eitaa logo
سید محسن طیب نیا
221 دنبال‌کننده
62 عکس
5 ویدیو
10 فایل
کانال استاد طیب نیا مؤلف و پژوهشگر گرانقدر در عرصه ی توحید و معارف اهل البیت(علیهم السلام) ادمین کانال: @Kjhhfgbghb
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ سیره محیرالعقول امام‌سجاد (علیه السلام) در برابر دشمنشان هشام بن اسماعيل بن هشام كه از طرف عبدالملك بن مروان حاكم مدينه بود با اهل بيت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بد بود و امام سجاد (علیه السلام) را بسيار اذيت مي‌كرد، چون پس از عبدالملك بن مروان او از حكومت مدينه عزل شد، وليد بن عبدالملك دستور داد او را در يك محل عمومي نگاه داشته و ندا كردند هر كه از وي شكايتي و يا در گردن وي حقي دارد بيايد و دادخواهي كند. او گفت: از هيچ كس ترسي ندارم جز علي بن الحسين كه به او اذيت كرده‌ام امام صلوات الله عليه بر او گذشت كه او را كنار خانه مروان نگاه داشته بودند، او به امام سلام كرد، حضرت به خواص خويش فرموده بود به وي متعرض نشوند آنگاه امام نه تنها متعرض او نشد، بلكه به وي پيغام فرستاد، اگر به مال احتياج داري بگو ما قدرت دادن آن را داريم و از من و كسان من خاطر جمع باش. هشام بعد از دانستن اين مطلب فرياد كشيد: «الله اعلم حيث يجعل رسالته» ابن سعد در طبقات از عبدالله پسر امام (علیه السلام) نقل كرده چون هشام بن اسماعيل معزول شد،... پدرم ما را جمع كرد و فرمود: اين مرد عزل شده و دستور داده اند كه او را بر سر راه نگاه دارند تا هر كه شكايت دارد از وي دادخواهي بكند كسي از شما متعرض او نشود. گفتم: پدرجان! چرا نكنيم به خدا خاطره‌هاي تلخي از او داريم، چنين روزي را آرزو مي‌كرديم؟! فرمود: پسر عزيزم! او را به خدا واگذاريم. عبدالله گويد: به خدا قسم كسي از آل حسين (علیه السلام) متعرض او نشد تا كارش به پايان رسيد. 📚سيرالائمه: ج ۳، ص ۱۹۹.
✅ السلام علیک یااباعبدالله 📌هشام بن سالم: از امام صادق علیه السلام پرسیدم: کسی که خودش به واسطۀ بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین علیه السلام برود و در عوض شخصی دیگر را روانه کند (هزینه هایش را بدهد)، چه اجری دارد؟ ۱. به ازای هر درهمی که خرج کند، خداوند همانند کوه اُحد برایش حسنه می نویسد. ۲. چندین برابر آنچه هزینه کرده را در همین دنیا به او برمی گرداند! ۳. بلاهایی را که فرود آمده تا به او برسد، از او می گردانَد و از وی دور می کند و مالش حفظ می شود. ابن قولویه، کامل الزیارت، ص ۱۲۹ 📍متأسفانه تعدادی از شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام برای رفتن به زیارت آقا امام حسین علیه السلام نیاز به کمک هر چه سریعتر شما شیعیان و محبین آقا امام حسین علیه السلام دارند ‌. 💰مبلغ مورد نیاز : ۲۰ میلیون تومان ✅ لطفا همیاری خود را به شماره کارت زیر ارسال نمایید🔰 6104337629308105 محمد حسین یوسفی ✅ از محبان اهل البیت علیهم السلام خواستاریم که از همیاری خود در تجهیز زائرین آقا سیدالشهداء علیه السلام دریغ نفرمایند .
سید مرتضی رضوان الله علیه در بیان عظمت فضیلت امیر المؤمنین در لیلة المبیت چنین می‌گوید: ماجرای لیلة المبیت فضیلتی بزرگ و منقبتی عالی قدر برای امیر المؤمنین علیه السلام است و همواره شیعه این جانفشانی را برتر از تسلیم حضرت اسماعیل علیه السلام هنگام ذبح می‌داند. شیعیان می‌گویند: تفاوت این دو کار بزرگ در این است که اسماعیل با یک پدر مهربان و دلسوز و مورد اعتماد مواجه بود و عادت روزگار چنین نبوده و نیست که فرزندان به دست پدران کشته شوند. ولی امیر المؤمنین علیه السلام با دشمنان کینه‌توز و خشمگین و غیر قابل اعتماد مواجه بود. خصوصا اینکه این فداکاری او باعث شد که رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلّم دور شود و نقشه‌ی دشمنان بر آب شود. پس این فداکاری علی علیه السلام موجب خشمگینی بیشتر آنها شده بود و روا بود که به او آسیب برسانند. "وهذه فضيلة عظيمة ومنقبة جليلة، ما زالت الشيعة تفضلها على استسلام إسماعيل لأبيه عليهما السلام عند أمره بذبحه. وقالوا: إنما استسلم إسماعيل عليه السلام إلى أب حدب مشفق مأمون، وما جرت العادة بإتلاف الآباء للأبناء. وأمير المؤمنين عليه السلام استسلم إلى أعداء حنقين مبغضين غير مأمونين، لا سيما وقد فوّتهم _بمبيتهم على الفراش_ غرضَهم وحرمهم مقصودهم، فهم على من فعل ذلك أحنق وبالإضرار به أجدر." 📜 شرح القصيدة المذهبة في مدح أمير المؤمنين عليه السلام للسيد الحميري، ص ۲۶۴ @mir_hamedhoseyn_110
شدت قبح ظلم صحيحة اسحاق بن عمار عن ابي عبدالله ع قال: " ان الله عز و جل اوحى الى نبي من انبيائه في مملكة جبار من الجبارين أن ائت هذا الجبار فقل له: انني لم أستعملك على سفك الدماء و اتخاذ الأموال و انما استعملتك لتكف عني أصوات المظلومين، فاني لن[لم] أدع ظلامتهم و اِن كانوا كفارا" ( الصدوق، ثواب الأعمال: ٢٧٢؛ و الكليني، الكافي٢: ٣٣٣) 🔸️به سند صحیح اسحاق بن عمار از امام صادق(عليه السّلام)نقل کرد که حضرت فرمود: خدا عز و جل به یكى از پيغمبرانش در كشور پادشاه جبارى وحى كرد كه برو نزد اين جبار و به او بگو من تو را به كار نگرفتم براى خونريزى و مال اندوزى و همانا براى آنكه داد مظلومان بگيرى ناله‌شان را از درگاه من باز دارى زيرا من ستم به آنها را واننهم گرچه كافرند. @eategadat @ayeen_kherad
سید احمد نجفی (آقا جان) و شوق علیشاه از سران صوفیه فرقه خاکسار اصلا ایشان صوفی نیست بلکه اینهم از اسرار است @botshenasi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
|کفریات سید احمد نجفی: من حسین اللهیم تکفیر کو! @BotShenasi
سید احمد نجفی و وحدت وجود!!! سیر توحید این است که آخر به لا اله الا انا برسی !! @BotShenasi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید احمد نجفی معروف به آقاجان: روز عاشورا امام حسین علیه السلام هم کاسه لیسیِ غلام سیاهش را کرد!! الله اکبر! عده ای که ایشان را تقدیس می کنند و پیرو او شده اند باید پاسخ بدهند، کسی که سید الشهدا است، سید شباب اهل الجنه است! در روایات ما کلمات و تعابیر عظیم در شان امام حسین علیه السلام وارد شده است را معاذ الله کاسه لیس می خواند، چه پاسخی دارند؟ امام حسینِ اهل عرفان و وحدت وجود کاسه لیس غیر معصوم است! هر چند مدت یک بار یک عارف و مداح جسارتی به ساحت اهل بیت علیهم السلام میکند و مردم هم نشسته و نگاه می کنند! وقتی کسی از مکتب اهل بیت علیهم السلام دور باشد و دلباخته وحدت وجود و تصوف باشد، چنین اتفاقی می افتد! جالب آنجا است که مریدان توجیه هم می کنند! سخنان ذوقی و دلی است! ما سخن دلی و ذوقی نداریم، سخن باید مطابق آیات و روایات باشد، سخن دلی عاقبتش این است! این شخص چند سخنرانی در باب اشک و معرفت دارد عده ای گولش را خوردند! تمام انحرافاتش را هم کنار بگذاریم بابت این توهین تکلیفش مشخص است! . . @BotShenasi
📜قَالَ اَللَّهُ جَلَّ جَلاَلُهُ: مَا آمَنَ بِي مَنْ فَسَّرَ بِرَأْيِهِ كَلاَمِي وَ مَا عَرَفَنِي مَنْ شَبَّهَنِي بِخَلْقِي وَ مَا عَلَى دِينِي مَنِ اِسْتَعْمَلَ اَلْقِيَاسَ فِي دِينِي. 📄 خداوند متعال فرمود: به من ايمان نياورده است هركس كه كلام مرا به رأى خود تفسير و بيان كند و مرا نشناخته هركس مرا به آفريدگانم تشبيه نمايد و بر دين من نيست هركس قياس را در دين من به كار ببرد. ــــــــــــــــــــ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۶۸
نمایشگاه کتاب فاطمی در سوگواره حدیث غربت قم ٪۷۰ تخفیف سادات ٪۵۰ تخفیف عموم قم، میدان معلم، سوگواره حدیث غربت
✅ تخفیف کتابهای ذیل در سوگواره حدیث غربت⬇️ 📚 ابن عربی از نگاهی دیگر : محسن طیب نیا ٪۴۰ : ۲۱۰ هزار تومان ٪۵۰ : ۱۷۵ هزار تومان ٪۷۰ : ۱۰۵ هزار تومان 📚 وجود العالم بعد العدم :‌ استاد قاسم علی احمدی ٪۴۰ : ۵۴ هزار تومان ٪۵۰ : ۴۵ هزار تومان ٪۷۰ : ۲۷ هزار تومان 📚 رد آتئیسم :‌ استاد قاسم علی احمدی ٪۴۰ : ۱۲۰ هزار تومان ٪۵۰ : ۱۰۰ هزار تومان ٪۷۰ : ۶۰ هزار تومان 📚 تنزیه المعبود فی الرد علی الوحدة الوجود :‌ استاد قاسم علی احمدی ٪۴۰ : ۱۸۰ هزار تومان ٪۵۰ : ۱۵۰ هزار تومان ٪۷۰ : ۹۰ هزار تومان 📚 شرح اعتقادات علامه مجلسی رحمه الله :‌ استاد قاسم علی احمدی ٪۴۰ : ۱۹۲ هزار تومان ٪۵۰ : ۱۶۰ هزار تومان ٪۷۰ : ۹۶ هزار تومان 📚 حقانیت در اوج مظلومیت :‌ استاد قاسم علی احمدی ٪۴۰ : ۴۲۰ هزار تومان ٪۵۰ : ۳۵۰ هزار تومان ٪۷۰ : ۲۱۰ هزار تومان 📚 رمان زیباترین فرجام : محسن طیب نیا ٪۴۰ : ۸۴ هزار تومان ٪۵۰ : ۷۰ هزار تومان ٪۷۰ : ۴۲ هزار تومان 📚 سرّ فاش(نقد ادله قرآنی و روایی وحدت وجود) :‌ محمد علی صابری ٪۴۰ : ۱۷۴ هزار تومان ٪۵۰ : ۱۴۵ هزار تومان ٪۷۰ : ۸۷ هزار تومان
بسم الله الرحمن الرحيم تقریب صحیح حدوث زمانی نزاع در حدوث زمانی مخلوقات، اصلی ترین نزاع بین متکلمین وفلاسفه میباشد، مرحوم علامه حلی میفرماید: هذه المسألة من أجل المسائل و أشرفها في هذا الكتاب و هي المعركة العظيمة بين الأوائل (فلاسفه) و المتكلمين و قد اضطربت أنظار العقلاء فيها و عليها مبنى القواعد الإسلامية. کشف المراد ج1ص170:https://lib.eshia.ir/71402/1/170 (رک: مناهج الیقین ص91:https://lib.eshia.ir/71450/1/91/) بحثهای تفسیر دقیق خلقت، قاعده "فاقد شیی نمیتواند معطی آن باشد"، اثبات خالق غیر مخلوق، علت عدم امکان تصور خالق هستی و ... همگی متفرع بر همین بحث میباشد. اما یکی از پایه های این بحث تقریر صحیح نظر متکلمین است، فلاسفه نظر متکلمین را اینگونه تقریر میکنند که زمانی بود که فقط خدا بود وهیچ موجودی دیگری نبود، (وزمانهای زیادی سپری شد) تا این که خداوند تصمیم به ایجاد عالم هستی گرفت، وسپس اشکال میکنند که شما همیشه زمانی را قبل از خلقت فرض میکنید، پس نتیجتا حدوث زمانی اثبات نشد. مرحوم علامه طباطبائی در نهایة الحکمة با تایید اشکال فوق، به نقل از ارسطو میگوید: من قال بحدوث العالم فقد قال بقدمه من حیث لایشعر : https://lib.eshia.ir/71458/1/288/ ولی اگر ایشان وسائر فلاسفه کوچک ترین نگاهی به کتب کلامی دم دست، مثل کتاب کشف المراد میداشتند، متوجه تقریر درست نظر متکلمین می شدند، زیرا آنها میگویند که اساسا وجود زمان با وجود خلقت همراه است، وقبل از خلقت اصلا زمانی فرض نمیشود. مرحوم علامه حلی: الزمان يبتدأ وجوده مع أول وجود العالم و لم يمكن وقوع ابتداء سائر الموجودات قبل ابتداء وجود الزمان أصلا. کشف المراد ص174 https://lib.eshia.ir/71402/1/174/ رک : نهایة المرام فی علم الکلام ج3ص513 https://lib.eshia.ir/26635/3/513 تلخیص المحصل ص207 https://lib.eshia.ir/71637/1/207/ بحار الانوار ج57ص237 https://lib.eshia.ir/11008/57/238 ومرحوم مطهری (در برخی موارد) ملتفت این تقریب نادرست بوده وفرموده اند که: "حادث زمانی آن است که وجودش ابتدا دارد و قدیم زمانی آن است که وجودش ابتدا ندارد. به عبارت دیگر: اگر برای شیئی هرچه به عقب برگردیم به یک ابتدا و آغاز نرسیم، این شیء قدیم است، اما اگر شیئی این گونه باشد که وقتی به عقب برگردیم به یک ابتدا و آغاز برای آن برسیم، این شیء حادث است". https://lib.eshia.ir/11040/6/107 ونتیجه مهمتر در تقریب صحیح ادعای متکلمین، فهم کیفیت سلب زمان از خداوند متعال است، زیرا با تقریبی که فلاسفه برای نظریه حدوث متکلمین کردند، خیال نمودند که آنها هم مثل فلاسفه خداوند را مصاحب با زمان میدانند، که پس از سپری شدن زمانها نوبت به خلق عالم رسید، ولی توجه نشده که این مفید تقارن خداوند با زمان خواهد بود. اما اگر توجهی به تقریب متکلمین میکردند به تفسیرِ صحیحِ سلبِ زمان از خداوند آگاه میشدند (ودیگر سراغ توجیه ناموجه انتزاع زمان از تغییر نمیرفتند). ولی مرحوم مطهری در این بحث اخیر نتوانسته از فکر فلسفی فاصله بگیرد، میگوید: "روی اصول توحیدی باید گفت عالم آغاز ندارد؛ گیرم این عالم آغاز داشته باشد، باز [قبل از آن] عالم دیگری باید باشد. لازمه اینکه عالم خدا داشته باشد و اینکه خداوند فیاض بالذّات و قدیم الاحسان است، این است که تا خدا بوده، مخلوقات هم داشته (مجموعه آثار ج4ص35) https://lib.eshia.ir/11051/4/35/%22 عبارت استاد مطهری نشان میدهد که ایشان خداوند را داخل زمان میداند، ولذا میفرماید "تا خدا بوده مخلوقات هم داشته"، وقدیم بودن عالَم را لازمه فیاض بودن خداوند دانسته است، اما توجه نفرموده که "فیض" صفت فعل خداوند است، که در بستر زمان انجام میشود، پس اگر خداوند را خارج از زمان بدانیم، نمیتوان از دائم الفیض بودن خداوند قدیم بودن عالم را فهمید، زیرا که با خلقت عالم، زمان هم خلق میگردد ودیگر شائبه قطع فیضی وجود ندارد، تا گفته شود که برای دور کردن خداوند از محذور قطع فیض، بایستی عالم را قدیم بدانیم. رک: https://lib.eshia.ir/71447/1/38/ https://eitaa.com/nokat_eteqady https://telegram.me/nokat_eteqady
📚 سیمای جهان افروز ✍️ سید محسن طیب نیا 🔺 نو گالینگور، فارسی، ۳۸۲صفحه 💰قیمت:۴۸ هزار تومان ⭕️معرفی ابعاد و ‌پیام‌های مهم نهضت امام حسین(علیه السلام) و آثار و برکات قیام آن امام است. 🔹 در این اثر تحقیقی در مورد ابعاد مختلف حماسه عاشورا از منظری قرآنی و روایی ارایه شده و مسایلی مانند: عزاداری برای امام حسین(علیه السلام)، زیارت قبر آن امام، فضیلت گریستن در مصایب ایشان و نیز عظمت این واقعه مهم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 🔹نگارنده از قیام امام حسین سه پیام مهم استخراج نموده است که شامل بالا رفتن معرفت بر اثر گریه بر آن امام، توقف ننمودن در واقعه عاشورا و ادامه دادن مسیر هدایت آن و سبقت گرفتن بر جهانیان در را راه رشد و معنویت با استفاده از فرهنگ غنی عاشورا است. 🔹 وی در بخش دیگری از کتاب به تصویرپردازی چهره نورانی امام حسین با استناد به وقایع مختلف رخداد نموده در کربلا پرداخته و ابعادی از اخلاص، معنویت، مصایب و ارایه مسایل مختلف اخلاقی و تربیتی در طول ماجرای کربلا توسط آن امام را به تصویر کشیده است. Iسفارش @jalaaloyoon_admin ╭─┅••¤📚⚜📚¤••┅─╮ @Noorolketab ╰─┅••¤📚⚜📚¤••┅─╯
✔️ إنا لله وإنا إليه راجعون «مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعاً وَ مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً» المائدة 32 وا أسفاه علی تلك الدماء التي أريقت بغير حق. @Nardebane_feghahat
بزرگداشت وفات حضرت زینب سلام الله علیها
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش محتوایی نشست علمی گروه نقد تصوف با موضوع: «درنگی در تقریرهای مختلف وحدت وجود» در تاریخ 4 دی ماه 1402، گروه نقد تصوف پژوهشگاه علوم ومعارف اسلامی خاتم النبیین صلّی الله علیه و آله، نشستی علمی با موضوع «درنگی در تقریرهای مختلف وحدت وجود» و با ارائه استاد سید محسن هندی برگزار نمود. 🔺 فهرست برخی عناوین مطروحه در نشست: ▪️برخی از مهمترین تقریرهای وحدت وجود -وحدت مفهوم -وحدت وجود کامل -وحدت اسم وجود -وحدت وجود، کثرت موجود -وحدت وجود عینی کثرت وجود علمی -وحدت وجود علمی و کثرت وجود عینی -وحدت وجود مستقل و کثرت روابط یا وجودهای رابط -وحدت شهود -وحدت حقیقت وجود و کثرت رقیقت -وحدت حقیقت وجود و کثرت مجازی ماسوی -وحدت حقیقی وجود و کثرت حقیقی مخلوقات -وحدت حقیقت وجود کثرت وهمی ماسوی -وحدت مجموع عالم (پانتپئزیم) و همه خدایی -وحدت وجود استیعابی یا نظریه تداخل -وجود رابطی ما سوی -نظریه حلول ▪️نقد و بررسی اجمالی
سلام علیکم جهت تعجیل در امر فرج آقا امام زمان (صلوات الله علیه) و نشر معارف مهدوی این پوستر را در تمامی گروها و کانال ها و پیج اینستاگرام نشر حداکثری بدهید. برای تهیه ی این کتاب به ۲ صورت می توانید اقدام کنید: ✅ 1- تماس با شماره ی 09140357361 09135400262 ✅ 2- ثبت سفارش با ارسال پیام به آیدی زیر در پیام رسان ایتا @ketabmohsen
🎥 داستان جالب مناظره استاد سیدقاسم علی احمدی با یک وهابی درباره ابن عربی و وحدت وجود! 🔺 خلاصه ای از موارد مطروحه در بیانات استاد علی احمدی: در سفری که به حج مشرف شده بودم، در بقیع با یکی از مزدوران وهابی روبرو شدم. او به ما گفت: “شما شیعه‌ها مشرک و کافر هستید.” از او دلیل اتهامش را پرسیدم. گفت: “شما معتقدید که اهل بیت شما افضل از انبیا هستند.” آیه قرآن ” فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ” را برای او خواندم و توضیح دادم که این آیه فضیلت اهل بیت علیهم السلام را بیان می‌کند. او گفت: “شما قائلید که امیرالمؤمنین علیه السلام حقیقتاً نفس پیغمبر صلی الله علیه و آله است.” عرض کردم نه معلوم است که مقصود این نیست بلکه تنزیلا مثل پیغمبر هستند نه حقیقتاً. او گفت: “شما معتقد به وحدت وجود هستید.” من به او گفتم: ” ما معتقد به وحدت وجود نیستیم. این از اباطیل است. با صرف نظر از هر نص و آیه و روایتی، ما می دانیم و از مسلمات ماست که خداوند متعال با ماسوی الله فرق دارد. مخلوقات زمانی، مکانی، متجزی، محدث، دارای ابتدا و انتها، قابل تصور، قابل توهم، قابل دخول و قابل خروج هستند. اما خداوند حقیقتی است که در همه جهات برخلاف مخلوقات است. او فراتر از زمان، مکان، ابتدا، انتها، دخول، خروج، توهم و تصور است.” ما هرگز نمی گوییم خالق و مخلوق با هم سنخیت دارند بلکه سنخیت و عینیت از اباطیل است و ما به این مسائل معتقد نیستیم. از منظر آیات و روایت هم که فوق تواتر است. لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ ۖ وَهُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ. [1] يَا مَنْ دَلَّ عَلَى ذَاتِهِ بِذَاتِهِ، وَ تَنَزَّهَ عَنْ مُجَانَسَةِ مَخْلُوقَاتِهِ [2] كُنْهُهُ تَفْرِيقٌ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ [3] انّ اللّه تبارك و تعالى، خلو من خلقه وخلقه خلو منه [4] هَلْ‏ كَانَ فِيهِ مِنْ جَوْهَرِيَّةِ الرَّبِ شَيْ‏ءٌ؟ … لَيْسَ صَاحِبُ هَذِهِ الْمَسْأَلَةِ عَلَى شَيْ‏ءٍ مِنَ السُّنَّةِ زِنْدِيقٌ. [5] كَيفَ يَجري عَلَيهِ ما هُوَ أجراهُ [6] و موارد بسیار دیگری که نمی خواهم الان به همه آنها اشاره کنم. سپس او گفت: “ابن عربیِ شما قائل به وحدت وجود است!” من پاسخ دادم: ابن عربی از ما نیست، از شماست. من از هر فصی از فصوص ابن عربی مطلبی دارم که نشان می‌دهد او از ما نیست: مات رسول الله صلى الله علیه و سلم و ما نص بخلافه عنه إلى أحد. [7] ولوکان للهمه أثر ولابد، لم یکن أحد أکمل من رسول الله صلی الله علیه و سلم و لا أعلی و لا أقوی همّـه منه، و ما أثَّرتْ فی إسلام أبی طالب عَمِّهِ. [8] اینکه رجبیون باطن شیعیان را به صورت خوک می دیده اند. [9] یا اینکه به عصمت عمر ابن خطاب معتقد بوده است. [10] یا متوکل عباسی را که 17 بار مزار مطهر سیدالشهدا علیه السلام را شخم زد از اقطاب می داند. [11] حرفها و انحرافات وی یکی دوتا و ده تا نیست… اراجیف و خزعبلات در مطالب توحیدی که بسیار دارد. کلمات بزرگان و اعلام درباره ابن عربی را ببینید: فیض کاشانی نوشته است او مثل که به مرض خبط مبتلا بوده ملا حبیب خویی در شرح نهج البلاغه می گوید… و تعبیر مرحوم صاحب روضات و… بیان فضائل امیرالمومنین علیه السلام خود عمر نقل کرده که: که رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود: اگر آسمان ها و زمین را در یک کفه ترازو بگذارند و ایمان علی (علیه السلام) را در کفه دیگر، بی شک ایمان علی (علیه السلام) از آن سنگین تر خواهد بود. 📌🎥 مشاهده و دانلود فایل صوتی و ویدئویی و مستندات مطالب در سایت: مناظره استاد علی احمدی با یک وهابی درباره ابن عربی و وحدت وجود! 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف: https://t.me/ebnearabi https://eitaa.com/ebnearabi @ebnearabi
از مردم بیگاری نکشید؛ پولش را من می‌دهم! از ذریح بن محمد بن یزید المحاربی روایت است که امام صادق (ع) فرمود: در خانه‌ بودم؛ ناگهان سواره نظام و نیروهای امنیتی خانه را محاصره کردند و از دیوارها به داخل خانه ریختند. خانواده و اطرافیانم [از ترس] پراکنده شدند [و مرا تنها گذاشتند]. [چون مریض بودم و می‌بایست مرا با محمل ببرند] مأموران، به بیگاری کشیدن از مردم اقدام کردند [تا مجبورشان کنند بدون مزد مرا ببرند] گفتم: از مردم بیگاری نکشید؛ بلکه عده‌ای را اجیر کنید و من پرداخت مزدشان را از مال خود تضمین می‌کنم. پس مرا بر محملی نشاندند و در حالی که دور تا دورم را محاصره کرده بودند، بردند. یکی از خویشانم آمد و گفت: برای تو مشکلی نیست؛ فقط [حاکم مدینه] می‌خواهد از تو درباره «یحیی بن زید» پرس‌وجو کند. وقتی مرا بر او [حاکم مدینه] وارد کردند؛ گفت: اگر می‌دانستیم در چنین وضعیت [جسمی] قرار داری؛ به دنبالت نمی‌فرستادیم. فقط می‌خواهیم درباره‌ی یحیی بن زید از تو پرس و جو کنیم. گفتم: از زمانی که از این جا رفته، او را ندیده‌ام [و اطّلاعی ندارم]. [حاکم مدینه] گفت: او را برگردانید. پس مرا به خانه برگرداندند. 📚(کتاب محمد بن المثنی الحضرمی-الأصول الستة عشر، ص۲۶۵- نشر دارالحدیث)