eitaa logo
" سراج "
2.6هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
3.8هزار ویدیو
549 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 ستاد توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان اسلامشهر در اعتراض به هتک حرمتِ قرآن کریم و پیامبراکرم(ص)، پیامی صادر و آن را محکوم نمود. 🔻 متن پیام: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم إِنّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنّا لَهُ لَحَافِظوُنَ باکمال تأسف، بار دیگر دشمنان اسلام این بار نیز در اروپا جرأت کرده و به کتاب مقدس مسلمانان و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) اهانت کردند که موجبات سکوت پرچمداران حقوق بشر و خرسندی دشمنان اسلام و اعتراض شدیدِ مسلمانان جهان شده است. ستاد توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان اسلامشهر، ضمن ابراز محکومیت شدید به اهانت کتاب مقدس و آسمانیِ قرآن کریم و پیامبر رحمت و مهربانی(ص)، بدینوسیله نفرت و انزجار خود را از این حرکت مذبوح اعلام می‌نماید. ۹۹/۶/۱۸ وَ مَا أرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فعالیـت جهــادیِ خیـریـه حضرت زهرا(س) اسلامشهر، در دهه اول محرم ۹۹ 🔸این خیریه بیشتر در روستاهای اسلامشهر و حومه فعالیت دارد و تاکنون خانواده‌های نیازمند زیادی را تحت پوشش قرار داده‌اند. @seraj1397 .
🔴 مراسم تعزیه‌خوانی با حضور تعزیه خوانهای برتر کشور و بارعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار میگردد. 🔸پنجشنبه ۲۰شهریور، مصادف با ۲۱محرم، بعد از نماز مغرب وعشا 🔸چهاردانگه، میدان درویش، روبروی مسجد جامع چهاردانگه @seraj1397 .
🔴 جریمه بیرون انداختن ماسک و دستکش‌های استفاده شده از پنجره خودرو مشخص شد 🔻معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران: 🔸انداختن ماسک و دستکش‌های استفاده شده دقیقا همانند پرت کردن زباله به بیرون از خودرو است که قانونگذار برای این تخلف، جریمه تعین کرده است و ماموران پلیس راهور، به محض مشاهده اینگونه تخلف با آن طبق قانون برخورد خواهند کرد. 🔸جریمه پرت کردن زباله از خودرو به بیرون ۳۰ هزار تومان است که در سوابق وضعیت تخلفات راننده ثبت خواهد شد. @seraj1397 .
🔴 کشف و ضبط بیش از ۱۸۰۰ لیتر روغن موتور تقلبی در اسلامشهر 🔸بر اساس بازرسی بعمل آمده توسط بازرسان اداره صنعت معدن و تجارت اسلامشهر و با حضور نمایندگان نیروی انتظامی، ۱۸۷۲ لیتر روغن‌موتور تقلبی از یک واحد انبار کشف نمودند. 🔸عطری‌نسب مسئول بازرسی اداره صمت اسلامشهر در این ارتباط گفت: در جریان این پرونده ۴ نفر به اتهام تقلب به همراه کالاهای مذکور و یک دستگاه خودرو حمل آن با دستور مقام محترم قضائی توسط عوامل پلیس آگاهی بازداشت و واحد مذکور پلمپ گردید. 🔸وی افزود: پرونده فوق جهت سیر مراحل رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع گردید. @seraj1397 .
🔴 کسب رتبه برتر پایگاه بسیج اسلامشهری برای سومین سال متوالی 🔸پایگاه بسیج حمزه سیدالشهدای مسجد امام محمدباقر(ع) برای سومین سال متوالی به عنوان پایگاه بسیج برتر و نمونه در سطح استان تهران سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) برگزیده شد. 🔸 نیز این موفقیت را به بسیجیان محترم این پایگاه فعال و پویا، تبریک عرض می‌نماید. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 کتاب‌صوتی "سه دقیقه در قیامت" ♨️ تجربـــه‌ای نزدیک به مـــرگ 🔸مؤلف: گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی @seraj1397 .
. 📗 : 🔸کتاب "سه دقیقه در قیامت" روایتی است از خاطرات یکی از مدافعان حرم که در جریان عمل جراحی بمدت سه دقیقه از دنیا می‌رود و سپس با شوک در اتاق عمل، دوباره به زندگی بر می‌گردد؛ اما در همین زمان کوتاه چیزهایی دیده که درک آن برای افراد عادی سخت است. 🔸به دلیل درخواست راوی کتاب هویت وی در این کتاب به صورت ناشناس باقی مانده است. آنچه میخوانید نتیجه چندین مصاحبه و دیدار و شرح ماجرایی نادر است که برای این جانبــاز اتفاق افتاده است. 🔸در این کتاب که بسیار مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته و نقدها و تفسیرهایی هم بر آن شده است، حقایقی درباره مرگ، برزخ، حال انسان در برزخ و بسیاری مطالب دیگر درباره حیات پس از مرگ خواهید خواند. 🔸برزخ طبق آیات و روایات فاصله میان مرگ تا قیامت کبری است. برزخ قیام و زندگی جدید و جهانی نو است؛ خواه گودالی از گودالهای دوزخ باشد، یا باغی از باغهای بهشت. پس برزخ معبر و دالان ورودی به قیامت و حشر اکبر است و انسان در ادامه ی مسیر زندگی دنیا وارد جهان برزخ می شود، که سراسر آگاهی و حیات است. 🔸اگر دوست دارید حقایقی حیرت‌انگیز از دنیای پس از مرگ بدانید، این کتاب را حتما بخوانید یا این فایل‌های صوتی را گوش کنید... @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 تندتند گفتن ذکر حسین در مداحی 🔷 سوال: آیا گفتن ذکر حسین علیه‌السلام در سینه‌زنی و به اصطلاح شور تند و پشت سر هم، بی‌احترامی است و اشکال شرعی دارد؟ آیا این مصداق غنای روضه‌خوانی است؟  ✅ جواب: ظاهرا مصداق غنا نباشد، اما باز یک توصیه‌ای رهبر انقلاب داشتند به برخی از مداحان که تکرار این الفاظ ثمره چندانی ندارد و عین عبارت این بود که فرمودند "این مداحی شما، نوحه‌خوانی شما باید حکم یک منبر آموزنده را داشته باشد". یعنی قصیده‌هایی را بخوانید ، مطالبی را داشته باشید که مردم بر معرفت‌شان نسبت به ائمه اطهار علیهم‌السلام و تاریخی که گذشته است، وقایعی که در عاشورا اتفاق افتاده است اطلاع بیشتری پیدا کنند؛ باید یک منبر آموزنده باشد. و می‌فرمودند که تکرار این الفاظ ثمره‌ای ندارد. البته نمی‌توانیم به طور کلی بگوییم حرام است؛ نه، حرام نیست و به عنوان یک فتوا نیست. به عنوان یک توصیه که به جای تکرار این الفاظ مطالبی گفته شود که برای مخاطبین ضمن اینکه عزاداری هست مفید هم باشد و بر معرفت آنها بیفزاید و چیز یاد بگیرند. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️بیدار کردن دیگران برای نماز 🔷 سوال: آیا بیدار کردن افراد خانواده برای نمازصبح جایز است؟ ✅ جواب: اگر بیدار نکردن موجب سهل‌انگاری و سبک شمردن نماز باشد، باید آنها را بیدار کنید. @seraj1397 .
🏴 اولویت همسرداری و مادری 🔷 سوال: آیا زن تحصیل کرده متأهل و دارای فرزند، در شرایط فرهنگی فعلی جامعه، برای حضور در عرصه در سطح جامعه (مثل تدریس، مربیگری، سخنرانی و...) تکلیف دارد؟ اگر این حضور باعث آسیب به فرزندداری، خانه‌داری و آرامش زن در خانه شود، جایز است؟ ✅ جواب: انجام امور مربوط به مقام رفیع مادری و همسری، برای زن در اولویت قرار دارد، البته اگر بانوان بتوانند افزون بر تربیت فرزندان صالح و همسرداری که خود جهاد محسوب می‌شود، با حفظ حریم ضوابط شرعی، در عرصه های مختلف فرهنگی تلاش کنند، بسیار پسندیده است. @seraj1397 .
🏴 خمس لوازم‌التحریر 🔷 سوال: آیا به لوازم‌التحریر خمس تعلّق می‌گیرد؟ ✅ جواب: اگر مورد نیاز -در حد شأن عرفی- باشد و از درآمد بین سال تهیه شده باشد، خمس ندارد. مگر لوازم‌التحریر مصرفی که از مصرف سال اضافه آمده باشد و عرفاً مالیت داشته باشد که خمس آن باید پرداخت شود.  📕منبع: leader.ir @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛ ⁉️ سوال: با داشتن صورتجلسه نیروی انتظامی و نامه پزشکی قانونی از تاریخ وقوع درگیری چه مدت فرصت برای شکایت است؟ ✅ پاسخ: مطابق با ماده ١٠٦ قانون مجازات مصوب ۱۳۹۲ در جرایم تعزیری قابل گذشت هر گاه متضرر از جرم در مدت یکسال از تاریخ اطلاع از وقوع جرم شکایت نکند، حق شکایت کیفری او ساقط می‌شود. مگر اینکه تحت سلطه متهم بوده یا به دلیلی خارج از اختیار، قادر به شکایت نباشد که در این صورت مهلت مزبور از تاریخ رفع مانع محاسبه می شود. 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ✍ هركس آپارتماني را خريداري مي‏نمايد به نسبت مساحت قسمت اختصاصي خريداري خود در زميني كه ساختمان روي آن بنا شده يا اختصاص به ساختمان دارد مشاعاً سهيم مي‏گردد مگر آن‏كه مالكيّت زمين مزبور به علّت وقف يا خالصه بودن يا علل ديگر متعلّق به غير باشد كه در اين صورت بايد اجور آن را به همان نسبت بپردازد. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا