eitaa logo
صراط (گفتمانِ جوانان انقلابی💪)
464 دنبال‌کننده
123 عکس
113 ویدیو
0 فایل
صراط (پاتوق گفتمانیِ جوانان انقلابی💪) ترویج گفتمانِ نخبگانیِ انقلاب اسلامی دکتر اسماعیل کلانتری (دکتری سیاست‌گذاری علم و فناوری، معلم دانشگاه، پژوهشگر، فعال فرهنگی) آیدی من: @esmaeelkalantari آیدی تبادل- تبلیغ (انتشار: ساعت ۲۲ تا ۹ فردا): @Yazenab65
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اولین تصاویر از مراحل پرتاب تا اصابت موشک هایپرسونیک به هدف💪 🍃 حالا اگر رژیمِ صهیونیستی😂، دست از پا خطا کنه، کافیه تا ۴۰۰ بشماریم😅 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
💢 مهیب تر از 🖋 محمد ایمانی 🔹محافل آمریکایی و صهیونیستی تا دو سه سال قبل، ماموریت داشتند پیشرفت های امید بخش ایران در حوزه دفاعی را انکار کنند و مثل "برایان هوک" نماینده ویژه امریکا در امور ایران، بگویند تصاویر موشک ها "فتوشاپ" است. ♦️اما حالا دیگر نه احمقی جرئت می کند آن ادعا را تکرار می کند و نه کسی می پذیرد. 🔹ابهت و شتاب موشک ها و پهپاد های نقطه زن ایران، موجب شده تا کسانی مانند "یوزی رابین" (مدیر سابق برنامه موشکی اسرائیل) بگویند به احترام فناوران نابغه ایرانی، کلاه از سر بر می دارند. ♦️ایران چندی قبل، از موشک خیبر، و امروز از موشک هایپرسونیک "فتّاح" (گشاینده/ فتح کننده) رونمایی کرد که ۱۴۰۰ کیلومتر بُرد، و ۱۳ تا ۱۵ ماخ سرعت دارد. 🔹محافلی مانند روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، این بار به جای انکار واقعیت، محاسبه کرده و نوشته اند که موشک های فرا صوت ایران، ظرف ۴۰۰ ثانیه به تل آویو و حیفا می رسند؛ ♦️البته، محاسبه ناقصی است. موشک ها قرار نیست فقط از داخل ایران شلیک شوند و بنابراین، فاصله شلیک و اصابت موشک های نقطه زن، چند برابر کمتر از آن ۴۰۰ ثانیه خواهد بود. 🔹اما سرعت موشک فراصوت فتّاح، با همه خیره کنندگی اش، در برابر رویداد بزرگ تر، یعنی "وارونه شدن معادلات"، به مراتب کوچک تر به نظر می رسد. اتفاق مهم تر، روند معجزه آسای تولید قدرت در ایران، با پیشران "ایمان و امید" است که تحریم ها را به سُخره گرفته است. ♦️کشوری که تحریم تسلیحاتی شد تا نتواند ابتدایی ترین نیاز های دفاعی خود را بخرد یا بسازد، حالا رونمایی از گوشه ای از توانمندی هایش، کابوسی غیر قابل انکار برای رژیم صهیونیستی و نیروهای تروریست آمریکایی فراهم ساخته که نمی دانند دست ایران چقدر پُر است. 🔹اکنون سطح چالش غرب، دیگر این نیست که چگونه مانع خرید سیم خاردار و سلاح های ابتدایی از سوی ایران شود، بلکه هراسان است که ایران پس از پیروزی در جنگ جهانی سوریه و عراق و لبنان و یمن، سرنوشت جنگ آمریکا و روسیه در مرزهای شرقی اروپا را تعیین کند. ♦️قابل تامل تر این که آمریکا همین حالا، در به در مذاکره است و واسطه می فرستد تا هر چه زودتر، لااقل درباره برنامه هسته ای شتابان ایران توافق کند. آمریکا دیگر -به پشتوانه برخی دولتمردان منفعل ایرانی- واگذاری توانمندی دفاعی و موشکی را، شرط توافق نمی داند و نمی تواند بر آن مبنا گروکشی بکند. 🔹دیپلمات سابق را که هنوز خواب ترکمانچای می بیند و می خواهد با امثال ایلچی بیگ، میرزا آغاسی، میرزا آقاخان نوری، ملکم خان و وثوق الدوله کورس بگذارد، بیدارش کنید؛ اگر که خود را به خواب نزده باشد. 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍یک اتفاق خوب💪 در پاسخ به یک اَبَرچالش🌑 🔹 کودکان غربی از مظلوم ترین کودکان عالم هستند. اینها از همین آغاز طفولیت از یک زندگی طبیعی محروم می شوند و رفتارها و قوانین و آموزه های اطرافشان با طبیعت، فطرت، غیرت و حیایشان در تضاد است😐. ببینید چگونه همجنسگرایی در مدارس غرب تبلیغ می‌شود😐. 🔸 در این ولنگاریِ فجازی و رهاشدگیِ فرهنگی، اگر مراقب نباشیم، ، که دامن‌گیر غرب شده، در کشور ما هم گسترده می‌شود‼️ 🌱 اما آن اتفاق خوب😍 اینکه👇 ✅ ما در از فردا (پنجشنبه ۱۴۰۲.۰۳.۱۸)، در روزهای فرد حوالی غروب، سلسله یادداشت‌هایی با عنوان با رویکرد را منتشر می‌کنیم👌. 🍃 اگر برای شما هم این موضوع تبدیل به شده، به بپیوندید👇 و سایر دوستان‌تان به ویژه ، و را هم دعوت کنید🙏. 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
🔴 یادداشت‌های معلمی من (قسمت یکصد و سیزدهم: میلِ به یادگیری را در بچه‌ها زنده نگه دارید😊) 🖋 دکتر اسماعیل کلانتری ⭕️ مدتی پیش والدینِ یکی از دانش‌آموزانِ ما در حنان، با من تماس گرفت و بابت اینکه بچه‌ها در حنان، خرداد را هم مدرسه می‌روند، نقد داشت. خب من طبق روالِ همیشه‌ام نقدهای ایشان را شنیدم و دلایل کارمان را هم توضیح دادم. بخشی از نقدِ او ناظر بر امکان کم‌رغبتیِ بچه‌ها برای آمدن به مدرسه در خرداد🔆 بود. من در این باره از تجربه‌ی میلِ شدیدِ بشرا به مدرسه رفتن استفاده کردم😊. 💟 ماجرا از این قرار است که من هر روز صبحِ زود که بشرا را برای رفتن به مدرسه صدا می‌کنم، در همان حالت خواب و بیدار ازش می‌پرسم: امروز میخوای بِری مدرسه⁉️ و جالبه که همیشه پاسخش مثبت است😊. حتی یکی دو بار که شب دیر خوابیده بود و خیلی خسته بود؛ و دلم نیامده بود بیدارش کنم، وقتی از خواب بیدار شده بود به من زنگ زد و کلی خواهش کرد که برسانَمَش مدرسه. اگر چه متأسفانه دیر شده بود و نتوانستم پاسخِ مثبتی بهش بدهم؛ اما مِیل و رغبتِ شدیدِ او به مدرسه برایم شیرین و جذابه😊. ✅ قطعا بخشی از میلِ بشرا به مدرسه به جذابیتِ حنان برمی‌گردد و اتفاقاتِ شیرینی که در مدرسه برایش رخ میدهد😍. اما بخشی از آن هم به عدم الزام و اجبارِ ما برای مدرسه رفتنش برمی‌گردد🙃. من هر روز صبح در حال خواب و بیدار به بشرا می‌گویم: میخوای بری مدرسه⁉️😊 اگر دوست داری، برو. اگر هم دوست نداری، نرو😄. حق انتخاب با خودش است😁؛ و او خودش می‌خواهد که برود🍃. 🍃 الان ممکنه شما بپرسید: اگر بگوید: نمی‌خواهم بروم، چه می‌کنی⁉️😂 پاسخ این سوال کمی پیچیده است. اما در دو جمله اینکه👈 اولا باید صبر کنیم و تکانشی واکنش نشان ندهیم و ثانیا باید علت پاسخِ منفی را کشف کنیم و مانع را برطرف کنیم. شاید بعدا درباره‌ی آن در یادداشت‌های بعدی صحبت کنم🌸. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻ما بر اساس این تفکرات و ایده‌ها، در مدرسه‌ای به نام تأسیس کرده‌ایم. برای آشنایی با و به کانال ذیل بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1762459696C9adcf1df6c 🔻یادداشت‌های معلمی من را روزهای زوجِ هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c 🔻 قسمت‌های اول تا صدم یادداشت‌های معلمی من در گروه جهادی منتشر شده است. برای مطالعه‌ی آنها به این گروه بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3636658376Ccb7a74bf36
🔴 تربیت جنسی کودکان 👶 🖋 سارا خرّم 📍 مدیر دبستان و پیش‌دبستانی دخترانه شیراز (- ) و فعال حوزه قسمت نخست👇 ✔️تبیین و هدف آن🔍 ✍ تربیت عبارت است از حاکم کردن ارزش‌های بیرونی و مورد قبول والدین👨‍👩‍👦 و افراد مصلح و صالح جامعه‌ در درون کودکان و نوجوانان و به این درونی کردن ارزش‌ها، تربیت می‌گويند👌. ✔️ نقش در زندگی پایدار آینده✨ ✍ با تربیت جنسی صحیح✅ فرزند در درون خانواده از دوران کودکی 👨‍👩‍👧‍👦، جلوی حداقل هفتاد تا هفتاد و پنج درصد از عوامل گسست پیمان زناشویی گرفته می‌شود. پس تربیت جنسی یک مسئله بسیار مهم در جلوگیری از عوامل فردی در پیمان‌شکنی زناشویی محسوب می‌شود. ✔️آثار عدم توجه به تربیت جنسی فرزندان ❌ ✍کوتاهی در تربیت جنسی⚠️، کوتاهی تربیت نسلی است که به‌شدت در معرض پیمان‌شکنی زناشویی خواهند بود. 📌بالارفتن آمار 📈، افزایش طلاق عاطفی💔 و پیمان‌شکنی مواردی است که ریشه در دوران کودکی و نوجوانی دارد و مربوط به بحث تربیت جنسی نیز هست. ان‌شاالله ادامه دارد. 🔻 پ.ن: این یادداشت برگرفته از دوره آموزشی حجت‌الاسلام دکتر علی صادقی سرشت، عضو هیئت علمی ، تدوین شده و آماده‌سازی مطالب برای انتشار در توسط خانم فاطمه رضایی، دانشجوی روان‌شناسی انجام شده است. 🔻 یادداشت‌های را روزهای فرد هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی)👇 دنبال کنید. https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
السلام علیک یا اباعبدالله ❤ السلام علیک و رحمت الله و برکاته❤ هر دری بسته شود جز در پرفیض حسین این در خانه عشق است که باز است هنوز ... 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللّٰهِ الَّذِي ضَمِنَهُ♥️ سلام بر تو ای وعده‌ خدا که آن را ضمانت نمود♥️ 📖السَّلامُ عَلَيْكَ يا خَليفَةَ رَسُولِ الله صَلَّى الله عَلَيْهِ وَآلِهِ...🤚🏻 سلام بر تو ای گل نرگسِ گلستان رسول الله. ای که با ظهورت مشام جهان از عطر محمدی آکنده خواهد شد. 📚 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها، ص578. (عج)♥️ سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر ارواحنافداه صلوات 🍀 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
😍 دورۀ کودکی، دورۀ ارضای نفسانیت کودک🧗‍♂ 🖋 آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی 🌱 ما در وجودمان دو بخش داریم : طبیعت و فطرت. گاهی شما گیاهی را در گلدان می‌نشانید تا شاخه بزند و برگ بدهد. سپس آن را برمی‌دارید و در مزرعه، باغ یا باغچه می‌کارید. دوره‌ای که این نهال در گلدان است، طبیعت انسان است. این گلدان، نمادِ تعلقات ماست. طبیعت در انسان به‌معنای تعلقات و علاقه به دنیا است. این تعلقات، ما را محبوس و محدود می‌کند و جلوی رشدمان را می‌گیرد. 🌱 شما سَروِ زینتی را دیده‌اید که در گلدان می‌گذارند؛ اگر این سرو، پنجاه‌شصت سال در گلدان باشد، چقدر رشد می‌کند⁉️ انسان هم وقتی در بندِ تعلقاتش است، به همین اندازه، رشدش محدود می‌شود. اگر درخت نارنج و پرتقال سی سال در گلدان بماند، گاهی شکوفه‌ای می‌کند، اما میوه نمی‌دهد! 🌱 تعلقات انسان، مثل گلدانی است که اجازه نمی‌دهد ریشه‌ها از آن خارج شوند و به واقعیت و فضای جهان بزرگ ربط پیدا کنند. 🌱سپری کردن این دوره برای هرکسی لازم است. هرکسی بدون استثنا باید دوره‌ای در گلدان این تعلقات باشد. منتها مثل این است که شما گیاه را مدتی در گلدان پرورش می‌دهید؛ یکی‌دو سالش که می‌شود، از گلدان برمی‌دارید و در محل اصلی می‌گذارید. 🌱 انسان هم یک مرحلۀ طبیعت دارد که دورۀ کودکی او است. در این دوره باید در گلدان باشد؛ شرط رشدش است! زیرا بهتر پذیرایی و کنترل می‌شود. مرتب‌تر می‌توان به آن آب داد. دورۀ بازی و شادی و تفریح بچه‌ها است. در این دوره باید بگذارید بچه در حال خودش باشد. 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
🌸 «تربیت اولاد را پیش شما کوچک کردند. تربیت اولاد بالاترین چیزی است که در همه‌‌ی جوامع از همه‌ی شغل‌ها بالاتر است👌. 😍 هیچ شغلی به شرافت مادری🧕 نیست و این‌ها منحط (پست) کردند این را. این خیانت بزرگی است که به ما کردند و به ملت ما کردند. 🍃 مادرها را منصرف کردند از بچه‌داری... بچه‌داری را یک چیز منحطی حساب کردند؛ در صورتی که از دامن همین مادرها مالک اشتر پیدا می‌شود، از دامن همین مادرها حسین بن علی پیدا می‌شود...» 📖 صحیفه امام خمینی؛ ج۷، ص۴۴۷ 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 چه زمانی باید فاتحه‌ی را خواند⁉️🧐 ✅ حجت‌الاسلام تراشیون در 👆 پاسخ می‌دهند... 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
✳ از مهمترین ارکان تربیت در دوران نوجوانی و بلوغ... 💠 مولی امیرالمؤمنی علی علیه السلام: ✅ مَعَ اَلْفَرَاغِ تَكُونُ اَلصَّبْوَةُ. ⬅ همراه بیکاری و فراغت، تمایل به خواسته شیطانی حاصل می‌شود. 📚 غرر الحکم (تمیمی آمدی): ج۱، ص۶۹۸ پ.ن: یکی از اولیای الهی در منزل نشسته بود، دیدند که ایشان برخواست و شروع کرد به بافتن ریشه‌های باز‌شده‌ی فرش (در سن بیش از 90 سالگی!) به ایشان گفتند: آقا شما چرا؟ اولاً چیز خیلی مهمی نیست، در ثانی بگذارید ما انجامش می‌دهیم! ایشان (با آن جلالت کم‌نظیر مقام معنویشان در پاسخ فرمودند): نه! دیدم نفسم بیکار است، و نفس اگر بیکار باشد، کار دستت می‌دهد! لذا خواستم مشغول باشم. شخصیتی با آن درجه از معنویت و توحید و عبودیت، با آن اشتغالات عبادی کم‌نظیر و قدرت روحی، چنین از بیکار شدن و فعالیت قوای نفسانی بیم‌ناک هستند! وضعیت من و امثال من چه خواهد بود اگر بیکار باشیم... بیکاری و خلوت در عصر مدرینته با موجودی به نام تلفن همراه، بلایای عظیمی برای روح آدمی به دنبال می‌آورد و البته این بیکاری، مفاسد متعدد دیگری نیز در پی دارد و در مسئله تربیت نیز به خصوص در سنین نوجوانی و بلوغ این، مشغول کردن هوشمندانه‌ی نوجوان به اموری که هم جذاب باشند و هم مفید از ارکان تربیت در این دوره هست (قابل توجّه والدین و مربیان!) که البته، با توجه به آنچه در خصوص آن عالم ربّانی و ولی خدا بیان شد، تا دم مرگ نیز باید انسان هواسش از این بابت به خودش باشد! خلاصه به قول آن عالم ربّانی یادمان باشد: نفس که بیکار شد، کار دستت می‌دهد! 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
💠 سلسله یادداشت‌های (قسمت چهارم: وجوب تأسی مؤمنان به پیامبر اکرم (ص)) 🖋 حجت‌الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری 📍استاد و تولیت حرم مطهر علیه‌السلام 💠 «لَقَدْ كانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الآْخِرَ وَ ذَكَرَ اللَّهَ كَثِيراً»( آیه ۲۱ سوره احزاب) 🔸 قرآن کریم در این آیه، شخصیت، زندگی و سلوک فردی و اجتماعی پیامبر(ص) را اسوه، نمونه و الگوی حسنه برای همه مؤمنان معرفی می نماید و به ترسیم یک اصل بنیادی برای زندگی مؤمنانه در همه اعصار می پردازد که براساس آن، مؤمنان باید در سخن، عمل و در همه افعال و تعاملات خود، پیامبر(ص) را الگو قرار داده و زندگی فردی و اجتماعی خود را در همه ابعاد بر اساس این الگوی کامل به سامان برسانند. 🔸 عبارت «لقدکان لکم» در آغاز آیه شریفه، افزون بر دو تاکید به وسیله «لام» و «قد»، بر استقرار و استمرار در گذشته دلالت دارد که به معنای تکلیف ثابت و همیشگی است. 🔸 بیشتر مفسران قرآن، این آیه را دلیل روشنی بر وجوب اقتدا و تأسی مؤمنان به پیامبر(ص) هم در عقاید و اصول دین، هم در اخلاق و صفات نیکو و هم در افعال و اعمال صالح اعم از فردی و اجتماعی دانسته اند. آنچه از این حکم استثناء گردیده صرفاً اعمال ویژه ای است که اختصاص به شخص آن حضرت داشته و مؤمنان از آن معاف شده اند. 💠 به دو صورت می توان از این آیه در موضوع ولایت فقیه استفاده کرد: 🔸 ۱ - بررسی و تحلیل عملکرد و سلوک عملی پیامبر(ص) در حوزه اداره جامعه اسلامی در عصر خویش ▫️ ۱-۱: بنابر گواهی تاریخ و باور عموم مسلمانان، پیامبر(ص) در عصر خویش به تأسیس حکومتی بر اساس آموزه های وحیانی اقدام نموده، خود در رأس این حاکمیت قرار داشته و مؤمن‌ترین، آگاه‌ترین و تواناترین اصحاب خویش را به مناصب سیاسی آن حاکمیت، گماشته است. ▫️ ۱-۲: در باور آن حضرت، حاکمیت بر شئون مختلف جامعه اسلامی جز از طریق نصب الهی، مشروع و مجاز نمی باشد. به‌همین دلیل در سیره عملی پیامبر(ص) و باور مؤمنان صدر اسلام، نه از تفکر جدایی دین از سیاست، نشان و یا گزارشی دیده می شود و نه از تفکر دخالت رأی و انتخاب مردم در مشروعیت حاکم و حاکمیت سیاسی. 🔸 ۲ - بررسی و تحلیل آموزه ها و رهنمودهای پیامبر(ص) در حوزه اداره جامعه اسلامی ▫️ ۲-۱: افزون بر سلوک عملی، سخنان و رهنمودهای پیامبر(ص) نیز به روشنی بیانگر این حقیقت است که در نگاه اسلام، حاکمیت بر شئون مختلف جامعه اسلامی فقط در پرتو تشریع الهی مشروع و مجاز می گردد. سخن پیامبر(ص) در زمان نصب امام علی(ع) به امامت امّت، در غدیرخم، مویّد این مطلب است که حاکمیت بر امور جامعه اسلامی در پرتو نصب الهی مشروعیت می یابد( علامه امینی، الغدیر، ج۱، ص ۳۵) ▫️ ۲-۲: پیامبر(ص) مبنای کلّی حاکمیت سیاسی در اسلام را برای همه اعصار بر عهده فردی اَعلَم از آن امت می‌دانند.( کتاب سلیم بن قیس، ص۱۱۸) ▫️ ۲-۳: حضرت، ملاک تقدّم در هر کاری را با فضیلت‌تر بودن شخص نسبت به سایرین عنوان می‌کنند. (علامه امینی، الغدیر، ج۸، ص ۲۹۱) ▫️ ۲-۴: در نگاه پیامبر(ص) نه فقط در مسأله حاکمیت و رهبری امّت، که حتی در عهده داری سایر مسئولیت‌های اجتماعی نیز ملاک تقدم و بر عهده گرفتن مسئولیت، برتری در فضایل و آگاهی بر کتاب خدا و سنّت پیامبر(ص) است. (علامه امینی، الغدیر، ج۸، ص ۲۹۱) ✅ نتیجه: وجوب تأسی عملی امت اسلامی به پیامبر اکرم(ص) در موضوع حاکمیت سیاسی مستلزم این است که در رأس حاکمیت با فضیلت ترین و عالم ترین شخص به کتاب خدا و سنّت پیامبر(ص) قرار گیرد. چنین حاکمیتی در سیره عملی و نظری پیامبر(ص)، حاکمیتی مشروع و الهی شمرده شده و آیه شریفه همه مؤمنان در همه اعصار را مکلّف به تبعیت و تأسی از این سیره نموده است. تردیدی نیست که در عصر حضور پیامبر(ص) شخص آن حضرت واجد چنین ویژگی هایی می باشد و پس از وی، اوصیاء گرانقدر او و در غیاب آن حضرات، عالم ترین دین شناسان عادل و پرهیزگار از چنین ویژگی هایی برخوردار می باشند. بنابراین، عمل به تکلیفی که آیه شریفه عموم مؤمنان را بدان مکلّف ساخته، در حوزه اداره جامعه دینی در عصر غیبت آنگاه تحقّق عینی می یابد که در رأس امور چنین جامعه ای عالم ترین و بافضیلت ترین دین شناسان این عصر قرار گیرد. چنین حاکمیتی بر اساس آیه شریفه حاکمیتی مشروع و الهی خواهد بود. ♦️ پ.ن: این یادداشت بر اساس سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری، در سلسله جلسات ولایت فقیه (پنجشنبه‌ها ساعت ۸ تا ۱۰ در حرم مطهر علیه‌السلام)، توسط مهندس امیر عباس حقیقی تنظیم شده است. شرکت در این جلسات به عموم علاقه‌مندان به ویژه ، و پیشنهاد می‌شود. 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
🔴 یادداشت‌های معلمی من (قسمت یکصد و چهاردهم: معلمی‌ام را نردبان🏗 نکردم😊) 🖋 دکتر اسماعیل کلانتری ⭕️ مدتی پیش (به نظرم تابستان ۱۴۰۱) دوست و برادر عزیزم، دکتر فُلانی (عمدا از ذکر نام پرهیز می‌کنم)، یکی از مسؤولین دانشگاهِ فرهنگیانِ فارس، صدایم کرد و گفت فراخوانی داده‌ایم برای فرهنگیانی که مایلند از آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان مأمور شوند. نظرش بود بنده هم در تیم مصاحبه‌کننده باشم و با تعدادی از این بزرگواران مصاحبه‌ی گزینشی انجام دهم. یکی از سؤالاتی که بنده در مصاحبه از افراد می‌پرسیدم این بود👈: آینده‌ی خودت را در دانشگاه فرهنگیان چگونه می‌بینی⁉️ هدفم از این سؤال، درکِ نگاهِ راهبردی و بلندمدتِ متقاضی و نیز انگیزه‌ی شغلیِ او بود🙃. البته پاسخهای متفاوتی از عزیزان دریافت می‌کردم؛ اما یک پاسخ در نظرم عجیب و کمی تا قسمتی یا حتی خیلی خیلییییییییییی خطرناک🌩 آمد‼️ 💢 ماجرا این بود که وقتی این سؤال را از یکی از متقاضیان پرسیدم، پاسخ داد: بَهارِسّون (دقیقا با همین تلفظ‼️). همکار کناری‌ام (که رئیس یکی از پردیس‌های دانشگاه فرهنگیانِ فارس بود و بنده عمدا از ذکر نامش پرهیز می‌کنم) متوجه منظورش نشد؛ لذا ازش پرسید: کجا⁉️ من به جای آن متقاضی پاسخ دادم: منظورش میدانِ بهارستان است. یعنی مجلس (توضیح اینکه مجلس شورای اسلامی در مجاورت میدانِ بهارستانِ تهران واقع شده است)‼️ یعنی می‌خواهد نماینده‌ی مجلس شود‼️ این را که گفتم گویا چند حبه قند در دل آن متقاضی محترم آب شد؛ لذا لبخندی زد و نگاه عاقل اندر سفیهی هم به ما انداخت😅، که من احساس کردم گویا در خیالش همین الانم او وکیلِ مردم هست و ما موکّلینِ بیچاره که برای حل مشکلی به او مراجعه کرده‌ایم😂. همکارِ بغل دستی‌ام متعجبانه او را نگاه می‌کرد؛ که خیلی صریح ادامه داد: میخواهم یکی دو سالی در دانشگاه فرهنگیان باشم و از نردبانِ ترقّی بالا بروم🏗. ☘ من که بدون تردید، او را رد کردم‼️ راستش این نگاهِ نردبانی به شغل، برای هر شغلی، سَمّ است؛ و برای معلمی سَمِّ کُشنده🐍. این نگاه آنقدر خطرناک است که معلمی را که باید همه‌ی فکر و ذکرش را به تعلیم و تربیتِ متربیانش معطوف کند، به فردی فرصت‌طلب تبدیل می‌کند که همه چیز و همه کَس را همچون دستاویزی می‌بیند که باید از آن برای بالا کشیدنِ خودش و کنار زدنِ دیگران استفاده کند😕. 🍃 من گاهی در بین بعضی همکارانم می‌شنوم که می‌گویند ما در کار معلمی‌مان پیشرفتی نداریم😐. من این نگاهِ نردبانی را نه می‌پسندم و نه اساسا درست می‌پندارم. پیشرفت در معلمی، نه در ارتقای سلسله مراتب و نه در رفاه مادی، بلکه در تربیت کمّی و کیفیِ همان متربّیانی است که هر روز به ذوق و عشقِ مربّی‌شان و کلاس‌شان از خواب بیدار می‌شوند، صفحه‌ی سفید وجودشان را به او می‌سپارند و معلم‌شان را همچون فرشته‌ای دوست دارند😍. من دوست ندارم این تعبیر را استفاده کنم، اما شنیده‌ام که بعضی در توصیفِ عشق و علاقه‌ی متربیان به مربی، از واژه‌ی پرستیدن استفاده می‌کنند😇. قدردانی از این نعمتی که خدا ارزانیِ تو کرده، بزرگترین پیشرفت💪😊 است؛ و دستاویز کردنِ آن برای مقاصدِ دیگر، بزرگترین پَسرفت😶. ✅ چه بسیار آدم‌هایی را دیدم‌ام که با این نگاه نردبانی، زمین خورده‌اند؛ و چه بسیار آدم‌هایی را دیده‌ام که خودشان را در آغوش خدا انداخته‌اند و پرواز کرده‌اند☺️. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻 پ.ن: این فرمایش رهبر معظّم انقلاب حفظه‌الله خطاب به نمایندگان مجلس را هم در مذمّتِ نگاه نردبانی بخوانید👈: یکی از آسیب‌ها این است که نماینده از اوّلی که وارد مجلس می‌شود، نقشه‌ی رسیدن به فلان پستِ مثلاً اجرائی را در سر خودش بپروراند -که وزیر بشود، مدیر بشود، فلان [مسئول] بشود- نه، این وظیفه‌ی نمایندگی بسیار مهم است. اگر انسان برای کار بکند و درست کار بکند، از وظایف اجرائی اهمّیّتش بیشتر است، یا لااقل در مواردی به قدر آنها اهمّیّت دارد. این جور نباشد که ما تا وارد مجلس شدیم، به فکر بیفتیم که خب حالا چه کار کنیم که مثلاً در مرحله‌ی بعد یا در فلان دولت به فلان پست [برسیم]؛ اینها آسیب‌ها است. 🔻ما بر اساس این تفکرات و ایده‌ها، در مدرسه‌ای به نام تأسیس کرده‌ایم. برای آشنایی با و به کانال ذیل بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1762459696C9adcf1df6c 🔻یادداشت‌های معلمی من را روزهای زوجِ هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c 🔻 قسمت‌های اول تا صدم یادداشت‌های معلمی من در گروه جهادی منتشر شده است. برای مطالعه‌ی آنها به این گروه بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3636658376Ccb7a74bf36
⭕️ این فرمایش رهبر معظّم انقلاب حفظه‌الله را هم در راستای قسمت یکصد و چهاردهم بخوانید و ببینید چگونه خدا کسی را که خود را در آغوشش می‌اندازد، به پرواز درمی‌آورد 👇 🔻 در جمهوری اسلامی، هرجا که قرار گرفته‌‌‌اید، همان‌‌‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه‌‌‌ی کارها به شما متوجه است. چند ماه قبل از رحلت امام (رضوان اللّه علیه)، مرتب از من می‌‌‌پرسیدند که بعد از اتمام دوره‌‌‌ی ریاست جمهوری می‌‌‌خواهید چه‌‌‌کار کنید. من خودم به مشاغل فرهنگی زیاد علاقه دارم؛ فکر می‌‌‌کردم که بعد از اتمام دوره‌‌‌ی ریاست جمهوری به گوشه‌‌‌یی بروم و کار فرهنگی بکنم. وقتی از من چنین سؤالی کردند، گفتم اگر بعد از پایان دوره‌‌‌ی ریاست جمهوری، امام به من بگویند که بروم رئیس عقیدتی، سیاسی گروهان ژاندارمری زابل بشوم حتّی اگر به جای گروهان، پاسگاه بود من دست زن و بچه‌‌‌ام را می‌‌‌گیرم و می‌‌‌روم! و اللّه این را راست می‌‌‌گفتم و از ته دل بیان می‌‌‌کردم؛ یعنی برای من زابل مرکز دنیا می‌‌‌شد و من در آنجا مشغول کار عقیدتی، سیاسی می‌‌‌شدم! به نظر من بایستی با این روحیه کار و تلاش کرد و زحمت کشید؛ در این صورت، متعال به کارمان برکت خواهد داد. 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 تربیت جنسی کودکان 👶 🖋 سارا خرّم 📍 مدیر دبستان دخترانه شیراز (- ) و فعال حوزه قسمت دوم 👇 ✔️عوامل خطر در تربيت جنسی 🚨❓ 1⃣ کنجکاوی پرخطر 2⃣ همسالان پر اطلاع 3⃣ آزارگری جنسی 4⃣تفکر عدم نیاز به تربیت جنسی 5⃣برنامه دشمن در ترویج فحشاء ✔️ 1⃣کنجکاوی پرخطر ⚠️ ✍ کنجکاوی ممکن است براثر عوامل محیطی و روابط اجتماعی و ارتباط های نزدیکی شکل بگیرد و این کنجکاوی می‌تواند کاملاً خطرناک باشد. ✔️2⃣ همسالان پر اطلاع 👬💬 ✍در دوره شیوع کرونا😷،به سبب الزامات غیرحضوری، سطح دسترسی فرزندان به فضای مجازی 📱افزايش یافت و در مواردی براثر فقدان نظارت والدین، متاسفانه اطلاعات نامناسب زیادی در اختیار برخی از دانش آموزان قرار گرفت.❌ ان‌شاالله ادامه دارد. 🔻 پ.ن: این یادداشت‌ها برگرفته از دوره‌ی آموزشیِ حجت‌الاسلام دکتر علی صادقی سرشت، عضو هیئت علمی گروه ، تدوین و آماده‌سازی مطالب برای انتشار در توسط خانم فاطمه رضایی، دانشجوی روان‌شناسی انجام شده است. 🔻 یادداشت‌های را روزهای فرد هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی)👇 دنبال کنید. https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
نقد مبانی تربیت جنسی در غرب دانشگاه علوم قضائی تهران 230504_1.mp3
36.84M
🎙 نقد مبانی در ➕ حجت‌الاسلام محسن مجتهدزاده 📍 تهران |دانشگاه علوم قضائی 📋 ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🔗 من خیلی در انتشار این سخنرانی تردید داشتم، چون از بعضی تعابیر سخنران محترم و اینگونه فاش صحبت کردن، احساس خوبی ندارم😐؛ اما در مجموع آگاهی از محتوای بحث را برای ، ، و سایر فعالان لازم دیدم👆. 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
⭕️ راهکارهایی برای ایجاد (قسمت نخست🌸) 🖋 علی مصباحی 📋 مباحث ذیل در پاسخ به این پرسش ارائه شده است که برای ایجاد در شرایط کنونی کشور چه باید کرد⁉️ 1⃣ تشکیل : دشمن در بیرون مرز و ایادی‌اش در درون، در حال اجرای یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه‌ی بسیار حساب شده علیه ارکان این ملت و نظام هستند،‌ چه در حوزه‌ی اقتصاد و چه در حوزه‌ی سیاست و چه در حوزه‌ی به خصوص فرهنگی که در حقیقت بنا بر فرمایش رهبر معظّم انقلاب حفظه‌الله به نوعی، زیربنای اقتصاد و سیاست نیز می‌باشد[1]! در این شرایط که دشمن از همه‌ی ظرفیت‌های داخل و خارجی در جنگِ ترکیبی خود به صورت منسجم و هدفمند بهره‌ می‌برد، قاعدتاً‌ باید ما نیز در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، تشکیل ستاد رزم فرهنگی بدهیم. در این ستاد چهار باید تشکیل شود. 1. 📜: این حلقه باید در هر موضوع، کارشناسان زبده‌ی خاص خود را داشته باشد تا به خوبی رصد کند که دشمن در هر موضوع فرهنگی، روی چه مواردی تمرکز کرده و حملاتش بر چه عناصر فرهنگی و با چه روش‌هایی صورت می‌گیرد، اهداف هر یک از این حملات کدام اقشار جامعه هستند و پاسخ محتوایی به این حملات کدام است. بدیهی است که این حلقه باید اطلاعات میدانی بسیار دقیقی از انواع حملات فرهنگی دشمن در هر موضوع که در اینجا به صورت ویژه بحث و و است داشته باشند و کاملاً توانا باشند که پاسخ متناسب برای اقشار مختلف را نیز از حیث محتوایی ارائه نمایند. 2. 📦: پس از تهیه محتوای مورد نیاز برای پاسخ به این حملات، این حلقه با جلسات مشترک با حلقه‌ی اول باید ضمن فهم عمیق جان‌مایه‌ی محتوای پاسخ‌ها، با مشورت حلقه‌ی نخست، این محتواهای خام را به محصولات مناسب برای ارائه به اقشاری که مورد حمله واقع شده‌اند تبدیل نمایند. تمام توصیه‌های متعدد و عمیق رهبری معظّم انقلاب در مقوله‌ی هنر متعهّد و ویژگی‌های یک اثر هنری تراز می‌بایست در این حلقه مورد دقت نظر و تأمل ویژه قرار گیرد. (به خصوص توصیه مؤکّد ایشان مبنی بر این که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و فی المثل برای جذب در یک محصول فرهنگی نمی‌شود از عناصری که مرضی شارع نیست (ولو که برای مخاطب بسیار جذّاب باشد) بهره‌برد و از خطوط قرمز و اصول به بهانه جذب عقب‌نشینی کرد!) [2] 3. 🚛: این حلقه باید با داشتن جلسات با حلقه‌های اول و دوم اولاً مشخص کند که هر یک از این اقشاری که مورد حمله دشمن در مقوله فرهنگ عفاف و حجاب و غیرت قرار گرفته‌اند بیشتر از چه ناحیه آسیب خورده‌اند و نیاز به چه مدل محصول فرهنگی دارند (کتاب، پادکست،‌ مستند و...)، سپس باید بتوانند دو کار انجام دهند. 👈نخست در بسترهایی که این اقشار مختلف بیشتر این حملات را دریافت کرده‌اند نفوذ کرده و بتوانند محصولات فرهنگی دفاعی را به خوبی میان این اقشار در همان بسترها توزیع نمایند. 👈دو اینکه، با یک شیب ملایم کاری کنند تا این اقشار تحت آسیب، به بسترهای خودی اعتماد بیشتری نمایند و جذابیت لازم هم این بسترهای خودی کسب نمایند تا اندک‌اندک میزان حضور اقشار مختلف تحت حمله‌ی فرهنگی دشمن در بسترهای خودی بیشتر گردد. 4. ↪️: این حلقه دارای اهمیت فراوانی است که متأسفانه در فعالیت‌های فرهنگی حکومتی به آن بهای چندانی داده نمی‌شود! در این حلقه، باید به خوبی بازخوردگیری شود، اولاً آیا محصول تولید شده اثر مطلوب و مورد نظر را بر دریافت‌کننده‌اش داشته؟ اگر نه، ضعف از محتوا بوده و یا قالب؟ در ثانی، آیا فرآیند توزیع، به شکل مطلوب انجام شده و اکثر مطلق جامعه‌ی هدف، آن محصول فرهنگی را دریافت کرده‌اند؟ اگر نه علت را بیابد! گزارشات این حلقه که باید با فرآیندهای دقیق علمی تهیه شود،‌ می‌بایست به تناسب به دست سه حلقه‌ی دیگر برسد تا رویه‌های خود را به خوبی بر اساس آن اصلاح نمایند. پ.ن: [1] همه چیز مترتّب بر فرهنگ است. فرهنگ حاشیه و ذیلِ اقتصاد نیست، حاشیه و ذیلِ سیاست نیست، اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل بر فرهنگند؛ به این باید توجّه كرد. (بیانات در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹) [2] به عنوان نمونه، به این استفتا توجه فرمایید: سؤال: آیا می‌توان مصرف موسیقی حرام را برای امری مهم‌‌تر، همچون مقابله با هجوم فرهنگی و سیاسی غرب برای مدّتی یا برای مردم منطقه‌ای جایز دانست؟ جواب: این تشخیص، تشخیص غلطی است؛ اینکه تصوّر کنیم حرامی را مدتی در جامعه رواج دهیم، به خیال اینکه بعد از مدتی، آن را جمع می‌کنیم و آن تهاجم فرهنگی هم انجام نمی‌گیرد، از خطاهای فاحش است. متأسفانه گاهی بین اهل فرهنگ نیز چنین تدبیرهای غلطی دیده می‌‌شود. (مکاسب محرمه، ج۳۲۳، ص۴) 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) `https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 یادداشت‌های معلمی من (قسمت یکصد و پانزدهم: چقدر ما مقصّریم⁉️) 🖋 دکتر اسماعیل کلانتری ⭕️ مدتی پیش پسر عمو جانم😊 تماس گرفت و پس از بارها دعوتی که ازش کرده بودم، دعوتم را لبیک گفت و قرار شد با هم برویم استخر🏊‍♂. اگر چه او هم همان یک بار آمد و برای من پایه‌‌ی استخر نشد😅؛ اما بالاخره شنایی کردیم و البته یک نکته‌ی تربیتی هم صید کردیم😊. 💢 وقتی از آب بیرون آمدیم و وارد سالن تعویض لباس شدیم، با ماجرایی عجیب و البته غصه‌دار روبرو شدم😕. همین طور که در گیر و دار پیدا کردن اتاقِ خالی برای تعویضِ لباس بودیم، پیرمردی که ظاهرا همراه یکی دو نفر از جمله نوه‌اش برای شنا آمده بود را دیدم. دقیق که شدم دیدم دارد به نوه‌اش، که پسری ۵- ۶ ساله بود، می‌گوید که نمی‌خواهد برای تعویض لباس دنبال اتاق باشی😐. اصرار داشت همان جا لباسش را تعویض کند😶. از پیرمرد اصرار و از آن پسر بچه انکار. هر چه بچه می‌گفت اینجا خجالت می‌کشم😐، پیرمرد بیشتر اصرار می‌کرد که خجالت نداره😶. من برای تعویض لباس رفتم. وقتی آمدم متوجه شدم عاقبت بچه را به آنچه نباید، وادار کرده‼️ 🍃 بسیاری از کژرفتاری‌ها و کژفکری‌ها که ما در جامعه با آن مواجهیم، حاصل این غفلت‌ها و چه بسا تربیت‌های نادرستی است که ما در سنین کودکیِ فرزندانمان انجام داده‌ایم. آنجاهایی که حال و حوصله نداشتیم و بچه را به رغم فطرتِ پاکش، خراب کرده‌ایم، باید در بزرگسالی هم تاوانش را بدهیم😕. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻ما بر اساس این تفکرات و ایده‌ها، در مدرسه‌ای به نام تأسیس کرده‌ایم. برای آشنایی با و به کانال ذیل بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1762459696C9adcf1df6c 🔻یادداشت‌های معلمی من را روزهای زوجِ هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c 🔻 قسمت‌های اول تا صدم یادداشت‌های معلمی من در گروه جهادی منتشر شده است. برای مطالعه‌ی آنها به این گروه بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3636658376Ccb7a74bf36
هدایت شده از گروه تربیتی حنان
🔶آغاز به ثبت نام دبستان و پیش دبستانی دخترانه و پسرانه حنان : ⚡️مهارت محور ⚡️تربیت محور ⚡️با رویکرد بازی و آموزش غیر مستقیم ⚡️در فضایی شاد و آرام ⚡️کادری مجرب 💫با توجه به محدود بودن تعداد افراد مورد پذیرش در صورت تمایل هر چه سریع تر اقدام به پیش ثبت نام نمایید. ⚡️مراحل پذیرش: 🍃پیش ثبت نام 🍃مصاحبه 🍃واریز شهریه و ثبت نام آدرس:پل غدیر، ابتدای بلوار رحمت شرقی، کوچه ۷ 🔆جهت کسب اطلاعات بیشتر شماره تماس: 09059476430 07137256406 @tarbiyatihanan https://hannansch.ir https://www.aparat.com/hannan_school
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چه زمانی بفهمیم عُرضه‌ی نداریم⁉️ 🔅 حجت‌الاسلام تراشیون در پاسخ می‌دهند👆 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
🍃 اگر انسان دنبال بود، هر کاری بکند است. اگر دنبال اثبات خودت بودی، نمازخواندن‌ات هم فساد است؛ چون مدّ «و لَا الضّالّین»‌ات را می‌کِشی که خودت را اثبات کنی‼️ روضه هم که می‌خوانی، العیاذ بالله می‌خواهی از عاشورا خرج کنی تا محترم شوی. ⛔️ این ، از خطرناک‌تر است. ☘ آیت‌الله میرباقری زید عزه 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c