eitaa logo
صراط (گفتمانِ جوانان انقلابی💪)
450 دنبال‌کننده
123 عکس
113 ویدیو
0 فایل
صراط (پاتوق گفتمانیِ جوانان انقلابی💪) ترویج گفتمانِ نخبگانیِ انقلاب اسلامی دکتر اسماعیل کلانتری (دکتری سیاست‌گذاری علم و فناوری، معلم دانشگاه، پژوهشگر، فعال فرهنگی) آیدی من: @esmaeelkalantari آیدی تبادل- تبلیغ (انتشار: ساعت ۲۲ تا ۹ فردا): @Yazenab65
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کتاب جمکران 📚
⚡️نخستین همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی - به مناسبت دومین سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرج‌نژاد 👤سخنران همایش: آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری 🖇 باحضور فرماندهان جبهه مقاومت و تقدیر از کارگردان انقلابی ابوالقاسم طالبی 📆جمعه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ ⏰ ساعت ۱۶ الی ۱۹ 📍قم، خیابان جمهوری اسلامی، سالن همایش مؤسسه امام خمینی(ره) 📣شرکت برای عموم آزاد است. ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللّٰهِ الَّذِي ضَمِنَهُ♥️ سلام بر تو ای وعده‌ خدا که آن را ضمانت نمود♥️ 🌱قلبم برای یوسف زهرا گرفته است مجنون دوباره بهانه ی لیلا گرفته است 🌱هر با امید رسیدن به وصلتان عاشق دعای ندبه به لبها گرفته است 🌱نذرش قبول هر که برای ظهورتان در کنج سینه روضه سقا گرفته است ارواحنا فداه ❤️ (عج)♥️ سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر ارواحنافداه صلوات 🍀 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
هدایت شده از KHAMENEI.IR
985_14883882872365.mp3
26.67M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
1_5628809827.mp3
17.72M
🔊سخنرانی تربیتی ویژه عید غدیر خُم 👤حجت‌لاسلام سید علیرضا تراشیون 📚موضوع: توجه به محبت اهل بیت (علیه السلام) و آشنایی فرزندان با سیره آنان 🗓جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ 🔸مسجد مقدس 🔻موارد مطرح شده: ▫️اهل بیت(ع) زمینه ساز رشدن ▫️اهمیت محبت به اهل بیت(ع) ▫️دنیا زدگی بزرگترین انحراف دنیا ▫️محبت به اهل بیت(ع) در خانه ▫️راه رشد و تکامل انسان ▫️محبت قلبی-کلامی-رفتاری باشد ▫️آشنایی با سیره اهل بیت(ع) ▫️کلام اهل بیت(ع) نور است ▫️گشایش در دل سختی هاست ▫️سخت شدن دنیا در آخر الزمان ▫️با اهل بیت(ع) مانوس باشید ▫️فرزندان را مزدگیر پرورش ندهید ▫️از فضای مجازی در راه اهل بیت(ع) استفاده صحیح کنید ▫️روش گره زندگی با اهل بیت(ع) ▫️استفاده زیرکانه اموال 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
(24) (قسمت چهاردهم) هادی امت، علی علیه‌السلام و زمینی که از حجت خداوند خالی نمی‌گردد... إِنَّمَا أَنْتَ مُنذِرٌ وَ لِکُلِّ قَوْمٍ هَادٍ[1] به راستی که تو فقط بیم‌دهنده‌اى؛ و براى هر قومی هدایت‌کننده‌اى است. در بسیاری از معتبرترین منابع اهل سنت، از راویان متعدد، احادیث معتبر فراوانی نقل شده است که مقصود از هادی در این آیه، علی بن ابی‌طالب علیهما‌السلام است. به عنوان نمونه: فخر رازی در تفسیر خود از ابن عباس چنین نقل کرده: هنگامی که این آیه نازل شد، پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله دست مبارکش را بر سینه خود گذارد و فرمود: من بیم‌دهنده هستم»، سپس اشاره به على علیه‌السلام کرد و فرمود: تو هدایت کننده‌اى یا على! و به وسیله‌ی تو بعد از من هدایت‌شوندگان هدایت مى‌شوند.»[2] همچنین سیوطی از بزرگترین مفسران اهل سنت، در تفسیر خود (الدّر المنثور) این روایت را به نقل از بزرگان اهل سنت نظیر: ابن جرير و ابن مردويه و ابونعيم و ديلمى و ابن عساكر و ابن نجار نقل کرده است.[3] برخی دیگر از علمای بزرگ اهل سنت که در منابعشان این حدیث را ذکر کرده و آن را صحیح دانسته‌اند: شهاب الدین آلوسی (در تفسیر روح المعانی): ج۷، ص۱۰۳ شوکانی (در فتح القدير): ج۳، ص۸۴ ابن عساکر (در تاریخ دمشق): ج۴۲، ص۳۵۹ ابن کثیر (در تفسیر القرآن العظیم): ج۴، ص۳۷۲ حاکم نیشابوری (در مستدرک علی الصحیحین): ج۳، ص۱۴۰ ثعلبی (در تفسیر خود): ج۵، ص۲۷۲ متقی هندی (در کنز العمّال): ج۱۱، ص۶۲۰ و این‌ها تنها بخش کوچکی از علمای اهل سنت هستند که در منابع خود این حدیث را نقل کرده‌اند! شدّت اهمیت این آیه، از این حیث است که مؤید این حقیقت معقول در معارف بلند شیعی است که زمین از حجت خداوند که خلق را به سوی خداوند هدایت کند (بی هیچ‌ شک و شبهه و اعواجی) خالی نمی‌ماند! حتی ابن تیمه‌، مؤسس فرقه‌ی وهابیت، وقتی سعی کرده است که در صحت حدیث فوق خدشه وارد کند، به این حقیقت مستتر در آیه تمسّک جسته، که اگر بخواهد علی مصداق هدایت‌گر در آیه‌ی فوق باشد، دیگر در اقوام پس از زمان حیات خودش چه کسی هادی است؟ بعد نتیجه گرفته است که چون علی علیه‌السلام نمی‌تواند برای اقوام بعد از خودش هادی باشد، پس حدیث فوق نمی‌تواند صحیح باشد![4] حال آن‌که توجّه نداشته است که با این اقرار، همان عقیده‌ی حقّه‌ی معقول و منبعث از آیات قرآن و روایات نبوی را تأیید کرده است که زمین از حجت خالی نمی‌ماند! چنانچه امام باقر علیه‌السلام به نقل از رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله در تفسیر این آیه‌ چنین بیان می‌دارند: «من آن منذر و بیم‌دهنده هستم»، در حالی که در هر عصری، امامی از ما اهل بیت، مردم را به آنچه پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) آورده است، هدایت می‌کند. هدایتگران الهی پس از ایشان، علی (علیه‌السلام) و سپس اوصیای بعد از او، یکی پس از دیگری هستند. به خدا سوگند، هدایت امّت وظیفه ماست و تا روز قیامت ادامه دارد. رسول خدا همان منذر است و آنان که خواستار هدایت‌اند، به وسیله علی (علیه‌السلام) هدایت می‌شوند.[5] و در حدیثی بسیار تأمّل‌برانگیز از امام صادق علیه‌السلام که در حقیقت پاسخ به ادعای ابن تیمیه نیز محسوب می‌شود، در خصوص پرسش ابابصیر درباره‌ی تفسیر این آیه، نقل شده‌ است: اى ابا بصیر، رسول خدا صلّى‌اللّه‌عليه‌و‌آله (منذر و)‌ بيم‌دهنده است و على عليه‌السّلام هادی بود، بگو بدانم امروز هم (به نظر تو) هدایت‌گری هست‌؟ ابابصیر می‌گوید، گفتم: آرى فدایت گردم، هميشه از شما خانواده هدایت‌گری پس از هدایت‌گری دیگر بوده، تا نوبت به شما رسيده است. فرمود: اى ابا بصیر، خدايت رحمت كند، اگر چنان بود كه آيه‌اى (تنها فقط و فقط) دربارۀ شخصی نازل مى‌شد و چون آن شخص می‌مُرد، آيه هم مى‌مُرد (و دیگر مصداقى نداشت) در نتیجه قرآن مرده بود، ولى قرآن، هميشه زنده است و همان‌طور كه بر گذشتگان منطبق مى‌شد، بر بازماندگان هم منطبق مى‌شود.[6] پانوشت: [1] رعد:۷ [2] ابن عباس قال: لما نـزلت (إنما أنت منذر ولكل قوم هاد) ، وضع صلى الله عليه وسلم يده على صدره فقال: أنا المنذر (ولكل قوم هاد)، وأومأ بيده إلى منكب عليّ، فقال: أنت الهادي يا عليّ، بك يهتدي المهتدون بَعْدي. (تفسیر فخر رازی: ج۱۹، ص۱۴) [3] الدر المنثور (سيوطی): ج۴، ص۶۰۸ [4] منهاج السنة النبویة (ابن تیمیه): ج۷، ص۱۴۲ [5] "أنا المنذر" و فی کلّ زمان إمام منّا يهديهم إلی... (تفسیر العیّاشی: ج۲، ص۲۰۴) [6] رسول الله صلی الله علیه و آله المنذر و علیّ الهادی یا أبا محمد هل من هاد الیوم؟... (الکافی (ثقة السلام کلینی): ج۱، ص۱۹۱) ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran @justhadis110
هدایت شده از Ali Mesbahi
(قسمت پانزدهم) با علی باشید...! يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ‌ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقينَ[1] اى كسانى ‌كه ايمان آورده‌ايد! از تقوای الهی پیشه کنید و با صادقان باشيد. این آیه از مبنایی‌ترین آیاتی است که مؤید شاکله‌ی اعتقادات تشیع است. بر طبق این آیه شریفه، خداوند پس از دستور به رعایت تقوا خطاب به اهل ایمان، دستور می‌دهد بی‌قید و شرط و در همه‌ی شرایط و زمان‌ها مؤمنان در معیت و همراهی با صادقان باشند! اینکه آیه نفرموده (کونوا من الصادقین - یعنی از صادقان باشید) بلکه فرموده: (كُونُوا مَعَ الصَّادِقينَ - یعنی همراه با صادقانه باشید) یعنی این صادقان در مرتبه‌ای از صدق قرار دارند که باقی مؤمنان، هر قدر هم که تقوا پیشه کنند، باز از زمره‌ی ایشان نمی‌توانند قرار بگیرند، چرا که اگر امکان نائل شدن به آن مرتبه از صدق وجود داشت، آیه می‌فرمود (کونوا من الصادقین - از صادقین باشید) همچنین بی‌قید و شرط بودن امر به معیت و همراهی با این صادقان نیز گواه معصوم بودن این صادقان است، چرا که امر مطلق و بی‌قید خداوند به معیت و همراهی با کسی که معصوم نیست محال است‌‌. همچنین مطلق بودن امر به معیت با این صادقان از حیث زمان نیز مؤید این حقیقت است که در هر زمان، حداقل یکی از این صادقان باید باشد که مؤمنین ضمن رعایت تقوا، مأمور هستند به همراهی مطلق و بی‌چون و چرا با این صادقان! اما روایات تفسیری ذیل این آیه‌ی شریفه: قندوزی عالم حنفی مذهب اهل سنت در ینابیع المودة، حدیث ذیل را به نقل از امیر مؤمنان در خصوص تفسیر این آیه ذکر کرده که حضرت فرمود: آیا شما نمی‌دانید که هنگامی که این آیه نازل گشت: سلمان از رسول خدا صلی الله علیه و آله پرسید: ای رسول خدا! این آیه عام است یا خاص؟ و حضرت در پاسخ فرمود: به عموم مؤمنان امر شده که با صادقان منظور نظر آیه باشند و از این حیث آیه مصداق عام دارد. اما در خصوص صادقین، پس خاص هست و مصداقش مختص برادرم علی که اوصیای بعد از او از فرزندانش است، تا روز قیامت و از این حیث آیه مصداق خاص دارد.[2] در روایت دیگری نیز منقول از رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در خصوص شأن نزول این آیه چنین آمده است: حسین سعید با سندی از ابوسعید روایت کرده که گفت: هنگامی‌که آیه: اتَّقُوا اللهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ، نازل شد، رسول خدا (صلی‌الله علیه‌و‌آله) رو به صحابه کرده و فرمود: «آیا می‌دانید این آیه درباره‌ی چه کسی نازل شد»؟ ...ابودجانه گفت: «ای رسول خدا (صلی‌الله علیه‌و‌آله) ما همه از صادقین هستیم که به تو ایمان آورده و تصدیقتان کردیم». حضرت فرمود: «ای ابودجانه! چنین نیست؛ این آیه اختصاصاً در شأن پسر عموی من علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه‌السلام) نازل شده است، و او از راستگویان است».[3] و در کتاب کافی شریف نیز چندین روایت در خصوص این آیه ذکر شده از جمله حدیث ذیل منقول از امام رضا علیه‌السلام: مقصود از صادقان در این آیه، همان امامان علیهم‌السلام هستند که در طاعتشان صدّیق هستند.[4] پانوشت: [1] توبه:۱۱۹ [2] ثم قال علي عليه السّلام: أنشدكم اللّه أ تعلمون أن اللّه أنزل: يََا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِتَّقُوا اَللََّهَ وَ كُونُوا مَعَ اَلصََّادِقِينَ (توبه:۱۱۹) فقال سلمان: يا رسول اللّه عامّة هذا أم خاصّة؟قال: أمّا المؤمنون فعامّة المؤمنين أمروا بذلك، و أمّا الصادقون فخاصّة لأخي علي و أوصيائي من بعده إلى يوم القيامة. (ینابیع المودة (قندوزی): ج۱، ص۳۴۴) [3] ...فَقَالَ أَبُودُجَانَهًَْ یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) کُلُّنَا مِنَ الصَّادِقِینَ قَدْ آمَنَّا بِکَ وَ صَدَّقْنَاکَ قَالَ لَا یَا أَبَادُجَانَهًَْ هَذِهِ نَزَلَتْ فِی ابْنِ‌عَمِّی أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ... (تفسیر فرات الکوفی: ص۱۷۴) [4] الصَّادِقُونَ هُمُ الْأَئِمَّهًُْ علیهم‌السلام وَ الصِّدِّیقُونَ بِطَاعَتِهِمْ. (الکافی (ثقة الاسلام کلینی): ج۱، ص۲۰۸) ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran @justhadis110
🔴 یادداشت‌های معلمی من (قسمت یکصد و بیست و ششم: لطفا یک مدرسه‌ی خوب به من معرفی کنید🙏) 🖋 دکتر اسماعیل کلانتری ⭕️ از آنجا که سال‌ها در تهران و شیراز در فضای تعلیم و تربیت حضور داشته و کار کرده‌ام، معمولا دوستان و رفقایی که در امر تعلیم و تربیتِ فرزندان‌شان مراقبند گاهی از بنده می‌خواهند که مدرسه‌ی مناسبی به آن‌ها معرفی کنم. ✅ جدا از نام مدارس دخترانه و پسرانه که الان موضوع یادداشتِ بنده نیست؛ سه شاخص برای یک مدرسه‌ی خوب، هم از نظر تربیتی و هم از نظر علمی، وجود دارد که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازم😊: 1⃣ شاخص نخستِ یک مدرسه‌ی خوب، مربیِ خوب🧕 است. مربیِ خوب یعنی مربی‌ای که هم به لحاظ علمی، عالِم؛ و هم به لحاظ تربیتی، خودساخته و الگوی مناسبی برای متربیانش باشد. 2⃣ شاخصِ دوم یک مدرسه‌ی خوب، برنامه‌ی خوب🛣 است. یعنی مدرسه برای تعلیم و تربیت متربیان، بداند باید چه کند🔁. هم در امر تعلیم و هم در امر تربیت، هم بداند باید چه کند و هم بداند چگونه باید کار کند. یعنی پاسخ دو پرسشِ چه و چگونه را بداند‼️ 3⃣ سومین شاخص یک مدرسه‌ی خوب، متربیان خوب🙂😎🤓😍 است. بدین معنی که متربیانی که به ویژه به لحاظ تربیتی، کنش‌های ضد تربیتی دارند، در آن مدرسه نباشند⛔️. البته بعضی شاخص سوم را مترادف با شکل‌گیریِ فضای گلخانه‌ای و به نوعی آسیب‌زا معرفی می‌کنند. اما این ادعا از نظر بنده کاملا نادرست است‼️ توجه کنید آن‌چه فضای گلخانه‌ای نامیده می‌شود و محیطی آسیب‌زا برای تربیت است👈 مهیا بودنِ همه‌ی امکانات و تجهیزات و به نوعی رودررو نشدن با هر گونه نقص و ایراد است. همان رفاه‌زدگی یا لای پَرِ قو🐦 بزرگ شدن. طبعا این چنین فضایی به دلیل جلوگیری از مواجه شدن متربیان با مشکلات و مسائل، فضایی آسیب‌زاست. اما آنچه در شاخص سوم به عنوانِ متربیان خوب بیان شد، به معنی عدم حضور متربیانی است که رفتارهای ضد تربیتی دارند و به نوعی مانع فعالیت تربیتی هستند. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻ما بر اساس این تفکرات و ایده‌ها، در مدرسه‌ای به نام تأسیس کرده‌ایم. برای آشنایی با و به کانال ذیل بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1762459696C9adcf1df6c 🔻یادداشت‌های معلمی من را روزهای زوجِ هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c 🔻 قسمت‌های اول تا صدم یادداشت‌های معلمی من در گروه جهادی منتشر شده است. برای مطالعه‌ی آنها به این گروه بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3636658376Ccb7a74bf36
13.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عوامل مزاحم در (قسمت پنجم: رهاسازی🤪) 📍حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
صراط (گفتمانِ جوانان انقلابی💪)
‌🔴 تربیت جنسی کودکان 👶 🖋 سارا خرّم 📍 مدیر دبستان و پیش‌دبستانی دخترانه شیراز (- ) و فعال حوزه قسمت شانزدهم 👇 ✔️ عوامل دست ورزی در کودکان 🧒 1⃣مشکلات جسمی : مثل عفونت یا بیماری 🩺😷 2⃣حوصله سر رفتن 😔 3⃣کمبود توجه 🥺 4⃣تنهایی 👤 5⃣کنجکاوی :🤔 که در بچه‌های ۳ تا ۶ سال وجود دارد. ✍پدر و مادری که تبلت، لپ‌تاپ💻 و فضای مجازی📱 را در اختیار بچه کم سن وسال و یا حتی بچه‌های در سنین مدرسه قرار می‌دهند، به کنجکاوی های جنسی دامن می‌زنند و تربیت جنسی موفقی نخواهند داشت❌. چرا که در دسترس قراردادن این ابزار منجر به سوالات متعدد و بیشتر می‌شود و پدر و مادر را دچار چالش می‌کند. ✔️ مرزگذاری 🔒 ✍مرزگذاری به معنای درونی سازی حدود مشخص✅ برای کودکان از طرف والدین است. اگر والدینی نتوانند حدود مشخصی را برای بچه‌ها درون سازی کنند، کودک شان در معرض تربیت جنسی ناسالم❌ قرار خواهند گرفت. ✔️محورهای (اقسام) مرزگذاری 1⃣مرزگذاری فیزیکی : از نظر لمس و فضا و... 2⃣مرزگذاری فکری، ذهنی و خیالی :💭 در تشخیص خوب و بد 3⃣مرزگذاری روانی :🧠 ایجاد مرجع مناسب برای ارزش‌ها،احساسات تمایلات 4⃣مرزگذاری هویت و نقش جنسیتی :👤 نبود مرزگذاری در هویت جنسیتی، به‌ویژه در سنین نوجوانی باعث می‌شود که یک دختر خانم به سمت رفتارهای پسرانه برود و یک آقا پسر نیز به سمت رفتارهای دخترانه برود، پس این مرزگذاری ها خیلی مهم است🔴. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻 پ.ن: این یادداشت برگرفته از دوره آموزشی حجت‌الاسلام دکتر علی صادقی سرشت، عضو هیئت علمی ، تدوین شده و آماده‌سازی مطالب برای انتشار در توسط خانم فاطمه رضایی، دانشجوی روان‌شناسی انجام شده است. 🔻 یادداشت‌های را روزهای فرد هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی)👇 دنبال کنید. https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
🔴 یادداشت‌های معلمی من (قسمت یکصد و بیست و هفتم: از کجا بفهمم من یک پدر یا مادرِ تربیت‌گرا هستم⁉️) 🖋 دکتر اسماعیل کلانتری ⭕️ شاید شما هم گاهی از خودتان بپرسید: از کجا بدانم آیا من یک پدر یا مادر تربیت‌گرا هستم یا خیر⁉️ من در این یادداشت می‌خواهم پاسخِ کوتاهی به این پرسش بدهم. منتها پیش از آن اجازه بدهید یک ماجرای واقعی را برای شما بازگو کنم. 💢 چندی پیش (پارسال) یکی از دوستان، که کارمند معمولی یک شرکت با حقوق حدود ۷- ۸ میلیون تومان است (عمدا از ذکر نام فرد و شرکتش پرهیز می‌کنم)، ماجرای جشن تولد دخترش🧕 را تعریف می‌کرد. می‌گفت امسال تصمیم گرفتیم جشن تولد🎂 دخترمان را در تالار برگزار کنیم. حدود ۷۰- ۸۰ مهمان دعوت کردیم با پذیرایی شیرینی و شام🍱. ضمنا فلان مجریِ کودک (عمدا از ذکر نام خودداری می‌کنم) را هم دعوت کردیم تا در جشن تولد، برای مهمان‌ها اجرا داشته باشد. از او پرسیدم هزینه‌ی مراسم‌تان چقدر شد؟ گفت با کلی آشنا و تخفیف، ۱۰- ۱۲ میلیون تومان هزینه کردیم‼️ 🍃 من الان با پیامدها و آثار متعدد فردی و اجتماعیِ این کارشان کاری ندارم، اما در ادامه مطلبی خواهم گفت که ... ✅ اما اگر بخواهم به سؤال اصلی‌مان پاسخی کوتاه عرض کنم: باید بگویم والدینِ تربیت‌گرا، والدینی هستند که نیازهای تربیتیِ فرزندان‌شان را نسبت به نیازهای زیستیِ غیرضروریِ آنها (و به ویژه شبهِ نیازهای زائد)، ترجیح می‌دهند👌. یعنی اگر شما در دوراهیِ ثبت نام در یک دوره‌ی کلاس فوتبال (یا شنا یا کلاس خلاقیت یا آشپزی یا ...) و خرید یک لباسِ نو برای مهمانی خانوادگیِ هفتهٔ آینده، اولی را ترجیح دادی، احتمالا یک پدر یا مادر تربیت‌گرا هستی😊. آن دوستِ من که ماجرای جشن تولد دخترش را عرض کردم، همان سال دخترش را در یک مدرسه‌ی دولتی ثبت‌نام کرده بود (بنده الان نمی‌خواهم قضاوتی درباره‌ی عملکرد مدارس دولتی داشته باشم😐). همان سال شهريه‌ی مدارس تربیت‌محور در شیراز حدود ۸ میلیون تومان بود. بدین ترتیب او هزینه‌کردِ ۱۲ میلیون تومان در یک جشن تولد (که البته اصلش خوب است؛ اما به آن شیوه‌اش حقیقتا زائد و مُسرفانه است) را نسبت به هزینه‌کرد شهريه‌ی ۸ میلیون تومان برای ثبت‌نام در یک مدرسه تربیت‌محور ارجح دانسته بود. ☘ ببینید شما چه چیزی را در اولویت قرار می‌دهید⁉️ اگر تمام همّ و غمِ شما نیازهای زیستی (و به ویژه شبهِ نیازهای زائد) باشد یا تأمین این نیازها نسبت به نیازهای تربیتی، بیشتر برایتان در اولویت است، نمی‌توان گفت تربیت‌گرا هستید😕. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻ما بر اساس این تفکرات و ایده‌ها، در مدرسه‌ای به نام تأسیس کرده‌ایم. برای آشنایی با و به کانال ذیل بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1762459696C9adcf1df6c 🔻یادداشت‌های معلمی من را روزهای زوجِ هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c 🔻 قسمت‌های اول تا صدم یادداشت‌های معلمی من در گروه جهادی منتشر شده است. برای مطالعه‌ی آنها به این گروه بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3636658376Ccb7a74bf36