eitaa logo
روش تدبر در قرآن و سیره
154 دنبال‌کننده
174 عکس
185 ویدیو
37 فایل
تدبر؛ عرضه خالصانه سرزمین وجودم است بر آسمان بارانی و رشد افزای آیات وحیانی و روایات با درک فقر و ضعفم و طلب و تسلیمم...
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ذَكِّر
💠 پنج عمل افضل در روز عید قربان💠 🔅امام جواد عليه السلام فرمود:🌹 🔅عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: مَا مِنْ عَمَلٍ أَفْضَلَ يَوْمَ النَّحْرِ مِنْ دَمٍ مَسْفُوكٍ أَوْ مَشْيٍ فِي بِرِّ الْوَالِدَيْنِ أَوْ ذِي رَحِمٍ قَاطِعٍ يَأْخُذُ عَلَيْهِ بِالْفَضْلِ وَ يَبْدَؤُهُ بِالسَّلَامِ أَوْ رَجُلٍ أَطْعَمَ مِنْ صَالِحِ نُسُكِهِ وَ دَعَا إِلَي بَقِيَّتِهَا جِيرَانَهُ مِنَ الْيَتَامَي وَ أَهْلِ الْمَسْكَنَةِ وَ الْمَمْلُوكِ وَ تَعَاهَدَ الْأُسَرَاء.🔸🌸🌱 ✅در روز عید قربان چیزی با فضیلت تر از پنج چیز نیست:🌷 1⃣ قربانی کردن، 2⃣ قدم برداشتن در جهت نیکی به پدر و مادر 3⃣ برقراری رابطه با خویشاوندی که قطع رحم کرده تا به او چیزی ببخشد 4⃣ و آغاز به سلام کند، 5⃣ یا مردی که از بهترین جای قربانیش به دیگران اطعام کند و بقیه آن را به همسایگان از یتیمان و بیچارگان و بردگان بدهد و از اسیران دلجویی کند.🔸🌱🌾 📚خصال، ج۱، ص ۲۹۸. 🔸💠🌸اللهم عجل لولیک الفرج وفرجنا به💠@qoran114moballge
✨✨✨✨✨✨✨✨ خدای ابراهیم نمی خواهد اسماعیل ها کشته شوند، می خواهد ابراهیم ها آزاد شوند. 📚 حقیقت حج، ص ۱۲۹ 💐🌷 عید سعید «قربان»، جشن «عبودیت» بر شما مبارک. @shagerd_Quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏆 انیمیشن شهیدابراهیم هادی 🤼‍♂🥇 جذاب بود😍 فکر نمیکردم اینقدر خوب ساخته باشن🎬 🎥 حتما ببینید @shagerd_Quran
هدایت شده از چشمه جاری
🔷 حقيقت ولايت در اولويت ولى و رسول نسبت به من است. و اين بر اساس تعبيرى از حضرت رسول است كه در غدير مطرح مى ‏كنند؛ كه: «أَلَسْتُ اوْلى‏ بِكُمْ مِنْ انْفُسِكُمْ». اين اساس ولايت است؛ يعنى رسول و وصى از من به من سزاوارترند. 🔷 چرا؟ چون هم از من به من نزديك‏تر و هم مهربان‏تر و هم آگاه‏ترند. و اينجاست كه تو رسول و وصى را انتخاب مى‏ كنى. اين معناى از ولايت، نه با نفى تو همراه است و نه با هويت و انسانيت تو در تعارض؛ چون با انتخاب تو همراه بوده است. 🔷 چرا؟ چون به آگاهى بيشتر، به رحمت واسعه‏ ى حق و محبت و عنايت و بينه‏ ى روشن او دست يافته ‏اى. حضرت على علیه السلام در نهج البلاغه، آن جا كه از حقوق ولايت مى‏ گويند، نكته ‏ى خيلى لطيفى دارند كه به دست مى‏ آيد حق ولايت زمنيه ‏هايى دارد. 🔷 اين زمينه‏ ها آگاهى است. آزادى است و رحمت واسعه و محبّت ولى است. كسى كه آگاهى به تمامى راه ندارد، و آزادى از تمامى تعلق‏ها ندارد، و اين محبت و رحمت واسعه را به انسان‏ها ندارد، كه از آن‏ها به آن‏ها نزديك‏تر باشد و آن‏ها را بيش از خودشان دوست داشته باشد، ولى نخواهد بود و ولايتى را بر انسان نخواهد داشت. 🔷 با اين معناى از ولايت و با توجه به محدوديت امكانات آدمى؛ چه در حوزه‏ ى علم و تجربه‏ اش و چه در حوزه ‏ى عقل و فلسفه‏ اش و چه در حوزه ‏ى قلب و عرفانش و با توجه به محدوديت وجودى اوست كه خدا و رسول و وصى او ضرورت پيدا مى‏ كنند و انسان، محتاج و مفتقر به خدا و مضطر به رسول و ولى او خواهد بود و دنبال آن‏هاست و از آنها مى‏ خواهد. 📚 روزهای فاطمه، ص ۲۷ 🆔 کانال:👈 چشمه جاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
|قرآن 🔺 حالا که در خونه هستید خونه‎هامون رو با تلاوت قرآن نورانی کنید 🎥 خواندن قرآن در خانه چه تاثیر فوق العاده‌ای دارد سخنران: حجت الاسلام عالی @shagerd_Quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 عکس‌نوشت | رهبر معظم انقلاب: ⁉️همین که قرآن را در جیب‌مان بگذاریم کافی‌ست؟ ... ‌‌‌‌‌‌ 📖 ثبت نام دوره تابستانه تدبّر در قرآن دانشجویی ▪️ویژه برادران دانشجو (یا فارغ التحصیل) و طلاب جوان ▪️با تخفیف ویژه ▪️و اعطای گواهینامه از طرف مؤسسه گفتمان قرآن و ولایت ▪️مدرسه مجازی تدبّر در قرآن دانشجویی (با سابقه ۱۶ ساله) بصورت ماهیانه از میان واجدین شرایط، مخاطب می‌پذیرد. ▪️جهت تسهیل، پیش دوره‌ای دو ساعته طراحی شده است تا مخاطبان با شرکت در آن، با چیستی، ضرورت، هدف و روش تدبّر در قرآن و تدبّر در یک نمونه سوره بطور عینی آشنا شده و سپس با آگاهی و انگیزه کافی در ادامه دوره‌ها ثبت نام و شرکت نمایند. ‌‌‌‌ 🗓زمان برگزاری پیش دوره: (قابل انتخاب از بین) ‌‌▫️ ۹ الی ۱۵ مرداد (تنها ۲ روز تا پایان مهلت ثبت نام) ▫️ ۱۳ الی ۱۹ شهریور ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌✍🏻ثبت نام در پیش دوره تابستانه: 🔗 zil.ink/tadabor_ir 🆔 @tadabor_ir
ع 🔸فرخنده میلاد با سعادت حضرت ابالحسن علی بن محمد امام هادی النقی علیه السلام تبریک و تهنیت باد ✨حضرت امام هادی علیه‌السلام در زیارت غدیریّه: يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ أَنَّ الشَّاكَّ فِيكَ مَا آمَنَ بِالرَّسُولِ الْأَمِينِ وَ أَنَّ الْعَادِلَ بِكَ غَيْرَكَ عَانِدٌ [عَادِلٌ‏] عَنِ الدِّينِ الْقَوِيمِ الَّذِي ارْتَضَاهُ لَنَا رَبُّ الْعَالَمِينَ وَ أَكْمَلَهُ بِوِلايَتِكَ يَوْمَ الْغَدِيرِ ای امیر مؤمنان! شهادت می‌دهم‌ که شک‌کننده دربارۀ شما به رسول امین ایمان نیاورده است؛ و روی‌گردان از ولایت شما به ولایت دیگران، معاندانه روی‌گردان از دین است، همان دین میانه‌ای که پروردگار جهانیان برای ما پسندیده و آن را در روز به ولایت شما کامل نموده است. 🔺بحارالأنوار، ج97، ص361 @zanjani_net
هدایت شده از چشمه جاری
🔶 حكومت‏هايى كه مى ‏خواهند پاسدار امنيت باشند، و حكومت‏هايى كه مى‏ خواهند پرستار رفاه و خدمات باشند، مى ‏توانند با شورا و انتخاب ملت مشخص شوند. 🔶 اما حكومت‏هايى كه مى ‏خواهند به آدمى بياموزند كه چگونه با حواس، با احساس، با فكر و عقل و قلب و وهم و خيال خود برخورد كند، و مى‏ خواهند به او هدايت و فرقان و ميزان ببخشند، و او را براى تمامى رابطه‏ هاى محتمل و يا مظنون و يا متيقن، آماده سازند، بايد به آگاهى و آزادى رسيده باشند. 🔶 آگاهى از تمامى اندازه و راه و روابط انسان و آزادى از تمامى كشش‏ها و جاذبه ‏ها. و تركيب آگاهى و آزادى، همان عصمتى است كه در فرهنگ سياسى شيعه مطرح است. و عصمت ملاك انتخاب حاكمى است كه مردم به آن راه ندارند. چون نه از دل‏ها آگاهند و نه بر فردا، مسلط هستند. 🔶 آدمى كه بيش از هفتاد سال است و حكومتى كه قلمرو آن وسيع‏تر از خانه و جامعه و دنياست، حاكمى مى ‏خواهد كه بر اين مجموعه آگاه باشد و بر اين مجموعه مسلط باشد. 📚 وارثان عاشورا، ص 34 🆔👈 کانال: چشمه جاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ باشکوه‌ترین لحظه‌ی تاریخ ✨ گل رعنای شجره‌ی طیبه‌ی ولایت در دست نازنین ولیّ جلوه کرد و شکفت، گل‌های مبارکباد از عرش به نثار آمد، آب حیات از خم غدیر جوشید، ظلمت جهالت به گوشه‌ای خزید و شمس عالمتاب هدایت درخشید. و عصاره‌ی همه این شادی و شوق و سرور، لبخند فاطمه شد! 📹 (ویژه عید سعید غدیر)🔺 ع ص (پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی مرکز فقهی امام محمد باقر علیه السلام) @shobeiryzanjani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از چشمه جاری
🔷 روز عيد غدير امسال، در كردستان، در سقز بودم، در جمع دوستانى كه مهربان و متدين و منصف بودند. يكى از دوستان مى ‏پرسيد كه آيا شما در موضوع خلافت و امامت تحقيقى داشته ‏ايد و آيا دليل بر خلافت بلا فصل حضرت على فقط همين «مَنْ كُنْتُ مَولاه» و يا «تارِكٌ فِيكُمُ الثِّقَلَيْنِ» است؟ اگر دليل همين‏هاست، چرا حضرت رسول با صراحت از خلافت نگفت و چرا حضرت على را نصب نكرد و كار را يك سره ننمود تا اين همه مشكل و درگيرى پيش نيايد. 🔷 من گفتم در موضوع ولايت و خلافت «مثل موضوع رسالت» من از نقل و روايت شروع نمى ‏كنم. من از اين نقطه آغاز مى‏ كنم كه روابطى دارم، با خودم، با اشياء، با افراد و با ملت‏ها. من در اين روابط امكاناتى دارم: علمى و تجربى، عقلى و فلسفى، قلبى و اشراقى، و احساسى و غريزى. آيا اين امكانات، كفاف روابط من را مى‏ دهد؟ 🔷 اگر به اين نتيجه رسيديم كه آرى، پس ديگر نه رسول مى‏ خواهيم و نه خليفه. آدمى مى ‏ماند و خودش و رها مى‏ شود و به خود واگذار مى‏ گردد. اگر به اين نتيجه رسيديم كه خير، اين‏ها كفاف نيازهاى آدمى را نمى‏ دهد، آن وقت هم رسول مى‏ خواهيم و هم پس از رسول به كسى محتاج هستيم كه همان خصوصيات آگاهى و آزادى را داشته باشد و ارتباط با غيب و شهود اين عالم را داشته باشد و آدمى را در تمامى راهش امام و جلودار باشد. 🔷 با اين نگاه ملاك انتخاب رسول و خليفه و شكل انتخاب اين دو، مثل هم خواهد بود و همان طور كه رسول خدا را با اجماع مردم و يا اجماع اهل مدينه و يا اجماع اهل حل و عقد انتخاب نمى ‏كنند، همين طور خليفه را نمى ‏توان با اين روش‏ها شناسايى كرد و نمى‏ شود كه رسول خدا به فكر سرپرست امت و خليفه‏ ى پس از خود نباشد و براى پس از وفات كسى را مشخص نكرده باشد و مثل ابوبكر و عمر و يا تمامى خلفاى بعد دلسوزتر از او باشند. 🔷 اكنون كه ملاك خلافت و رسالت هم پاى هم گرديد، بايد تعيين سرپرست و وظيفه با نص و با همان ملاك مشخص گرديده باشد. 📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی، ص 17 🆔 کانال: چشمه جاری
✨سالروز ولادت با سعادت باب الحوائج حضرت امام کاظم علیه السلام مبارک باد. 🔸حضرت امام کاظم علیه‌السلام فرمودند: «مَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ أَنْ یَصِلَنا فَلْیَصِلْ فُقَراءَ شِیعَتِنا وَ مَنْ لَمْ یَسْتِطِعْ أَنْ یَزورَ قُبُورَنا فلْیَزُرْ قُبُورَ صُلَحاءِ إِخْوانِنا‏» "کسی که به ما دسترسی ندارد و نمی‌تواند به دیدار ما نائل آید به دیدار فقرای شیعه و به دستگیری آنان بپردازد و کسی که استطاعت زیارت قبر ما را ندارد به زیارت قبور صالحان از شیعیان ما برود." 📚 وسائل الشیعه، ج6، ص 332 @zanjani_net
🖼 🍃🍃 ولادت باسعادت امام (ع) مبارک باد. ✳️ روح‌های بیدار ✍️ استاد علی صفایی حائری 📚 مسئولیت و سازندگی، ص١١٠. ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
🔹 کتابخانه تخصصی دین و سلامت با همکاری هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی برگزار می‌کند: 🔹 نخستین مدرسه تابستانه بین المللی دین و سلامت با موضوع روش شناسی مطالعات دین و سلامت 🔹 با اعطاء گواهینامه معتبر با حضور اساتید معظم و برجسته حوزه و دانشگاه 🔹 استادان: پروفسور هارولد کوئینیگ عندلیب همدانی عبدالهادی مسعودی سیدمحمدکاظم طباطبایی مجتبی الهی خراسانی وحدتی شبیری یحیی میرحسینی حامد آرضایی محمد باعزم 🔹 زمان: ۹ الی ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ 🔹 مشهد مقدس - به صورت حضوری و آنلاین 🌀 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: https://b2n.ir/p70340
🔸آیۀ ، فضیلت بزرگ علی علیه‌السلام ▫️حضرت رضا علیه‌السلام در مناظره با مأمون، هنگامی که وی از بالاترین فضیلت قرآنی امیرالمومنین علیه السلام پرسید، با اشاره به آیۀ مباهله، فرمودند: "پیامبر(ص)، حسن و حسین(ع) را فراخواند که به حُکم قرآن پسران او حساب شدند، و فاطمه(س) را فراخواند که آن حضرت مصداق زنانِ مذکورِ او در آیه حساب شد. سپس امیرالمؤمنین(ع) را فراخواند که به حکم خدای عزوجل، (ص) قرار داده شد. این مطلب هم ثابت است که هیچ یک از مخلوقات خدای تعالی از پیامبر بالاتر و افضل نیست. بنابراین به حکم خدای عزوجل باید کسی از نفس رسول الله(یعنی امیرالمؤمنین) بالاتر نباشد. 🔺الفصول المختاره، ص۳۸ @zanjani_net
هدایت شده از چشمه جاری
🔷 امام حسين عليه السلام فرمود: هر كس ما را دوست بدارد از ما اهل بيت است. چون هر كس خدا را ديدار كند در حالی كه ما را دوست بدارد در شفاعت ما داخل خواهد شد. 🔷 معناى دوست و مودت، از خواستن و حاجت داشتن جداست، گاهى كسى را براى خودت مى ‏خواهى، براى اينكه به تو سودى برساند و تو را به خواسته‏ هايت راه بدهد، گاهى كسى را براى خودش مى‏ خواهى، چون حساب كرده‏ اى و فهميده‏ اى كه اگر براى او بسوزى و حتى نيست شوى او تو را مى‏ سازد و هستى مى‏ دهد. 🔷 در اين مرحله مى ‏توانى خودت را فدا كنى و بخاطر خواسته ‏ى او، از خواسته ‏ى خودت چشم بپوشى. بخاطر محبت او با دشمن و بدخواه خودت دوست باشى و برايش اقدام كنى. اين نوع دوست داشتن است كه به ولايت و متابعت مى ‏انجامد. 🔷 تو سرپرستى خودت را به او واگذار مى ‏كنى و در زندگى و مرگ و دوستى و دشمنى و قطع و وصل‏ها به او توجه دارى. او مدار و معيار زندگى و هستى توست. اين متابعت به وحدت و اتحاد مى ‏رسد و تو را به اهل بيت پيوند مى ‏زند، كه مى ‏فرمايد: «مَنْ تَبِعَنى‏ فَانَّهُ مِنّى‏ وَ مَنْ عَصانى‏ فَانَّكَ غَفُورٌ رَحيمٌ». هر كس از من پيروى كند از من است و هر كس مرا عصيان كند و جدا شود پس غفران و رحمت تو دستاويز است. 🔷 در ادامه‏ ى همين روايات در موسوعه آمده است كه محبت بخاطر دنيا و محبت بخاطر حاجت، اين خاصيت و اين آثار وحدت و شفاعت و همراهى را ندارد، چون اين چنين محبتى ولى را خرج كردن و او را بخاطر عروسك‏ها زير پاگذاشتن است و اين طبيعى است كه آدمى محبوب را فداى محبوب‏تر مى‏ كند و كسى كه محبوب‏ترى دارد، در واقع با آن به‏ وحدت رسيده و آن‏را مدار زندگى ساخته و معيار گرفته است. 🔷 محبتى كه از آن معرفت به اولويت برخاسته باشد، ولايت را مى‏ سازد و حب و بغض و لعن و سلام را جهت مى‏ دهد، كه: «إِنِّي‏ سِلْمٌ‏ لِمَنْ‏ سَالَمَكُمْ‏ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ وَ وَلِيُّ لِمَنْ وَالاكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاكُم‏». 🔷 و اساس اين محبت در اين نكته است كه ولىّ از من به من آگاهتر و از من به من مهربانتر است و همين درك، اضطرارِ به حجّت و ولىّ خدا را شكل مى ‏دهد. 🔷 چون با دگرگون شدن تلقى انسان از خودش و استمرارش، تلقى انسان از جهان و حكومت و مديريت متحول مى‏ شود كه اهداف حكومت از پاسدارى و پرستارى به آموزش و بينش و بيّنات مى‏ رسد و قلمرو حكومت از درون و از سطح خانه و جامعه به تمامى هستى و تمامى عوالم گسترده مى ‏شود. 🔷 و اين هدف و اين قلمرو، معيار انتخاب حاكم را به عصمت يعنى آزادى و آگاهى و روش انتخاب او را به تعيين الهى، گره مى ‏زند. و اگر در مرحله‏ اى اين چنين امام و حجتى فراهم نشد، بقدر امكان، به فقيه، به عادل، به مؤمنين و به اهداف، روى مى‏ آورند. 🔷 پس حقيقت محبّت از خواستن‏هاى طبيعى و غريزى جدا مى ‏شود و آثار محبّت در اين صورت گسترده خواهد شد و به ولايت، به تبعيت، به وحدت و اتحاد و به همراهى و شفاعت خواهد رسيد كه شفع به معناى جفت و همراه، در برابر وتر و تنهاست. 🔷 و اين همراهى و اين وحدّت در گرو آن محبّت برخاسته از اولويت و بر اساس آگاهى و محبت است، كه؛ محبت ما به خودمان محبّت غريزى است و محبت ولىّ از رحمت واسعه‏ ى حق. و همان رحمت واسعه است كه در روايات امام حسين به رحمت واسعه تفسير شده است. 🔷 در مرحله‏ ى معرفت هم، معرفت ما محدود و محكوم است و معرفت امام، از احاطه و حضور و از بسط وجود و تنزيل وسائل و اسباب معرفت است. اين چنين معرفت مبسوطى تمامى عوالم و تمامى راه را در بر مى‏ گيرد و آدمى را با نور و بصيرت و به مقصد مى‏ رساند. 🔷 آنچه در روايات بسيار در فضيلت محبت آمده با همين بيان كه حضرت مى‏ فرمايد، كه بخاطر حاجت و بخاطر دنيا نباشد و برخاسته از اولويت دادن به ما و همراه ولايت و سرپرستى ما باشد، توضيح مى ‏يابد. 🔷 خود خواه، خود فروش، حجت خدا را بر دم تيغ مى ‏گذارد و به گندم رى مى‏ فروشد و با هوس سودا مى ‏كند و سر خود مى ‏گيرد و سامان خود مى‏ خواهد. بازار خود فروشى از آن سوى ديگر است. 📚 چهل حدیث، ص 98 🆔 کانال:👈 چشمه جاری
📖 🌱فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ؛ هر چه از قرآن میسر مى‌‏شود بخوانید. مزمل،آیه ۲۰ 🔸انس و پیوند با قرآن، برای کسانی که بار رسالت را به دوش گرفتند، اصیل‌ ترین مسأله ای است که باید به آن روی آورند. کسانی که این پیوند را ندارند، زود افت می‌ کنند؛ درست مثل چاهی که آبش مستمر نیست و با دست مقداری آب در آن بریزیم که دوباره خشک می‌ شود. این طبیعی است که با چند کتاب و چهار تا مسأله، تلاش و رابطه مستمری که بتواند نسل‌ها را سیراب کند، به دست نخواهد آمد که انس با قرآن را می‌طلبد.📖 📚حرکت، صفحه ۲۰۵ ✍استاد علی صفایی حائری 🗓 پنجشنبه ها ⏰ ساعت ١٧:٣٠ الی ١٨:٣٠ 🏫 بزرگراه شهید سلیمانی شرق، خیابان قنبر زاده، خیابان مرتاض هجری، مسجدالرضا (ع)، طبقه ٣- 📱 @khaharanEinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir/sisters-w
هدایت شده از چشمه جاری
💙 بايد مهم را فداى مهم‏تر كرد و از آن براى رسيدن به اهميت‏ها وسيله ساخت. ولىّ، وسيله‏ ى هدايت و قرب و لقاء و رضوان است. 💙 حال اگر از ولىّ، كار زمين و زراعت و تجارت را بخواهى، نمى‏ گويم كه بهره نمى‏ گيرى، ولى بهره ‏ى بيشترى را از دست مى‏ دهى. 💙 از ولىّ بايد كارى را خواست كه از ديگران ساخته نيست؛ كارى كه از تجربه و علم و عقل و غرايز فردى و جمعى ساخته است، نياز به اين وسائل هدايت و قرب‏ ندارد. 💙 كه استاد ما مى‏ گفت: كار مرجع، ساختن مسجد و مدرسه و بيمارستان و ... نيست، اين‏ها كارهايى است كه از يك ثروتمند هم ساخته است. كار مرجع، تربيت عالمِ عادلِ عاقل است و اين كارى است كه از ثروتمندان و از ديگران ساخته نيست. 💙 بايد به هر كس در كارى كه براى آن ساخته شده و خلقت يافته توسل جست و بهره گرفت و از امكانات و نيروها، بى‏ حساب و كتاب و با چشم بسته، برنداشت كه چه بسا توسّل‏ها، اهانت باشد و هتك حرمت باشد و باعث دورى و محروميّت باشد. 📚 تو می آیی، ص 22 🆔 کانال:👈 چشمه جاری
هدایت شده از چشمه جاری
🖤 سال با محرّم آغاز می شود، و محرّم ماه حسین است. سال با حسین آغاز می شود. 🖤 آیا می توانیم عمر خود را و سالهای خود را و لحظه لحظه های خود را با حسین آغاز کنیم و با حسین به انجام برسانیم؟ 🖤 اگر با حسین آغاز نکنیم، با چه کسی و چه چیزی آغاز خواهیم کرد، و برای چه کسی و چه چیزی به انجام خواهیم رساند؟ با چه محبوبی، یا چه مقصودی⁉️ 🖤 با کدام قدرت و لذت و ثروت و ریاست، با کدام یک از جلوه های دنیا و با کدام صاحب نعمت و صاحب عنوان و صاحب مقامی، حسین را مبادله می کنیم⁉️ 🖤 آیا حسین را می توانیم با تمامی دنیا، حتی با تمامی حور و قصور و با تمامی لذتها و شادی های بهشت مبادله کنیم⁉️ 🖤 آیا در این مبادله برده ایم و به غنیمت رسیده ایم، و یا باخته ایم و از دست داده ایم و بالاتر، از دست رفته ایم.‼️ 🖤 من خودم را می گویم، که به حجّت رسیده ام. و با تمامی روشنی و بینات یافته ام، خودم را می گویم که با حسین شادی رنج ها را تجربه کرده ام و دور از او خستگی شادی ها را چشیده ام. 🖤 من خودم را می گویم، چگونه می توانم حسین را با حکومت ری، با گندم ری، نه بالاتر، با حکومت شام و با حکومت دنیا عوض کنم⁉️ 🖤 چگونه می توانم معامله کنم، چگونه می توانم⁉️ 🆔 کانال:👈 چشمه جاری