📊 #نقشه_راه | نمودار بیانات در دیدار اقشار مختلف بانوان ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
📥 دریافت و مطالعه نسخه PDF👇
❤ #کلیپ_صوتی | کار خانه؛ تفاهم زن و مرد
✏️ رهبر انقلاب، در دیدار اخیر: بعضیها خیال میکنند کار کردن در خانه وظیفهی زن است؛ نه، وظیفهی زن مطلقاً این نیست که در خانه کار کند. غذا پختن، رخت شستن، تر و تمیز کردن وظیفهی زن نیست؛ مرد و زن باید با هم تفاهم کنند. حالا بعضی از مردها خوشبختانه این کارها را میکنند و در خانه کار میکنند، به زن کمک میکنند، متصدّی بعضی از کارهای خانه میشوند. بههرحال، این جزو وظایف زن نیست. ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
🖥 ریحانه، بخش زن و خانواده رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان، کلیپ صوتی «کارِ خانه؛ تفاهم زن و مرد» را منتشر میکند.
🎧 بشنوید👇
❤️ پوستر ویژه KHAMENEI.IR برای شهید سیدرضی با عنوان «پاداش رضی» منتشر شد
✏️ رهبر انقلاب اسلامی پس از اقامه نماز بر پیکر شهید سرافراز سردار سیدرضی موسوی:
🌷 خوشا بحالش، یک عمر زحمت و تلاش، آخرش هم جایزه شهادت پروردگار عالم! ۱۴۰۲/۱۰/۷
📥 نسخه قابل چاپ | نسخه استوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 کتابی که رهبر معظّم انقلاب در دیدار بانوان به آن اشاره داشتند چه بود؟
۱۴۰۲/۱۰/۶
⬅️ کتاب «زن و خانواده»
دفتر سیوچهارم از مجموعهی ۴۰جلدی #ره_نامه
#انتشارات_انقلاب_اسلامی
📌 ثبت سفارش:
https://shop.khameneibook.ir/product/کتاب-زن-و-خانواده-ره-نامه-34
@KhameneiBook
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ #ریل ویژه استفاده در استوری | بخشی از نماهنگ "پهلوان قاسم نامدار"
📥 نسخه کامل
💻 مجموعه تولیدات رسانه KHAMENEI.IR درباره شهید حاج قاسم👇
farsi.khamenei.ir/ShahidSoleimani/
پرونده #ایام_الله | بازخوانی به مناسبت ۹ دی؛
📩 رهبر انقلاب: ۹ دی از ایامالله است
- راهبرد جریان باطل کتمان یا کمرنگکردن ایامالله است
- میخواهند نگذارند ایامالله زنده بمانند و نورافشانی کنند
🔻 حضرت آیتالله خامنهای:
راهبرد جریان باطل کتمان یا کمرنگکردن ایامالله است؛ راهبردش این است که نگذارد اینجور روزها، اینجور حادثهها زنده بمانند و نورافشانی کنند.
از نظر جبههی باطل این ایام غالباً کتمان میشوند یا حتی به انکار هم میرسد.
روز بیست و دوی بهمن کتمان میشود،
روز سیزده آبان،
روز نوزده دی،
روز ۹ دی،
روز بیست و نه بهمن قضیهی تبریز،
روز تشییع شهید سلیمانی،
روز تشییع شهید حججی، اینها همه ایاماللهاند.
اینها را میخواهند کتمان کنند.
اینها هر کدام یک مشعلی هستند که از نظر جریان باطل باید خاموش بشوند، جریان باطلی که در مقابل شما، در مقابل این ملت، در مقابل این انقلاب قرار دارد این مشعلها را بر نمیتابد، اینها را باید نابود کند، مشعلها را خاموش کند. ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
🏷 #۹دی
💻 Farsi.Khamenei.ir
پرونده #ایام_الله | بازخوانی به مناسبت ۹ دی؛
🔰 #یادداشت_بیاناتی | پاسداشتِ «حوادث تحوّلیِ تاریخ»
👈🏻 نگاهی به اهمیت «ایام الله» و ضرورت پاسداشت آن
🔺 روزهای جلوه ویژهی خداوند
🔹 «ایّامالله روزهای جلوهی ویژهی خدای متعال است؛ گاهی نیّت مردم، همّت مردم، ارادهی مردم، یک چنین روزی را میآفریند.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
رهبر انقلاب همواره بر زنده نگه داشتن حوادث تحولی تاریخ تأکید داشتهاند و در بیاناتشان تعبیر قرآنی «ایامالله» را مورد بحث و تبیین قرار داده اند. در ادامه معنا و مصادیق ایام الله را براساس بیانات ایشان مرور می کنیم.
🔸 حضرت آیتالله خامنهای یومالله را اینگونه معنا میکنند: «یومالله یعنی آن روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده میکند... وقتی خدای متعال یک چنین حرکتی را در ملّت به وجود میآورد، انسان باید احساس کند که ارادهی الهی بر پیروزی این ملّت است... نشاندهندهی معنویّات و باطن این ملّت هم هست.» ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ و در تبیین اهمیت و جایگاه این ایام تأکید میکنند «ایّامالله آیهاند، نشانهاند، دلیل راهند. برای چه کسانی؟ برای کسانی که این دو صفت را دارند: صبّارند و شکورند. صبّار یعنی کسی که سر تا پا استقامت و صبر است، یکسره اهل صبر و استقامت، شکور یعنی آن کسی که نعمت را میشناسد و شکرگزاری میکند.» ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
🔸 در نگاه ایشان حوادثی چون حادثه ی عظیم تشییع حاج قاسم سلیمانی از مصادیق ایام الله است: «آن روزی که دهها میلیون در ایران، و صدها هزار در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خونِ فرمانده سپاه قدس به خیابانها آمدند و بزرگترین بدرقهی جهان را شکل دادند، این یکی از ایّامالله است... آن روزی هم که موشکهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، آن روز هم یکی از ایّامالله است.» ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ «نوزدهم دی قم یک حادثهی تحوّلآفرینِ تاریخی است.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
🔸 راهبرد جبهه باطل: کتمان ایام الله
البته باید توجه داشت که «یک عدّهای سعی میکنند این یوماللههای حساس این روزها را به دست فراموشی بسپارند، مسائل دیگری را مطرح کنند، شاید بتوانند این یاد این یومالله بزرگ را تحتالشعاع قرار بدهند.» ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ «راهبرد جریان باطل این است که نگذارد این جور روزها، این جور حادثهها زنده بمانند، نورافشانی کنند. از نظر جبههی باطل این ایّام غالباً کتمان میشوند یا انکار میشوند.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
🔸 طبق آموزههای قرآنی در مقابل این راهبردِ جریان باطل، مومنین وظایف مهمی دربارهی «ایام الله» دارند: «قرآن ما را تعلیم میدهد؛ این یادهایی که در قرآن شده است: وَ اذکُر فِی الکِتٰبِ ابراهیم؛ وَ اذکُر فِی الکِتٰبِ موسیٰ؛وَ اذکُر فِی الکِتٰبِ اِدریس؛ وَ اذکُر فِی الکِتٰبِ مَریَم؛ نباید بگذاریم فراموش بشود. قرآن به ما یاد میدهد که اینها را به یاد بیاور، اینها را تکرار کن.» ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ و «زنده نگه داشتن حوادث تحوّلیِ تاریخ وظیفهی همه است.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
🔸 و مژدهی سوره ابراهیم به ما این است که:
«اگر واکنش درست و شاکرانه نشان دادید از آنچه که خدای متعال به شما داده است، خدای متعال به شما پیروزیهای بیشتری را در آینده خواهد داد.» ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
🏷 #۹دی
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | أین عمار...
✏️ رهبر انقلاب: من در سال ۸۸، مسئلهى بصیرت را مطرح کردم؛ عدّهاى این را مسخره کردند، «بصیرت» را مسخره کردند؛ مسخره نداشت، واقعیّت بود؛ الان هم واقعیّت است.
🗓 بازنشر به مناسبت سالروز حماسه ۹دی۸۸
📥 سایت | آپارات
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | فتنه تحریمساز
🔹 در این نماهنگ بهمناسبت سالروز حماسه مردمی ۹ دی بخشهایی از کتاب #فتنه_تغلب و تأثیر فتنه ۸۸ در وضع تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران مرور شده است. همچنین بخشهایی از صحبتهای نمایندگان نامزدهای انتخابات۸۸ در دیدار ۱۳۸۸/۳/۲۶ با رهبر انقلاب در این نماهنگ منتشر شده است.
🔹کتاب «فتنه تغلب» شامل پنج خردهروایت از فتنه ۸۸ است که بیانات و مواضع رهبر انقلاب اسلامی دربارهی این موضوع را تلخیص و تنظیم نموده و میتواند راهنمایی برای علاقهمندان به فهم دقیقتر منظومهی فکری و عملکردی حضرت آیتالله خامنهای دربارهی فتنه باشد.
🎙کتاب صوتی فتنه تغلب را میتوانید از اینجا دریافت نمایید
🗓 سالروز حماسه ۹دی۸۸
💻 Farsi.Khamenei.ir
حجت الاسلام طائب.mp3
22.9M
🎙 فایل صوتی سخنرانی حجت الاسلام طائب
🗓 مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۸
@masj_amir
🔰چنین مسئولی به بهشت میرود!!
🔻امـام صـادق عليهالسلام:
مَنْ تَوَلّى أمْراً مِن اُمُورِ النّاسِ فَعَدَلَ وَ فَتَحَ بابَهُ وَ رَفَعَ شَرَّهُ وَ َنَظَرَ فى اُمُورِ النّاسِ كانَ حَقّاً عَلَى اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ أَن يُؤَمِّنَ رَوْعَتَهُ يَومَ القِيامَةِ وَ يُدْخِلَهُ الجَنَّةَ
❇️ هركس زمام امرى از امور مردم را به دست گيرد و عدالت پيشه كند و درِ خانه خود را به روى مردم بگشايد و شر نرساند و به امور مردم رسيدگى كند، برخداى عزّوجل است كه در روز قيامت او را از ترس و هراس ايمن گرداند و او را به بهشت ببَرَد.
📚 بحارالأنوار، ج ۷۵، ص۳۴۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هشداری مجدد: پیش به سوی «فرقههای حرزدرمانی و دعادرمانی»!
✍️ احمدحسین شریفی
این آقایان موجود در کلیپ فوق را نمیشناسم و شخص آنها نیز در این موضوع برای من اهمیتی ندارد، اما این سخنان بیاصل و ریشه را نشانههای خطرناکی برای شروع فرقهسازیهای معنوی و درمانی میدانم.
پیشتر گفته بودم که اصل حرز، به گونهای که «حرزفروشان» و مدعیان درمانهای ماورائی میگویند محل سؤال است و هیچ سند معتبری ندارد، چه رسد به بسیاری از آداب انحرافی نوشتن آن. اما اکنون این آقایان پا را فراتر گذشته و میگویند نویسندهی حرز باید «مأذون» باشد! و الا «به هیچ عنوان اثر نمیگذارد» بلکه ممکن است اثر مخرب هم داشته باشد!
البته فعلاً نمیگویند «از چه کسی» باید اذن داشته باشد، اما شک نکنید که این بازار تحمیق و استحمار از یک طرف و آمادگی عوام برای پذیرش چنین خرافاتی نه تنها به «إذنفروشی» میانجامد که رقابت «دکانداران درمانهای ماورائی» در این مسیر، به زودی به شکلگیری فرقهها و جریانهایی مثل شیخیه و بابیت خواهد انجامید: ادعای «مأذون بودن از امام زمان» و ...
این سرنوشت محتوم چنین انحرافات و بدعتهایی است که نه ریشهای در «متون» دینی دارد نه مورد تأیید «منابع» دین است و نه سازگار با «مبانی» دینی است.
برای مطالعه مطالب مرتبط 👇👇
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2295
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2304
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2308
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2310
#حرز
#تنجیم
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🟢قول و فعل آمد گواهان ضمير
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ارتباط ظاهر و باطن يا به تعبير ديگر تأثيرپذيري «کنشها» (قول و فعل یا گفتار و رفتار) از «انگيزشها» و «گرايشها» و «بينشها» و بالعکس، مورد قبول همه فيلسوفان، اخلاقيان، عارفان و روانشناسان است. بر اساس مدل صدور کنشهای اختياری، انگيزشها، گرايشها و بينشها در سلسله مراتب علّی کنشهای اختياری قرار دارند. هيچ کنش اختياریٰای نيست که مسبوق به انگيزش، گرايش و ميل و شوق نباشد و هيچ شوق و گرايش و ميلی نيست مگر آنکه مسبوق به بينش و نگرش و فهم است. وقتی چيزی را ندانيم، قطعاً به آن گرايش (اعم از مثبت يا منفی) هم نخواهيم داشت؛ و تا زمانی که به چيزی گرايش و ميل نداشته باشيم، آن را انجام نخواهيم داد.
#اميرمؤمنان(ع) در وصف ايمان میفرمايد:
فَبِالْإِيمَانِ يُسْتَدَلُّ عَلَى الصَّالِحَاتِ وَ بِالصَّالِحَاتِ يُسْتَدَلُّ عَلَى الْإِيمَانِ؛ ايمان را بر کردههای نيک دليل توان ساخت و از کردارِ نيک ايمان را توان شناخت.
در اين جمله رابطهی متقابل «ايمان» و «عمل» به زيبايی بيان شده است. آن حضرت میفرمايد چيزی که موجب انجام کارهای خوب و داشتن حياتی ارزشمند میشود ايمان است. ايمان، انسان را به انجام اعمال صالح و داشتن حيات طيبه راهنمايی میکند. اما از طرفی از راه انجام کارهای خوب نيز میتوان سطح ايمان افراد را سنجيد. رفتارهای شايسته عيار سنجش ايمان است.
#ایمان
#سبک_زندگی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از انتخابات الهی تا انتخابات زینتی
احمدحسین شریفی
همانطور که جناب شریعتمداری گفتند لازم است جناب محسن هاشمی بدانند که زینتی دانستن انتخابات باور مرحوم پدرشان بود! نه #علامه_مصباح. به تعبیر رئیس جمهور سابق کشورمان که خود از دلدادگان مرحوم هاشمی بود، جناب هاشمی رفسنجانی طرفدار کاهش مشارکت مردم بود تا کسی را که ایشان و همفکرانشان صالح برای اداره کشور میپندارند، از صندوقهای رأی بیرون بیاید! پس کسی که انتخابات را زینتی میخواست، پدر مرحوم خودشان بود ( http://B2n.ir/a61747 ) که البته با درایت رهبر معظم انقلاب هیچگاه موفق نشد به این خواسته غیرمشروع خود برسد و جمهوری اسلامی در همه انتخاباتها هم خواستار مشارکت حداکثری مردم و هم امانتدار رأی مردم بوده است.
«انتخاباب زینتی» باور کسانی بوده و هست که اگر کاندیدای مورد حمایتشان رأی نیاورد، هیچ ابایی از به آشوبکشیدن کشور و توسل به بیگانگان و دشمنان قسمخورده این مردم، ندارند!
این در حالی است که علامه مصباح عمیقاً به نقشآفرینی مردم در حکومت اسلامی باور داشتند. کمتر فیلسوفی از فیلسوفان معاصر مانند ایشان باور عقلی و ایمان قلبی به لزوم #انتخابات داشت. او انتخابات را از «سنتهای الهی» میدانست و میفرمود «این سنت خداست که کارها با انتخاب مردم پیش برود» البته معتقد بود برای آنکه مردم انتخابی درست داشته باشند بر فرهیختگان و آگاهان است که روشنگری کنند و خط و ربطها و اهداف و برنامهها را برای آنان تشریح کنند.
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🟢از «مسألهمحوری» تا «مسألهگزینی»
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هر پژوهشی علیالقاعده واکنشی علمی در برابر مسألهای است. به تعبیر دیگر، «مسألهمحوری»، از ذاتیات هر نوع پژوهشی است.
اما آنچه که مهم است، «مسألهگزینی» است. آنچه که ارزش و اعتبار پژوهش را مشخص میکند، نوع مسألهای است که دنبال میشود:
هر کجا مشکل، جواب آن جا رود
هر کجا کشتی است، آب آنجا رود
اینکه آیا آن مسأله از «مسائل واقعی» است یا مسألهای توهمی و خیالی است؟ و اینکه آیا حل آن نیازی از نیازهای فردی و اجتماعی و تمدنی را تأمین میکند یا صرفاً یک نیاز و دغدغه کاملاً شخصی است؟
حقیقت آن است که خود مسألهگزینی هم نیازمند پژوهش است. نیازمند دانش گسترده است:
هم سؤال از علم خيزد هم جواب
همچنان که خار و گُل از خاک و آب
«درگیر شدنِ متخصصان و حتی دانشجویان علوم انسانی با مسائل و چالشهای کشور»، از مهمترین شرایط احساس نیاز به تحول در #علوم_انسانی و علوم طبیعی است.
#پژوهش
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🟢«نظریهشناسی» از ویژگیهای «فقه جواهری»
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی از ویژگیهای فقه جواهری، این است که شرط لازم و ضروری هر نوع فتوادهی و نظریهپردازی را «نظریهشناسی» و آگاهی از فتاوای پیشینیان در مسأله مورد نظر میداند. این ویژگی را میتوان از رویه بنیانگذار فقه جواهری یعنی مرحوم صاحب جواهر، (شيخ محمدحسن نجفي، متوفاي 1266قمري) به دست آورد.
بدون تردید، مرحوم #صاحب_جواهر یکی از بزرگترین و کمنظیرترین نظریهشناسان فقهی در عالم تشیع بوده است. وي تقريباً از همة اقوال و ديدگاههاي فقیهان پيشين در هر مسألهاي آگاهي داشته است. به گونهاي که در اختيار داشتن اين کتاب، فقیهان بعدي را از مراجعة مستقيم به کتابهاي فقهاي پيشين براي اطلاع از ديدگاه آنان، بينياز کرده است.
مرحوم سیدمحسن امین در کتاب اعیان الشیعه از شيخ مرتضي انصاري (که خود نیز در نظریهشناسی از برجستگان فقه شیعی است، و از معاصران مرحوم صاحبجواهر هم به شمار میرود) چنین نقل ميکنند که «براي مجتهدي که بخواهد احکام الهي را استنباط کند، کافي است کتابهاي جواهر الکلام و وسائل الشيعه را در اختيار داشته باشد و کمتر اتفاق ميافتد که به کتابي از پيشينيان نيازمند شود.»
#فقه
#اجتهاد
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🟢اخلاق مواجهه با «اتباع» در نگاه سعدی
🖊احمدحسین شریفی
مصلحالدین #سعدی شیرازی از معدود شاعران حکیمی است که به اقصی نقاط عالم مسافرت میکرد. دهها شهر و کشور را از نزدیک دیده بود؛ فرهنگها و آداب مختلف جوامع را به خوبی میشناخت. پندها و موعظههای او درباره نحوه مواجهه با اتباع بیگانگان محصول دهها سال تجربه زیسته اوست که با اندیشه و حکمت اسلامی و اخلاق قرآنی او عجین شده و در قالب حکایتها یا اشعاری نمایان گردیده است.
در ابتدای باب اول بوستان در مورد مواجهه با اتباع بیگانه در کشور چنین میگوید:
شهنشه که بازارگان را بخست
در خیر بر شهر و لشکر ببست
کی آن جا دگر هوشمندان روند
چو آوازهی رسم بد بشنوند؟
نکو بایدت نام و نیکی قبول
نکو دار بازارگان و رسول
بزرگان، مسافر به جان پرورند
که نام نکویی به عالم برند
تبه گردد آن مملکت عن قریب
کز او خاطر آزرده آید غریب
غریب آشنا باش و سیاح دوست
که سیاح جلاب نام نکوست
نکو دار ضیف و مسافر عزیز
وز آسیبشان بر حذر باش نیز
ز بیگانه پرهیز کردن نکوست
که دشمن توان بود در زی دوست
#اخلاق
#اتباع
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🟢ناتوانی اذهان جزءنگر از فهم «پارادایمها و جریانهای فکری»: بحثی در «اخلاق نقد و انتقاد»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اقتضای برخی از رشتههای علمی، مثل #فقه، «جزءنگری» است. همانگونه که اقتضای برخی دیگر از آنها مثل #فلسفه، «کلنگری» است. انس زیاد با هر یک از این دو دسته، درکی صرفاً جزئی یا صرفاً کلی نسبت به پدیدهها ایجاد میکند که نتیجه آن ناتوانی از فهم درست بسیاری از حقایق به ویژه پارادایمها و جریانهای فکری و فرهنگی است. صاحبان چنین نگاههایی معمولاً از «بصیرت علمی و فرهنگی و سیاسی» لازم هم برخوردار نیستند. همیشه در بزنگاهها، در جای نادرست میایستند. در میان غبارهای فتنه (فتنههای علمی یا اجتماعی) «قدرت دیدن» حق و «جرئت بیان» آن را ندارند.
از مصادیق و مؤیدات این سخن، مواجههای است که برخی از مدرسان فقه و حلقه مریدانشان با مناظره جناب مهدی جمشیدی و بیژن عبدالکریمی در موضوع #حجاب و عفاف داشتند! آنان (که بعضاً خود را مدافع حجاب و عفاف هم میدانند!) بدون اینکه توانایی درک و فهم کلیت این مناظره و منطق طرفین را داشته باشند، مدتی است به یکی از جملات استطرادی جناب آقای مهدی جمشیدی گیر داده و با شدیدترین الفاظ او را خطاب قرار میدهند و حتی دوست دارند که حق سخن گفتن را از او بستانند و معترضاند که چرا امثال او در این جامعه فرصت سخن گفتن دارند! (یکی از آنها گفته است: «من واقعا نمیدانم چرا این افراد راه پیدا میکنند حرف بزنند») [بترسید از روزی که چنین افرادی سکاندار مراکز علمی شوند؛ آنگاه است که بساط نفرین و لعن و بستن دهانهای هر کسی که غیر از آنان فکر کند، پهن خواهد شد.]
بزرگترین خطایی که برای ایشان در آن مناظره دوساعت و نیمه کشف کردهاند این است که چرا به نقل دیدگاه مشهور فقیهان و عالمان شیعی پرداختهاید که گفتهاند «حجاب از ضروریات دین است و ولایت امیرمؤمنان علیه السلام، از ضروریات مذهب است»؟ و میگویند این نقل شما به «مصلحت» نیست؛ زیرا موجب سوء استفاده وهابیت میشود!
در حالی که
اولاً، این سخن عین صواب است. بزرگترین عالمان شیعی از قدیم الایام تاکنون، همین دیدگاه را داشته و دارند؛
و ثانیاً مراد جناب دکتر جمشیدی از گفتن این سخن چیز دیگری بود. اما همانطور که گفته شد، اذهان جزءنگر، اساساً قدرت و توان درک اصل مطلب ایشان را ندارند؛ صدر و ذیل کلامش را نمیفهمند. فقط همین جمله «مثلهشده» را گرفته و تلاش میکنند با تمسک به آن، گویندهاش را به «مسلخ» بکشانند و اگر بتوانند ذهن و زبان او را «مثله» کنند!
#اخلاق
#نقد
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🟢معجزه حضور
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
روز نه دی سال ۱۳۸۸ از روزهای فراموشناشدنی تاریخ انقلاب است.
روزی که ملت ایران در سایه مدیریت بینظیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، به صورتی یکپارچه با زمانشناسی بینظیر و با حضور میدانی خود، بساط فتنه عظیم «مخالفان مردمسالاری» را برچیدند و نقشههای بسیار پیچیده «دشمنان انقلاب اسلامی» را نقش بر آب کردند.
فتنهای که بعدها معلوم شد محصول طراحی بلند مدت اتاقهای فکر غربی با محوریت تئوریسینهای براندازی نرم مثل جین شارپ و رابرت هلوی و امثال آنها بوده است. و «سران فتنه» در ایران چیزی جز عروسکهای خیمهشببازی مراکز استعماری و صهیونیستی نبوده و هیچ اراده و اختیاری از خود نداشتهاند!
برای آشنایی عمیق با علل و عوامل فتنههای اجتماعی، و نقش بصیرت، زمانشناسی و ولایت مداری مردم، مسئولان و عالمان دینی در تداوم حرکت عزتبخش انقلاب اسلامی، توصیه میکنم کتاب «طوفان فتنه و کشتی بصیرت» علامه مصباح و کتاب «موج فتنه از جمل تا جنگ نرم» را مطالعه کنید.
#فتنه
#بصیرت
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیچاره اون اسبان زبانبسته، گرفتار چه موجوداتی شدهاند!
و مظلوم امام حسین علیه السلام که چه کسانی طرفدار او شدهاند!
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹