eitaa logo
احمدحسین شریفی
5.2هزار دنبال‌کننده
302 عکس
325 ویدیو
24 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید حاج قاسم سلیمانی: «مدیر باید در بحران‌ها مبتکر باشد. در دل بحران‌ها و سختی‌ها، مهم‌ترین فرصت‌ها وجود دارد.» 🔻شادی روح همه شهدا به ویژه آن «نگاری که مکتب نرفته مسأله‌آموز صد مدرس شد»؛ شهید حاج قاسم سلیمانی، صلواتی تقدیم می‌کنیم. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢مدیریتِ راه‌‌ها و چاه‌ها 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یک مدیر خلاق و موفق کسی است که هرگز تسلیم وضع موجود نمی‌شود و بن‌بستی جلوی خود نمی‌بیند. وقتی بر اساس مشورت و عقلانیت و تفکر تصمیمی می‌گیرد، همه تاب و توان خویش را به کار می‌گیرد که به هر طریق ممکن آن را عملی کند. خدای متعال، نظام عالم را به گونه‌ای آفریده است که در دل هر سختی و دشواری، گشایش و بلکه گشایش‌هایی قرار داده است: فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً * إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرا (شرح، ۵-۶) هرگاه مسیری بر روی ما بسته شود، قطعاً مسیر و مسیرهای دیگری باز است. بنابراین نباید خود را مشغول مسیر بسته کنیم و چشم خود را از مسیرهای باز دیگری که حتی ممکن است سهل الوصول‌تر و راحت‌تر هم باشند، ببندیم. برخلاف تصور مردمان، هنر و خلاقیت صرفاً در باز کردن قفل‌ها نیست؛ بلکه گاهی در پیدا کردن راه‌ها و درب‌های بی‌قفل است! گاهی لازم است به جای مشغول شدن به باز کردن قفل‌ها، به درهای باز دیگری فکر کنیم که ممکن است عبور از آنها به مراتب کم‌هزینه‌تر از دشواری‌ گشودن قفل‌ها باشد. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢نعمت‌های نقمت‌نما در کلام امام حسن عسکری 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نظام عالم نظام تزاحمات و تعارضات است. هر «وصالی» محصول «فراقی» است و هر «صعودی» متفرع بر «نزولی». برای «دست گذاشتن» بر چیزی، باید از چیز یا چیزهایی «دست برداشت». «بن‌بست‌ها» برای ابتلا و امتحان و شکوفاسازی استعدادهاست. «بلاها»، ابزار تربیت و تعالی‌‌اند. در دل هر «سختی»، «آسانی»؛ و در پس هر «بن‌بستی»، «گشایشی» است. علیه السلام این قاعده و سنت حاکم بر عالم را چنین بیان می‌کند: مَا مِنْ بَلِيَّةٍ إِلَّا وَ لِلَّهِ فِيهَا نِعْمَةٌ تُحِيطُ بِهَا؛ هیچ بلا و آزمایش و سختی و دردی نیست مگر آنکه نعمتی الهی در آن هست که آن را احاطه کرده است. به تعبیر زیبا و حکیمانه : خدای ار به حکمت ببندد دری گشاید به فضل و کرم دیگری 🔻اما انسان‌های ظرفیت‌ناشناس و نادان، چنان مشغول «غم‌ها» می‌شوند، که «شادی‌ها» را نمی‌چشند؛ چنان نگران «در بسته» می‌شوند، که «درهای گشوده» را نمی‌بینند؛ چنان دلمشغول «تهدیدها» می‌شوند، که «فرصت‌ها» را نمی‌فهمند؛ و چنان بر «ناداشته‌ها» متمرکز می‌شوند که «داشته‌ها» را فراموش می‌کنند. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سؤالی از استاد سعیدی عزیز ضمن ابراز ارادت به جناب حاج آقای سعیدی، کارشناس محترم ، و تشکر از مسئولان محترم این شبکه ارزشمند، انتظار داریم از طرح سخنان بی‌سند، نامعتبر، عوامانه و عوام‌پسندانه که خدای ناکرده ممکن است موجب دلسردی دین‌شناسان و صاحبان خرد و اندیشه شود، در این شبکه وزین به شدت پرهیز گردد. جناب استاد سعیدی در این برنامه می‌فرمایند حرز معروف به حرز (ع)، «دارای سند معتبر است» و .... از این استاد عزیز و دلسوز، استدعا دارم بر اساس دانش و الحدیث، سندهای این حرز را تشریح کنند. و در یکی از برنامه‌های خود برای مخاطبان بیان کنند. آنگاه خواهند دید که نه تنها سند معتبری ندارد که شواهد متعددی بر ساختگی بودن آن نیز وجود دارد. (هر چند ممکن است از نظر متن، خللی در آن نباشد و با معارف اسلامی نیز تناسب داشته باشد؛ سخن در اعتبار سندی آن و همچنین شأن صدور آن و مؤیدات تاریخی صدور چنین حرزی است که به اعتقاد بنده همگی بر ساختگی بودن آن‌ گواهی می‌دهند) 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢سخنی کوتاه با استادان دانشگاه 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ معتقدم زمانی در انجام رسالت تاریخی و سترگی که بر دوش داریم کارآمدتر و موفق‌تر خواهیم بود که: اولاً، همه دانشجویان را درست همچون فرزندان خود بدانیم و همان دلسوزی‌ و نگرانی و دغدغه‌ای که نسبت به تربیت و تحصیل و آینده فرزندان خود داریم نسبت به یکایک دانشجویان خود نیز داشته باشیم؛ ثانیاً، مقتضیات دنیای مدرن را بیش از پیش بشناسیم؛ از ذهنیت و زیست مخاطبان خود یعنی دانشجویان جدید آگاهی عمیق و درستی داشته باشیم؛ ثالثاً، صرف نظر از رشته تحصیلی و تخصص دانشگاهی خود، شناختی نسبتاً عمیق از دین و آموزه‌های دینی داشته باشیم: دست‌کم آثار شهید مطهری و علامه مصباح (به ویژه شش کتاب مربوط به دوره‌های طرح ولایت) را با دقت مطالعه کرده باشیم. رابعاً، با اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی امامین انقلاب (امام خمینی و امام خامنه‌ای) به خوبی آشنا باشیم؛ خامساً، رسالت و مسئولیت‌ تاریخی دانشگاه و دانشگاهیان ایران اسلامی را در دوران معاصر برای تعالی و پیشرفت و عدالت به خوبی درک کنیم؛ سادساً، از جریان‌های سیاسی و اجتماعی و فکری و فرهنگی آگاهی داشته باشیم: اصول، مبانی و روش‌های آنها و اختلافات و تمایزات بنیادین آنها را بدانیم و بشناسیم؛ و الا ممکن است ناآگاهانه هم خود در دام سودجویی‌های جریان‌های سیاسی و اجتماعی منفعت‌طلب و غرب‌گرا گرفتار شویم و هم دانشجویان خود را گرفتار کنیم. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 درخواستی از استاد مسعود عالی 🔻استاد عالی از افتخارات حوزه انقلابی و از عالمان در میدانی است که می‌توان با افتخار او را به عنوان الگویی برای طلاب ولایی و انقلابی و بصیر معرفی کرد. در عین حال، با اعتذار، معتقدم در مورد سند علیه السلام، صددرصد اشتباه می‌کنند. و شرایطی را نیز که برای تاثیرگذاری آن بیان می‌کنند هیچ مبنای روایی ندارد. به عنوان یکی از ارادتمندان ایشان، استدعا دارم بر اساس روش اجتهادی، که الحمدلله کاملاً با آن آشنایند، به تحلیل سند و متن این حرز بپردازند. و نتیجه تحقیق خود را در یکی از مناسبت‌ها به صورت عمومی ارائه دهند. ضمناً در این کلیپ، شرایط ویژه‌ای برای تاثیرگذاری این حرز بیان می‌کنند، از جمله آنکه «قمر در عقرب» نباشد و اینکه کاغذ و قلم و دواتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد ساخت مسلمین باشد، موجب امتنان خواهد بود اگر مستند و مبنای حدیثی این شرایط را هم بیان کنند. مطمئنم با توجه به جایگاه و نفوذ و ضریب تأثیری که این استاد عزیز در جامعه نخبگانی و غیرنخبگانی دارند روشنگری عالمانه ایشان می‌تواند جلوی بسیاری از عوام‌فریبی‌ها و سطحی‌نگری‌ها را بگیرد. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢چگونگی مواجهه با بی‌ادبی و بی‌ادبان 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ادب از مهم‌ترین سرمایه‌های اخلاقی و وجودی هر انسانی است: «ادب مرد، به ز دولت اوست» مع‌الاسف این فضیلت بزرگ اخلاقی در جامعه ما، قدری کم رنگ شده است. البته هیچ جامعه معصومی را نمی‌توان یافت؛ بی‌ادبان در همه‌جا حضور دارند؛ ما باید مهارت اخلاقی مواجهه با بی‌ادبی و بی‌ادبان را بیاموزیم و در خود و متربیان‌مان تقویت کنیم. به نظر می‌رسد برای مهار بی‌ادبی و در مواجهه با بی‌ادبان چند نکته مهم را باید مورد توجه قرار دهیم: یک، توجه کنیم که خود ما هم معصوم نبوده و نیستیم. خود نیز در مواقعی نسبت به افرادی بی‌ادبی کرده‌ایم! دو، بدانیم که خواهی نخواهی در همه ساحت‌های زیست اجتماعی خود با افراد بی‌ادب و گستاخ مواجهه می‌شویم. بی‌ادبان در همه جا حضور دارند: در خیابان، در بیابان، در کلاس درس، در شهر در روستا در حوزه، در دانشگاه ...؛ به همین دلیل باید تلاش کنیم مهارت مواجهه با بی‌ادبان را بیاموزیم. سه، تلاش کنیم منشأ، علت یا دلیل بی‌ادبی او را بفهمیم؛ شاید مشکلات خانوادگی داشته باشد، شاید از جای دیگری ناراحت باشد، شاید اساساً رفتار خود را بی‌ادبی نداند! شاید به دلیل ساده‌لوحی یا ویژگی‌های شخصیتی خاصش، ابزار افراد دیگری قرار گرفته باشد! در عین حال هرگز سعی نکنید دلیل بی‌ادبی را در همان حین بی‌ادبی، از خودشان جویا شوید. زیرا افراد بی‌ادب و گستاخ، عصبانی هم هستند؛ و در حین عصبانیت هیچ اعتمادی به سخنان آنان نمی‌توان داشت. چهار، قلب و ذهن خود را درگیر آن گستاخی و بی‌ادبی نکنید. تمرکز و توجه ویژه به آن ممکن است خود شما را هم دچار رذایل اخلاقی دیگری کند: ممکن است دچار سوء ظن یا کینه و بغض نسبت به آن شخص شوید. که اینها نیز به نوبه خود گناهانی بزرگ‌اند. پنج، هرگز مقابله به مثل نکنید. و این دشوارترین اما مطمئن‌ترین راه مواجهه با بی‌ادبان است. دشواری آن از این جهت است که بی‌ادبی از مُسری‌ترین رفتارهای اجتماعی است. چون شخص بی‌ادب اصل شخصیت و هویت ما را نادیده می‌گیرد و به آن حمله می‌کند! و در چنین شرایطی همه ما تمایل به دفاع از خود داریم و مع الاسف عموماً راه دفاع را در مقابله به مثل می‌بینیم! اما باید بدانیم که رفتار متقابل فقط اوضاع را بدتر می‌کند. و این همان نتیجه‌ مورد علاقه فرد بی‌ادب است. اما در هر شرایطی باید مواظب باشید که در زمین افراد گستاخ و بی‌ادب بازی نکنید. باید چرخه و زنجیره بی‌ادبی را قطع کنید. و راه قطع این چرخه آن است که مواظب باشیم رفتار یا سخن ما تحت‌الشعاع رفتار یا سخن افراد بی‌ادب قرار نگیرد. حتی نباید سعی کرد که بلافاصله فرصت بی‌ادبی و گستاخی را از فرد بی‌ادب گرفت! سکوت و طمأنینه و آرامش شما، موجب می‌شود فرد گستاخ و بی‌ادب خلع سلاح شود. مهم‌ترین پادزهر بی‌ادبی، آرامش و خونسردی و مهربانی است. به تعبیر هاینریش بل، نویسنده بزرگ آلمانی قرن بیستم و برنده جایزه ادبی نوبل: «هنوز هم که هنوز است اظهار ادب، در مقابله با یک فرد بی‌ادب، مطمئن‌ترین، طریق تحقیر است» البته قصد ما از اظهار ادب در برابر فرد بی‌ادب، هرگز نباید تحقیر او باشد چرا که قصد تحقیر دیگران را داشتن نیز خود نوعی بی‌اخلاقی است. شش، اگر بی‌ادبی در جمع صورت می‌گیرد، سعی کنید با شوخ‌طبعی و مزاح و بیان حکایت‌های خنده‌دار مناسبی فضا را تلطیف کنید. چون افراد بی‌ادب همه فضا را پر از انرژی منفی می‌کنند. آنان قدرتی شیطانی در آلوده کردن فضا دارند. شوخی و خنده می‌تواند انرژی‌های منفی را از فضا دور کند. هفت، بی‌ادبی و گستاخی دیگران را باید پلی برای صعود و تعالی خود قرار دهیم؛ یعنی نه تنها در زمین بی‌ادبان بازی نکنیم که از دامی که برای ما تنیده‌اند، ریسمان صعود به تعالی و کمال نفس ببافیم. این شیوه برخورد حکیمان و فرزانگان عالم با بی‌ادبان بوده است: به علیه السلام گفته شد: «مَنْ أَدَّبَكَ؟» (ادب از که آموختی؟) در پاسخ فرمود: «مَا أَدَّبَنِي أَحَدٌ رَأَيْتُ قُبْحَ الْجَهْلِ فَجَانَبْتُه؛‏ کسی مرا ادب نکرد. من، زشتی نادانی و سفاهت را دیدم و از آن پرهیز کردم.» به قول : «لقمان را گفتند: ادب از که آموختی؟ گفت: از بی‌ادبان، که هر چه از ایشان در نظرم ناپسند آمد، از فعل آن پرهیز کردم.» (علیه السّلام) فرمود: إِذَا رَأَيْتَ فِي غَيْرِكَ خُلُقاً ذَمِيماً فَتَجَنَّبْ مِنْ نَفْسِكَ أَمْثَالَهُ؛ هر گاه در دیگری اخلاق ناپسندی را دیدی، بپرهیز که آنگونه رفتار در خودت نباشد!» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤احمدحسین شریفی 🟢موضوع: روش تحقیق کل‌نگر و جامع در مطالعات علوم انسانی اسلامی 🔷جلسه اول: اهمیت روش و نقد انحصارگرایی روشی در مطالعات علوم انسانی 🔻مکان: تهران؛ دانشگاه علم و صنعت ایران 🔻مخاطب: جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران 🔻زمان: ۳/ ۷/ ۱۴۰۲ 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢«جهاد ترکیبی»؛ راه مقابله با «جنگ ترکیبی» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ با اتکا به نیروی اعجاب‌آور «ایمان» و «امید» و با باور به شعائر ولایی امام امت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یعنی شعار «مامی‌توانیم» هم‌اکنون با قاطعیت می‌توان اعلام کرد که همه راه‌های زمینی، دریایی و هوایی نفوذ دشمن به جمهوری اسلامی بسته است! سربازان هوسران آمریکایی هیچگاه توانایی رزم نزدیک را نداشته‌اند؛ رزم از نزدیک ایمان و تقوا و باور قلبی می‌خواهد، چیزی که آمریکایی‌ها از آن تهی‌اند. تمام توان و قدرت آنها و همه استراتژی‌های آنها بر «رزم از دور» متمرکز بود: ناوهای هواپیمابر (۱۱ ناو بزرگ که ده‌ها هواپیمای فوق پیشرفته جنگی را با خود حمل می‌کنند.) موشک‌های بالستیک ما با سرعت ۸ ماخ یا ۹۸۰۰ کیلومتر بر ساعت (هشت برابر سرعت صوت) و موشک‌های هایپرسونیک و پهبادهای بلندپرواز رادارگریز، بدان معناست که داستان ناو‌های هواپیمابر آمریکایی برای همیشه به پایان رسید؛ و تریلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری آمریکا در این عرصه از کار افتاد. تنها راه ورود دشمن، راه ذهن و ضمیر و زبان است. راه فریب و خدعه است. راه «نفرت‌افکنی» و «یأس‌پراکنی» است. راه تاریک نشان دادن فضا است. راه «جهل‌پراکنی» است. راه «جنگ شناختی» است. راه «جنگ نرم» است. راه «جنگ ترکیبی» است. و تنها راه مقابله با این برنامه‌های شیطانی کشنده و مضمحل‌کننده، «جهاد تبیین» است. «جهاد روشنگری» است. «جهاد رسانه‌ای» است. «جهاد مبارزه با سبک زندگی غربی» است. «جهاد مبارزه با یأس و ناامیدی» است. «جهاد شناختی» است. و در یک کلام «جهاد ترکیبی» است. https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴بازار داغ «عنوان‌‌فروشی» و عناوین بی‌حساب حوزوی 🖊احمدحسين شريفی 🔸در دنياي قديم، القاب ديواني و سياسي از سوي پادشاه يا دربار پادشاهي اعطا مي‌شد که تابع جايگاه سياسي و حاکميتي افراد و بيانگر وظايف خاص آنان بود. اما القاب علمي، عموماً‌ (جز موارد خاص) از سوي جامعه علمي به افراد اعطا مي‌شد. و جامعه علمي نيز در اعطاي عناوين و القاب علمي حساسيت بيشتر و ويژه‌تري نسبت به دنياي جديد، داشتند. به عنوان مثال، به افراد صاحب‌نظر در علوم حقيقي «حکيم» مي‌گفتند و افرادي را که دنبال وصول به چنين جايگاه و مقامي بودند، «دوست‌دار حکمت» يا «فيلاسوفيا = فيلسوف» مي‌ناميدند. يا به افرادي که توانايي فهم برهاني حقايق را داشتند «محصِّل» گفته مي‌شد. به همين دليل، افراد يا عالمان قشري‌مسلک و اخباري‌گرا، «محصِّل» به شمار نمي‌آمدند. گذشتگان به محقق و حديث‌شناس کم‌نظيري چون محمدبن يعقوب کليني، عنوان «ثقة الاسلام» مي‌دادند. صاحب جواهر، فردي مثل علامه حلي را با لقب و عنوان «فاضل» ياد مي‌کرد. خواجه نصيرالدين طوسي در شرح اشارات هر جا که مي‌خواهد به نقد يا توضيح ديدگاه فخر رازي (از متکلمان و فيلسوفان و انديشمندان کم‌نظير جهان اسلام) بپردازد از او به «فاضل شارح» ياد مي‌کند. در منابع فقهي از فقيه مبتکر و کم‌نظيري مثل مرتضي انصاري با عنوان «شيخ»‌ ياد مي‌شود؛ عنواني که اگر الان به هر طلبه‌اي گفته شود، احساس توهين مي‌کند! خود شيخ مرتضي انصاري به هنگام نقل سخنان صاحب جواهر (محمدحسن نجفي) از او با عنوان «شيخنا المعاصر» يا «الفاضل المعاصر»، ياد مي‌کرد! 🔸اما امروزه، در مراکز علمي (اعم از حوزه و دانشگاه) بازار القاب و عناوين علمي پرطمطراق آنقدر رنگانگ شده است، که اصل علم و انديشه در آن ميان، رنگ باخته است! عنوان‌بافي و لقب‌تراشي يکي از کارکردهاي مريدان و شاگردان به ويژه مريدان شاغل در فضاي مجازي شده است. في المثل، اگر به يک استاد دانشگاه يا حوزه گفته شود «محصّل» به احتمال زياد، بسيار ناراحت شده و در صورتي که احساس کند آگاهانه و عامدانه به او چنين لقبي مي‌دهند،‌ آن را «توهيني بزرگ» به شمار مي‌آورد! يا اگر به يک استاد برجسته حوزه، عنوان «ثقة الاسلام» داده شود، حتماً ناراحت مي‌شود و آن را نشاني از جهل و ناداني يا غرض‌ورزي و حسادت گوينده مي‌داند. امروزه باز عنوان‌دهي و لقب‌فروشي به جايي رسيده است که هيچ کس به القابي کمتر از «استاد» و «دکتر» و «آيت‌الله» و «علامه» و احيانا «آيت‌الله العظمي» و اي چه بسا «آيت‌الله العظمي في الدارين» و ... راضي نيست! 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹‌
به گزارش خبرنگار ایسنا حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم، امروز ششم مهرماه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشکده دین و رسانه ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول و میلاد پیامبر پاکی‌ها و هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: در جنگ نرم و جنگ شناختی نیز راه مبارزه، جهاد تبیین و جهاد روشنگری، جهاد رسانه‌ای، جهاد مبارزه با سبک زندگی غربی، جهاد ترس‌زدایی، جهاد علم و تحقیق، جهاد مبارزه با یأس و ناامیدی، جهاد اخلاق‌گستری، جهاد شناختی و در یک کلام جهاد ترکیبی است. رییس دانشگاه قم اضافه کرد: در جنگ سخت با ابزارها و ادوات نظامی باید به مبارزه و دفاع برخاست و پرداخت، در جنگ‌های نیمه‌سخت و کودتاهای مخملی و رنگی با ابزارهای دیگر و در جنگ نرم و جنگ شناختی هم راه مبارزه، جهاد تبیین و جهاد روشنگری، جهاد رسانه‌ای، جهاد مبارزه با سبک زندگی غربی، جهاد ترس‌زدایی، جهاد علم و تحقیق، جهاد مبارزه با یأس و ناامیدی، جهاد اخلاق‌گستری، جهاد شناختی و در یک کلام جهاد ترکیبی است. شریفی گفت: از مهمترین ابزارهای همه این جنگ‌ها، ابزار تبلیغات و رسانه است؛ به تعبیر دیگر، عمومی‌ترین و اثرگذارترین ابزار جنگ نرم، رسانه‌ها هستند، به همین دلیل، بعضاً جنگ نرم را جنگ رسانه‌ای می‌نامند. https://www.isna.ir/news/1402070603766 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹