eitaa logo
پایگاه خبری صدای حوزه
15.6هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3.9هزار ویدیو
79 فایل
پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه www.v-o-h.ir رسانه حوزوی مستقل صدای طلاب تصویرسازی واقعی از روحانیت ورود جسورانه به چالش های روز پیشنهاد، انتقاد، سفارش تبلیغ، ارسال سوژه و راه ارتباطی 🆔 @vohadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 رهبر شیعیان تاجیکستان به شهادت رسید! 🔹 برخی منابع خبری گفته اند که «محمد باقر محمد باقروف»، رهبر شیعیان تاجیکستان و از سران شیعه در منطقه بدخشان روز یکشنبه در جریان یک عملیات ویژه امنیتی در شهر خاروق تاجیکستان به شهادت رسید. 🔸برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که شهید باقروف ساعت ۱۷:۳۰ در جریان عملیات نیروهای نظامی و امنیتی دولت تاجیکستان در شهر خاروق ترور شده است. 🔹قابل ذکر است که شهر خاروق طی چند هفته گذشته شاهد اعتراض شهروندان برای برکناری فرماندار این شهر بوده است، اما نیروهای دولتی با سرکوب معترضان، ده‌ها نفر را کشته و زخمی کردند. 🔸هنوز منابع رسمی تاجیکستان به این خبر واکنشی نداشته و مشخص نیست که شهادت رهبر شیعیان تاجیکستان به طور دقیق توسط چه کسانی صورت گرفته است./ مهر 🆔 @sedayehowzeh
🔎شش سکانس از ضد واکنش‌ها به اثر فاخر "سلام فرمانده" 🔹سرودی که فارغ از قیل و قال های روزمره و حاشیه‌های سیاسی و در یک بستر کاملا ، راه خودش را در میان تشتت ذائقه ها و سلیقه‌های هنری و موسیقیایی امروزی پیدا کرد و به خط مقدم جهاد فرهنگی تبدیل شد که باید پایش ایستاد و هزینه داد و مراقبت کرد تا از جانب نااهلان و بیگانگان ترور نشود. 🔸اما صف موافقین اثر بسیار پررونق بود و قلب‌ها و ذهن های آزاده، فارغ از جناح بندی‌های سیاسی و لایف استایل‌های متکثر، پیام اثر را دریافت کرده و علاوه بر همسویی و ، تکثیر و بازارسال کردند. 🔹اما مخالفین و منتقدین انقلابی اثر هم کما بیش وجود داشتند که البته در ادامه و بدلیل سونامی مثبت به راه افتاده از جانب این محصول، گوی انتقاد از آنها به کام اپوزیسیون و ضدانقلاب ربوده شد و جریان بیگانه، موج منفی پرشتابی را با تکنیک استارت زد که در ادامه به چند نمونه اشاره می‌کنیم. 1️⃣شست و شوی مغزی کودکان و استفاده ابزاری از آنها: بی‌بی فارسی آن را تبلیغاتی خوانده و کارزاری برای سوءاستفاده از کودکان معرفی می‌کند و با برجسته کردن بخش‌های خاصی از سرود، آن را و تبلیغاتی با بهره برداری ابزاری از بچه ها و شست‌وشوی مغزی آنها گزارش می‌کند. 2️⃣ میلیتاریسیتی و غیر دمکراتیک خواندن اثر: نشنال سعودی که همیشه رادیکال و افراطی گزارش می‌کند این سرود را میلیتاریستی(شبه‌نظامی و امنیتی) و غیردمکراتیک ترجمه می‌کند و شبیه‌سازی هیتلری از محتوا و فرم اثر به گزارش در می‌آورد. در ادامه نیز با شانتاژ و ، این سرود فاخر را تلاش حکومت برای جبران ریزش محبوبیت خود مخابره می‌کند. 3️⃣ ترور کلیدواژه ها و ضدهشتگ‌سازی: و من و توی ملکه، آن را تمسخر می‌‌کند و واژه‌های بدیلی را جهت از رونق و اعتبار انداختن کلیدواژه های کاشته شده در سرود، بازتولید می‌کند و به موازاتش با ساخت و پرداخت واکنش‌های مردمی موهوم از طرف گزارشگر من و تو، صف مردم علیه مردم را به زعم خود برای خنثی سازی و تولید ، دست و پا می‌کند. 4️⃣مبنازدایی و تولید تردید و تنش در جهت و مبانی اثر: رسانه ای بنام و منتسب به بیت امام در اقدامی تاسف بار و نقدهایی سخیف که تولید تردید و شبهه می‌کند، می نویسد: چرا اسمی از امام برده نشده و نام آیت الله بهجت که اتفاقا با موسیقی هم مخالف بود! در متن سرود استفاده شده است. چرا از شجریان و موسیقی پاپ در صداوسیما خبری نیست و این سرود بارها و بارها پخش می‌شود و اینکه این سرود ماهیتی نظامی امنیتی دارد، در حالیکه حضرت امام با تز گل در برابر گلوله انقلاب کرد؟!(جای تاسف است که برخی فقط از امام، نام و نسبتش را یدک می‌کشند و درک درستی از آرمان و اندیشه امام نداشته و سرودی که مملو از افق انقلابی امام است را خبط و خروج از تفکر امام تلقی می‌کند.) 5️⃣اعتبارزدایی و خلق شبهه حقوقی و قضایی: در برخی از کانال های خبری گیلان علیه حاج ابوذر روحی، پرونده موهوم قضایی ساخته می‌شود تا با از این شخصیت، به سطح جریان‌سازی این اثر خدشه وارد نمایند. 6️⃣نقدهای فاقد برج مراقبت و توجه به فرامتن: عده ای هم چه بسا دلسوزانه و فارغ از ماجرا و دقت در تاثیرات جریانی این سرود، انتقادات نه چندان جدی و جانداری مطرح می‌کنند. بعنوان مثال به وجه ادبیاتی ماجرا گیر می‌دهند که مثلا ساختار فلان فعل و فاعل با متن نمی‌سازد، یا مثلا سطح معنایی این شعر از فهم کودکان بالاتر است و یا فلان شخصیت مذکور در شعر، برای کودکان ناآشناست. پاسخ این انتقادات البته چندان سخت نیست و درک درست از تربیت کودک که آشنایی با الفاظ و مفاهیم و فضا را جهت ارتباط معنایی ضروری و کافی می‌داند، چالش را مرتفع می‌کند. این جنس واکنش بلحاظ ماهوی البته از سایرین جدا بوده و صرفا جهت و ضریب نقدهایش بایستی مدیریت شود تا نقض غرض صورت نگیرد. 💢یک سرود در ابتدای امر، یک اثر فرهنگی و رسانه ای است ولی وقتی بحق و شایسته به میدان عملیاتی و جریان‌سازی وارد شده و پیشانی کار فرهنگی و جریان رسانه‌ای ما قرار می‌گیرد، بایستی از تمام ابعادش مراقبت نمود و با اقدامات سخیف ارگانی و نهادی، شبیه‌سازی ها و طنزپردازی‌های مضحک و عوامانه و همچنین فیگورهای روشنفکرمآبانه، سطح تاثیرش را در داخل خنثی نکرد. ✍حجت الاسلام علیرضامحمدلو 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| تسهیلات فرزندآوری با تنفس ۶ ماهه و کارمزد ۴ درصد 🔹بانک ها موظف هستند را با بدون سپرده گذاری با تنفس ۶ ماهه و کارمزد ۴ درصد پرداخت کنند. 🔸والدینی که فرزندانشان از ۱۴۰۰ متولد شدند، می توانند از تسهیلات ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون دریافت کنند. 🔍https://ve.cbi.ir/ 🆔 @sedayehowzeh
✍️در ایام ثبت نام صورت گرفت؛ آسیب شناسی شیوه های تبلیغ برای ثبت نام در حوزه های علمیه 🔹حتما دیده اید که این روزها برای دانش آموزان و دانشجویان به حوزه های علمیه تلاش هایی اعم از پخش کلیپ و موشن گرافی و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و … صورت می گیرد و این برای ما عجیب است! 🔸عجیب است چون یادمان می آید در دورانی که ما طلبه شدیم بسیاری از بچه های مسجد (مسجد جامع شهانق شهرستان خوی) آرزوی طلبه شدن داشتند و حالا بعد از گذشت بیست سال از آن روزها، همان جمع مسجدی شهرستان در قم دوباره با هم هستند و نزدیک سی نفر طلبه فاضل و اهل و به روز از همان جمع همچنان مشغول کار تبلیغی و تشکیلاتی و علمی می باشند! 🔹مشاهده آثار هنری تولید شده به قصد جذب دانش آموزان به حوزه های علمیه برای ما عجیب است چون زمانی در مسجدی که محل قرار هر روز ما با جمع دوستانمان بود با بچه هایی که میخواستند طلبه بشوند بحث های مفصلی داشتیم تا مانع رفتنشان شویم! 🔸دلیل کار ما نوعی مقاومت سنجی و بررسی تاب آوری ورود به حوزه های علمیه در برابر انتقادات و موانع ذهنی و روانی حوزه رفتن بود. معتقد بودیم عج لیاقت می خواهد و نباید خدای نکرده روزی به جای سرباز، سربار امام علیه السلام باشیم و باید در حد خودمان بکوشیم تا از جمعی که داریم بهترین ها و مقاوم ترین ها را به حوزه بفرستیم. 🔹این روزها وقتی حوزه های علمیه برای جذب را می بینم کمی تا قسمتی می ترسم که نکند این هایی که تحت تاثیر این قبیل تبلیغات می خواهند طلبه شوند بعد چند صباحی سرخورده شوند و فیلشان یاد هندوستان کند؟! 🔸حالا که بنا شده تبلیغات ادامه پیدا کند از جمله راهکارهای کاهش دهنده میزان کج روی ها و ها و … تزریق حداکثری آگاهی و روشن بینی و رشد انگیزه های معنوی در ایام قبل ثبت نام و یا همان سه ماه نخست ورود به حوزه های علمیه می باشد. همان اول کار باید همه حقیقت را اعم از ناراستی ها و کاستی ها به آنها گفت و در عین حال در جهت استحکام تصمیمشان همراهی روحی و روانی لازم را انجام داد. 🔹حال اینها را بگذارید کنار این حقیقت تلخ که این روزها بخشی از همین طلاب حوزه های علمیه نیز حاضر نیستند نقش میانجی یا مشوق برای طلبه شدن کسی را ایفا کنند چرا که می ترسند عامل سردرگمی همان فرد شوند چونکه خودشان نیز سردرگم مانده اند، نه درستی دارند، نه مثال زدنی، نه آینده شغلی مشخص و نه نقشه راه علمی قابل اتکا و البته می دانیم که همه این مشکلات موردی و نسبی می باشند و با تلاش فرد می توانند حداقلی شوند اما ساختار حوزه های علمیه و جامعه پیرامونی به گونه ایست که فعلا چاره موثر و فراگیری برایشان تدارک نشده است! 🖊حجت الاسلام حمید برزگار متن کامل یادداشت در سایت : v-o-h.ir/?p=43214 🆔 @sedayehowzeh
🔶🔸سلسله نشست های تهذیبی-تربیتی رهیافت 🔸ویژه فعالان تهذیب و تربیت در حوزه های علمیه(مدیران، معاونان تهذیب، اساتید و مشاوران تربیتی مدارس علمیه) 🔸نشست دوم: نقش و کارکرد مربی در تربیت 🎤 با ارائه استاد عالم زاده نوری ⏰ زمان: پنج شنبه 5 خرداد، ساعت 10:30 صبح مکان: مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام، سالن سلمان فارسی 🔴علاقه مندان می توانند برای شرکت حضوری و یا مجازی در نشست از طریق ارتباط با نام کاربری @rahyaft_ad در پیام رسان ایتا در نشست ثبت نام فرمایند. 🔸لینک حضور مجازی برای ثبت نام کنندگان ارسال خواهد شد. 💠 اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه💠 https://eitaa.com/tahzib_rahyaft
📸ببینید| تیتر روزنامه یدیعوت آحارونوت ؛ حذف در قلب تهران! 🆔 @sedayehowzeh
🎙از جمله کارهایی که باید بکنید، یکی این است که مخاطبِ خودتان را خلق کنید. 🔹اگر به فکر این باشید که مخاطب جبهه‌ی مقابل را تصرّف کنید، ممکن است همین فکر، شما را وسوسه کند که به تقلیدِ کارِ جبهه‌ی مقابل بپردازید. 🔸بعضی از عناصر که مثلاً داستان مینویسند یا فیلم میسازند، با این خیال که مخاطبین جبهه‌ی مقابل را جذب کنند، به مسائلی میپردازند که نویسنده یا فیلمساز جبهه‌ی مقابل به آنها پرداخته است. مثلاً آنها برای جاذبه‌ی فیلم از عامل زن -یعنی - استفاده میکنند؛ اینها هم همین کار را میکنند. این کار، به هیچ وجه صحیح نیست؛ چون به سایش در جبهه‌ی خودی کمک میکند. 🔹بنده این را قبول ندارم. نه فقط قبول ندارم، بلکه تصوّر میکنم این فکر، غلط و این کار، اشتباه است. ما باید مخاطب خودمان را خلق کنیم. اگر دشمنِ ما با تکرار یک حرف، گوشها را با آن آشنا میکند، ما نباید مجبور شویم حرفی را که او میخواهد، تکرار کنیم. اگر او با خوراندن یک خوراک، ذائقه‌ی جدیدی برای مردم کشور خلق میکند، ما نباید تبعِ آن ذائقه‌ی خلق شده باشیم. خودمان باید ذائقه‌ی دیگری خلق کنیم؛ یعنی همانی که مطابق فکر و ایمان و عقیده‌ی ماست. خلاصه این‌که، اگر خصوصیّاتی را در کار خودش برجسته میکند، ما تقلید نکنیم. 🔸من اصلاً نمیگویم که «مخاطبتان یک عدّه خودی باشند.» مخاطب شما، همه‌ی بشریّتند: «وَ ما ارسلناک الا کافة للنّاس.» ➖نمیگویم که «شما یک مشت حزب‌الّلهىِ مؤمن را پیدا کنید؛ آنها را آهسته و مثلاً خصوصی، بیاورید، حرفهایی به آنها بزنید و سپس ولشان کنید؛ بقیه هم خودشان بروند.» من این را نمیگویم. من میگویم: شما مشخّصه‌ی خودتان را در پیامتان حفظ کنید و بگذارید کسانی که مخاطبتان قرار میگیرند، این طعم برایشان خوشایند باشد. مثل همان کاری که پیامبران و مصلحین دنیا کردند. و الّا اگر قرار باشد با دست خودمان، دوْر خودمان دیوار بکشیم که واویلاست! 🎙 / بیانات در دیدار هنرمندان و مسئولان فرهنگی کشور/تیر ماه 1373/ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=12893 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| احمق ها را چهره نکنیم!! ‌ 🔸دعوای تتلو و سحر قریشی طی یکی دو روز گذشته به بحث داغ فضای مجازی تبدیل شده است. 🔸‌اتفاقی که خیلی‌ها آن را ساختگی می دانند و صرفا بهانه ای برای دیده‌شدن و درآمدزایی... 🆔 @sedayehowzeh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید| انتقاد استاد رحیم پور ازغدی از حوزه 🔹درس خارج هایی که بجای تئوریزه کردن و جامعه، عملا به تبدیل شده اند. 🔸اجتهاد یعنی جواب مسائل حل نشده ✍ پ.ن : 🔹فارغ از اینکه دروس خارج به روز و ناظر بر هم داریم، اما تعداد دروسی که مساله محور بوده و در خدمت جامعه دینی، نظام مسائل خود را طراحی و تدوین کرده اند و اجتهاد پویا را معنا بخشیده‌اند، چقدر است؟ 🆔 @sedayehowzeh