم از... امام صادق(ع) فرمودند: «در شگفتم از کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی‌برد! ☝️در شگفتم از کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر«حَسبُناالله و نِعمَ الوَکیل...» پناه نمی‌برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یادشده فرموده است: «پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند و تخویف شیاطین در آن‌ها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسّک جستند)، همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند و هیچ گونه بدی به آنان نرسید». ☝️در شگفتم از کسی که اندوهگین است، چگونه به ذکر«لااله الّا أنت سُبحانَک أنّی کُنتُ مِنَ الظّالِمین»پناه نمی‌برد؛ زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما یونس را در اثر تمسّک به ذکر یادشده، از اندوه نجات دادیم و همین‌گونه مؤمنان را نجات می بخشیم.» ☝️در شگفتم از کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر«وَ أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَی اللهِ إِنَّ اللهَ بَصِیرٌ بِالْعِباد» پناه نمی‌برد؛ زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است: «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یادشده) از شرّ و مکر فرعونیان مصون داشت.» ☝️در شگفتم از کسی که طالب دنیا و زیبایی‌های دنیاست، چگونه به ذکر«ماشاءَ اللهُ لاقُوَّةَ إِلَّا بِالله »پناه نمی برد؛ زیرا خداوند بعد از ذکر یادشده فرموده است: مردی( که فاقد نعمت های دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمت ها برخوردار بود) گفت: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی، امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.» 📚امالی، صدوق، ص ۶. 🖤 ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr