eitaa logo
مدرسه علوم انسانی صراط
156 دنبال‌کننده
10 عکس
13 ویدیو
0 فایل
🌐 صفحات مجازی مدرسه علوم انسانی صراط ✅ اینستاگرام www.instagram.com/serat_ensani ✅ بله www.bale.ir/serat_ensani ✅ تلگرام https://t.me/serat_ensani ✅ ایتا eitaa.com/serat_ensani ✅ آپارات www.aparat.com/Serat_ensani ✅ سایت serat-ensani.com
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 ⁉️ آیا سن قانونی، سن رهایی است؟! ⚠️ 📌 گُم‌شدن ضرورت تربیت در سن ۱۸ سالگی!________________________________ 🔅مدرسه دانشجویی علوم‌انسانی صراط 🌀@serat_ensani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🎤 گفت‌و‌گوی اختصاصی با 👤 حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین دکتر 📍 با موضوع 🔰 باید و نبایدهای 👨‍🎓 🎬 قسمت سوم ⁉️ نسبت ما با ، چگونه است؟! 📌 هدف ما از رفتن به دانشگاه، کسب علم است. ______________________________ 🔅مدرسه دانشجویی علوم‌انسانی صراط 🌀@serat_ensani
📄 ** 🔰 *راهکار‌های تحقق علم دینی* ✂️ برشی از کتاب 📙 *علوم‌ انسانی اسلامی* 🖋 نویسنده 👤 *دکتر عبدالحسین خسروپناه* 🔺 بخش *پنجم* *____________________________________________* 🔅مدرسه دانشجویی علوم‌انسانی صراط 🌀@serat_ensani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 ⁉️ چرا مشکلات در دنیای واقعی، برطرف نمی‌شوند؟! ⚠️ 📌 شاید مشکل از راه‌حل‌ها است! 🔑 _______________________ 🔅مدرسه دانشجویی علوم‌انسانی صراط 🌀@serat_ensani
📝 🔬 آیا واقعا اقتصاد اسلامی نداریم؟! 📌 این روزها عادت کرده‌ایم که در مواجهه با هر مسئله‌ای، چه مسئله‌ای علمی باشد، چه هنری و چه…، برداشتی سیاسی از آن ارائه می‌دهیم و بدون توجهِ علمی و فنی به آن موضوع، سعی می‌کنیم تا آن را در جناح‌بندی‌های سیاسیِ خودمان تعریف کنیم. یکی از مباحثی که به همین سرنوشت دچار شد، بحث اخیر آیت‌الله علوی بروجردی درباره اقتصاد اسلامی بود. بنابراین در این یادداشت سعی داریم به بعضی از نکاتی که در این گفتگوی تامل‌برانگیز مطرح شد بپردازیم. ⏩ مطالعه کامل یادداشت 👇👇👇 🌐 http://serat-ensani.com/?p=388 ✏️ بهنام فیروزی‌مقام و علیرضا حیدری _________________________ 🔅مدرسه دانشجویی علوم‌انسانی صراط 🌀 @serat_ensani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🎤 گفت‌و‌گوی اختصاصی با 👤 حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین دکتر 📍 با موضوع 🔰 باید و نبایدهای 👨‍🎓 🎬 قسمت چهارم ⁉️ آیا می‌توانیم به اکتفا کنیم؟! 📚 📌 یک رشته خواندن در علوم‌انسانی به درد نمی‌خورد! _______________________ 🔅مدرسه دانشجویی علوم‌انسانی صراط 🌀@serat_ensani
🔴 برای نخستین بار👇 ✅ مدرسه علوم‌انسانی صراط از شما دعوت می‌کند ♻️ حلقه متن‌خوانی کتاب «مبانی فلسفی سه سنت جامعه‌شناسی» را به علاقه‌مندان ارائه می‌کنیم. در این دوره سه مکتب مهم جامعه‌شناسی یعنی مکتب ساخت، تفهم و تضاد، مورد بررسی ریشه‌ای و فلسفی قرار می‌گیرند. توجه به پارادایمی که این مکاتب در آن نشو و نمو داشته‌اند و مبنایی که بر آن ساخته شده‌اند، اهمیتی جدی دارد؛ یعنی مهم است که بدانیم هر مکتب از کدام هستی‌شناسی، انسان‌شناسی، معرفت‌شناسی و روش‌شناسی، برخاسته است. توجه فلسفی به نظریه جامعه‌شناسان از تمایزات ویژه این دوره است. 👤 «صابر جعفری» دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی این کتاب را که توسط تِد بِنتون و با رویکردی آموزشی نگاشته شده و خود آقای جعفری آن را ترجمه کرده است، ارائه می‌کند. 👈 ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر 👇👇👇 🌐 http://serat-ensani.com/?page_id=323 ⬅️ ارتباط با ادمین 🔖 @seratensani _____________________ 🔅مدرسه دانشجویی علوم‌انسانی صراط 🌀@serat_ensani
✅ *مدرسه علوم‌انسانی صراط* از شما *دعوت* می‌کند👇👇👇 ♻️ *حلقه متن‌خوانی فلسفه علوم اجتماعی* 🔴 *به راستی علوم انسانی چیست* ⁉️ 🔺 در پاسخ به این سوال دو رویکرد کلی *«ذات‌گرایی»* و *«تاریخ‌گرایی»* رخ می‌نمایند. یکی در پی آن است که ذات و ماهیت این علم را فارغ از زمان و مکان و هویت تاریخی‌اش تعریف‌کند و دیگری اصلاً ماهیت علوم‌انسانی را همان هویت تاریخی‌اش می‌داند. 🔺 واقعیت آن است که *علوم‌انسانی* در معنای مصطلح و مدرنش، گره خورده با دوران تاریخی و زمانی خاصی است که از همان هم حکایت می‌کند. علوم‌انسانی، فرزند مدرنیته و جهان جدید است و تمامی رشته‌های مختلف آن در عین تفاوت نگاه و زاویه دید خود، همگی در پی توضیح وجه، بُعد و جهتی از *«امر مدرن»* هستند. 🔺 در این میان اما *جامعه‌شناسی* ، عهده‌دار توضیح و تفصیل خودِ *«مدرنیته»* است؛ بنابراین اهمیتی دو چندان می‌یابد. ادبیاتِ وسیع و عمیقی که در جامعه‌شناسی، پیرامون امر ارگانیک، امر نهادی، دوره‌ سرمایه‌داری، امر بوروکراتیک، شهر جدید صنعتی و ... شکل گرفته است، همگی سعی در توضیح *مدرنیته* ،این مفهوم تاریخی دارند. 🔺 بنظر مطالعه جدی جامعه‌شناسی برای شناخت تفاوت‌های تاریخی جهان جدید از قبلِ خود و اقتضائات و ضرورت‌های نوین روابط اجتماعی بمثابه زمینه و شرط مهمی در تربیت انسان، بسیار مهم است و جایگاه مهمی را در نظریه *علم دینی* ایفا می‌کند. علیرغم آنکه انسان و صفات انسانی در طول تاریخ ثابت است اما روابط انسانی ناشی از اعتبار انسان، بنا بر نظر و عمل انسان‌ها در دوران‌های تاریخی، مختلف هستند. 🔺 آنچه سبب می‌شود اصطلاحاً دورانی را تحت عنوان دوران مدرن از سایر دوره‌ها جدا کنیم، تغییر پرحجم، پردامنه و تدریجی *روابط انسانی* پس از اتفاقات تاریخی خاصی از جمله *انقلاب صنعتی، انقلاب فرانسه و انقلاب علمی* است. از طرفی این تغییرات جدید در روابط انسانی، تأثیر زمینه‌ایِ مهمی در شکل‌گیری و تربیت انسان‌ها دارند و از طرف دیگر *تربیت دینی انسان مهم‌ترین هدف علم دینی* است؛ بنابراین نظریه علم دینی ما گزیری از مطالعه جدی جامعه‌شناسی ندارد. ______________________ 🔅مدرسه دانشجویی علوم‌انسانی صراط 🌀@serat_ensani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ ** 💠 *کلام جدید* 👤 استاد *محمد سجادی* 🔻 قسمت *سوم* 📍 *اتخاذ مبناء* 📌 *اتخاذ مبناء* چیست؟! 📌 ما *معیار* می‌خواهیم!📏 *__________________________* 🔅مدرسه دانشجویی علوم‌انسانی صراط 🌀@serat_ensani
📄 ** 🔰 *راهکار‌های تحقق علم دینی* ✂️ برشی از کتاب 📙 *منزلت عقل در هندسه معرفت دینی* / آیت الله جوادی آملی 🔹 خویشاوندی و هماهنگی علوم *__________________________* 🔅مدرسه دانشجویی علوم‌انسانی صراط 🌀@serat_ensani
🌐 ادامه فعالیت‌‌های مجازی مدرسه علوم‌انسانی صراط در شبکه‌های اجتماعی: ✅ اینستاگرام www.instagram.com/serat_ensani ✅ بله www.bale.ir/serat_ensani ✅ آپارات www.aparat.com/Serat_ensani ✅ سایت serat-ensani.com